Tele2 reviews

2.3

Carla
04-04-2015

Zéér onprofessioneel

In december heb ik een alles-in-1 pakket bij Tele2 besteld. De prijzen vielen me erg mee, en wat je ervoor terugkrijgt is verder prima. Echter, de klantenservice heeft bij het verwerken van mijn aanvraag een typfoutje gemaakt wat resulteerde in een afschrijving van 434 euro. Hierover ben ik alleen ingelicht d.m.v. een rekening, zonder duidelijke reden. Via de bank alles teruggekregen. Zelfs na meerdere malen met Tele2 gebeld te hebben, bleef ik maar brieven krijgen dat ik per direct dit bedrag moest overmaken. Per slot van rekening kreeg ik een incassobureau aan mijn broek, dat beslag wilde leggen op mijn spullen. Tele2 bleef zelf zeggen dat ik de brieven kon negeren tot ik bericht kreeg. Dat heb ik niet meer gehad.

Na twee maanden had ik dan eindelijk internet op het goede adres. Nog een maand later waren deze problemen pas opgelost. Na een paar weken kreeg ik dan de rekening van alle administratiekosten van het incassobureau nog een opgestuurt. Ik ben tevreden met tv + internet, maar wat een onwijs trage en verschrikkelijk klantonvriendelijke service. Bedankt Tele2!

Wouter v S
02-04-2015

Klantenservice helpen je niet!

Tot mijn spijt glasvezel tv+Internet van tele2 genomen. Alles werkt maar de instellingen van het modem zijn zo beperkt dat dit niet van deze tijd is.

Daarnaast werken sommige functionaliteiten zoals audio output van de tele2 box niet bij sommige zenders. Tele2 zegt dat dit ligt aan de randapparatuur en dat ze dit niet ondersteunen, waarom werkt het dan bij sommige zenders wel? Ze blijven beweren dat het ligt aan de randapperatuur die zij niet ondersteunen, en daar sta je dan....ik ben blij als deze ellende voorbij is, maar ik zit er helaas nog een jaar aan vast

Koenraad
02-04-2015

Bandje van 50minuten +

Drama zeg! ik sta nu al 50 minuten in de wacht. Volgens mij is men gewoon met Pauze. Dit is begrijpelijk maar laat dat iig weten ipv met 6 wachtende voor me .......mij 50 minuten te laten wachten. Tijd kost geld! Het mooie is dit is al de 2e keer dat ik ze moet bellen vandaag ivm een storing.

vreemd dat ik de verkoop afdeling wel snel aan de lijn krijg!

Lies
23-03-2015

In 4 woorden: neem geen Tele2!

Ten eerste heb ik super lang moeten wachten totdat ik mn nieuwe simkaart kreeg. Vervolgens met de overname een paar probleem gehad. Daarna de eerste paar weken ging het goed, vervolgens kreeg ik steeds minder bereik en de helft van de tijd kan ik niet bellen of sms'en. 3G ligt er ook 9 van de 10 keer uit..

Nu sinds 2 weken kan ik niet eens meer inloggen via de app of website, dus ik kan mn status niet checken. Ook krijg ik een week na de 1e van de maand (dus ik had net weer nieuwe minuten, sms'jes en mb's) een berichtje dat mn bundel op is.. Rest van de maand kan ik dus niks beginnen.. Thanks Tele2..

Ben ik even blij dat dit maandelijks opzegbaar is..

Ik stap lekker terug naar mn oude vertrouwde abbonomentje :)

Cheronimo
22-03-2015

Slechtste internet/bel/tv provider van Nederland

Mijn ervaring met Tele2 is diep triest. Na al 12 jaar gebruik te maken van Tele2 is het de afgelopen 2 jaar alleen maar slechter geworden. Met name de verbinding die 5 a 6 maal per dag verbroken wordt waardoor je internet, telefoon en tv abrupt worden verbroken en niet meer werken. De tijd dat je dan weer onbereikbaar bent kan verschillen van minimaal 10 min tot een paar uur. Dit houdt tevens in dat elke keer als je verbinding weg valt je tv en randapparatuur ( NAS server en Mediacenter een flinke opdoffer krijgen en vaak weer opnieuw moeten worden ingesteld. Dit probleem heb ik diverse malen gemeld bij de (help)desk van Tele2 en tevens verscheidene malen bij de technische dienst van Tele2. Elke keer komt men na een meting tot de conclusie dat dat er weldegelijk iets aan de hand is want de snelheid die bij mijn modem binnen komt is schrikbarend laag en mijn download snelheid is lager dan 1 mb. En dan komt het grote probleem volgens de klantendienst is het een duidelijke zaak en dient mijn modem te worden vernieuwd/omgewisseld, maar aangezien ze dit niet zelfstandig kunnen doen wordt men wederom doorverbonden met de technische dienst. Na nogmaals mijn probleem te hebben uitgelegd en de oplossing van de collega (helpdesk) te hebben doorgegeven wordt mij steevast verteld dat men mij geen nieuwe modem kan opsturen omdat er eerst maar eens een monteur naar moet kijken want misschien is het kabeltje van de modem wel te lang of mijn software op de pc, mijn telefoon of tv wel te oud waardoor de modem niet goed kan functioneren. Dit is natuurlijk grote onzin aangezien men diverse malen door mijn modem van afstand te bereiken hebben kunnen constateren dat het ligt aan de snelheid van de verbinding die binnen komt bij de modem. Dit is mij tevens diverse malen door hun persoonlijk verteld en kunnen ze desnoods met de juiste kennis ook in de gegevens van de modem of de snelheid van de tracertest nalezen. Ook nadat ik aangeef dat mijn persoon Informatica heeft gestudeerd en in de automatisering werkt zodat ik over voldoende kennis beschik om te weten wat de euvel is wordt niet serieus genomen. Dus na 2 jr aan de telefoon te hebben gehangen en niet serieus te worden genomen heb ik contact opgenomen met een andere provider om de mogelijkheden te bespreken van een overstap. Deze provider heeft nog die zelfde dag mijn snelheid en modem na gemeten en geconcludeerd dat de geleverde snelheid drastisch laag is en absoluut niet voldoet aan wat mij is belooft en in mijn abonnement is vermeld, tevens verliest mijn modem constant de verbinding. Dit heeft er bijgedragen dat ik gelijk mijn overstap papieren heb ingevuld bij Tele2.

Tot mijn verbazing krijg ik gelijk een email waarin mij werd medegedeeld dat men binnen 3 dagen contact met mij zal opnemen. Dus na 2jr werd ik eindelijk een keer terug gebeld alleen was dit om te vragen waarom ik mijn contract wilde beëindigen met Tele2'. Na wederom alles te hebben uitgelegd werd mij gevraagd wat Tele2 kan doe om mij als klant te behouden, men kon gelijk een nieuwe modem voor mij regelen en een flinke korting op mijn contract. Ik heb hiervoor hartelijk bedankt en hun medegedeeld dat ik de aangeboden diensten van Tele2 niet meer vertrouw aangezien ze hebben bewezen mijn klachten niet serieus te nemen maar wel iedere maand mijn geld willen ontvangen. Tevens dat ik zo snel mogelijk mijn contract wil ontbinden en een schade vergoeding eis voor de problemen van de afgelopen jaren aangezien Tele2 zich niet aan de afspraken heeft gehouden welke beschreven zijn in het contract/ reglement.

Vincent
19-03-2015

Matig

Internet werk super, tv is zeer matig. Vaak herstart de ontvanger van de tv. Zit je lekker tv te kijken klapt die eruit. Ben je zo 15 min verder. Dat soms 3 keer per avond. Doe daar wat aan!

DN
19-03-2015

Schandalig

Een nieuw contract werd door mij geannuleerd, dit werd echter genegeerd en het contract kon niet meer ontbonden worden. Volgens hun gegevens heb ik nooit geannuleerd, 'er is geen notitie hiervan'.

Volstrekte onzin, een goedkope truc om mij als klant te behouden. Ik heb het opgezegd en zal nooit meer bij hun klant worden.

A.Verweel
18-03-2015

Droevend

Vanaf 1 januari ben ik klant bij Tele2 en heb problemen met mijn modem.

Word er een portforwarding regel ingezet dan reset het modem gelijk.

Alles ligt eruit, dus ook de instellingen van de portforwarding.

Heb net voor de zoveelste keer de klantenservice gebeld, maar medwerking wist hier totaal niets vanaf.

Bij KPN nooit problemen gehad!

Heb spijt als haren op mijn hoofd de overstap naar Tele2 gemaakt te hebben maar zit er nog 2 jaar aan vast....

Klantenservice stelt niets voor.....zat zelfs het forum te lezen over deze klacht.

Ook krijg ik niemand van de technische dienst aan de lijn.

Die hebben iets anders te doen, werd mij verteld.

Duko dees
15-03-2015

Goedkoop, duurkoop

Glasvezel abonnement moeizaam af kunnen sluiten, o.a. Verkeerde gegevens, slecht bereikbaar/onduidelijke communicatie.

Daarna sim only erbij gedaan, samen in 1 pakket, ook 1 en al drama.

Slecht bereik, en rekening gehad van 140 euro, omdat ik buiten mijn mb's zat.

Maar ze hebben mij verteld dat er geen kosten zijn verbonden als ik buiten mijn bundel kom, alleen snelheid wordt verlaagt(staat ook bij hun op de site).

Contact over gehad, en komt er op neer dat het MIJN eigen schuld is, omdat diegene die het contract heeft afgesloten een fout heeft gemaakt.

klachten formulier ingevuld, en na 1 week nog geen reactie gehad, over het afhandelen van dit probleem.

Helaas nog 1 jaar vast aan dit zooitje, maar daarna direct weg, en nooit weer terug.

Nou
13-03-2015

Niet goed

Het aansluiten bij Tele2 verliep soepel. Ik kon het niet zelf (vanwege verkeerde info) maar kosten monteur gingen naar Tele2. Geen probleem. Het probleem kwam elke maand. Toen bleek deze "goedkope' provider achteraf (door hoge telefoonkosten) uiteindelijk duurder te zijn dan mijn eerdere provider. Het 'goedkope' is dus maar schijn en ik had het beter niet kunnen doen. Na 6 maanden gingen wij vrij plotseling verhuizen naar het buitenland. Wat een drama! We moesten een brief sturen (telefonisch of per mail ging niet) naar een adres met bewijs van uitschrijving of inschrijving buitenland. Ha ha en daarna kregen we de doos toegestuurd waarmee we de modems terug konden sturen... Leuk verzonnen, dan zit je dus al in het buitenland. Gaat moeilijk. Na verschillende telefoontjes (je kunt ze absoluut niet mailen.., dus geen bewijs) kreeg ik een antwoord nummer om op eigen houtje alles alvast terug te sturen. Kon ik dan de brief met bewijs daarmee toesturen? Ja dat kon. Achteraf kon dat niet want Tele2 gaf doodleuk geen bevestiging en bleef rekeningen sturen en aftrekken. Toen ik vanaf het buitenland belde waar de bevestiging bleef kreeg ik een zeer bijdehante tante aan te telefoon die mij wel vier keer in de reden viel omdat ze niet wilde dat ik mijn verhaal deed. En vier keer hetzelfde herhalen... Met welk IQ nemen ze daar mensen aan vraag ik me af? Een bedroevend slechte service wil je opzeggen bij Tele2.

Henricus Johannes
27-02-2015

Medewerk(st)ers TOP service SLECHT

Ik heb een 1 gegeven maar dat is al te veel.

Internet is één van de belangrijkste dingen geworden in onze maatschapij,zo ook voor mijn bedrijf.

Nu na een werk week vol loze beloftes en afschuiven van fouten heeft tele 2 er voor gezorgd dat ik mijn internationale en tevens grootste klant ben kwijt geraakt.

Door mij geen internet verbinding te geven.

Hiermee is ben ik ook een tientallen duizenden euro's kwijt gespeeld door mijn gedane investering.

Dus maandag maar eens naar de bank voor een eventuele lening en anders maar naar het kvk om mijn bedrijf te stoppen.

Tele 2 BEDANKT!

Beste mensen,reageer je aub niet af op de medewerkers die kunnen er niets aan doen,het ligt echt aan tele2 zelf die geeft de medewerkers ook niet meer ruimte om problemen op te lossen.

Wesley
26-02-2015

Eerst ons belang, dan heel lang niks, en dan jouw dingetje.

Absoluut zeer slechte klantenservice. Medewerkers zijn niet getraind op klantvriendelijke houdingen en belevingen, een uitzondering daargelaten. Altijd eerst de eigen portemonnee op korte termijn, dan de klantrelaties. En dat, terwijl een virtueel provider als Tele2 eigenlijk alleen voor tevreden klanten hoeft te zorgen.

Jasmijn de Baan
25-02-2015

Perfecte Verhuisservice

De afgelopen maand heb ik in een hectische persoonlijke periode een erg goede ervaring gehad met de service van Tele2.

Deze maand ben ik namelijk vrij ad-hoc verhuisd. Na het doorgeven van deze verhuizing, belde Tele2 me op om dit door te nemen en aangezien ik op heel korte termijn verhuisde, hebben ze er toen een escalatie zaak van gemaakt. Tijden de dagen van de verhuizing heeft Tele2 mij elke dag gebeld met de vraag hoe het ging, of ik al goede internetverbinding had en met suggesties hoe ze ons verder konden helpen. Helaas ben ik verhuisd naar een pand waar de bedrading op zijn zachtst gezegd vrij rommelig in elkaar zit. Toen wij de internet portal in ons appartement maar niet konden vinden (en heel erg a-technisch zijn we nou ook weer niet), stelde Tele2 voor gratis een KPN-monteur te sturen. De monteur was erg vriendelijk en zonder hem was het zeker nooit gelukt een verbinding te leggen (het was even zoeken naar de kabel en toen hij heeft de losse (!) draden uit onze muur getrokken en die in een goede portal gemonteerd). Diezelfde dag belde tele2 me op met de vraag hoe het was gegaan en of we nog meer hulp nodig hadden. Omdat we zoveel ongemak hadden gehad met de verhuizing, zeiden ze dat ze de verhuiskosten van €35,- niet zouden factureren om ons tegemoet te komen in deze hectische periode.

Het feit dat de bedrading in ons nieuwe huis niet goed in orde is, is in principe niet het probleem van tele2. Toch zijn ze ons kosteloos op alle manieren tegemoet gekomen. Daarnaast vond ik het opmerkelijk dat ik elke keer iemand anders aan de lijn had, maar dat ze allemaal goed op de hoogte waren wat er speelde.

Ik was onder de indruk van de service! Het betekende voor mij vooral een zorg minder :)

Met vriendelijke groet,

Jasmijn

Remafimatele2
24-02-2015

In 3 woorden geweldig

Na het installeren van de setup www en tv liep alles in 1x als een zonnetje.

Daar kan Ziggo waar ik vandaan kom nog iets van leren!

Er is echter een ding dat ik aan de Davolink heb verandert ik heb er een Long Range antenne van Alfa opgeschroefd, nu kan een heel gezin van 5 ook boven dwars door muren met staal gewoon online gamen tegelijk, en ik heb nog wel 20/mb! abbotje.

Sam
24-02-2015

Tele2 is een drama

Adsl is eruit gegooid en niemand van de afdeling escalatie weet waarom. Om het probleem op te lossen krijg ik met spoed een nieuw adsl abonnement. Duurt minimaal 3 weken. Zit straks maand zonder adsl. Dit geeft veel ongemakken en alles gaat nu mobiel over 4G waardoor ik inmiddels een torenhoge rekening heb.

Fred
23-02-2015

Ze zijn de accounts aan het veranderen wat betreft het inloggen, nu kan ik niet meer inloggen. Wat strontvervelend.

Anne
20-02-2015

Prima en vooral: goedkooooop!

Nu ruim een jaar Tele2 mobiel, 17,50 onbeperkt bellen en sms'en en dit is me niet tegengevallen! Ik heb weleens wat mindere verbinding (of gesprek valt weg) maar dat zou aan mijn toestel kunnen liggen. Even bellen wat er aan de hand zou kunnen zijn en je wordt door een bevlogen medewerker naar een oplossing geholpen.

Mike
17-02-2015

Kut

Slecht bereik en slechte tv loopt vaak vast voor en tijdens opnames . Ook als je gewoon wat kijkt tript hij regelmatig . WiFi valt vaak weg soms dagen achter elkaar . En de service is ook erg slecht ! Kortom Knudde

Mark Dijkman
12-02-2015

Meer spijt dan haren op mijn hoofd

Nu ruim 9 maanden Tele2 Alles-in-Een Glasvezel. Nadat ze eerst mijn aanmelding kwijt waren geraakt, vervolgens blijkbaar mijn bestelling niet in het system konden plaatsen omdat de lijn niet opgeleverd was, werd vervolgens bij de overstap mijn telefoonlijn niet meegenomen. Uiteindelijk 18 dagen zonder telefoonlijn gezeten voordat het weer werkte.

In het begin was de Internet verbinding heel snel. Maar na paar maanden, vooral 's avonds in het weekend valt regelmatig de Internet verbinding weg of hapert de TV. Nu ging het modem op zaterdag kapot, meteen gebeld. Konden ze pas op woensdag een monteur leveren.

Helaas heb ik twee jarig contract, anders zou ik per direct opzeggen en overstappen.

Peter van Esseveld
04-02-2015

Beter dan verwacht.

Overgestapt van Ziggo naar Tele2 internet en bellen (basis). Vandaag door monteur aangesloten. Alles administratief prima. Aansluiting was een dag eerder klaar dan beloofd. Tot mijn verbazing een internetverbinding die sneller is dan mijn oude Ziggo verbinding (is had de zwaarste variant van Ziggo). Tele2 belooft 40 mb/s maar ik bleek (gemeten via de Ziggo snelheidsmeter) 41 mb/s te bereiken. Twee keer zoveel als bij Ziggo. En voor een goede prijs. Zoveel kwaliteit voor deze prijs had ik niet verwacht. Dit is geen reclamepraatje maar mijn echte ervaring.