Petplan reviews

5.9
Lid
Berry
25-08-2022

Na eerst 2 weken gewacht te hebben op afhandeling van mijn eerste ingediende declaratie, krijg je doodleuk een mail dat de factuur niet betaald word omdat er eerst verplicht een eigen risico van 100 euro wordt ingehouden. Na gebeld te hebben met de klantenservice om de verzekering stop te zetten word er door de telefoniste ook nog gezegd dat dit helaas nu niet mogelijk is omdat ik nog geen jaar deze verzekering heb. Dus ben ik nu ook nog verplicht om deze waardeloze verzekering eerst nog 4 maanden te blijven spekken voordat ik kan stopzetten. Er staat nergens op de site dat er een verplicht eigen risico is en er staat ook nergens dat je het eerste jaar verplicht bent de verzekering te houden. Stelletje laaielichters.

Ook lijkt het wel alsof ze hun reviews zelf regisseren want op Trustpilot scoren ze laag en op hun eigen site hoog. Waardeloos bedrijf

Andrea
15-08-2022

Wat een slechte service… een maand gratis verzekering. We zouden een berichtje krijgen als hij af ging lopen… geen bericht gezien. Bel je naar de klantenservice… willen ze beweren dat er wel berichtje is geweest… NIET WAAR! Dan maar naar een andere verzekering

Eduard
01-08-2022

Verschrikkelijk bedrijf. Zoals veel verzekeraars een grote boevenbende. Prima dat je als corporate geld wilt verdienen, maar je clienten zo behandelen is echt een gotspe. Keren niets uit, in plaats daarvan pluizen ze ingestuurde facturen helemaal uit en verzinnen/ontdekken keer op keer iets nieuws waardoor ze niets uitkeren. Na 3 x een geupdate factuur in te dienen weigeren ze wederom om deze goed te keuren.

Patricia
24-07-2022

Petplan heeft voor ons veel vergoed , zelfs met een basisverzekering. Onze Lola is onlangs overleden, hiervoor en in het verleden zijn dierenartskosten geweest. Deze kosten zijn netjes vergoed door Petplan. De kosten van euthanasie zijn wederom netjes vergoed.

De maandelijks kosten zijn veel maar dat weegt niet op tegen de kosten die kunnen voorkomen.

Als je een huisdier aanschaft weet je dat er ( hoge) kosten kunnen zijn! Fijn is het dat er een verzekering is die een deel vergoed.

Wij zijn 10 jaar lang tevreden geweest en is alles netjes afgerond.

Onze nieuwe hond laten wij zeker opnieuw bij Petplan verzekeren.

Patricia

MP
15-07-2022

Doen moeilijk met vergoeden

Johan
21-06-2022

Willen alleen maar premie incasseren en liefst niet uitkeren. Geen gebruik v deze verzekering maken.

Monique
15-05-2022

Petplan suggereert dat mijn hond in de 30-dagen tijd een consult en/of behandeling heeft gehad voor maagdarmproblemen, terwijl dat niet het geval is. Nu willen zij geen vergoeding geven voor maagdarmproblemen bij mijn hond gedurende de looptijd van de verzekering.

Achter mijn rug hebben ze via de dierenarts gegevens opgevraagd over mijn hond, terwijl ze dit al eerder via mij hadden gevraagd en ik het dossier al naar hen had toegemaild.

Wat is dit voor een verzekering die zo achterdochtig en stiekem te werk gaat en op basis van foutieve interpretatie weigert te vergoeden?!

Het conflict zou opgelost zijn als:

-ik mijn premie terugkrijg omdat petplan mij na de 30 dagen tijd geen maag-darmklachten wil vergoeden, terwijl in die 30-dagentijd geen maagdarmprobleem is geconstateerd en/of behandeld, of

-zij alsnog terugkomen op het onterecht suggereren dat mijn hond in de 30-dagen tijd op consult of behandeld is geweest voor maag-darmproblematiek

Lesley
27-04-2022

Typische verzekeraar. Cashen van premie gaat prima maar uitkeren NUL. 50% van ieder consult? Neen. Vaccinatie? Neen. Steriliseren? Neen.

Zelfs voor een verzekeringsmaatschappij, die in principe liever niets uitkeren, is dit wel een héél triest bedrijf.

Nadesha
11-04-2022

Laat je niet verzekeren bij petplan. Ik had mijn kat onder ‘plus’ laten verzekeren. Mijn kat werd ziek en heb ik in moeten laten slapen. In eerste instantie wilden ze niets uitkeren omdat het chipnummer niet op de nota stond, opnieuw nota’s opgevraagd mét chipnummer en naar petplan gestuurd maar toen wilde ze wederom niets aan mij uitkeren met als reden dat er niet kon worden aangetoond dat de ziekte / afwijking (kat bleek leukemie te hebben) op korte termijn was ontstaan wat blijkbaar een vereiste was. Verder wilden ze ook het patiënten dossier van mijn kat inzien die ik bij de dierenarts heb opgevraagd. Veel moeite gedaan maar geen cent ontvangen van petplan. Antwoord op declaraties en vragen duurt trouwens minstens een week. Slechte service… vertrouw deze verzekering niet!

Cobus
07-04-2022

Paar maanden geleden verzekering afgesloten, maar voor wat?

Voor afsluiten verzekering heeft hond blaasontsteking gehad. Dit hebben wij natuurlijk betaald, zelfs nog scan etc laten maken bij specialist. Alles zag er perfect uit. Maar Petplan sluit alles aan urinewegen e.d. uit. Ook voor de toekomst.

Hond kreeg last van diarree, bleek giardia te zijn. Reactie Petplan; ja, maar dat is al tijd geleden ontstaan. Vergoeden we ook niet (voor de duidelijkheid; we waren wachttermijn al voorbij).

Komende maanden maar even afwachten hoe het verder loopt. Anders op tijd opzeggen dat we er echt niet langer dan 12 maanden aan vast zitten

Jos
03-03-2022

Verzekering die adverteert met stuntprijzen, maar aanmerkelijk meer kost dan waarmee wordt geadverteerd. Basis verzekering kostte ruim 3X zoveel als de vanaf prijs en dan is veel ook niet verzekerd. Goed de kleine lettertjes lezen , de prijs opvragen en dan nog eens kijken of het de moeite waard is.

Manuela
20-12-2021

Verzekeraar die bewust informatie achterhoud om stiekem na je aanvraag de verzekering incl kosten van de verzekering te kunnen wijzigen.

Jij denkt dat je aanvraag nooit is goedgekeurd door het uitblijven van een reactie op je aanvraag. Maar zomaar ineens zit je een jaar aan een verzekering vast omdat je niet binnen 2 weken bezwaar hebt gemaakt.

Schandalige verzekeraar die je vervolgens ook amper te woord staat en het altijd bij jou neer legt.

Niet aanvragen!

Anneke
08-11-2021

Prima bedrijf echt aan raad

Miriam
Miriam
24-06-2021

Veel problemen met vergoeding

Ben pas verzekerd maar doe het niet langer als 1 jaar. Na veel problemen zou ik toch vergoeding krijgen. Nou staat er ook bij medicijnen. Mijn hond had giardia en de panacur en nog 1 andere medicijn wordt niet vergoedt. Plus je kunt eeuwig wachten op 1 antwoordt . Heb dus naar de directie een brief geschreven e n dan wordt het in 1 keer vergoedt uit coulance. Behalve 2 soorten medicijnen. Ik vindt dit oplichters en ga ook opzeggen.

Marjan
15-06-2021

Misleiding

In september 2020 een aanvraag gedaan voor de verzekering van onze hond. Deze werd afgewezen met als mededeling dat er teveel uitsluitingen zouden zijn. Advies: probeer het over een half jaar nog een keertje. Prima advies en eerlijk om te zeggen dat we een half jaartje moeten wachten. Zo gezegd, zo gedaan. De verzekering werd nu wel geaccepteerd. Onze hond heeft in de 6 maanden wachttijd geen last meer gehad van de groeipijn. Er werd bij de 2e aanvraag opeens niet meer helder gecommuniceerd dat er toch nog uitsluitingen zijn. Dit stond ergens op de polis (blad nummer tig) en heb ik over het hoofd gezien. Mijn fout uiteraard.

Toch voel ik mij misleid. Waarom in september wel eerlijk aangeven dat er uitsluitingen zijn? En dat ik beter niet kon verzekeren op dat moment? De uitsluitingen zijn overigens gemaakt op basis van foutieve informatie. De hond was wat gevoelig door groeipijn en röntgenfoto's wezen uit dat er niks aan de hand is met het skelet. Tóch zegt Petplan dat het gehele skelet en de gewrichten zijn uitgesloten? Waarom? Op basis van de feiten is er niks aan de hand. De dierenarts gaf ook aan dat uitsluitingen dan niet mogen maar Petplan doet het blijkbaar toch. De premiehoogte wordt ook niet aangepast met de uitsluitingen. Mijn advies: Petplan, je kunt nog winst behalen door altijd open en eerlijk te communiceren. Nu 'communiceren' jullie ad random. De ene keer wel eerlijk per mail aangeven hoe of wat en daarna niet meer. Bah, ik ben zo teleurgesteld. En je krijgt bij mailwisselingen ook alleen maar standaard antwoorden. Er wordt na vele mailwisselingen pas antwoord gegeven op de inhoudelijke vragen.

Sue
Sue
25-03-2021

Belachelijk hoge premie verhoging

Ik heb mijn hond al jaren verzekerd bij pet plan. Bijna nooit hoeven declareren omdat mijn hond gezegend is met een goede gezondheid. Nu is hij 10 en wordt de premie jaarlijks met rond de 80 euro verhoogd. Omdat ik niet zo veel inkomen heb moet ik de verzekering opzeggen en kan ik uiteindelijk mijn hond niet geven waar hij recht op heeft. Ik ben echt zeer teleurgesteld in Pet plan. Weet iemand misschien een verzekering die betaalbaar blijft?

Marco
12-03-2021

Als ik toch die verzekering niet had

Tuurlijk betaal ik een redelijk bedrag voor mijn 2 hondjes per maand, maar wat ben ik blij dat ik deze verzekering heb. Zit er nog midden in, maar was al heel wat kosten kwijt voor 1 van mijn kanjers. Heb de plus verzekering en die raad ik dan ook iedereen aan, vanwege de hoge vergoeding. Petplan heeft mij netjes alles volgens de voorwaarden uitgekeerd.

Al 10 jaar verzekerd bij ze, maar nog steeds tevreden, ondanks de polis wel elk jaar hoger wordt ?. Heb een aantal keer met Petplan gebeld voor vragen en werd netjes en kundig geholpen. 1 tip, lees de polis goed voordat je Petplan een oplichter noemt.

Petplan ga zo door!

Ps als feedback, misschien toch handig als je in het weekend bereikbaar zijn.

Gr Marco

Jennifer
12-03-2021

Zeer tevreden naar zieke hond

Wij hebben al onze dieren verzekerd bij petplan (4 honden en een kat) en tot nog toe super tevreden en duidelijk over de voorwaarden ed. Onze ene hond heeft helaas wat pech gehad en 2 opeenvolgende jaren een operatie nodig gehad wat is het dan fijn dat je weet dat je hond verzekerd is en met grote bedragen het verzekerde deel weer snel op je rekening staat dezelfde week nog! Kortom wij zijn erg tevreden!

Maarten
09-03-2021

Na jaren klant ervaar ik alleen maar verslechtering

Jarenlang ben ik klant en heb mijn honden verzekerd.

In het begin was ik tevreden en was de verzekering genoeg dekkend. Ik ervaar echter de laatste jaren steeds hogere poliskosten met daartegen steeds minder verzekerde zorg. Nu moet ik weer achter een factuur aan omdat het chipnummer niet vermeld staat. Naam adres, naam van de hond alles staat op de originele factuur. Nu weer een chipnummer, in de hoop dat je het erbij laat zitten. Het is een walgelijk bedrijf geworden dat slechts uit is op je geld en er alles aan doet om zo min mogelijk uit te keren.

Advies: Zet je maandelijkse poliskosten in een apart potje op je bankrekening. Als je dit van het begin doet zal je zien dat geld overhoudt.

Bianca
18-01-2021

Verzeker je huisdier niet bij Petplan

Nooit bij Petplan je hond laten verzekeren.

De jaarlijkse stijging van de premie is exorbitant hoog. Ik heb 11 jaar mijn hond verzekerd bij Petplan. Toen ik de verzekering afsloot was het idee als mijn hond wat krijgt ben je verzekerd voor de zorgkosten ook voor als de hond iets ouder wordt.

Ik had vanochtend een dame aan de telefoon van Petplen en die zei eerst dat de premie verhoging het gevolg was van de vele huisdieren die declaraties hebben ingediend en daarna lag het aan de leeftijd van mijn hond. Uw hond is ook al 11 jaar en dat was de reden dat de premie hoger werd. De Verhoging van de premie is €100,00. De verzekering heeft ondanks het hoge premie bedrag ook heel veel kleine lettertjes dat facturen worden niet of zeer gedeeltelijk vergoed worden. Dus naast de premiekosten komen de dierenartskosten er gewoon nog bij.

Ik voel me opgelicht door Petplan. Ieder jaar meer betalen en ik heb bijna niets vergoed gekregen.

Vreemde praktijken en als je dan belt is er niemand die mee denkt en wordt er op kille wijze verwezen naar de regels. Een collectieve verzekering voor huisdieren maar als je iets declareert zijn ze niet thuis en ze kijken wel naar de leeftijd van je hond en niet dat je al vanaf 0 jaar je hond verzekerd hebt bij Petplan.

Meer Petplan reviews