Tele2 reviews

2.3

Lise
15-11-2016

Waardeloos!

NOOIT meer Tele2 voor mij! Abonnement afgesloten voor mijn dochter. Altijd netjes de rekening op tijd betaald. Ineens schaffen ze uit t niets af dat er een factuur verstuurd wordt. Ook geen sms of mailtje.niks! Afgesloten zonder bericht en krijg nu de kosten van 28 euro voor het opnieuw aansluiten! Tig keer gebeld en gemaild. Want ook heek fijn.alleen tijdens kantoor uren te bereiken.Klachten formulieren en andere formulieren ingevuld. Te beroerd om je snel te woord te staan,doen ze binnen 30! dagen. Nee.als je kan verlengen,nieuw abonnement wilt kies dan AUB voor een andere goede provider!

Sylvia
12-11-2016

Tele2 schaft gratis onderling bellen af en stuurt de rekening.

Zes jaar lang bel ik als Tele2 klant gratis met andere Tele2 klanten. Een paar dagen geleden kwam ik er toevallig achter dat Tele2 deze gesprekken sinds 1-11-2016 in rekening brengt.

Op mijn Tele2 facturen staat sinds 2010 achter gesprekken die ik voer met andere Tele2 klanten: “tarief: E 0,00”. Sinds 1 november 2016 staat er op de Tele2 facturen achter deze gesprekken: “tarief: E 0,11“. Het tarief was dus eerst 0 euro, en het tarief is per 1 november 2016 0,11 euro. Zoiets heet volgens mij dus een tariefwijziging. (En niet, zoals ik in topics op het Tele2 forum wel tegen kom en ook aan de telefoon te horen kreeg: “het pro actief uitzetten van een verouderde propositie” of “een extraatje waar je sowieso geen recht op had” etc. etc.)

Ik ben niet door Tele2 van deze tariefwijziging op de hoogte gebracht. Het gevolg: mijn telefoonrekening is van -jaar in jaar uit- een tientje of twee a drie per maand in anderhalve week tijd omhoog geschoten naar een dikke 250 euro!

Ook heeft Tele2 mij in augustus gebeld met een nieuw aanbod, inclusief de belofte dat ik gratis zou kunnen blijven bellen met andere Tele2 klanten. Dus ik zit nog 10 maanden vast aan een contract dat ik nooit had genomen als ik niet was misleid.

De Telecomwet zegt over tariefwijzigingen dat een klant minimaal 4 weken van te voren geïnformeerd moet worden en de kans moet krijgen om kosteloos op te zeggen. In de voorwaarden die Tele2 in 2012 opstelde stond ook nog gewoon een artikel over wijzigingen in het tarief, zoals het ook in de wet staat. In de voorwaarden die Tele2 sinds 2014 hanteert heeft Tele2 deze clausules eruit gefietst.

De telefonische klantenservice van Tele2 wil de factuur niet corrigeren en mijn contract niet beëindigen. Ik ben afgescheept met het verzoek maar een online formuliertje in te vullen en af te wachten. Mij hangt in de tussentijd een automatische incasso van dik 250 euro boven het hoofd. Ook zit ik nog 10 maanden aan Tele2 vast terwijl ik weg wil en daar volgens mij ook alle recht toe heb. En Tele2 gooit gewoon de deur in mijn gezicht dicht.

Ik heb twee vragen, eentje voor Tele2 (als die hier ook komen, geen idee maar ik hoop van wel en niet alleen om me terug te verwijzen naar het Tele2 forum waar de moderators een topic afsluiten als ze er niet meer uit komen.) en eentje voor Tele2 klanten:

1. Hoe rechtvaardigt Tele2 deze onaangekondigde tariefwijziging tegen het licht van de Telecommunicatiewet?

2. Zijn er meer Tele2 klanten niet op de hoogte gebracht van deze tariefwijziging (onderling bellen is niet meer gratis) en hoe hoog is jullie rekening inmiddels?

12-11-2016

Opname pakket bagger

Zn 4 maanden terug ben ik overgestapt naar tele2 in de veronderstelling dat ik hier lekker veel kon opnemen maar niets is waar. Bij meer dan 2 opnames rond het zelfde tijdstip krijg ik de ene foutmelding na de andere. Na tig telefoon gesprekken het forum en een monteur blijkt pas dat dit niet mogelijk is bij tele2 grr. Daarnaast komt ook nog bij dat de tv kastjes resource error geven en rete traag zijn. Opgenomen programma's Haperen of de tijden van opnamens niet kloppen. Na 4 x doorverbonden te zijn kwam ik in gesprek met iemand over het ontbinden van mijn contract, en uiteindelijk is dit niet mogelijk op gronde van deze nalatigheden en moeten wij het nog z'n 8 maanden uitzingen. Aan het eind van het gesprek vroeg ik. Heeft u liever een ontevreden klant dan geen klant, antwoorden hij "een ontevreden klant ". Dus mijn conclusie. Niet omdat het kan maar omdat het MOET.

Johanna
11-11-2016

Verdwenen betalingen

Ben al weken bezig om te bewijzen dat de betalingen gedaan ook bewijzen opgestuurd dit naar aanleiding van een factuur waarop stond dat ik heraansluitingskosten moest betalen vanwege een niet betaalde rekening, klantenservice erover gebeld maar kunnen niks doen en niks vinden over de betalingen werd geadviseerd om een mailtje te sturen met de betalingsbewijzen maar moet wel de heraansluitingskosten betalen en daarna zelf achter je geld aan om terug te vorderen

11-11-2016

Tele2 SUPER PROVIDER

Sinds 2010 tevreden klant. Uitstekende prijs, goede service en prima dekking. Constant is Tele2 bezig met het verbeteren van haar dienstverlening. Tele2 blijft ook bestaande klanten tevreden houden, zo liep mijn internet-tv abonnement af, kreeg ik een telefoontje of ik hem wou verlengen met 1 jaar en kreeg ik een korting aangeboden van €24p.m. voor 3 maanden. Dat is nou zorgen voor je bestaande klanten. Ook mobiel bij Tele2, altijd goed geholpen indien nodig. Bij een verlenging van een Sim only sloot in een contract af met een Iphone6, deze bleek defect te zijn, contact opgenomen met Tele2, iphone terug gestuurd en binnen 7 werkdagen kreeg ik weer een nieuwe thuis gestuurd Tele2 bedankt voor alles! "

mvg Tele2 supporter

08-11-2016

Zeer slechte garantieverlening samsung galaxy s7 edge

Na contact met Samsung is op 8-9-2016 is mijn telefoon, een samsung galaxy s7 edge, ter reparatie (garantie) opgehaald door Dynafix. Er liep een rode lijn van boven naar beneden door het scherm. Iets wat, na onderzoek, bij meerdere toestellen voorkomt.

Hierbij werd gezegd dat de telefoon tussen de 3 a 5 dagen weg zou zijn. Inmiddels is de telefoon al 2 maanden weg.

Ik heb in de tussentijd meerdere keren met Dynafix gebeld (a 0,45 p/m) en gemaild om uiteindelijk na 15,- gesprekskosten een antwoord te krijgen. Dat antwoord luidde dat samsung geen onderdelen tijdig kon leveren en de telefoon gecrediteerd werd.

Mij werd verzocht contact met mijn provider, Tele2, op te nemen en het verhaal uit te leggen. Leek mij niet mijn taak maar aangezien ik niet zonder telefoon kan toch maar contact gezocht en wel op 14-10-2016.

Daar zei een medewerker van het bedrijf dat ik binnen 7 werkdagen door het hoofdkantoor gecontacteerd zou worden om het op te lossen. Veertien dagen later, op 28-10-2016, zelf maar weer gebeld en een andere medewerker van het bedrijf wist mij te vertellen dat de voorgaande collega geen stappen had ondernomen. Zei zou wederom melding maken en moest weer 7 werkdagen wachten op het hoofdkantoor maar helaas.

Het is nu 8-11-2016 en ik heb zojuist een mail naar de klachtenafdeling van Tele2 gestuurd met als antwoord dat er binnen 30 dagen contact opgenomen zal worden.

Dat was de druppel, ik heb mijn abonnementskosten van de afgelopen twee maanden teruggeboekt want zeg nou zelf, je hoeft niet te betalen voor iets wat je niet hebt.

Ik ga morgen een nieuw contract afsluiten bij een andere provider. Tele2 voor mij nooit maar dan ook nooit meer. En misschien is het ook wel tijd voor een ander merk dan Samsung.

Ronald Engelhart

Ee
08-11-2016

Levertijd

Ik wacht al bijna 7 weken op mijn iphone 7 plus. Wat is dit voor een belachelijke levertijd? Bij apple zelf is de levertijd van 6-8 weken levertijd.

Yasin
07-11-2016

Maand zonder internet

Na verhuizing doorgegeven te hebben aan Tele2 is ons verteld dat wij een nieuwe bestelling dienen aan te vragen. Als ''beloning'' is een reset van respijtperiode aangeboden, waarbij we de eerste 3 maanden minder hoeven te betalen. Alleen zouden wij 2 weken moeten wachten.

Twee weken later, is ons verteld dat wij nog 2 weken moeten wachten en Tele2 kan er helaas niets aan doen.

Indien voor u een spoedige levering van een internetaansluiting nodig is, is Tele2 niet betrouwbaar.

Amine
05-11-2016

Bedriegers

Heb op 30 juni 2016 een mobile abbonoment afgesloten, mij is verteld dat ik na de vakantie voor €43 4gb en onbeperkte had maar ik ging op vakantie en ik vond het zonde om al €43 te betalen als ik geen gebruik van maakte dus ik nam de laagste bundel en als ik terug kwam zou ik het verhogen toen moest ik opeens €52 betalen terwijl ik een bijbetaling heb gedaan van €192 dus ik maar denken dat ik na de vakantie €43 zou betalen. En ze hadden geen factuur afgeschreven want er was iets fout gegaan dus ik moet er voor boete om 6 weken niet aangesloten te zijn ze hebben me ook niet eens geïnformeerd dat er iets openstond dus ik maar wachten, toen had ik het overgemaakt en toen zijden ze we kunnen U betaling niet terug vinden terwijl ik alles bij de omschrijving heb geschreven wat de helpdesk zij. Niet naar Tele2 gaan echt geen goed telecom bedrijf de helpdesk medewerkers zijn ook heel bijdehand. Heb meerdermale de opname band aangevraagd maar ze Zeggen nee omdat ze Weten dat ze fout zitten.

04-11-2016

Zonder kennisgeving voorwaarden veranderen

Per 1 november 2016 heeft Tele2 het gratis bellen tussen Tele2 abonnees zo maar beeindigd. Ik vind dit ongepast en zal aan het eind van de maand leiden tot veel ongenoegen bij Tele2 klanten. Erg dom en klantonvriendelijk. Straks moeten ze weer enorme bedragen besteden aan het werven van nieuwe klanten. Of hun imago nog te redden is valt te betwijfelen.

Simon
03-11-2016

Belachelijk slecht geholpen, en veel problemen

Zelfde verhaal als anderen. Incasso lukt niet vage beloften, extreem veel storing, Jaar lang zonder fatsoenlijke geleverde dienst maar nooit compensatie.steeds afgewezen.

Nu per 1 juli kpn. Zo wat een verschil supersnel en geen enkele storing. Had ik eerder moeten doen!

En tele 2 bedankt voor alle ellende maar voor mij nooit weer!

Vincent
02-11-2016

Abonnementsprijs verhoogd

Vol verbazing ontvang je na het aflopen van een 2 jarig contract een factuur van 35 euro terwijl het voorheen 20 euro per maand was. Op de website van Tele2 kost hetzelfde Sim Only abonnement 11 euro. Bij informeren konden ze me wel een nieuw abonnement aansmeren wat ik helaas heb gedaan. Voor vragen over de factuur moest ik een ander nummer bellen. Dit andere nummer kon mij geen antwoord geven en gaven aan dat ik een klachtenformulier moest invullen. Opvolgend het klachtenformulier ingevuld waar ik 2 weken later een telefonisch reactie op kreeg; Het klopt inderdaad dat u 35 euro betaald voor wat wij aanbieden voor 11 euro maar ja, dat zijn de oude abonnementen voorwaarden. Dit kon niet worden aangepast maar zit ondertussen wel aan een nieuw 2 jarig abonnement vast. Super irritant dat ze het bij ieder contact vervelend voor je vinden en een korting aanbieden ter compensatie op een tv abonnement, Ik hoef helemaal niets meer van Tele2 nu, over 2 jaar zeg ik mijn abonnement op en richt ik mij als ambassadeur van Tele2 200% op het delen van deze negatieve ervaring Niet omdat het moet maar omdat het kan :)

01-11-2016

Een grote bende

Had tv/internet/telefoon bij Tele2. Opgezegd per 1 juli vanwege slechte ervaring automatische incasso. Kreeg steeds de melding dat deze was mislukt. Een jaar lang smoezen aangehoord. Toen ik de beslissing gemaakt had het contract te beeindigen kreeg ik een telefoontje waarom ik was weg gegaan. Ik werd onbeschofd behandeld en zelfs neer gezet als leugenaar. Ik had op 30 juni nog tv moeten kunnen kijken, maar ik was al op 29 juni afgesloten. De laatste factuur was vanwege contractbreuk ook ineens hoger, terwijl er geen contractbreuk had plaats gevonden. Nu kreeg ik ineens weer een mailtje dat de automatische incasso was mislukt. Kom op, het is 1 november en ik heb al 4 maanden geen Tele2. Ik krijg wel tot 22 november om het te betalen, maar het ligt al bij Bos incasso.

Jan de visser
01-11-2016

Berooerde levering tele2

Abonnement verlegd op 5-10-2016 met nieuwe telefoon maar die wordt maar niet geleverd het contract ligt all 30 dg bij het ordermanagment en daar word denk ik niet gewerkt bij info vragen over de levering kan de klantenservice mij niets anders melden het word binnenkort opgepakt de studentjes kunnen niet in contact komen met het order managment wachten is de enigste remedie

31-10-2016

Afrader

Bedrijf komt afspraken niet na, klantenservice is onbereikbaar, mijnTele2 werkt niet goed, internet heeft niet de beloofde snelheid, veel storingen op de tv-ontvanger, moet regelmatig worden gereset

Faghri
29-10-2016

Ze zijn grote leugenaars.

Ik ben 51 jaar oud. Zo slechte bedrijf heb nooit in mijn leven meegemaakt. Ze zijn de weg helemaal kwijt. Gratis zou ik mij hun niet willen blijven.

Alex
28-10-2016

Tele2 al meer dan 4 weken onterecht afgesloten

Na terugkomst van onze vakantie wachten onze dochter een verrassing, haar telefoon was afgesloten Na een belletje met Tele 2 bleek dat er een foutje was gemaakt met een automatische incasso of we het bedrag van 23 euro zelf wilde overmaken. na betaling zou het 5 werkdagen duren voordat zij weer zou worden aangesloten. Dat was op 30 september. Na 5 dagen nog steeds afgesloten weer bellen met de "klantenservice" er was wat mis gegaan het zou nog het 10 werkdagen duren voordat de aansluiting weer zou worden hersteld. Na 10 dage geen verandering in de situatie.

Weer bellen werd uitermate onbeschoft behandeld heb niet echt het gevoel een klant te zijn. De klant is bij Tele 2 geen koning maar wordt behandeld als een stuk vuil. Het zou nog zeker 10 dagen duren voordat we weer kunnen bellen. Vandaag nog maar een keer gebeld wederom een toezegging deze keer dat de aansluiting zeker vandaag 21 september uiterlijk 22 september de aansluiting hersteld zou zijn. Twee keer om een mondelinge bevestiging gevraagd en dit is twee keer toegezegd.

U raad het al vandaag nog niet kunnen bellen weer in de telefoon geklommen nu zou het geregeld moeten zijn op 28 oktober zijn we bijna een mand verder. Ik mag daarna een klachten formulier invullen joepie.

Was ik maar nooit weggegaan bij T Mobile.

Mijn advies ga nooit in zee met Tele 2

Elka
25-10-2016

Langzaam internet en 3 in 1 te duur

Zoals hierboven beschreven. Moet sneller kunnen en voor een betere prijs.

Tinus
24-10-2016

Extra kosten

Ik heb een oud abonnement bij tele2 100 minuten bellen of sms Nu koop ik zo nu en dan een internetbundel 500 MB voor 6 euro maar deze schijnt iedere maand op de 8e af te lopen , en ik krijg een mail van Tele2 een week later dat kost me dan 15 euro extra want dat is buiten de bundel kosten 1 euro per MB! Hierover heb ik de klantenservice gebeld zij maakt hierover een aantekening meer kan ze niet doen. Het zou beter zijn als ik hierover eerder wordt geinformeerd zodat ik niet de extra kosten heb.

Nico
18-10-2016

Misleidende abonnementen, Slecht internet, apparatuur en klantenservice.

Ik heb nog nooit een slechte review over een bedrijf geschreven, maar ik zo mijn buik vol van Tele2 dat ik anderen wil waarschuwen voordat ze onwetend een contract afsluiten met dit bedrijf.

Het begon al toen ik het abonnement afsloot. Nadat ik mijn postcode had ingevuld, werd er geadverteerd dat de snelheid tot 20 mbit zou zijn. Toen het eenmaal aangesloten was, bleek dat ik op een goede dag 10 mbit kon halen, maar vaak ver daar onder. Ik besloot met de klantenservice te bellen, waar men mij vroeg naar mijn postcode. Vervolgens werd mij verteld dat ze dit al wisten en dat ik niet meer dan 10 mbit hoefde te verwachten, gezien het feit dat ik ver van de centrale woon.

Tele2 is zich er dus bewust van dat de snelheid op sommige plekken ver onder wat ze verkopen ligt, maar verkoopt het toch op die snelheid in de hoop dat mensen het niet door hebben, er niet over klagen. Het tweede probleem met hun argumentatie is dat ik net buiten het centrum van Utrecht woon, dus het lijkt me vrij stug dat ik ver van de centrale af woon.

Uiteindelijk heb ik toch besloten om bij Tele2 te blijven, omdat 10 mbit traag is, maar het was wel de goedkoopste provider.

Op een gegeven moment heb ik een Apple TV gekocht om muziek te streamen van mijn telefoon naar mijn speakers. Dit bleek niet te gebruiken, vanwege storend geluid en constant wegvallende verbinding. Ik ben zelf IT-er, dus ik kan vrij goed overweg met dit soort problemen, maar uiteindelijk kon ik niet anders concluderen dan dat de router die geleverd wordt door Tele2 zo slecht is, dat zelfs lokaal verkeer op 3 meter afstand van de router nog niet fatsoenlijk werkt.

Op het moment is mijn maximum internetsnelheid gezakt naar 5 mbit, en vaak nog minder dan 2 mbit.

Voor mij was de maat vol, dus ik besloot weer de klantenservice te bellen. Deze keer kreeg ik na heel lang wachten nog steeds niemand aan de lijn, en de klantenservice via Facebook laat per bericht ongeveer een week op zich wachten, en de enige reactie die ik steeds krijg is, excuses voor het lange wachten het is erg druk hier.

Uiteindelijk te horen gekregen dat als ik een fatsoenlijke router wil, en sneller internet, dat ik dan moet overstappen naar een sneller internetpakket! Terwijl mij eerst verteld werd dat het hier niet sneller kon.

Als je Tele2 wilt nemen wees je dan bewust van dat je je gelukkig mag prijzen als je überhaupt krijgt wat ze adverteren, of wat je redelijkerwijs mag verwachten, en moge de Here je bijstaan als je ooit contact op moet nemen met hun klantenservice.