Tele2 reviews

2.3

Aj
08-01-2016

50 Mb internet

Over het algemeen reageren mensen alleen als ze slechte ervaringen hebben. De laatste tijd was ik ook niet zo tevreden over de geleverde dienst van Tele2. Ze beloofden 20Mb down en 2Mb up. Ik haalde in de test nog geen 8 tot 10 MB down en up was helemaal dramatisch (0.3 Mb). Met twee tv ontvangers stond het beeld dan ook meer stil dan dat je televisie kon kijken. Heb een paar maal gebeld met tele2 en ik wordt altijd netjes te woord gestaan, alleen konden ze er nooit wat aan doen omdat de lijn te slecht was. Ik vindt dat je dan geen 2 tv kastjes moet leveren als de verbinding daarvoor niet geschikt is. De helpdesk kon dit wel verklaren omdat door de tijd meer uitzendingen in HD kwaliteit gaan de lijn meer Mb's nodig heeft. Klinkt wel logisch. Alleen werd mij bij de tweede keer klagen verteld dat ik naar 50 Mb kon als ik een 50 Mb abonnement zou nemen (meer betalen dus). Ik heb de man gevraagd of ik dan een andere kabel krijg omdat mij lange tijd is verteld dat de lijn niet meer dan 10 Mb toelaat omdat er een oude kabel in de grond ligt en dan kan ik nu zelfs naar 50 Mb? waarom is 20 Mb dan niet mogelijk? Ik heb toen maar opgezegd, omdat ik me belazerd voelde. Daar deed tele2 ook helemaal niet moeilijk over en ik kon gelijk opzeggen. Toen toch maar eens gaan shoppen voor een andere aanbieder. Dan kom ik qua prijs toch wel weer bij tele2 uit en ik ben eigenlijk ook jaren klant geweest naar redelijke tot goede tevredenheid. Met het schaamrood op de kaken toch nog maar weer met tele2 gebeld en de meneer die ik toen heb gesproken kon mij uitleggen dat ik een ander modem (krijg je ook gratis in bruikleen, en dat vergeten ook veel mensen) zou krijgen en dat men met dat modem via een nieuwe techniek meer uit de lijn kan halen, wel tot 50Mb. Ik heb de gok maar gewaagt en het 50 Mb pakket besteld. Paar dagen later keurig het nieuwe modem ontvangen dat ik op de aangegeven datum heb geïnstalleerd en natuurlijk gelijk de speedtest gedaan. Zie daar 49Mb down en 5,04 up!

Kortom Tele2 heeft mij weer tevreden. Voor het prijsverschil tussen de 20Mb verbinding en de 50Mb verbinding hoef je het ook niet te laten.

Groet A.J.

Jordi
07-01-2016

Heel, maar dan ook heel slecht.

Het internet is heel erg traag, hiermee ook contact over gehad met Tele2 maar ze willen niet toegeven.

Meerdere malen ook gevraagd om het contract te ontbinden maar dit is niet mogelijk. Terwijl hun zelf toegaven dat er ergens een probleem lag. Dit is nog steeds niet opgelost en ze willen er nog steeds niks aan doen. Het internet is sloom en valt super vaak weg.

Één tip, ga nooit naar Tele2 want de service is slecht en het werkt allemaal voor geen meter.

Zeer slechte start

Ik kan na 5 dagen natuurlijk niet beoordelen of TELE2 in zijn algemeenheid goed of slecht is, maar ik heb een totaalpakket (internet, TV en bellen). We kunnen al 5 dagen niet bellen of gebeld worden, en ook geen TV kijken. De start is dus niet veelbelovend.

Robin

Goedkoop is DUURKOOP

Ik ben nu anderhalf jaar klant bij tele2, en ben zeeeer ontevreden. Ik had eerst een contract van 2 jaar voor tv, internet, en bellen. Na vele haperingen tv beeld, of zwart beeld, traag internet, en eindeloze gesprekken met de 'klantenservice' halverwege een nieuw contract kunnen afsluiten op mijn nieuwe adres. 'de problemen zouden voorbij zijn met een nieuw kastje die sneller internet kon binnen halen'

Op nieuw slecht tv beeld haperingen, soms zwart beeld.

2 keer een monteur langs geweest, en nog steeds niet helemaal goed.Ik ben gewoon van mening dat dit een zeer slecht product is! Als een fiets zonder voorwiel!

Ik kan ook niet wachten tot dat stomme contract beeindigt is.

Jessica
04-01-2016

Waardeloos bedrijf

wat een waardeloos bedrijf is tele2. 2 jaar klant geweest en nooit met de app kunnen werken., nooit in kunnen loggen op de site. na 2 jaar kon ik eindelijk opzeggen. in oktober al aangegeven dat ik per 30 november (einde contract) over ging stappen. dit lukte niet en na heel veel pogingen en telefoontjes is het dan gelukt. per 17-12! nu krijg ik een factuur van november excl. korting, dus ipv 29 euro 50 (!) euro en ik krijg ook nog een factuur voor december, t/m de 17e. bij navraag aan de telefoon zei de medewerker dat het een foutje van tele2 was, maar dit kon niet worden teruggedraaid.vandaag weer gebeld en er kan niets geregeld worden. ik moet me maar bij de nieuwe provider melden. tot nooit meer ziens, en een erg koude douche voor dit bedrijf, bah!

Wes
30-12-2015

Liever een ontevreden klant

Wij zijn een paar maanden geleden overgestapt naar Tele2. De overstap en installatie gingen goed en ook internet/tv werkt op zich prima. Wij zijn alleen niet tevreden over het gebruikersgemak. Zo moeten wij sinds we bij Tele2 zitten elke keer als we de tv aanzetten de HDMI instellingen van de TV aanpassen (en dat is niet in te stellen op de tv). Ook vinden wij verschillende functionaliteiten rondom opnemen e.d. niet prettig.

Allemaal zaken die ik als consument niet van te voren kan voorzien (maar je zit wel aan een jaarcontract vast) en ook allemaal zaken die Tele2 niet kan oplossen.

Heel simpel, ik ben gewoon niet tevreden over hoe het product werkt. Kan gebeuren, maar dan wil ik een ander product/provider gaan proberen. Echter, Tele2 wil ons niet laten gaan. Ze houden stug vast aan het jaarcontract.

Als klant was ik al niet tevreden, maar nu ben helemaal niet meer tevreden. Blijkbaar liever een ontevreden klant, dan een goede naam opbouwen.

Kath
29-12-2015

Na overstap nooit problemen gehad sinds 2013

In december 2013 overgestapt met nummerbehoud van KPN naar Tele2 omdat het abonnement af liep en ik de Nexus 5 wilde hebben die KPN toen niet leverde.

Ik heb het abonnement via de plaatselijke MediaMarkt afgesloten omdat die ook nog een leuke eindejaars actie hadden met extra data.

Nummerbehoud aangevraagd en alles is toen zonder probleem op de toegezegde datum door Tele2 overgenomen en geactiveerd.

Sinds oktober dit jaar (2015) kosteloos en automatisch overgezet naar 4G en er is ook gewoon dekking binnenshuis hier in Vlissingen.

Ookde app "mijn Tele2" op de telefoon en via de website op de laptop werkt altijd en klopt altijd v.w.b. verbruikte data, minuten/sms en tegoed.

Rekenigen worden automatisch via incasso betaald en die kloppen ook altijd.

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Tele2 en kan dan ze dan ook zeker aanraden.

En voor de prijs die ze voor 4G rekenen is het zeker waar voor je geld.

Inderdaad KPN/T-Mobile en Vodafone hebben (veel) sneller 4G maar die abonnementen zijn in vergelijking ook een stuk duurder.

Wij hebben hier van alle vier bovenstaande providers abonnementen dus kunnen ook heel goed een eerlijke vergelijking maken qua dekking, snelheid en betrouwbaarheid.

29-12-2015

Zwaar waardeloos komen hun afspraken niet na.

Wilde overstappen van Ziggo naar tele2 vanwege de prijs maar wat een ellende tele2 zou de opzegging regelen en de aansluiting die zij op 16 december bij kpn hadden aangevraagd. Nu blijkt dat Kpn helemaal niet kan leveren op mijn adres. De Kerstdagen dus zonder telefoon, tv en internet gezeten. een dag na de Kerst tele2 gebeld en ja hoor de aap kwam uit de mouw zij kunnen niet aan hun verplichting voldoen. Wel alles aangesloten dus. Radeloos Ziggo gebeld en jawel binnen 2 uur hadden zij het internet en de tv weer aan de praat. Nooit geen tele2 meer voor mij nog wel het schade formulier ingevuld maar daar verwacht ik zeer weinig van. Ziggo TOPi

Sjemmetje
28-12-2015

Zeer slechte ervaring met Tele2

Ik heb een abonnement gehad van EUR 39,- per maand waarbij ik de afspraak had dat het maandbedrag automatisch werd afgeschreven. Dit ging iedere maand opnieuw mis. Storing, werd er steeds aan de lijn gezegd.

Jaja. Dat is niet zo. Tele2 heeft een afspraak met Bos incasso om beiden flink geld te verdienen, zie onder hoe het werkt.

Na de zoveelste keer met Tele2 te hebben gebeld omdat ik plotseling zonder dat ik daar weet van had was overgedragen naar een incassobureau bleek dat zij een oud bankrekeningnummer hadden.Ik heb dat toen 2 (!) x opnieuw moeten laten wijzigen, maar dat heeft geen verbeteringen opgeleverd. Met het juiste banknummer bleef de storing aanhouden. En in plaats van dat ik daar een bericht over ontving (ze gaven aan dat dit per brief was verstuurd, maar later bleek naar een 10 jaar oud adres) werd ik keer op keer overgedragen aan een incassobureau, met steeds weer EUR 40,- per keer extra kosten.

Woedend was ik, maar zowel bij Tele2 als bij BOS incasso werd er niks aan het probleem gedaan. Continu werd ik weer terug verwezen naar de andere partij. Niemand kon me vertellen wat er mis ging. Maar afschrijven werd beloofd, herinneringen werden beloofd, maar niks van dat alles, ik werd keer op keer op keer weer overgedragen en heb alle kosten moeten voldoen. Het werd zelfs nog veel erger. Want Tele2 had plotseling besloten dat ik een wanbetaler was, hierdoor en heeft in zijn uppie besloten om mijn abonnenment op te zeggen.

Ik moest daar bovenop alle extra kosten voor de overdracht ook nog eens een bedrag van EUR 200,-

voor overmaken. Onderaan de brief stond dat dit afgeschreven zou worden, maar je raad het al, dat was mislukt. Dus ook voor dat bedrag was ik weer overgedragen aan het incassobureau BOS.

Ik ben nu in totaal 14 maanden bij Tele2 geweest en ben daarvan voor 10 maanden overgedragen geweest en heb in totaal EUR 80,- per maand voor moeten betalen.

Omdat ik overgedragen was naar een incasso werd continu de internet en TV stop gezet (en dat wordt pas na een tijd na de betaling weer hersteld) en bovendien werd ik aangemerkt als 'wanbetaler'.

Bij het incassobureau BOS weten ze helemaal niks van Tele2 en de wanbetalingen en administratieve fouten af. Telkens als ik in verweer ging werd er gezegd, tja, daar kunnen we niks mee. Er wordt gezegd dat je bij verweer je dossier wordt 'vastgehouden' maar intussen wordt je belaagd met brieven, als ik belde werd er gezegd dat ik beter niet kan betalen omdat ik anders met de werkwijze van Tele2 akkoord ga. Toen ik dat advies opvolgde werd ik plotseling gedreigd met een deurwaarder. De kosten zouden nog hoger worden. Alle andere keren dat ik in verweer ben gegaan heb ik gelijk betaald, want je wilt niet boven op al deze onredelijkheid ook nog eens zelf in gebreken blijven.

Mijn advies is om NOOIT bij Tele2 een abonnement af te sluiten, het levert je stress op als die je niet gekend hebt, het kost je een vermogen, het levert je een naam op van wanbetaler, je krijgt het incassobureau BOS voortdurend op incassobureaus en de deurwaarder op je dak, en bovendien geen werkende verbinding. Terwijl je al die tijd netjes betaald hebt, ja, via een incassobureau!

Saskia

Tele 2

Na enkele jaren goede ervaringen met tele 2, nu helaas één drama.

Sinds november een nieuw toestel via tele2 ipv simonly.

Dat wordt gezien als nieuw abonnement dus geen 1 Gb . Daarvoor klantenservice gebeld. Wég beltegoed, terwijl die jongen mij bleef vertellen dat het 1200 nummer gratis is.

Bovendien werkt e-mail via mobiele gegevens niet. Daarvoor moet je gewoon een app downloaden op de Samsung J 5.

Ook voor mij geldt : nog twee jaar........

Roy

Tele2 heeft de zaakjes niet op orde

Ik zit bij tele2 maar ik kan niet inloggen bij hun op de Mijntele2 app. daar door kan ik totaal niet in zien wat ik al heb verbruikt de afgelopen weken. Ik heb al echt 20 keer contact met tele2 gehad hier over en elke keer beloven ze me dat het goed komt of dat er een oplossing komt. Ze hebben raporten gemaakt en opgestuurd, email adres veranderd en ga zo maar door.

nou niks heef geholpen, ze doen helemaal niks en laten mij in de kou staan. Na 4 maanden nog steeds geen account en heb dus geen idee of ik al over me abonnement zit of niet.

Het worden 2 lange jaren voor mij met tele2, maar ik weet wel dat ik NOOIT meer naar tele2 gaat. Ik raad het bij elke vriend van mij af om naar tele2 te gaan.

Annemieke
22-12-2015

We houden contact! Ik wil geen contact!

Ik ben jaren klant geweest, maar wat heb ik een spijt dat ik al die jaren geld heb besteed aan deze organisatie. Ik had 4 abonnementen: 3 mobiele en 1 glasvezel abonnement. De opzegging van het eerste abonnement is waarschijnlijk goed verlopen, maar ook daar durf ik niet met zekerheid te zeggen of de incasso's onterecht zijn. Dat zoek ik nog uit.

Het tweede abonnement (glasvezel) is door blijven lopen. Omdat ik de rekening blokkeer en het geld (van onterechte incasso’s) storneer. Krijg ik ineens een brief van Bos incasso. Na 6 maanden en tig telefoontjes krijg ik ineens een creditnota. Geen excuses, geen reacties, alleen een creditnota. Is het nu afgehandeld? Echt ik heb geen idee.

Het derde (mobiele) abonnement is opgezegd. De incasso's lopen door. Nu krijg ik een brief van Bos incasso dat ik 52,58 moet betalen. 20 euro is verrekend. Waar is die 20 euro op gebaseerd? Krijg ik korting op incasso's omdat ik nu vaste klant ben geworden?

Het vierde (mobiele) abonnement is opgezegd. Nu afwachten of de incasso’s door blijven lopen. Ja de bewijslast ligt bij mij en niet bij Tele2.

Rik
19-12-2015

Nooit problemen gehad

2jaar abonnement bijna verstreken en nog nooit problemen gehad met tv of internet ook mobile abonnement 4g tot nu toe geen problemen een tevreden klant

Babs
18-12-2015

Bagger

Al vanaf 20 nog geen normaal tv en internet Telefoon nog steeds geen 4g maar wel blijven betalen. Nu kostenloos opgezegd maar duurt tot 15januari en onde4 tussen nog steeds storing en doen er niks meer aan gewoon kut dus.

Arnold
17-12-2015

Klanten(geen!) service

Door een nieuwe update van mijn telefoon heb ik begin van de maand november 4x de klantenservice moeten bellen om te zoeken naar een oplossing (die er nog steeds niet is). Aangezien de wachttijden bij Tele2 15-30 minuten zijn was ik aan het begin van de maand al bijna door mijn belminuten. Aangezien ik mijn mobiel wel gebruik (extra voorzichtig deze maand ivm de belminuten die er al af waren) was ik uiteindelijk door mijn belminuten heen. Ik moest een vergoedingsformulier opsturen waarop gereageerd was dat er nog geen kosten waren gemaakt toen ik met de klantenservice had gebeld. Weer achteraan gebeld met de reactie dat ik een nieuw formulier moest invullen nadat ik de rekening had ontvangen. Dit gedaan met als reactie dat de klacht al was behandeld en daarom niet nogmaals werd behandelt... Weer gebeld en de "klantenservice" kan hier niets aan doen want weten niet hoe het werkt. Conclusie: Een te hoge rekening en veel tijd en frustratie gekost

Jelle
15-12-2015

Als het goed is is het goed, zo niet is het een lang slepend drama

Na overname alice eerst een defecte modem gekregen, werdt snel vervangen.

Prima internet en telefonie. (net als de 15 jaar daar voor met andere providers)

Tot eind oktober 2015.

Adsl over kpn koper heeft van 19:00 tot 23:00 een marginale verbinding van 0,5Mbit en ping 200+ms.

(normaal 10Mbit 20ms)

Half december, 8 weken verder, nog geen oplossing.

Maxflentge
13-12-2015

Waardeloze club

4 weken op de aansluiting gewacht. 1 dag voor oplevering nog steeds geen router ontvangen, dus toch maar even bellen of het goed gaat.

Klantenservice had geen idee wat er aan de hand was, ik zou binnen 3 werkdagen teruggebeld worden.

Niet gebeurd.

5 werkdagen later een mail ontvangen dat mijn bestelling is geannuleerd, zonder verder toelichting. Toch maar weer even bellen. Klantenservice had wederom geen idee wat er gebeurd is. Ik zou binnen 2 werkdagen teruggebeld worden.

Niet gebeurd. Nog een laatste keer teruggebeld, dat ze mij niet meer hoeven te bellen.

Ik snap niet dat deze club nog bestaat, wat een waaaardeloze tent. 6 weken zonder internet intussen.

Doe het niet!

Goedkoop = duurkoop.

Schandalig.

Lesley
13-12-2015

Oplichters eerste klas

Heb internet en tv gehad van Tele2. Niks als problemen. Geluid viel weg beeld bleef hangen. Meerdere keren gebeld naar de technische dienst en t zou uitgezocht worden. Kwam zelfs een monteur langs om het na te meten en kwam tot de conclusie dat het aan me aansluiting in de muur lag. Maar problemen bleven. Weer gebeld en werd verteld als we t niet op kunnen lossen kunt u kosteloos opzeggen. Zo gezegd zo gedaan alles terug gestuurd en over gestapt naar Telfort en hoppa alles deed het en tot nu toe nergens last van. Maar krijg wel een deurwaarder dat ik nog 200€ moet betalen. Weer Tele2 gebeld en ze konden opeens de afspraak niet meer vinden in de pc ook niet van me vriendin die er over had gebeld. Blijkt nog ook dat hun centrale kast vanaf ons huis 4 km verderop stond en Telfort 200 meter. Maar volgend Tele2 kan het niet aan liggen. Nou ik betaal totaal niks en schakel desnoods me advocaat in.

Juliette
12-12-2015

Extreem hoge kosten in het buitenland

Na thuiskomst uit Frankrijk ontving ik een rekening van 750 euro voor dataverkeer. Na maandenlang contact met de overigens zeer vriendelijke medewerkers van de klantenservice en het invullen van 2 restitutie formulieren (de eerste raakte "kwijt") kreeg ik te horen dat hier niets aan gedaan kon worden.

Ik zit nu bij Simpel.nl waar je behalve goed je plafond kunt instellen, er sowieso een limiet zit aan het gebruik buiten je bundel.

Nooit meer terug naar tele2

10-12-2015

Werkt doorgaans goed

Tuurlijk wel eens problemen met de verbinding van internet echter wordt ik altijd goed geholpen. Nu glasvezel, niet stabiel maar ook hier krijg ik alle medewerking van tele2. Het blijft tenslotte techniek.