Telemagics.nl1 ervaring

Marc
14-03-2016

Telemagics GPS

Op zoek geweest naar een goede GPS voor inbouw van mijn bedrijfswagen om de bijtelling te voorkomen. Telemagics gevonden en het zag er goed uit, gebeld, klonk goed. Dan moet je je aanmelden via de website, gedaan en betaald. Inbouwer zou meteen (binnen 24u.) contact opnemen. Echter dit duurde 3 dagen voordat ik wat hoorde, niet erg. Afspraak gemaakt op maandag voor inbouw. Ingebouwd, 2 dagen later moeilijker starten van de auto. Paar grotere ritten gedaan geen problemen. Maar dan op vrijdag een korte rit van 700mtr, auto ca 24 uur stil gestaan. Starten: zeer moeilijk, krijg meteen melding op dashboard etc. Maar tijdens rijden geen probleem. Auto geparkeerd, dag erna proberen te starten. TRRRRRRR niks daar. Nou is het een Cayenne met een joekel van een accu van 120amp. Dus die gaat niet zomaar leeg. Proberen over te starten, niks, accu testen slechts 5,1 volt. Dus accu kapot, kost effe €220,00 + bijna 2 uur werk om deze te vervangen.

Nooit eerder problemen met de accu gehad, ook niet tijdens de koude nachten. Verder zit er in de auto geen andere electronica die aangesloten is waardoor ie de accu leeg kan trekken. Accu is nog geen 2 jaar oud en leverancier (Bosch) zegt dat dit door spanningsafname is gekomen. De auto rijd normaal gesproken 5 of 6 dagen per week, dus ook een beetje spanningsgebruik (0,3 amp volgens de inbouwer eens per uur bij gps controle) van de GPS zou de accu makkelijk moeten kunnen hebben. Maar al dit gezeik al binnen 5 / 6 dagen. No way kan dus echt niet als de apparatuur goed werkt.

Nu hebben ze na veel zeuren eindelijk de GPS uitgebouwd en krijg ik mijn geld terug. Maar de kosten van een nieuwe accu worden niet vergoed. Slechte service!

Welk cijfer geef jij Telemagics.nl?