Prachtigkado.nl reviews

6.6
Periode2022

Anne
20-09-2016

Netjes volgens afspraak de volgende dag in huis

Ik had spiegeldoosjes besteld voor een bruiloft die drie dagen later zou plaatsvinden en las pas na mijn bestelling pas de ervaringen die niet al te positief waren. Ik heb toen gelijk een mail naar het bedrijf gestuurd en de situatie uitgelegd dat ik echt hoopte dat ze het op tijd zouden leveren en als het niet zou lukken ze het even zouden laten weten. Ik heb keurig mailtje teruggehad dat ze in het verleden wat problemen hadden gehad en nu weer alles goed draaide. En inderdaad mijn spulletjes waren er de volgende dag en zagen er super uit! Daarom vond ik het wel zo fair om ook mijn positieve ervaring te delen.

13-09-2016

Ik had een klok besteld en de Romeinse cijfers staan er niet eens goed op. En dan krijg ik nog eens te horen dat het niet kan worden aan gespast in het systeem. Bestel GEEN klokken!

Sanne
09-09-2016

Geen contact mee te krijgen

Mijn bestelling kwam na twee dagen binnen (niet binnen 24uur zoals de website vermeld, maar dat vond ik al sterk). Ook zat er een tweede doosje bij, bleek niet voor mij bestemd. Op de pakbon in de doos stond voor wie het eigenlijk bedoeld was. Ik heb aan PrachtigKado voorgesteld dit door te sturen, en ze wilden die onkosten voor mij vergoeden. Heb het pakketje doorgestuurd, betaalbewijs naar PrachtigKado gemail, maar tot op heden nog geen geld mogen ontvangen en geen contact meer met het bedrijf kunnen krijgen. Jammer dat een goede bestelling zo snel om kan slaan naar een slechte ervaring, terwijl ik hun ook een dienst heb bewezen.

Evelien
03-09-2016

Toch beter een andere website zoeken

Over de levering heb ik geen klachten maar over de betaling des te meer.

Toen ik een e-mail kreeg van een incasso bureau stelde vast dat ik was te vergeten om te betalen. Een fout van mij, maar missen is menselijk, toch? Ik betaalde onmiddellijk de som van de zending. Er werden inmiddels bij de eerste herinnering reeds 85 euro (!) kosten aangerekend.

Later kreeg ik nog een bericht. Het incassobureau dreigde met een gerechterlijke invordering. Helemaal ontzet belde ik het incasso bureau en kon nog een minnelijke regeling bekomen waar er door de betaling van 20 euro geen verdere stappen werden genomen.

Ik betreur de manier van werken ten zeerste en raad dan ook iedereen af om via deze website te werken.

Oh
01-09-2016

Slechte kwaliteit en service

De bestelling kwam keurig op tijd binnen. Helemaal blij.totdat ik de sneeuwbollen bekeek. Ten eerste waren het de verkeerde bollen en daarbij was ook de kwaliteit van de foto's (uitgeprint op een kleurenprinter en niet eens op fotopapier) zeer slecht. Daarbij waren ze op kleuterschoolniveau uitgeknipt en niet eens beeldvullend, dus met grote zwarte randen eromheen. Op telefoontjes en chatberichten wordt niet gereageerd. Uiteindelijk kreeg ik wel een mailbericht dat ze het in orde zouden maken. Helaas duurde het dit keer langer. Pas na 5 dagen kreeg ik nieuwe bollen toegestuurd. Weer geen sneeuw, maar in ieder geval zonder babyroze rand.

Conclusie: Ik heb uiteindelijk bijna wat ik wil, maar nooit meer bestellen en eerst andere ervaring googlen. (Die op hun eigen site zijn gescensureerd)

Chantal
01-09-2016

K**** service

Op 27 mei 2 fotomokken besteld voor de juffendag, kosten € 19,80. Op de site wordt reclame gemaakt voor 24 uurs levering (staat DIK gedrukt). Omdat ik na 2 dagen nog niets had ontvangen ben ik gaan bellen. Helaas, je krijgt NOOIT iemand aan de lijn. Op 30 mei een mail gestuurd, daar kreeg ik na een dag antwoord op dat de zending helaas vertraagd was. Ik heb geantwoord dat ik de bestelling wil annuleren omdat ze te laat zijn voor de juffendag (beetje raar om met lege handen aan te komen). Het antwoord was dat dat niet kon. Op 2 juni (6 dagen later!) de mokken ontvangen. Deze heb ik ongeopend terug gestuurd (kosten € 6,95). Het antwoord van Prachtigkado: aanmaningen van Klarna (ik had voor achteraf betalen gekozen).

Het is nu 1 september en ben nog steeds in discussie met Klarna. Ik heb vandaag dit antwoord (in het kort) gekregen: HET GAAT OM EEN VERMOEDELIJKE LEVERTIJD VAN 24 UUR EN GEEN EXACTE. Oftewel ik had de kleine lettertjes moeten lezen want 6 DAGEN schijnt normaal te zijn. Beetje jammer dat er dan reclame voor wordt gemaakt en ook een beetje jammer dat jullie mij gewoon laten betalen.

Wat ook jammer is, dat alle NEGATIEVE reacties van de site worden verwijderd. Als je googelt op "prachtigkado" en "ervaringen" kom je wel genoeg tegen. Les voor de volgende keer ;-)

Wilbert
31-08-2016

BESODEMIETERD

Via email worden de mooiste beloften gedaan. Bijna te mooi om waar te zijn en dat bleek achteraf ook. Telefonisch contact bleek niet mogelijk. Uiteindelijk werd na een maand iets opgestuurd, waar ik niet om gevraagd had. Deze bestelling heb ik teruggestuurd met het verzoek het vooraf betaalde bedrag te retourneren.

Je raadt het al .

Manon
26-08-2016

Prachtig kado komt niks na

Wat besteld? zou binnen 24u bezorgd worden. geld betaald maar helaas niks gekregen. constant gebeld en gebeld maar geen gehoor. wat een oplichterij!

Greet
25-08-2016

Opgelicht

Kort samengevat:

1. Oplichterij: ik heb het bedrag betaald maar word misleid om het bedrag nog een keer te betalen op een andere rekening en heb daarbovenop betaald voor iets wat ik niet kan gebruiken. 2. Geen klantenservice: ze zijn niet bereikbaar en liegen 3. Beschadigde goederen

Uitleg:

Ik heb half juni een bestelling gedaan van 2 badlakens om als cadeau te geven half juli. Ik heb meteen betaald na bestelling. De website voorspelde dat het de volgende dag zou geleverd worden, het werd een week. Dat was geen probleem, we hadden tijd.

De ene was prima in orde, de andere was beschadigd. PrachtigKado.nl zou mij de beschadigde kostenloos opnieuw sturen. Intussen kreeg ik ook de vraag om de lakens te betalen. Ik checkte mijn rekening en antwoordde dat ik de betaling had uitgevoerd.

Na enkele contactpogingen per mail en telefoon verstreek de tijd waarin ik het cadeautje kon afgeven. Ik kreeg af en toe eens de standaard reply dat het hen speet dat ze niet eerder hadden geantwoord, dat wij dat als klant niet van hun gewoon zijn en dat mijn vraag snel behandeld zou worden. Soms reageerde er eens iemand via de chat service, soms niet. De keren dat iemand reageerde, zeiden ze dat ze het onmiddellijk zouden uitvoeren.

Nadat ik gemeld had dat het te laat was, vroeg ik om de 2e handdoek terug te betalen. Als antwoord daarop kreeg ik te horen dat ik de bestelling nog moest betalen met daarbij de factuur opnieuw en een betaallink. Ik vond het gek dat ik een 2e herinnering kreeg, ging twijfelen aan mezelf en zocht nog eens in mijn betalingen. Wat bleek nu? Het rekeningnummer in de betaallink was een ander dan in de 1e factuur en het bedrag op de 2e factuur was ook nog eens anders dan in de 1e.

Opnieuw een aantal keer contact opgenomen, geen reactie. Uiteindelijk heeft mij iemand via chat 1000x geëxcuseerd, gezegd dat hij niet inzag waar de fout kon gemaakt zijn en hij zou het meteen in orde brengen. Intussen alweer een paar weken geleden.

Dus geld kwijt en gelukkig heb ik geen 2e keer betaald.

Liliane
25-08-2016

Levering snel en netjes afgewerkt

Het bedrijf zelf is wat lastig telefonisch bereikbaar, maar onze bestelling (bidon met foto erop) besteld op vrijdag 19 augustus laat in de middag, is afgeleverd op dinsdag 23 augustus. Wij zijn uiterst tevreden.

Op email wordt wel snel gereageerd!

23-08-2016

Komen hun afspraken niet na!

Gisteren rond 11.00 uur twee badlakens met borduursel besteld. Zoals op de website vermeld verwachte ik ze vandaag te ontvangen. Helaas geen pakket ontvangen..... Geprobeerd deze firma telefonisch te bereiken, maar zoals vele al hebben gemeld, word er niet opgenomen. Daarna een e-mail gestuurd en weer geprobeerd om telefonisch kontakt te krijgen. Niet te geloven maar ik kreeg een heer aan de telefoon. Deze melde dat hij per e-mail een track en trace nummer zou sturen. Wat ik vermoede gebeurde: Ik ontving helemaal niets. Maar weer enkele e-mails gestuurd en geprobeerd te bellen maar geen enkele reactie. Ik ben benieuwd of ik ooit de badlakens ontvang en of ik anders mijn geld terug krijg!?.....

Marina
18-08-2016

Uitstekende service!

Bij verzending was iets niet helemaal goed gegaan. Gebeld, werd direct opgenomen èn direct actie ondernomen. Een dag later ontving ik alsnog de leuke schort met geborduurde tekst, mooi op tijd.

Service zoals service hoort te zijn. Bedankt!

Wouter
15-08-2016

Oplichterspraktijken

Ze claimen een 24 uurs levering van je bestelling, echter hebben wij vorige week een omslagdoek besteld met opdruk en is dit tot op heden niet geleverd. Telefonisch zijn ze tot op heden niet bereikbaar, na veelvuldig geprobeerd te hebben. Mails worden niet op gereageerd.

Het staat al bijna de hele week aangemeld bij postNL, echter hebben die niets vanuit prachtigkado ontvangen om te verzenden. Daardoor hebben ze wel een Track-trace code kunnen versturen, PostNL geeft deze immers al uit bij aanmelding van het pakketje, waardoor het net lijkt alsof ze echt voor je bezig zijn. In werkelijkheid zijn dit oplichtingspraktijken ten top, bestel hier absoluut niks!

Evelien
11-08-2016

Ontzettend slechte service

Een tijd terug heb ik hier een badjas besteld met bedrukking. Hij zou een paar dagen later thuis bezorgd worden, dit was echter niet het geval. Telefonisch zijn ze vrijwel onbereikbaar, en op de email reageren ze óf niet óf half op je vragen.

Je krijgt je track and trace code opgestuurd zodat het lijkt alsof ze er mee bezig zijn, maar dit is dus niet zo. Na 8 x te hebben gebeld en gemaild (waarbij ze zeiden 'wat gek, het pakket had al bij u moeten zijn') kreeg ik een mail dat het product niet op voorraad was (na 3 weken..). Bizar.

Na weer heel veel gebel en gemail heen en weer heb ik mijn geld teruggekregen.

Voor mij hier nooit meer een prachtig kado :)

Mimi
22-07-2016

Super slecht, niks bestellen bij ze!

Inmiddels een week later en nog steeds geen bestelling ontvangen. Ik krijg geen reactie op mijn mails en ook geen gehoor als ik ze bel! Maar wel een factuur gehad van het achteraf betalen?!

Niels
20-07-2016

Handdoek als filmposter

Voor een bruiloft een bewerkte foto voor op een handdoek bij deze website besteld. Vervolgens ontvangen we niet twee maar slechts één handdoek met een pakbon welke twee aangeeft, welke ook nog eens niet zoals aangevraagde specificaties is. Aangegeven van tevoren dat wij graag een drukproef wilden ontvangen, bleek achteraf pas te kunnen bij 50 stuks.

Gemaild dat wij niet tevreden zijn, omdat de afruk slechts 10cm in hoogte is over de onderkant van het handdoek. Dat vinden wij geen €37,- waard. Met de klantenservice gemaild, op hun lid 6.8 gewezen van de algemene voorwaarden, nadat zij aangaven dat het een gepersonaliseerde druk is en dus niet onderhevig is aan retourzendingen.

Vervolgens de rest van de dag geen antwoord meer gekregen. Wat een geweldige manier om met je klanten om te gaan.

05-07-2016

Levert niet binnen 24 uur zoals ze zeggen.

Na heel veel bellen bestelling pas na 6 dagen gekregen. Waardeloos omdat ik het de volgende dag nodig had. Geld terug doen ze ook niet aan. Ze verwijzen dan naar de algemene voorwaarden. Kortom niet bestellen op prachtigkado.nl ze zouden de naam moeten veranderen in prachtigepraatjes.nl

Esther
05-07-2016

Slechte service, te late levering

op dinsdag voor half 5 een kado besteld. Het zou dann de volgende dag in huis zijn als ik de site mag geloven. Niet dus. Als ik de andere recensies zie mag ik nog blij zijn dat ik het heb ontvangen. Geen antwoord op mijn mails en telefonisch niet te bereiken. Kies voor een andere site!

E.poelmans
01-07-2016

Iets te laat, maar prachtig en nette mails

Ik heb een bedrukte fles wijn besteld. Helaas niet binnen 24u (wat zij wel garanderen), maar hij kwam de dag erna. Wel keurige mails met de status (in behandeling, verzonden en vervolgend van postNL tussen welke tijd het binnenkwam). Gelukkig was het nog net op tijd :)

PFT
29-06-2016

Geen schort ontvangen, wel betaald

Schort besteld en betaald. Na 24 uur nog geen verzendbevestiging. Klantenservice geeft geen gehoor en via mail word ik aan het lijntje gehouden.

WAARDELOOS