Petplan reviews

5.8
Trudi
17-11-2023

Vreselijke verzekering.Als ik ze een 0 kon geven als cijfer dan had ik dat gedaan

Bij afsluiten van de verzekering nooit een polis gekregen of een voucher waar wij recht op hadden.Na vele keren mailen en bellen werd er gezegd dat zij de mail met voucher al meerdere keren hadden gestuurd.Wij hebben nog nooit iets ontvangen dus vroeg ik stuur mij de mails dan die jullie gestuurd hebben.Toen werd er gezegd dat ze dat niet meer kunnen achterhalen! Geen tegemoetkoming niets.Gelijk de verzekering opgezegd!

Daniek
11-09-2023

Sinds wij een verzekering hebben bij petplan nog nooit een bedrag terug ontvangen. Na maanden wachten op afhandeling wederom geen vergoeding.

Je betaald je volledige rekening zelf + extra kosten voor de verzekering.

Helaas zitten wij hier nog een jaar gevangen maar dan zo snel mogelijk overstappen naar ohra.

Onze andere hond is daar verzekerd. Altijd netjes terug betaald. Goed van vertrouwen.

Petplan doet er alles aan om niet te hoeven betalen.

Doe dit niet want deze verzekering is letterlijk weggegooid geld

Veag
21-03-2023

Voor een ieder die met spoed, zijn huisdier wil laten verzekering is dit een absolute Don't.

Mocht er wat gebeuren in de 1e 30 dagen, dan zijn de

volledige kosten lekker voor jou en mag je de tyfus krijgen.

15-03-2023

Eind vorig jaar is mijn huisdier ernstig ziek geworden en helaas had ik geen verzekering afgesloten. Na vele duizenden euro's te hebben geinvesteerd in de gezondheid van mijn huisdier heb ik begin januari besloten om toch maar een verzekering te nemen. Ondanks dat PetPlan een van de weinige verzekeraars is die ook wat oudere huisdieren wil verzekeren, ben ik totaal niet te spreken over de service. Dat er een wachttijd is waarbinnen er geen enkele declaratie mag worden ingediend is nog tot daar aan toe, maar dat er geen enkele vergoeding mogelijk is voor vergelijkbare gezondheidsproblemen in de toekomst die zijn ontstaan in die wachtperiode van 30 dagen is volkomen absurd! PetPlan schaam je! Volkomen waardeloos!

Mohammed
28-02-2023

Petplan weigert tandheelkundige kosten van onze kitten te vergoeden omdat volgens hen de aandoening (melktandje dat onder een volwassen tandje groeit) er al was tijdens de maand wachttermijn. Volgens de dieren tandarts is dit onzin, maar toch weigert Petplan de onkosten te vergoeden. Petplan presenteert zich als diervriendelijke zorgverzekeraar, maar ondertussen weten wij nu uit eigen ervaring (en de vele honderden zeer negatieve recensies) dat Petplan geen betrouwbare partij is. We beraden ons op juridische stappen.

Wander
25-02-2023

Wij hebben een verzekering voor de hond. Bij jaarlijkse inenting door dierenarts net over de grens verwijderde dierenarts een huidgezwelletje. Vele malen goedkoper dan een dure Nederlandse dierenarts. Petplan weigert echter te vergoeden ondanks dat zij ook veel goedkoper uit zouden zijn.

Petplan weigert kennelijk standaard alle claims en zien wel of dat standhoudt. Vreselijk klantonvriendelijk bedrijfsmodel.

Alice
27-01-2023

Puppy verzekerd op 25 oktober 2022, een plusverzekering. Ik dacht dan ben ik goed verzekerd mocht er iets gebeuren. 17 januari 2023is hij geholpen aan twee melktandjes er uit want de grote zaten er al. Dierenarts zei, die moeten er uit gehaald worden. Onder narcose moest dat. Kosten 230 euro. Waar komt petplan mee? Is bestaande aandoening tijdens de wachttijd. Vergoeding 22,12. Pupje is alleen voor tweede en derde prik geweest en verder niet. In de pluspolis staat 50% vergoeding gebit, narcose 75% vergoeding, medicijnen ed ook. Ik voel me echt opgelicht door ze. Geen petplanverzekering nemen want je komt echt bedrogen uit. Wel betalen elke maand premie en vergoeding conform polis, vergeet het maar. Je kunt maar 1x per jaar opzeggen dus een jaar premie in de prullenbak gegooid.

Miriam
19-10-2022

Zeer goede dierenverzekering! Declaratie worden snel vergoed en bij vragen wordt je telefonisch goed te woord gestaan!

Berry
25-08-2022

Na eerst 2 weken gewacht te hebben op afhandeling van mijn eerste ingediende declaratie, krijg je doodleuk een mail dat de factuur niet betaald word omdat er eerst verplicht een eigen risico van 100 euro wordt ingehouden. Na gebeld te hebben met de klantenservice om de verzekering stop te zetten word er door de telefoniste ook nog gezegd dat dit helaas nu niet mogelijk is omdat ik nog geen jaar deze verzekering heb. Dus ben ik nu ook nog verplicht om deze waardeloze verzekering eerst nog 4 maanden te blijven spekken voordat ik kan stopzetten. Er staat nergens op de site dat er een verplicht eigen risico is en er staat ook nergens dat je het eerste jaar verplicht bent de verzekering te houden. Stelletje laaielichters.

Ook lijkt het wel alsof ze hun reviews zelf regisseren want op Trustpilot scoren ze laag en op hun eigen site hoog. Waardeloos bedrijf

Andrea
15-08-2022

Wat een slechte service… een maand gratis verzekering. We zouden een berichtje krijgen als hij af ging lopen… geen bericht gezien. Bel je naar de klantenservice… willen ze beweren dat er wel berichtje is geweest… NIET WAAR! Dan maar naar een andere verzekering

Eduard
01-08-2022

Verschrikkelijk bedrijf. Zoals veel verzekeraars een grote boevenbende. Prima dat je als corporate geld wilt verdienen, maar je clienten zo behandelen is echt een gotspe. Keren niets uit, in plaats daarvan pluizen ze ingestuurde facturen helemaal uit en verzinnen/ontdekken keer op keer iets nieuws waardoor ze niets uitkeren. Na 3 x een geupdate factuur in te dienen weigeren ze wederom om deze goed te keuren.

Patricia
24-07-2022

Petplan heeft voor ons veel vergoed , zelfs met een basisverzekering. Onze Lola is onlangs overleden, hiervoor en in het verleden zijn dierenartskosten geweest. Deze kosten zijn netjes vergoed door Petplan. De kosten van euthanasie zijn wederom netjes vergoed.

De maandelijks kosten zijn veel maar dat weegt niet op tegen de kosten die kunnen voorkomen.

Als je een huisdier aanschaft weet je dat er ( hoge) kosten kunnen zijn! Fijn is het dat er een verzekering is die een deel vergoed.

Wij zijn 10 jaar lang tevreden geweest en is alles netjes afgerond.

Onze nieuwe hond laten wij zeker opnieuw bij Petplan verzekeren.

Patricia

MP
15-07-2022

Doen moeilijk met vergoeden

21-06-2022

Willen alleen maar premie incasseren en liefst niet uitkeren. Geen gebruik v deze verzekering maken.

15-05-2022

Petplan suggereert dat mijn hond in de 30-dagen tijd een consult en/of behandeling heeft gehad voor maagdarmproblemen, terwijl dat niet het geval is. Nu willen zij geen vergoeding geven voor maagdarmproblemen bij mijn hond gedurende de looptijd van de verzekering.

Achter mijn rug hebben ze via de dierenarts gegevens opgevraagd over mijn hond, terwijl ze dit al eerder via mij hadden gevraagd en ik het dossier al naar hen had toegemaild.

Wat is dit voor een verzekering die zo achterdochtig en stiekem te werk gaat en op basis van foutieve interpretatie weigert te vergoeden?!

Het conflict zou opgelost zijn als:

-ik mijn premie terugkrijg omdat petplan mij na de 30 dagen tijd geen maag-darmklachten wil vergoeden, terwijl in die 30-dagentijd geen maagdarmprobleem is geconstateerd en/of behandeld, of

-zij alsnog terugkomen op het onterecht suggereren dat mijn hond in de 30-dagen tijd op consult of behandeld is geweest voor maag-darmproblematiek

Lesley
27-04-2022

Typische verzekeraar. Cashen van premie gaat prima maar uitkeren NUL. 50% van ieder consult? Neen. Vaccinatie? Neen. Steriliseren? Neen.

Zelfs voor een verzekeringsmaatschappij, die in principe liever niets uitkeren, is dit wel een héél triest bedrijf.

Nadesha
11-04-2022

Laat je niet verzekeren bij petplan. Ik had mijn kat onder ‘plus’ laten verzekeren. Mijn kat werd ziek en heb ik in moeten laten slapen. In eerste instantie wilden ze niets uitkeren omdat het chipnummer niet op de nota stond, opnieuw nota’s opgevraagd mét chipnummer en naar petplan gestuurd maar toen wilde ze wederom niets aan mij uitkeren met als reden dat er niet kon worden aangetoond dat de ziekte / afwijking (kat bleek leukemie te hebben) op korte termijn was ontstaan wat blijkbaar een vereiste was. Verder wilden ze ook het patiënten dossier van mijn kat inzien die ik bij de dierenarts heb opgevraagd. Veel moeite gedaan maar geen cent ontvangen van petplan. Antwoord op declaraties en vragen duurt trouwens minstens een week. Slechte service… vertrouw deze verzekering niet!

Cobus
07-04-2022

Paar maanden geleden verzekering afgesloten, maar voor wat?

Voor afsluiten verzekering heeft hond blaasontsteking gehad. Dit hebben wij natuurlijk betaald, zelfs nog scan etc laten maken bij specialist. Alles zag er perfect uit. Maar Petplan sluit alles aan urinewegen e.d. uit. Ook voor de toekomst.

Hond kreeg last van diarree, bleek giardia te zijn. Reactie Petplan; ja, maar dat is al tijd geleden ontstaan. Vergoeden we ook niet (voor de duidelijkheid; we waren wachttermijn al voorbij).

Komende maanden maar even afwachten hoe het verder loopt. Anders op tijd opzeggen dat we er echt niet langer dan 12 maanden aan vast zitten

03-03-2022

Verzekering die adverteert met stuntprijzen, maar aanmerkelijk meer kost dan waarmee wordt geadverteerd. Basis verzekering kostte ruim 3X zoveel als de vanaf prijs en dan is veel ook niet verzekerd. Goed de kleine lettertjes lezen , de prijs opvragen en dan nog eens kijken of het de moeite waard is.

Manuela
20-12-2021

Verzekeraar die bewust informatie achterhoud om stiekem na je aanvraag de verzekering incl kosten van de verzekering te kunnen wijzigen.

Jij denkt dat je aanvraag nooit is goedgekeurd door het uitblijven van een reactie op je aanvraag. Maar zomaar ineens zit je een jaar aan een verzekering vast omdat je niet binnen 2 weken bezwaar hebt gemaakt.

Schandalige verzekeraar die je vervolgens ook amper te woord staat en het altijd bij jou neer legt.

Niet aanvragen!

Meer Petplan reviews