PostNL reviews

Ed
15-10-2023

Zelfs een 1 is nog teveel voor dit bedrijf.

Postnl moet gaan stoppen met de klanten voor te

liegen. Bezorgers zeggen gewoon dat je elkaar gemist hebt terwijl we de hele dag thuis waren. Wij zien nagenoeg alles wat de straat in komt rijden, dus echt niet gemist. Als je probeerd dit te melden ben je de rest van de dag zoet ermee en ze doen er geen reet mee. Hoop dat de webwinkels uiteindelijk deze bezorgdienst een schop gaan geven dat dit niet kan zo. De webshop in ons geval gaf een kadobon weg om zo toch iets te kunnen doen voor je. Kost hun dus weer geld zegmaar en Postnl komt er weer mee weg.

Ben
10-10-2023

Pakket wordt geleverd tussen 10.30 en 14.30 krijg ik om 15.00 een berichtje dat er wat vertraging is in de bezorging met de mededeling dat het pakket waarschijnlijk nog dezelfde dag waarschijnlijk voor 22.00 uur geleverd wordt niet dus blijf je de hele dag voor thuis dit is al de 4de keer dat dit gebeurt wat een slecht bedrijf!

Michael
10-10-2023

Ik heb eerder deze maand een pakketje laten bezorgen door een verzender uit haarlem, waarvan de betaling vooraf is gepland. Niks bijzonders! de verzenders heeft alle foto's en bewijzen netjes gedeeld, waaronder het afleverbewijs van het pakket bij de dichtstbijzijnde primera. Vervolgens staat er in de app dat het pakket op xx/xx/2023 wordt afgeleverd. Top!

5 dagen ná de verwachte afleverdatum nog steeds geen pakket. De klantenservice benaderd en lang verhaal kort: post nl neemt geen verantwoordelijkheid voor het verlies van jouw pakket. Wil je een onderzoek starten? dan had je jouw pakket (+track&trace) maar moeten verzekeren. Met andere woorden, postnl: "niet ons probleem". Na het delen van mijn frustratie (in nette vorm uiteraard), heb ik gevraagd wat ik kan doen om in "hoger beroep" te gaan. Wellicht een gesprek met hun hq: customer service of iets dergelijks. Antwoord: hebben we niet. Einde gesprek. Geen verdere reactie.

Achterlijke organisatie.

Miranda
07-10-2023

Een pakket die binnen 24 uur geleverd zou worden, is nooit afgeleverd. Ze geven aan dat het bij mij is afgeleverd. Pakket is spoorloos en slechte klantenservice, beëindigen gewoon de chat of het telefoongesprek. Dit is werkelijk een kutbedrijf, waar de werknemers een stom standaard riedeltje opnoemen. Ga snel failliet daar aub

04-10-2023

Pakket zou een bepaalde datum bezorgd worden. En dan melding: we hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd track & trace in de gaten, daar vind je het nieuwe bezorgmoment. En dat iedere dag opnieuw voor 1 week. En dan niets meer. Gebeld met servicedesk; is een pakket uit China dan kunnen we niet nagaan waar het pakket is, neem contact op met de afzender. De afzender claimde we hebben bevestiging ontvangen dat het pakket door PostNL. Weer gebeld met PostNL, het is de verantwoording van de afzender dat het pakket goed aankomt. Maar PostNL heeft bevestigd dat het pakket door hen ontvangen is. PostNL is het dus kwijtgeraakt. Dus geld kwijt.

En dit is maar 1 voorbeeld. Het gaat vaak mis:

Pakket bezorgd bij een ander afhaalpunt dan opgegeven.

Pakket bezorgd bij de voordeur, kan door iedereen worden meegenomen.

Mirte
04-10-2023

Bezorgen je pakket op een PostNL punt dat alleen doordeweeks op werktijden open is en heel ver uit de buurt ligt, omdat zogenaamd de 4 andere punten in de buurt allemaal vol zitten. De bezorgvoorkeuren kan je ook niet van te voren nog aanpassen, en bij de algemene bezorgvoorkeuren wordt ook alleen dat punt als optie gegeven. Als je dan de klanten'service' eindelijk telefonisch te pakken krijgt en de situatie uitlegt (lees: fulltime werkt en op die tijden niet naar het postnl punt kunnen) bieden ze geen oplossing en moeten ze je 'helaas teleurstellen'. Dan kan je je klacht indienen, maar die wordt intern afgehandeld en je krijgt er geen terugkoppeling over. Om nog maar niet te spreken van bezorgers die geregeld pakketjes onbemand voor je deur achterlaten. Wat een schaamteloos waardeloos

Anouk
30-09-2023

Pakketjes die met briefpost worden bezorgd komen vaak te laat of komen helemaal niet aan. Er staat dan dat het is bezorgd,maar is gewoon kwijtgeraakt!

De pakketbezorger in onze wijk is ook een verschrikking. Hij is brutaal en grof hij schreeuwt door de straten heen ,keihard roept hij je naam als hij je ziet. Als je binnen bent hoor je hem al van een kilometer afstand aankomen en smijt met je pakket alsof het niks waar is!

Ik ben post.nl echt helemaal zat!

Zk
30-09-2023

PostNL zou mijn pakket moeten afleveren in een pakketautomaat. Simpelste klus ter wereld zou je zeggen, maar niets is minder waar. Pakket niet afgeleverd en elke dag een mail met 'we hebben je gemist'. Hierdoor zit mijn pakket in een eeuwige postNL loophole. Het ergste is nog, dat als je de klantenservice belt, je na wat ongeïntereseerd gebrabbel gewoon wordt opgehangen. Echt een aanfluiting!

Zk
28-09-2023

Haal ik afgelopen vrijdag mijn pakket die bij bruna in ons dorp zit. Ik zag het pakket opengesneden te zijn. Bij controle bleek wat goederen te missen. De verantwoodelijkheid ligt bij POstnl, anders hadden zij een opengesneden pakket moeten weigeren en retourneren naar de verzender.

Jurjen
26-09-2023

Enkele dagen geleden bestelling gedaan bij een webwinkel ter waarde van meer dan €250. Zou vandaag verzekerd en aangetekend bezorgd worden. Vanmorgen zit ik op mijn werk zoals vaker, en krijg het bericht “uw pakket is bij u bezorgd”! Dat is dus pure kwats want ik was niet thuis! Als ik de gezette handtekening voor ontvangst bekijk zie ik al dat die in de verste verte niet lijkt op mijn eigen handtekening. Ik vermoed dat de besteller zelf getekend heeft en het pakket bij mijn voordeur (waar iedereen bij kan) heeft gedumpt. Ik ga het straks zien maar vrees het ergste. Dit gebeurd trouwens aan de lopende band.

Tara
25-09-2023

2 pakketten van 2 verschillende afzenders besteld. Beiden zouden op hetzelfde moment bezorgd zijn. Ik was de hele avond thuis, niets ontvangen. Een van de twee pakketten was aangetekend verstuurd. Er is wel een handtekening gezet, maar niet door mij! Waarschijnlijk heeft de bezorger zelf getekend.

Klantenservice is vervolgens ook beroerd en zeggen dat ze niets kunnen doen. Verwijzen je terug naar de verzender.

Laatst ook al 6 weken moeten wachten tot mijn pakket werd bezorgd. Kan echt niet PostNL!

Joop
23-09-2023

PostNL heeft 2 brievenbus pakketjes die bij mij zouden worden afgeleverd niet afgeleverd en onvindbaar. volgens mij wordt er veel ontvreemd bij PostNL.

16-09-2023

Bericht niet thuis wordt bij punt afgeleverd terwijl bezorger gewoon de kattenbakvulling heeft gegeven en de brokken en krabpaal niet. Antwoord van de bezorger als het wel in de auto staat kunt u het bij het afhaal punt ophalen

Mijn man zou haar naar beneden hebben laten gaan om te kijken

Regelmatig gooien ze ook dingen in de hal vangnet appartementencomplex

15-09-2023

Frauduleus! Pakket niet ontvangen. De bezorger van postNL heeft zelf zijn handtekening gezet i.p.v. de ontvanger wat nochtans vereist werd. Nu in de pocket van de bezorger beland. PostNL stuurt je dan naar de afzender . Intern gaan ze het met de bezorger opnemen en daar blijft het bij.

Loes
13-09-2023

Zeggen zomaar dat er niemand thuis was en sturen je naar “postnlafhaalpunt”. Ik Weet helemaal niet waar dat is. 🤷‍♀️ staat niet eens een adres bij.

Geen e mail dat pakket is gearriveerd dus nu is het retour afzender. Zoooo slecht!

Anke
09-09-2023

Zeggen dat we niet thuis waren, terwijl ik de hele tijd heb zitten wachten.

08-09-2023

Ik heb €9,60 betaald voor een aangetekend pakket en ben dus de afzender maar dat maakt geen ruk uit ben al twee weken aan het bellen zou onderzoek worden gestart niet gebeurd misschien nu na 4x keer bellen dan. Het pakket is bij hun kwijt en niet bezorgd het betreft een nieuwe telefoon van Vodafone die aangetekend retour moest naar Vodafone dus het zal allicht geen toeval zijn en denk ik dat deze wel vaker zo verdwijnen. Er zal vast wel iemand zijn die van dat aangetekende traject naar Vodafone afweet en dat het om telefoons gaat daar verdenk ik ze nu eerder van. Dus gewoon kut met die Post nl!

Nathalie
31-08-2023

Wat een waardeloos bedrijf. Mijn bestelde pakket waar ik voor moest tekenen twv 476 € zou bezorgd zijn maar dit is nooit gebeurd.

Zelf verwijst Postnl je naar de afzender.

Er is een onderzoek ingesteld met als uitkomst dat het pakket wel bezorgd zou zijn. Case closed.

Zonder enig bewijs wie er getekend heeft voor dit pakket, geld kwijt!

Nooit meer iets via Post.nl versturen!

Tt
29-08-2023

Ik weet dat alleen de verzender vethaal kan halen bij postnl. Maar ik als ontvanger ben doordat ik de verzendkosten betaal en dus betaal voor de service van postnl de werkelijke klant. Van de zotte dat postnl zich nog steeds kan verschuilen achtet het verhaal dat alleen de verzender (zogenaamd hun klant) informatie over een zoekgeraakt pakket kan krijgen. Dat komt ze natuurlijk erg goed uit. Het overkoepelend orgaan die postnl moet controleren zou hier verandering in moeten brengen zodat we nu eindelijk postnl met zijn bezorgers aan kunnen spreken hierop.

Mat
18-08-2023

Meneer rijdt met zijn jonge assistent rond en weigert onze pakketjes naar boven te brengen. Schreeuwt heel de trappen gang bij elkaar en zegt: “ik kom niet naar boven, kom maar naar beneden” na een paar keer aanbellen is onze dochter ook wakker geworden. Ik klaag normaal niet zo snel maar dit ging mij vandaag toch te ver! @postnl ik heb een filmpje voor je van meneer.

@postbezorger: Jij bent een schande voor postNL en je hebt geen respect voor je klanten en laat je vrij ‘jonge’ assistent niet jou werk doen!