Unive reviews

3.1

Bo
13-11-2018

Ongelovelijke onprofessionele organisatie

Wat een flut organisatie. Nota’s en betalingsachterstanden krijg ik niet binnen. De organisatie daar meerdere malen op aangesproken, maar ieder keer is het weer raak. Het is nu zelfs zo ver dat ik de incasso aan m’n broek heb. Medewerker in kwestie gaf aan dat dit teruggetrokken zou worden. Maar niets is waar. Geen week later krijg ik nog een keer het bericht van de incasso dat ik de vordering, maar snel moet betalen. Ongelovelijk! De communicatue en informatieverschaffing van de medewerkers trekt helemaal op niks! De medewerkers van Unive zijn onduidelijk en verassen je weer elke keer met een ander bedrag, en dan heb ik het niet over administratiekosten! Kortom bespaar jezelf de onnodige stress en verassingen en verzeker bij een verzekeraar die minder ouderwets en lomp is.

Arjan
10-11-2018

Goed geholpen na pech in Frankrijk.

In Frankrijk een defect wiellager gehad op zaterdagmorgen op onze thuisreis. Univé alarmcentrale gebeld in Nederland en binnen een uur stonden we met de auto op de vrachtwagen en werden we naar de garage gebracht voor reparatie. Mensen van Univé hebben ons zeer goed geholpen met het oplossen van het probleem en waren bereidwillig om mee te denken. Ook over de afwikkeling werd niet moeilijk gedaan. Top!

Joost
06-10-2018

"Deuk"

Ik ben eigenlijk mijn hele (volwassen) leven al verzekerd bij Univé. Maar nu heeft het vertrouwen, dat ik in Univé had toch wel een paar deuken opgelopen. Je leert een instantie wat beter kennen als er "stront aan de knikker" is. Net zoals ik mijn samenlevingscontract pas ging bestuderen toen ze me verliet. Nu heb ik toch wel 2 minder goede ervaringen met Univé.

Als eerste werd ik een paar jaar geleden plotseling helemaal afgekeurd onder enige druk van mijn werkgever. Er was bij ontslag sprake van een transitievergoeding die oa wordt bepaald door carrièreverloop en dienstjaren. Toch maar even Univé rechtshulp ingeschakeld, want ik kwam er achter dat ik daar voor verzekerd was. Er ontstond een meningsverschil over het aantal dienstjaren. Altijd op dezelfde school gewerkt, maar door allerlei fusies e.d. steeds weer nieuwe contracten. Ik had mijn eerste contract echter niet meer en mijn werkgever ging uit van ongeveer 11 dienstjaren, terwijl ik er ongeveer 27 had in mijn beleving. Ik kon destijds niet reizen na een hartstilstand en nogal een heftige operatie. Ik wilde graag 1 keer een gesprek aan tafel. Dit kon echt alleen in Assen. Vond ik zeer onprettig. Het contact met de advocaat verliep allemaal alleen maar via mail en telefoon. Hij vroeg me steeds opnieuw om allerlei documenten en bewijsmaterialen, dat ik het gevoel dat ik er wel wat drukker mee was dan hij. Na een hoop gemail en gebel afgerond met de mededeling dat ik "geen zaak" had. De advocaat was kortaf, zakelijk en eerlijk gezegd kwam het niet echt betrokken over. (Moet ik er wel bij zeggen, dat ik verdere contacten met Unive altijd erg netjes en beleefd vond!) Omdat ik me er niet prettig bij voelde heb ik toen toch een keer advies gevraagd aan iemand die juridisch een beetje onderlegd is. 1 mailtje naar de uitbetalende instantie en twee telefoontjes later ging de school toch even in overleg met hun juridische aanspreekpunt en had ik ineens een transitievergoeding van 69.000 euro! Met dank aan de "CASO" (die eigenlijk in dienst is van de school) Daarover heb ik me met een mail beklaagd bij Univé rechtshulp te Assen. Die klacht werd behandeld door een andere medewerker en die gaf toe dat "hier wel iets meer had moeten gebeuren". In overleg stuurde ze een bloemetje naar de persoon, die me wel geholpen had. Heel netjes. Blijft wel staan dat ik opeens zo'n 40.000 meer oprotpremie kreeg. Echt wel een deuk in de relatie met Unive. Heb toen ook de rechtsbijstand verwijderd uit mijn pakket.

Maar nu. ik kocht omstreeks mei dit jaar een autootje met een wat hogere "instap" (Renault Modus) en besloot eigenlijk voor de eerste keer hem all risk te verzekeren. Ik verzekerde "de vervangingswaarde".

In de eerste week rijdt mijn dochter achterwaarts tegen een lantaarnpaal, die maar niet aan de kant wilde gaan. Zelf maar beetje gerepareerd en niet geclaimd, maar er bleef wel schade zichtbaar. Vorige week zelf een aanrijding veroorzaakt. Uit een parkeerhaven vertrokken en een auto niet gezien. Shit.wat nu? Schade met trillende handen gemeld bij Univé. Mocht niet bij mijn eigen garage.ok.mijn fout.had ik niet mee verzekerd. Maar dan belt de schade-expert. Ik krijg na 2250 uitbetaald na afhandeling van de procedure. Zou 2500 zijn, maar hij trok er 250 euro af voor de schade aan de achterkant van de auto. Nu heb ik evenveel verstand van auto's als van ruimtevaart, dus veel weerwoord kon ik niet geven. Mijn garage vond echter het ook nogal weinig. Hij had niet echt goede ervaringen met Univé. Pfffffffff. Nu krijg ik toch wel de kriebels. Vraag het ook eens aan een paar kennissen uit de auto-branche. Die vinden het ook wel zeer discutabel. Maar ja.wat kun je? Ik zoek dezelfde auto als wat ik had. Na oriëntatie en flink onderhandelen 3000 euro betaald voor auto zelfde bouwjaar.iets minder luxe als de vorige. Die had 96.000 op de teller staan en deze 150.000. Naast de no claim kost het me dus wel 1/3 van de waarde extra. Is dit "vervangingswaarde? Voor een auto, die echt wel (minimaal) 500 minder waard is dan mijn vorige. Risico van het leven.

De gedachte hoe Univé me gaat behandelen als mijn huis in de fik vliegt baart me echt zorgen.

Blijkbaar moet ik toch maar meer uitgaan van reviews, beoordelingen en vergelijkings-sites. Daar komt na wat studie een andere verzekering veel beter uit qua waarderingscijfer. Pfff.tja.wat doe je. Ik zit mijn leven lang al bij dezelfde energieleverancier, dezelfde bank en zo meer. Overstappen is niet mijn sterkste kant. Maar nu ik me wat oriënteer krijg ik wel de kriebels!

Nou. heel verhaal. Misschien meer geschreven om het voor mezelf een beetje op een rij te zetten.

Verzekeringen zijn geen mensen. Bij uitbetaling geld blijkbaar de regel. "hoe komen we hier het beste weg".

Update van 09/10/2018:
Nadien geeft schade-expert toch 250 euro meer. Das toch nog een klein sterretje er bij. Hij gaf me wel een beetje gelijk na wat gesurft te hebben!

Lukas
01-10-2018

Zorgverzekering

Mijn schoonmoeder is verzekert bij Unive zowel zorg als overige verzekeringen. Omdat zij er zelf niet meer toe in staat is onderhoud ik het contact als er iets betaald of geclaimd moet worden en spreek uit ervaring dat het ook anders kan omdat ikzelf elders verzekert ben. Na lekkage bleek het een lange weg voordat Unive gedeeltelijk de schade wilde vergoeden. Maar met de zorg verzekering is ook erg moeilijk te communiceren. Unive stuurt de rekening via een oud email adres en ook de herinnering wordt daarnaar toe gestuurd, de laatste herinnering sturen ze uiteindelijk dan toch maar per post. Om dat te wijzigen blijkt een ondoenlijke zaak. Kortom brand je vingers niet aan deze waardeloze club.

22-09-2018

Had een scooterverzekering naar tevredenheid:

Ben jaren verzekerd geweest met een oude Piaggio Zip Snor Scooter, nooit wat meegemaakt trouwens, er werd elke maand 5,70 euro afgeschreven, netjes dus, koop ik een nieuwe Piaggio Zip, die wil ik op dezelfde manier verzekeren, WA dus, moet ik ineens 26 euro per maand gaan betalen, omdat hij nieuw is? ik ben gelijk overgestapt naar de Rabo bank omdat ik daar mijn rekening heb, 7,20 in de maand, nee, bij Unive konden ze niet uitleggen waarom ik ineens 4 maal zoveel zou moeten gaan betalen, wat een rare behandeling!

Fays
20-09-2018

Proces schademelding / vaststelling schade

Ik heb een waterschade gemeld op een vrijdag. Gevragd wat ik kon doen om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik moest terugbellen als ik schade had geconstateerd. Na het weekend belde ik terug om de schade door te geven en weer gevraagd wat ik kon doen om de afhandeling zo soepel mogelijk te laten verlopen, dit is namelijk de eerste schade die ik ooit heb gemeld. Ook heb ik gevraagd wat ik met de beschadigde spullen kon doen, medewerker gaf aan wat kapot is kan weg en of ik per mail wil aangeven wat er beschadigd is. Dezelfde dag stuur ik een mail en pas 3 dagen daarna krijg ik een reactie met wat ik moet aanleveren! We zijn inmiddels bijna een week verder en ik krijg nu pas te horen wat ik moet aanleveren. Unive kan niet van mensen verwachten dat zij een week lang hun huis niet opruimen.

Anderhalve week later kan de expert langskomen om de schade vast te stellen en na bijna 3 weken krijg ik te horen dat de schade word uitgekeerd op dagwaarde!

Te belachelijk voor woorden, ik heb duidelijk in een aantal mails aangegeven waarom ik de documenten niet kon aanleveren en zonder overleg word dit vastgesteld.

Aan het hele proces met daaraan de vaststelling gekoppelt heb ik een nare smaak aan overgehouden.

Mensen, kijk goed waar de jullie inboedel verzekerd is en als het bij de Unive is verzekerd dan zou ik er toch echt over nadenken om het ergens anders te verzekeren want als klant ben je bij Unive in het nadeel en er word niet verder gekeken.

Paolo
22-08-2018

Univé Sucks

In mijn casus . lijkt het als of zij gebruik willen maken van valse getuigenissen, maar een forensisch autoschade expert inschakelen om aan de hand van sporen de waarheid naar boven te halen is blijkbaar niet hun ding.

Pas op voor dit en vraag naar een forensisch schade expert wanneer je te maken hebt met univé als tegenpartij . Want ze proberen op allerlei manieren om onderuit te komen want mijn casus spreekt hier over boekdelen

Truus
18-08-2018

Inboedel of tuinmeubilair?

Te veel kleine lettertjes die pas te voorschijn komen in de polis. Zo blijkt een opzetzwembad van 3,05 meter diameter in de tuin geen tuinmeubilair te zijn maar inboedel. (De tuinset is wel tuinmeubilair.) En omdat het inboedel is, is het niet verzekerd voor stormschade. Maar, zei die dame aan de telefoon. Uw zwembad is wel verzekerd voor dingen zoals brand. Wie heeft er ooit 4800 liter water zien branden?. Daarna een discussie over mijn schuurtje/tuinhuisje. Dat zou onder de opstalverzekering vallen, ook dat is geen tuininrichting. Kortom zo kom je nooit boven je eigen risico uit als je stormschade hebt. Gelukkig dat mijn auto wel vergoed is door Univé. Vandaar nog 4 punten ipv 0. Dat geld wordt nu gebruikt om het dak van de schuur te maken en om volgend jaar een nieuw opzetzwembad te kopen. Gelukkig weet ik nu dat het zwembad inboedel is, dus zal ik het volgend jaar binnen zetten!

Suzanne
10-08-2018

Nooit meer

Ieder jaar voor 6000 euro aan verzekeringen betalen aan hun en een reisverzekering is als je hem nodig hebt teveel gevraagd. Een normale vraag is al te veel. schandalig behandeld. Als je kind in nood zit in vakantieland. Echt te erg voor woorden.!

Kim
24-07-2018

Top verzekering!

Ik heb vorig jaar (2017) een woning gekocht en inboedel/opstal/aansprakelijks/All risk/buitenhuis verzekering afgesloten bij Unive. Ik kan niet anders zeggen dat het een top verzekering is. Ik snap alle negatieve reviews daarom ook niet. Het is relatief goedkoop in vergelijking met anderen en ze handelen schade snel en correct af.

Ik heb schade bij een kennis veroorzaakt. Het is binnen No time uitgekeerd aan de gene die schade heeft geleden. Het ging om een behoorlijk bedrag van 900 euro.

Ik heb mijn telefoon laten vallen en laten repareren bij een officiële dealer. Ik heb het geld binnen 2 dagen terug ontvangen.

Ze hebben mijn aanrechtblad vergoedt die ik zelf heb beschadigd bij verhuizen.

Mijn fiets is afgelopen week van mij gestolen en Unive heeft mij het geld binnen drie dagen plus premie terugbetaald. Ik had de proces-verbaal, originele sleutels en factuur nog niet eens opgestuurd. Zij hebben het bedrag uitgekeerd die ik heb doorgegeven bij het afsluiten van de polis. Ik heb in geen enkele gevallen een eigen risico betaald. Ik kan niet anders zeggen dat het een top verzekering is en ik heel bij ben dat ik bij ze zit.

Uit loyaliteit zal ik nooit meer weggaan bij Unive. Tot de dood ons scheidt.

14-07-2018

Na 26 jaar nooit weer unive { lees dit ! }

Hoi ik ben johan , en zit al 26 jaar bij unive, denk aan inboedel en aansprakelijkheidsverzekering, zo n 140 euro per jaar betaal ik, ik heb nooit gezeur bij unive gehad, maar wat ze nu flikken , echt te erg voor woorden, ik ben sinds 2 maand verhuisd en heb schade aan mijn vinyl in de keuken, het lag er te bobbelig in en met het verschuiven van een koelkast, een poot van de koelkast mooi door m n nieuwe vinyl, was goed balen, dus ik bel unive op , en wat blijkt ik ben de verhuizing vergeten door te geven en ben niet verzekerd, dit is nu gecorrigeerd, eerst was de telefoniste uit harderwijk vriendelijk, en zo opeens kreeg ik de vraag, heb je ooit wat met justitie gehad? ik zei dat dit geen gepaste vragen waren en ik hier totaal niet van gediend ben, maar de telefoniste ging maar door , dus heb ik s ff goed duidelijk gemaakt dat ik geen crimineel ben, ik heb geen strafblad, nooit in een rechtbank gezeten of met politie in aanraking geweest, gewoon een normale burger, krijg ik te horen van haar, ja maar unive neemt ook geen criminelen aan! ik was helemaal over de rooie , dit na 26 jaar vaste klant, dus ik ga weg en blijf weg volgend jaar naar een verzekering die wel met mensen om kunnen gaan

Joke
21-06-2018

Doorlopende reisverzekering

Mijn zoon en dochter hadden een 3 steden trip geboekt, eerst stad was thessaloniki, dan Rome en als laatste Valencia. Nu kregen ze een dag van te voren te horen dat de vlucht naar Rome geannuleerd was ivm een staking op het vliegveld van Rome. De vlucht kon kosteloos omgezet worden maar ze moesten dan wel 2 dagen een hotel bijboeken op eigen kosten. Dus gemeld bij Univé maar krijgen te horen dat je alleen niets vergoed krijgt . Omdat het een tussen vlucht is. Hoe belachelijk is dat dan. Je betaald jaren voor een doorlopende reis verzekering maar krijg niks ervoor terug. Nog een geluk dat het maar voor 2 dagen was want waar moeten ze dat van betalen? Hard aan het nadenken om bij Univé wegzet gaan.

Rein
19-06-2018

In de shit, uit de shit!

Op 1 december 2015 inbraak gehad. De schade-expert was er meteen de volgende ochtend al en heeft alles keurig en snel opgelost. Ik kon kiezen tussen reparatie van de schade door een bedrijf te laten verrichten, óf een bedrag uitgekeerd te krijgen en het zelf te repareren. Ik had gelukkig alle aankoopbonnen van de gestolen goederen bewaard en kon die overleggen.

Hulde voor de snelle en correcte afhandeling.

Michel
12-06-2018

Uitgeschreven zorg

Heb in december mijn takenpakket verhoogd naar zoals beschreven tandpakket best. Geen probleem zou je zeggen. In januari het verschil van 41 euro automatisch van mijn rekening afgeschreven. Premie februari is correct via automatisch betaling gedaan en de premie was dus goed .Tot zover gaat het goed tot ik een nieuwe polis toegestuurd kreeg waarin ik zelf als hoofdverzekerde sta gewoonweg van de polis was verdwenen. Zonder mijn medeweten o.i.d. niet meer verzekerd dus.toen begon het gezeik met unive. Ze willen niets begrijpen van wat ik uitleg over deze situatie , maar wel allerlei rekeningen sturen tot wel 1455 euro aan toe terwijl mijn maanpremies gewoon zijn betaald. Snapt u het nog nou ik niet, maar voorlopig zeggen ze dat deze rekening gewoon klopt.?. Zometeen maar weer eens bellen met deze hersenloze verzekeraar die totaal niet met je meedenkt.

Dzora
29-05-2018

Unive daar plukt u de ROTTE vruchten van

5 manden geleden kreeg ik een ongeluk. Van unive moest ik de schade bij een aangesloten bedrijf te laten herstellen , Dat heeft mij drie keer zo veel gekost reparatie was een ramp overal spuitnevel.Nu ben ik al 5 manden mee bezig en einde is niet in zicht. Hersenloze en machteloze medewerkers en directie of een manager die iets kan doen kan je ook niet bereiken.Het lijkt alsof zij alles mogen en wij alleen maar gehoorzamen .Slaven zijn wij voor al die verzekeraars enz.

Kim
26-05-2018

Zo slecht dit

Ik wilde een auto verzekering afsluiten voor mijn auto , eitje zou je denken. Nou niet bij Univé.

Klantenservice gebeld , keuze menu gedaan , om vervolgens in gesprek toon te krijgen (x5) en dan word de verbinding verbroken.

Dit nog een x of 6 gedaan maar steeds hetzelfde. Vervolgens ga ik in de live chat , zegt de dame in kwestie dat het druk is : ik mijn vraag uitleggen en na 35 minuten nog geen antwoord. Live chat afgesloten en opnieuw geopent want dan krijg je wel meteen een medewerker aan de andere kant : probleem uitgelegd en verteld dat ik Univé telefonisch niet kan bereiken , als antwoord : “nu zijn we telefonisch wel goed bereikbaar”.

Ik denk mooi! Dan probeer ik het nog eens , zelfde verhaal opnieuw x2. Toen heb ik het maar opgegeven. Misschien maar goed ook , stel er was echt nood dan waren ze dus niet bereikbaar geweest.

Ik per mail een klacht ingediend waarop ik antwoord kreeg met het verzoek te bellen naar Univé. Afgelopen week het bericht dat ze de klacht gingen sluiten want ik had niet gebeld.

Wel nog een antwoord gestuurd maar niks meer van gehoord. Wel nog een mail terug gestuurd Gek he dat ik niet nog een keer bel , na 2.5 uur geprobeerd te hebben . om vervolgens niemand aan de lijn te krijgen! Heb ze verteld dat ik er niks mee verlies ik heb de verzekering elders afgesloten waar ze wel beloftes na komen en waar je gewoon iemand aan de telefoon kan krijgen die je keurig helpt! Het is hun verlies dat er waarschijnlijk meer mensen zijn die precies om deze reden geen verzekering bij Univé afsluiten.

Daar kan Univé nog wat van leren!

Priya
18-05-2018

Ze starten rechtzaken tegen je zonder je medeweten!

Ik zit mijn hele leven al bij Unive, maar ze zijn ineens zonder mijn medeweten een rechtzaak tegen me gestart en dat hoor ik pas achteraf. Waarom? Omdat er blijkbaar 1 termijn automatische incasso is misgegaan 2 JAAR geleden. Ze hebben me er nooit op attent gemaakt - ik had al die tijd niet eens door dat die incasso mislukt was. Pas 2 JAAR later gooiden ze er ineens 500(!) euro extra bovenop wegens "wanbetaling" en als ik ze vraag om verzendbewijzen van herinneringen en aanmaningen, kunnen ze dat niet geven. Ik heb NOOIT een dagvaarding ontvangen van de rechtbank Alkmaar en toen ik ze net belde, zeiden ze alleen "ga maar naar het juridisch loket". Univé heeft hun post niet op orde en geven daar de klant van de schuld om extra geld binnen te harken! En dan nog wel bedragen als 500 euro extra bovenop een mini-bedrag van 88 euro. Pas op als je, je aanmeld! Want als je niet door heb dat je maandelijkse incasso een keertje mislukt, dan wachten ze daar GRAAG 2 jaar mee voordat ze dat bekend maken om je extra geld af te troggelen, of je nou hun decennialange vaste klant bent of niet. Het spreekt voor zich dat ik dus onmiddellijk wegga bij de oplichters, want ik hoor hetzelfde van andere mesnen, die pas 1 tot 3 jaar later van ze te horen krijgen dat ze moeten dokken!

Froukje
04-05-2018

Aansprakelijkheidsverzekering

Mijn dochter had een puppy vast bij een vriendin. De hond sprong uit haar handen, terwijl ze de puppy wilde neerzetten. Gevolg; hersenschudding. Univé gebeld en situatie uitgelegd. Ze hebben meteen de tegenpartij opgebeld en het bedrag van de dierenarts (€ 100,-) uitbetaald aan ze. Pluim voor de snelle afhandeling!

02-05-2018

Ten onrechte factuur voor medicatie.

Ik ben recent opgenomen geweest in het ziekenhuis en na ontslag moest ik medicijnen ophalen bij de ziekenhuis apotheek. Deze medicijnen waren mij voorgeschreven door de neuroloog en ZEER belangrijkrijk voor mijn gezondheid. 2 weken later krijg ik een factuur van Univé voor deze medicijnen. Ik moet de medicijnen zelf betalen. Een behoorlijk bedrag! Een netten klacht brief gestuurd waarin ik de situatie uitleg. Geen response. Schandalig. Wat een **** bedrijf. Volgend jaar gaan m’n vrouw en ik direct naar een andere verzekeraar.

Dirk
29-04-2018

Onterechte factuur

Begin april een dubbele factuur ontvangen vallende onder eigen risico, een betrof een farmacie factuur en de ander een factuur van een ziekenhuis uit Breda, waar mijn vrouw zou zijn geholpen. Deze behandeling heeft nooit plaatsgevonden en de factuur was ook onterecht. Ik heb het ziekenhuis gebeld en deze gaven de fout toe en Unive kan een credit-nota verwachten. Dit heb ik ook doorgegeven aan de afdeling administratie van Unive, die adviseerden mij om het bedrag toch maar te betalen, maar dat heb ik niet gedaan en heb het verschuldigde bedrag gestorneerd. Ik moet alvast maar gaan betalen voor iets wat nooit heeft plaatsgevonden en als ik geluk heb, krijg ik het geld terug. Ik heb nog niet een medewerker (ster) aan de telefoon gehad die mij vertelde van, maak u geen zorgen, wij gaan dit voor u uitzoeken. Ook Unive denkt eerst wij en de klant zoekt het maar uit, schandalig! En tot mijn verbazing stond er weer een bericht in mijn postvak, dat ik binnen 14 dagen de factuur moet gaan betalen, desnoods met een betalingsregeling, alsof ik dat bedrag niet kan betalen! Eind van dit jaar maar snel een andere verzekering zoeken. Unive, een maatschappij van oenen en graaiers