Tele2 reviews

2.3

Robbie
25-08-2019

Bij ons op het werk noemen we Tele2 TeleNEE

Voor ons (een groot gasinfrastructuurbedrijf met het hoofdkantoor in Gronignen, gevestigd in de prestigieuze Aperots) een bedroevend slechte provider. Waarschijnlijk kreeg ons bedrijf 2,5 jaar tegu de iPhone'tjes wel gratis. Verbindingen die pas na 2 keer tot stand komen, of zelfs helemaal niet.

Iman
24-08-2019

Al 3jaar zeer tevreden klant!

Ben al 3jaar klant bij tele2 nooit problemen gehad. Bestellingen na 1 dag in huis klantenservice altijd perfect geholpen!

Niks op aan te merken! Top

23-08-2019

Niet ethousiast

Ik heb televisie en internet van Tele2. Televisie valt wat tegen. Terug kijken kan niet, beeld is ook niet altijd optimaal. het tv kastje wordt erg warm en moet vaak van het stroom af. Internet is als het het doet wel oké. Maar als er wat fout gaat dan ben je de sjaak. Voordat je wordt geholpen mag er 24 uur overheen gaan blijkbaar. 'Morgen bellen we u terug'. Als het internet eruit ligt moet je mazzel hebben dat er technische dienst is die iets wil doen. Ik werk vaak thuis en zit hier niet op te wachten. Goedkoop is helaas weer duurkoop.

Jouke
22-08-2019

Contractbreuk en stelen en liegen

Ik wilde een abbonement 4 maanden later op 6 augustus in laten gaan. Belde tele 2 hierover en maak in 8 april een deal. Omdat oud abbonement dan afliep. Tele2 begreep het klant koning en deal gedaan. Toen doodleuk direct laten ingaan per 6 mei. Datum volledig uit de luchtgegrepen. Gelijk rekeningen ter betaling gestuurd. Ik gebeld.

Ik heb abb nodig nu. Pas over 4 maanden.

Antwoord ja nummerbehoud ging niet dus hebben we direct laten ingaan met nieuw NUMMER (Maar ik krijg geen sym kaart omdat in systeem staat ingang 6 augustus met nummerbehoud)

Niet mee eens gezien dubbele kosten. Antwoord u heeft uw abbonement bij oude profider opgezegd. Dus u heeft geen dubbele kosten. Wij doen verder niets dan u rekenen sturen voor iet bewezen diensten.

Ja maar ik heb ook geen sym kaart van jullie ontvangen. Deze telefoontjes en mailverkeer 3 maanden volgehouden. Mobiel.nl degene wie voor Tele2 handheld probeerde nog te bemiddelen maar liep regen dezelfde muur.

Maar nog steeds geen sym kaart. Niks te maaren betalen! Maar kan ik u niet anders bereiken dan met mijn geleende 't mobile nummer daar ik geen sym heb. Niet lullen betalen. Een voordeel volgens Tele2 4 maanden eerder klaar met abbement. Een nadeel wel 4 maanden betaald zonder dat Tele2 iets leverde. En ik voor dubbele lasten kwam tot 6 augustus. Toen liep oude abbonement af en had ik voor al mijn geld geen mogelijkheid te bellen. Kosten 78 euro en 3x 44 euro. Betaald aan Tele2 die in de peiling terecht zeer slecht wordt beoordeeld. Maar dat zal hun hun reet roesten. Als je maar betaald via automatische incasso. Niemand wil voor weinig geld rechtzaak beginnen en de geschillencommissie kost meer dan het oplevert. HOOFDPIJN =TELE2

Ben
19-08-2019

Al klant sinds Versatel en tevreden

Ben al klant sinds Versatel en kan alleen maar vol lof over dit bedrijf praten. Die enkele keer dat ik een probleem heb gehad, is het altijd dezelfde dag nog opgelost. Ben alleen sceptisch nu T-Mobile als partner is gevonden. Als T-Mobile de service en betrouwbaarheid van Tele2 overneemt, heb ik er wel vertrouwen in. Mocht het andersom zijn, dan zie ik de toekomst minder zonnig tegemoet.

Jeannie
15-08-2019

Klantenservice

Gisteren 14 agustus 2019 gebeld om uitstel te vragen voor een factuur, dit kon volgens de meneer aan de telefoon niet. Ik heb aan hem aangegeven dat het door privé omstandigheden komt dat het even niet lukt. heb hem ook aangegeven dat als er geen uitstel mogelijk is, de factuur niet betaald wordt. dhr ging hierom lachen en zei dat hij nog nooit zo'n klant als mij aan de lijn heeft gehad. ik voelde me hier raar door. vervolgens maakt meneer een vergelijking tussen de supermarkt en tele2, ik ontkracht die opmerking door aan te geven dat het totaal relevant is die vergelijking, waarop dhr zegt : ' als je dat al niet snapt, moet je maar heel gauw terug naar de basisschool meissie'. Waarop hij vervolgens ophangt waardoor ik geen naam heb kunnen noteren.

Ik vind dit uitermate beledigend. ik ben hier totaal niet van gediend. als klantenservice medewerker weet ik dat dit gedrag totaal ongepast en onbeleefd is.

Steph
12-08-2019

Tevreden met Tele2

Voor een halfjaar een abonnement gehad bij Tele2. Altijd netjes behandeld. In het begin hadden wij een kapotte box, maar die is toen vervangen. Telefonisch snel bereikbaar en denkt mee. I.v.m. een verhuizing kunnen wij geen klant meer zijn bij Tele2 (niet beschikbaar op nieuw adres) - helaas!

Kimberly
11-08-2019

Snelheid internet thuis

Ik was een tevreden klant bij NLE (12mbps abonnement), maar de aanbieding die Tele2 deed was erg aantrekkelijk (ook 12mbps), had ik het maar niet gedaan.

Enkele dagen geleden was de dag van de overstap, het vervangen van de NLE modem en digitale ontvanger ging soepeltjes en was erg eenvoudig, zeker omdat de verbinden over hetzelfde draadje binnen komt. Direct al was duidelijk dat er iets niet klopte, Netflix was onmogelijk, het afspelen van een gemist programma via de Google Chromecast bleek alleen mogelijk in 360p, en moest meerdere keren opnieuw aangezet worden omdat de verbinding was verbroken.

Ook het spelen van een online spel via de Playstation 4 was onmogelijk, eerst moest ik via het modem inloggen om de uPNP instellingen te veranderen (deze staat standaard op Nat-3 bij Tele2). Hierna dacht ik dat het wel moest werken, de internet verbinding werd gecontroleerd en er bleek maar 1.12MBps(!) binnen te komen. Het spelen van een online spelletje was daarmee bij dit Tele2 abonnement verleden tijd.

Het eerste contact dat ik naar aanleiding van het bovenstaande had verliep enigsinzs prettig, de medewerker ging KPN aansturen en het zou helemaal goed komen. De volgende dag stond de installateur van KPN al voor de deur, na enkele aanpassingen moest de verbinding vanaf dat moment goed zijn.

Echter, nog steeds deden precies dezelfde problemen zich voor. Met een 1.12MBps download, en 0.88KB upload snelheid kreeg ik een flashback naar 1999, deze waarden had ik sinds die tijd niet meer gezien. Opnieuw contact met de klantenservice, ze vonden het vervelend maar omdat ik graag Netflix wilde kijken en online een spelletje wil spelen was dit abonnement voor mij volledig ongeschikt.

Ze vertelde mij dat de internetsnelheid tot 20mbps was, in mijn geval was het 12mbps, en daarvan 75%. Dus blijft er 9mbps over dat ik binnen zou moeten krijgen. Dit bleek echter alleen mogelijk wanneer ik de tv kabels niet had aangesloten, de WiFi volledig was uitgeschakeld. En er één apparaat bekabeld aangesloten is. En warempel, er bleek 9.2mbps binnen te komen.

Toen ik haar de belofte voorlas die letterlijk op de website van Tele2 staat bleek het allemaal te maken te hebben met de hoeveelheid apparaten die ik zou hebben aangesloten. Wat een onzin, omdat het zo op de website staat:

"Tele2 levert betrouwbare internetverbindingen via ADSL. Met internet tot 20 Mb/s heb je voldoende snelheid voor Netflix, YouTube, Spotify en tv in hoge kwaliteit. Ook tegelijk met je huisgenoten. En via wifi."

Verder staat er niets op het contract dat ik enkel 9mbps haal als alles uitstaat, er geen WiFi wordt gebruikt, en maar één apparaat bekabeld aangesloten zit.

Stap niet over naar Tele2, doe het niet! Ze zijn sinds dit jaar samen gegaan met T-Mobile, en wil ik niet een jaar lang nauwelijks gebruik kunnen maken van het internet ben ik bijna verplicht om het veel duurdere glasvezel van T-Mobile af te nemen. Ik wilde natuurlijk graag mijn aboonement annuleren omdat Tele2 haar afspraken niet nakomt, dit was niet mogelijk.

Siënna
09-08-2019

Geweldig!

Mensen komen alleen maar naar deze website om te zeiken over die 0,1% van de tijd dat er iets mis gaat. Ik ben al 4 jaar klant bij tele2 en ik heb letterlijk nog nooit een enkel probleem gehad. De dekking is goed, zelfs in minder dichtbevolkte gebieden, de abonnementen zijn relatief goedkoop en de levering verliep vlekkeloos. Bijna alles is zelf te regelen in de app of via de website. Echt een topprovider. Het liefst blijf ik voor altijd.

Joske
09-08-2019

Waardeloze klantenservice

Anderhalve maand geleden heb ik internet en tv van Tele2 aangevraagd. Naast de lange levertijd van bijna vier weken (bij Ziggo kon dit bijv. al na drie dagen), zat er in het installatiepakket geen enkele aansluiting die in mijn huis past. Gek, want ik heb bij de aanvraag gewoon mijn postcode en huisnummer in moeten voeren, waaruit bleek dat Tele2 op mijn adres zou kunnen leveren. Ik heb naar de klantenservice gebeld en al gauw bleek bevestigd te kunnen worden dat in mijn huis inderdaad niet de juiste aansluiting zit voor Tele2; er werd me verteld dat alleen Ziggo dat kan. Ik kon helaas nog niet meteen het abonnement annuleren, daarvoor moest er eerst een monteur langskomen die dit officieel kon bevestigen. Ook de monteur, die een aantal dagen later langskwam, kwam tot dezelfde conclusie. De volgende dag belde ik daarom opnieuw naar Tele2 om het abonnement te annuleren. De jongen van de klantenservice begreep de situatie en zei dat ik inderdaad recht had op kosteloos annuleren. Echter, het verslag van de monteur stond nog niet in het systeem waardoor hij nu nog niks voor me kon betekenen. Ik vroeg wanneer dit dan wel zou gebeuren, maar hij had geen idee. Hij raadde me aan over aantal dagen terug te bellen. Ik week later belde ik weer naar Tele2 en legde het hele verhaal opnieuw uit. Ook dit meisje vertelde me dat de terugkoppeling van de monteur na ruim een week nog steeds niet in het systeem stond; ik moest zelf maar de technische dienst bellen om te informeren naar de aard van dit probleem (mijn even doorverbinden was blijkbaar te veel gevraagd). De jongen van de technische dienst reageerde verbaasd en zei dat het verslag van de monteur gewoon in het systeem stond. Sterker nog, de monteur had het verslag 5 minuten na zijn bezoek al geplaatst. Vervolgens weer teruggebeld naar Tele2, waar ik 20 minuten in de wacht ben gezet zodat ze konden overleggen. Toen de jongen bij me terugkwam zei hij dat het abonnement helaas niet kosteloos opgezegd kan worden en dat we de eerste twee maanden moeten betalen.

Naast het feit dat ik het zeer onterecht vind dat we nu 2 maanden moeten betalen voor een service waar we überhaupt niet eens gebruik van kunnen maken, vind ik dat ze wel wat capabelere mensen bij de klantenservice mogen zetten. Basisvaardigheden voor een klantenservicemedewerker (zoals het snappen van het systeem waarin je werkt) zijn blijkbaar lastig, ze verwijzen je continu door naar iemand anders omdat ze het zelf niet snappen, en ik vraag me af waar al dat gebel voor nodig was om uiteindelijk bij deze simpele (en onterechte) 'oplossing' te komen. Ze lijken minimale moeite te willen doen voor hun klanten.

Roy
07-08-2019

Geen nette afhandeling!

Ik heb een tijd geleden opgezegd. Dit ging al heel moeilijk vanwege dat ik onder bewind heb gestaan, wat ik toen dus niet meer deed. Vervolgens krijg ik geen post en mail na opzegging, heb ook echt om bevestiging moeten vragen. Meerdere keren moeten bellen over van alles. Heb alle apparatuur al in juli terug gestuurd en ineens nog een factuur waar ik niks van gezien heb. En nog steeds niet heb. En dan krijg je gelijk een incasso op je nek. Dan kunnen ze ineens wel je emailadres vinden! Maar ook niet netjes af willen handelen. Daarom beveel ik tele2 niet aan. Heb gezegd deze review te gaan plaatsen en krijg vervolgens een antwoord van we hebben toch genoeg klanten! Nou mij in ieder geval niet meer. Erg jammer om zo behandeld te worden!

Levi
04-08-2019

Geen slechte ervaringen met Tele2

Ik lees veel slechte dingen over Tele2. Omdat ik het daar allemaal niet mee eens ben en ik geen slechte ervaringen heb met Tele2 schrijf ik deze review. Ik heb nu al voor bijna 2 jaar mijn Samsung Galaxy S7 en in die tijd heb ik niks om op te merken over Tele2. De website is gewoon goed en duidelijk en ik kreeg mijn telefoon toen ik hem bestelde gelijk die volgende dag binnen.

JJ
28-07-2019

Mijn tele2 functionaliteit slecht

Inloggen op mijn tele2 gaat moeizaam, password vergeten functie werkt slecht: website loopt vast.

3 pogingen nodig om in te loggen.

Facturen in .PDF doet Tele2 niet. Wel halfbakken mailtjes met een koptitel "dit is je factuur"

Inloggen op het forum om te klagen met je kersverse wachtwoord werkt ook niet

De website wemelt van foutmeldingen. Ik ken veel bedrijven met een kleiner budget die het beter voorelkaar hebben.

Taco
22-07-2019

Totaal geen kunde bij klantenservice

Bij mijn mobiele abonnement met telefoon zijn wat problemen. Het bijgeleverde toestel, onder garantie van Tele2, is nu al bijna anderhalve maand bij Dynafix.

Momenteel betaal ik dus voor een abonnement en een telefoon die niets doen. Gevraagd of ze iets konden regelen, niets was mogelijk. Geen tegemoetkoming kosten of eventueel een goedkoop leentoestel. Helemaal niets. Voor de afsluiting werd er nog wel even vermeld dat ik moest blijven betalen ander incasso bureau. Prachtig toch, wanneer mensen met je meedenken.

Andre
21-07-2019

Tele 2 - Teleniet X2

Automatische incasso, wordt afgeschreven, geven vervolgens een incasso bureau opdracht om niet betaalde rekeningen te innen, , ook hier weer naar toegemaild en gedaan, deze dreigen met juridische acties.

Wel nu Tele2 : een aangifte zal volgen en we zullen u vorderen middels gang naar rechter, aangezien u en uw incassobedrijf wel dreigen maar geen actie ondernemen wordt er nu een gang naar de rechter gedaan, wilt u reageren: (e-mailadres verwijderd)

Fanny
16-07-2019

NOOIT KLANT WORDEN BIJ TELE2!

Van begin tot einde is alles mis gegaan bij deze provider. Klantenservice medewerkers snappen er zelf niks van sommige weten niet eens van de samenwerking met T-mobile. Beloftes worden niet nagekomen en administratieve handelingen te laat verwerkt!

Esther
11-07-2019

Misleiding door Tele2

Tele2 Nederland wat een drama!

Vorige week het pakket van Tele2 Nederland ontvangen. Wat een aanfluiting! De harddisk recorder heeft geen aansluiting voor mijn audio, opnemen is heel beperkt (1 programma kijken en 1 opnemen) en programma gemist stelt helemaal niets voor! Serie opnemen is niet mogelijk (neemt op op tijd en niet op programma) en opnemen in de gids is ook geen optie (neemt ook op op tijd).

Maar dit alles staat niet op de site!

Op de site Tele2 Nederland staat:

Eigen baas over jouw tv

Word nu baas over eigen tv! Bestel TV Opnemen & Pauzeren van Tele2 Nederland en kijk jouw favoriete programma´s wanneer jij het wilt. Want zeg nou zelf; programma’s missen is wel erg 2012.

Laat je televisieavond nooit meer in de soep lopen. Neem alle programma’s op en kijk ze terug wanneer jij er zin in hebt. Of pauzeer een uitzending, zodat je even iets anders kunt doen tussendoor. TV Opnemen & Pauzeren is beschikbaar bij Interactieve TV, omdat er maar één de baas is over jouw tv en dat ben jij!

Van Tele2 Nederland krijg je de Interactieve TV-ontvanger met harddisk in bruikleen. Hiermee wordt Opnemen & Pauzeren heel eenvoudig. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat je favoriete serie elke week automatisch wordt opgenomen, zodat jij het later terug kunt kijken. Verder kun je live tv pauzeren en terug of vooruitspoelen. Precies zoals het jou uitkomt!

Alle voordelen van Opnemen & Pauzeren:

Tot 80 uur aan tv opnemen

Opnemen van tv tot in de puntjes beheren en plannen

Opnames instellen met 1 druk op de afstandsbediening

Hier vergeten ze even te vertellen dat je maar 2 zenders tegelijkertijd kan streamen, opnemen van meerdere programma’s is dus niet mogelijk vanwege overlapping van tijd. Daarom is het gebruik van pauzeren en terug of vooruitspoelen ook niet bruikbaar als je opnames hebt gepland. Het opnemen van series is een fabel, de harddisk recorder kan alleen op tijd opnemen en niet op serie. Omdat programma’s regelmatig uitlopen kan je dit dus niet van te voren instellen. Regelmatig zie ik op mijn TV dat er een ‘conflict’ situatie is en ben ik verplicht te schakelen naar een ander net of een opname te stoppen…. Opnemen in de gids werkt ook geweldig, heb al een aantal films en series bekeken zonder eind! Handmatig moet je het aantal minuten voor de uitzending en een aantal minuten na de uitzending invoeren. Hoezo missen is wel erg 2012? 25 jaar geleden had ik zo’n harddiskrecorder met deze beperkingen!

Programma gemist…… volgens mij heeft Tele2 Nederland heel veel gemist!

Programma gemist NPO 1, 2 en 3 is geen probleem maar Net5, SBS6 en Veronica is zo summier dat je er niets aan hebt. Op deze zenders kan ik maar enkele programma’s terugkijken en op sommige dagen geen enkele!

Op de site Tele2 staat:

TV programma’s missen is zo jaren negentig

Programma gemist? Hoezo, als je ze gewoon later kunt kijken, op een tijdstip dat jou beter uitkomt? Helemaal geen punt!

Programma gemist

Met Programma Gemist ‘bewaart’ Tele2 tv-programma’s van Nederland 1, 2, en 3 en Net 5, SBS6 en Veronica tot wel 10 dagen voor je. Handig is dat je je favoriete programma kan zoeken op zender, dag, genre of naam. Uitzendingen missen is dus helemaal niet nodig. Je kunt natuurlijk ook met je krantje op schoot wachten totdat je favoriete televisieprogramma begint.

Als je dit leest mag je toch verwachten dat je alle programma's terug kan kijken en niet enkele! Bij de klantenservice verwijzen ze naar een derde partij waar zij dit inkopen. Leuk excuus maar daar heb ik helemaal niets mee te maken! Ik heb een abonnement bij Tele2 Hrvatska en ik baseer mijn keuzes op hun informatie, en die is niet volledig!

Bellen met Tele2 Nederland helpt echt! Na het vertellen van mijn klachten hoorde ik een soort gegrinnik bij de medewerken, hij was het met me eens dat dit achterhaalde techniek was. Helaas kon de medewerken alleen op de afdeling mijn klachten noteren, deze worden niet doorgegeven aan het management. Klachten worden telefonisch niet aangenomen, hiervoor moet je naar de website. Leuk voor klanten die geen internet hebben! O ja, er was 1 medewerken die het contract wel kon stopzetten tegen een afkoopsom. Deze afkoopsom zou hoger uitkomen dan de kosten van mijn abonnement! Daar willen ze dus ook aan verdienen!

Inmiddels een klacht geschreven op Klachtenkompas en een klacht ingediend op de site van Tele2 Latvia. Denk dat beide geen zin hebben, op Klachtenkompas reageert Tele2 Nederland nooit en de klachten die worden ingediend via hun site worden pas na 14 dagen beantwoord.

Wat heb ik een spijt dat ik ben overgestapt naar Tele2 Nederland, ze beloven veel maar komen hun beloftes niet na. Ik vind deze werkwijze regelrechte misleiding en ga dit ook melden bij de geschillencommissie telecommunicatiediensten.

Een oproepje naar Tele2 Nederland2: beloof niets wat je niet kan waarmaken, ben transparant met wat je aanbied en beëindig mijn contract!

04-07-2019

In de maling genomen

Overgestapt naar tele2. Operationeel vanaf 5 mei j.l. Geconstateerd dat de geleverde tv ontvanger een gebruikte was. Vele telefoontjes gevoerd met tele2 en gemeld dat de tv aansluiting niet werkte. Op 25 juni j.l. een monteur van tele2. Deze kwam al met een nieuwe tv ontvanger aan en constateerde dat de geleverde tv ontvanger inderdaad defect was. Na vervanging werkte de tv prima. Zowel beneden als boven. Omdat tele2 klantenservice in één van de gesprekken bevestigde dat ik een tweede verbindingsset nodig had voor de tweede tv heb ik een tweede set gekocht voor 50 euro. De monteur van tele2 gaf echter aan dat deze niet nodig was en dat ik die na melding bij tele2 kon terug sturen en ik mijn geld zou terug krijgen. Op 26 juni heb ik dit telefonisch besproken met de klantenservice. Deze gaf echter aan dat de termijn van 14 dagen verstreken was en dat ik de verbindingsset niet kon retourneren. Mijn verweer dat pas op 25 juni mijn eerste en tweede tv kon worden aangesloten en dat dit kwam door een defecte tv ontvanger, geleverd door tele2, kon niet op enige vorm van clementie rekenen. N.a.v bovenstaande heb ik een klacht bij tele2 ingediend. Op 3 juli j.l. ben ik door deze afdeling teruggebeld. Na ongeveer 20 minuten steggelen heb ik het gesprek maar beëindigd omdat tele2 niet bereidt was om de verbindingsset retour te nemen. Het moge duidelijk zijn dat ik tele2 bij de eerstkomende contract vervaldatum er weer uitdonderd. Een ieder zij gewaarschuwd om alert te zijn bij een abonnement van tele2.

Sana
30-06-2019

Tele2 is van de pot gerukt!

Ben al ongeveer 5 jaar klant van tele2 en nooit niet problemen gehad, maar nu zijn ze toch van de pot gerukt!

Sinds ik in bewind ben merk ik dat meerdere bedrijven de boel willen misbruiken, maar dit. Dit is zo erg! Ze sturen verdomme een verkeerd rekening nr via de betaallink. Mijn bewindvoerder heeft dubbel betaald ik heb ook nog via mijn leefrekening betaald en terwijl ik alles per mail duidelijk aantoonbaar heb verstuurd en het dubbel betaalde geld nog niet terug is na dikke ruzie om het afsluiten, hebben ze het lef te dreigen mij weer af te sluiten terwijl ze weer verdomme het verkeerde rekening nr sturen in de betaallink.

Via hun sms servicedienst nog wel! Om gek van te worden en een haar verwijderd van juridische stappen. Ik hoef maar afgesloten te worden en ze roepen de hel op zich af.

Tele2 is echt kut geworden!

Update van 30/06/2019:
Waarschijnlijk heeft de bewindvoerder wel gewoon de factuur betaald met het verkeerde rekening nr die zij sturen of weet ik veel hoe en mij nog durven benaderen om weer te gaan betalen. In de link staat niet eens het juiste bedrag noch juiste rekening nr en dus waarschijnlijk ook onjuist kenmerk. Oplichters zijn het ineens!

Anna
21-06-2019

Tele2 betaalt niet terug na annulering

Tele2 betaalt niet terug na annulering abonnement. 240,- betaalt. Geannuleerd vanwege foutieve prijs telefoon. Hij werd 200,- duurder. We zijn nu ruim 2 weken verder en ik heb nog niets terug ontvangen. Wat een slechte service.