Petplan91 ervaringen

Pris
07-12-2018

Absoluut geen aanrader

Mijn hond heeft in de looptijd van de verzekering een gedragsstoornis ontwikkeld. Hij kreeg last van opwindingsplasjes en kon niet alleen thuis zijn. Hiervoor zijn we naar een gedragatherapeut gegaan. Omdat er spraken is van 2 losstaande indicaties is ons een uitgebreide gedragstherapie aangeraden. Met een verwijzing van de dierenarts zouden de kosten van de gedragstherpeut vergoed worden. Na mijn declaratie heeft petplan achter mijn rug op mijn patiëntendossier opgevraagd. Voor de verzekering had mijn hond plasproblemen als gevolg van de castratie. In bloed en urine zijn geen afwijkingen gevonden. Binnen een aantal dagen waren de leesproblemen ook verdwenen. Nu wijst petplan mijn declaratie van de gedragstherpeut af omdat mijn hond voor de verzekering een plas probleem had (naar aanleiding van de castratie). Terwijl dit helemaal niks met elkaar te maken heeft. De indicatie van het niet alleen kunnen zijn wordt ook niet vergoed omdat het volgens hun onder dezelfde noemer valt. Dat is niet correct. Het zijn 2 losstaande indicaties.

Ook heb ik bij de dierenarts dure huidproducten gekregen voor zijn onrustige huid. Wordt ook niet vergoed omdat het vrij verkrijgbaar is. Nou in de dierenwinkel is het niet verkrijgbaar. Daarnaast zijn alle diergeneesmiddelen via internet verkrijgbaar. Dus ze kunnen alle medicijnen enz gewoon afwijzen.

Belabberde verzekering.

Pam
06-12-2018

Franse bulldog!

Ik snap dat sommige ingrepen niet vergoed worden (ivm risico hondje) maar wat belachelijk vind ik het dat het bedrag van 69.- niet vergoed word, dit bedrag moesten wij betalen omdat onze meid een longontsteking heeft, en omdat dit aan de luchtwegen is wordt dit niet vergoed. hoe krom is dit?! Ik betaal genoeg voor een verzekering en letterlijk niks wordt vergoed! Zeker niet aan te raden! (Btw elke hond kan een longontsteking krijgen ongeacht risico hondje of niet)

Nikki
16-10-2018

Blij met deze verzekering!

Blij dat we onze hond verzekerd hadden, er is in de afgelopen jaren genoeg gebeurd waar we vooraf geen rekening mee hielden en het meeste werd vergoed. Ze zijn ook duidelijk over wat niet vergoed wordt dus geen verrassingen wat dat betreft. Fijne mensen en zeer behulpzaam, dus kan het iedereen aanraden!

Sandra
10-07-2018

Zo blij dat ik toch voor een verzekering heb gekozen!

Ik wist het nooit zo goed. Het leek me eerlijk gezegd een beetje onzin om je hond te verzekeren. Toen ik wat positieve verhalen over Petplan had gelezen besloot ik het toch voor 1 jaar te proberen. Als ik het niet zou gebruiken zou ik het daarna weer opzeggen.

Ik heb zoveel mazzel gehad dat ik een verzekering heb afgesloten! Mijn hond sprong tegen de schutting op omdat hij aan de andere kant iets hoorde en bleef met zijn poot hangen. Zijn poot was op een hele lastige manier gebroken en onze dierenarts kon dit niet zelf oplossen. We zijn naar de specialist gegaan en die heeft er gelukkig voor gezorgd dat het helemaal goed gaat komen.

Onze hond hersteld gelukkig goed en Petplan heeft de (hoge!) rekeningen betaald. Ik raad nu ook iedereen een verzekering aan want voordat je het weet heb je een hoge rekening.

Groetjes van een tevreden klant!

Nam
05-07-2018

Behulpzaam

De wereld van huisdierenverzekeringen is mij helemaal nieuw. Maar door de komst van mijn pup wel iets om me in te verdiepen. Via vrienden kwam ik bij Petplan. Ik heb hun gebeld en zo samen aan de telefoon besproken wat het beste pakket is voor mijn hond op dit moment.

Ruben
Ruben
23-03-2018

De site is heel misleidend

Als je een verzekering wil afsluiten bij petplan kijk je naar de vinkjes om te zien wat er zit inbegrepen in de verschillende verzekeringen. Zo ver logisch. Maar een deel van die groene vinkjes zijn opties. Zo leek mijn ruime €20 per maand genoeg om mijn kat voor alle operaties etc. en sterilisatie te zonder eigen risico te verzekeren. Krijg ik na de declaratie van de sterilisatie een e-mail dat ik er €0.00 van terug krijg. Ik had de optie zelf nog extra erbij moeten nemen waardoor het bijna €25 per maand zou zijn.

Masha
23-02-2018

Slechte verzekering je kan beter geen verzekering nemen

Je denkt dat ze dierenliefhebbers zijn maar helaas draait alles om geld. Je kan beter geen verzekering afsluiten voor je hond.

Onze pup van 5 maanden had een blaasontsteking, helaas bleek dit erger te zijn dan dat het was dus dachten we laten we een verzekering afsluiten en alles netjes aangeven. Hierbij wordt gezegd alles wat met haar blaas te maken heeft wordt niet meer vergoedt. 700,- verder zouden we door de dierenarts doorgestuurd worden naar een specialist in Utrecht. Uitgerekend zouden we 1500,- kwijt zijn aan onderzoeken. Ook hier werd gezegd " nee sorry niks wordt vergoedt" een hond kost natuurlijk geld maar zoveel in 2 maanden?

Nu is ze loops en wij betalen 32,- per maand aan verzekering. Blijkt een sterilisatie een aanvullende verzekering te zijn en zit je minimaal een jaar vast aan de verzekering. Onze pup is op dit moment 23kg dat betekent dat een sterilisatie 470,- euro kost. De verzekering dekt een maximale van 150,- terwijl je 5,- per maand extra betaald voor de aanvullende verzekering. Die 90,- wat hun zogenaamd vergoeden mogen ze ergens steken waar de zon niet schijnt.

Wij zijn er klaar maar en sluiten nooit meer een verzekering af. Het draait allemaal om geld!

Marieke
22-11-2017

Goede verzekering

Ik ben vanaf maart 2013 verzekert,mijn pui dat jaar veel ziek.oorontsteking,spugen diarree om de 2 wk dierenarts.alles vergoed conform de polis de hoogste!lees gewoon de voorwaarden. Mijn hondje zelfs testen gehad dure.vergoed! Nu paar jr goed gegaan met hem nu even rotkwaaltje waarbij hij nu 1 maand al 4x da Is geweest.insturen factuur week later mail met vergoeding! En als je factuur per mail in stuurt dan gelijk bevestiging mail Ik toevallig vanmorgen nog gebeld petplan.word uitgebreid geholpen! Mensen moeten leren alles goed te lezen en wil je safe zitten ja duur pakket.maar ja.niet iedereen wil dat.liefst goedkoop en veel mogelijk eruit slepen.

Ik zeer tevreden.

26-09-2017

Fantastische verzekering!

Altijd werden zaken keurig volgens afspraak afgehandeld. De reacties nadat we onze hond Doortje hadden moeten laten inslapen, hebben ons enorm positief verrast en goed gedaan.

Arnica
09-08-2017

Steeds minder vergoedingen voor meer premie

Heb zeker al meer dan 10 jaar honden verzekerd bij Petplan. Petplan verhoogt jaarlijks de premie en vergoedt steeds minder. Van dierenartsbezoeken, onderzoeken en medicijnen wordt 50% tot 80% vergoed. Jaarlijks worden de voorwaarden in je nadeel veranderd, je ziet uiteindelijk door de bomen het bos niet meer. Jammer. Voor mijn jongste aanwinst heb ik de verzekering opgezegd en sluit elders een verzekering af die wel redelijk constant blijft.

Jaap
30-05-2017

Meer dan 10 jaar lid

Toen wij 10 jaar geleden lid werden van deze malafide verzekeraar waren de polisvoorwaarden heel anders dan nu. De voorwaarden worden elke 5 jaar eenzijdig verandert terwijl de premie met minstens 20 % wordt verhoogt. Dus meer premie en minder vergoedingen. Tevens houden ze op alle declaraties een soort eigen risico in per behandel datum Zo kan iedereen snel rijk worden toch? Mijn advies; zelf geld opzij zetten elke maand of heel goed de kleine lettertjes lezen. Zint eer ge begint!

Petplan heeft Jaap een privebericht gestuurd.
Rieti
Rieti
16-01-2017

Klantvriendelijk

Ik tob met een kat nu 9 mnd oud Ik heb het pluspakket Afgerond 25€ per maand Maar heb voor tenminste 1500€ aan kosten Gemaakt Daarvan tenminste 70% rap terug gekregen Duidelijk gespecificeerd Telefonisch geduldig meedenkend en indien nodig met een deskundige Door verbonden Kortom zonder hen.Ik zou bankroet gaan

Dus ik heb ze meer gekost dan opgeleverd Heb ik wel eens gezegd tegen hen Daar zijn we voor werd er geantwoord Ik raad hen dus zeker aan

An
13-01-2017

Zeer tevreden

Ik verbaas me over de negatieve reacties over Petplan. Onze honden zijn al meer dan 10 jaar verzekerd bij Petplan en nooit een enkel probleem gehad. Alles wordt keurig en op tijd vergoed conform de geldende voorwaarden (!). Ik vermoed dat velen gewoon niet goed de voorwaarden lezen en daardoor negatief zijn over deze verzekering. Dat wordt zelfs toegegeven in de reacties. Het is juist dat sommige voorwaarden zijn aangepast en premies hoger worden, maar dat gebeurt bij iedere andere verzekering ook, neem bijvoorbeeld maar eens onze eigen zorgverzekering. Het blijft natuurlijk wel een "verzekering", afgesloten tegen onvoorziene medische kosten van je huisdier, met de nadruk op onvoorzien. Ik vind de informatievoorziening wel goed m.b.t. de verschillende pakketten en de vergoedingen. Duidelijk en overzichtelijk en het klopt altijd. Ik vind al die negativiteit hieronder dan ook echt zeer onterecht.

Joke
06-12-2016

Hoge premie, vergoeden geen cent

Je krijgt na declaratie van facturen van in totaal € 325 bij Petplan doodleuk bericht dat er 0,00 op je rekening gestort zal worden, geen specificatie, geen toelichting niets. Ik ga hier nog wel verder achteraan, verwacht er niets van maar volgend jaar bewaar ik de premie wel zelf om de dierenartsrekening mee te betalen. Ik raad iedereen aan je hier niet te verzekeren!

Noor
29-09-2016

Mooi spaarpotje

Toen ik mijn pup kreeg heb ik hem gelijk verzekerd bij pet plan ik heb rekeningen naar ze gestuurd nooit uit betaald je wordt onbeschoft behandeld ik voel me belazerd mooi spaarpotje twee jaar premie betaald niet een euro terug gekregen ja ik voel dat dit een slechte zaak is voor mij werk aan de winkel ga dit uitzoeken tot aan de bodem

Birgitta
07-08-2016

Ik vind jully toppie

Hallo ik vindt jully geweldig voor mij nooit problemen gehad Heb alleen 1 vraag ik heb het plus pakket Mij hond heeft veel jeuk voedse allergieën Nu zei de dieren arts saressa haarlem dat er een nieuw middel is apoquel Kunt u mij vertellen of ik die vergoed krijg Gr b.lakeman

Zila
30-07-2016

Steeds minder vergoeding !

Na 6 jaar verzekerd bij Petplan ga ik overstappen naar een andere verzekeringsmaatschapij. Ieder jaar krijgen wij minder vergoeding maar daarvoor betallen wij zeker niet minder premie. Eigen bijdrage van 15 euro per declaratie ging naar 20%, 25 % of 50% van het factuur. Ik heb specifiek gekozen voor een pluspakket vanwege de inentingen die werden vergoed maar nu ineens niet meer ! Bepaalde medicijn vergoeden zij ook niet meer. Dus ik ben heel erg ontevreden !

Caroline
22-06-2016

Geen touw aan vast te knopen

7 jaar verzekerd bij Petplan. Ieder jaar verandert er van alles. We begonnen met 15 euro eigen bijdrage per jaar. Ieder jaar werd de eigen bijdrage hoger en ook de premie ging omhoog. Toentertijd specifiek gekozen voor een pluspakket vanwege de inentingen die werden vergoed; nu ineens niet meer vergoed. Waardeloos. De tijd die je moet investeren om ieder jaar opnieuw uit te zoeken wat Petplan wijzigt, ga ik stoppen in uitzoeken of ik nog over kan stappen. Dierenarts is ook niet meer enthousiast over Petplan.

Saskia
01-03-2016

Zeer tevreden

Ik kan alleen maar positief zijn over Petplan, onze hond is er 10 jaar verzekerd, en we hebben al een paar keer gebruik gemaakt van Petplan, ook een keer door dat onze hond is aangevallen , kosten 800 euroen deze hadden we binnen een week gedclareerd gekregen. Ik zeg ga zo door

Ingrid
11-02-2016

0,00 vergoed

in januari wolfsklauwen verwijderd bij onze hond omdat ze heel dik en groot waren nagels groeiden mega snel de hond bouwde angst op tot de praktijk insleuren toen zij de dierenarts er is nog maar 1 optie en dat is om ze te laten verwijderen medisch dus en nou kregen we gister bericht dat we 0,00 vergoed krijgen, waarom omdat we nog maar 4 maanden verzekerd zijn? dat is niet eerlijk . gister gebeld en dan word er gezegd als u een pakket hoger zat werd er wel wat vergoed maar dat is onzin alle 3 pakketten geven groene sterren aan bij meer dan 1000 operaties . maar ik wacht dit jaar af en dan haal ik mijn beide honden eruit.

Meer Petplan reviews
Welk cijfer geef jij Petplan?