Tele2 reviews

2.3

Tevreden klant
24-07-2015

Nooit problemen gehad

Al jaren internet en telefoon. Nog nooit- hoe bestaat het- problemen gehad.

Gisteren glasvezel alles in een besteld. Werd keurig te woord gestaan.

Heb er alle vertrouwen in dat alles weer keurig en werkend wordt opgeleverd.

Zo niet, dan meld ik het hier wel.

CD
22-07-2015

Veel storingen

heb al een paar jaren tele2. met regelmaat storingen. met internet en tv.

zal het niemand meer aanbevelen. ga nu echt overstappen. regio 4751

Norman
19-07-2015

Tele2 weigert letterlijk hun probleem op te lossen

Een leuk probleem, wat men steeds vaker hoort bij Tele2 helaas: Ik heb al jaren grote problemen met internet bij Tele2 en Tele2 heeft nu letterlijk te kennen gegeven dat het inderdaad een probleem is wat bij hen ligt maar dat ze (letterlijk) weigeren het op te lossen!

Ik heb een 50Mbps abonnement, woon niet ver (542 meter, hoewel Tele2 helpdesk 350 meter zegt) van de wijkcentrale af en heb een binnenkomende snelheid volgens de speedtest van (schrik niet) 6.12 Mbps! Upload: 12.54 Mbps... (bekabeld! via WIFI komt er vaak niet eens iets binnen). Om zelf op te lossen hebben we inmiddels alle kabels in huis vervangen, nieuwe laptop aangeschaft (Die het overigens op andere modems bij anderen wel perfect doet), de kamer verbouwd (geen apparatuur in de buurt van het modem of tussen het modem en de laptop (2 meter overbrugging), etc...

2 techneuten van Tele 2 zijn langs gekomen en 2 van de KPN om de lijn door te meten en alle 4 zeggen zij hetzelfde als de onafhankelijke techneut die ik heb ingeschakeld: Alles komt overstuurd binnen. Het modem dat Tele2 je in bruikleen heeft gegeven is een 40Mbps Modem, kan maximaal 5Mbps aan, maar omdat je zo dicht op de centrale woont komt er 62 tot 66 Mbps binnen. Vergelijkbaar met een Lada die 120 kan, structureel 150 proberen te rijden. Tele2 hoofdkantoor heeft aangegeven dat er niet aan de hand is en dat de fout bij KPN ligt (niets en toch n fout?) en KPN EN de Tele2 techneuten die hier zijn geweest hebben aangegeven dat om er uit te komen wat er aan de hand is, ze een duo meting willen doen. Ofwel een monteur van Tele2 en KPN samen tegelijk meten. KPN wil dat voor ons doen, Tele2 weigert dat, want daar zal niets uitkomen. Ook is de oplossing aangedragen (door technische dienst Tele2) een ander type modem te sturen omdat dit modem vaak niet voldoen als je dicht op de centrale woont. Onafhankelijke techneut geeft ook aan dat het modem gewoon iedere keer een klap krijgt er daarom er telkens uit ligt. Technische dienst Tele2 wil een ander type modem opsturen ,maar de knappe koppen op het hoofdkantoor weten het beter en zeggen dat dat het probleem niet zal oplossen. Inmiddels hebben zij wel aangegeven dat er inderdaad een groot probleem ligt, maar dat ze WEIGEREN (lees goed: WEIGEREN) dit op te lossen. Om van het probleem af te komen bieden ze mij ( 18 jaar klant bij Tele2) aan dat ik gratis kan opzeggen (ze vergeten blijkbaar dat iedereen dat kan die langer dan een jaar abonnee is).

Ik heb vanmiddag Tele2 gebeld om ze nog eenmaal een kans te geven dit op te lossen, daarna gaat Radar, Kassa, Ook dat nog, de Telegraaf, GeeenStijl, de hele reutemeteut worden ingeschakeld. Niet omdat mn verbinding niet goed is, maar omdat ze letterlijk WEIGEREN het probleem op te lossen. Woorden van medewerker hoofdkantoor: "We erkennen dat er een probleem is maar we gaan dit niet voor u oplossen. In ruil daarvoor kunt u gratis opzeggen. "

19-07-2015

Grootste prutsers allertijden

`Half mei overgestapt van Ziggo naar Tele2 mobiel.

Een brok ellende met Tele2.

Overzetting was drie dagen te vroeg in gang gezet. Hierdoor 2 1/2 dag niet bereikbaar geweest.

Dit was het begin. Bij afsluiten abonnement werd mij toegezegd dat ik binnen een paar dagen na aangaan abonnement ik op het 4g netwerk zou komen.

Nu twee maanden later nog steeds niet op het 4 g netwerk gezet door Tele2. Vandaag gebeld en krijg ik te horen dat het nog wel een paar maanden kan duren voordat ik op het 4g netwerk zit.

Dit was dus niet de afspraak die ik gemaakt heb met tele2. Wat een pruts bedrijf, valse voorlichtingen, valse inlichtingen twee dagen onbereikbaar geweest door een verhuizing die te vroeg is ingezet.

Nee dank je opzegging gaat de deur uit. Vandaag ook rechtsbijstandsverzekering ingelicht met de vraag of de rekening die ik nog moet krijgen wel moet gaan betalen.

Tele2 echt BOEL SHIT.

18-07-2015

Waardeloos …bedrijf

thuisgekomen van een dagje weg in mei 2015 was onze tv ineens afgesloten… wij gebeld, de medewerker van tele2 snapte er niets van, er was immers geen nieuwe (laat staan onbetaalde) factuur!

afijn, foutje kan, binnen 5 minuten weer aangesloten.

1st volgende factuur: 28 euro aansluitkosten (onterecht dus)

opnieuw gebeld met tele2, zij geven aan dat we dit maar voor moeten schieten en dan wordt het later verrekend… wij zitten al geruime tijd in de (vrijwillige) schuldhulp (pauper, ik weet het maar van je fouten leer je), en dus was dit voor ons gewon geen optie… verhaal uitgelegd, standaard factuur betaald en was geen probleem wordt verteld.

maand daarop opnieuw afgesloten, 2e keer aansluitkosten inmiddels…

opnieuw gebeld,ditmaal met de opzeg afdeling, ik was het namelijk al behoorlijk zat.

de medewerker van die afdeling was bijzonder vriendelijk en gaf te kennen die onterechte aansluitkosten evenals een kleine rekening van 9 euro te willen kwijtschelden zodat wij daar dus tv en internet blijven afnemen.

5 dagen daarna een brief… BOS incasso, of we even bijna 80 euro willen betalen…

opnieuw contact met tele2, medewerker geeft aan dat hij niets kan veranderen en dat we ons verhaal maar bij BOS moeten doen…

tele2 neemt geen verantwoordelijkheid, brengt onterechte kosten in rekening en zadelt je op met een hoop ellende… dikke afrader.

als tele2 zo doorgaat zien we ze wel in de rechtbank

Wennywafel
16-07-2015

Verschrikkelijk

Meerdere keren aangegeven, dat het beeld tijdens tv kijken,vastloopt,dan op zwart gaat en 10 min wachten op beeld na meer dan een half uur in de wacht hebben gestaan: ja mevr stekkers er effe uit, het standaard lulverhaal het probleem is nooit opgelost, de overstap naar een ander loopt inmiddels ik ben verschrikkelijk blij wat een slechte service en wat een xxxbedrijf zeg

Nico
15-07-2015

Waardeloze en botte klantenservice!

Wat een waardeloze en botte klantenservice: bel je om half 20:30 om een telefoon abonnement op te zeggen want om 21:00 gaan ze dicht. Om 20:55 krijg je eindelijk iemand aan de lijn: ''Sorry, we kunnen u niet meer helpen, morgen zijn we weer open, doei.'' Als ik nog snel zeg dat ik alleen een korte vraag heb, wordt de verbinding snel verbroken, fijn...

Online zou je ook kunnen opzeggen; account aan gemaakt, maar nee hoor! Link werkt niet en je wordt geadviseerd om ze te bellen.

Betaal gewoon iets meer voor een beter netwerk en wel goeie service. Dit soort bedrijven zijn echt schandalig...

Rianne
09-07-2015

Oplichtingspraktijken

We hebben een prepaidabonnement bij tele2. We kregen steeds vaker een nota zonder te hebben opgewaardeerd. Omdat de opwaardering deden met een opwaardeercode, was het lastig om dit precies na te gaan. Op een gegeven moment ging tele2 zelfs BOS-incassos inschakelen. Dit gebeurde vrij snel nadat ze een nota hadden gestuurd. Dan had je er invorderingskosten bovenop. De eerste keer hebben we nog betaald, want je hebt er geen overzicht over en je hebt wel andere dingen te doen. Maar op een gegeven moment voelden we wel erg veel nattigheid. Een telefoontje gepleegd naar de klantenservice de vraag wanneer we voor het laatst hadden opgewaardeerd. De mevrouw vertelde ons dat dit in het najaar 2014 was. Op mijn vraag waarom we dan nog steeds nota's kregen zonder te hebben opgewaardeerd zei ze: Ik verbind u door met iemand die dit precies weet. Vervolgens kwam er niemand meer aan de lijn. De sommeringen van het incassobureau bleven wel komen. Na een aantal brieven aan het incassobureau koos tele2 eieren voor zijn geld: het incassobureau liet weten dattele2 het dossier wilde sluiten. Wat tele2 doet is je reinste oplichting: gewoon nota's sturen voor kosten die je niet hebt gemaakt en er meteen een incassobureau op zetten. Het te veel betaalde geld zullen we bij tele2 terugvorderen, maar ik ben bang dat we ernaar kunnen fluiten. Als het niet zo is, zullen we het hier melden. Onbegrijpelijk dat dergelijke oplichtingspraktijken zomaar kunnen en dat een incassobureau (BOS) zich hiervoor laat lenen. Conclusie: tele2 is geen eerlijk bedrijf, maar een corrupte organisatie, waarvoor moet worden gewaarschuwd. Hierbij dus. En BOS incasso zou hier niet aan mee moeten willen doen.

Rianne, Oldehove

Michael
08-07-2015

1 grote puinhoop en zeer slechte liegende klantenservice

een ontevreden klant nog nooit heb ik zo een waardeloos bedrijf als tele 2 meegemaakt al maanden heb ik problemen met hun over een zogenaamde factuur die niet betaald is "ze konden de betaling nergens vinden" terwijl alles gewoon betaald is volgens de rabobank,ik heb zelfs nog geld van hun tegoed dagenlang hang je aan de telefoon en iedere keer krijg je wat anders te horen,liegen en bedriegen daar zijn ze goed in bij tele2 ik ben al 5 jaar klant maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik er ingetrapt ben de laatste keer bij het verlengen NOOOOOOOOOOOIT GEEN TELE2 MEER! ik adviseer andere mensen om voordat ze met tele2 in zee gaan eens goed achter hun oren krabben om een contract af te sluiten bij hun AUB DOE HET NIET TRAP NIET IN HUN MOOIE VERHAALTJE HIER KRIJG JE SPIJT VAN DIT BELOOF IK kijk maar op diverse forums op internet ik ben niet de enigste,er zijn ontelbaar klachten over tele2 beschreven ik ben een gewaarschuwd mens nu en ik hoop dat ik andere mensen ook kan waarschuwen voor al die wanpraktijken van hun tele2 is FIRMA LIST EN BEDROG en co mvg michael Meulendijks uit helmond

06-07-2015

Zeer slechte klantenservice!

Bij tele 2 is het zelfs mogelijk om een abbonement te hebben voor eredivisie live 17,95 per maand en voor eredivisie live en buitenlands voetbal a 25eu per maand. Als je ze opbelt hoe dit in godsnaam kan dan krijg je als antwoord, ja das best vreemd, maar kunnen er niets aan doen u mag een formulier invullen en het geld dat u dubbel heeft betaald terug proberen te krijgen. Ook is het niet mogelijk dit gelijk te veranderen omdat u 3week bedenkttijd heeft en daarvoor schrijven we het deze maand gewoon weer dubbel af!

Wat een slecht bedrijf zeg...

Toos deben
05-07-2015

Onbetrouwbaar

hoe is het mogelijk .`Wij hebben al 3 jaar alleen een telefoon bundel voor 3 euro en nu moet ik ineens 265 euro internetkosten betalen

Deze servirce hebben wij nooit gevraagd

Odi
02-07-2015

Wat een zooitje bij Tele 2 Heb morgen vrij genomen omdat er een monteur zou langskomen om alles te installeren. Bel maar even om te vragen hoe laat er morgen iemand komt. Krijg ik te horen dat er niets bekend is. Wil mijn abonnement opzeggen, ja kan over 1 jaar. Tele 2, jullie maken fouten en komen afspraken niet na. Ik zit met ellende. De mevrouw Jolanda Gremmer wil en kan mij niet verder helpen. Moet nu verplicht bij Tele2 blijven terwijl ik een afspraak zwart op wit heb dat als er iets niet goed gaat ik het contract kan opzeggen. Afspraken met Tele 2 zijn dus ook niets waard.

Duco
30-06-2015

Zeer slechte service

Ongelooflijk wat Tele2 nu weer doet. Kiezen ervoor om nu elke maand dubbele abonnementskosten te incasseren. Na vele telefoontjes en schriftelijke klachten word ik vanavond gebeld met de mededeling dat ze het geld niet terug over kunnen maken omdat het systeem hier niet in voorziet! Ze erkennen dat zij de fout hebben gemaakt echter moet ik maar rustig wachten dat het systeem terugbetaling ooit gaat toestaan. Dit terwijl er geen enkele data genoemd wordt wanneer het probleem is opgelost of compensatie wordt aangeboden. Wat helemaal vreemd is, is dat terugbetaling blijkbaar niet werkt maar dat er wel een apart formulier voor moet worden ingevuld. Tele2 jullie moeten je schamen! Dit is gewoon diefstal!

Maikel
19-06-2015

Alleen maar positief

Onlangs overgestapt van Ziggo naar Tele2. Geen negatieve ervaringen. Wij hebben het zelf geïnstalleerd en dat verliep zonder problemen. De klantenservice stond voor ons klaar bij het installeren, zelfs op zondag! Internet snelheid is goed,tv is goed en de on-demand functie is ook goed. Kortom, prima bedrijf!

Junus
15-06-2015

Niet doen! Drama provider!

Sinds vorig jaar overgestapt naar deze provider voor mijn smartphone. (krijg de naam haast niet meer mijn strot uit) Helaas een contract afgesloten voor twee jaar. Na een maand had ik er al spijt van. Ik heb slechte dekking terwijl dit volgens hun kaart goed moest zijn. Na diverse keren gebeld te hebben moest er een dekkingsonderzoek gedaan worden. Ik heb twee keer gegevens door moeten geven waar ik geen of slechte dekking heb. Twee keer zijn de gegevens "bij de verkeerde afdeling terecht gekomen", waardoor de gegevens weer zijn verouderd. Ik heb het gevoel dat ze van elkaar niet weten waar ze mee bezig zijn. Misschien is het een prima provider, maar als je problemen hebt is het een drama!

Richard Manders
15-06-2015

Oeps...foutje maar dan blijft het stil bij Tele2

Ik heb een anderhalf jaar geleden mijn Tele2pakket uitgebreid met online internetbeveiliging en betaalde elke maand netje het verschuldigde bedrag. Een kleine 7-8 maanden later zag hetzelfde pakket voor 7 euro minder per maand dus dat werd overgesloten. Na een paar maanden kreeg ik problemen met mijn pc en bleek dat Tele2 per ongeluk het vinkje van de online beveiliging had uitgezet....oeps. ik ben geen pc nerd dus hulp gzoct om mijn pc weer op te schonen en naar Tele2 gebeld. U bent weer beveiligd meneer....3 dagen later weer pc problemen....weer opschonen en wedero gebeld. Na tig belletjes bleek dat IK een link moest aanklikken in mijn mail en dat dan pas de beveiliging actief werd. Dat is nu eindelijk het geval maar niemand van Tele2 die me dat ooit heeft verteld tot dan? Ik heb dus ruim een jaar betaald voor iets wat ik niet heb genoten. Plus het foutje van tele2... ik moest maar een klacht indienen. Dat gedaan maar na een 6 maal nabellen, we zijn ermee bezig meneer.... blijkt de klacht niet bekend te zijn maar wel afgsloten te zijn? Dat snap ik niet helemaal maar goed zal wel aan mij liggen. De service is echt giga belabberd bij tele2 en de klachtenafhandeling krijgt een dikke -10. ik heb kassa en radar maar gemaild want vertrouwen in tele2 is weg.

Renee
14-06-2015

Vaak vastlopen televisie

Hier zitten we heel vaak naar programma's met vele onderbrekingen te kijken omdat het tig keer vastloopt. Het vastlopen kan oplopen tot 15 keer per half uur. Hier melding van gedaan en kregen een nieuwe modem met wederom zelfde probleem. Wij gaan in augustus verhuizen en stappen dan zeker over naar een andere provider, want dit is niet leuk tv kijken meer.

Luc
09-06-2015

Slechte voorlichting abonnementen!

Meerdere keren een verlenging gedaan met mob bellen bij Tele 2. Tot op heden nooit een probleem geweest. Nu bij laatste verlenging krijg ik opeens een mega hoge factuur omdat ik nog 4 maanden resterend contracttijd heb volgens Tele 2. Mijn vorige aanbieding was 24 maanden geldig en dit is nu voorbij (mei 2013-mei 2015) In mei 2013 ging mijn nieuwe abonn wel direct in bij verlenging, maar nu opeens pas over 4 maanden? Reactie Tele2: oh, excuses voor de onduidelijkheid, is zeker niet goed medegedeeld . Sorry hoor, maar daar kunnen we nu niets meer aan doen.... Pure misleiding dus en je wordt meteen op hoge kosten gejaagd. Pas op met Tele 2 dus! Zeer onbetrouwbaar!

Jgiovanni
03-06-2015

Heb een alles in 1 pakket van tele2. En het is alleen maar doffe ellende. Het begon al met de router die was kapot nog voor t eerste gebruik. Kreeg een nieuwe haalt het internet maar 6! Mbit van de beloofde 20. En omdat interactieve tv ook via internet gaat is het niet mogelijk on tv te kijken en te internetten want tv verbuikt vlgens hen al 6mbit. Maar zelfs als de pc uit staat en wifi ook dan nog werkt de tv niet normaal. Beeld blijft vaak hangen etc. internet valt overigens ook meermaals per uur uit. Dus ben de hele dag de router aan t resetten. Inmiddels al veel contact met ze gehad maar ze blijven dezelfde dingen vragen en komen niet met een opkossing. Ben blij als ik een nieuwe provider kan uitzoeken.. Wat een ellende dit.

28-05-2015

Misdadige "telecomprovider", zó kom je er van af....

Het is heel triest, al die akelige verhalen en ervaringen van mensen die met Tele 2 van doen hebben. Ik heb dit zelf jaren geleden ook meegemaakt, ik ben in de val van deze criminele organisatie gevallen. Het heeft me (veel) geld gekost om er van af te komen. Dit is de enige manier om van deze mafia bende verlost te raken: als Tv, internet of telefoon het weer eens een keer niet doen, en Tele 2 er zoals gewoonlijk niets op uit doen: een aangetekende brief sturen waarin u omschrijft wat er niet werkt. U sommeert deze criminelen daarin gelijk om binnen een maand aktie te ondernemen. Als u na een maand nog steeds niets gehoord heeft van deze mafia figuren, schrijft u weer een aangetekende brief, waarin u het abonnement opzegt wegens wan-prestatie. U kondigt hierin aan de modem en andere spullen terug te sturen. Automatische incasso laat u stopzetten bij de bank. Na een maand heeft u nog niets gehoord, en nu is het moment om het abonnement op te zeggen en de modem aangetekend op te sturen. Al die tijd probeert Tele 2 maandelijks een bedrag af te schrijven van uw rekening, laat uw rekening blokkeren. Dan volgen de brieven van Intrum Justitia, het "eigen" incasso-bureau van Tele 2. Er volgen daarna nog meer brieven en de rekening wordt steeds hoger. Dan volgt een brief van een deurwaarder. Betaal niets, laat het voorkomen bij de Kantonrechter. Bewaar alle kopieën van brieven en bewijzen van aantekenen! De Kantonrechter zal een uitspraak doen, als u alles netjes op papier hebt, zal er waarschijnlijk een voor u gunstige uitkomst zijn. Helemaal zonder een cent te hoeven betalen komt u er waarschijnlijk niet van af. Nadat de Kantonrechter uitspraak heeft gedaan, en u het bedrag dat u moet betalen heeft overgemaakt aan de deurwaarder, bent u eindelijk van deze criminele misdadige organisatie af, die niets anders doet dan met hun rotzooi, argeloze klanten te bedriegen. Het is een kwaadaardig gezwel in de samenleving, dit bedrijf en meer nog hun "klantenservice"..Eens u er dan eindelijk van af bent, valt een last van uw schouders af en beaamt u met velen: dit is een maar nóóit weer!