Tele2 reviews

2.3

Marcha
16-02-2017

Administratie

Slechte administratie, Ze schrijven je uit en willen nog maandelijks geld. Doen dat met dreigbrieven en sms. Als je ze belt zijn ze niet te spreken! Slapeloze nachten krijg je ervan.

Marga
14-02-2017

Wij kunnen er niks aan doen wacht maar 3 tot 10

Voor de zoveelste keer storing nu weer de vaste telefoon kunnen niet bellen of gebeld worden.Naar tele 2 gebeld maar ja alles is goed ik zal je aanmelden voor een montour maar je moet wel3 tot 6 dagen wachten.Het is toch niet normaal wilde de heleboel opzeggen maar nee hoor mag pas in oktober of dokken heel veel geld.Hopeloos wat heb ik er een spijt van.

12-02-2017

Superslecht

Een ontzettend slecht bedrijf met ontzettend slecht internet en ze doen er niks aan ben al jarenlang ontevreden klant, alleen omdat ik te druk ben om over te stappen

Melanie
11-02-2017

Klantenservice lange wachttijd maar goed en snel geholpen

Ik ben al zeker 10 jaar vaste klant bij Tele2 en had eigenlijk nooit problemen. In Nov.2016 werd ik gebeld door Tele2 voor een aanbieding. Ik had internet, vaste telefonie en tv voor ca.36 euro. De mevrouw zei dat hetzelfde pakket nu voor 34 euro beschikbaar is. Dus ik dacht prima. Na afloop bleek dat mijn vaste telefonie uit het pakket is gehaald. Ik heb weer met Tele2 gebeld en mijn pakket veranderd, nu voor 37 euro p.mnd.maar met 5 uur gratis bellen naar mobiel en vast binnen NL. Per 8 feb.2017 zou mijn vaste telefoon weer werken maar dat deed die niet. Na 3 dagen bellen met de helpdesk (steeds 10 wachtende voor U) had ik zojuist een vriendelijke meneer (afdeling glasvezel! Niet afdel. storing want daar is geen doorkomen) en hij heeft mij op een professionele manier geholpen. Binnen 10 minuten werkte alles zoals het zou moeten! Een pluim voor deze medewerker! Nogmaals bedankt!

Annemiek
10-02-2017

NOOIT DOEN

Jaar abonnement gehad Slechte ontvangst tv, mogelijkheden opname wel betaal d nauwelijks kunnen gebruiken. Klantenservice super slecht / niet bereikbaar. heb je ze aan de lijn dan kunnen ze NIKS.

Na een jaar ellende hebben ze afgesloten met een rekening van een telefoongesprek van 8 uur dat NIET heeft plaatsgevonden. Van alles geprobeerd maar als het toch al waardeloze modum zegt dat het heeft plaatsgevonden heeft het plaatsgevonden. Geen enkele tegemoetkoming in wat dan ook. NOOIT meer TELE2

Albert
09-02-2017

TV en INTERNET .

Geen problemen ondervonden ,in maart een jaar volgemaakt . Stap dan over naar NLE - internet tv met zweet in mijn handen afwachten of het daar ook probleemloos zal gaan . Stap puur over voor het geld tele2 42 euro met extra decoder nle 32 euro met extra decoder , zelfde internet snelheid .

Wael

- 100 mega kut

Tele 2: goedkoper dan de rest zijn ze wel, maar wat je er voor terug krijgt is alles behalve goed.

Bij het aansluiten van mijn abonnement is het al 3 keer fout gegaan. Je zou denken dat tele2 contact opneemt mocht er iets mis zijn, maar niets is minder waar. Nadat ik er zelf constant achteraan heb gezeten, was ik eindelijk aangesloten.

Zoals de meesten ging ik voor 4g internet. Helaas was dat vooral geen of 3g internet. Hierover contact opgenomen en alles gedaan wat men aangaf. De dekking en mijn telefoon waren prima, maar de oorzaak wist men niet. Jammer dan, was het geluid vanuit tele2. Het feit dat ik wel betaal voor een 4g abonnement, doet er blijkbaar niet toe. Ondertussen nog een nieuwe simkaat gekregen; "met deze kaart kunt u wel de 4g gebruiken hoor meneer!". Helaas, de kaart werkte niet eens. Toch maar weer mijn oude simkaart erbij gepakt.

Aangezien ik het er maar mee moest doen, besloot ik om maar even de tele2 app te gaan gebruiken. Het is toch wel fijn als je het gebruik in kan zien elke maand. Helaas, werkt ook niet. Bij de aansluiting hebben ze zoveel fout gedaan, dat het emailadres niet meer geaccepteerd werd. Een nieuw emaildres aanmaken en dan zal het wel werken, werd mij verteld. Ohja, en ik zou ook nog een bevestiging krijgen op dat mailadres. Je raad het al, de bevestiging is nooit gekomen en de app nog steeds niet gebruikt worden. Voor de zoveelste keer weer gebeld en na anderhalve maand (!) kon ik dan eindelijk gebruik maken van de app. Ondertussen blijkbaar al door mijn data heen, maar deze kon ik natuurlijk niet inzien. Toch maar weer een extra bundel aangeschaft om de maand door te komen.

Na al dit gezeur, gebrek aan service, medewerkers met kennis en een verschrikkelijke vorm van communicatie, was ik aardig klaar met tele2. Netjes een klacht ingediend en na 2 weken werd ik dan eindelijk teruggebeld. Nouja teruggebeld, even over laten gaan en een voicemail inspreken, is een wat meer passender omschrijving. In de voicemail werden mijn problemen "besproken". De helft eigenlijk en deze werden afgewimpeld met smoesjes en exuses. Serieus genomen werd ik zeker niet.

Als reactie hierop heb ik contact opgenomen met tele2 en gevraagd naar de jongen die mij heeft gebeld. Het enige wat ik kon krijgen is zijn afkorting en vervolgens werd ik doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Hier was het feestje compleet. Deze jongen kon beter thuis gaan zitten en een uitkering aanvragen. Hier zou heel nederland mee geholpen zijn. Hij was onrespectvol, kleinerend en verdiende het zeker niet om daar een dergelijke functie te vervullen. Uiteindelijk had ik 2 keuzes, opzeggen of mijn mond houden.

Sorry? Na anderhalve maand fouten vanuit de kant van tele2, 14 keer gebeld te hebben en extra kosten gemaakt te hebben, moet ik maar mijn mond houden?

Goedkoop? Jazeker! Service, bereik, klantvriendelijkheid en beloftes nakomen? Verre van! De meest verschrikkelijke provider waar ik ooit heb gezeten.

Tele 2: Bedankt, voor helemaal niks ;)

William

Garbage.

Ik heb er geen ander woord voor. Het is dat de service nog bereid is om te helpen maar m'n modem valt 4 keer PER DAG uit. En dit gebeurt al een half jaar lang. Er zijn al 6 monteurs langs geweest en ze zijn allemaal oooh zooo slim. Vervolgens na het onderhoud gaat het probleem rustig verder.

Tele2's kansen zijn op. Zodra mijn abonnement klaar is film ik hoe ik die geweldige router van naar het hiernamaals sloop en ze mogen het lekker op Twitter terugkijken.

Kuddos, Een klant met verwachtingen van een provider

08-02-2017

Op voorraad, maar blijkt niet waar

Ik heb 22 januari 2 telefoons besteld met abonnement. Deze waren op dat moment beide op voorraad. Na bestelling kreeg ik direct een mail dat de toestellen niet leverbaar zijn. Dat zijn ze vandaag 8 februari nog steeds niet. Maar ze melden nog steeds op de website dat ze op voorraad zijn! Hoe is dit mogelijk? Ze weten dat ze op zijn vroegst weer op 17 feb kunnen gaan uitleveren.(helpdesk info) Daarnaast geven ze verder op de website informatie over het feit dat alles nu binnen 1 week zal worden geleverd of je nu voor of na 6 feb je order plaatst.

Ik vraag hen om deze enorm misleidende informatie te verwijderen en gewoon reëel levertijden te vermelden op jullie verkoopsite! Ik heb dit via twitter al meerdere malen aangegeven maar blijkbaar zonder resultaat. Webcareteam heeft slechts excuses aangeboden maar het gaat er voor mij om dat ze correcte informatie verstrekken aan hun potentiële klanten.

Nick
08-02-2017

Telkens modem en/of tv ontvanger resetten

Zeker twee keer in de week moet ik de router en of de tv ontvanger resetten, omdat een aantal redenen. Geen beeld bij geluid, geen beeld en geluid, geen internet verbinding. Moest noodgedwongen naar een goedkopere provider, maar heb ontzettend spijt dat ik naar Tele2 ben gegaan. Nog 5 maanden te gaan en ik ga over op een andere provider.

Corrie
06-02-2017

Te veel betalen aan een abonnement

Ik heb een contract van 40 euro en tele2 schrijft 47 euro iedere maand af ik ben nu vijf maanden bezig en heb nu een jurist in geschakeld nu zegt tele2 maak nog 94 euro over want dan staat nov en dec niet meer open maar ik heb ze al betaald lekker in twee maanden wil tele2 van mij 174 euro over tweemaanden daar ik een contract heb van 40 euro in de maand ik wil er nu vanaf zonder boete te betalen ik heb een contract van twee jaar maar tele2 kan niet aan zijn afspraak vol doen dus sta ik in mijn recht dus mensen jullie horen nog van mij als ik dit voor elkaar krijg sterkte iedereen met tele2

Gerrit
04-02-2017

Misleiding en administratieve chaos

Ik ben in december verhuisd en heb daarbij mijn glasvezel contract naar mijn nieuwe huis mee willen nemen. Dat kon niet, mijn oude contract met een maand opzegtermijn moest worden beëindigd en ik moest een nieuw en duurder contract met aanvullende voorwaarden accepteren. Omdat mijn Tele2 ontvanger vanwege problemen met de harde schijf 4 keer was vervangen, had ik afgesproken, dat ik Tele2 het voordeel van de twijfel zou geven en ik bij aanhoudende problemen mijn contract zou beëindigen. En ik zou de aansluitkosten van 70 euro niet hoeven te betalen. Vervolgens kreeg ik veel te laat mijn nieuwe telefoonnummer, werd ik op mijn oude adres twee dagen te vroeg afgesloten en kon daarom noch op mijn oude adres, noch op mijn nieuwe adres over tv, internet en telefoon beschikken. En op de eerste factuur werden toch de 70 euro aansluitkosten opgevoerd, die ik op straffe van dat ik op mijn nieuwe adres zou worden afgesloten moest betalen. Uiteindelijk kreeg ik na 6 telefoontjes met de klantenservice, waarbij ik elke keer opnieuw mijn verhaal moest doen en ontkend werd, dat deze afspraak was gemaakt, de toezegging dat het bedrag op de eerstvolgende factuur zou worden gecrediteerd. Ik heb daarop een klachtenformulier ingediend, waarop niet werd gereageerd. Gisteren bleek ik op mijn oude adres een brief te hebben ontvangen, waarin gedreigd werd, dat ik 99 euro moest betalen, omdat ik de Tele2 apparatuur niet had teruggestuurd. Weer gebeld en toen bleek, dat hun administratie voor de zoveelste keer niet op orde was. Ik heb daarop de klantenservice gebeld om mijn contract met inachtneming van een opzegtermijn van een maand op te zeggen, maar tot mijn stomme verbazing bleek dat niet te kunnen, omdat ik volgens hun administratie een jaarcontract had afgesloten, waarmee ik nooit heb ingestemd en waarvoor ik nooit getekend heb. Toen ik daar bezwaar tegen maakte, werd ik uitermate onbeschoft en arrogant te woord gestaan, werd ik uiteindelijk "doorverbonden" naar de afdeling, die de klachtenformulieren behandeld, en werd de verbinding vervolgens verbroken. Ik zal mij nu juridisch bij moeten laten staan om wegens misleiding en wanprestatie van mijn contract af te komen.

Shir
03-02-2017

Geen diensten van Tele2

Al 24 dgn geen internet of vaste telefoon.wil kosteloos contract opzeggen . Kan alleen opzeggen met afkoopsom van boven de 200 euro

Arie
03-02-2017

Bezind eer gij begint met Tele2

September 2016 ontevreden over de aansluiting Alles1 van Ziggo de overstap gemaakt naar Tele2. Hierbij gebruik gemaakt van de overstapservice van Tele2. Nieuwe aansluiting zou 14 dage duren. Vlak voor het ingaan van het nieuwe abonnement nog geen modem ed ontvangen. Gebeld met Tele2. Er was een fout gemaakt en er moest opnieuw een abonnement aangemaakt worden. Weer 14 dagen wachten met als resultaat geen televisie, internet en telefoon. Het abonnement van Ziggo was inmiddels afgesloten. Nu kreeg ik echter wel de benodigde apparatuur en was mijn aansluiting een week daarna een feit. Bij de eerste nota kwam ik tot de ontdekking dat ik geen onbeperkt bellen had. Gebeld met Tele2 en dit laten veranderen. Dit zou ingaan op 7-11-2016. Na 1 week ontving ik wederon nieuwe apparatuur. Gebeld met Tel2. Moest alles maar terug sturen en dan kwam het in orde. Op maandag 7-11 geen TV geen internet geen telefoon. Wederom gebeld met tel2 dat ik nu weer Tele0 heb. Foutje van hun werd mij verteld. Er moest weer een nieuw abonnement afgesloten worden. Ik kreeg dan nu wel korting. Maar ik zou weer 14 dagen zonder aansluiting zitten. Dit vond ik geen oplossing.Hiermee was het probleem niet opgelost. Mij werd door de klantenservice verteld dat er geen andere oplossing mogelijk was. Einde verhaal volgens hun. Ik moest dit maar accepteren. Dus niet. Omdat Tele2 niet de diensten leverde zoals afgesproken heb ik het abonnement, zover er sprake is van een abonnement, omdat er weer een nieuw abonnement afgesloten moest worden, opgezegd. Direct werd mij verteld dat hierbehoorlijk veel kosten aan verbonden waren en dat deze desnoods via rechtelijke maatregelen geincasseerd zouden worden. Ik heb mij hierdoor niet laten intimideren en gelijk een klacht ingediend bij Tele2. Een week later werd ik gebeld met de mededeling dat mijn klacht terecht is en dat er geen kosten in rekening gebracht zouden worden. Zij zou het doorsturen naar het hoofdkantoor. Ik dacht Ok nu komt alles goed. Maar nee hoor. Ik ontving op 18-11 een sms met de mededeling "je vergoeding is afgewezen heb je nog vragen hierover? Bel ons dan via 020-7544444. wij houden contact". Omdat ik geen vertrouwen meer heb in de klantenservice heb ik hun een brief geschreven. Hierop geen reactie ontvangen van Tele2. Wel na verloop van tijd een aanmaning om te betalen. Bedrag was opeens een ander bedrag dan de klantenservice mij in eerste instantie had gemaild. Toen dezelfde brief maar dan aangetekend verstuurd. Geen reactie. Alleen een sms met Wij hebben je gebeld. Neem contact met ons op. Echter zij hebben helemaal niet gebeld. Toen incasso bureau Bos. Ook daar mijn bezwaar kenbaar gemaakt.Maar ja hier kom je ook geen steek verder. Tele2 is opdrachtgever en zij nemen klakkeloos aan wat Tele2 beweerd. Waarheid of niet. Geld innen is voor hun alleen maar belangrijk. Tele2 blijft zich maar verschuilen achter hun bewering dat ik niet meegewerkt heb aan een oplossing. Echter zij hebben zich totaal niet ingespannen om hun fouten en tekortkomingen te herstellen. Daarom wil ik een ieder waarschuwen voor dit bedrijf. Voor dat je het weet verderd Tele2 in Tele0

Leon
31-01-2017

Chaotische onkunde zonder resultaat

Na online te zoeken naar welke provider mij het beste een kortlopende en bijpassende SimOnly kon bieden al snel op de site van Tele2 terecht gekomen. Aldaar via de chat was het snel beklonken: "is het goed dat ik u dan nu even bel om de overstap met nummerovername naar Tele2 vast te leggen?"

Nou dat werkt soepel. Not. In de maand overstaptijd twee keer gebeld met de vraag of de nieuwe simkaart er al aan kwam. Je raadt het al, die was er niet op tijd. Iemands telefoon geleend en aangegeven dat dit echt onacceptabel was aangezien ik telefonisch bereikbaar dien te zijn voor m'n werk.

Van hier af aan is fout op verkeerde informatie op fout gestapeld. Daarnaast ben ik erachter gekomen dat ik door twee verschillende werknemers ben voorgelogen en bewust van foutieve informatie ben voorzien. Uiteindelijk, nadat ik dit zelf had voorgesteld, een simkaart met een tijdelijk nummer toegestuurd gekregen.

Vragen over of ik op de hoogte kon worden gehouden (via de mail, want telefonisch was ik immers niet bereikbaar) werden allemaal vriendelijk beantwoord, maar er gebeurde uiteindelijk niets. Totdat ik twee weken na de ingangsdatum van mijn nieuwe contract (6,5 week na overstappen) bericht kreeg dat de overstap met nummerbehoud niet kon worden gerealiseerd vanwege een gebrek aan informatie.

Nadat mij verzekerd was dat dit onderdeel van het proces was heb ik het weer een week op z'n beloop gelaten. Toch maar weer eens bellen dacht ik: "ja de simkaart komt uiterlijk over twee werkdagen bij u aan". Niets bleek minder waar. Tot op heden, zo'n kleine negen weken na het in gang zetten van de overstap, geen simkaart met mijn nummer.

Vandaag toch nog eens gebeld. De eerste medewerker vreesde dat mijn nummer kwijt was en of ik voor de zekerheid toch niet even mijn oude provider kon bellen. Die hadden mijn nummer niet meer. De tweede medewerker zei dat ik uiterlijk vandaag of morgen bericht zou moeten krijgen over de status van mijn bestelling. Ik betwijfel het.

De vrij vriendelijke medewerkers van de klantenservice willen je erg graag helpen, maar het is mij duidelijk geworden dat Tele2 zo amateuristisch in elkaar zit dat dit niet mogelijk is.

De vergoedingsregeling heb ik nu nog buiten beschouwing gelaten. Iemand die blijkbaar niet tevreden is met je bedrijf 300 tekens te geven om in aan te geven waar het aan schort, getuigt niet echt van inzicht in hoe klachtenafhandeling/klanttevredenheid werkt.

MAAK GEEN GEBRUIK VAN TELE2, BEGIN ER NIET AAN!

Said
30-01-2017

NEEM GEEN TELE2

Ik wacht al maand voor nieuwe telefoon ze zeiden komt in week en stond op de website dat het op voorraad was. Opeens ik krijg mail komt over 4 weken. Ik bel na 4 weken tele2 zeggen ze komt later. hoe dan! Dat kan niet wat een slechte service en mensen die horen te helpen weten van niks. Opgedonderd met hun.! Wil zo snel mogelijk weg bij hun amk.

Nim
29-01-2017

Meest slechte service ooit

Zelfs 1 ster is teveel van het goede! Het slechtste service ooit! Medewerkers die je verkeerde informatie geven en liegen !

Nyske
28-01-2017

Probleem wordt niet opgelost

Afgelopen zomer heeft mijn dochter (15) een toestel gekocht en abonnement afgesloten bij Tele2. Het toestel heeft ze direct betaald. In november is haar abonnement geblokkeerd omdat ze haar toestelbetalingen niet gedaan zou hebben. Sindsdien heb ik vele keren gebeld, twee keer het betalingsbewijs voor het toestel gemaild en in december een klacht ingediend. Er zijn tickets gestuurd naar de financiële afdeling die de blokkade kan opheffen, maar dit heeft niets opgelost en de afhandelingstermijn is allang overschreden. Een helpdeskmedewerker heeft de fouten erkend en een signalering gedaan naar zijn teammanager, maar ik wacht al een week op reactie. Er zou binnen 30 dagen op de klacht gereageerd worden, maar die termijn is ook verstreken.

Jason
26-01-2017

Slechts tv en internet provider ooit

Vanaf het moment van mijn verhuizing is het met dit amateuristische bedrijf fout gegaan. Overdracht helemaal niet goed verwerkt. Vantevoren niet gecommuniceerd dat ik bij een verhuizing direct vast zou zitten aan een nieuw contract en oplevering was ook niet eens op terwijl ik 2 maanden van voren mijn verhuizing had opgegeven. Daardoor heerlijk eerste paar dagen zonder internet en tv. Over drie maanden is het jaar gelukkig voorbij en ik kan niet wachten om van tele2 af te zijn. Meerdere storingen in het afgelopen jaar gehad en ook nu is het tv en internetkastje weer kapot en is de technische dienst dicht en moet ik tot morgen maar wachten. Nog nooit zo slecht meegemaakt, aub trap niet in de val van deze amateurs!

26-01-2017

Dievengilde eerste klas

Na 15 jaar opgestapt nadat ze mij 216 euro teveel hebben laten betalen,het bedrag is berekend door 3 verschillende personen van de klantenservice,maar het dievengilde van de financiele administratie geeft het niet toe.waarom hier vermelden is puur omdat veel mensen een goedkope provider willen hebben maar het gezegde goedkoop is duurkoop komt bij de criminelen van tele2 goed van pas. mijn advies zoek een provider die wel te vertrouwen is want 216 euro teveel betalen is verschrikkelijk frusterend