Prachtigkado.nl reviews

Periode2022

Sanne .w
22-04-2015

Top kwaliteit

Erg tevreden over de 2 schorten die ik heb besteld met foto erop ziet er goed uit levering duurde 2 dagen niks over te klagen

21-04-2015

Niet goed

Mok is prima, we hadden echter een afbeelding aangeleverd waarbij de foto links tegen de kant zou staan, zodat deze op de voorkant zou komen. Deze is nu links tegen het oor gezet, waardoor de tekst naar de persoon toe staat.

Op dinsdag de mok in bestelling gezet, direct betaald via iDeal, so far so good. De volgende dag echter geen pakje ontvangen, donderdag nog steeds geen pakket ontvangen. Contact opgenomen met Prachtigkado.nl, dat kan kloppen, wij versturen met DPD, maar dit kunnen tot 21,00 leveren (wij zijn echter een bedrijf waar tot 17.00 de postkamer open is, maar DPD rijdt hier dagelijks over het terrein, maar goed). Ze zouden ons een mail met Track & Trace nummer sturen.

Op vrijdag nog steeds geen pakje én geen mail met Track & Trace-nummer, dus een mail gestuurd met de vraag of ze dit nummer konden doorsturen. Rond een uur of 16.00 kregen we een mail terug met "dat nummer hebben wij gisteren naar u verzonden, kan dat kloppen?". Daar direct op gereageerd, maar geen reactie meer, ze hadden weekend.

Maandag wederom een mail verzonden met daarin de vraag voor het Track & Trace nummer. Het pakje was teruggekomen, ze zouden het direct opnieuw versturen, maar nu met de gewone Post, de volgende dag zou het hier moeten zijn.

Dinsdag, open de mailbox, zit hier een mail van DPD dat er een pakket naar ons onderweg is, deze is 20.04 aangeboden. Daarna nog een mail van DPD, de volgende dag wederom een mail van DPD met een indicatietijd (mooi tijdens kantooruren).

Wij hebben vrij sterk het vermoeden dat de eerste zending nooit heeft bestaan. De mok zou eigenlijk gisteren al als cadeau afgegeven moeten zijn, deze deadline hebben we dus gemist. Nu maar wachten op een volgende mogelijkheid.

Daarnaast is het enigszins misleidend dat de prijzen waarmee ze adverteren ex.btw zijn. Dit staat nergens vermeld, tot het moment dat je alles in je winkelwagen hebt gezet en de bestelling gaat afronden. Dan heb je al het voorwerk (maken van de template) al gedaan, dus dat ga je niet afbreken.

Al met al, geen goede ervaring. Zal hier nooit meer iets bestellen.

Doc
20-04-2015

Onterechte incasso's na anderhalf jaar

Hetzelfde verhaal als vele anderen. Een totaal onverwachte, onterechte mail gekregen van incassobureau Straetus.

Een betalingsbewijs gestuurd met de vraag hoe dit kon gebeuren (half april 2015).

Antwoord: sorry, computerfout.

Nu lees ik dat deze "computerstoringen" erg vaak zijn voorgekomen afgelopen tijd ...... heel toevallig. En altijd krijgen mensen dan zo'n dwingende mail om binnen 2 dagen te betalen want anders .....

Prachtigkado.nl reageert nergens op.

De bestelde handdoeken waren mooi bedrukt maar als je weet dat je 2 jaar later volkomen onterecht een agressief incassobureau op je dak.krijgt, nou, dan ga ik voortaan wel naar een ander bedrijf.

Sophie

Mooi borduurwerk

Vorige week hebben we een tweetal handdoeken besteld en de naam van onze dochter erin laten borduren. Nadat we de bestelling geplaatst hadden ontvingen we een email met de bevestiging van onze bestelling. Dit was een geluk voor ons aangezien we in ons enthousiast me een spelfout gemaakt hadden.

De volgende ochtend meteen gebeld en de wijziging kon gelukkig direct aangepast. De dame aan de telefoon gaf aan dat de bestelling dezelfde dag nog verwerkt en verzonden werd.

Tot grote vreugde van ons allemaal hebben we afgelopen vrijdag onze handdoeken ontvangen. het borduurwerk is mooi en netjes, ook de bestelde kadeverpakking was leuk.

Wat ons betreft zeker een volgende bestelling waard en ook de klantenservice is erg vriendelijk en daadkrachtig.

20-04-2015

Warme douche! Super producten!

Nu voor de derde keer leuke kadootjes en producten besteld bij prachtigkado.nl

Een absolute aanrader, snel besteld, snel geleverd en nog mooi ook. We hebben voor het werk van mijn vrouw ( BSO) badjassen besteld voor de kinderen voor na de zwemles. 15 stuks! Verschillende kleuren en gekozen voor de namen geborduurd op de rug.

We hebben deze levering in tegenstelling tot de vorige leveringen afgehaald. ( voorgaande bestellingen altijd netjes op tijd geleverd gehad) Ontzettend leuk om te zien hoe deze jonge ondernemers hard werken om mooie producten te leveren.

Vandaar dat ik het voor hen ook zo onterecht vindt dat er mensen zijn die negatief zijn over prachtigkado. Wij hebben niets anders dan complimenten voor ze!

Wat ons betreft een warme douche en de volgende keer bestellen we weer bij prachtigkado.nl

Gerb
20-04-2015

Slechte kwaliteit product, slechtere kwaliteit service

Ik heb een dienblad besteld met een aangeleverde foto als achtergrond. Op de site adverteert men met een beeldvullende foto. Dat wilde ik ook wel, dus de foto exact bijgesneden op de gewenste afmetingen (33 x 20 cm), geplaatst bij de bestelling en daarbij de opmerking toegevoegd: "Foto graag op de originele afmetingen en beeldvullend afdrukken, dus zonder randen aan zijkant of bovenkant".

Wat denk je, artikel geleverd en ja hoor, brede witte randen aan beide kanten. Daarnaast is de afdrukkwaliteit zeer, zeer slecht. De kleuren kloppen totaal niet. Na email contact is de reactie: "Uw opmerking is inderdaad niet goed door ons gelezen. Onze excuses hiervoor. Wij kunnen momenteel niet groter dan A-4 formaat bedrukken."

Serieus! Dus ik wil het product terugsturen, maar wat denk je: dat kan niet omdat drukwerk niet geretourneerd kan worden! Dit lijkt echt nergens op. Slechte kwaliteit product, maar zo mogelijk een nog slechtere kwaliteit service!

J.c.
17-04-2015

Zeer slecht bedrijf!

In oktober 2013 had ik koffiemokken besteld bij dit bedrijf. Levering binnen 1 dag werd niet nagekomen. Uiteindel de mokken wel geleverd gekregen. Kwaliteit opdruk was goed maar kwaliteit van de mokken en van de verpakking was slecht. Gisteren per email een incasso ontvangen van incassobureau Straetus uit Apeldoorn. Zeer kortaf van toon en er werd gesteld dat ik de factuur omtrent deze bestelling binnen 2 dagen moest voldoen met additioneel EUR 40 incassokosten. Ik wist zeker dat ik betaald had en dat kon ook niet anders want prachtigkado levert pas uit na betaling. Via mijn bank heb ik het afschrift teruggevonden (je kunt zelf tot maar 15 maanden terugkijken) en dit afschrift heb ik teruggemaild naar het incassobureau én naar prachtigkado met de eis dat ik bevestigd wilde krijgen dat ik niets verschuldigd ben. Deze bevestiging heb ik prompt gekregen. Maar het was te proberen door ze. Het riekt naar bewust ten onrechte incasso's sturen gezien de hoeveelheid soortgelijke berichten. 'Doordacht' ook om zo'n incasso op donderdagavond, vlak voor het weekend, te mailen en dan betaling binnen twee dagen te eisen. Gezien de hoogte van de bedragen is er altijd wel een categorie mensen welke gemakshalve maar snel betaald en dat is voor deze boeven dan mooi pure winst. Mensen U bent gewaarschuwd. Doe geen zaken met Prachtigkado.nl er zijn genoeg andere bedrijven welke wel netjes en fatsoenlijk te werk gaan

H.E.
14-04-2015

Oplichterij

Ik had een bestelling geplaatst voor 50,-.

De reden dat ik bestelde was, omdat ik snel een kado in huis wou hebben, de reacties op de site waren positief, dom dat ik niet op Google heb gekeken wat de reviews waren. De volgende dag kreeg ik een factuur waarop stond dat ik het bedrag binnen 8 dagen moest overmaken, maar ik had via iDEAL al betaald, dat had ik beter niet kunnen doen want na contact opgenomen te hebben met prachtigkado zeiden ze dat ik het incasso bureau maar moest bellen want die gingen over de betalingen.

Dit bedrijf gebeld ze dreigden direct met verhogingen als ik niet binnen 8 dagen betaalde en zeiden dat er niks was binnengekomen op hun rekening, en dat het de fout was van iDEAL. Het bedrag bleek terecht te zijn gekomen op tegeltjes.com dat zag ik bij het afschrift, en dat hoort ook bij hun, maar nee ze zeiden dat ze niet bij die rekening konden komen. Hoe ik te woord ben gestaan vind ik trouwens zeer klantonvriendelijk.

Hierna de bank gebeld en het verhaal voorgelegd gevraagd of ze het bedrag konden terughalen, daar gingen ze direct mee aan de slag, de bank waarschuwde dat ik waarschijnlijk opgelicht ben en dat ik mijn bestelling beter kan annuleren voordat ik nog meer gezeur krijg over die rekening.

Dit gedaan, belachelijk trouwens hoe je aan het lijntje word gehouden bij prachtig kado, steeds vragen of ik later wil terug bellen, en dat diegene er niet is die erover gaat,

Ze beloofde het zelfs nog na te kijken, en beloofde mij een tijdstip waarop ze me zouden terugbellen, niks gehoord, en als je zelf beld weten ze er ineens niks mee vanaf,

Ik had beter moeten nakijken waar ik bestelde, maar wat een bedrijf is dit, de enige keren dat het wel goed gaat, daarom bestaan ze nog, maar wat een oplichterij.

Ik zou zeggen bestel hier nooit wat, want ze zijn niet te vertrouwen,

Trouwens ik heb mijn geld nooit mee terug kunnen krijgen, ook niet via de bank. Weg 50,- de volgende keer denk ik wel beter na voor dat ik iets bestel via internet. En laat ik me niet meer zo behandelen door zo n klantonvriendeliijk incasso bureau en prachtigkado.nl. Het zou verboden moeten worden!

Yves van den Berg
10-04-2015

Dat deze winkel nog bestaat....

Op een vrijdag gebeld en uitdrukkelijk afgesproken dat een zestal schorten de opvolgende maandag verstuurd zouden worden (nodig voor een kookworkshop). Uiteindelijk meer dan een week later pas gekregen en natuurlijk teruggestuurd.

* ze houden zich niet aan de afspraak (1 werkdag)

* ze houden zich zelfs niet aan hun eigen algemene voorwaarden (3 dagen)

* ongeveer 20 keer geprobeerd contact te krijgen via mail, telefoon en aangetekende brief, nog niet 1 keer een reactie gekregen

En dan nu een incassobureau aan mijn broek? Kom maar op, ik ben benieuwd.

Yves van den Berg

Bianca
01-04-2015

Hopeloos

Had een kraamcadeautje besteld op 20 januari, aangezien er stond dat het volgende dag geleverd werd, op 22 januari nog eens gevraagd wanneer dit geleverd zou worden. Geen antwoord gekregen.Dan maar in de winkel een nieuw cadeautje gaan kopen om mee te nemen op kraambezoek. 14 februari zat het pakje in de brievenbus, bijna een maand later. Netjes betaald na ontvangst .... Nu krijg ik dat incassobureau op mijn dak voor de 85€ kosten. Wat doen jullie hiermee ? Betalen jullie dat ? Is uiteindelijk een schandalig duur cadeau ipv een "prachtigkado". Degoutant !

30-03-2015

Verkeerde kleur geleverd en bedrijf werkt niet mee

Bij prachtigkado.nl een product gekocht, maar wordt in roze geleverd ipv rood. Bedrijf verwijst naar algemene voorwaarden dat dit kan en wil niet meewerken aan een nieuw product. Ik bestel toch iets in het rood, ik wil geen roze.

Zeer ontevreden!

Fiona p
15-03-2015

Niet klantvriendelijk, incasso bureau wordt ingeschakeld

Mok besteld in oktober. Factuur over het hoofd gezien. Eind januari krijg ik ineens een mail van straetus (incassobureau) dat ik 40! Euro extra moet betalen (de mok was 14 euro ofzo).

Ik heb het nagekeken, nooit een herinnering gehad of een mail/brief met daarop een bedrag van verhoging.. Helemaal geen mails of brieven naar van prachtigkado na mijn bestelling..

Ik heb ze hierover gemaild. Enige reactie die ik op elke mail krijg is: 'mail is doorgestuurd naar steaetus'.

Ongelooflijk, ook straetus reageert op geen enkele mail......

Bestel hier niet, want voor je het weet heb je een incasso bureau aan je broek..

12-03-2015

Onbetrouwbare incasso actie

01/2013 artikel gekocht, snel geleverd en direct betaald. prima! Na 2 jaar incasso van Straetus met € 40 kosten ovv referentienummer . Of ik ff binnen 2 werkdagen wil betalen, anders.....

Direct gereageerd en aangedrongen op kopie factuur en aanmaningen ( tja die hebben ze niet omdat er betaald is) vervolgens vragen ze kopie betaalbewijs. Daarna volgt een simpel excuusmailtje. Prachtigkado: reageert niet. Straetus wel, onbegrijpelijk dat een bedrijf zich voor zo'n karretjes laat spannen! Betaal niet klakkeloos vraag bewijsstukken

Manon
10-03-2015

Ongemanierd webshop

Meerdere keren een babyhanddoek besteld echter laatste keer kreeg ik ineens een aanmaning van het incassobureau, terwijl de rekening gewoon betaald was. Ik heb contact met hun opgenomen en een betalingsbewijs toegestuurd (na eerst onvriendelijk telefonisch contact met een of andere jojo uit Apeldoorn). Uiteindelijk niets meer vernomen. Een excuus zou op z'n plaats geweest zijn. Ik ga dus ook nooit meer bestellen op deze site.

Leroy Gerrits
10-03-2015

Belabberde kwaliteit producten én administratie niet op orde

Inmiddels 2 jaren geleden hebben wij hier twee bestellingen geplaatst; namelijk gegraveerde wijnglazen en een gepersonaliseerde wijnfles. Waar mijn partner mij meende te verrassen kwam ze van een koude kermis thuis. De kwaliteit van de geleverde producten was erbarmelijk; de gravering op de wijnglazen was slordig en onvolledig en wat betreft de wijnfles was de foto van absurd lage kwaliteit (terwijl een degelijke resolutie aangeleverd is geworden), zat de foto er schots en scheef op geplakt, de persoonlijke tekst ontbrak en tot overmaat van ramp bevatte de fles rode in plaats van de bestelde witte wijn. Op mails wordt vervolgens nauwelijks gereageerd. Na veel discussie per e-mail zijn uiteindelijk de orders geannuleerd en zijn de kosten vergoed geworden. Jammer van de inmiddels verpeste gelegenheid en irritatie die de slechte klantenservice met zich mee bracht, maar goed, opgelost is opgelost.

Totdat er opeens, meer dan 2 JAAR NA DATO, tot twee maal toe nét voor 17:00 's middags een zéér opdringerige incassobrief in de mailbox belandt. Betreffende een vermeende betalingsachterstand bij Prachtig Kado, plus 40 euro (incasso)kosten die binnen 2 werkdagen voldaan moeten worden. Een incassobureau dat nota bene telefonisch erg slecht bereikbaar is (wordt vaak gewoon niet opgenomen) en waar je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Prachtig Kado is wat ons betreft dus absoluut een slechte beoordeling waard.

Michel
09-03-2015

Oplichters!

Wij hebben in januari 2013 een bestelling gedaan van 20,70 Euro. Netjes betaald en product ook ontvangen. Nu krijgen we 2 jaar na dato (!) een mail van Straetus, hun incassobureau met het verzoek of we binnen 2 weken het geld over willen maken + 40 euro administratiekosten! Stelletje oplichters. Trap er niet in mensen en betaal niet. Ze denken door middel van scare tactics en bedreigingen het geld te innen terwijl ze niet eens eerst netjes een 1e en 2e aanmaning via de post versturen. Die is zogenaamd per email verzonden. Maar goed, ze hebben administratief de zaakjes slecht voor elkaar, aangezien we netjes al meteen betaald hadden. Maar kijk dus uit en kijk goed na of je al betaald hebt als deze partij je benadert om extra kosten te betalen voor een bestelling van 2 jaar geleden.

Pol
06-03-2015

Een 1 is nog te hoog

Niks besteld, niks gekregen en wel achtervolgd door incasso. Reageren niet op mail hierover. oplichting dus

Lizzy
01-03-2015

Goede en snelle oplossing van klacht!

Handdoek was scheef gedrukt, gebeld en foto gemaild, een prachtige nieuwe handdoek gekregen en ook nog een extra met een nieuwe bestelling!

Top oplossing van de klacht en alles heel snel geleverd.

Pag
12-02-2015

Foute levering

grijze badjas besteld, en oranje geleverd,

wij zijn fout volgens dhr. herman van den broek !

nou echt niet dus,

slechte ervaring met dit bedrijf, NOOIT MEER

P. Groen
11-02-2015

Teleurstellend

Ik had een theeglas met opdruk besteld met daarbij de optie voor een kadoverpakking. Omdat ik voorzichtig ben met dit soort bestellingen en de ervaringen van anderen had gelezen, koos is verder voor de optie om de factuur binnen 8 dagen te betalen. De eerste teleurstelling was dat ik de bestelling niet binnen de 24 uur geleverd kreeg die wel op de website staat vermeld. Ik had op een donderdag besteld en de bestelling vrijdag of zaterdag verwacht of in het uiterste geval op maandag. Helaas helemaal niet! Na een aantal dagen kreeg ik wel een herinnering binnen van een Incassobureau (Streatus) met het bericht of er ik er wel aan wilde denken om binnen 8 dagen de factuur te betalen om verdere kosten te voorkomen. Ik heb Prachtigkado.nl maar een mail gestuurd met de mededeling dat ik de factuur netjes zal betalen, zodra de bestelling goed bij mij binnen gekomen is. Daarop heb ik geen reactie ontvangen, maar ik kreeg wel bericht van de DPD dat mijn bestelling onderweg was. Uiteindelijk heb ik na 6 dagen alsnog mijn bestelling ontvangen. Over het glas met de opdruk ben ik zeer tevreden, maar helaas ontbrak de kadoverpakking... A met al een teleurstellende ervaring en niet voor herhaling vatbaar!