Reaal Dier & Zorg reviews

3.8
Periode2021

15-11-2021

Ben heel erg ontevreden, ik ben al een aantal jaar klant bij Ben nooit geen problemen gehad. maar een aantal weken terug bleek dat er inees exstra geld van mijn Rekening afgehaald werd. ik contact gezocht en verder een goed gesprek gehad met Daniel. die vond het ook heel merkwaardig. er leek een stille sms gestuurd te worden waardoor ik in de kosten kwam, hij ging het oplossen en zou mij weer bellen! Nooit gebeurd. krijg ik een week later een mail dag ze niks voor mij kunnen betekenen, dan ben je een aantal jaar klant en dan is er een keer wat dan trekken ze gelijk de hakken in de wal! Ik heb het idee dat ze er nog geen moeite voor doen! Echt waardeloos!

Raad het echt af!

Henriette
28-05-2021

Premie

Altijd tevreden geweest tot gisteren. Na 11 jaar een brief dat de verzekering overgedragen wordt naar een anderen maatschappij en dat de premie gelijk ruim 10 euro meer wordt. Meer dan 50 euro per maand! De mensen met een verzekering hebben vaak een kleine beurs en willen op deze manier niet ineens voor grote kosten komen. Nou. Diy gaan wij niet doen. Wij sparen zelf wel een potje. En dat gaat met 50 euro per maand best snel.

Jeanine en hondje Q
01-01-2021

Doorfok klachten.vergoed!

Als je je hondje vanaf het begin gelijk verzekerd wordt 90% vergoed van de klachten. Helaas heeft ons hondje hier mee te maken gehad. Wegens het doorfokken heeft hij een allergie. Het onderzoek door middel van het bloed als door middel van zijn bloed werd 90% vergoed. Ook de operatie die hij moest krijgen aan zijn poot (€ 1.500,- + nog de nazorg) wegens het doorfokken 90% vergoed. Zelf bij de castratie kreeg hij zijn medische rompertje 90% vergoed. Wij zijn heel dankbaar met deze verzekering en raad die zeker aan!

Maaike
05-12-2020

Goede verzekering tot je hond echt wat mankeert.

Mijn hond is helaas maar 6 jaar mogen worden. Hij had prostaatkanker . Daarnaast is hij ook nog door 3 loslopende honden aangevallen. Je raad het al. heel vaak naar de dierenarts geweest elke keer consult betalen. Totdat je een bericht krijgt dat je voor 175 euro aan consulten hebt en het niet meer vergoed wordt. Ik had ook nog een aanvullende verzekering voor crematie. nu heb ik dus mijn hond 23 oktober helaas moeten laten inslapen, hij werd netjes opgehaald en zou gecremeerd worden de volgende dag. Ik hoefde me nergens zorgen over te maken. Bellen de mensen van het crematorium de volgende dag of ik de rekening even wilde betalen en zelf wilde declareren bij reaal dier en zorg, reden was omdat ik eerst hij proteq zat (zo heette het hiervoor) en ze dus niet rechtstreeks kunnen declareren. Dus in al je verdriet krijg je dit. oké rekening betaald . Gedeclareerd vervolgens en dan kom je erachter dat je lekker 100 euro zelf kan betalen want een hond wordt gecremeerd op lichaamsgewicht en mijn hond was 2 kg zwaarder dan wat ze standaard voor het ras berekenen. ik had een jackrussel waarvan ze dus beweren dat ie 9kg moet wegen . Die van mij was 11kg. Ik heb alle polissen gelezen en nergens heb ik zien staan dat dit op lichaamsgewicht berekend wordt of iets in die trant. In al je verdriet krijg je dit er nog achteraan! Ik raad deze verzekering dus niet aan! Ik heb verschillende keren hierover gebeld en ze willen niks doen ook niet uit coulance. zes jaar alles netjes betaald en dan flikken ze dit nog effe.

Anita
27-10-2020

Prima

Wij zijn heel tevreden over de verzekering wij hebben een pup en deze heeft last van de spijsvertering al paar keer da geweest en zelfs opgenomen geweest in utrecht maar tot nu toe nooit geen gezeur al een aantal nota s moeten sturen jammer genoeg en alles netjes steeds binnen een paar dagen afgehandeld top verzekering is dit

deld

Derk
26-09-2020

Top

Top verzekering. Heel veel is gedekt en snel uitbetaald.

Mara
11-09-2020

Opgelichte boel

Mijn hondje is voorheen weleens met jeuk, bij een arts geweest dat was stres gerelateerd.

De hond is daarna bij de arts gekomen met spoed en hij heeft keel dik, vermoeden van lymfeklier kanker, dit bleek amandel ontstoken en verder gezond. Nul allergieën. Nu betaald de verzekering niks uit en gooien ze het op verleden hij keer jeuk had en dat de huid, oren en opperhuid en onderhuid niet vergoed worden. Ik zou deze verkering NOOIT aanraden wel geld innen maar niet uitkeren. Zelfs verklaring arts dat hij geen allergieën heeft boeit ze niet 500 euro aan onderzoeken en bloed testen op kanker worden gewoon als huid en onder de huid klachten gezien en niet vergoed omdat hij een keer voor jeuk bij de arts is geweest.

Ria
25-08-2020

Netjes afgehandeld

Gelukkig nog niet veel hoeven te declareren voor onze Engelse bulldog ,maar de dingen die we hebben gedeclareerd waren binnen no time netjes vergoed binnen 3-4 dagen.

Francis
17-08-2020

Al ruim 13 jaar zéér tevreden

Sinds 2008 meerdere huisdieren verzekerd bij Reaal. Dit jaar bij mijn pup heb in nog even bij andere verzekeringen gekeken nu er meerdere maatschappijen zijn. Maar toch wéér voor Reaal gekozen. Voordeel is dat zij nu meerdere pakketten heb die je kunt samenstellen en dat een rekening boven 500,- euro direct naar Reaal gaat (dit is igg bij bij mijn dierenartspraktijk).

In de afgelopen 13 jaar meerdere (hoge) kosten moeten maken en altijd is alles netjes vergoed.

16-08-2020

Diep triest dat jullie als verzekering mogen bestaan stelletje geldschrapers

2 honden in deze verzekering nu is mijn bouvier gebeten door een deense dog en had meerdere bijtwonden en dus naar de dierenarts rekening € 161 ,15 rekening ingediend en teruggekregen€44,00 en dit staat in geen verhouding met de premie die wij betalen voor 2 honden a €50,50 per maand en dus ga ik over op een collectieve huisdieren verzekering van onze hondenclub .

ik vind het geld schrapen over de ruggen ven de huisdieren in een woord een oplichterszootje dus zonder scrupules en dan nog zeggen dat ze het beste met je huisdier voor hebben schande!

Charlotte
14-08-2020

Zeer positieve ervaring

Vorig jaar een verzekering voor mijn kat afgesloten.

Na een paar maanden werd mijn kat plots heel ziek en heb ik haar moeten laten inslapen.

Je hebt genoeg zorgen aan je hoofd wanneer je huisdier ziek wordt. Het is heel fijn om je dan geen zorgen te hoeven maken om geld.

Ik kan alleen maar positief zijn over Reaal. De facturen werden altijd snel en correct afgehandeld.

Soerin
13-07-2020

Een keurig bedrijf

Alles werd gewoon vergoed 75 procent of 80 procent terug gehad.

Personeel ook vriendelijk , mensen moeten blij zijn dat er zo een bedrijf bestaat.

Een dikke tien!

Kirsten
10-07-2020

Vermoeiend

Wij hadden een declaratie gedaan. Kregen terug dat het chipnummer er niet op stond. Wij hadden alles netjes ingevuld ook het chip nummer maar bleek niet op de nota's van de da te staan. Of we dat in orde konden maken anders kunnen zij niet uitkeren. Alles opnieuw laten uitdraaien en opgestuurd. Nu krijg ik terug dat het declaratie formulier er niet bij zit. Nee die hebben jullie al. Ingevuld en wel. De gegevens die jullie zeiden te missen hebben jullie ook. Muggenziften. Dus nu moeten we weer alles laten uitdraaien en invullen want blijkbaar zijn ze te belazerd om het even bij elkaar te voegen en is alles zo de prullenbak ingegaan of zo? 12 jaar elke maand betaald en nu dit gezeur.

Sonja
24-06-2020

Kastje naar de muur

Safira, poes van 14 heeft op 13 mei een seniorencheck bij de kattenkliniek gehad.

Bloeddrukmeting, bloedonderzoek etc.

Nota 136,. euro, deze vervolgens opgestuurd. Na een week nog niets gehoord, bellen, hebben het niet ontvangen. Kattenkliniek gevraagd om de nota door te mailen, na enkele dagen maar weer gebeld, niks ontvangen! Dit gaat 2x zo!

Kattenkliniek stuurt mail met nota naar mij, waarna ik ze doorstuur, hè hè eindelijk gelukt.

Enkele dagen erna moesten ze het dossier van Safira hebben, oké op dezelfde wijze als nota doorgestuurd. Paar dagen later moesten ze ineens alle dossiers van dierenartsen hebben waar ze in behandeling was. Oké, het dossier van vorige dierenarts opgevraagd en door gemaild.

Paar dagen erna mailtje, we hebben nog enkele vragen aan de dierenarts en normaal wordt preventief onderzoek niet vergoed, huhhh, artikel 2.8 zegt iets anders!

Inmiddels weer een week verder, half uurtje geleden gebeld, hoe het ervoor staat, krijg ik te horen, dat de telefoniste Safira niet in behandeling had en ze het aan haar collega doorgeeft die mij dan binnen een week iets laat weten!? Niks ervan vandaag, heeft lang genoeg geduurd!

Als deze collega mij niet belt, ga ik verder, dit noem ik geen klantenservice??????

19-06-2020

Opgelicht

Wat een teringlijers. Deze mensen doen een maand over het behandelen van een nota. Tijdens de communicatie lezen ze mijn mailtjes niet goed, waardoor dit proces nog langer duurt. Vervolgens wordt mijn nota niet vergoed omdat het probleem al langer zou bestaan. 700 euro niet vergoed. Wat een waardeloze zorgverzekeraar.

Sjenne
19-06-2020

Niet meewerkend

Ook hier een slechte ervaring over Reaal Dier en Zorg.

Wij kregen een super lief hondje in huis met 9 maanden.

Toen het warmer werd buiten was hij erg benauwd. We hebben hem laten checken maar tijdens deze kijkoperatie moest hij met spoed geopereerd worden. Ze bleven vragen om oude dossiers maar die hadden we niet want die waren er simpel weg ook niet. Reaal bleef volhouden dat het een aandoening is die de hond al had. Dat zal best zo zijn maar dat is nooit aan het licht gekomen toen wij hem kregen.

Anita
08-04-2020

Wat een slechte verzekering!

Mijn hondje had een acute baarmoeder ontsteking en moest dus geopereerd worden. kosten €389,- Ik denk de kosten voor iets acuuts worden vergoed.

Maar omdat het hetzelfde is als een sterillisatie is, word er van de nota €66,- vergoed!

Dus ik ben voor niks verzekerd a €44 per maand.

Ga a.u.b. ergens anders verzekeren want deze verzekeraar heeft denk ik liever dat uw hond dood gaat dat u het laat opereren.

José
06-04-2020

Empathische medewerkers klantenservice

Als ik bel, word ik altijd goed geholpen. Duidelijke uitleg op vragen.

Alleen jammer dat chronische aandoeningen maar voor de helft vergoed worden en het maximum aantal consulten per verzekeringsjaar nogal tegenvalt.

Maar onze hond heeft een aantal operaties gehad die grotendeels vergoed zijn.

Mensen moeten beseffen dat een huisdieren verzekering anders is dan onze ziektekostenverzekering. En men zou de voorwaarden beter moeten bestuderen.

Patrick M
06-04-2020

Prima en snel met uitbetalen

Zit met verbazing onderstaande negatieve reviews te lezen en herken me daar totaal niet in! Nu twee jaar lid en helaas al vaak een beroep moeten doen op de verzekering? Daardoor wel heel blij met deze verzekering! Dure rekeningen zijn telkens binnen 3 dagen gestort en kleinere en preventieve zorg altijd binnen twee weken. Tot dusverre nog nooit een weigering van claim gehad. Dus wat mij betreft een hele dikke pluim voor Reaal Dier en Zorg.

Wendy
07-03-2020

Heel triest

Al zo,n 6 jaar een verzekering van zo,n 43€ pm .gelukkig heeft mijn hond vrij weinig gehad maar dus wel al die jaren 43€ pm en de verzekering niet veel uit heeft moeten geven . Nu had mijn hond laatst blaasonsteking ik kreeg een kuur en diende de nota in .werd niet vergoed omdat mijn hond al een keer voordat ik de verzekering afsloot een blaasonsteking had gehad . Nu is mijn hond vorige week overleden in haar slaap .een echte schok aangezien ik niet echt iets heel aparts had gemerkt .ze is 11 jaar geworden ik ben kapot van verdriet en diende dan de nota in van 329€ crematie kosten .aangezien ik niet veel te besteden heb en daarom ook een verzekering had afgesloten dacht ik na al die jaren 43€ pm komt het nu toch een keer van pas . Maar bleek dat ik daarvoor net niet verzekerd ben . ( kleine letters en dat soort dingen ) ik ben mijn maatje kwijt dat is het allerergst maar nu moet ik ook nog aan 329€ zien te kopen terwijl we een ook een mooie urn wouden kopen . Zo erg het enige wat we kregen was een mailtje . u krijgt 0€ vergoed en sterkte ermee . Ba wat een spijt dat ik zoveel jaar hun gespekt heb! ?

Meer Reaal Dier & Zorg reviews