Tele2 reviews

2.3

Jozef
02-03-2016

Heel slecht

Alles is k.. bij Tele2, meer valt er niets over te zeggen. Heel slecht dekking mobiel als internet. Ik heb een 20mb draadloos internet maar ik haal hoog uit de snelheid van 6mb. De klantservice medewerkers zijn onvriendelijk en onervaren en als je wat probleem hebt dan word je van ene naar andere afdeling doorverbonden en nadat je uren lang aan de lijn hebt gewachten hoor je dat ze dat verder gaan onderzoeken en ze lossen niks op van dat onderzoek hoor je niks meer. Wie wil doordraaien en gek worden neem een abonement bij Tele2!

02-03-2016

Vanaf 29 februari tv en internet, geen levering

Op 14 januari heb ik een aanvraag gedaan voor een nieuw internet en tv contract bij Tele2. Dit contract zou ingaan op 29 februari, zo zou ik niet zonder internet en tv blijven zitten. Inmiddels is het 2 maart maar hebben ze nog steeds niets opgeleverd. Bellen met de klantenservice levert niets op, het is een storing en wanneer het opgeleverd wordt, hebben ze geen idee. Opzeggen van dit abbonement kan volgens hen niet meer want de bedenktijd is voorbij. Fijn een contract afsluiten en dan niets leveren! Conclusie, Ga niet in zee met tele2!

Pascal
29-02-2016

Tele 2 kan sim only niet leveren

26 januari en sim only aangevraagd met nummerbehoud

(kom van prepaid).

Daar beginnen de problemen want tele 2 kan niet op tijd leveren, nu al langer dan een maand terwijl dit via prepaid geen opzegtermijn is en in principe direct geleverd kan worden.

Ze beloven wel van alles via de chat en telefonisch , maar deze zijn er alleen voor nieuwe klanten

Heb maar weer alles opgezegd , maar mijn telefoonnumer ben ik helaas kwijt, is bij nummerbehoud verloren gegaan zullen we maar zeggen.

Maar let dus op als je met deze budgetprovider in zee gaat, geduld en veel geluk heb je nodig,

P.E.J.
23-02-2016

Telefoonnummer zonder te melden afgesloten dankzij pakketaanvulling

Ik ben al 10 jaar een tevreden gebruiker geweest van de diensten van Tele2, het betrof een internetaansluiting en 2 vaste telefoonnummers.

Na die 10 jaar heb ik besloten om televisie aan dit pakket toe te voegen... maar dat ging hopeloos mis en ten koste van een vaste telefoonaansluiting die zonder te melden gewoon werd geannuleerd door Tele2.

De (slecht bereikbare) klantenservice en klachtenbalie heeft inmiddels erkend dat de fout bij Tele2 ligt, maar het afgesloten telefoonnummer willen ze niet opnieuw aansluiten onder het mom van dat ze de door hun gemaakte fout niet terug kunnen draaien vanwege technische omstandigheden.

Tele2 is dus niet van plan om voor de door hun veroorzaakte problemen een passende oplossing te gaan maken... terug naar de oude situatie (dus zonder televisie) wordt gewoon geweigerd, en ik mag het verder zelf uit zoeken en met de schade blijven zitten.

Geheel weggaan bij Tele2 en over naar een andere provider ziet Tele2 ook niet zitten, ze vinden namelijk dat ik door een aanpassing van een abbonnement verplicht 12 maanden aan Tele2 gebonden moet blijven... en dat vind ik dus niet gezien Tele2 nu een wanprestatie levert en de door hun gemaakte fout al meermalen erkend heeft.

Na 10 jaar een tevreden klant te zijn geweest voor mij dus nooit geen Tele2 meer, blijkbaar is de automatische incasso tegenwoordig belangrijker als een tevreden klant.

Renato
18-02-2016

Kan nog steeds niet bij mijn facturen en er gebeurt niets!

IK ben vrij boos inmiddels!

Ik kan sinds december 2015 mijn facturen niet meer inzien omdat ik de melding ( SPRING SECURITY APPLICATION ) krijg.

Middels de app kan ik ook niet inloggen.

Ik bel elke week met de HD calls worden gelogd maar er gebeurt niets!

Ik krijg een dikke rekening elke maand omdat ik moet bellen met de HD mailen kan niet! ik wil geholpen worden.

Renato

Siep
16-02-2016

Traag of helemaal geen internet

Ben al jaren klant bij tele 2 wel eens problemen gehad maar werd altijd weer opgelost nu sinds een paar maanden heb ik s'avonds bijna geen internet met tele 2 contact gehad maar ze zeggen dat ze er eerst niks aan kunnen doen en dat ze er druk mee bezig zijn.

Volgens mij zijn ze er helemaal niet met bezig en overweeg mijn contract maar op te zeggen ga niet voor iets betalen wat ik niet krijg jammer tele 2 jullie waren zo goed.

PTR_Green_Beret
02-02-2016

Klantenservice

Na ruim 6 jaar klant te zijn geweest van Tele2 met het product van internet thuis ben ik achter het ware gezicht gekomen van Tele2.

Per abuis ben ik er achter gekomen dat mijn internetabonnement is gewijzigd onder een nieuwe naam met een nieuw tarief: €22,- per maand.

Deze verandering is nooit naar mij gecommuniceerd en zij lieten mij als vaste klant gewoon €27,- blijven betalen.

Ze hebben duidelijk een grote minachting voor hun (trouwe) klanten. Ook nadat ik achter deze nieuwe tarieven kwam heb ik contact opgenomen en waren zij zeer onwelwillend om dit recht te zetten.

Klantenservice was hierin totaal nutteloos.

Telefonische medewerkers spreken mij allemaal en in elke zin met "jij" en "je" aan ondanks ik gewoon de personen aanspreek me "u". Dit is duidelijk een beleid en komt heel erg ongemakkelijk over.

Ook leggen zij elke fout bij mij als klant neer. Ik heb in al die jaren aan mijn betalingsverplichtingen maar was er in 1 maand een afschuiving mislukt.

In plaats van dat ze je hierop wijzen, krijg je een brief thuis met dreigementen zoals afsluiting, aansluitkosten en andere bijkomende kosten.

Ondanks het product zelf in mijn geval stabiel is ga ik mijn abonnement opzeggen, puur en alleen om hoe zij omgaan met klanten.

Blijf weg bij Tele2, is mijn advies.

PTR

Christy
02-02-2016

Telefoonrekening van bijna 650 euro!

Beste allemaal,

In januari mijn rekening gehad van Tele 2 , liefst 650 euro!

Ik heb hiervoor al een paar keer gebeld naar Tele 2 waardoor dit kwam, ze konden het alsmaar niet inzien hoe dit komt en ik kreeg als antwoord : Sorry mevrouw, u moet het gewoon betalen.

Uiteindelijk de factuur mogen inzien en daar stond in dat ik in Ghana ben geweest, nog nooit geweest!

Zwart op wit heb ik het staan dat ik daar nooit ben geweest. Tele 2 doet hier werkelijk waar niks aan, alleen maar van die simpele zielen aan de telefoon die niks kunnen doen. Contact gehad met mijn advocaat en deze heeft mij gezegd dat ik alleen het bedrag moet betalen zonder dat hoge bedrag van Ghana. Dit is belachelijk!

Michiel
31-01-2016

Ook vaste klanten krijgen elk jaar een nieuw aanbod met korting!

Ik maak al ruim 2 jaar gebruik van Tele2 Internet+TV+Bellen. Geen problemen en ook nog eens voordelig. Ik heb tevens het opnemen en pauzeren erbij, waarbij ik meerdere programma's tegelijk kan opnemen of vooraf kan programmeren. Als ik het vergelijk met Ziggo bieden ze vrijwel hetzelfde aan voor minder geld en minder storingen. Ze hebben weliswaar geen Wifispots en standaard pc-beveiliging voor 1 pc, maar ik vind dat ze het heel goed doen. Heb je een bellen (vrij) abonnement, dan heb je ook geen startkosten per gesprek en is afgezien van de abonnemtskosten gratis bellen ook echt gratis.

Ben je een tevreden klant? Bij mij belt tele2 elk jaar altijd op om te vragen of ik nog tevreden ben en dat ik weer kan overstappen op het nieuwe abonnement en krijg ik gewoon weer de eerste maanden korting, terwijl ik geen nieuwe klant ben. Tsja waarom zou ik dan nog overstappen? Ik ben tevreden!

29-01-2016

Kosten internet in het buitenland terwijl ik geen internet heb gebruikt

Telefoon niet gebruikt (alleen als wekker). Dataroaming uit en vliegtuigmodus aan. Onverklaarbaar internetgebruik en hoge kosten. Tele2 snapt het ook niet. Ze willen me geen vergoeding geven.Ik ben niet goed behandeld door de klantenservice.Ik adviseer om geen Tele2 in het buitenland te gebruiken.

29-01-2016

Teleurstellende klachtenafhandeling

Langs deze weg wil ik mijn ervaringen met Tele2 delen. Van het ene moment op het andere was mijn telefoon kapot. Kan gebeuren, het blijft immers elektronica. De simkaart reader was defect. Hierdoor kon het netwerk niet worden gevonden en mijn telefoon startte spontaan opnieuw (keer op keer). Ik heb de telefoon opgestuurd en deze is vervolgens gerepareerd. Na 4 weken kreeg ik deze weer retour. Binnen hele korte tijd dezelfde klachten en wederom geen werkende telefoon. Telefoon weer opgestuurd voor reparatie en na 4 weken weer terug. Echter dit keer met een barst in mijn glazen screenprotector en nog veel erger nog steeds dezelfde klachten! 8 weken verder en nog steeds een kapotte telefoon. Contact opgenomen en een klachtenformulier gemaakt. Er kan niks gedaan worden totdat bekend is wat de interne reparatieservice nu heeft gedaan en waarschijnlijk moet de telefoon weer terug. Na 2x repareren heb ik weinig vertrouwen meer in deze service en ik wil een nieuwe vervangende telefoon. Na 8 weken te hebben gewacht, niet optimaal gebruik heb kunnen maken van mijn abonnement en een barst in mijn screenprotector lijkt mij dat niet onredelijk. Het enige waar Tele2 mij nu in tegemoet wil komen is het betalen van de verzendkosten! Nee, tevreden ben ik niet over Tele2. Oh ja, ik wacht nog steeds op overzetting op het 4G netwerk.

Corne
27-01-2016

Slechte klantenservice

Tele 2 abbonement aangeschaft via de Media Markt, mijn tip nooit doen de klantenservice bij Media Markt is goed echter werkt TELE2 in zijn geheel niet mee, zelfs de medewerkers van de Media Markt worden er moe van. Wilde overstappen van T-Mobile naar Tele 2, blijkt toch wel heel moeilijk te zijn, nu al 8 keer gebeld met Tele2 en 7 keer terug geweest naar de Media Markt en het is nog niet geregeld.

Heb nu al spijt van de overstap...!

Har
25-01-2016

Tegen muur oplopen

Was,met nadruk,WAS een tevreden Tele2 klant al 10 jaar ofzo.Dat is nu over want eerst wisten ze in december al mijn opnamen op de HD recorder.Gebeld met helpdesk maar die hadden geen verklaring.

18januari schee eerst de tv ,toen het internet ermee uit gevolgd door een steeds slechtere vaste telefoonlijn.

Nu 7 dagen later heb ik nog steeds niks,ook geen verklaring of oplossing gehoord.Heb wel iedere dag zelf gebeld want ondanks beloften bellen ze nooit terug.

Wel hadden ze een verklaring voor het wissen van de HD er zou een update gestuurd zijn die bij vele klanten de opnamen gewist zou hebben.Nou waarom melden ze dat dan niet even?Zo van sorry maar door een update is er wat misgegaan.Dat zou wel netjes zijn toch?

Erg irritant is dat je ook nooit verder komt dan de helpdesk die je nooit schijnt te mogen doorverbinden met de betreffende afdeling of je daardoor mag laten terugbellen,maar ook geen informatie over je storing heeft.En dan bij het afsluiten ook nog iedere keer durven vragen of je misschien belangstelling hebt voor een upgrade of ander pakket!

Nee,wegwezen hier!

Dan
25-01-2016

Waardeloze service en waardeloze klantenservice

Bij de start van mobiel ondanks meerdere keren vragen en krijgen van bevestiging zogenaamd omdat er een storing was en zonder dat het gecommuniceerd is, het meer dan een week ! uitstellen van de nummerportering. Hierdoor natuurlijk extra kosten en tele2 die net doet alsof ze er niets aan kunnen doen. Waardeloze klantenservice die eerst van niets weet en pas na doorvragen gaat kijken wat er aan de hand is om vervolgens alleen maar te herhalen dat er een zogenaamde storing was.

Andre
20-01-2016

Tv ellende

Minimaal een keer per week het tv kastje resetten, pfffff

Daar heb ik geen glasvezel voor aangeschaft. Internet is top

Vlasje

José
14-01-2016

Waardeloze klantenservice

Heb 15 dec. bij Tele 2 een mobiel abonnement aangevraagd met 2 weken bedenktijd. Heb me bedacht en binnen 2 weken gemeld dat ik er geen gebruik van wilde maken en toen ging het misss!

Zij hebben nummeroverdracht bij Symio aangevraagd en dan kan niet terug gehaald worden. Heel veel telefoontjes en SMS gekregen. Het kan dus niet geannuleerd worden en zit ik aan ze vast. Morgen is de overdracht en volgens klantenservice kan ik morgen mijn abonnement weer opzeggen. Alleen als ik weer bel of het goed in het systeem staat of mijn abonnement maandelijks opzegbaar is kunnen ze mij daar geen goed antwoord op geven. Elke keer als ik bel wordt ik doorverbonden naar een andere afdeling, moeten ze gaan overleggen met collega´s en kunnen ze me geen concreet antwoord geven. Ben er nu al ruim een maand mee bezig. Wat ze dus beloven in de brief kunnen ze niet waar maken en zo proberen ze klanten aan hun te koppelen. Elke keer als ik bel moet ik mijn hele verhaal opnieuw doen en weten ze niet waar het over gaat en geven mij de verkeerde informatie. Ben er ontzettend gefrustreerd door geraakt en wil hiermee iedereen waarschuwen geen abonnement te nemen bij Tele 2 want het is organisatorisch 1 chaos en ze kunnen je niet verder helpen, iedereen verschuilt zich achter een andere afdeling of collega en dat zij je helaas niet verder kunnen helpen. Als ik dit toch allemaal geweten had.....

HA
12-01-2016

Waardeloze provider

Zodra je de klantenservice nodig hebt gaat het fout. Kunnen niks, doen tegenstrijdige uitspraken, lossen niks op, kunnen niks regelen met het hoofdkantoor, komen afspraken niet na, laten je in de kou staan. Alles is de schuld van de klant. Ronduit waardeloos......... Geen abonnement bij afsluiten!

Ale
12-01-2016

Op avond zo traag internet of helemaal niet

was al jaren heel erg tevreden over tele2.....maar de laatste maanden niet meer. elke avond traag internet en soms kan ik hem wel uitdoen......kan dan nergens meer in komen.

overdag hele snelle internet......maar ik betaal wel dat ik op avond ook van mijn computer gebruik kan maken. heb jullie vorige week gebeld en heb wel 3 mensen voor de telefoon gehad........1 meneer liet me schrikken.....die zei dat ik helemaal geen internet bereik heb. een tweede en derde die ik er voor kreeg .....er word aan gewerkt.......maar ik lees op forum tele2 slechte behandeling.......en mensen zijn ontevreden...........weet niet of ik zo wel bij tele2 wil blijven.........nu kom ik telefonisch niet bij tele 2.......zal jullie nu echt niet aanbevelen....wat ik voor maanden terug al jaren wel deed. groetjes boorsma

Herman
11-01-2016

Top provider

Overgestapt van ziggo naar tele 2.

Dit vanwge de hoge kosten bij ziggo voor het zelfde produkt.

Alles werkt prima, jammer alleen dat ziggo gelijk geen mail meer doorstuurt.

Alles prima bij tele2. Ook mijn mobile produkten heb ik bij tele2.

Joost
11-01-2016

Internet klapt er steeds uit en Tele2 krijgt het niet opgelost

Sinds mei 2015 hebben we in ons huis Tele2. Sindsdien komt het regelmatig voor dat internet niet werkt. Na de modem resetten werkt het weer zonder problemen. Dit gebeurt zo'n 5x per week.

Allereerst een nieuwe modem opgestuurd gekregen en deze vervangen. Probleem niet verholpen. Meerdere keren gebeld en elke keer doen ze weer dezelfde standaardtestjes waar niets uit naar voren komt. Na meerdere telefoontjes is de storing uiteindelijk doorgezet naar de backoffice. Ze hebben me twee keer overdag proberen terug te bellen terwijl ik aan het werk was. Na 2e keer bellen stonden ze op de voicemail dat ze me niet te pakken kregen en dat de call daardoor is gesloten. Vervolgens weer opnieuw aan het belcircus moeten beginnen. Weer heeft iedere medewerker die ik sprak de standaardtest uitgevoerd en weer geen oplossing. De volgende oplossing was om de modem te vervangen (wat al eerder is gebeurd). Toen ik dat aangaf was de volgende oplossing een monteur langs te sturen onder de voorwaarde dat als de oorzaak niet bij Tele2 ligt je 80 euro voor de monteur moet betalen. Dit heb ik niet geaccepteerd, aangezien ik erg ontevreden ben over hetgeen waarvoor ik betaal en ik zie het al helemaal gebeuren dat ze niets kunnen vinden en je uiteindelijk ook nog eens een rekening van 80 euro op de mat krijgt. Ik heb verzocht of het contract niet 4 maanden eerder kon worden opgezegd zonder dat hier kosten aan verbonden zijn, aangezien ik graag goed werkend internet wil en dat nu niet het geval is en ik het ook niet zie gebeuren dat het wordt opgelost. Beide partijen zouden dan een hoop kosten en tijd besparen. Hierop werd gereageerd dat ik het contract enkel kan opzeggen door een boete te betalen.

Al met al ben ik zeer ontevreden over het product en is iedere betaalde euro teveel. Dat ik dan niet eens als klant over kan stappen naar een provider die me wel kan geven wat ik wil, namelijk werkend en stabiel internet, maakt me kwaad. Tele2 komt op mij over als een organisatie die enkel uit is op geld en als puntje bij paaltje komt schijt heeft aan haar klanten. Of die tevreden zijn of niet maakt ze niets uit, als ze maar betalen. Ik ben er nu in ieder geval wel van genezen om op basis van prijs een ISP te selecteren.

Naast bovenstaande voorval blijft televisie ook vaak 10 seconden hangen, werkt de app om te kijken hoeveel belminuten je hebt regelmatig niet.

Trap er dus niet in en ga voor een fatsoenlijke provider!