Oxxio reviews

1.9

Carola
06-01-2020

Internet tot aan de voordeur (LETTERLIJK)

Overgestapt met internet naar Oxxio, om te huilen zo traag en slecht.

Hun reactie in een notendop: niet ons probleem, in de kleine lettertjes staat dat we het niet garanderen en leveren tot aan de deur. Koopt u maar een wifiversterker a 60 euro.

Als je eenmaal binnen bent is de klantenservice zeer bedroevend, per mail een wachttijd van 5 werkdagen, per telefoon een wachttijd van 15 minuten (nadat je eerst moet zoeken naar een telefoonnummer) en de chatrobot werkt niet, daarna kun je pas kiezen om met een medewerker te chatten die dan ook nog popijopi taal gebruikt. Absoluut niet van gediend als je zwaar gefrustreerd bent door je slome internetverbinding én als je zoveel moeite moet doen om iemand te spreken.

Stephan
04-01-2020

Zeer prijzige tent

Bij Ziggo betaal je op jaarbasis voor internet (250mbit) en televisie € 641,70 en bij Oxxio is dit voor zelfs een lagere snelheid (200mbit) liefst € 716,40. Daarmee behoort Oxxio tot de duurdere categorie terwijl ze doen alsof ze een prijsvechter zijn. Daarnaast heb je als klant geen vrijheden zoals het tussentijds verlagen van je internetsnelheid. Bedenk je dus tweemaal of je met Oxxio in zee gaat.

Ik ben we helaas wel ingestonken, wellicht omdat ik te druk was met klussen en verhuizen in die periode.

Toon
27-12-2019

Domme Chat computer

Wilde iets weten over meterstanden . Domme Chat computer kon mij niet antwoorden . Volgend jaar stap ik weer over naar een energie maatschappij waar ik gewoon naar kan mailen voor een antwoord van mensen en niet van machine.

21-12-2019

Beloven veel maar komen niks naar oxxio pffff

Heb 3 weken geleden een aanvraag gedaan voor internet plus tv heb ook nettjes een monteur afspraak gemaakt die zou op 19 dec komen tussen 15 en 16 uur rond 15.15 belde de monteur dat het iets uit loop geen probleem kan maar 10 minnutte later stond hij in de file kon wel eens laat worden maar na veel 5en en 6en kwam hij toch hij begon gelijk te klagen dat het rot werk was en nog wat andere worden toen hij zag wat voor een werk hij moest doen was er ineens al 2 dagen storing in de wijk centralen hmmm wist hij dat niet ik heb zelf een kastje van de muur moeten draien om tekijken hoe hij het aan moet sluiten ook raar maar de monteur ging weer naar 5 min en had dus nog steets niks ik gebeld naar oxxio en er werd beloof dat het morgen op gelost zou zijn maar naar ik op de 20 dec ook die dag wel 4 a 5 keer gebeld te hebben en weer een aantal toe zeggen rijker was is ook daar niks van naar gekomen nu zaterdag probeer ik ze weer te bellen zijn ze gesloten dus geen tv en internet ik denk dat ik toch maar eens ga kijken hoe we dit bedrijf met alle beloftes eeens goed zijn plek tezitten want het zal wel naar de kerst zijn voor dat ik meschien van hun diensten gebruik kan maken dankje wel OXXIO

Els
17-12-2019

Zeer slecht

Ben sinds 2 oktober overgestapt vanwege de aanbieding. Spijt als haren op mijn hoofd

Alles wat mis kan gaan is misgegaan. Ook zeer slechte service. Al 2 dagen geen internet tv en bellen. Monteur afspraak gemaakt en díe komt niet opdagen. Weer gebeld en krijg te horen dat er geen monteur is ingeboekt. Hoe pissig kunnen ze je maken. Wát een k*t bedrijf. Ga zo spoedig mogelijk terug naar Ziggo. Díe hebben wel respect voor de klant.Er werd ook nog even gezegd dat ik geen geld terug krijg. Ik ga echt niet betalen voor íets dat ik niet heb.

Jasper
03-12-2019

Slechte service stelletje nietsnutten

De oxxio app is zeer slecht. Heeft vaak storing, loopt altijd minimaal 1 dag achter (geen real-life overzicht in je verbruik). De klantenservice beantwoord je vragen gewoon met vragen en niet met antwoorden, ook de klachten worden niet bepaald serieus genomen heb ik het idee.

Ook zeggen ze dat ik mijn maandbedrag moet ver3dubbelen. Dit omdat ze de opbrengst van mijn zonnepanelen niet meerekenen in hun berekeningen. Te gek voor woorden!

2 kamer nieuwbouw woning maar wel als advies geven 165 euro te moeten betalen. Dit is niet zoals het hoort. En elke maand gewoon goed uitkomen maar toch aangeven dat je einde van het jaar moet gaan bijbetalen.

Ik stap zeker weten over zodra mijn contract afgelopen is!

15-11-2019

Eerst 400 euro storten?

Haha deze club wenst eerst 400 euro te storten omdat ik een hoogrisicoklant zou zijn?

Blijft een vreemde wereld. Heb nog nooit 1 factuur niet op tijd betaald en alle betalingen worden automatisch afgeschreven. Nooit geen Oxxio meer voor mij aangezien ik dit ook zie als wantrouwen en ook belediging.

Vally
12-11-2019

Oxxio geeft fout toe in eindbedrag maar lost niks op! BELACHELIJK!

Oxxio geeft fout toe in eindbedrag maar lost niks op! BELACHELIJK!

Ik heb een mondelinge overeenkomst gemaakt met de telefoniste welke juridisch binden is en wacht dus nog steeds om mijn 250,- teruggave

De Opnames willen ze niet verstrekken zodra het niet in hun voordeel is, omdat ze weten dat ze dan hangen!

Gelukkig zelf diverse opnames in bezit voor de rechtszaak.

Ik moet het steeds doen met van die tweederangs studentes die puur en alleen zijn aangenomen om mensen af te wimpelen en voor de gek te houden, iemand met status krijg je niet te pakken.

Ook hangen ze allemaal weer een ander verhaal op net zo lang tot je het zat bent. Ook gaan ze je bang maken met incasso kosten en wachten ze net zo lang met reageren tot er incasso kosten bijkomen,

Ik ben al weken bezig nu om Jaqueline Jonker Teamleider Oxxio te bereiken en haar dit vreemde verhaal voor te leggen en dan met name de belachelijke en mensonterende manier van werken en communiceren van haar werknemers.

Ik ben een heel eerlijk en open persoon, moet ik betalen doe ik dat maar wil je mij naaien dan heb je aan mij een slechte.

Als ze zo doorgaan zal de hele wereld het weten ook,

Met een eigen juristen team op kantoor om zo legitiem mogelijk mensen te kunnen oplichten durven ze wel, maar de aanhouder wint!

Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen voor die paar honderd euro en een hardwerkende nietsvermoedende goede klant zo beduvelen.

Voorgaande jaren ga ik ook laten uitzoeken en herberekenen zodra het op een rechtszaak uit komt.

Wees gewaarschuwd kies een oprecht en eerlijk bedrijf zoals ESSENT!

P.s ENECO=OXXIO

04-11-2019

Te slecht voor woorden!

Het is dat ze één van de goedkoopste zijn, maar verder is het gewoon te slecht voor woorden. wat een drama!

Daphne
24-10-2019

SLECHTE service

Super slechte service! Op 02-10 een afspraak gemaakt met de monteur voor het aansluiten van glasvezel voor tv en Internet. Vervolgens komt er op de afgesproken tijd niemand opdagen, bij het bellen naar de klantenservice geven ze aan dat ze de monteur gaan bellen en vragen wat er is en dat ze terugbellen. Vervolgens wordt er nooit meer teruggebeld waarop ik weer contact opneem en alles uitleg. Er zou opnieuw contact worden gezocht met de monteur en ze zouden vóór 15.15 terugbellen (het was 14.30) vervolgens wordt ik teruggebeld om 15.20 waarop ze eerst brutaal vragen hoe ik aan dit nummer kom. Vervolgens maken we een nieuwe afspraak maar weet de medewerker niet zeker of er een monteur beschikbaar is dus ze zou nog terugbellen om dit te laten weten. Vervolgens nooit meer teruggebeld waarop ik opnieuw kon bellen en toen bleek er wel een monteur gekoppeld te zijn voor deze afspraak. Maar wederom slechte communicatie, houden elkaar niet op de hoogte en zijn niet vriendelijk.

Natascha
15-10-2019

Trouwe klant betaald meer dan nieuwe klant?!

Vandaag ontdekt dat ik als trouwe, vaste klant meer betaal dan nieuwe klanten. Dus meld ik me aan om de voorwaarden van nieuwe klant te krijgen. Maar dat kan niet omdat ik vaste klant ben?! Heb mijn contract opgezegd. Onbegrijpelijk hoe klantonvriendelijk en hie onethisch. Maar werd me verteld dit is normaal in deze wereld, dus waar heb ik het over?

Sdv
07-10-2019

Nieuwe klant voor internet en tv

Vandaag voor het eerst via Oxxio, KPN Internet en TV aangesloten (7 oktober 2019). Geen enkel probleem. Glasvezel internet en TV via decoder werkt prima. Zelfs een hogere upload snelheid (100/100 = 95/120). Ook de ping tijden zijn stabiel en laag, zoals het hoort.

TV kijken is ideaal via de KPN app of via de decoder, opnames vallen op beide plekken te kijken en te casten middels chromecast naar de tv.

Tevens heb ik al 3 weken gratis gebruik kunnen maken van de TV dienst via de TV APP van KPN. Dit boden ze aan als stukje service.

Ondanks de positiviteit, wil ik toch een nadeel noemen; Dat is dat je nog niet via de app of site je TV abonnement of internetsnelheid kan aanpassen. Dit moet helaas nog telefonisch, is mij laten vertellen door de klantenservicechat in de app. In de toekomst willen ze deze mogelijkheid er wel in bouwen.

Nog even afwachten hoe de overstapservice verder de boel afhandelt met de oude provider. De datum is in ieder geval doorgegeven en bevestigd door beide partijen, maar ik heb nog geen retour doos ontvangen.

Mitchell
06-10-2019

Verschrikkelijke klantenservice

Sinds 1 oktober klant voor zowel gas en licht als telecom. Kan m’n verbruik niet inzien, want ze krijgen m’n oxxio account niet op de juiste manier ingesteld, waardoor ik steeds niet kan inloggen. Al twee keer m’n account laten resetten, maar dan lukt het nog niet. Alsof dat nog niet erg genoeg was heb ik sinds de aansluiting nog geen internet, tv en bellen. Daar wordt beloofd dat KPN het binnen enkele dagen oplost, maar dit gebeurde niet. Vervolgens zou een monteur contact met me opnemen, ook dit gebeurde niet. Klantenservice is zeer slecht telefonisch te bereiken, dus dan maar chatten. Helaas weten die dan weer niks van telecom. Al met al: het leek een goede deal, maar het geeft me meer hoofdpijn tot nu toe. Oxxio is niet aan te raden.

JJ
27-09-2019

Oxxio internet

Omdat het een scherpe aanbieding was heb ik gekozen voor de combinatie van Energie en internet en tv van Oxxio. De installatie was al een drama, duurde 3 weken voor er iemand kwam voor de installatie. Dit was al een chaos waarbij er nu in de meterkast allemaal losse kabels hangen. En de verbinding (volgens advertentie tot 100Mbs) is ronduit dramatisch, snelheid haalt de 20Mbs niet eens en doet het vaak simpelweg niet.

De klantenservice is niet meer dan een online chat waarbij ze zich alleen verschuilen achter dat ze alleen een goede bekabelde verbinding garanderen. Kortom waardeloos Oxxio

Mieke
13-09-2019

Ontoegankelijk

Kan alleen via app, gebruikersnaam en wachtwoord wijziging van mijn mailadres doorgeven.

Zelfs niet telefonisch

11-09-2019

Waardeloos bedrijf

Heb sinds 1 Augustus tv en internet van oxxio, werkt na 6 weken nog steeds niet fatsoenlijk, beeld blijft steeds stilstaan terwijl het geluid wel doorloopt. Verscheidene keren gebeld ,monteur geweest tv ontvanger verruild nog steeds niet in orde,weer gebeld ze zou de monteur bellen wat hij gedaan had en terug bellen vandaag wat dus niet gebeurd is . Wat een waardeloos bedrijf wel een grote mond geven ,meneer u heeft een jaarcontract en kunt niet opzeggen. Als dat mens een auto koopt en iedere tweede dag in de garage staat wil die toch ook van dat kreng af. Foei oxxio waardeloos nu proberen ervan af te komen en maar weer naar een ander.

04-09-2019

Waardeloos Internet en TV, totaal geen goede service

Op 19 Juni online aangemeld voor Internet en TV van Oxxio. binnen 1 dag bevestiging van je aanmelding. goede keus: je profiteert van het kwaliteitsnetwerk van KPN maar dan voor een superlage prijs.

Ik kan je nu op 4 september zeggen. Kwaliteitsnetwerk? zeker niet in Heeswijk-Dinther!

De eindconclusie naar 2,5 maand.

Aanmelddatum 19-06, Activatiedatum 08-07, geen signaal op de hoofdlijn. velen en verschillende monteurs verder op 24-07 eindelijk TV en internet. Slinger en Confetti zeggen ze dan bij Oxxio. ondertussen is het 04-09 en zodra de stroom heel even van de experiabox is afgeweest duurt het ruim 1 tot 2 uur voor er weer werkend internet en tv is, als je geluk hebt en niet in storing blijft staan. 2 tv ontvangers besteld, 2 geleverd gekregen, maar wat blijkt. je kunt niet op 2 verschillende zenders tv kijken, dit trekt het signaal niet. nu op 04-09 helemaal geen tv kijken meer mogelijk. contact met klantenservice Oxxio. het antwoordt luidt: wij bieden tot 100 Mbps download en tot 10 Mbps upload, echter werkelijk op uw adres is dit niet mogelijk en ontvangt u werkelijk 17 Mbps. u heeft zelf online uw overeenkomst ingevuld. als u niet begrijpt wat dit betekend heeft u de kans gehad ons te bellen. u heeft ook 14 dagen bedenktijd gehad vanaf uw aanmelding. nu zit u aan een jaarcontract vast, wij leveren 17 Mbps, dat u dan geen tv kunt kijken is jammer u voor. fijne dag.

Belachelijk!.

De 14 dagen bedenktijd, waren al voorbij voordat er uberhaupt iets is geleverd. Er wordt geadverteerd met het kwaliteitsnetwerk van KPN.

Geen TV en veel storingen. Waardeloos en een klantenservice die totaal niet gehinderd wordt door ook maar enige kennis van zaken en klantvriendelijkheid, maar enkel het oplezen van voorgeschreven zinnetje waar ze vermoedelijk uit moeten kiezen, en hierbij kunnen ze schijnbaar zelf nog niet de juiste keuze maken. resultaat: een ontevreden klant en deze review. Oxxio nooit aan beginnen!

Mathijs
30-08-2019

Belachelijk bedrijf met geniepige acties

Bij het onbinden van het contract eerst beloofd een opzegboete van E50 te moeten betalen, dit is in principe al apart maar opzich nog acceptabel. Vervolgens bij het opzeggen wordt ineens doodleuk medegedeeld dat de boete van E50 PER ENERGIEPRODUCT is en ik dus nu E100 mag gaan neerleggen om mijn contract vroegtijdig stop te zetten, terwijl de gronden hiervan van alle redelijkheid zijn. Ik zou eenieder willen aanraden niet voor Oxxio te kiezen.

Rosalie
29-08-2019

Te hoge eindafrekening

Als alleenstaande met een fulltime baan (bijna niet thuis) heb ik een niet realistische eindafrekening van bijna €900,- gekregen. Oxxio doet alsof ik een extreem hoog verbruik heb gehad. Nu betaal ik iedere maand €230,- + €143,- per termijn (een half jaar lang) dus in totaal €373,- per maand. Ik kan dit naast de gemeentelijke belastingen niet opbrengen. Zodra ik kan stap ik over naar een andere energiemaatschappij. Nooit overstappen naar Oxxio het zijn geld plukkende oplichters.

12-08-2019

Risico geval

Me aangemeld voor energie leveren via de mail .Was allemaal prima totdat ze een kredietcheck hadden gedaan wat ik overigens nog nooit heb meegemaakt in mijn 58 jaar .Toen werd mij medegedeeld via de mail dat ik een risicogeval was en dat ik eerst 400 euro borg moest overmaken om gebruik te kunnen maken.De dag erna meteen gebeld of dit serieus van hun afkwam mede omdat ik een jaar ervoor nog energie van hun heb afgenomen en 359 euro heb terug gehad en ja het was serieus.Ze laten de kredietcheck bij focum inzage doen dus hun konden er niets aan doen.Ik heb een mail gestuurd naar focum en netjes na een dag bericht terug gehad dat ik niet bekend was bij hun .Andere dag terug gebeld en had de zelfde vrouw aan de lijn en haar verteld over mijn brief waarin stond dat ik niet bekend ,als ik hem opstuurde werd alles geregeld werd er gezegd maar ik zei laten we de boel is omdraaien en laat het papier dat ik een risico geval ben eens zien ,dit was niet mogelijk zij men.Als je dit bij honderdduizend mensen doet heb je een boel geld om mee te speculeren een jaar lang.Maar je hebt wel eerlijke netjes betalende mensen beschuldigd.