Tele2 reviews

2.3

Marieke
15-10-2016

SUPER SLECHTE KLANTENSERVICE

Ik heb voor het eerst een abonnement afgesloten en nummer behoud aangevraagd. Mijn nummer zou worden doorgevoerd vanaf 11 okt en heb nu, na 5 dagen nog een service. Simkaart kan niet geactiveerd worden. Wachtrijenvoor klantenservice super lang. Ik kan niet bellen want heb geen werkende simkaart. Nu moet ik tijdelijk nummer en duurt het nu nog weer 3 werkweken voordat mijn simkaart wordt geactiveerd en doorgevoerd. Ben helemaal klaar met tele2! Die virtuele assisent helpt ook voor geen meter. Geeft alleen maar van die standaard antwoorden en verwijst me door naar de klantenservice. Bij de klantenservice heb ik vervolgens 1,5uur aan de lijn moeten hangen.

Chanel
14-10-2016

Mobiel door een administratief 'foutje' afgesloten

Ik heb mijn rekening netjes op tijd betaald. Volgens hun was dit niet het geval omdat ze mijn betaling niet hebben ontvangen en hebben mijn mobiele aansluiting hierdoot afgesloten. Na hun te hebben gebeld en een bewijs te sturen van mijn betaling zeiden ze dat het maximaal 10 dagen zou duren voordat het weer is aangesloten. De collega die mij heeft geholpen had mijn gegevens onvolledig genoteerd waardoor ik op dag 10 door iemand anders werd gebeld die weer de gegevens ging opvragen. Het is vandaag inmiddels dag 14 (op een vrijdag) en zal mijn mobiel waarschijnlijk maandag worden aangesloten (dag 17). Tevens kunnen ze niets beloven en HOPEN ze dat dit het geval is. Hun financiele afdeling en klantenservice is zo slecht als ik weet niet wat! Ik heb hier 4 keer over gebeld en elke keer meer dan 30 min in de wachtrij.

Vera
14-10-2016

Tot nu toe geen klachten

Ik heb van ziggo de overstap gemaakt naar tele2, omdat het bij ziggo duurder is om alleen internet af te nemen bij tele2 is dit wel mogelijk voor een veel lagere prijs.

De overstap is heel soepel verlopen ben van elke stap per e-mail en SMS op de hoogte gehouden.

Ik kreeg een week voor lever datum het installatie pakket geleverd, en kreeg vier dagen eerder als verwacht al toegang tot het internet.

Heb het internet van 50mbps en hij haalt ongeveer 48mbps dit is nog altijd meer als wat ik bij ziggo had waar ik meer betaalde.

Tot nu toe zeer tevreden. Heb nog geen ervaring met de helpdesk en de klantenservice alleen om het abonnement af te sluiten waren toen erg vriendelijk en gaven rustig antwoord op al mij vragen. Ik was wel in shock toen ik al de negatieve reacties zag en heb overwogen mijn abonnement op te zeggen in de veertien dagen. Tot zo ver is alles goed. De WiFi is ook een stabieler als dat van ziggo waar ik boven in mijn slaapkamer waar ik net tijd en wijlen geen ontvangst had.

13-10-2016

Tele 2 IK BLIJF WEER EEN JAAR

HEB MIJN ABBO TELE2 INTERNET EN ALTIJD GRATIS BELLEN WEER VOOR EEN JAAR VERLENGD

BEN ER BLIJ MEE

Perdon
12-10-2016

TELE 2 HEEFT MIJ ZEER GOED GEHOLPEN

LAMPJE ROOD MODEM BLEEF INEENS BRANDEN GEEN INTERNET + GRATIS BELLEN MAAR WEL VODAFONE + ZIGGO TV DUS NIET ALLES IN EEN ZODAT IK ALLES DAN KWIJT WAS GEWEEST MAAR KLANTEN SERVICE HEEFT MIJ PERFECT GEHOLPEN ZOU EVENTUEEL 4 WERKDAGEN MOETEN WACHTEN DAN ZOU KPN GEBELD MOETEN WORDEN VOND IK EEN BEETJE LANG MAAR DE VOLGENDE DAG ALLES BRANDE WEER GROEN DIT IS DE EERST KEER DAT IK EEN STORING BIJ TELE 2 HEB GEHAD SINS 2003 DUS IK GA NIET KLAGEN EN VERLENG MAAR WEER EEN JAAR IK BLIJF ER BIJ VOOR MIJ GEEN 3 IN EEN

08-10-2016

"error in systeem".en ik kan niet bellen

Sinds begin deze maand klant van tele 2 mobiel. 2 gb, onbeperkt bellen. Afgelopen woensdag ( 05-10-2016) met vriendin aan de telefoon gezeten, zij was op weg naar huis vanuit Luxemburg en heeft in Luxemburg een abonnement. Dus ik belde naar buitenland. Na gesprek afgerond te hebben SMS van TELE 2. "U bent afgesloten omdat uw kosten buiten de bundel wel erg hard zijn gegaan. Om een nog hogere rekening te voorkomen. MAAR, in deze zeer nobele mail die uiteraard het beste me mij voor had, stond wel dat als ik € 70,- overmaakte via een link ik binnen 2 uur weer aangesloten werd. Geld overgemaakt via hun site, Ideal betaling. Na 2 uur niks. Volgende dag gebeld. "we zien de betaling maar in ons "SYSTEEM"maar er staat een error bij. Dat is vervelend, maar sluit me aan. Blijkt dat het naar de financiele afdeling gaat om het uit te zoeken. Daar staat 10 dagen voor! Ze kunnen je met niemand doorverbinden, denken ook nog dat Luxemburg in Duitsland ligt! Als zij niet leveren wil ik dat abonnement niet. Zeg maar op. Kan alleen als ik 24 maanden ineens betaal. Zeer niet service gericht, onbeschofte houding naar clienten. NIET AAN BEGINNEN! Tig keer aan de telefoon gezeten, beloftes worden niet nagekomen en iedereen verteld een ander verhaal. Nu 08-10-2016 nog steeds niet aangesloten. Heel erg spijt dat ik voor TELE 2 heb gekozen. Klacht ingediend. En meteen reactie! dat ze er binnen 30 dagen op terugkomen.Ik laat het er niet bij zitten.

Erwin
05-10-2016

TELE2 WEG ERMEE, NIET OMDAT HET KAN, MAAR OMDAT HET MOET!

Ontvangst van het netwerk zeer slecht!, nieuwe simkaart opgestuurd gekregen na ruim anderhalf uur in de wacht bij klantenservice.

Na activatie nieuwe simkaart niet meer uitgaand kunnen bellen, klantenservice bellen, weer ruim een uur in de wacht, niemand die kan vertellen wat het probleem is. Nu inmiddels 2 weken telefoon niet kunnen gebruiken. Bij klantenservice van het kastje naar de muur. Verzoek om abonnement te beëindigen kan, wel even € 900,00 betalen. Alle gemaakte afspraken worden niet nagekomen, het is een puinhoop bij dit bedrijf.

Mocht je afhankelijk zijn van je mobiel adviseer ik om een van de andere gerenomeerde providers in zee te gaan.

Conclusie, SPIJT ALS HAREN OP MIJN HOOFD

ANDRIES
05-10-2016

Onterecht afgesloten

Tele 2 is steeds mijn betalingen kwijt terwijl ik de bewijzen van betaling op mijn bankafschrift heb staan. Door dit gedoe ben ik al 7 dagen afgesloten. 5x gebeld inmiddels maar wordt niet geholpen. Waardeloos bedrijf.

04-10-2016

Zeer slechte klantenservice. Niet oplossend maar destructief.

Sedert enkel maanden een mobiel abonnement afgesloten bij Tele2. Nu hebben ze me afgesloten omdat een rekening niet zou zijn betaald. Blijkt dat Tele2 zelf een fout of meerdere fouten in hun "systeem" heeft waardoor het nit duidelijk is of de klant heeft betaald of niet. Wordt zelfs door hun erkend op de site. Na talloze contacten met de klantenservice hebben gehad en constant aangehoord hoe vervelend ze het vinden dat ik ben afgesloten en ja zelfs zien ze dat er een fout zit aan hun kant vervolgens komt er geen oplossing want het probleem is doorgezet naar de afd financiën en die lossen het op. Nou vergeet het want daar gebeurt helemaal niets en kan nog steeds niet bellen. Heb zelfs de rekening die zogenaamd niet betaald was nogmaals via Ideal betaalt met de mededeling dat ik binnen 2 uur weer zou worden aangesloten. Dit vertelde een medewerker in de Tele2 winkel in Groningen. Ondertussen zou de afd Financiën het verder wel uitzoeken en de fout herstellen. Wat blijkt nu? Ik ben nog steeds niet aangesloten en klantenservice zal dit weer doorgeven aan de afd Financiën. Oftewel weer geld kwijt en van het kastje naar de muur worden gestuurd. Het is onbegrijpelijk en je bent helemaal machteloos want je kunt nergens reclameren. O ja je kunt een klacht indienen maar de behandeling daarvan duurt 30 werkdagen. Contract opzeggen omdat Tele2 hun verplichting niet nakomt is blijkbaar niet mogelijk en zit ik nog 2 jaar vast aan dit ontzettend slecht bedrijf. En met slecht bedoel ik zowel letterlijk als figuurlijk.

Valine
30-09-2016

Onvolledige informatieverstrekking en slecht werkende wifi

Enige tijd geleden stapte ik over op internet van Tele 2 en nam tevens een abonnement op digitale televisie. Voordat ik besloot om over te stappen, had ik telefonisch informatie ingewonnen om er zeker van te zijn dat ik met genoemde producten draadloos kon internetten en televisie kon kijken, want gedraad aansluiten was geen optie. Dit bleek geen enkel probleem; veel mensen kozen volgens de verkoper om die reden voor internet en tv van Tele 2. Enkele weken na ontvangst wilde ik de tv aansluiten, maar ik kwam er niet uit hoe en belde Tele 2. De medewerker gaf aan dat ik alleen draadloos televisie kon kijken wanneer ik voor 50 euro een apparaatje kocht om in te pluggen in de televisie. Ik protesteerde dat mij dit bij aanschaf van het product niet verteld werd en dat ik achteraf dus noodgedwongen op extra kosten werd gedreven. Volgens de medewerker was ik natuurlijk vrij om het apparaatje elders goedkoper aan te schaffen, maar in dat geval zou ik bij storingen van Tele 2 geen ondersteuning krijgen. Ik heb aangegeven dat ik hieruit de conclusie trek dat ik een product heb gekocht, maar niet op de hoogte was dat ik nog een ander product moest aanschaffen om het te laten werken en dat ik vervolgens de extra kosten niet kon beperken omdat ik voor service was aangewezen op de (duurdere) variant van het bedrijf zelf. Ik wilde mijn abonnement dan ook opzeggen. Dat kon echter niet meer, want de zichttermijn was al verstreken en ik moest een flinke som geld betalen om het abonnement te annuleren.

Met mijn internetabonnement verliep het al niet veel beter. Sinds medio mei heb ik voortdurend problemen met de wifi-verbinding: deze valt steeds weg of werkt helemaal niet. vele malen nam ik hierover contact op met Tele 2, maar kreeg steeds dezelfde adviezen: modem resetten en ander kanaal instellen (want het was erg druk op de digitale snelweg). En toen dat niet hielp: alle electrische apparaten het huis uit, of in ieder geval ver uit de buurt van het modem plaatsen. En toen dat niet hielp: misschien lag het aan mijn laptop? De wifi op mijn laptop werkt echter prima op andere netwerken. Andere apparaten hebben wel hetzelfde probleem met mijn wifi. Ik heb daarom Tele 2 gebeld en voorgesteld om mijn abonnement te annuleren, zodat ik terug kan naar één van de vele providers, waarbij ik voorheen nooit problemen had met wifi. Opzeggen kon natuurlijk, maar wederom voor een flinke afkoopsom. Mijn argument dat ik niet meende te moeten betalen voor een dienst die niet functioneert, werd gepareerd met de uitleg dat Tele 2 wifi wel aanbiedt, maar de werking ervan niet kan garanderen. Waarom alleen wifi via Tele 2 problemen oplevert, wenst Tele 2 alleen op mijn kosten te laten onderzoeken.

Ik kan dan ook niet anders, dan concluderen, dat ik bij aankoop vals ben voorgelicht en voor een kleine 500 euro ben opgelicht. Tele 2 verkoopt meer abonnementen dan capaciteit en wentel het capaciteitsprobleem vervolgens af op het risico van de gebruiker. Dat is net zoiets als meer kaarten verkopen dan zitplaatsen en vervolgens zeggen dat je ook niet gerekend had op zoveel belangstelling. Dat opgeteld bij de arrogantie waarmee iedere keer dezelfde riedeltjes worden herhaald, kan ik alleen maar adviseren niet met dit bedrijf in zee te gaan.

Eva
29-09-2016

283 euro te hoge onterechte factuur

Nadat ik al jaren hetzelfde abonnement had bij tele2 besloot ik mijn abonnement uit te breiden naar Onbeperkt bellen en smsen. Voor 17 euro per maand. Telefonisch geregeld met de klantenservice. Na 7 dagen Krijg ik een sms van tele2 dat ik ben afgesloten 'om hogere belkosten te voorkomen'. Natuurlijk schrok ik daarvan. De klantenservice legt uit: bij het uitbreiden van het abonnement heeft de dienstdoende medewerker een fout gemaakt waardoor 2 jaar of meer vooruit gefactureerd wordt: 299 euro. Klantenservice kan niets voor me doen. Ik moet een vergoedingsformulier invullen om dit recht te laten zetten. Ik zou binnen 10 dagen wat horen. Dat formulier ingevuld. Niets gehoord. Weer bellen. Weer afgesloten. Weer belllen. Weer een medewerker die verteld dat het een fout van hun kant is en dat ik nog een vergoedingingsformulier moet invullen. De eerste konden ze niet vinden in het systeem.Nog een vergoedingsformulier ingevuld. Aaangetekende brief erachteraan, Weer niets gehoord. Ben inmiddels 5 weken verder. Tele2 heeft geprobeerd 299 euro te incasseren maar die betaling had ik gestorneerdWeer een sms ontvangen dat ik zou worden afgesloten vanwege die onbetaalde factuur. Om moedeloos van te worden. Mijn volgende stap wordt geschillencommissie. En daarna opzeggen en nooit meer terugkomen. Tele2: goed voor heel veel onnodige stress, ellende en kosten.

26-09-2016

Alleen maar ellende

Tele2 heeft 3 jaar prima diensten geleverd, daarna werd het een ramp. Snelheden die worden gegarandeerd worden in het geheel niet gehaald. Ze hebben van alles geprobeerd tot een nieuw modem aan toe, maar niets hiepl. Uren aan de telefoon gezeten met de helpdesk, uiteindelijk overgeschakeld naar een andere provider en nu geen problemen meer. Ondanks dat hun dienstverlening beroerd was en ze het probleem niet konden oplossen, hielden ze mij aan het contract. Ik kan Tele2 aleen maar afraden, klantenservice is beroerd en als je belt zijn er altijd rijen wachtende voor je. Teken aan de wand,niet aan beginnen dus.

Mounia
25-09-2016

Internet

Internet Al 2 weken geen internet. Overgestapt van KPN naar Tele2. Bel elke dag naar de klantenservice. Het hoofdkantoor moet het probleem oplossen maar ze doen niets. Zeer slecht. Ik was jaren bij kpn en tevreden nu ben ik overgestapt naar tele2 ik heb zo een spijt nu wil mijn contract beëindigen kan niet meer kan pas na 1 jaar. Tele2 is gewoon slecht niet aanraden

Raj
22-09-2016

Afsluiting terwijl rekening wel betaald is

Na 17 jaar net overgestapt van t-mobile naar Tele2; Alle rekeningen gewoon betaald maar (naar eigen zeggen/schrijven) hebben ze "door een fout" de rekening administratief opgesplitst in twee delen (toestel+bel) waardoor de betaalde gelden niet zijn verwerkt. Bij mij is het geld gewoon afgeschreven dus.

Nu al drie weken afgesloten en mijn nummer is dus gegijzeld. Bellen/berichten sturen helpt niet omdat ze niet reageren, niet bereikbaar zijn, de telefoon neerleggen of simpelweg hun beloftes niet nakomen.

Erg onprofessioneel kinderachtig bedrijf.

Volgens mij is hun hele verdienstenmodel gebaseerd om op deze manier niks terug te geven voor je geld en/of het contract af te laten kopen door het te bont te maken.

Het feit dat ze je over de telefoon als een 16jarig kind behandelen geeft mij ook het vermoeden dat ze focussen op het oplichten van jongeren.

Consumentenbond zegt dat ze alleen vatbaar zijn voor dreigementen van "de commissie telecommunicatie". Alle andere stappen/klachten lappen ze kennelijk vakkundig aan hun laars. Precies wat ik nu ook lijk te ondervinden.

Iemand suggesties hoe ik van die ellendelingen van Tele2 afkom?

Bertje
22-09-2016

Betaling niet verwerkt. plus binnen de afgesproken tijd al afgesloten worden

Op 13 augustus brief. binnen 14 dagen betalen anders afsluiting. 13 +14 is 27 augustus. Wegens niet in de mijntele2 app kunnen komen. handmatig moeten betalen. 23 augustus betaling gedaan. Krijg ik op 25 augsutus een sms je bent weer aangesloten. ik bellen naar klantenservice. konden niet zien dat ik afgesloten was en de betaling was netjes binnen. Mocht ik toch de kosten krijgen meteen bellen. Ja hoor volgende factuur staan de kosten erbij. ik weer bellen op 22 september. Nee u bent toch voor 3 uur afgesloten geweest. vult u maar een vergoedingsformulier in. maar ik geef u geen kans. ik vertelde dat op 25 augustus een dame die mij geholpen heeft, geen afsluiting heeft kunnen constateren. ja sorry die heeft geen benul van tele2.

16-09-2016

Al 2 weken geen TV.

Al 2 weken geen TV. Overgestapt van KPN naar Tele2. Bel al elke dag naar de klantenservice. Het hoofdkantoor moet het probleem oplossen maar ze doen niets. Zeer frustrerend.

LORE
14-09-2016

Ze zijn er niet voor u

Ik had er een televisie en internet abonnement. En heb vervolgens voor mijn zoon een mobiel abonnement afgesloten. Tot toen was ik tevreden, dus heb ook gebeld om mijn mobiele telefoonabonnement af te sluiten. Ik heb een mondelinge overeenkomst gesloten met Tele2. Zij zouden alles in orde maken. Vervolgens niets meer gehoord. Na lang bellen, blijkt dat zij de overeenkomst hebben geannuleerd, ZONDER IETS TE MELDEN!

De redden is dat ik nog geen tweede factuur voor het eerste mobiele telefoonabonnement heb betaald. Deze heb ik dus ook nog niet gekregen, omdat het abonnement nog maar zes weken loopt. Dat ik altijd zonder problemen ook voor televisie en internet betaal, interesseert ze geen zak.

COMPLEET IDIOOT BELEID. BETAAL LIEVER IETS MEER VOOR SERVICE, DAN VOOR EEN BEDRIJF DIE ZONDER IETS TE MELDEN CONTRACTEN EENZIJDIG BEËINDIGD BIJ EEN KLANT DIE NOG NOOIT EEN DAG TE LAAT HEEFT BETAALD!

RAAD TELE2 DAN OOK ZEER AF!

Toon
14-09-2016

In de avonduren in R'Dam structureel geen internet,waardeloos!

In de avonduren in R'Dam geen internet,waardeloos!

Geer
13-09-2016

Eu bundel is fake. Hoge kosten

Via de app van tele 2 eu bundel gekocht voor gebruik macedonie. 2mb verbruikt. Bundel wekt niet wel 20€ lichter. Schijnt er op de wwbsite te staan dat macedonie niet in de bundel zit. Zie ik niet in de app maar weed mij verteld door de klantenservice. Raar is ook dat als ke inlogd via de app je de medeleling krijgt: welkom via tele 2 in macedonie en schaf ewn voordeligw internetbundel aan. Die er dus niet schijnt te zijn. Klacht i ngedient. Tijd aanbde telefoon gehangen maar toch gewoon betalen. Had je maar op de site meten kijken? Waarom heb ik dan een app?

Leo
13-09-2016

Prima!

Ik lees veel klachten over Tele2 maar deel deze totaal niet. Veel storing gehad met tv en Internet maar perfect opgelost door tele 2. Monteur gestuurd van kpn die uren is bezig geweest zowel in huis als er buiten. Daarna nog een storingsmonteur gestuurd die ook een ochtend bezig is geweest om alle storingen in de buurt te onderzoeken. Vriendelijke klantenservice. Dus voor mij is tele2 al jaren een prima provider!