Oxxio reviews

1.9

31-12-2020

Sukkels

Wat een sukkels

Ik had een aanvraag gedaan voor de levering van energie. Kreeg na een paar dagen een mail dat ik een verhoogd risico zou hebben en eerst een waarborgsom van €400,- moest betalen.

Ik heb nergens een schuld of een betaling achterstand . Ook niet gehad. Ik ben ook niet van plan een borg te gaan betalen en ben eigenlijk gelijk wel klaar met dit bedrijf .

Ik heb navraag gedaan bij Focum waar volgens Oxxio zij de informatie van zouden hebben gekregen. Hieruit bleek dat er over mij geen informatie bij hun bekend was.

Ik ben dan ook zeer teleurgesteld en beledigd in manier van handelen van Oxxio en het benaderen op deze manier van klanten. Doe eerst goed onderzoek voordat u een conclusie trekt.

Dus begin er niet aan want volgens mij is het een zooitje daar

JdV
28-12-2020

WAARDELOOS!

Tot 2 maal toe werd de verbinding verbroken aan de kant van OXXIO. Het fatsoen om terug te bellen is er niet. De oplossing die met persoon 1 al deels was besproken bleek uiteindelijk bij persoon 3 niet (meer) mogelijk. Wat een aanfluiting!

24-12-2020

Bedrijf zonder ziel !

Nog nooit een bedrijf meegemaakt als Oxxio! Geheel buiten mijn schuld om is foutief het internet opgezegd, nu krijg ik rekening voor ruim 400! Euro voor helemaal niets en nooit geleverde diensten! Absoluut niet voor rede vatbaar . Inlevingsvermogen is echt 0! Helemaal niemand waar je eens mee kan praten zodat je kan uitleggen wat er fout is gegaan.nee nooit,nooit,nooit meer Oxxio!

Hassan
22-12-2020

Worst company ever

Poor service, they will charge several times more than they agreed on in the start and will justify as "hidden charges. rude and incompetent customer service

21-12-2020

Contract is anders dan aanbod; geen reactie op vragen via webformulier.

Ik ben bezig met een overstap via de veiling van VEH. Maar het contract is anders dan het aanbod.

Op vragen via het webformulier komt geen reactie.

Joop
21-12-2020

Oxxio

Slecht bereikbaar verder sta je ontzettend lang in de wacht mocht het je al lukken meestal zijn er storingen waardoor je niemand kunt bereiken ook de App is een lachertje je verbruiks score klopt niets van geeft te weinig aan je denk dat je terug krijgt maar je mag gewoon bijbetalen elke maand een mail waarin je verbruik staat maar er klopt niks van.

Ook de zogenaamde Cashback klopt totaal niks van je krijgt sowieso minder terug oplichterij en als je belt voor info sta je 30 minuten in de wacht waarna je asociaal te woord gestaan wordt en de verbinding zo maar ineens verbroken wordt zeker niet aan te raden deze leverancier

Lenny
12-12-2020

Stalkers

Medewerkers van Oxxio bellen elke dag om je over te halen om klant te worden. Wanneer je aangeeft dat je niet meer gebeld wilt worden, wordt de medewerker ineens heel onvriendelijk en verbreekt zelfs de verbinding terwijl ik nog aan het praten ben.

07-12-2020

Voel me opgelicht

2 september. Klant geworden. Zag op app vreemd verbruik tot 5 september. 70kwh per dag bij een normaal verbruik van 6 a 7 per dag. Via chat kreeg ik te horen dat ze de beginstanden niet hadden kunnen uitlezen en hadden ingeschat, dat dat fout was ingeschat kreeg ik nog te horen maar ook dat ze het niet konden (Lees willen) aanpassen. Ik moest maar via foto's bewijzen wat de juiste meterstanden waren. In normaal Nederland noem he dat dus stelen c.q. oplichten

Sop
24-11-2020

Internet & Televisie

Ik was al klant bij Oxxio voor Energie en ben daar altijd al tevreden over geweest. Dat motiveerde mij om ook internet & televisie aan te schaffen. Met alle slechte reviews hield ik wel mijn hart vast of het goed zou gaan.

Uiteindelijk is het mij mee gevallen. Ruim op tijd werd mijn vorige provider opgezegd (overstapservice) , het pakket werd een week voor activatie geleverd en ik kreeg regelmatig mail over de status.

Helaas door een fout van KPN ging de daadwerkelijke activatie niet goed en kon dit niet direct opgelost worden (want de backoffice van KPN werk niet in het weekend). Ruim een uur in de wacht moeten staan voor de klantenservice van Oxxio, maar zij hebben uiteindelijk wel direct op maandag een monteur gestuurd (via een tussen bedrijf). Monteur was super vriendelijk en heeft alles opgelost en zelfs geholpen met het aansluiten van TV.

Internet zelf is snel, maar schommelt wel (tussen de 45 en 100 mbps).

Wiel
16-11-2020

Internet tv en bellen

B van der steen

Heb 11-11-2020 een brief aan betekent gestuurd na Oxxio.

Omdat hun de algemene voorwaarde ver andere en ik kon op zeggen voor 7-12- 2020.

kreeg ik aan de telefoon te horen de brief is niet aan gekomen.

Nou waarom ik ik weg wil is dat ik net 20 mb en nog 8 uploaden binnen krijg

Daarbij heb ik een maand op mijn huis telefoon niet kunnen bellen.

Nou ik ben naar de wetswinkel gegaan en heb me alles uit laten leggen.

En die zeiden je kunt nu op zeggen omdat ze de algemene voorwaarde verandere.

Nooit meer Oxxio.

14-11-2020

Slecht bedrijf, komen afspraken niet na.

Bij aangaan overeenkomst de verbruikstanden doorgegeven, de per omgaande per mail ontvangen overeenkomst worden 3 x vervangen met andere verbruiksstanden. Via tel. contact wordt dit eerste instantie gecorrigeerd en ook schriftelijk per mail bevestigd, hetgeen later door Oxxio wordt ontkend. Als daarna het tijdstip van de ontvangst e.d. wordt genoemd, blijkt de overkomst bij Oxxio toch aanwezig, te zijn echter men weigert daarop in te gaan. Per direct is door mij de overeenkomst geannuleerd.

Mart
11-11-2020

Wachten op eindafrekening

Wat een waardeloos bedrijf, en al helemaal als je er in contact wil komen,( 28 min wachten). En via de chat zijn ze ook zo met je klaar,

Wacht al 6 weken op mijn eindafrekening, heb fotos van de meterstanden opgestuurd naar mijn nieuwe energie leverancier. Om dat er iets niet zou kloppen.

Van OXXIO zelf echter niets gehoord.

Maik
05-11-2020

Echt slecht

Wanneer je bij Oxxio eenmaal klant bent, ben je niet meer belangrijk. Opzeggen gaat erg moeilijk en dan moet je ineens een afkoopsom betalen, omdat ze zogenaamd voor jou energie / gas / data, hebben ingekocht. Onzin natuurlijk, want nu verdienen ze twee keer op het zelfde. Zelf bij mij na twee maanden nog niets geleverd, tientallen telefoontjes, al 2 keer vrij moeten nemen, en dan nog zeggen dat ik een afkoopsom moet betalen. Mm naar mijn mening, gewoon oplichters. Al moet ik wel zeggen, dat ze dat allemaal wel zijn. Deze bedrijven hebben teveel macht en moeten worden aangepakt op hun manier van werken (of te wel, oplicht praktijken).

Ali
04-11-2020

De klantenservice aan de telefoon is werkelijk een drama, de manier waarop je te woord wordt gestaan is ronduit onprofessioneel te noemen. Daarnaast betaal je telkens 40 euro incassokosten (die elke 2 weken worden verhoogd met nog eens 40 euro) als het geld niet van je rekening kon worden afgeschreven.

Ook hoor ik van familie dat de eindafrekenin vaak niet klopt. Blijf ver uit de buurt van deze malafide organisatie. Het is een kwestie van tijd totdat men ze door heeft en dit omvalt, maar dan hebben ze al genoeg gecasht.

Robie
31-10-2020

Opzeggen 3in1

Gelukkig ze hebben de voorwaarden gewijzigd dus kun je eindelijk opzeggen.

Door onze wijziging van de Algemene voorwaarden heb je tot 7 december 2020 de mogelijkheid om je contract kosteloos te beëindigen.

JS
30-10-2020

Meest slechte bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad

Ik heb ervaring met Oxxio qua telefonie/internet en energie. Het enige waarin ze goed zijn is klanten werven. Stuur maar eens een chatgesprek, waarin je kenbaar maakt dat je voornemens bent om klant te worden. Als je dan ook nog aangeeft dat je verbruik erg hoog is, omdat je een bedrijf hebt, bieden ze aan dat ze je wel willen bellen. Maar pas op ik ga nooit meer met dit bedrijf in zee! De internetsnelheid is traag en TV is helemaal waardeloos. Steeds een blauw beeld als je uitzending gemist wilt kijken. Wil je van je abonnement af? Geen probleem, maar wel ben je verplicht het hele jaarcontract door te betalen! Zij bieden niet wat ze beloven, dus als je er een zaak van zou maken, is de kans groot dat je wint! Verder is hun administratie een zooitje, dit bedrijf zou goed doorgelicht moeten worden! Het is te gek voor woorden, dat er zoveel klachten op internet staan, die vrijwel allemaal dezelfde strekking hebben! Ook met aanmaningen staan ze supersnel klaar. Ze sturen nota's die niet kloppen en als je niet betaalt, maar eerst een contactformulier invult, kan het 2 weken! duren voor je antwoord krijgt, maar intussen sturen ze wel een nieuwe nota met aanmaningskosten van 40,00 euro! Ik vind het in ieder geval fijn, dat ervaringen.nl mij de mogelijkheid biedt, om anderen hierover in kennis te stellen.

Yael
29-10-2020

Ontzettend slecht internet en vreselijke klantenservie

Anderhalve maand internet van Oxxio, vaak valt internet compleet weg of hebben we maar 1.9 mbps download en 0.1 mbps upload, lijkt met niet normaal . Klantenservive interesseert het niets en liegt de boel aan elkaar en komt met valse beloftes. Achteraf zeggen ze dat ze die dingen nooit hebben gezegd etc., terwijl ik er gewoon screenshots van heb waarin ze het LETTERLIJK zeggen! Echt belachelijk. Helemaal klaar met dit malafide bedrijf.

02-10-2020

Komt afspraken niet na. Weken lang geen internet.

Kwam niet opdagen op de geplande datum voor het aansluiten van internet. Na 3 telefoon en 5 chat gesprekken bleek dat zij niet konden leveren. Misschien over een paar weken werd mij gezegd. De gesprekken werden niet geregistreerd en telkens moest ik van meet af aan beginnen. Toen ik uiteindelijk de nieuwe afsluiting wilde afzeggen om naar een andere provider te gaan werd lachend gezegd dat dat niet kon omdat oxxio 3 maanden de tijd heeft om het internet aan te sluiten. Triest bedrijf, triest personeel en dom ook want zij roepen constant dat ze het niet weten en niets kunnen doen.

22-09-2020

Prima product

Ik heb gas en licht van oxxio en nu ook internet en tv geen problemen hoor een heel verschil met ziggo dat was een drama ik kan het iedereen aanraden

08-09-2020

Overstapservice werkt niet

Overstapservice werkte niet. Men probeerde mij bij KPN af te melden, terwijl ik gezegd had dat Telfort mijn provider was. Nadat overstapservice gefaald had, belde ik direct Oxxio om nogmaals te zeggen dat Telfort mijn provider was. Oxxio heeft hier niets mee gedaan, zodat ik onnodig een maand langer aan Telfort vastzat. Men weigerde gesprekken terug te luisteren, later bleken deze onvindbaar. Compensatie geweigerd. Klantonvriendelijke behandeling. Men beweert dat ikzelf de verkeerde provider genoemd heb. Dat wordt ''zorgeloos overstappen'' genoemd. Ik ga overstappen naar andere provider voor internet, tv en energie, die wel zorgvuldig omgaat met klant en bestand.