Tele2 reviews

2.3

Manon
29-08-2014

Uitstekende klantenservice

Wat mij enorm opvalt is de vriendelijkheid van de klantenservice. Dit is bij vorige providers in de regel anders geweest. Tele2 denkt mee over oplossingen, geeft goed advies en gaat naar mijn idee echt "above and beyond" om je met een probleem te helpen. In mijn geval begon mijn telefoon wat haperingen te vertonen en heeft de klantenservice ruim de tijd genomen om verschillende opties met mij door te lopen (van vroegtijdig verlengen tot reparative). Mijns inziens kwamen ze met de - voor mij - goedkoopste oplossing én een backup plan, mocht de eerste oplossing anders uitpakken.

Het abonnement (bereikbaarheid van mijn gsm, factuur, levering, prijs, etc.) loopt naar behoren, prima dus. Ik aarzelde bij het afsluiten omdat Tele2 bekend staat als "goedkoop", maar heb geen moment spijt gehad.

29-08-2014

Niet klantvriendelijk

Heb sinds een paar jaar adsl en telefonie van tele2.

Pluspunten zijn dat mijn internet in al die tijd misschien 1 keer uit heeft gelegen, telefonie is altijd zonder storingen geweest. Ook het vaste ip-adres heeft veel voor mij betekent, omdat ik voor verschillende doeleinden van buitenaf in mijn thuis netwerk wil kunnen komen. Dat gaat met een dynamisch ip adres ook, maar met een vast adres toch net iets makkelijker.

Dan mijn ontevredenheid die het cijfer dan ook flink omlaag trekt:

Vorig jaar werd de standaard snelheid van adsl verhoogd van 4 naar 20Mb/sec dus ik nam contact op met de klantenservice.

Over de verhoging heb ik een paar vragen gesteld en in principe zou deze verhoging gelden voor mij, begreep ik toen. Er zou geen verandering nodig zijn aan mijn abonnement, het was een technische handeling.

Enkele dagen later had ik spontaan een "nieuw" abonnement en dus weer een verlengde contractperiode, terwijl mijn snelheid gewoon 4 Mb bleef. Via internet en chat contact gezocht, maar plotseling kon ik niet meer geholpen worden online. Ik heb geen behoefte om weet ik het hoe lang aan de telefoon te moeten hangen, zeker nadat blijkt dat wanneer je iemand spreekt het zomaar kan gebeuren dat je contract verandert. Ik wil dus alleen nog maar contact via internet, zo heb ik altijd bewijs. Maar Tele2 lijkt zich dat te beseffen en biedt daarom volgens mij geen online contact aan bij problemen> niet erg klantvriendelijk en betrouwbaar.

Vervolgens liep afgelopen maand mijn contract af en ja hoor, de klantenservice aan de lijn: Of ik wilde profiteren van een geweldig aanbod wat hij me ging doen.....

Ik kreeg zomaar 6 euro korting per maand! Toen ik dat afwees werd het al 9 euro!

En dat heb ik ook afgewezen, want ik wil er vanaf kunnen.

Maar goed ook, want toen ik het voorstel vergeleek met de huidige prijzen bleek dat ik gewoon voor 6,50 euro per maand gefopt werd met het aanbod.

Serieus, ik weet niet welk klantmanagement er achter zit bij Tele2, maar op dit moment is het echt om te janken zo slecht.

Jammer Tele2

Issam
28-08-2014

Dmz / port forward werken niet

Nooit meer Tele2. Laatste keer en nooit weer. Niet geschikt voor online gaming vanwege NAT type 3. Draadloos internet zien ze als een extra iets. Ik heb een 40mbps glasvezel abonnement waar ik maar 15 Mbps WiFi van krijg terwijl dat 40 hoort te zijn. Klantenservice zegt pech gehad zolang je maar met kabel 40 Mbps krijgt en daar krijg ik maar 34 Mbps bij. Grootste oplichters, Tele2 speelt het aardig totdat je aan een contract vast zit.

Hendrik Anoniem
25-08-2014

Tele2 Steelt geld van Studenten!

Beste,

Ik ben al bijna 2 jaar klant bij Tele2 en zij stelen letterlijk mijn geld, mijn Wi-Fi was kapot dus moest ik op 3G over gaan, maar helaas is bij Tele2 of was inmiddels hebben ze dit al veranderd dat je dataverkeer doorloopt met hoge rekening als gevolg, de rekening was 500 euro maar ze konden hem onzetten naar 250 omdat ik blijkbaar hier niet om gevraagd had, dat is bijna de helft van mijn complete telefoon qua waarde, zoveel kost dataverkeer niet zoals hun dit berekenen, maar juridisch gezien hebben zij altijd een been om op te staan niets tegen te doen, ze halen heel slecht geld van je rekening af, en zijn onduidelijk qua facturen, ze veranderen de betaal data en rekenenen hoge kosten voor als je afgesloten was wat overigens ook niet eens mijn eigen fout was.

Desalniettemin Tele2, als ik jullie kapot kon maken dan hoop ik dat ik dat op deze manier kan doen want jullie stelen geld van studenten en weten daar weggetjes in te vinden.

Dankjewel, en veel plezier met mijn geld he bijvoorbeeld lekker op vakantie gaan wat ik niet kon door jullie torenhoge rekening, stelletje criminelen,oplichters. Ik hoop dat ze de Directeur van Tele2 ooit nog eens vast zouden zetten gleupert dat je bent.

Mvg,

Een bestolen student.

Dana basic
18-08-2014

Klantenservice prima

via de virtuele assistent ( geen aanrader) uiteindelijk toch een mensch aan de lijn. We hebben last van een storend tele2 kastje en willen na jaren een vervanging. Na een kort overleg, is al snel duidelijk dat het niet aan de kabels ligt maar echt aan het kastje en wordt toegezegd dat we een nieuwe krijgen. Mogen we er ook 1 extra bestellen voor de slaapkamer? Ja hoor, dat kost u 5 euro in de maand. HUH? waarom? dat is de straf omdat u voor het goedkopere adsl kiest en niet voor de kabeltv. Dat werd niet zo gezegd hoor, maar dat is wel de waarheid. Enfin, dan geen tv in de slaapkamer ook goed. Nee, dat gezeur altijd als je de kans hebt om iets af te kraken. Tele 2 is prima, mensen vinden altijd wel wat te zaniken en je klimt nou eenmaal sneller in je toetsenbord om te zeuren dan om complimenten te geven. Wij zijn in elk geval goed geholpen en al jaren klant bij Tele 2. Ook wijs geworden wat dat betreft; als je al jaren bij tele 2 zit, moet je even met ze bellen om de zoveel tijd. waarom hoeven nieuwe klanten veel minder te betalen dan oude klanten? En dan passen ze het voor je aan. Moet je natuurlijk wel zelf in de gaten houden, ze gaan je niet zelf bellen om te zeggen dat dat kan... Veel succes.

Jeske V.
06-08-2014

Prima, op 1 fout na

Ik heb ruim 1 jaar een abonnement op Tele2 internet 20mb gehad. De klantenservice is snel, vriendelijk, deskundig en goedkoop (lokaal tarief!) internet had nooit storing o.i.d.

De prijs/kwaliteit verhouding was erg goed, de 1e 9 maanden maar €10,- Daarna wilde ik mijn abonnement verhogen naar 40mb en dit was telefonisch binnen 15min. geregeld voor niet veel meer dan het originele bedrag (€27,- ipv €23,- voor de resterende 3 maanden mits nieuw abonnement 1jaar).

Helaas bleek achteraf dat ze me de 40mb helemaal niet konden leveren op mijn adres. Iets dat ik zeer spijtig vind, aangezien de klantenservice en werking van het internet verder altijd probleemloos is verlopen.

Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe provider die mij 40mb of meer kan leveren met dezelfde kwaliteiten als Tele2. Iemand suggesties?

Wolvega
05-08-2014

Al een week zitten wij zonder televisie. Vorige week maandag contact opgenomen met Tele2, het leek dat we goed geholpen werden. De klantenservice vertelde ons dat het aan het kastje lag, dus zouden we die nieuw krijgen. Vrijdag werd die geleverd, maar helaas. De klantenservice had het mis, het lag uiteindelijk toch aan de kabels! Dit weten we nu omdat we het kastje hadden aangesloten, maar nog altijd nog geen signaal. Hierbij weer contact opgenomen met Tele2, de kabels zouden met spoed opgestuurd worden. Nu is het alweer dinsdag, en zouden we het vandaag ontvangen met de post, helaas! Net alwéér contact opgenomen, en de kabels zijn niet verstuurd en we kunnen ze pas aan het einde van de week ontvangen! Beetje jammer. Het is vakantie, en we vervelen ons werkelijk kapot. Jammer dat we dan nu 2 weken zonder televisie moeten zitten. Hopelijk worden ze vrijdag wel geleverd! Erg jammer, Tele2 is niet mijn favoriet! Slechte internetverbinding in sommige kamers, en nu geen tv..

Urmia
02-08-2014

Geen signaal tv

Na 3 uren stekkers trekken toch maar besloten om de klantenservice te bellen. Na 20 minuten weer stekkers trekken kwam de medewerker tot de conclusie dat mij televisie het echt niet deed DUH. Daar was ik inmiddels na 3 uur al achter (maar er werd getwijfeld door de medewerker tele2 als ik het kastje wel had gereset, dus voor de zekerheid toch maar weer gedaan). Omdat het weekend is zal er binnen 3 dagen contact met mijworden opgenomen. Gelukkig doet internet het wel dus heb me gelijk bij een andere provider aangemeld.

Raymond
02-08-2014

Waardeloze internet snelheid

Voor een internet aansluiting is deze provider absoluut af te raden, zeker als je vertrouwd op een stabiele en snelle verbinding.

Dit geldt overigens voor alle aanbieders die over het lijntje van de KPN mee liften en natuurlijk ook voor KPN zelf.

Tevens is het modem zeer beperkt qua instellingen.

Glasvezel is ook geen oplossing. Daar komen helemaal veel klachten vandaan.

Zelf ben ik werkzaam voor UPC, maar in mijn regio zit ZIGGO.

Nu deze toch samen gaan in de loop van volgend jaar heb ik eindelijk maar besloten over te stappen naar ZIGGO, hopende dat het dan allemaal wat sneller gaat.

Wordt vervolgd...

Rick
01-08-2014

Zowat nooit mobiel internet

Mijn mobiel internet werkt al vanaf dag 1 waardeloos .Ik heb meerdere malen de alleraardigste klantenservice gebeld die heel behulpzaam alle instellingen doorlopen , dan doet internet het weer even maar binnen de kortste keren valt de hele internet verbinding weer weg . ik moet dan me telefoon ( samsung galagy mega 6.3 ) opnieuw opstarten of de vliegtuigstand aan en uit zetten om weer even internet te hebben , even ja want het is nooit voor lang . van de 1000mb die ik per maand koop kan ik er gemiddeld maar 150 van gebruiken omdat internet het nooit doet . aan de telefoon ligt het niet want ik heb dezelfde telefoon met Vodafone gebruikt en toen had ik dit probleem niet .even een email sturen onderweg of een keer de navigatie gebruiken dat is een crime op deze manier . ik heb alles van tele2 : tv , internet , telefoon en mobiel dus en ik ben verder met alle diensten van tele2 tevreden maar het mobiel internet is waardeloos en zorgt voor heel veel stress onderweg . de mevrouw van de klantenservice die ik net gesproken heb en die weer alle instelling heb doorlopen heeft mu toegezegd dat als het weer gebeurt ik een nieuwe sim kaart krijg omdat het volgens haar dan daar aan ligt , het zal mij benieuwen pffff

Joep
31-07-2014

30% goedkoper maar 95% beroerder

+ TV kastje ziet er goed uit

- Zeer beroerd signaal qua internet. Downloaden is een drama. Hier valt ook niets aan te doen als een router kopen zeggen ze, en dan kàn het minder worden. Dikke sjaak! Wat een onzin. Snel weer terug naar Ziggo straks.

Mariam
28-07-2014

Prima geen problemen

Geen slechte ervaringen met tele 2, altijd goed bereik, slechts op de plekken als je echt tussen weilanden door rijdt geen 3g, maarja dat klopt ook met de bereikbaarheidskaart van t-mobile. Klantenservice een paar keer gebeld, als ik vragen had, prima bereikbaar, vriendelijk en alles.

H.Hubregtse
22-07-2014

Klant onvriendelijk, in zichzelf gekeerde organisatie

Ik werk in Frankfurt en kom 1x pm. naar mijn huisadres in NL.Tele2 mobiel abo.met auto incasso. 1 x niet gelukt (twv €38.-), een post herinnering ongunstig gekomen in de bus in NL en dus te laat met mijn reactie.Meteen BOS Incasso op mijn nek met bijzonder onvriendelijke brief,m.i. in overleg met Tele2, Door omstandigheden deze ene vergeten betaling laten liggen en een tweede BOS brief ontvangen met een nog dreigender inhoud.Alsof ik een broekie van 18 ben die voor €200+ mobiel bezig is (het was nog steed enkel €38.-). Nu wil ik een klacht indiene, via www. ...echter dat kan niet, wel de virtuele chat room moeten gebruiken..........deze miep stelt vragen over mij ipv dat ze mij vraagt wat de klacht is, na teveel heen-en-weer geleuter met antwoorden die deze Miep wenst ben ik gestopt want na 5 minuten was ik ng nergens.................deze ervaring helaas 2x moeten opdoen dus nu ben ik het zat om als broekkie behandelt te worden.....inderdaad bijKPN is het beter toeven...............dus Tele2 kan aan het gas..........ik ben ontevreden...........das duidelijk.......H.Hubregtse

Mobas
13-07-2014

Slechtste keuze ooit

Overstap gemaakt van Tmobile naar Tele2 helaas slechtste keuze ooit geweest.

Dacht dat het hetzelfde netwerk betrof, echter bij overstap viel telkens het netwerk weg.

We moesten alles bijhouden, in welke plaats we waren, wanneer netwerk weg viel etc. Uiteindelijk (na weken) vroeg een helpdeskdewerker of we ooit een nieuwe simkaart gekregen hadden. Dit bleek gelukkig te werken, jammer dat de ICT nerds van Tmobile hier nooit aan gedacht hadden...

Vervolgens zie ik tot mijn schrik dat ik vermeld sta in detelefoongids met het tele2 nummer, dit is in gebruik van mijn dochter, ik wil nooit ergens vermeld staan ivm met werk bij justitie. Dit ahd tele2 verzuimd om te vragen,na 3 keer vragen en klachten in te dienen is het nummer gelukkig verwijderd.

Nu zit mijn dochter in Zuid Frankrijk en heeft ze geen bereik met bellen en internet....

Echt compleet waardeloos...........

Betaal liever iets meer voor kwaliteit, ga niet in zee met deze amateurs....

L van Aggelen
04-07-2014

Mobile abonnement beeindigen een groot drama !

Na diverse problemen over data gebruik en hoge kosten, volgens app niet over bundel. En zonder te weten telefoon afgesloten vanwege een betaal achterstand waar ik totaal niet van op de hoogte was. Geen mail ontvangen, geen smsjes, geen schriftelijke rekening laat staan een herinneringsrekening. Uiteindelijke het incassobureau hierover ingelicht en niet hoeven betalen, behalve mijn maandbedrag van 8 euro. Was ik er helemaal klaar mee. We hebben 4 abonnementen lopen en die wil ik per direct opzeggen. Nou blijkt dat er 2 verlengd zijn en ik deze moet uitdienen, dit omdat ik in maart 1 nieuw kaartje wilde voor mijn zoon en uiteindelijk na een mooi verhaal ook voor mezelf hadden ze een mooi verhaal dat we ons contract konden verlengen. Ze weten dit zo mooi te brengen dat ik per ongeluk ermee in zee ben gegaan. Volgens het bandje krijg je dan te horen dat je 7 dagen bedenktijd hebt, maar je krijgt daar geen schriftelijke bevestiging van. Dus dan wordt je er niet aan herinnerd, zodat je er nog even over na kan denken.

Nu wil ik er van af en kan je met geen mogelijkheid de contracten stop zetten of afkopen. Ik ben helemaal klaar met tele 2. Ik betaal nog liever iets meer dan dat je met mooie verhalen over contract verlenging er in stinkt en niet onder contract uit kan. Ik ga met mijn hele gezin over naar een andere provider met een goede klantenservice die wel netjes contracten opsturen en met je meedenken. En waar je wel fatsoenlijk te woord wordt gestaan op een gratis telefoonnummer.

Initials
01-07-2014

Oplichters

Zit al ruim 2 jaar bij Tele 2 en heb mijn abonnement elke keer per jaar verlengt zodat ik ook gebruik maakte van de extra korting. Dit jaar wilde ik overstappen naar XS4ALL om twee redenen. Tele2 heeft regelmatig storing op TV en internet en ze hebben nog geen mogelijkheid om TV op je iPad te kijken. Dus alles aangevraagd bioj XS4ALL, wordt ik 1e keer gebeld door Tele2 klantenservice of ik toch wil blijven. Deze afdeling kon toen een aanbieding maken van 53 euro per maand (all in) maar gaven aan dat voorlopig geen TV gekeken kon worden op iPad. Ik heb toen gezegd laat maar. 3 dagen later wordt ik weer gebeld, of ik toch nog kan blijven. Met deze meneer gepraat en die begon als eerste dat Tele2 bijna klaar was met de app en volgende maand deze er zou zijn. Bij mijn vraag waarom de andere Tele2 beller dit niet zei, verzekerde deze man dat de afdeling klantenservice dit niet weet maar zijn afdeling opzeggingen dit wel weet. Verder bood deze man mij ook nog eens aan de 1e maand gratis en de rest van het jaar 48 euro/per maand. Ik hoefde alleen te annuleren bij XS4ALL en dit abonnement zou automatisch ingaan. Ik besloot om toch nog een jaartje te proberen bij Tele2. Nu 2 maanden verder krijg ik gewoon een rekening van TEle 2 dat mijn abonnement stilzwijgend is doorgezet, dus geen gratis maand maar de volle pond van 68 euro! Ik gebeld naar Tele 2. Ze zouden het uitzoeken en ik zou terug gebeld worden. helaas niemand belt terug. Ik weer bellen. Heb toen verschillende afdelingen gesproken en allemaal konden ze niks terugvinden. Ik gaf aan dat er bandopnames zijn gemaakt dus dit zeker terug te vinden moet zijn. 1e medewerker (afd klantenservice) gaf aan dat dit maar een paar weken bewaard blijft. 2e werknemer (afd opzeggingen) geeft aan dat dit zeker er moet zijn want ze bewaren het een langere periode?! 1e medewerker geeft aan dat ik kan blijven maar de app er zeker niet komt en ik voor 53 euro per maand kan blijven. 2e medewerker gaf aan dat ik kan blijven voor 50 euro en de app zeker nog een jaar op zich laat wachten. De aanbieding van 48 euro kon niet en mochten ze niet maken?! Hoe die medewerker dat kon doen wisten ze niet. Ik gaf aan dat ik me erg misleid voelde en het gevoel kreeg dat ik met een stel oplichters aan het praten ben. Ik heb me weer aangemeld bij XS4ALL en ga Tele2 opzeggen. Ik kan echt dit bedrijf niet aanraden, gaan slecht met hun klanten om en zijn alleen maar prijzenjagers. Beloftes maken en niet waarmaken en de klant zelf overal achter aan laten gaan. Zal blij zijn als ik hier weg ben!

Loubba
30-06-2014

Als ik een 0 kon geven zou ik een 0 geven ipv een 1

Werkelijk slechtste provider ooit! Alles lopen ze op achter, klantenservice 1 groot drama. Vanaf september is mijn 2 jarige abb met verlopen gelukkig en ben ik van ze af. Nog nooit zo een dramatische provider meegemaakt.

Dirk
29-06-2014

Zeer slecht internet bereik!

Internet in binnenland is slecht en instabiel. In het buitenland werkt het totaal niet. ook telefoonbereik is onbetrouwbaar in het buitenland.

App Mijn Tele2 werkt meestal niet.

21-06-2014

Dramatisch - blijf weg bij Tele2

Een bestelling plaatsen; ja dat kan. Maar daarna begint de ellende. Een andere datum voor levering kan niet, oude bestelling annuleren, nieuwe maken en daarna gaat alles mis! Ze weigeren je bestelling te annuleren, de medewerkers van de servicedesk mogen werkelijk niets doen en verwijzen steeds door naar andere telefoonnummers/opties etc. 4 x opgezegd en ze blijven maar doorgaan met berichtjes dat ze de bestelling wel doorgaat. Geen leidinggevende te pakken etc etc.

Rem
16-06-2014

Nooit weer tele2!

Bijna nergens mobiel internet: buiten, binnen, in de stad of op het platteland. Nergens normaal bereik. Helpdesk is ook niets: krijgt altijd het voorstel om je simkaart te vervangen. Hoor van iedereen in mijn omgeving hetzelfde verhaal. Wees dus slim en doe het niet: goedkoop is duurkoop.