United Golfclub reviews

2.4
30-01-2024

+ Golf academie Nederland

Vermoeden van misleidende samenwerking, waarbij golfacademie en de bijbehorende cursus een vermomming zijn om je lid te maken van United Golfclub.

Daarnaast agressieve vorm van verkoop, werd haast gedwongen om hun aanbod te accepteren. Zoek een lokale club op om lid te worden. Niet doen dit!

04-01-2024

Doe het niet!

Edit
01-11-2023

Ik wil United golfclub te zeerste aanraden omdat zij mij ontzettend goed geholpen hebben. Ik ben lid geworden via een cursus van Golfles Nederland. Ik snap de commotie hier ook dan helemaal niet want mij was meerdere malen duidelijk dat er een lidmaatschap bijzat voordat de cursus begon. Daarnaast werd ik er ook meerdere keren op geattendeerd dat mijn lidmaatschap zou aflopen en als ik geen lid meer wenste te zijn ik op moest zeggen via de mail. Ik ben momenteel geen lid meer omdat ik naar een lokale vereniging ben overgestapt en ben heel goed geholpen met het overzetten van mijn handicapregistratie. Bedankt!

Hendrik
06-01-2023

Hele vervelende ervaringen gehad met deze virtuele golfclub. Had toch beter de reviews moeten lezen

Roger
25-12-2022

De lessen via golfaccademie nederland werden op zichzelf prima verzorgd.

Echter, in het bedrag voor de cursus zit tevens het lidmaatschap voor handicapregistratie bij united golfclub a € 79,90.

Na de curus gelijk dit lidmaatschap opzeggen, aangezien dit een zeer agressieve en ook te dure “club” is.

Gvn is met €49 een veel beter alternatief. Of wordt gewoon lid van een club.

Henny
04-12-2022

Zeer dubieus verdienmodel icm Golfacademy. Ook een klacht over ingediend bij ACM en Autoriteit Persoonsgegevens omdat geen expliciete toestemming voor persoonsgegevens is gegeven. Verder geen enkele verwerkersovereenkomst oid. Dus tip, meteen opzeggen als je via Golfacademy een cursus hebt gevolg.

Ivo
17-08-2022

Tja, jammer dat de score niet een nul kan zijn. Dit is niet een onvoldoende, deze 'club' is werkelijk een score van nul waard. Verkeerde informatie, niet leveren van de service, slechte of geen communicatie, behalve als het gaat om incasso's.

Jordy
14-12-2021

Ik begrijp de negatieve reacties totaal niet! Ik ben lid geworden door mij aan te melden voor een 2 daagse cursus via golfles NL. Na de cursus kreeg ik een informatiemail over het lidmaatschap en hoe ik mijn handicap moet behalen. Er staat duidelijk in vermeld als ik geen lidmaatschap wens dat ik voor 1 december op dien te zeggen anders wordt deze verlengt. Wij hebben zelf een waarschuwing gehad in november om het lidmaatschap op tijd op te zeggen. Wij hebben ons lidmaatschap behouden want we vinden het veelte leuk om te golfen en gaan dan ook minstens 2x per maand een rondje lopen. Verder zijn wij prima geholpen als er vragen waren. Kortom dik tevreden!

Jolanda
17-08-2021

Wat een afschuwelijk bedrijf

Ik heb allang opgezegd en een bevestiging krijgen ho maar. Gewoon facturen blijven sturen en er is ook niet met deze mensen te comminuceren. Ik betaal niets!

03-06-2021

Even een tegen-geluid

Ik las op de site veel negatieve ervaringen over United Golfclub en dit maakte bijna dat ik geen lid zou worden en/of lessen zou nemen. Na telefonisch navragen waren de mensen van UGC heel correct in hun beantwoorden en nu, na het behalen van mijn HCP 54 (GVB) heb ik toch echt hele andere ervaringen met de club dan ik op basis van de reviews had gevreesd. Prima geregeld, telefoon wordt gewoon beantwoord, alle vragen worden helder beantwoord en de prijzen zijn reëel. Waarschijnlijk schrijven alleen de mensen met negatieve ervaringen reviews, vandaar dat ik met toch geroepen voelde te reageren. Een aanrader

Gunther
17-12-2020

Stilzwijgend verlengen zonder voorafgaande kans op opzeggen

Cursus gedaan bij golfacademie, blijkbaar met een inbegrepen lidmaatschap bij deze "club". Geen bericht gekregen dat er stilzwijgend verlengd zou worden voor het nieuwe jaar als ik niet op zeg voor 1/12. Puur bedrog van de zuiverste soort. Geen enkele goodwill om het contract niet te verlengen. Ik woon in België en heb hier helemaal niks aan. Wegblijven is de boodschap.

Hendrik
03-12-2020

Onmogelijk om ervanaf te komen

Verschrikkelijk bedrijf. Komen na de opzegtermijn met facturen

Jef
02-12-2020

Helaas pindakaas

Helaas ook een slechte ervaring gehad met United Golfclubs.

Ze doen niets wat niet mag, maar ze mogen wel duidelijker informeren over de kosten en waar je aan vast zit.

Dirk
20-08-2020

Beroerd

Een grote oplichterij.

08-07-2020

Golfacademie versus United Golfclub

Mijn vrouw wilde met 3 vriendinnen GVB halen.

Bij de Golfacademie opgegeven.

Diegene die het opgave-formulier voor 4 deelnemers had ingevuld had blijkbaar aangevinkt voor lidmaatschap GC United.

Tot 1 dec.2019 nog nooit van gehoord en vanaf december alleen maar van factureren en dreigen met incasso's. Overigens de lol van golfen is mede door deze rotclub verdwenen. Als GC United voor december mensen de mogelijkheid geven tot opgave van lidmaatschap, dan is het wat anders. Nu beroepen ze zich op een "vinkje" maar feitelijk hebben niet rechtsgeldig gehandeld. STERKER; de Golfacademie mag niet eens persoonsgegevens doorgeven aan de GC (er is immers geen toestemming gegeven). Toen ik ze daarop wees was mijn vrouw opeens geen lid meer. Echter maken ze zich nooit persoonlijk bekend (de admini, de eigenaar, etc. nooi namen). Maar het is duidelijk dat vanuit een bovenetage een vituele golfclub wordt bedreven waar je na een dagcursus voor gepaaid wordt. Mensen: trap hier niet in en betaal niets. Ik heb ook niets hoeven te betalen!

Arjen
10-03-2020

Gewoon lid worden van ANWB of andere virtuele Golfclub

Laat ze maar dreigen, dit is een malafide club en laat "een rechtzaak" beginnen want die verliezen ze toch gegarandeerd! Ik heb voet bij stuk gehouden, niets hoeven te betalen en ben gewoon lid van ANWB.

Men gaat voor een GVB-cursus a 325 euro en wordt ongevraagd lid van United GC, met een jaarbedrag terwijl je bij bij ANWB voor de helft lid bent met net zoveel voordelen. Let wel: behalen van GVB moet jje je wel ergens registreren(!)

Mijn advies: niets betalen en elders lid worden. Zij dreigen met allerlei dingen maar je hebt getekend en betaald voor een dagcursus. Volgens de privacy wet (AVG) mogen ze niet eens jouw NAW-gegevens ongevraagd doorsturen.

Bob
03-01-2020

Helaas ben ik ook gedupeerd

Voortaan goed de recensies lezen, Oplichters instantie.

Joost
03-01-2020

Nooit een GVB cursus volgen bij United Golfclub

Je GVB halen + een jaar contributie voor €100, inclusief €79 voor de jaarlijkse NGF registratie. Mooi niet dus als je de cursus in September volgt, want de NGF registratie loopt maar tot einde kalenderjaar en in December mag je weer €79 betalen. Geen reactie op berichten of telefoon, wel verhogingen sturen. Hier hou je je leden echt blij mee! Zeker mijn laatste (verplichte jaar) want ik ben het hele jaar in het buitenland.geen begrip voor bij United Golfclub.

Ab
05-11-2019

Slechte administratie

Uiterst vervelende ervaring bij opzeggen, sturen geen creditnota ondanks tijdige opzegging. Na een jaar opnieuw.

Joris
26-06-2018

Betalen zal je

Werkelijk niks aan gehad. Zat via een cursus aan een abonnement vast. Na je opzeg termijn krijg je in eens een factuur in je inbox. Geen aankondiging (behalve dan in de kleine letters een jaar geleden.). Kan nog een keer 79 euro betalen aan deze zeer leden onvriendelijke vereniging. -> En ze weten zelf hoe slecht ze bezig zijn . hebben nu zelfs al bij de FAQ erbij gezet dat zij zich niet aan de wet van Dam hoeven te houden, omdat ze een vereniging zijn. Echter het probleem oplossen door een reminder te sturen . dat is er niet bij. Als je zo met je leden omgaat, zegt al genoeg.