Promovendum reviews

2.2
Linda
21-03-2024

De slogan is ‘de verzekering voor hoger opgeleiden ‘. De mensen die er werken lijken niet tot 10 te kunnen tellen. Voeren informatie foutief door waardoor je in een database komt van fraudeurs en geven daarna nul op het rekest. Als je ze nodig hebt geven ze niet thuis. Denken niet mee en geven bijdehante opmerkingen als je belt. Bij schade aan voertuig krijg je dus lang niet altijd vervangend vervoer terwijl dit wel wordt beloofd op de website! Er wordt doodleuk gezegd dat je maar een taxi moet pakken naar je werk. En als je aangeeft niet tevreden te zijn wordt er voorgesteld om direct maar de verzekering te beëindigen terwijl je dan onverzekerd in je auto zou rondrijden. Totaal klantonvriendelijk en onbeschoft. Nalatig in de afwikkeling van schade (er moest door Promovendum een onafhankelijk schade expert ingeschakeld worden), maar er werd steeds niet goed door Promovendum gecommuniceerd waardoor de schade-expert niet kwam en ik wekenlang zonder auto heb gezeten.

27-12-2023

Of je echt verzekerd bent en een goede dekking hebt weet je pas als je wat te claimen hebt.

Recent hebben wij een goede wake up call met Promovendum ervaren. We hadden een doorlopende reisverzekering voor het gezin bij dit clubje. Omdat een gezinslid een annulering had die volgens de polis interpretatie gewoon te claimen was bleek, hoe verrassend, toch niet gedekt. Blijkbaar zit deze vorm van zaken doen in het DNA van de medewerkers, want de AFM heeft ze recent een boete van 2.5 miljoen opgelegd voor deze misleidende praktijken. (zoekterm: boetebesluit CAK Dordrecht) Maar wat als je claim niet door de kleine lettertjes afgewezen kan worden en er gewoon uitgekeerd moet worden? Zelf dan proberen ze er onderuit te komen. Een voorbeeld hiervan is te lezen in een uitspraak van de KIFID (nr. 2020-294) Uiteraard door Promovendum verloren. Kortom: lees je goed in voordat je besluit hier een verzekering af te sluiten.

Erwin
12-09-2023

Hele slechte verzekeringsmaatschappij. Vakantie moeten annuleren vanwege heftige Covid19 besmetting. Direct telefonisch gemeld en via hun email formulier. Alle benodigde papieren toegezonden en nog een foto van de Covid19 test. Nu na 4 weken krijg ik bericht, wij keren niet uit want een thuistest is voor ons niet geldig, u had naar de GGD moeten gaan of naar een erkend testlab om een uitkering te krijgen. Hallo, waarom zegt niemand dit wanneer ik jullie aan de telefoon heb of in jullie reactie per email? Nee 4 weken wachten en er dan mee aankomen. Kortom echt waardeloze service en zeer slechte afhandeling. Dit riekt gewoon naar bewust aansturen op het niet hoeven uitkeren van een schadeclaim. Verzekering voor hoger opgeleiden? Stuur dan eerst jullie eigen personeel is terug naar de schoolbanken, wat een oplichterij!

18-08-2023

Goedkoop is duurkoop is op Promovendum van toepassing. Ondanks duidelijke voorwaarden mbt doorlopende annuleringsverzekering keren ze niet uit. Dit zonder feitelijke onderbouwing maar op basis van een mening van een individuele schadebehandelaar. In mijn geval gaat het om uitleg van het begrip ‘onverwachts’, waarbij ik als antwoord kreeg dat wij ons niet goed hadden voorbereid op onze vakantie. Op basis waarvan Promovendum tot deze conclusie komt, wordt niet uitgelegd.

Ik heb kunnen aantonen dat de gebeurtenis niet alleen voor mij maar ook voor mijn reisbureau en de ANVR onverwachts was (ging over een visum dat niet werd afgegeven waardoor we niet op vakantie konden).

Vreselijke ervaring. Ik stap snel over en wil hiermee anderen waarschuwen voordat ze dezelfde fout begaan door bij Promovendum een verzekering af te sluiten.

30-07-2023

Pechhulp meer dan 4 uur in de wacht gestaan om melding te maken.

Hannie
24-05-2023

Autoverzekering was telefonisch geaccepteerd, alles eerlijk verteld, twee schades in afgelopen jaar, maar was geen probleem. Email bevestiging ontvangen die we konden accepteren. Volgende dag werden we gebeld dat het toch geweigerd werd vanwege die twee (kleine) schades! Daardoor hebben we dus anderhalve dag ook nog onverzekerd gereden! Andere verzekering accepteerde ons wel, de Ohra!

Vedat
16-03-2023

Ik ben al enkele jaren bij deze verzekering, mensen let op als je wat hebt aan vragen en tegoeden van de verzekering zijn ze niet thuis en ze neme niet eens de moeite om contact met je nemen ze doen alles om overall onder uit tekomen.

Dus trap er niet in en ze zijn zeker niet de goedkoopste.

Ik heb nog geld van ze tegoed maar je moet om bedelen en ik stop met ze .

Ik ga een andere verzekering maatschappij nemen die wel de afgesproken bedrag in een keer overmaken op je rekening.

Mensen let op dit is geen verzekering maatschappij, maar oplichters.

Arie
06-12-2022

Begin er niet aan, nee, geen promovendum. Betaal gewoon iets meer met betere service. Na bijna 3 maanden stop ik er mee. Promovendum heeft mij meer dan 10k gekost. Vergoeden nee dat doen ze niet blijven gewoon zoeken totdat ze iets gevonden om je claim af te wijzen. Regels kennen ze niet ze hebben hun eigen regels. Pechhulp als je ze nodig hebt neem alles op. Pechhulp sloopte mijn auto en ontkende alled ruim 7k schade vergoed niets. Promovendum leid tot diepe teleurstelling. Verbond van verzekeraars zegt Begin er niet aan. Van mijn krijgen ze een 1 voor de moeite waarbij ik me meteen afvraag welke moeite?

Greenie
04-12-2022

Walgelijke reclames vooral het zinnetje: promoventum voor hoger opgeleiden, dus mensen die dat niet zijn kunnen het bekijken? Walgelijke recleme insteek dus!

07-06-2022

Na drie jaar een redelijke premie te hebben betaald nu een nieuwe premie voor het komende verzekeringsjaar. Verhoging? 27,3%! Dus als bestaande klant betaal je de 25% korting van nieuwe klanten. Ik bedank daarvoor!

23-05-2022

Wij doen in de vakantie wel eens aan huizenruil(geen commerciele Airbnb of zo maar “gesloten beurs”) en vroegen ons af of Promovendum dat ook verzekert. Daarnaast een vraag of onze zoons die niet meer thuis wonen ook verzekerd waren als zij in onze auto rijden.

Ons werd op zeer lompe wijze verteld dat alle verzekeringen per direct zouden worden beeindigd.

Oh ja, we voldoen itt deze oplichters echt aan meer dan 5 vinkjes ✅

Soeredj
28-04-2022

Korte versie: Niet nakomen afspraken, niet terugbellen, geen gevoel van verantwoordelijkheid en ronduit slechte service.

Sander
13-04-2022

Ze lokken je met reclame over een 25% goedkopere verzekering, maar wijzen vervolgens je aanvraag, omdat je in de laatste 3 jaar een ruitschade en onderdelen voor een fietsendrager hebt geclaimd en een kleine botsing bij het uitrijden van een oprit.

Geen redenen waarvoor je een verzekering zou moeten weigeren als verzekeringsmaatschappij.

Heb de overstap van de rest van mijn verzekeringen naar promovendum maar stopgezet.

JAJ
22-02-2022

Een bedrijf dat klanten lokt met 25%. Je premie kan met 25% omlaag tot dat je hier om komt. U bent verzekerd bij Nat Acedemic. Tja dan bent u uitgesloten. O ja we verhogen dit jaar U verzekering met ruim 20% fijn he, ja u kunt overstappen naar promovendum maar Nat Academic en wij hanteren voor bestaande klanten dezelfde premies en woeker verhogingen ruim 20%.

Wat een vertrouwen in een dergelijk bedrijf, stel dat ze je onverhoopt een schade bedrag moeten uitkeren, dan komt er geen 20% bij misschien wel minder.

Ga niet in zee met Promovendum of Nat Academic dit zijn sjoemelaars. Je iets beloven maar niet nakomen.

U bent gewaarschuwd, trap er niet in nog voor verzekeringen of andere producten.

Promovendum lijkt een beetje op promovendus, hij die (nog) gepromoveerd moet worden. In vergelijk Promovendum moet nog op een hoger level komen

Elke
05-02-2022

Promovendum heeft hun financiële administratie niet op orde. In mijn geval hadden ze een fout gemaakt waardoor zij blijkbaar een te hoog bedrag aan mij hadden teruggestort. In plaats van contact met mij op te nemen, hebben ze zonder communicatie dat verschil van rekening geïncasseerd. Ik had geen idee waarom, dus liet het storneren. En vervolgens kreeg ik aanmaningen, stuurde ik ook daar weer reacties op en probeerde ik contact te krijgen. Maar helemaal niks! Uiteindelijk 1 hele warrige mail van hun administratie gekregen. Daar stelde ik vragen over en… weer nooit meer een reactie gehad.

Eerder was ik all risk verzekerd voor mijn auto en was er iemand bij mij achterop gereden, verzekering tegenpartij deed moeilijk dus promovendum moest de schade gaan verhalen. Een supermakkelijke casus - heeft hen meer dan een half jaar gekost! Toen ik aangaf dat het mooi was geweest en ik de gang naar de rechtbank ging maken, kwam er pas actie.

Malik
14-10-2021

De afspraken die zijn gemaakt worden niet nagekomen. Na 2 weken proberen eindelijk contact gehad en de vraag kunnen stellen. Er zou terugkoppeling komen na 10 werkdagen. Nu wederom geen gehoor en niet bereikbaar ter verantwoording.

Onmogelijk contact dus.

Nu weer ellendig lang bezig om iemand te spreken. Niet een "terugbelverzoek" maar gewoon iemand die daadwerkelijk iets kan betekenen.

Bespaar jezelf de hoofdpijn en sluit je verzekering elders af.

Tenzij je natuurlijk de tijd hebt en het leuk vind om voor elk contact een dagje vrij te plannen.

Christiaan
10-09-2021

Restitutie wordt keer op keer niet teruggestort

Afgelopen juli, heb ik m.i.v. 20 augustus 2021 mijn inboedelverzekering opgezegd; Ik betaal de premie per jaar en heb nog recht op een restitutie. Tot op heden heb ik het geld niet ontvangen!

Ik wacht dus al zes weken op mijn geld;

In verband hiermee begin deze week gebeld en toen was er (net als vandaag) een wachtrij van meer dan 10 minuten. Dus maar een contactformulier ingevuld. Er zou binnen 5 werkdagen op worden gereageerd. wat niet gebeurt is.

Telefonisch zijn ze niet bereikbaar (vanochtend gebeld, vanmiddag gebeld, dan krijg je uiteindelijk alleen iemand aan de telefoon die een terugbelverzoek kan maken maar meer ook niet. En geen garantie of je vandaag of misschien aan het eind van de volgende week wordt gebeld.

Promovendum voor mensen met een hoge opleiding? Vraag me wel af wat het niveau van de medewerkers is!

Dikke afrader want zij hebben hun administratie absoluut niet op orde!

Hennes
26-08-2021

Afhandeling en communicatie (niet)

Leuk als je geen schade hebt en geen contact hoeft te zoeken. Heb waterschade door leidingbreuk in een binnenmuur. Alles toegestuurd, lekdetectie uitgevoerd, alles wordt geregeld. Eerst geen expert nodig, na offerte van reparatie wel weer een expert nodig. Uitbetalen hebben ze weinig behoefte aan zo te merken, ook al valt het binnen de verzekering. Krijg alleen te horen dat het bij de behandelaar ligt, maar die heb ik nooit gesproken en reageert ook niet op mail. Elke keer andere collega aan de lijn die het gaat aankaarten bij de behandelaar. Geld afschrijven kan natuurlijk wel altijd op tijd. Ik zou ze niet aanraden aan de hand van mijn slechte ervaringen.

25-06-2021

Promovendum verzekert niet!

Deze verzekeringsmaatschappij is erg goed in het aantrekken van nieuwe klanten door hun ontelbare reclamespotjes op de radio.

Maar:

- Zodra de verzekering is afgesloten, ontstaan de problemen door declaraties af te wijzen.

- De autoverzekering die bij het aangaan van de verzekering 25% goedkoper is dan je huidige verzekering, is binnen 18 maanden een stuk duurder dan de verzekering die je had voor Promovendum.

- Alle positieve reacties die je op internet kunt vinden zijn op uitnodiging van Promovendum

Kortom:

Deze maatschappij zal je in je hemd laten staan zodra je ze nodig hebt.

Pas alstublieft op met het afsluiten van verzekeringen bij deze 'maatschappij'.

U bent gewaarschuwd!

Inge
17-06-2021

Slechte verzekering

Ze zijn bureaucratisch, allemaal kleine lettertjes en keren niks uit. Heel veel spijt dat ik mijn zorgverzekering bij ze heb afgesloten!

Meer Promovendum reviews