Tele2 reviews

2.3

J.B.
22-10-2015

Was altijd goed en ben jaren lid. Nu valt de verbinding voordurend weg.

Worden niet geholpen en serieus genomen.

21-10-2015

Slecht bedrijf

GPS signaal werkt niet, geprobeerd te bellen hierover

Nog 5 wachtende voor u, na een kwartier, 10 wachtenden voor u....

Niet te bereiken

AM
20-10-2015

Stap niet over naar Tele 2

Alles gaat fout bij Tele 2, van het begin tot het eind.

De overstapservice werkt helemaal niet.

Ik heb zelf bij mijn oude provider de overstap moeten regelen waardoor ik een maand extra abonnementskosten heb, Tele 2 vergoeden helemaal niets. Ze sturen je in het riet met € 5.- .

Ze stapelen fout op fout en vergoeden geen financiële schade van de klant.

Ik kreeg bericht dat alles klaar was en ik mijn pakket aan kon sluiten, het heeft nog 8 dagen geduurd en vele langdurige telefoongesprekken er ik signaal had.

Toen ik eindelijk signaal had bleek dat ik ook nog het verkeerde pakket gekregen had, het goede pakket was weer € 7,- duurder dan de offerte.

Ze hebben de klant binnen en verder kan het ze niets schelen.

Menno
15-10-2015

Slechte kwaliteit en absoluut klantonvriendelijk

Sinds bijna een jaar klant met een pakket (telefoon, tv en internet) van Tele2.

Vanaf het begin diverse storingen gehad waarbij ALTIJD de telefoonverbinding weg was!

Fase I:

Na heel veel gezeur een ander modem gekregen die nog duidelijke vuil- en gebruikssporen van een vorige gebruiker had. Om dit voor elkaar te krijgen al diverse keren moeten bellen, wachten, vooral wachten en bedelen om een oplossing.

Fase II:

Ondanks nieuwe (oude?) modem weer diverse storingen waar Tele2 ongezien aangeeft dat wij de bekabeling in ons appartement (bouwjaar 2001) moeten laten vervangen, op onze kosten. Na veel gezeur en totaal gebrek aan meedenken is op kosten van Tele2 dit alsnog gebeurd, waarbij ik meteen al twijfels had.

Fase III:

Na de nieuwe bekabeling weer de ene storing na de andere.

Na het zoveelste telefoontje van mijn zijde wordt me een korting op de abonnementsgelden geboden van welgeteld EUR 3,00 (!) per maand. Daarnaast bieden ze me weer een monteur aan voor EUR 80,00 als blijkt dat "zij er niks aan kunnen doen". Op mijn risico dus.

Na ontvangst van de bevestiging van de compensatie blijkt ineens per compensatiedatum een nieuw contract in te gaan!

Als ontevreden cliënt wordt mij dus een oor aangenaaid.

Toen ik hier na 15 dagen achter kwam wilde ik opzeggen, werd mij erop gewezen dat ik dan binnen 14 dagen schriftelijk had moeten handelen.

NB: ik ben een 78-jarige hartpatiënt die zich lekkerder voelt als ik ervan uit kan gaan dat mijn telefoonaansluiting het gewoon doet.

Het is mij een raadsel waarom dit bedrijf zo'n moeite doet om mij als cliënt te behouden, terwijl ik statistisch gezien de volgende contractvervaldatum niet eens haal. Vanaf dat 1 waren er diverse storingen! Ik voel mij gegijzeld!

Karel
14-10-2015

Tele2 is de slechtste provider ooit

Ben nu al 2 jaar klant van Tele2 en ben nooit tevreden geweest. De modem valt iedere keer uit en wanneer die is een keer niet uitvalt heb ik altijd hoge ping. Ik heb altijd 50-60 ping gehad in games terwijl andere nederlanders 10-15 ping hebben dus als je lage ping wilt hebben moet je vooral geen Tele2 nemen.

Joep
13-10-2015

12 tot 6

Wat een prehistorische klootzakken bij tele kut. Ik heb al 2 jaar ruk internet van tele-2 maar was altijd te lui om over te stappen. Vorige week stopte het internet er helemaal mee waarop ik maar eens ben gaan bellen. Ja meneer sorry maar onze monteurs komen alleen op werkdagen tot 18:00. Nou prima ik wil weer internet dus ik ben een hele dag thuis gaan zitten wachten omdat de monteurs kennelijk uit de oertijd komen en niet capabel zijn om een mobiele telefoon uit de zak te pakken en mij even te bellen een uurtje van te voren. Vervolgens wordt ik TOCH ineens om 17:45 gebeld door een tele-2 monteur die zegt dat hij later is, namelijk 18:30. DUS NU KUNNEN ZE GODVERDOMME WEL BELLEN! Als ze te laat zijn kunnen ze ineens wel bellen wat mij een hele dag thuis zitten had kunnen besparen. Vervolgens komt de grote vriend nog laten, lees 18:50, en kan hij het internet niet eens maken. En ja je raad het al ik kan nog een dagje vrij gaan nemen. Ben ik nou de enige die een mobiele telefoon heeft, is het helemaal geen 2015, zijn ze bij tele-2 allemaal stoned? Ik wil wel 1 goede reden horen waarom een monteur niet een uur van te voren zou kunnen aangeven of deze eraan komt. In ieder geval zodra het internet gemaakt is ga ik maar eens overstappen.

Eveline
11-10-2015

Na wat gedoe toch een goede oplossing!

Bij het afsluiten van ons internet abonnement stoorde de verbinding vaak, hoewel de snelheid erg hoog was. De eerste persoon die ik aan de telefoon had bij Tele2 was niet echt "hands-on" en bleek uiteindelijk de verkeerde gegevens hebben doorgegeven aan degene die een oplossing zou proberen te vinden. Na een week teruggebeld door iemand die er wel verstand van had en de fout van zijn collega had gevonden. Er zou die avond nog een monteur komen, maar deze is niet komen opdagen. De volgende ochtend nog een keer gebeld en die middag was er meteen een monteur, die het probleem snel (en gratis!) heeft opgelost. Wat gedoe aan de telefoon met mensen die niet wisten waar ze het over hadden dus, maar uiteindelijk is ons probleem volledig verholpen.

Veerman4
08-10-2015

Goed ondanks alle negatieve reviews

Ik heb al jaren een alles in een en een mobiel abonnement, heel soms loopt het allemaal niet lekker maar als ik hoor over andere providers valt het mij tot nu toe erg mee (zal ik wel vanaf nu problemen krijgen)

Als er al iets is vind ik het toch ook wel prettig dat je geen contact hoeft te maken met een dure 0900 lijn.

Bij de klantenservice moet je soms wat lang wachten maar ze proberen je dan ook wel echt te helpen.

Anja
07-10-2015

Al 5 weken zonder internet en bellen

Ik zit al 5 weken zonder internet en bellen tele 2 heeft eerst kpn gestuurd daar lag t aan. Kpn zegt dan ligt aan tele 2 dus toen is tele 2 gekomen. Tele 2 zegt dan weer ligt aan kpn dus kpn weer gekomen kpn zegt weer alles van ons vervangen doet t nog niet moet een nieuw modem in dus nieuw modem gehad en geïnstalleerd nog steeds geen internet. Tele 2 zegt al een week we bellen terug maar doen ze niet sturen ook geen monteur we bellen iedere dag en iedere dag word er gezegd we bellen terug maar doen ze niet. Dus we zitten al meer dan 5 weken zonder internet en zonder telefoon vind t belachelijk! !

Rene
07-10-2015

Zeer goede klantenservice

Ik zit nu 2 jaar bij tele 2 voor mijn mobiel, en sinds kort heb ik ook internet en tv. Zaterdag viel zowel internet als tv uit. 1 telefoontje was genoeg; het probleem werd gevonden en die maandag al kwam er een monteur langs die het probleem verhielp.

2 dagen later werd ik gebeld door tele2; ze hadden mijn verbinding getest en het bleek dat het 10 mb/s langzamer was dan volgens hen mogelijk. (had ik zelf niet eens door). Meteen weer een monteur van kpn geregeld en alweer snel opgelost. Super dat ze uit zichzelf checken of alles klopt!

Jammer om te lezen dat het blijkbaar soms misgaat, maar het kan ook zeker juist erg goed gaan.

Neoblime
05-10-2015

Tele2 is de allerslechste telcom provider in Nederland!

Na ruim een jaar een paar abonnementen bij Tele2 lopen heb ik persoonlijk ondervonden wat veel mensen zeggen over Tele2. Meer dan 25% van de mobiele klanten die bij Tele2 aangesloten zit, wil binnen een jaar haar abonnement weer opzeggen, om zo naar een andere provider over te stappen. De klantenservice dienstverlening van Tele2 is echt waardeloos. Ze geven compleet geen reactie op je brieven, klachten etc. Ze hebben mij expres in de kou laten staan. Ik heb verschillende telecom providers gehad, maar Tele2 spant de kroon wat betreft slechte bereikbaarheid, klantenservice, oplossen van problemen en klachtenbehandeling. Klanten zijn bij Tele2 nooit koning geweest, Tele2 is meer een mensenhandelaar dan een goed bedrijf. Ik haal mijn abonnementen een voor een weg van Tele2. Bij Tele2 betekent goedkoop duurkoop, ontzettend duur. Ik raad mensen af om abonnementen af te sluiten bij Tele2. De ergernissen, irritaties en boosheid die je achteraf krijgt bij deze provider zijn de moeite waard niet tegen die wat extra euro centjes bij goedkopere Tele2 abonnementen.

Kums
30-09-2015

TELE2 OPLICHTERS IK RAAD HET AF

Beste mensen,

Hierbij deel ik mijn ervaringen met tele2. Ik heb een twee jarig abonnement afgesloten voor mijn smartphone en ik ben blij dat ik per één november 2015 af ben van tele2! Ik raad het iedereen af tele2 lijkt goedkoop maar is het niet! Ik ben van mening dat Tele2 zijn geld verdient door mensen op te lichten, dit is bij mij ook gebeurt mensen, ik ben opgelicht. Neem een provider waar ze je een goed service kunnen verlenen en waar ieder op één lijn staat, dit is bij tele2 absoluut niet het geval dus kijk er mee uit!

Ik raad het iedereen bij mij in de omgeving af en ik blijf het doen, probeer dit zo veel mogelijk te delen op social media zodat iedereen hiervan bewust is. Nogmaals wees er voorzichtig mee!

Ik hoop jullie wat extra informatie gegeven te hebben, succes ermee!

Met vriendelijke groet,

Kumsal

Leo
26-09-2015

Besotemieterd

wij voelen ons besotemieterd door de vastelaste bond in eindhoven en tele 2

wij wilde goed koper tv en internet dus kwamen we bij de vaster laste bond uit en die zeiden tele 2 is dan de goedkoopste voor u maar ze zeiden er niet bij dat het via de telefoon lijn zou gaan de ze hadden informatie achter gehouden.ook een bedrijf dat eigelijk ook niet te vertrouwen is

dus wij hadden het gedaan met niet wetende van de telefoon ljn

wij waren op vakantie toen er een brief kwam met daar in ook de melding dat we het weer op konden zeggen binnen 2 weken toen we thuis kwamen stond er ook een doos klaar met de spullen voor tv en internet dus wij waren een paar dagen te laat met op zeggen

dus ik bellen en uitgelegt maar denk je dat die lui nu luisteren naar je verhaal helemaal niet ze zeggen gewoon pech gehad er waren er een paar bij die (zeiden)dat ze het zouden oplossen maar door vele doorverbindingen en zelf de afdeling op zeggingen kwam voorbij.maar er was niemand maar dan ook niemand die je ziet als mens ze doen net alsof je gek bent zetten je in de wacht krijg je weer iemand die nergens verstand van heeft ik denk de meeste daar

ze kunnen maar 2 dingen geld en bruine armen krijgen want volgens mij proberen ze zo in een goed laadje te komen door te zeggen tegen de baas ik heb er vandaag weer 7 klanten er ondergetrokken waardoor de baas krom gaat staan

zo komt men denk ik aan de bruine arm

Cor
25-09-2015

Onterechte facturering

Tele 2 heeft de gewoonte om je af te sluiten zonder reden en vervolgens aansluitkosten van €23,50 te factureren. Als je vervolgens een klacht indient krijg je geen reactie. Waardeloze oplichters!

25-09-2015

Slechte storing afhandeling en slechte communicatie

Ik zit inmiidela al een week zonder telefoon en internet. Door problemen intern is het schijnbaar niet mogelijk om mijn nieuwe abbonement te activeren.

Op zich kan ik hier begrip voor opbrengen , maar steeds 20 minuten moeten wachten voordat je iemand aan de lijn hebt en steeds maar moeten horen , we weten niet wanneer het is opgelost, kan een dag zijn of een week, dat is voor mij niet acceptabel . Blijkbaar heeft deze firma genoeg klanten om zo te kunnen acteren.

Inmiddels contract laten verbreken en overgestapt naar een andere provider. Voor mij nooit meer tele 2

Sam
24-09-2015

Een grote puinhoop

Heb een abonnement daar maar je komt er niet vanaf je vult terug bel aanvraag in daar gebeurt niets mee, terug gebeld worden ho maar bellen na een uur gehangen te hebben met gewone telefoon maar op gehangen want je blijft hangen tot je een ons weegt.

Zo gezegde virituele assistent behoorlijk onbeleeft en dat houdt je even bezig maar doet vervolgens niets ook door verbinden behoort niet tot de mogelijk heden er zijn geen medewerkers beschikbaar.

Abonnement aangaan geen probleem maar om op te zeggen des te meer hoe jaag ik mijn klanten de deur uit en krijg ik dit soort vermeldingen heel goed TELE2 GA VOOR AL ZO DOOR HEEL GOED VOOR HET IMAGO

24-09-2015

Nooit geen problemen

ik heb een mobiele abonnement van tele2 en daar heb ik nooit geen problemen mee gehad alleen dat 3g af en toe erg traag is maar volgens mij is dat nu opgelost.en sinds 3 dagen heb ik eindelijk 4 g wat wel erg lang duurde voor ik overgezet werd.

Martino
23-09-2015

Werkelijk een waardeloze provider, WORDT GEEN KLANT!

Het internet van tele2 is ontzettend traag, waarschijnlijk hebben ze voor het overzetten van klanten naar hun "nieuwe" 4G netwerk ook ergens hun eigen internet nodig want dit gaat ook verdomde traag. "Hoe traag gaat het dan?" vraag je jezelf misschien af... ze zijn nu ongeveer een half jaar bezig. Zelf ben ik ongeveer 8 maanden klant bij tele2 mobiel en de reden dat ik klant werd is dat de mevrouw van de verkoop afdeling mij vertelde dat per 1 maart 4g uitgerold zou worden. Het internet bij mij thuis is ook van tele2 en ook dit komt amper in de buurt van de helft van de snelheid waaronder het product verkocht wordt. Ik heb meedere malen contact gehad met tele2 maar het enige wat je te horen krijgt is een geweldig verhaal over een robot die mensen moet verhuizen etc.

Tele2 is een waardeloos bedrijf, het verbaasde mij dan ook niets dat ik enkele weken terug op nu.nl las dat dit de provider is waarvan de meeste mensen graag willen overstappen. Tele2 heeft er allemaal wat moeite mee, om mij en mijn mede tele2 klant slachtoffers over te zetten op het 4G netwerk. Mijn advies voor tele2, als je niet mee kunt doen met de grote jongens zoals vodafone, KPN of T-mobile, probeer dan ook die schijn niet op te houden.

Feit is gewoon dat ik met een 4G ready toestel in de Randstad ( Amsterdam ) na 6 maanden wachten nog steeds geen 4G verbinding heb en daarnaast komt nog eens dat de 3G verbinding ook vaak zeer matig is.

ik adviseer dus ook iedereen, wordt geen klant van tele2

Ed
22-09-2015

NEE! NEEM GEEN TELE2

Sinds gisteren ben ik overgestapt naar Tele2.

Je verwacht anno 2015 wel e.e.a. van een bedrijf maar van tele2 kun je bij wijze van spreken nog zo'n inbelmodem meekrijgen die over de telefoon gaat.

Ik heb inmiddels het hele huis vol netwerkkabel liggen want wireless standaard leveren krijgen ze kennelijk niet voor elkaar.

Ik heb mijn telefoonnummer meeverhuist maar dat blijkt dus niet meeverhuist.

Ik wil gebruik maken van offline bellen met een provider als FreeVoipDeal of Voiphunter, maar vergeet het maar. Tele2 doet niet aan portforwarding en maakt het daardoor onmogelijk - ergo je kunt extra gaan afnemen bij Tele2 voor vast bellen en betaald de hoofdprijs.

|Heeft iemand ervaring met vervroegd je contract beeindigen met Tele2 en welke kosten daarmee samenhangen? Ik ben zo klaar met Tele2 na een halve dag te zijn overgestapt.

Ruben van 't Oever
18-09-2015

Laaghartige klantenservice en bedrijfsbeleid

Ik ben op zoek gegaan naar een internetprovider die voor een goedkope prijs internet leverd, en zo ook bij Tele2 aangekomen.

Op hun site kon je een postcode check doen om te zien of jou internet daar te leveren is. Dat kon. Dus besteld.

3 weken later komt het pakket binnen. Pakket kon een week later pas geïnstalleerd worden. Dat was ook al aangegeven in de mail.

Nadat de week voorbij was ging ik aan de slag, want je moet zelf het packet installeren. Kom ik erachter dat de aansluiting niet te vinden is. Dus ik bel de technische service van Tele2. Na veel onderzoek en geode kom ik en zij dus ook erachter dat de passende aansluiting niet aanwezig is.

Ik werd boos. Je doet toch niet voor niks een postcode check? Dat doe je toch om te checken of er op jou postcode ook daadwerkelijk internet te leveren is?

Ik bel Tele2 en zeg dat ik per direct op wil zeggen en dat ik het belachelijk vind dat ze niet hebben gemeld dat het niet aanwezig was. Daar begon het allemaal.

Vervolgens werd me verteld dat het niet anders is, en dat er eerst een monteur moet langskomen. Ondertussen is het een week verder.

Afspraak voor monteur is ook een heel geode. Je moet gebeld worden en door KPN notabene door een onbekend nummer. en direct opnemen. Als dat niet lukt, kun je weer naar Tele2 klantenservice bellen, waar gewoonlijk een wachtrij van een kwartier is. Geloof me. Een kwartier wachten is lang.

Vooral als je te horen krijgt dat er OPNIEUW een monteur aangestuurd moet worden. We zijn weer een week verder. Ik bel gefrustreerd op dat KPN niet gebeld heeft. Er moet WEER een monteur aangestuurd worden en ik wordt razend.

Hoe moeilijk is het? Ik wil gewoon opzeggen want jullie leveren niet het product dat mij belooft is.

Ondertussen 7 weken na de registratie.

Nu is er een monteur langsgeweest. Monteur vertelde me dat ik Tele2 kon bellen om af te zeggen, en meteen kon inschrijven bij Ziggo. Dus ik bel. 20 minute later "...nog even geduld, er zijn nog VIJF wachtenden voor u."

Na notabene 34 minute heb ik eindelijk een medewerker aan de lijn. En wat krijg ik te horen?

"Meneer als de monteur is langsgeweest duurt het 3 dagen voordat de melding van KPN is verwerkt in het Tele2 system beschikbaar komt"

Weet waar je aan begint.