Tele2 reviews

2.3

10-09-2016

In de avond geen internet

Gekozen voor tele2 omdat ik hier alleen Internet kan afnemen. Daarna alleen problemen gehad. Nieuw modem gekregen, maar in de avond kun je nog steeds niets met je internet. Soms valt het helemaal weg.

Klantenservice weer niet wanneer de bandbreedte problemen zijn opgelost.

Begin er niet aan.

Ali
10-09-2016

Heel slecht, echt al jaren klant maar dit jaar overgestapt. Service, klantvriendelijkheid, het lijkt erop dat financieel winstbejag nummer 1 op het agenda staat, de klant komt ergens helemaal onderaan.

07-09-2016

Tele2 slecht van levering tot in gebruik.

Eerst incomplete levering, daarna overstap niet gelukt, 5 dagen daarna SMS melding alles werkt, niet dus. Na lang zoeken is naam modem gewijzigd EN password. Daar geen melding van. 2x 3 kwartier gewacht voor niets moest toch password hebben om erin te komen. Kabel en adapter gekocht voor directe aansluiting op modem dan heb je geen password nodig. Gevraagd hoe ze de extra kosten van die 5 dagen (12,75€ was veel meer [ o.a. de kabel en adapter] maar ik heb alleen de directe kosten zoals extra gebruik GSM en data daarop gemeldt) denken te vergoeden. Krijg je zonder overleg 5 euro en daarna is er niet meer over te praten. Zij hebben besloten dat 5 € genoeg is en daarna geen reactie of zelfs antwoord niet. Meer dan schandalig. Zo wil je niet klant zijn bij dit bedrijf. Down- en upload snelheid lager dan voorheen bereik modem slechter dan voorheen. Modem ook regelmatig resetten omdat wifi spontaan wegvalt

03-09-2016

Tele2 weg ermee !

Afgelopen week hadden wij ineens geen internet,televisie en telefoon meer. De reden bleek een niet betaalde rekening er doorheen geglipt wegens vakantie kan de beste gebeuren toch? Hiermee duperen ze al dagen onze beide ondernemingen en mijn dochters die voor school afhankelijk zijn van het internet. Bellen heeft geen enkele zin want dan krijg je het callcenter aan de lijn hoop tijd en ergernis tot gevolg. Hoe betaal je je rekening vervolgens zonder internet? is inmiddels gelukt hoor maar het duurt vervolgens dagen voor je weer gebruik mag maken van internet. Door deze onvriendelijke actie ga ik overstappen naar een andere provider en zou iedereen aanraden goed na te denken om met deze club in zee te gaan.

Nazik
02-09-2016

Oneerlijk

Ik ben erg teleurgesteld met Tele2. Ik had gisteren een nieuw nummer aangevraagd aangezien ik lastiggevallen word. Nieuw nummer zou vandaag ingaan helaas is dat niet gebeurd. Na meer als een half uur aan de lijn te zijn krijg ik iemand aan de lijn. 1 Maand opzegtermijn " wettelijk" wat misschien normaal is maar wat niet normaal en oneerlijk is , is dat ik onbereikbaar ben. Oud nummer heeft Tele2 geblokeerd. Nieuw nummer nog niet binnen. Binnen 15 dagen hoor ik het wel. opzeggen kan niet want ik heb geen nieuw nummer en sowiezo heb ik dat dan moet ik wachten totdat ik een nieuw nummer heb!

Natali
30-08-2016

Tele nee

Ik ben erg teleurgesteld in Tele2. Op 18 augustus is mijn mobiele netwerk zonder enkele waarschuwing afgesloten. Belde de klantenservice om te vragen hoe dat kwam. Ze wisten daarop geen antwoord te geven. Computer had mijn account geblokkeerd ze konden me daar geen reden voor geven aangezien alle rekeningen volgens hun betaald waren. Netwerk weer aansluiten was niet mogelijk. Het enige wat ze konden doen was een bericht naar financiële administratie sturen. Ik zou binnen 10 werkdagen (!) een bericht krijgen. Behoorlijke lange wachttijd aangezien ik 49 euro per maand abonnement kosten betaal. Compensatie hiervoor zou ik niet krijgen. Ik kon een prepaid kaart kopen, maar ze konden niet verzekeren dat ze dat zouden vergoeden. Ben zelf alle rekeningen gaan doorspitten en ik kwam erachter dat ze bij het laatste factuur 24 euro te weinig hadden afgeschreven. Was een fout van de automatische incasso van Tele 2, want ik had genoeg geld op mijn bankrekening staan. Belde klantenservice gelijk op, die mij vertelde dat geld overmaken geen zin heeft en dat ik de tien werkdagen gewoon moest afwachten. Vond vervolgens thuis een oude brief waarin stond dat ik het bedrag binnen een bepaalde tijdsbestek moest overmaken anders zou mijn abonnement geblokkeerd worden. Zodra ik het geld had overgemaakt zou binnen 5 dagen mijn netwerk weer aangesloten worden. Hiervoor werd wel een bedrag van 28 euro in rekening gebracht. Dit werd tevens bevestigd door de medewerker van Tele 2. Normaal gesproken krijg je een sms en wordt je binnen 2 uur aangesloten, maar er was iets bij Tele 2 misgegaan waardoor ik die niet heb gekregen en ze zelfs niet bij de klantenservice wisten dat er een bedrag open stond. 5 Werkdagen later was ik niet aangesloten. Wederom met de klantenservice gebeld die het totaal niet begreep, mijn doorverbinden met iemand die verstand van zaken heeft kunnen ze telkens niet. Wederom werd er door hun een bericht verzonden naar de financiële administratie. Het enige wat mijn rest is wachten. Er werd mij beloofd dat het bericht snel bekeken zou worden en dat ik direct na het weekend geholpen zou worden. Helaas is dit nog steeds niet het geval. Iedere keer wanneer ik bel verzinnen ze weer nieuwe wachttijden die ze uitbreiden met meerdere dagen. Niemand kan me vertellen wanneer ik weer aangesloten wordt ze kunnen alleen schattingen maken. Het is mij voor mij erg vervelend, omdat ik nu al 13 dagen niemand kan bellen en geen internet heb. Voor mij is het nu al inmiddels 50 euro aan weggegooid geld en ik ben bang dat het alleen maar zal oplopen. Tele 2 heeft het meest verschrikkelijke klantenservice gezien er mensen zitten die je totaal niet kunnen helpen. Heb herhaaldelijk gevraagd om doorverbonden te worden met iemand die verstand van zaken heeft zodat mij duidelijk uitgelegd kon worden wat er telkens mis gaat en wanneer ik weer aangesloten word, maar blijkbaar is dit iets wat niet mogelijk is bij Tele 2. Hele facebookwall van Tele 2 staat vol met soort gelijke klachten, mensen wiens mobiel / tv / internet aansluiting weken lang niet werkt en waar helemaal niks aan wordt gedaan.

Lyanne
30-08-2016

Tele 2 klote bedrijf! Sluit geen abonnement af!

Ik zou even nadenken voordat je klant wordt bij tele 2. Er is een storing, blijkbaar al vanaf vrijdag. Ik ben dus nu al 5 dagen niet bereikbaar. En bellen met de klantenservice heeft weinig zin. Ten eerste kost het geld en ten 2e hebben ze verschillende mogelijkheden die niet werken! Ik heb dus meerdere keren gebeld zonder succes. Als zij het al niet meer weten hoe moet ik dan bereikbaar worden ? Ik heb inmiddels het koopunt wel bereikt na 5 dagen niet bereikbaar te zijn niet heel vriendelijk geholpen te kunnen worden en nog steeds niet tot een daadwerkelijke oplossing te komen! Door telkens weer opnieuw te bellen weer met iemand anders ,te praten weer braaf te wachten of te doen wat ze zeiden zonder enige resultaat was ik er echt klaar mee. Ik betaal immers voor iets wat ze niet waar kunnen maken. En een storing hebben die zo lang duurt, wat zegt dat over tele 2? Overigens als je ze belt met het probleem van de storing( die ze ook zelf op hun site hebben gezegd) is hun eerste vraag; om welke storing gaat het?.Serieus hebben jullie er nog meer?. Tot heden is het probleem nog steeds niet verholpen. Hun oplossing is en nu komt het. We gaan het probleem doorzetten er wordt binnen 5 werkdagen ( het is nu dinsdag) Contact opgenomen.jullie begrijpen er echt geen klote van hè. Ik onbereikbaar! Uiteindelijk me mailadres gegeven. Als Goedmakertje, want als klant zijnde baal je dat je bij tele 2 zit hoor! Maar goed ik krijg een vergoeding( moet het nog krijgen en heb er ook zelf naar moeten vragen) het enige wat ik echt wil is bereikbaar zijn! Maar dat lijken ze niet te snappen. Ik hoop maar dat er snel contact op word genomen en dat ze het probleem snel oplossen want tot die tijd ben ik onbereikbaar. Owja en bereikbaar zijn bij een andere provider dat gaat niet, zelfs daar vragen ze geld om! Genaamd de afkoopsom. Hun manier om klanten te binden. Gek toch? Je betaald voor diensten die ze niet na kunnen komen en toch moet je klant blijven. Ik heb me lesje geleerd word nooit klant bij tele 2 Helaas duurt mijn lesje tot 2018 tenzij ik hun geld betaal. En nog iets bij welke provider heeft een storing ooit zo lang geduurd? Hooguit een dag soms 2. ik ben er al 5 dagen zoet mee en het ziet er niet naar uit dat het snel opgelost wordt

Dus bedenk goed of je klant bij tele 2 wil zijn. Ik betaal de volgende keer liever wat meer voor betere service dan voor deze amateurs

Stella
29-08-2016

Klacht tele2 miscommunicatie

Ben al een jaar klant bij Tele2 voor mobiel abonnement en heb inmiddels al 2 keer vervelende ervaringen gehad.

De eerste keer kwam het doordat ik mijn factuur niet had betaald omdat op de Tele2 app stond dat ik de factuur al betaald had en op de website stond dat ik het niet had betaald. Na enige verwarring door niet correcte informatie heb ik met Tele2 gebeld maar ze konden niets meer voor me doen want de aansluitkosten moesten toch door mij betaald worden.

de tweede nare ervaring was omdat ik geen brief en sms had gekregen dat ik niet betaald had en dat ik afgesloten zou worden. Na gebeld te hebben met een mevrouw die nog wel een cursus over klankvriendelijkheid kon gebruiken heeft zij een notitie doorgestuurd naar de afdeling financiën. Maar waarvan ze eigenlijk al bijna zeker wist dat ik ook alweer de aansluitkosten zelf moest betalen.

Al met al door communicatiefouten van Tele2 heb ik telkens moeten betalen.

Sven
27-08-2016

Neem NOOIT een Tele2 abonnement!

Ik heb sinds drie maanden een internet & TV abbonnement en heb er vanaf het begin alleen nog maar problemen mee gehad. Het begon al met de aansluiting die erg moeizaam verliep en veel te lang duurde. Ik heb nu door een fout in het systeem van Tele 2 drie weken geen TV & internet. Bij de klantenservice weet niemand wat er precies aan de hand is, het enige wat ik kan doen is afwachten tot het weer gemaakt is. Het abonnement opzeggen kan ook niet want dat kost 300 euro en kan alleen kosteloos opgezegd worden als een monteur langs komt om een 'onoplosbaar' probleem vast te stellen. Oftewel: vermijdt tele 2 als het kan!

Ger
26-08-2016

Wat een slecht bedrijf!

Mobiel bellen zo nu en dan internet nooit. Klantenservice geen interesse voor mijn probleem Je kunt ook niet gratis de klanten klungels bellen.

Drama nooit aan beginnen.

26-08-2016

Klantenservice regelrechte ramp

Ik wilde mijn simkaart blokkeren ivm diefstal online doorgegeven geen ontvangstbericht gekregen toen via klantenservice het 0800 nummer na 50 minuten inde wacht te hebben gestaan de afdeling zakelijk gebeld daar werd ik al na 2 minuten mee verbonden ? die mij gaven mij een ander tel nr toen had ik meteen contact De medewerker was erg vriendelijk en heeft mij goed geholpen Ik heb wel aangegeven dat ik deze lange wachttijd idioot vindt volgen de richtlijnen over tel mag de wachttijd niet langer dan 3 minuten zijn dit is algemeen bekend dus ik heb mijn abonnement meteen opgezegd ik vindt dit absoluut niet deugen Als tele 2 niet aan deze voorwaarden kan voldoen kunnen ze beter eens gaan onderzoeken waar het aan ligt als er door bezuinigingen te weinig telefonistes zijn moeten er nieuwe aangenomen worden anders werkt het precies andersom abonnees gaan weg minder inkomsten nog meer bezuinigingen op de klachtenafdelingen Terwijl dat de longen van het bedrijf zijn Suggestie Snij wat meer in de hogere functies en gebruik dat geld voor een betere service

Linda
20-08-2016

Zeer slechte service

Heb sinds Maart 2016 Tele2

Via internet geregeld

Alles in 1 pakket inclusief nummerbehoud.

Had het zwart op wit

Wat doet Tele2 geven mij een nieuw nummer.

Na enkele maanden getouwtrek eindelijk mijn oude vaste nummer.

Nu zal je zeggen probleem opgelost;nee dus

Verbinding zeer slecht

Tevens regelmatig afgesloten ondanks dat rekeningen betaald zijn

Hierover voortdurend moeten bellen.

Zij gaven dan aan het komt in orde maar er gebeurt niks.

Het is een gigantische puinzooi dat tele2 en ben blij dat ik vanaf volgende week ziggo heb.

Je zal tele2 echt de grond in trappen vuile idiooten zijn het.

Alex
19-08-2016

Sluit aub nooit een abonnement af bij Tele2!

Ik ben nu reeds 4 maanden klant bij Tele2 en kan iedereen vertellen dit nooit en te nimmer te doen.

Belachelijke service en niemand die je kan/wil helpen dit is wel echt belachelijk. GEWOON WAARDELOOS.

WEES GEWAARSCHUWD! TRAGE INTERNETVERBINDING, LIGT ER DE HALVE DAG UIT AL 2 MAANDEN LANG EN NIEMAND DIE JE WILT HELPEN OF KAN HELPEN.

NIET DOEN!

J Jansen
17-08-2016

TELE2 is goed !

TELE2 IS PRIMA

Hier vind je wat daar laat je wat.. ik ben al vele jaren bij Tele2 en ben bij verschillende providers geweest maar ik vind TELE2 de beste.. niet alleen goede kwaliteit.. maar ook de beste mobile bundels op dit moment.

We zijn het niet altijd met elkaar eens.. maar dat hoeft ook niet.. het is wel zo dat als je klantenservice belt er ook altijd een oplossing ligt.. misschien niet direct maar het komt wel goed.. en dat is belangrijk.. verder is het belangrijk als je klantenservice belt dat je rustig jou probleem uitlegt.. dus rustig blijven niet kwaad worden.. ben je helemaal over de zeik wordt eerst kalm en ga bellen als je kalm bent.. vriendelijk zijn en vragen.. dat is moeilijk als je niet uit je woorden kunt komen als je gefrustreerd raakt door ongeduld.

Elles
15-08-2016

Zo'n extreme situatie dat ik zelfs moet huilen. Al meerdere keren.

Ik huil nu. Ik heb gisteren gehuild. Ik heb eergisteren gehuild. Ik ben ten einde raad. Wanhopig.

Ik ben al meer dan twee weken gemiddeld 1,5 uur per dag! kwijt aan bellen, doorverbonden worden, teruggebeld worden, weer bellen omdat ik weer niet teruggebeld word, monteuren opwachten, technische handelingen doornemen, etc.

Mijn internet doet het niet en er kan geen oplossing gevonden worden. Normaliter mag dan je contract zonder boetebedrag beëindigd worden. Maar iedere keer moet ik teruggebeld worden om de laatste verplichte technische handelingen door te nemen voordat het opgezegd kan worden. En ik word maar niet teruggebeld.

Nu had ik afgelopen vrijdag weer iemand aan de telefoon bij wie ik voor het eerst een beetje een gevoel van hoop kreeg. Hij beloofde mij dat hij door zal gaan tot het opgelost is en dat ik maandag, vandaag dus, definitief een oplossing zou komen: of internetverbinding of beëindiging van het contract.

Ja hoor, je raadt het al: niet teruggebeld. Ik wéér bellen, was hij vandaag niet aanwezig. Werd er verteld dat er een terugbelnotitie aangemaakt wordt. Dus ik vraag wanneer hij er weer is. Kan ze me weer niet vertellen. Dus ik moet gewoon weer wachten tot? Iedere dag weer bellen wordt dat weer dus.

En het gaat maar door en door en door en door.

Wat moet ik nu doen? Naar het hoofdkantoor in Diemen rijden, daar over het hek klimmen en iemand vragen mij te woord te staan?

Wat moet ik doen? Wat?

Renate
15-08-2016

Zo slecht tele2

Neem nooit tele2 abbonement voor tv internet en huistelefoon! Ik heb in een jaar tijd bij elkaar misschien maar 1 maand goed tv kunnen kijken. Altijd stort het wel. Radio stoort zelfs! Huistelefoon deed het ineens niet meer tele2 heeft al drie beloofd terug te bellen wacht nog steeds. Ze zouden mij geld moeten betalen dan ik hun. Nooit meer tele2 voor mij

Sander
13-08-2016

Slechte start zonder einde.

Om iemand te helpen het 10 euro internet pakket besteld. Het factuuradres moest afwijkend zijn van het leveradres( ik betaal, iemand anders krijgt. ) Voor tele2 was dit waarschijnlijk heel moeilijk want op 3 maart waren er geen diensten en ook geen installatiepakket geleverd. (Starten zou 3 maart).

Gebeld met de klantenservice die totaal niet afwijkt van wat er op hun schermpje staat, en jongeman zou dit oplossen. 2 weken verder nog geen pakket of bericht (ik zou binnen 3 dagen terug gebeld worden). Besloten om nogmaals te bellen en deze jongeman zei me nogmaals dat ik gewoon moest wachten.

Half april (2.5 maand na aanvragen) had ik besloten om af te zien van de overeenkomst tussen mij en tele2. Maar dat kan helemaal niet, dus moet maar wachten en klant blijven. Naar mijn weten heb je 14 dagen NA levering om te beslissen of je wilt doorgaan. Ik heb een aangetekende brief gestuurd en toen werd mijn bestelling eindelijk geannuleerd.

Maarnee dit was niet het einde, de deurbel ging en daar stond postnl met mijn pakketje van tele2 (jaja het installatiepakket). Pakket geweigerd en 2 weken daarna( eind juli ) kwam de retourdoos om mijn spullen terug te sturen.

Oja, wel geld afschrijven voor iets wat je nooit hebt gehad, ik denk dat ik tele2 nog tegenkom in de rechtzaal.

Kortom: pauperbedrijf

Josja
11-08-2016

Goed alternatief voor kabel internet!

Ik was op zoek naar een alternatief voor mijn kabel internet van Ziggo. Niet omdat de internetverbinding hier niet van beviel maar omdat ik hierbij ook verplicht ben televisie af te nemen. Dat gebruik ik bijna niet meer dus zonde van de 20 euro per maand!

Ik heb de overstap gewaagd naar VDSL (50mbit), ook al las ik vrij weinig goede ervaringen over Tele2 en de gehaalde snelheid. Ik was skeptisch. Mocht het echt niet bevallen dan zou ik beide abbonement behouden.

De aanvraag procedure verliep soepel en de modem met ruim voor de activering geleverd. De activering was ook 2 dagen eerder dan gepland waarvan je netjes bericht per mail en sms krijgt. Gewoon goede communicatie.

De modem kreeg alleen geen signaal, dus ik gebeld met de helpdesk die tegenverwachting in super snel opnam. Na wat kleine testjes werd er een monteur ingeschakeld die de volgende dag al kon komen. Ik kon zelf niet dus het werd 2 dagen later. Ook weer keurig dus.

De monteur is net weg en heeft de verbinding na flink wat werk hersteld. Wat bleek, het ISRA punt was met een verbouwing defect geraakt. Prima hersteld en de modem kreeg inderdaad verbinding. Ook nog wat snelheidstesten gedaan vanaf de centrale, 77mbit down, dat zag er goed uit!

Inmiddels mijn eigen pc erop aangesloten en dat ging ook direct zonder configuratie. Met de speedtest haal ik +-46mbit van het 50mbit abbonement en 26mbit up. Uitstekende resultaten, gelijk of misschien wel sneller dan ziggo.

Ik ben dus hardstikke tevreden en kan het iedereen aanraden. Dit gaat mij 20 euro per maand schelen zonder achteruit te gaan in kwaliteit. Ik weet alleen niet wat de snelheid doet als het wat drukken wordt, maar so far so good.

De service van Tele2 (en Kpn) is dus ook dik in orde.

Via de KPN test vooraf was de verwachting ook dat ik de 50mbit moest halen en volgens mij gaf die ook aan dat ik 70mbit maximaal kon halen, gebaseerd op de afstand tot de wijkcentrale. Dit blijkt dus goed te kloppen.

Otterskim
11-08-2016

Slecht internet en tv!

Gloednieuw huis, dus ook internet en tv nodig. Wij kozen tele2. Nu spijt! Hebben EEN MAAND moeten wachten en bellen. We bleven maar bellen en toen hadden we pas een keertje internet en tv. Het kastje en modum deden het niet. Kan gebeuren, maar ze losten niets op.. Als je belde kon je elke keer weer dezelfde stomme stappen nalopen. Als je dan zei dat je dat al tig keer gedaan had rn dat het daar niet aan lag kreeg je te horen: is protocol, dus doe toch maar even.. Heel achterlijk. Je betaald voor een tweede kastje, voor een tweede tv, maar daarop kan je niet eens pauzeren of iets. Onzinnig allemaal. Ik typ dit verhaal nu ook op mijn mobiel netwerk, want de wifi werkt weer eens niet. Ik ga overstappen! Dit bedrijf heeft duidelijk geen kaas gegeten van deze branche... Ze komen erg knullig en onprofessioneel over.

08-08-2016

Waardeloos, al ruim anderhalve week zonder tv

Ruim anderhalve week ben ik klant van tele 2. Ik heb een alles in 1 pakket genomen waarvan sindsdien allen internet het doet. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en bij de klantenservice heb ik vandaag opnieuw te horen gekregen dat het nog wel vijf werkdagen kan duren voordat het probleem verholpen is. Tot op heden kan ook niemand mij vertellen wat het probleem überhaupt is. Monteur is langs geweest maar ook dit heeft niet geholpen. Klantenservice is totaal niet behulpzaam en iemand van de backoffice spreken is onmogelijk, zelfs na anderhalve week geen werkzame tv te hebben. Noooooooit klant worden van tele 2! Ik heb nog nooit zo'n belabberde service meegemaakt!