Tele2 reviews

2.3

Olaf
18-05-2020

Wat een ellende

Bieden slechte apparatuur, geen maar dan ook echt geen service, slecht internet, rammel tv, zogenaamd uitzending gemist maar dat op enkel 5 zenders etc etc. Geen oplossingen omdat het simpelweg uitgescheten pakket is. Oplossing voor uitzending gemist? Een andere duurdere decoder met opname mogelijkheid. Wordt tweedehands ding geleverd vol met storingen en kan maar 1 programma opnemen door tijdeoverlap kun je van 1 zender geen opvolgende programma’s opnemen. Klacht daarover, ja soms sturen we een gebruikt ding die later niet goed kan zijn. Wtf?!? Oh ja omdat die decoder wordt gestuurd wordt het contract ook uitgebreid vanaf de leverdatum van die decoder. Besluit je zoiets na een half jaar dan heb je dus anderhalf jaar contract.,,dat mag helemaal niet. Ik heb hem maar afgekocht en hoop velen hier te waarschuwen voor deze praktijken, wat een onproffesioneel bedrijf die op basis van bluf je er alleen proberen er tussen te nemen met een inferieur product. Ze leveren iets zodat je het geen oplichting kunt noemen maar misleiding is het zeker.

Tjarda
14-05-2020

Geen hulp verlenen bij zonnet.nl accounts

Ik ben mijn wachtwoord voor zonnet vergeten. Stom natuurlijk. Nu willen ze me bij tele2 niet helpen ivm de AVG wet. Het stomme is dat ze alles controleren van mij dat klopt. Ze kunnen gewoon een link naar zonnet.nl sturen omdat ik op mijn telefoon wel mijn mails kan inzien. Dus er hoeft niets aangepast te worden. Geen AVG misbruik dus maar helpen ho maar.

Joop
07-05-2020

Bedankt Marianne

Na een slechte ervaring een hele behulpzame Marianne aan de lijn gekregen die alles naar tevredenheid oploste.

Ward
04-05-2020

Bijzonder slecht internet, en nog slechtere klantenservice. Tijdens verhuizing door dubbelzinnige antwoorden van de klantenservice in een nieuw contract gedrukt terwijl ik op een plek ben gaan wonen waar officieel tele2 niet eens officieel levert daar.

Goed of jaar waardeloos internet, of een heel jaar contract afkopen.

Kortom, 'fantastische' provider!

Inge
01-05-2020

Slechte klantenservice

Klachten worden niet behandeld als je er zelf niet achteraan gaat. Ben verkeerd geïnformeerd en duurde 2 maanden voordat ik eens iemand aan de telefoon kreeg die mij meer kon vertellen. Geven aan contact op te nemen met je maar krijgt vervolgens 0 gehoor. Voor mij nooit meer Tele2, wat een ellendig bedrijf. Manmanman.

Lucyella
28-04-2020

Tele2

Het staat zo mooi op de site: ''vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis. Inmiddels al 1 week verder nog geen telefoon. Hebben we het nog niet eens over de dagen die je vrij moet nemen, waarop misschien je pakketje kan binnen komen en dan toch weer niet komt.

Klantenservies van tele2 kan je niet helpen. Evenmin AMP, maak maar alweer een nieuwe afspraak. Waardeloos!

21-04-2020

Service

Zij kunnen er niks aan doen, al die mensen die bij de klantenservice werken. Die krijgen de meeste stront over zich heen dus ik begrijp dat ze soms zo praktisch reageren.

Als al die telecom bedrijven nou eens niet op hun strepen gaan staan als het aankomt op contractbreuk, dan zouden de reviews wat positiever zijn.

Ik lees hieronder veel van wat mij ook is voorgevallen, en dat stelt mij gerust. ben in iedergeval niet de enige.

wat mij minder gerust stelt is dat die andere providers NOG beroerder scoren, laten we hopen dat die wel blijft werken en dat ik daarvoor in de toekomst niet ook van de servicedesk afhankelijk wordt.

vriendelijke groet,

Anne
21-04-2020

Bagger internet en service

Bij het afsluiten van een internetabonnement nog zeker twee weken problemen gehad om het internet aan de praat te krijgen. Ik werd meerdere keren van Tele2 naar KPN en terug gestuurd. Al die tijd geen internet gehad ondanks dat ik het op tijd had aangevraagd.

Inmiddels heb ik vanwege de lage internetsnelheid gekeken naar een alternatief abonnement. Op de site staat geen optie met hogere snelheid, maar wel dat hun partner T-mobile dit biedt. Dus ik wil overstappen naar T-mobile. Opzeggen is in eerste instantie lastig, omdat een foutmelding telkens zegt dat ik het moment van eindigen nog moet invullen. Grappig, want dat is geen optie in het formulier. Later lukt het wel. Vervolgens word ik gebeld door Tele2 met het aanbod van een hogere snelheid. Waarom staat dat aanbod niet online en bel je me ná het opzeggen?

Bij het opzeggen stond expliciet vermeld dat ik het modem niet terug hoefde te sturen. Vervolgens krijg ik een retourdoos toegestuurd met brief dat ik mijn modem moet terugsturen binnen twee weken en dat als ik dat niet doe, ik een fikse boete krijg. Aan de hand van wat plaatjes moet ik zelf bepalen of mijn type modem wel of niet terug moet.

Hoe slecht kan je interne administratie en communicatie tussen afdelingen zijn? Klantvriendelijkheid kan geen prio zijn in dit bedrijf. Dat leidt tot verspilde tijd aan mijn én hun kant.

Jana
13-04-2020

Slechte ervaring

Over het algemeen altijd tevreden geweest met mijn internet afsluiting. Echt toen ik moest verhuizen en met het beëindigen van mijn abonnement ging het mis.

Keurig netjes in januari gebeld om het abonnement te beëindigen vanaf eind februari. Zelfstandig nog het wifi modem opgestuurd sinds de levering van de doos van Tele2 zelf maar niet kwam. Kreeg ik vervolgens weer een rekening voor de maand maart eind februari. Dus ik weer bellen met de klantenservice, die vertelde mij dat hun collega mijn abonnement niet goed had beëindigd. Dus heb dat weer opnieuw moeten regelen en vervolgens vertelde zij mij dat ik het bedrag dat was afgeschreven van de maand maart gewoon weer terug kon boeken.

Dus heb ik dat gedaan. Krijg ik vervolgens in april een betalingsachterstand herinnering in mijn mail. Dus ik weer bellen met die klantenservice. Blijkt dat ze mijn abonnement pas vanaf eind maart hebben stopgezet. Moet ik het bedrag opnieuw gaan overmaken en verrekenen zij het later om het vervolgens weer terug te storten. Super omslachtig en heel vervelend.

Hele slechte ervaring dus, ben benieuwd hoevaak ik met deze slechte klantenservice moet gaan bellen voordat het goed is afgesloten.

Jeff
03-04-2020

Zoals via het contactformulier al aangegeven beschouw ik jullie als opgezegd en mijn nieuwe provider heb ik vervroegd en die levert dus al jullie houding dat er geen compensatie gegeven hoeft te worden omdat er geen monteur geweest zou zijn die wel zeker geweest is en na 5 minuten aangaf dat er niks mis is met de lijn gaat niks oplossen want ik hou gewoon de 3 termijnen die nog betaald moeten worden achter tot er een oplossing is desnoods zie ik dat als compensatie ook gaat jullie apparatuur dan naar een deurwaarder ter inbeslagname en om te voorkomen dat jullie nieuwe klanten deze niet naar behoren werkende zooi toe sturen feit is dat ik nooit een goede verbinding had en dit volledig is toe te wijzen (volgens meerdere van jullie eigen klantenservice medewerkers) aan het feit dat er moedwillig een pakket is verkocht waarvan van te voren bekend had kunnen en moeten zijn dat het nooit naar behoren ging kunnen werken dit is oplichting/ernstige misleiding en daarmee heb ik de overeenkomst op juridisch correcte manier op correcte gronden vernietigd ik hou dus vast aan die vernietiging van de overeenkomst en hoe maakt mij niet uit maar er zal compensatie van minimaal 150 euro komen desnoods zoals al aangegeven via inhouding van de laatste betalingen

Lars
02-04-2020

Zeer slechte service

Er was mij een internetsnelheid beloofd, die later onmogelijk leverbaar was. Nota bene werd dit bevestigd door hun eigen monteur, die aangaf dat die snelheid niet eens de wijkkast inkwam, dus onmogelijk ook bij naar binnen zou kunnen komen. Tele2 gebeld om uit te leggen dat ik jaren teveel betaal voor een te lage snelheid (voor die snelheid hebben ze een goedkoper abonnement) maar nee daar konden ze niets mee. Geen korting, geen geld terug, alleen kosteloos opzeggen. Logischerwijs wilde ik opzeggen, maar ook daar heb je last van de slechte service. Je vult online een opzegformulier in (wat een terugbelformulier is) en vervolgens wordt je gebeld met aanbiedingen. Dat is nu te laat. Uiteindelijk na een half uur bellen alsnog een bevestiging gehad van mijn opzegging. Zeer slechte service, ik raad het iedereen af.

Shirley
24-03-2020

Alles wat er maar fout kan gaan gebeurt ook bij Tele 2,

Alles wat er maar fout kan gaan gebeurt ook bij Tele 2,

Ik heb geprobeerd een telefoon te bestellen bij tele 2 met abbonoment. Met de voorwaarde dat ik hem binnen 2 werkdagen in huis zou hebben.

De bestelling die is gedaan was helemaal niet mogelijk omdat er was aangegeven dat ik een telefoonnummer kon behouden die al 2 jaar niet actief was terwijl dat helemaal niet mogelijk is. Dit heeft mij 3 dagen gekost en zeker 6 telefoontjes richting Tele 2.

Tele 2 heeft dan ook de bestelling geannuleerd en heeft een nieuwe bestelling voor mij geplaatst. Ook deze bestelling zou binnen 2 dagen afgerond moeten zijn nadat ik de betaling via de link voor mijn nieuwe abbonoment zou betalen. Ik heb een aantal keren gebeld met Tele 2 dat ik deze niet heb ontvangen. Einde dag rond 7 uur en weer 6 telefoontjes verder ben ik er achter gekomen dat ze een verkeerde email hebben gebruikt en ik dus niks binnen krijg. Het probleem met mijn email adres wijzigen kan dus ook een week duren en kan tot die tijd niks ontvangen zoals bijv. mijn contract of de link voor het inplannen van mijn levering van mijn telefoon.

Mijn betaling die ik heb gedaan is een dag later ook niet verwerkt en moet dus wachten tot deze is verwerkt voordat ze doorgeven dat de nieuwe telefoon naar mij verzonden kan worden en daar een afspraak voor ingepland kan worden.

Ik ben nu een week verder en heb mijn nieuwe telefoon nog steeds niet en is ook niet onderweg naar mij. het was voor mij erg van belang dat ik hem nu al binnen zou hebben zoals beloofd zodat ik aan mijn nieuwe baan kan starten. Dit heb ik ook al vele malen aangegeven en er zijn allemaal beloftes gemaakt die niet na zijn gekomen.

Ook is er een medewerker die heel erg onbeschoft is geweest tegen mij. Hij heeft tegen mij geschreeuwd, mij op mute geplaatst, mij uitgelachen, mij uitgescholden, een valse naam opgegeven en toen de telefoon in mijn oor opgehangen.

Ik ben gewoon ten einde raad weet niet meer wat ik hier mee aan moet en ben erg bang dat ik mijn nieuwe werkgever hierdoor moet teleurstellen. Dit allemaal door de onkunde van tele2.

Mijn advies luid dan ook niks te bestellen bij tele 2.

Jeffrey
16-03-2020

Afgesloten terwijl rekeningen betaald zijn.

Dus ik zit al een tijdje bij Tele2, nooit problemen.

Althans. dat dacht ik.

Met werk wissel en later salaris heb ik in Dec. 2019 een rekening wat later betaald.

Maart 2020 - ben volledig afgesloten omdat ik volgens hun rekeningen niet heb betaald.

Kreeg geen waarschuwing, alleen een smsje (uur nadat ik afgesloten was) .

Kan niet bellen of op internet om contact te zoeken (SUPER HANDIG als je alleen woont!).

Zit bij buurman op de PC, online contact met klantenservice.

Hun melden mij dat ik in 2019 dec niet volledig betaald heb.

Medewerker ''De rekening was 73,71 maar wij hebben maar 18,- ontvangen''.

Ik stuur dus de bankafschrift via mijn online bankieren met het bewijs dat het gewoon betaald is.

Mijn woorden; ''Hoe kan ik een bedrag niet volledig betalen als ik het precieze bedrag van de accept giro over heb getypt''

De bedragen van januari en feb 2020 die hun binnen hebben gekregen komen ook niet overeen met de bedragen die ik over heb gemaakt!?

Meldde de medewerker.

Dus ik zei dat het probleem dan toch overduidelijk ergens anders ligt als bij mij, want ik heb gewoon het bewijs.

Toch verwijzen ze mij door van links naar recht en de hele polonaise.

Heb meteen contract beëindigd, ze kunnen de pot op met die rot service.

Hun maken fouten en de klanten draaien ervoor op!? Dikke knoeperd denk wous.

Nico
14-03-2020

Slechte producten + nutteloze klantenservice

Vast internet bij tele2 is een ramp kwa hoe het is opgezet, klanten service wil je niet helpen of soms mogen ze het niet eens!

Mandy
11-03-2020

Je komt niet door de vreselijke muur van de klantenservice

Vind het heel erg dat de 1e lijn's medewerkers niet over bepaalde besluiten gaan en dan vraag je of je dvb mag worden met degene die daar wel bevoegd voor is. tadaa dat kan niet! En dan nog zeggen ja maar heeft ook geen zin, daar krijgt u ook exact hetzelfde te horen. Ze kijken niet naar de situatie achter het verhaal. eenmaal dat besluit is dat besluit.wat de reden er ook achter is. super vaag. Daarvoor ook 4x contact gehad en een contact formulier moeten invullen, direct mailen kan ook niet helaas. Na het lezen van deze berichten heb ik ook niet veel hoop in het contact formulier. gevoel dat ik letterlijk tegen de muur aanloop . slechte bedrijfsvoering daar, zou er niet met trots werken. heftig

Niels
10-03-2020

Unlimited Internet, Actuele review.

Ik heb een contract bij Tele2 voor unlimited mobiel internet. Ik zie veel mensen die hier erg negatief zijn over dit bedrijf wanneer het komt tot klantenservice en algemene services.

Het werkt prima, Ik heb het door het hele noorden gebruikt vanaf de noord zee (Callantsoog) tot aan de grens van Duitsland zonder problemen. Bij de grotere steden kreeg ik met gemak 60-100mbps en bij de noord zee was het helaas wat minder 5-20mbps wat niet geheel stabiel was maar dan zat ik ook op de rand van Tele2's bereik.

Op de website word duidelijk aangegeven dat je dit mobiele abonnement niet mag gebruiken in een 4g router aangezien dit niet volgens de Nederlandse wet mag.

Je krijgt inderdaad 5gb per dag, heb je meer nodig dan kan je als je 80% van de 5gb hebt gebruikt een bericht sturen voor 1gb extra (Deze kan je overigens gewoon 20x achter elkaar sturen en heb je dus 20gb wat je kan gebruiken, dit kan je zo vaak doen als je wilt). Waarom dit zo is gedaan komt waarschijnlijk omdat mensen 100gb per dag gingen gebruiken wat erg knap is en hierdoor andere gebruikers gingen hinderen omdat deze personen de hele connectie op eisten.

Ik heb persoonlijk geen 1 keer problemen gehad met de factuur die werd elke maan keurig afgeboekt. Dit is mijn tweede keer dat ik dit abonnement neem omdat ik het de eerste keer alleen voor een vakantie heb gebruikt, indien je dit doet zeg het ruim van te voren af aangezien ze een opzeg termijn hebben die je vanzelf sprekend moet betalen.

Als mensen nou eens beter onderzoek doen voordat ze aankopen maken zal het ze heel veel stress en problemen schelen.

Ik ben erg tevreden over Tele2's Unlimited Mobiel Internet. 26 euro per maand en het is maandelijks opzegbaar, helaas nog een beetje aan de dure kant als je het gaat vergelijken met Landen zoals Finland waar alles unlimited is, maandelijks opzegbaar en daar betaal je 10-15 euro per abonnement.

Huib
28-02-2020

Afspraken niet nakomen

Heb een jaar bij Tele2 gezeten en dat was een jaar zwaar elleende.

Het tv pakket zou veel meer bevatten zoals beloofd werd.heb 2 weken zonder tv gezeten

4x tv kastje kapot gehad

Niet vriendelijk aan de telefoon.

Na opzegging contract kreeg ik na 10 maanden ineens nog een spook rekening van €50

Wisten Zelf niet waar die van was en hoe dat kwam

Ik wilde navraag doen omdat ik het vreemd vond werd er incasso op gezet en kwam er nog eens €40 bij

Ik belde weer met gele 2 om tevragen waarom dit zo gaat.

Antw van gele 2 moet je maar betalen.nou ja

Dus mensen ga niet naar tele 2 is onprofessioneel en zeer kinderachtig met omgang klanten

Jolanda
27-02-2020

Waardeloze provider

Ik ben altijd klant geweest bij tele2 maar hoe ze nu bezig zijn is onvoorstelbaar. In 2018 netjes mijn thuis abbonement opgezecht omdat ik ging samenwonen. Netjes gebeld met ze en alles was goed met een maand zou het klaar zijn. Een retourdoos van ze ontvangen en deze netjes terug gestuurd. Dus abbonement stop gezet zou je denken. Nee hoor nu een jaar later kom ik erachter dat ze het niet stop gezet hebben en of ik even bijna 1000 euro wil betalen, dit omdat er geen bevestigingsmail naar mij toe is gestuurd. Mij werd verteld dat ik nu maar moet gaan bewijzen dat ik het stop gezet heb en hoe kan je dat bewijzen na dik een jaar precies niet meer dus. Pas heel goed op voordat je hier een abbonement afsluit want ze zijn heel slim door net iets meer dan een jaar te wachten zodat je geen verzendbewijs o.i.d meer op kan vragen.

16-02-2020

Zendmast wordt zomaar uitgeschakeld

Vorige week opeens geen verbinding meer in mijn huis. Alleen hulpdiensten.

Vandaag bleek na bellen dat ze zendmast uit hebben geschakeld. Ja wij kunnen niks meer oor u doen. Contract maar ontbinden was hun antwoord. Compensatie? Ja voor een week. Terwijl ik nog wel een tijdje bezig ben met overstappen. En wie betaalt oversluiten kosten? Tele 2 niet. Technische dienst mijnheer was zo onbeschoft.

Jaren klant geweest en dan gaan ze zo met je om. En mijn telefoon krediet moest ik nu in 1x betalen. 500euro. Terwijl het toch niet mijn schuld is. Advies, ja ga maar naar t-mobile. Ja daaag. Zelfde bedrijf. Nooit weer tele2 of t mobile.

Yasmine
12-02-2020

Persoonsgegevens wijzigen lijkt onmogelijk.

Personeel heeft te weinig kennis van het wijzigen van gegevens. 1 jaar ben ik bezig met het wijzigen van mijn achternaam. Tot op de dag van vandaag is dit niet aangepast. 4 formulieren ingevuld. Volgens tele2 niks binnen gekomen. Leggen ze de schuld bij de klant neer. Blijkt dat ze mij al die tijd een verkeerde formulier/ link hebben gestuurd. Dan spreek je medewerker er op aan, dan krijg je een grote mond en bijdehante opmerkingen . Medewerkers voeren discussies als je je ontevredenheid toont. Dien je een klacht in krijg je geen excuus en wordt je klacht genegeerd. Ik ben blij dat mijn contract over 2 maanden verloopt. Nooit meer tele2 voor mij.