Oxxio reviews

1.9

Shirley
25-04-2020

Ik ben blijkbaar een mazzelaar.

Het begin met OXXIO was waardeloos, ik zat bij Robin energie en wou overstappen naar OXXIO. In februari 2019 vroeg ik dit aan en het contract werd opgestuurd en zou per april ingaan. Halverwege maart werd Robin energie failliet verklaard dus ik dacht, ben ik mooi op tijd overgestapt. Maar ineens bleek ik helemaal geen contract meer te hebben met OXXIO, deze hadden ze geannuleerd vanwege voorkennis. De netbeheerder wist allang dat Robin energie failliet zou gaan vertelde OXXIO, en deze wou daarom niet leveren aan mij omdat ondertussen mijn contract met Robin bij de curator lag. Dat heeft mij veel geld gekost want ik kreeg behoorlijk wat terug op de jaarnota maar dat is allemaal opgegaan in het faillissement. Toch besloten weer voor OXXIO te kiezen vooral vanwege 235 euro cashback. Wat een gedoe, duurde weer 2 aanvragen voordat het eindelijk was geregeld maar nu ik klant ben gaat alles lekker. Slecht contact? Ik heb er geen problemen mee want ik wacht liever een uurtje op de chat dan 10 minuten met een vaag muziekje aan de telefoon. Maar alle vragen worden behandeld en vriendelijk uitgelegd. Na een jaar de jaarnota gekregen en ik krijg 650 euro terug wat precies klopt met mijn berekeningen. En ik heb een hele goede deal qua prijs KWh en M3 met weer cashback van 135 euro als ik een jaar verleng. Maar 1x een telefoniste gesproken die bitcherig zei dat ik nogal onvriendelijk klonk, haar meteen verteld dat zolang ik netjes tegen haar praat het niet aan haar is om te oordelen of ik wel of niet vriendelijk klink want dat is een persoonlijke interpretatie en dat is haar werk niet, mij klantvriendelijk te woord staan wel. Zou ik OXXIO aanraden? Waarom niet? Ik heb ondertussen elke grote leverancier gehad en er valt overal wel wat over te klagen. Maar vooral door de app van OXXIO waarmee je heel nauwkeurig van dag tot dag je verbruik bij kan houden en direct het maandbedrag bij kan stellen als je de vorige maand iets meer hebt verbruikt zou ik zeggen.ja.

Robby
15-04-2020

Slechte klantenservice

Klantenservice onbereikbaar, telefoon hangen ze doodleuk op. Via de chat mag je meer dan een uur wachten om vervolgens afgepist te worden.Contactformulier is gewoon geen antwoord op onze vraag, terugmailen kan ook niet word je weer naar de chat verwezen en dat om een kleine aanpassing. Mijn advies: betaal iets meer en ga ergens anders heen.

Koen
07-04-2020

Was jaren tevreden nu toch maar gegaan

Jaren klant geweest bij oxxio altijd te vrede geweest maar helaas zijn ze zeer klant onvriendelijk geworden. Je word gepushed om de app te gebruiken via de website word alles weg gehaald. Klanten services moeilijk tot niet te bereiken. alleen nog maar via de app en dan eerst door een chat robot heen. telefonisch zijn ze niet meer te benaderen. Zonder klanten in te lichten halen ze alles weg van de website waardoor je geen overzicht meer hebt wat je over de jaren heen aan verbruik hebt gehad. wat ik juist handig vond om in te zien hoe me verbruik over de jaren heen was. De app is ook erg onstabiel om de haverklap ben je je zonnepanelen inzicht kwijt en als je dan vraagt hoe dat komt is het altijd weer iets waardoor ze hem weg hebben gehaald maar klant niet informeren das te moeilijk je moet er om vragen. Jaar afrekening als je zelf berekend kom je op hele andere bedragen die stuk hoger liggen. of ze lichten je op of de data in de app klopt niet. Na verhuising op de dag dat het door gevoerd werd van ene op ander moment ben je alle historie kwijt van oude huis. je kan niks meer terug kijken en als je er om vraagt krijg je een excel aangeleverd waar je totaal niks mee kan. Jaar afrekening kan 4 tot 6 weken duren beetje vreemd als je alles uit kan lezen omdat je digitale meters hebt met simkaart. en alles gewoon automatisch kan berekenen. na 6 weken heb je je jaar afrekening maar duurt vaak nog 2 weken voordat je je geld krijgt

Joost
30-03-2020

Echt helemaal kut

Werkelijk nog nooit een bedrijf zo onduidelijk zien communiceren. Feiten en cijfers kloppen niet en als je er wat aan wil doen krijg je geen reactie. Geen klant worden bij Oxxio is het advies. Niet doen!

Hugo
19-03-2020

Onbereikbaar

Ik probeer al een paar weken oxxio te bereiken wegens problemen met inloggen .

Na lang wachten teruggebeld en probleem naar andere afdeling doorgegeven . tot op heden niets gehoord . onmogelijk om contact te krijgen .

Hugo

14-03-2020

Eindafrekening

Volgens de app van Oxxio zou ik tussen de 300 a 400euro terug betaald krijgen. Heb zelf een berekening gemaakt en kwam op ong 328 uit. Nu snap ik best dat mijn maandbedrag er van afgaat. Maar dan zou ik nog op ong 250 euro uitkomen en geen 146 euro!? Vind die app heel misleidend. Voor het zelfde geld verlaag ik mijn maandbedrag en moet dan vervolgens een hoop bij betalen. Dus Oxxio doe daar eens wat aan.

Marèse
11-03-2020

Oxio zeer klantonvriendelijk

Ik wil de meterstanden doorgeven ivm verhuizing maar dat lukt niet. Heb de klantenservice gebeld en dan moet je een bandje afluisteren met als resultaat dat je moet chatten. Hiermee kom je ook geen stap verder en als er dan aangeboden wordt dat je met een medewerker kunt chatten is er een wachttijd van 2 uur.

Ik heb een andere energieleverancier gezocht, maar hiermee is mijn probleem nog niet opgelost. Ik wil gewoon de meterstandern van de vorige woning doorgeven.

Renée
08-03-2020

Oxxio, niet te bereiken en zeer duur!

Bij de jaarwisseling dacht ik, ik ga maar weer eens shoppen voor mijn energie, dit kan zomaar 20 tot 50 euro besparen per maand.

Via energie vergelijker gekozen voor Oxxio.

Maar toen.ze werken met een app, deze is te installeren echter niet te openen, en ja ik heb 2 ICT-ers beschikbaar dus die weten er wel iets van. Dan maar mailen met Oxxio voor de communicatie tussen klant en bedrijf, oh nee, dat gaat ook niet. Bellen dan, onbereikbaar. Lekker makkelijke klantvriendelijkheid.

Wel kreeg ik mail dat ik (bijna) net zoveel moest gaan betalen als bij de vorige leverancier, terwijl de vergelijker 85 euro aangaf op basis van mijn jaarverbruik.

Zodoende binnen 14 dagen een andere leverancier gezocht aangezien je 14 dagen bedenktijd hebt. Krijg ik een eindafrekening van 248 euro! Voor wat? Dat kan ik niet inzien aangezien de app niet opent en contact opnemen wordt ook onmogelijk gemaakt.

De 248 euro wordt automatisch afgeschreven. Erg gemakkelijk verdiend.

29-02-2020

Onbetrouwbare energieleverancier!

Ik stap vanaf 3 maart over en moet gewoon heel de maand maart betalen,erover gebeld maar er word niks mee gedaan!?

Dus ik betaal een termijnbedrag bij Oxxio voor de maand maart, en bij mijn nieuwe leverancier ook voor de maand maart dus 2x betaald voor een maand!

Ik raad niemand aan om naar Oxxio te gaan!

Fl
27-02-2020

Tarieven Oxxio in vergelijkingssites kloppen niet

Pas op met de gepresenteerde tarieven van Oxxio, ze kloppen niet. Als je alles heel precies uitrekent, en dat kost tijd en moet echt tot ver achter de komma, kom je erachter dat de vergelijkingen niet kloppen en de jaartotalen evenmin. Greenchoice is goedkoper dan Oxxio in groene energie en ook klantvriendelijker, jammer dat ik nu bij ze weg ga. Bij Greenchoice hebben ze een telefoon, bij Oxxio niet. Plus: ook al gaat de levering pas over drie maanden in, Oxxio houdt vast aan de wettelijke bedenktermijn en toont geen enkele coulance wanneer je (ja, 3 dagen te laat) wilt opzeggen. Bevreemdend als nog heel lang helemaal niets geleverd wordt. Eerlijk gezegd snap ik daar niks van. Wie heeft hier nu profijt van?

Trientsje
17-02-2020

Alles behalve oxxio

Hebben ons 10 januari aangemeld bij oxxio en dat zou 29 januari ingaan.

Dus 29 jan alles aansluiten en hij bleef maar laden dus gebeld monteur erbij gehad was weer goed tot een uur later hij weer blauw beeld gaf met een balk laden en bleef 3 kwart hangen?. Tot 3 x gebeld en telkens werd er gezegd bakje resetten en dat hielp niks dus we wilden weg bij oxxio maar normaal heb je 2 weken bedenktijd maar blijkbaar bij oxxio gaan die 2 weken in vanaf aanvraagdatum dus dan kun je niet uittesten hoe alles werkt en nu zeggen ze of een jaar lid blijven of je kunt je afkopen?. Belachelijk. Dus iedereen nooit naar oxxio gaan. Wij gaan nu ook na contract weg bij oxxio met tv kabel en internet en ook met gas en licht.

Sil
17-02-2020

Zeer slechte service

Het berekenen van een eindnota kunnen ze ook niet een vriend die accountant is heeft het voor me berekend i k zou geld terug moeten krijgen moet nu 2800 terug betalen , heb geen wietplantage oid 1 persoons huishouden, geen gaslek zoals de medewerkster probeerde toen ze merkte dat ik niet murf te praten ben .

Ze zijn beter in maand nota's en prijsverhogingen , waardeloos dus. volgende stap jurist erbij halen of Kassa of Opgelicht

Sander
14-02-2020

100 euro boete wegens verkoop woning

Bij de aanmelding de medewerker van OXXIO duidelijk verteld dat het om een contract van minder dan 3 maanden zou gaan. Was geen probleem, het maandbedrag werd ook nog laag gezet omdat de woning niet bewoont werd. Nu bij het opzeggen krijg je even tussendoor de mededeling dat er een verkeert contract is afgesloten en dat ik 100 euro boete krijg wegens het vroegtijdig opzeggen.

De klantenservice via de chatfunctie was goed te bereiken. Bellen is echt waardeloos.

Gini
07-02-2020

Waardeloos!

Jaren geleden klant bij Oxxio wat een waardeloos bedrijf! bleven maar geld van mijn rekening afschrijven na overstap naar de Greenchoice waar ik overigens heel tevreden over ben! doe het niet het zijn inderdaad oplichters!

Hakan
30-01-2020

SLECHTE KLANTENSERVICE

Ik wacht nu al bijna een maand op de gecorrigeerde jaarafrekening :(! Bellen, mailen het heeft allemaal geen zin. Stel je ze een aantal vragen via de app geven ze je een aantal dagen later antwoord op een vraag maar laten ze de rest onbeantwoord! Moet je ze daarna nog twee keer een bericht sturen en elke keer een aantal dagen wachten om uiteindelijk bijna 10 dagen te wachten op een antwoord! Op de klantenservice hebben ze een aantal medewerkers die totaal niet luisteren en jou zo snel mogelijk wil laten ophangen! Moeilijk vragen worden beantwoord met dat zit op een andere afdeling daar hebben wij geen antwoord op, het lijkt wel alsof je contact met het Pentagon opneemt zo lastig. Word het gesprek te moeilijk voor ze beantwoorden ze met “ als u zo doorgaat ben ik genoodzaakt de telefoon op te hangen” niet met deze aanbieder in zee gaan ze hebben echt totale sch.t aan je!

RJ
27-01-2020

Cashback is fictief over jaar nota en levert niks op

Oxxio is niet bereikbaar via de klanten service en zodra je belt verwijzen ze je naar hun chat, waar niemand online is. Na onderstaande reacties te lezen lijkt het allemaal overbodig klagen. Dit is echter niet zo, het is werkelijk zo slecht als hieronder beschreven. De kosten kwamen ineens hoger uit en de cashback werd verrekend over een maand die niet eens meer van toepassing was i.v.m opzeggen contract na een jaar. De app werkte niet omdat ik al eens eerder klant was geweest bij oxxio en al een account had die vervolgens niet werd geupdate met de nieuwe facturen.

Jacob
23-01-2020

Overstap naar andere energie leverancier

Rekening voor de volgende maand gewoon door gerekend, terwijl ik al bij een andere leverancier zit.

Een uur aan de telefoon en dan nog geen resultaat.

Raad deze energie leverancier niet aan, begin hier niet aan het is een grote frustratie en ergernis.

Michel
20-01-2020

Opzeggen bij overlijden

Bij het opzeggen van het contract van mijn overleden zus van 49 jaar. Kreeg ik te horen dat dit alleen per direct kan. En niet met terugwerkende kracht naar 4 juli 2019 de datum van overlijden. Ben al maanden bezig om testamenten en dergelijk voor elkaar te krijgen om deze zaken te mogen regelen. Omdat alles benificiar moet worden aanvaard gaat er zo ie zo 3 maanden overheen. Heb mijn neef van 11 in huis moeten nemen waar allerlei zaken voor geregeld dienen te worden. Is erbij Oxxio geen begrip en word er niet met terugwerkende kracht opgezegd. Ik heb deze week al meerdere abonnementen opgezegd en allemaal met terugwerkende krachts. Echt schandalig.

Joris
20-01-2020

Boevenbende

Ze zijn slecht in communicatie en brengen onterecht kosten in rekening. Vervolgens geven ze aan contact op te zoeken met je, maar dit doen ze niet. Wel blijven ze rekeningen sturen.

Pas op! Boevenbende

Yarrr
14-01-2020

Waardeloos contact, waardeloze app, dramatisch verloop. PUINHOOP!

Elke keer als er iets geregeld moet worden, mag dit in 3 voud. Via de site? Werkt niet! Via de app? Hahahahaha, dikke grap! Telefonisch contact?

Al 3 maanden het maandbedrag proberen te regelen. Nog geen bevestiging, de app wordt niet gelezen, maar het volle bedrag weer afgeschreven.

Menno Snel een nieuwe baan gevonden?