Online.nl reviews

Lars van Vliet
12-09-2014

Ongelooflijk slecht

Plots geen internet meer, gebeld voor storing meer dan uur moeten wachten. Ze zouden storing gaan oplossen, oplossing na een week ze gingen een nieuwe modem opsturen. Helaas week later geen modem mogen ontvangen wel mijn aansluiting verhuisd naar ander adres. kosten €50,00 om het weer terug te verhuizen. zijn ze gek geworden.

FvdL
05-09-2014

Uren aan de telefoon

Omdat ons modem geen verbinding maakte met het internet besloten we de helpdesk te bellen. De eerste 2 keer hebben we het na een half uur in de wacht opgegeven. Een huisgenoot had meer doorzettingsvermogen en kreeg na anderhalf (!) uur eindelijk iemand aan de lijn. Deze persoon zou onze zaak doorspelen naar het "back office". De zaak zou binnen een paar dagen worden opgelost. Indien nodig zou een monteur bellen om een afspraak te maken. We zijn inmiddels bijna een week verder. Geen internet, nul contact vanuit Online. Waarschijnlijk zal het afschrijven van de abonnementskosten wel geen problemen opleveren...:S

De mey
01-09-2014

Raad iedereen af online te gebruiken

heb sinds vorige week online internet alles in 1 gekregen...echter doet mijn bellen het niet, en we hebben 3 keer gebeld naar hun om te vragen hoe en wat...in alle 3 de gesprekken met online stonden we meer dan 1 uur in de wacht....en als je ze aan de lijn hebt dan bekken ze je af met van alles en nog wat...dan met mijn inloggegevens kan ik niet eens inloggen...storing mevrouw(vrijdag) nu is het maandag en nog steeds kom ik er niet in...mijn bloed kookt van ellende, want wee oh wee als ik ze face to face zou spreken...

T. Swanenberg
30-08-2014

Nooit aan beginnen online.nl

Online.nl spijt dat ik deze provider heb gekozen. Je krijgt maar een halve handleiding toegestuurd, niet het pakket wat er is beloofd, ineens stopt mijn tv ermee. Dat die ermee stopt was een fout van hun ( volgens een werknemer) en mu zit ik al een week zonder digitale tv. Als je vragen hebt hang je veeeel te lang (20min wachten) in de wacht, en je wordt niet eens fatsoenlijk geholpen. Al met al met al mijn haren opun hoofd heb ik er spijt van dat ik bij online.nl alles in een pakket heb afgesloten. En 2 maanden gratis, dat kunnen ze wel geven maar je heb 2 maanden ellende schijtbedrijf!

Arjen Seffinga
29-08-2014

Drama

Download snelheid komt niet boven de 100kb/s, de upload snelheid komt zelfs hoger uit op wel 130kb/s. Grotendeels van de tijd is de Wi-Fi niet beschikbaar en is een ouderwets kabeltje nodig om het internet te kunnen gebruiken. Zelfs 3G via de telefoon is vele malen sneller.

Tom Daemen
24-08-2014

DRMATISCH!

ONLINE.NL is zo dramatisch. 7 weken geleden aangevraagd en nog steeds niks opgeleverd. Ben natuurlijk als tijden bezig dit abonnement op te zeggen. Ben er zelf na 4 weken achter moeten komen dat er 2 keer een negatief signaal op mijn adres is afgegeven. Online voelde zich niet geroepen dit zelf kenbaar te maken. En ja, ze schuiven de schuld af op Kpn. Nu zou ik al 2 weken teruggebeld worden door een leidinggevende om de opzegging officieel te maken maar uiteraard nog niets gehoord.

Klantenservice? dat je het die naam durft te geven. Het is echt een schande. Communicatie is om te huilen en in mijn laatste gesprek durfde meneer het zelfs om de verbinding te verbreken nadat ik hem de waarheid vertelde.

Online als provider? NOOOOOIT DOEN!

Carol
19-08-2014

Zo slecht ik heb eigenlijk geen woorden voor...

Niet eens aangesloten en gelijk al opgezet!

G. Monster
18-08-2014

Wat een verschrikking

Mijn ma heeft ooit een contract genomen bij online.nl omdat internet niet zo belangrijk voor haar is, online was de goedkoopste optie. Daar staat wel tegenover dat de persoon die regelmatig internet gebruikt (dat ben ik, ik zit er nu aan VAST) het volgende meemaakt: Trage internet verbinding, 20x per dag uitval en dan de klantenservice: Ik kan net zo goed met een prostituee om relatietherapie vragen. Of een dakloze hoe je een financieel stabiel leven kan houden. Ik heb heel veel geld uitgegeven om het internet te verbeteren (wireless adapters, nieuwe router). Maar het echte probleem is gewoon de provider gebleken. Klantenservice wilde dat natuurlijk niet toegeven, nadat ze geen oplossingen meer hadden voor mijn problemen met het internet.

Doe jezelf een plezier, ga voor de provider met de beste recensies :).

Alleen met faillissement zal Online haar klanten nog blij kunnen maken.

Olaf
13-08-2014

Kennis ontbreekt

Samenvattend: Voor mijn onvermogende zus heb ik een internetabonnement afgesloten, na een verhuis kunnen zij de geboden snelheid niet meer waarmaken en weigert men kosteloos het contract op te zeggen.

31-10-2013 heb ik een bevestiging ontvangen van mijn abonnement op Online.nl “Supersnel Internet 30Mb/s met registratienummer 9293739.

02-08-2014 is er bij Online.nl een aanvraag tot verhuis binnengekomen.

03-08-2014 kreeg ik een e-mail van Online.nl met de mededeling dat op het nieuwe adres van mijn zus geen 30Mb/s mogelijk is, en werd Snel Internet met 10Mb/s aangeboden. Verwachte snelheid is volgens Online.nl 8-10Mb/s.

04-08-2014 Na een initieel akkoord van mijn kant heb ik Online.nl duidelijk gemaakt op te willen zeggen na overleg met mijn zus, in verband met de snelheid.

05-08-2014 kreeg ik een antwoord, met de volgende opties:

“1. uw verhuisd het abonnement mee naar het nieuwe adres.

2. wij beëindigen het abonnement, wij zullen bij beëindiging de resterende contract maanden in één keer in rekening brengen.”

Waar ik verwezen werd naar “artikel 9″.

Dezelfde dag heb ik gemaild dat ik toch wilde opzeggen, simpelweg omdat de snelheid als vermeld in het contract, 30Mb/s onmogelijk gehaald kan worden.

Na wederom een negatieve reactie heb ik de Algemene Voorwaarden van Online.nl erbij gepakt.

Ik citeer artikel 9.3:

“Als de Klant Online.nl opdracht geeft de aansluiting – behorende bij de afgenomen Dienst – te verhuizen, houdt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Online.nl aan de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst of om de Overeenkomst op te zeggen waarbij de opzegtermijn van een

(1) maand geldt”

Aangezien dit artikel duidelijk vermeld dat de klant een KEUZE krijgt, heb ik gekozen voor het laatste en dit ook duidelijk vermeld.

Mijn e-mail:

“(..)kies ik hierbij om de overeenkomst op grond van

artikel 9.3 te ontbinden, met ingang van 6 september 2014(..)”

Vandaag kreeg ik te horen dat 9.3 niet op mijn van toepassing zou zijn omdat ik nog in mijn “minimale contractsperiode”* zit. 9.4 zou op mij van toepassing zijn.

*Echter is dit niet vermeld in de algemene voorwaarden, ter plekke verzonnen en dus niet van toepassing.

Maar ik ben de kwaadste niet, dus pakken wij artikel 9.4 erbij. Artikel 9.4 spreekt over “Fiberfast (Ultra)”. (En deze heb ik niet afgesloten, zie eerste deel van deze klacht”.

Artikel 9.4:

“Indien de Klant een Overeenkomst heeft afgesloten voor afname van de Dienst FiberFast (Ultra) van Online.nl en vervolgens binnen de minimale contractstermijn verhuist naar een adres waar Online.nl geen toegang tot deze Dienst kan verlenen,

heeft de Klant de keuze:

a: om zijn huidige Overeenkomst voor FiberFast (Ultra) te

ontbinden en de overeengekomen termijn van FiberFast (Ultra) af te betalen, na ontvangst van een slotnota; of b: om zijn huidige Overeenkomst voor FiberFast (Ultra) te ontbinden zonder schadeplichtig te zijn en voor zijn nieuwe adres per

direct een Overeenkomst af te sluiten voor een bepaalde termijn van minimaal 12 maanden voor levering van een Dienst die qua snelheid en dienstenpakket naar het oordeel van Online.nl het meest overeenkomt met de door de Klant afgenomen Dienst

FiberFast (Ultra) van Online.nl”

Fiberfast bestaat niet en Fiberfast Ultra is een product van T-Mobile, waarschijnlijk het moederbedrijf van Online.nl. Tevens belooft Fiberfast Ultra een snelheid van 60Mb/s en bijvoorbeeld ook toegang tot hotspots, wat bij Online.nl ontbreekt.

Maar, we spelen even mee. Wederom vermeldt artikel 9.4 een keuze, ontbinden of een andere dienst. Kiezen voor ontbinden impliceert het ontvangen van een “slotnota”.

“Slotnota” wordt niet in artikel 9 gedefineerd, maar wel in 4.11. “De hoogte van het verschuldigde bedrag in deze slotnota zal gelijk zijn aan de opstelsom van alle vaste maandelijkse abonnementsvergoedingen tot aan het einde van de Overeenkomst.”

Echter begint 4.11 met dit zinnetje:

“In geval van voortijdige beëindiging door Online.nl(..)”. En Online.nl beeindigt niets, maar ik wel.

Anyway, bij deze mijn klacht. Publiekelijk neergezet, niet louter omdat ik inmiddels een kleine hekel aan Online.nl heb, maar vooral omdat ik potentiele klanten wil waarschuwen voor dit soort wanpraktijken.

Nathalie
13-08-2014

Online geeft geen goede en volledige informatie daar komt nog bij dat de dienst iptv niet werkt naar behoren waar ze misschien pas over maanden een oplossing voor hebben ik heb altijd al problemen met digitale TV gehad en hoopte dat het opgelost zou zijn met het nieuwe alles in 1 , mag nu niet me hele contract opzeggen maar alleen TV gedeelte , welke providert leverde er TV zonder internet! Geen dus ik ga nu met me rechtsbijstand aan de slag ben kllar met ze en zal ook niet positief zijn als mij gevraagd wordt wat is online voor provider ik raad dit echt af !

Joke
07-08-2014

Je neemt een goedkoop pakket omdat je gewoon weinig geld hebt koopt een digitenne kastje extra omdat ik dan op bed ook kan kijken i.vb. met gezondheid halen ze de zender 13 th street er uit terwijl ik juist gevraagd had of die zender er op zat ja hoor geven ze KPN de schuld..maar zit wel tot 2016 aan hun abonnement vast dus zou je 2 providers moeten nemen als je bepaalde zenders wil hebben moet toch niet gekker worden oplichters

Joep
06-08-2014

WAARDELOOS!

Zeer waardeloos bedrijf! Ben er 1 jaar klant geweest. Om het maar even kort te houden:

- helpdesk alleen via 0900 nummer bereikbaar.

- helpdesk is erg brutaal

- internet viel zeker 2 keer per dag weg.

- tv zeer slecht ontvangst

- ben al 2 maanden bij ze weg en nog steeds incasseren ze geld van mijn rekening.

En ga je klagen over iets, ligt het nooit aan hun. Waardeloos!

Joyce
05-08-2014

Verschrikkelijk! Nooit overstappen naar online.nl

Vorig jaar augustus overgestapt, vanaf het begin alleen maar ellende!

Mijn tv-verbinding werkt voor geen meter.. Dit al meerdere malen gemeld maar ze kunnen er niets aan doen.

In oktober 2013 een nieuwe antenne gekregen werkt ook niet.

De antenne staat bij ons midden in de woonkamer en zelfs dan stoort de tv?!

Vandaag weer contact met Online gehad maar ze willen niet toegeven dat ze fout zitten, en ik kan mijn contract ook niet opzeggen.

Nu mijn rechtsbijstand ingeschakeld welke stappen gaan ondernemen, helemaal klaar met online!

Wat ik overigens heel erg raar vind is dat ze 1 geen emailadres hebben ( anno 2014 erg raar en zeker voor een telecombedrijf ) en 2 ze niet actief op de socialmedia sites ( wat ik overigens wel kan voorstellen want dan krijgen ze bakken met stront over zich heen )

Eigenlijk is het cijfer 1 geven nog teveel voor online, een 0 zou beter zijn geweest!

Joris
04-08-2014

Wat een gingantisch slecht bedrijf

Helaas ben ik overgestapt van Ziggo naar Online als T-mobile klant. Een laagmaand bedrag en een speciale korting voor T Mobile klanten heeft me over de streep gehaald. Na ontvangst van het installatiepakket blijkt dat ik een recorder ontvang met een SCART aansluiting. Mijn Samsung LED TV's hebben beide geen SCART In welk jaar leven we eigenlijk? Dit is niet meer van deze tijd. Contact opgenomen met Online. Bieden geen oplossing aan. Na een bezoek aan Mediamarkt kan ik het verhelpen met de aanschaf van 2 kastjes om het signaal om te zetten van SCART naar HDMI. kosten? 140,- per stuk. Wat een waardeloze service bij Online. Ook de beloofde korting als T Mobile klant heb ik nog niet ontvangen.

Blijf aub fijn bij Ziggo!

Rosita
04-08-2014

Waardeloze dienstverlening ooit

TV beeld staat regelmatig stil, blokjes beeld, bellen met de klantenservice helpt niet. Het lijkt wel alsof zij zich koning voelen terwijl de klant koning is toch?

Niks daarvan, grote vergissing, zit er nu een jaar aan vast, heb het pas 2 maanden en de klantenservice doet niks om de problemen op te lossen. NOOIT MEER, je bent OFFLINE met ONLINE.

Overgang van KPN hadden ze ook verkloot, uiteindelijk zat ik een paar dagen zonder tv en internet en madameke van de helpdesk zegt gewoon tegen mij, dat ik het maar met KPN moest gaan regelen, terwijl Online de overstapservice aanbiedt en dat allemaal zou regelen..

Geen goed woord over Online, als ik een NUL als cijfer had mogen kiezen, had ik dat gedaan, want dat zijn ze waard.

Romy
29-07-2014

Wij zitten al 1,5 jaar aan een contract vast voor diensten die nooit naar behore

Vanaf dag 1 problemen met het signaal van de TV. geblokt beeld, bevroren beeld, helemaal geen beeld. Oplossing van online: De antenne montagekit. Dan stuur je een 24 jarige studente een heel bouwpakket dat aan de gevel van je woning gemonteerd moet worden. Helaas leveren ze de boormachine en overig gereedschap dat je nodig hebt er niet bij. Nadat ik iemand had gevonden die het bouwpakket aan de muur wilde schroeven voor me was het beeld iets beter. Nu alleen nog maar een storing om de minuut waarbij het beeld een poosje bevriest... mits ik met mijn mobiele telefoon in de buurt kom want dat zijn de blokjes gewoon terug.

De interface van de digitale tv is daarnaast ook nog eens zwaar verouderd. Waar een KPN, UPC en Ziggo inmiddels hippe menu's met mooie graphics hebben lijkt het bij online alsof je zit te zappen op een oude super nintendo. Sinds 1995 niks meer aan gedaan lijkt het.

Internet is zo onstabiel dat ik soms niet anders kan dan toch naar kantoor gaan op de dagen dat ik vanuit huis zou werken. Het is traag, verbinding valt regelmatig weg en een film kijken via Netflix lukt 9 van de 10 keer niet. Ik moet nog een half jaar uitzitten tot ik eindelijk van mijn contract af ben maar ik kan niet wachten met overstappen naar een andere provider.

De klantenservice kost een euro per gesprek, en met het geld dat ik daardoor kwijt ben aan alle storingen waar ik voor heb gebeld had ik uitgebreid uit eten kunnen gaan. Wil je overigens klant worden of iets kopen dan kun je gratis bellen. Fuckers!

Ik raad iedereen die overweegt om over te stappen naar online aan om het absoluut NIET te doen! Online.nl is een gevalletje goedkoop is duurkoop. Je hebt geen idee hoe graag ik 10 euro per maand extra zou betalen voor diensten die werken.

Ellen
26-07-2014

Blij met Online

Ik ben al heel wat jaren klant bij online en ben wel erg positief. De eerste keer dat ik belde met de klantenservice was omdat ik een modem had gekocht die niet werkte. Mij werd toen door de medewerker een nieuw abonnement aangeboden waardoor ik met mijn internetkosten zo'n 10 euro omlaag ging en gratis een nieuwe modem kreeg (ik was toen al klant). Afgelopen week is deze na 3 jaar kapot gegaan. Woensdag gebeld en na 5 minuten aan de telefoon de toezegging dat ik een nieuwe modem kreeg en 2 dagen later was ik weer online. Erg blij met deze service van online.

Polume
21-07-2014

SPIJT SPIJT SPIJT

Online.nl ooit aangeschaft omdat ik dacht dat ze goedkoop waren, zo verkochten ze wel online. En ja heel slim aangepakt via T-Mobiel. Als je al klant was van T-Mobiel kreeg je een hoop korting. Zo kan ik het ook wel. En jawel goedkoop is toch duurkoop dat heb ik bij hun mogen ervaren. Ongelofelijk.

Ineens waren ze geen t-mobiel meer. Hoe ik daar ben achter gekomen? Uit het niets zijn ze hun maandelijks factuur via een ander domeinnaam gaan incasseren. Bij de klanten service erkende ze ook dat het niet zo netjes was gegaan en dat ze hun speet.

Ik heb alleen maar internet en die is SUPER traag. Ik word er gek van.

Klantenservice dateert van 2001 en ze hebben geen flauw benul hoe ze een klant moeten helpen. Sorry klantenservice van online.nl ik kan er niets aan doen dat ik nu eenmaal in 2014 en weet wat er allemaal mogelijk is.

Afijn, en als je ze wilt bereiken moet je altijd een 0900 bellen let wel 1 euro per gesprek plus overige kosten.

Dan snap je hoeveel geld toch nog wordt verdient over de rug van de klanten. Want als het product niet goed en je gaat bellen zij toch nog geld aan je verdienen.

Het zijn boevenpartijken.

Ik heb mijn min contract per direct opgezegd en ik ben verlost van deze boeven. Mocht je online.nl overwegen? NIET DOEN AUB. Kijk rond zou ik zeggen.

Merel
08-07-2014

Verbinding tv en internet zeer slecht!

Ruk! Ze doen er ook niks aan om probleem op te lossen. Slechte dienstverlening en product van de vorige eeuw

Annemarie
02-07-2014

Slecht!

We hebben ons abonnement opgezegd (wel iets te laat, zodat het nog 12 dagen langer doorloopt, terwijl we dan al weg zijn, onze fout!) wegens verhuizing en omdat we nooit tevreden zijn geweest over de kwaliteit.

Nu zouden we een envelop ontvangen om de modem in terug te kunnen sturen, maar die kunnen ze pas opsturen, 2 dagen voor het einde van het contract! Nou, daar hebben we dus niets aan want dan wonen we er niet meer. En ze kunnen de envelop ook niet naar het nieuwe adres sturen....

Hele slechte service! Lijkt me niet heel veel moeite om nu alvast een envelopje op te sturen...

Gelukkig hebben wij dus ons contract opgezegd!