Reaal Dier & Zorg82 ervaringen

Frits
19-06-2015

Nutteloos

Verzekering aangegaan. Na 29 dagen kreeg onze hond last van kale plekken. Sindsdien aantal keren met haar naar de DA gegaan. Krijg vandaag weer het zoveelste schrijven dat alle behandelingen buiten de verzekering vallen. Hoop gedoe om te declareren en telkens 0 op request. Ik zit er een jaar aan vast maar daarna ben ik weg. Zonde van de 180,- euro maar het is niet anders. Proteq hoeft niet maar mag reageren. Hoe dan ook ik ben sowieso weg en ga in de toekomst niet eens meer proberen te declareren. Het zal vast allemaal goed in de kleine lettertjes staan maar dat maakt deze verzekering volledig....nutteloos!

Music-Lady
11-05-2015

Zeer slecht.

Wij hebben een O.E.B en is geopereerd aan haar cherry eye. Dus de declaratie ingediend van € 356,- Na 10 dagen nog geen bericht ontvangen en maar gebeld. Krijg je te horen dat ze niet verzekerd is voor oog, ooglid en gewrichten mocht ze daar wat mee krijgen. Alleen omdat ze een budogg is , hoezo we discrimineren niet met dieren? Buldoggen hebben ook de juiste zorg nodig en we dachten met deze verzekering dit te hebben gevonden. Maar helaas. En we kunnen de verzekering niet opzeggen omdat je voor een jaar hebt getekend en dit niet kan beëindigen. Deze verzekering zou ik niemand aanraden, als ik hem terug kon draaien doe ik het meteen. We betalen een voor ons te hoge premie (€ 58,- per maand ), maar hebben dit met alle liefde voor onze buldogg over, mits ze ook de juiste zorg krijgt.

Goderd Egeler
01-04-2015

Waardeloos, passen de polis aan voor eigen gewin

Ik heb mijn trouwe Labrador al 13 jaar verzekerd bij Proteq. Altijd netjes de premie betaald. Maar het moment dat mijn hond nu oud en versleten is en dus zorg en behandeling van een dierenarts nodig heeft blijkt dat Proteq 2 jaar geleden de polisvoorwaarden heeft aangepast. En dan bedoel ik niet in het voordeel. Nu blijkt de maximale vergoeding van een dierenarts consult maar 150 euro te zijn. Nou daar zit je na 3 keer een dierenarts te bezoeken al op. Dit stond niet zo in de polisvoorwaarden toen ik 'm afsloot. Echt waardeloos. Wanneer ik dit 13 jaar geleden had geweten was ik nooit met deze oplichters in zee gegaan.

Helga
Helga
27-03-2015

Jammer dat eenzijdig de polisvoorwaarden worden aangepast bij trouwe klanten

Na bijna 8 jaar klant te zijn geweest bij Proteq, ben ik van mening dat het zeer ongepast (lees onrechtvaardig) is, dat Proteq eenzijdig de polisvoorwaarden in het nadeel aanpast voor oudere honden. Nu blijkt namelijk, dat Proteq gebitsreiniging, chronische medicatie en het aantal consulten bijna of niet meer vergoed. Volgens mij is Proteq zelfs blij met mijn opzegging!

Ook bij het beëindigen van mijn verzekering, is er geen enkele uiting van Proteq dat ze het jammer vinden dat ik het contract beëindig,

Mijn advies! spaar het geld zelf op, om eventuele rekeningen te betalen,

Evelien vd Heuvel
05-03-2015

OPLICHTERS ZIJN HET !

Ik heb sinds de kerst mijn hondje van 4 jaar oud, een herplaatser. Op 3 jan heb ik haar bij Proteq verzekerd, ze was gezond. ruim 1 week later
wordt ze misselijk en heeft jeuk. Naar de DA gegaan en medicijnen gekregen. Op 3 febr ben ik weer bij de DA geweest en andere medicijnen gekregen, in de veronderstelling dat die 30 dagen wachttijd voorbij waren. Een paar dagen later kreeg ze een uitgebreid bloedonderzoek en een speciale echo om ontsteking van de alvleesklier uit te sluiten, waar mijn vorige hondje aan was overleden. Gelukkig is dit niet het geval. Ik heb de rekeningen opgestuurd, ze vergoeden helemaal niets, omdat ze ziek geworden was in de wachttijd. Dus als ik 2 weken had gewacht was het wel vergoedt. Hoe stompzinnig....ook kreeg ik de mededeling dat de vervolgbehandelingen van een klacht die is ontstaan in de wachttermijn niet vergoedt wordt......Ik wil mijn hondje nu uit de verzekering halen, ik ga niet betalen voor iets wat niet vergoedt wordt. Hoe krijg ik mijn hondje zo snel mogelijk bij die oplichters vandaan, want ik voel me zwaar opgelicht. En inderdaad ze veranderen de regels iedere keer.

Esther
08-10-2014

Problemen bij het declareren

Na een jaar trouw betalen stuur ik m'n tweede nota/ declaratie op. Ik bel na of het in orde is, eigenlijk uit gewoonte, "ja zo op het eerste gezicht wel", zegt een dame aan de andere kant van de lijn maar ik krijg het geheel teruggestuurd. De eerste keer heb ik contact met ze opgenomen om te vragen wat er niet goed was. Het ging om de handgeschreven nota van de dierenarts, die was niet goed dat moet geprint/ getypt zijn... ik vraag waarom dit mijn probleem is en waarom zij niet contact opnemen met mijn dierenarts. Ik maak de afspraak met Proteq dat zij mijn dierenarts zullen benaderen en dat mijn nota/ declaratie bij het opnieuw invullen/ toesturen van het declaratieformulier wordt betaald. Een week later krijg het het geheel terug, zelfde vage formulier erbij nota is niet goed of ik het declaratie formulier opnieuw, 3de keer, wil invullen en mijn dierenarts zelf wil benaderen om dit op te lossen, let wel je betaald bijna 40,- euro per maand. Ik bel weer met Proteq om te vragen waarom zij zich niet aan de afspraak houden en krijg nu een verhaal dat dit mijn verantwoordelijkheid is, algemene voorwaarden etc... Het gaat mij niet om de relatief kleine nota die ik wilde declareren maar om het vertrouwen die er absoluut niet is op het moment dat iemand me opeens met regeltjes bombardeert en vooral alles bij de klant neerlegt. Stel dat m'n hond echt iets heeft dan krijg je hiermee te maken. Verder neemt niemand bij Proteq de moeite om na een gemaakte afspraak en derde keer alles terugsturen, je even op te bellen dat hen niet is gelukt mijn dierenarts te overtuigen dat hij geen handgeschreven nota's mag meegeven. Het lijkt mij niet de manier om zaken te doen. Ik heb per direct m'n verzekering opgezegd en m'n hond nu via de Hema verzekerd veel goedkoper en een stuk klantvriendelijker. Wees gewaarschuwd!

Robbin
21-07-2014

Zeer slechte ervaring met vergoeding

Als je hond ooit een maag en darm klacht heeft gehad worden alle rekeningen, ook die niet daarmee samenhangen, niet vergoed. Pas op! Iedere hond heeft namelijk wel eens iets met ontlasting gehad en men grijpt dat aan om niets te vergoeden. Ook als hij bijvoorbeeld een speeltje heeft ingeslikt worden de röntgenopnames niet vergoed.

Ellen S.
18-03-2014

Mijn hond is al 11 jaar verzekerd bij Proteq. Ik heb er gewoon geen woorden voor hoe ze met vaste trouwe klanten omgaan. De voorwaarden worden steeds veranderd, de premie wordt echt ieder jaar belachelijk veel hoger en de vergoeding steeds minder. Het lijkt mij logisch dat een oudere hond meer gaat mankeren en dat weet Proteq ook. Nu declareer ik voor het eerst in jaren iets en dan blijkt dat er allemaal voorwaarden zijn waar ik gigantisch van stuiter. Zelfs het trekken van een kies van mijn oude hondje wordt helemaal niet vergoed! Sorry hoor maar is gewoon belachelijk! Dus ik betaal bijna 40 euro in de maand en dan wordt er niet eens een vergoeding gegeven voor een kies trekken? Ook wordt een röntgenfoto van het gebit niet vergoed, pardon? Ik voel mij onwijs genaaid door deze verzekering die stilzwijgend premies omhoog gooit en de kleine lettertjes(voorwaarden)dusdanig verandert dat je alsnog een heleboel niet vergoed krijgt. Waardeloos, ik adviseerde eerst iedereen om een verzekering af te sluiten bij Proteq maar ik zal geen positief woord meer over ze noemen, oplichters!

Don
19-02-2014

Onbetrouwbare verzekering. Veranderen de voorwaarden en vergoedingen en premies elk jaar. Betalen wel alles netjes en snel uit. Maar als ze 'spelregels' en de premie elk jaar veranderen, weet je niet waar je het volgende jaar aan toe bent. Als de hond ouder is,kun je niet zomaar overstappen naar een andere verzekering. Ik heb de indruk dat Proteq van dat gegeven misbruik maakt.

Anoniem
27-08-2013

Wij hebben 2 honden verzekerd bij Proteq en zijn erg tevreden over de verzekering. De declaraties worden volgens afspraak voldaan. Bij online declaratie staat het geld binnen 3-4 dagen op de rekening, hoe groot het bedrag ook is. Ik ben het met de vorige spreker eens, dat de verzekeringspremie aanzienlijk is verhoogd, maar staat tegenover dat het pakket is uitgebreid. Ik heb geen ervaring met andere dierverzekeringen, maar ik vind Proteq een aanrader.

Margreeth
16-02-2012

Ik heb een field spaniel die geboren is in 1997. Bij terugkomst uit het buitenland heb ik haar verzekerd per 01-03-2005 en betaalde € 14,34 per maand.
Gisteren een brief van Proteq ontvangen met de zoveelste verhoging van de premie c.q. wordt nu € 30,83 per maand. Per 01-03-2011 betaalde ik € 27,53 en nu dus € 30,83= +/+ 12%!! Als je het bekijkt vanaf maart 2005 (6 jaar) is de verhoging 114,8%!!! Dit komt neer op een gemiddelde van 19% per jaar!!! Ik kan uitroeptekens blijven plaatsen, maar deze forse verhogingen zijn n.m.m. niet in verhouding tot de verhoging van de tarieven bij de dierenarts.
Ik weet wel dat Proteq in de afgelopen 6 jaar het verzekerde jaarbedrag aangepast heeft van € 2500,- naar € 3500,00 en toen naar € 5.000,00, echter heb daar niet om gevraagd bij afsluiting van de polis. Al met al denk ik er toch zeker aan om de polis op te zeggen.

Bergsma
07-02-2012

Twee jaar geleden hadden we een hond op leeftijd uit het asiel gehaald. Meteen gezocht naar een verzekering... maar ja, welke verzering verzekerd er nu een herder van 10 jaar oud, ook al is hij nog zo gezond? Geen enkele dus, behalve Proteq! Keuze was dus snel gemaakt.

Wij hebben hem helaas maar anderhalf jaar van hem mogen genieten. Hij was in het begin heel gezond, maar de maandelijkse kosten van de verzekering hebben we er zeker uit gehaald. Tegen het einde van zijn leven kreeg hij te kampen met kanker. Een noodoperatie voor een geknapte milt door tumorgezwellen mocht helaas niet baten, de kanker bleek kwaadaardig en had zich al verspreid door het lichaam. We moesten onze lieverd helaas in laten slapen.

In totaal heeft de hond ons zo'n 2000 euro aan ziektekosten gekost, maar goddank heeft de verzekering het overgrote merendeel betaald en dankzij het pasje, ook nog voorgeschoten. Naderhand ook nog een rouwkaart ontvangen van Proteq.

Een ongeluk of ziekte zit in een klein hoekje... als je niet een twee drie een paar duizend euro achter de hand hebt, is een verzekering voor je huisdier ontzettend handig! Dat veilige gevoel dat alle kosten gedekt zijn, mocht het mis gaan, is de verzekering dubbel en dwars waard.

Waarom Proteq en niet een andere verzekering? Voor ons waren het meerdere redenen:

1) Proteq verzekert honden van alle leeftijden, dus ook bejaarde honden!

2) Proteq stuurt een pasje naar je toe met je verzekeringsgegevens, waardoor je dierenarts de rekening direct door kan sturen naar Proteq. Je hoeft dus niet zelf voor te schieten!

3) Proteq verzekert als een van de weinige verzekeringen (volgens mij de enige?!) ellebogen en heupen. Bij grote honden komen gewrichtsproblemen bij elleboog en heup vaak voor, dus dit is een hele handige extra zekerheid die gewoon in het basispakket zit!

Mariandel
16-08-2011

Mijn kat is maandag van balkon gevallen en brak haar pootje. Katters komen dus niet altijd goed terrecht... Maar de dierenarts heeft mijn Romy goed behandeld en als het goed is heeft Romy over twee maanden nergens meer last van. De rekening was wel hoog maar omdat ik verzekerd ben bij proteq kon ik aanspraak doen om de huisdierenverzekering. Ik hoefde alleen mijn pasje te laten zien en proteq heeft alsgoed is de dierenarts betaald. Eind goed al goed!

Ferdinand
22-07-2011

Recent hebben ze de premies verhoogd met bijna 45%. Bovendien duurt het langer dan 5 weken voordat je een uitkering krijgt. Als je die tenmisnte krijgt... want eerst eigen risico, medicijnen en andelingen die niet vergoed worden.. Pff ik spaar het wel. veel goedkoper. want zo is het goedkoop = duurkoop. 50 eur per maand dies gek!!!!

Jacqueline Jeronimus
10-06-2011

Een hond van mij zit bij Proteq. Een goede verzekering. Ik heb er niet veel van gebruik hoeven te maken, ik denk 2x iets kleins want gelukkig (afkloppen) heeft mijn hond vrijwel nooit iets maar die 2x werd het bedrag heel snel overgemaakt.
Cijfer 9 maar je kunt hier niet verder aanklikken dan 5.

Marlies Dennen
15-02-2010

ik heb al 2jaar een hond (matheeuws leeuwtje) en ze heeft gelukkig nog nooit wat gehad, medisch gezien. Toch rade me beste vriendin me aan om me hondje te verzekeren omdat er anders onverwachtse hooge kosten kunnen zijn wanneer ze ziek word.

Nu heb ik bij proteq al een tijdje een verzekering lopen en laatst moest ik er helaas aanspraak op maken. me hondje had namelijk een tennisbal opgeslikt. deze moest operatief worden verwijderd en de kosten hiervoor waren meer dan 2000 euro!!! gelukkig maar dat ik verzekerd was want proteq heeft netjes alles vergoed.

mocht je dus ook niet voor overwachte kosten komen te staan raad ik je aan ook een verzekering te nemen, ik betaal iets meer dan 15 euro per maand maar heb dit er dik uit.

Voordelen van Proteq: goede helpdesk ik werd snel geholpen en de vergoeding verliep vlekkeloos.

Welk cijfer geef jij Reaal Dier & Zorg?