Rooming.nl reviews

Periode2021

Jay
17-11-2019

PAS OP VOOR SCAMMERS

Waardeloze site, zit vol met scammers. Zojuist ben ik 20 euro armer geworden omdat ik zo enthousiast was om naar een verhuurder te reageren. Maar na een kleine google research kwam ik achter dat de afbeeldingen van het appartement gekopieerd zijn van een 1 of ander hotel uit praag. Anyways het appartement leek ook te mooi om waar te zijn voor een spotgoedkope prijs (stom van me dat ik niet eerst research heb gedaan). Dus doe eerst je research je kan makkelijk de afbeeldingen opzoeken in google, waarschijnlijk kom je dan ook op een site van een hotel! wees de scammers te slim af a.u.b. Beter is gewoon geen rooming.nl gebruiken.

Joyce
01-11-2019

Rooming is een waardeloze en onbetrouwbare site

Onbetrouwbaar! Allemaal oplichters.

Betaald voor niks.

Geen cent aan uitgeven want je krijgt er niks voor terug.

EE
17-10-2019

Total scam

Do not give any money or details to these people, they are scammers and thieves.

Most users would see that the people are scammers when they ask for money before offering a viewing, but I'm sure some people are desperate enough to trust them, and lose hundreds or even thousands of euros. One of the creatures asked me for 1600 euros before offering a viewing! Are you crazy?

I lost 19 euros to Rooming.nl but if you trust them you can lose a lot more.

09-10-2019

Onveilig website

De website lijkt me onveilig. Ik heb op een woning opgereageerd en kreeg ik Jenifer die in Engeland woont. Zij heeft mij haar whatsapp nummer gegeven en ik heb het op google opgezocht en kreeg ik veel hits een daarvan is: https://scamwarners.com/forum/viewtopic.php?f=39&p=392010

Widagdo
09-10-2019

The number of scammers in this site is overwhelmingly high.

Sending 12 messages, five of them are clear fraud, the rest did not reply to my messages. This sites should be annihilated.

Tony
07-10-2019

Airbnb rental services

Elke verhuurder is een buitenlander die net terug verhuist is. De woning wordt verhuurd via Airbnb rental services. Het probleem is dat Airbnb die service helemaal niet levert en het dus een scam is. Op 56 woningen gereageerd en allemaal dit verhaal. Het enige verschil was dat vrijwel alle verhuurders zogenaamd Engels zouden zijn. En slechts 1 verhuurder Duits. Echter stuk voor stuk komen ze met de scam dat je vooraf betaald en nadat die transactie is goedgekeurd. Dan komt een medewerker van Airbnb je de sleutel brengen van de woning. Een dienst die Airbnb helemaal niet levert. Dus pas op en vermijd Rooming. Ik zou graag screenshots willen plaatsen. Zowel rooming als de zogenaamde verhuurders zijn oplichters

Matth
30-09-2019

Huis was te huur stond was bewoont!

Al een langere tijd op zoek naar een woning. Op rooming.nl zagen de woningen er aantrekkelijk uit, dus ik heb ingelogd en betaald voor een aantal weken.

Ik ben erachter gekomen dat de hele site is opgericht door oplichters! Stuk voor stuk vragen ze geld voordat je het huis hebt bezichtigd. Ik ben zelf langs een huis gereden wat te huur stond, en ja hoor het was gewoon bewoont!

Ik heb dit gemeld bij Rooming en bij de verhuurder en na 2 uur was opeens de advertentie verwijderd van de site.

Nooit jezelf aanmelden op deze site! Het geld wat je betaald gaat gelijk naar de oplichters toe!

Naam
24-09-2019

Geen flauw idee

Ik heb op heleboel woningen gereageerd. Alle foto´s die erop staan zien er uiteraard aantrekkelijk uit. Toch mn twijfels. Ik heb dus ook al betaald. Ik heb wel wat mailtjes ontvangen, alleen vreemd dat er eerst wat nodige `details´ van mij nodig zijn voor er een bezichtiging ingepland kan worden. Ik hou jullie hiervan op de hoogte.

Guus
01-05-2019

Achterhaald, oude advertenties

Ik heb vorige week een account aangemaakt, omdat ik kamers tegenkwam waar ik op wilde reageren. Betaald en gereageerd, kwam er later achter deze kamers van 2015 zijn.

Nogmaals een zoekopdracht uitgevoerd voor Amersfoort, 5 van de 8 hits zijn uit 2015 of 2018, 2 ervan uit januari 2019. waardeloos natuurlijk.

Laura
02-02-2019

Vol met nepadvertenties

Idee is leuk, site staat echter vol met oplichters, compleet verspilde moeite en zonde van je geld. Zoals iemand anders hier al vermeld kan er niet eens een bedankje af van Rooming zelf wanneer je een nepadvertentie meldt.

Elke woning waar ik op gereageerd heb staat nu gemarkeerd als fraude in mijn inbox. Niet aan beginnen dus!

Brett
16-12-2018

Veel nepadvertenties

Ik heb vorige week een account aangemaakt op Rooming.nl, ik zocht een alternatief voor kamers.nl dus ik dacht, laat ik deze is proberen.

Ik adviseer om niet te betalen om te mogen reageren. Het aanbod dat op de site staat is veel nep, althans in de stad Amsterdam. Ik heb meerdere malen de organisatie geattendeerd op nepaccounts van zogenaamde aanbieders. Ik kreeg geen bevestiging of dankbericht terug, maar de neppaccounts waren de dag erna wel verwijderd. Ik vind zelf dat de redactie van Rooming zelf moet gaan uitzoeken, nu moet ik als gebruiker werk opknappen. Rooming zelf heeft wel een pagina over hoe je veilig kon huren, dus aan de hand daarvan kun je een beetje peilen of het een serieus iemand is. Maar dat vind ik niet genoeg. Het aanbod dat van echte particuliere verhuurders is, is heel weinig. Niets vergeleken met andere kamerhuur websites of zelfs kamerhuupagina's van facebook. Niet doen dus.

08-12-2018

Oplichters en allemaal fake

Sophie
16-10-2018

Wel betaald maar geen gebruik kunnen maken van de site

Gelijke situatie als hierboven.betaald maar niet kunnen reageren op woningen,op mails geen antwoord! Indien ik geen reactie terug krijg doe ik aangifte.

Christina
25-10-2016

Na betaling direct account gelockt

Heb een account op rooming.nl aangemaakt om woonruimte te vinden. Om te reageren moet je betalen. Betaling geregeld en kan net 1x reageren op woonruimte waarna mijn account direct gelockt is. Mailen dat mijn account geblokkeerd is heeft geen zin. Volgende dag opnieuw gemaild dat ik geen reactie heb gehad en dat een account blokkeren na betaling een slechte zaak is en eis dat mijn account binnen 1 dag weer werkzaam is of anders mijn geld terug. Een dag na de 2e mail een reactie terug ontvangen. Vervelend dat uw account gelockt is. Waarom weten wij ook niet. Het wordt door gegeven aan de bevoegde persoon om er naar te kijken. Ook mijn verzoek om geld terug te storten wordt doorgeven. 14 dagen later nog steeds geen geld terug en account nog steeds gelockt. Rooming is geinformeerd dat ik een slechte ervaring/recensie zou maken.