27-12-2023

Of je echt verzekerd bent en een goede dekking hebt weet je pas als je wat te claimen hebt.

Recent hebben wij een goede wake up call met Promovendum ervaren. We hadden een doorlopende reisverzekering voor het gezin bij dit clubje. Omdat een gezinslid een annulering had die volgens de polis interpretatie gewoon te claimen was bleek, hoe verrassend, toch niet gedekt. Blijkbaar zit deze vorm van zaken doen in het DNA van de medewerkers, want de AFM heeft ze recent een boete van 2.5 miljoen opgelegd voor deze misleidende praktijken. (zoekterm: boetebesluit CAK Dordrecht) Maar wat als je claim niet door de kleine lettertjes afgewezen kan worden en er gewoon uitgekeerd moet worden? Zelf dan proberen ze er onderuit te komen. Een voorbeeld hiervan is te lezen in een uitspraak van de KIFID (nr. 2020-294) Uiteraard door Promovendum verloren. Kortom: lees je goed in voordat je besluit hier een verzekering af te sluiten.

18-08-2023

Goedkoop is duurkoop is op Promovendum van toepassing. Ondanks duidelijke voorwaarden mbt doorlopende annuleringsverzekering keren ze niet uit. Dit zonder feitelijke onderbouwing maar op basis van een mening van een individuele schadebehandelaar. In mijn geval gaat het om uitleg van het begrip ‘onverwachts’, waarbij ik als antwoord kreeg dat wij ons niet goed hadden voorbereid op onze vakantie. Op basis waarvan Promovendum tot deze conclusie komt, wordt niet uitgelegd.

Ik heb kunnen aantonen dat de gebeurtenis niet alleen voor mij maar ook voor mijn reisbureau en de ANVR onverwachts was (ging over een visum dat niet werd afgegeven waardoor we niet op vakantie konden).

Vreselijke ervaring. Ik stap snel over en wil hiermee anderen waarschuwen voordat ze dezelfde fout begaan door bij Promovendum een verzekering af te sluiten.

Niklas
11-08-2020

In 1e instantie begreep ik de afhandeling vd schade niet. Dit heb ik promovendum gemotiveerd aangegeven en vervolgens heeft promovendum telefonisch contact met me gezocht en hebben ze mijn kant van het verhaal goed vertaald en is de schade naar tevredenheid afgehandeld. Dank voor de menselijke maat!

08-08-2020

Na annulering van de vakantie door ziekenhuisopname, binnen 10 dagen de reissom ontvangen op onze bankrekening.Zeer tevreden over deze afhandeling en de gevoerde correspondentie per mail.

23-07-2020

Goed behandeld. Voorkomend en vriendelijk. Ik voelde me beslist geen nummer. Doorlooptijden soms wel lang, maar eind goed al goed.

Ed
04-06-2020

Bedankt voor de snelle bevestiging dat de wijziging is doorgevoerd.

Frederiek
09-04-2020

Ik had een hele goede ervaring. Ik kreeg snel en duidelijk een antwoord op mijn vraag.Met vriendelijke groetFrederiek

Martijn
24-03-2020

Helaas vanwege een gebroken enkel van onze oudste zoon de wintersport moeten annuleren.Contact opgenomen met Promovendum en de reisbescheiden aangeleverd. Afhandeling is wederom erg prettig.

Ingrid
20-03-2020

Snel en duidelijk antwoord en gegevens toe gestuurd gekregen.Hopelijk gaat de afhandeling net zo voorspoedig.

W.P.
19-03-2020

zuinigheid en eerlijkheid = gestraft.De verloren bril werkte perfect en was dus 'in economisch verkeer' zeer veel voor (mij) waard: vandaar de hoge rekening voor een vergelijkbare. De originele prijs vergeleken met de nieuwe prijs wijst ook op waardevastheid.Onbegrijpelijk dat deze schadeclaim is afgewezen. Ik ben zeer ontevreden.

JAR
12-03-2020

De schadebehandelaar was erg vakbekwaam om het mij uit te leggen,daar het voor mij de eerste keer is om iets te annuleren.hartelijk dank daarvoor.

08-02-2020

makkelijk, snelle afhandeling, zelfs zonder een aankoop nota, helaas te hoge eigen bijdrage maar dat was nu eenmaal de keuze.

Sascha
13-01-2020

Ik vind het echt heel vreemd dat schade aan gehuurd wintersportmateriaal niet onder de dekking valt van de Promovendum ReisverzekeringDit is dus niet zozeer een klacht tegen de medewerkster, als wel tegen de onduidelijkheid bij afsluiten van de verzekering mét wintersportdekking.

Willemijn
13-01-2020

Perfekte behandeling van mijn telefonische vraag heb binnen een half uur een engels talige verklaring gekregen omtrent de verzekering dit ivm mn reis naar Australie Bravo

31-12-2019

De medewerker is vriendelijk en doelgericht. Vanwege het tijdstip wens ik een ieder alvast het beste voor 2020.

Ernest
27-11-2019

Snel telefonisch contact. Snelle terugkoppeling van medewerkster na interne consultatie. De precieze afloop van de claimbehandeling is nog ongewis.

Miranda
21-11-2019

Telefonisch goed te woord gestaan en geholpen. Daarna vlotte afhandeling en uitbetaling van de schadevergoeding!

Cees
21-11-2019

's Avonds de nodige documenten ingestuurd, 's morgens is de afhandeling en schadevergoeding afgerond. Vlot en goed. Top!

N.
08-11-2019

Super geholpen na het moeten annuleren van een geboekte reis, fijne service en geen stapels ingewikkelde formulieren!

Cleem
06-11-2019

Positief, maar aan te bevelen is om na een schademelding een mailbevestiging te sturen van ontvangst