Unive reviews

2.6
Positief8%
Neutraal8%
Negatief84%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Suzanne
10-08-2018

Nooit meer

Ieder jaar voor 6000 euro aan verzekeringen betalen aan hun en een reisverzekering is als je hem nodig hebt teveel gevraagd. Een normale vraag is al te veel. schandalig behandeld. Als je kind in nood zit in vakantieland. Echt te erg voor woorden.!

Kim
24-07-2018

Top verzekering!

Ik heb vorig jaar (2017) een woning gekocht en inboedel/opstal/aansprakelijks/All risk/buitenhuis verzekering afgesloten bij Unive. Ik kan niet anders zeggen dat het een top verzekering is. Ik snap alle negatieve reviews daarom ook niet. Het is relatief goedkoop in vergelijking met anderen en ze handelen schade snel en correct af.

Ik heb schade bij een kennis veroorzaakt. Het is binnen No time uitgekeerd aan de gene die schade heeft geleden. Het ging om een behoorlijk bedrag van 900 euro.

Ik heb mijn telefoon laten vallen en laten repareren bij een officiële dealer. Ik heb het geld binnen 2 dagen terug ontvangen.

Ze hebben mijn aanrechtblad vergoedt die ik zelf heb beschadigd bij verhuizen.

Mijn fiets is afgelopen week van mij gestolen en Unive heeft mij het geld binnen drie dagen plus premie terugbetaald. Ik had de proces-verbaal, originele sleutels en factuur nog niet eens opgestuurd. Zij hebben het bedrag uitgekeerd die ik heb doorgegeven bij het afsluiten van de polis. Ik heb in geen enkele gevallen een eigen risico betaald. Ik kan niet anders zeggen dat het een top verzekering is en ik heel bij ben dat ik bij ze zit.

Uit loyaliteit zal ik nooit meer weggaan bij Unive. Tot de dood ons scheidt.

Johan
14-07-2018

Na 26 jaar nooit weer unive { lees dit ! }

Hoi ik ben johan , en zit al 26 jaar bij unive, denk aan inboedel en aansprakelijkheidsverzekering, zo n 140 euro per jaar betaal ik, ik heb nooit gezeur bij unive gehad, maar wat ze nu flikken , echt te erg voor woorden, ik ben sinds 2 maand verhuisd en heb schade aan mijn vinyl in de keuken, het lag er te bobbelig in en met het verschuiven van een koelkast, een poot van de koelkast mooi door m n nieuwe vinyl, was goed balen, dus ik bel unive op , en wat blijkt ik ben de verhuizing vergeten door te geven en ben niet verzekerd, dit is nu gecorrigeerd, eerst was de telefoniste uit harderwijk vriendelijk, en zo opeens kreeg ik de vraag, heb je ooit wat met justitie gehad? ik zei dat dit geen gepaste vragen waren en ik hier totaal niet van gediend ben, maar de telefoniste ging maar door , dus heb ik s ff goed duidelijk gemaakt dat ik geen crimineel ben, ik heb geen strafblad, nooit in een rechtbank gezeten of met politie in aanraking geweest, gewoon een normale burger, krijg ik te horen van haar, ja maar unive neemt ook geen criminelen aan! ik was helemaal over de rooie , dit na 26 jaar vaste klant, dus ik ga weg en blijf weg volgend jaar naar een verzekering die wel met mensen om kunnen gaan

Joke
21-06-2018

Doorlopende reisverzekering

Mijn zoon en dochter hadden een 3 steden trip geboekt, eerst stad was thessaloniki, dan Rome en als laatste Valencia. Nu kregen ze een dag van te voren te horen dat de vlucht naar Rome geannuleerd was ivm een staking op het vliegveld van Rome. De vlucht kon kosteloos omgezet worden maar ze moesten dan wel 2 dagen een hotel bijboeken op eigen kosten. Dus gemeld bij Univé maar krijgen te horen dat je alleen niets vergoed krijgt . Omdat het een tussen vlucht is. Hoe belachelijk is dat dan. Je betaald jaren voor een doorlopende reis verzekering maar krijg niks ervoor terug. Nog een geluk dat het maar voor 2 dagen was want waar moeten ze dat van betalen? Hard aan het nadenken om bij Univé wegzet gaan.

Rein
19-06-2018

In de shit, uit de shit!

Op 1 december 2015 inbraak gehad. De schade-expert was er meteen de volgende ochtend al en heeft alles keurig en snel opgelost. Ik kon kiezen tussen reparatie van de schade door een bedrijf te laten verrichten, óf een bedrag uitgekeerd te krijgen en het zelf te repareren. Ik had gelukkig alle aankoopbonnen van de gestolen goederen bewaard en kon die overleggen.

Hulde voor de snelle en correcte afhandeling.

Michel
12-06-2018

Uitgeschreven zorg

Heb in december mijn takenpakket verhoogd naar zoals beschreven tandpakket best. Geen probleem zou je zeggen. In januari het verschil van 41 euro automatisch van mijn rekening afgeschreven. Premie februari is correct via automatisch betaling gedaan en de premie was dus goed .Tot zover gaat het goed tot ik een nieuwe polis toegestuurd kreeg waarin ik zelf als hoofdverzekerde sta gewoonweg van de polis was verdwenen. Zonder mijn medeweten o.i.d. niet meer verzekerd dus.toen begon het gezeik met unive. Ze willen niets begrijpen van wat ik uitleg over deze situatie , maar wel allerlei rekeningen sturen tot wel 1455 euro aan toe terwijl mijn maanpremies gewoon zijn betaald. Snapt u het nog nou ik niet, maar voorlopig zeggen ze dat deze rekening gewoon klopt.?. Zometeen maar weer eens bellen met deze hersenloze verzekeraar die totaal niet met je meedenkt.

Dzora
29-05-2018

Unive daar plukt u de ROTTE vruchten van

5 manden geleden kreeg ik een ongeluk. Van unive moest ik de schade bij een aangesloten bedrijf te laten herstellen , Dat heeft mij drie keer zo veel gekost reparatie was een ramp overal spuitnevel.Nu ben ik al 5 manden mee bezig en einde is niet in zicht. Hersenloze en machteloze medewerkers en directie of een manager die iets kan doen kan je ook niet bereiken.Het lijkt alsof zij alles mogen en wij alleen maar gehoorzamen .Slaven zijn wij voor al die verzekeraars enz.

Kim
26-05-2018

Zo slecht dit

Ik wilde een auto verzekering afsluiten voor mijn auto , eitje zou je denken. Nou niet bij Univé.

Klantenservice gebeld , keuze menu gedaan , om vervolgens in gesprek toon te krijgen (x5) en dan word de verbinding verbroken.

Dit nog een x of 6 gedaan maar steeds hetzelfde. Vervolgens ga ik in de live chat , zegt de dame in kwestie dat het druk is : ik mijn vraag uitleggen en na 35 minuten nog geen antwoord. Live chat afgesloten en opnieuw geopent want dan krijg je wel meteen een medewerker aan de andere kant : probleem uitgelegd en verteld dat ik Univé telefonisch niet kan bereiken , als antwoord : “nu zijn we telefonisch wel goed bereikbaar”.

Ik denk mooi! Dan probeer ik het nog eens , zelfde verhaal opnieuw x2. Toen heb ik het maar opgegeven. Misschien maar goed ook , stel er was echt nood dan waren ze dus niet bereikbaar geweest.

Ik per mail een klacht ingediend waarop ik antwoord kreeg met het verzoek te bellen naar Univé. Afgelopen week het bericht dat ze de klacht gingen sluiten want ik had niet gebeld.

Wel nog een antwoord gestuurd maar niks meer van gehoord. Wel nog een mail terug gestuurd Gek he dat ik niet nog een keer bel , na 2.5 uur geprobeerd te hebben . om vervolgens niemand aan de lijn te krijgen! Heb ze verteld dat ik er niks mee verlies ik heb de verzekering elders afgesloten waar ze wel beloftes na komen en waar je gewoon iemand aan de telefoon kan krijgen die je keurig helpt! Het is hun verlies dat er waarschijnlijk meer mensen zijn die precies om deze reden geen verzekering bij Univé afsluiten.

Daar kan Univé nog wat van leren!

Priya
18-05-2018

Ze starten rechtzaken tegen je zonder je medeweten!

Ik zit mijn hele leven al bij Unive, maar ze zijn ineens zonder mijn medeweten een rechtzaak tegen me gestart en dat hoor ik pas achteraf. Waarom? Omdat er blijkbaar 1 termijn automatische incasso is misgegaan 2 JAAR geleden. Ze hebben me er nooit op attent gemaakt - ik had al die tijd niet eens door dat die incasso mislukt was. Pas 2 JAAR later gooiden ze er ineens 500(!) euro extra bovenop wegens "wanbetaling" en als ik ze vraag om verzendbewijzen van herinneringen en aanmaningen, kunnen ze dat niet geven. Ik heb NOOIT een dagvaarding ontvangen van de rechtbank Alkmaar en toen ik ze net belde, zeiden ze alleen "ga maar naar het juridisch loket". Univé heeft hun post niet op orde en geven daar de klant van de schuld om extra geld binnen te harken! En dan nog wel bedragen als 500 euro extra bovenop een mini-bedrag van 88 euro. Pas op als je, je aanmeld! Want als je niet door heb dat je maandelijkse incasso een keertje mislukt, dan wachten ze daar GRAAG 2 jaar mee voordat ze dat bekend maken om je extra geld af te troggelen, of je nou hun decennialange vaste klant bent of niet. Het spreekt voor zich dat ik dus onmiddellijk wegga bij de oplichters, want ik hoor hetzelfde van andere mesnen, die pas 1 tot 3 jaar later van ze te horen krijgen dat ze moeten dokken!

Froukje
04-05-2018

Aansprakelijkheidsverzekering

Mijn dochter had een puppy vast bij een vriendin. De hond sprong uit haar handen, terwijl ze de puppy wilde neerzetten. Gevolg; hersenschudding. Univé gebeld en situatie uitgelegd. Ze hebben meteen de tegenpartij opgebeld en het bedrag van de dierenarts (€ 100,-) uitbetaald aan ze. Pluim voor de snelle afhandeling!

Rob
02-05-2018

Ten onrechte factuur voor medicatie.

Ik ben recent opgenomen geweest in het ziekenhuis en na ontslag moest ik medicijnen ophalen bij de ziekenhuis apotheek. Deze medicijnen waren mij voorgeschreven door de neuroloog en ZEER belangrijkrijk voor mijn gezondheid. 2 weken later krijg ik een factuur van Univé voor deze medicijnen. Ik moet de medicijnen zelf betalen. Een behoorlijk bedrag! Een netten klacht brief gestuurd waarin ik de situatie uitleg. Geen response. Schandalig. Wat een **** bedrijf. Volgend jaar gaan m’n vrouw en ik direct naar een andere verzekeraar.

Dirk
29-04-2018

Onterechte factuur

Begin april een dubbele factuur ontvangen vallende onder eigen risico, een betrof een farmacie factuur en de ander een factuur van een ziekenhuis uit Breda, waar mijn vrouw zou zijn geholpen. Deze behandeling heeft nooit plaatsgevonden en de factuur was ook onterecht. Ik heb het ziekenhuis gebeld en deze gaven de fout toe en Unive kan een credit-nota verwachten. Dit heb ik ook doorgegeven aan de afdeling administratie van Unive, die adviseerden mij om het bedrag toch maar te betalen, maar dat heb ik niet gedaan en heb het verschuldigde bedrag gestorneerd. Ik moet alvast maar gaan betalen voor iets wat nooit heeft plaatsgevonden en als ik geluk heb, krijg ik het geld terug. Ik heb nog niet een medewerker (ster) aan de telefoon gehad die mij vertelde van, maak u geen zorgen, wij gaan dit voor u uitzoeken. Ook Unive denkt eerst wij en de klant zoekt het maar uit, schandalig! En tot mijn verbazing stond er weer een bericht in mijn postvak, dat ik binnen 14 dagen de factuur moet gaan betalen, desnoods met een betalingsregeling, alsof ik dat bedrag niet kan betalen! Eind van dit jaar maar snel een andere verzekering zoeken. Unive, een maatschappij van oenen en graaiers

Charles
25-04-2018

Unive kent geen Coulantie

In de januaristorm is de schutting met de buurman omgewaaid! De buurman kreeg van zijn verzekering (OHRA) een bedrag van 574,50 uitgekeerd. Hierbij is het Eigen risico van 225 gehalveerd door OHRA omdat de schutting als 1 object wordt gezien (en terecht niet alleen het gedeelte van de buurman is omgewaaid en welk deel is dan van hem). Dus OHRA (en ook Unive) hoeft maar de helft van het object (de schutting) te vergoeden en halveert dan ook het Eigen risico van 225 naar 112,50 euro!

Antwoord van OHRA aan de buurman;

Hoeveel eigen risico heeft u? U heeft bij stormschade eigenlijk een Eigen risico van 225 euro. Omdat u uw schutting deelt met de buren halveren we niet alleen de herstelkosten, maar ook het Eigen risico. U betaalt dus maar 112,50 euro

Van Unive kreeg ik het volgende bericht;

Ik heb 410,36 aan u overgemaakt. Op dit bedrag is het Eigen risico van 250 euro ingehouden

Onterecht wordt hier het Eigen risico van 250 euro toegepast ( voor een uitleg zie hierboven en de reactie van OHRA) (Alle gegevens van OHRA waren aan Unive bekend)

Bij Unive is hierover een klacht ingediend maar ze willen er niets aan doen en wensen mij een prettige dag toe (hoe vriendelijk kun je zijn!)

Dit alles getuigd van weinig coulantie en klantvriendelijkheid bij Unive. Met name tegen een klant die al een jaar of 10 zijn premies betaald en nu voor het eerst een ' kleinigheid ' claimt. Moet er niet aan denken als er echt iets gebeurd! Doel van Unive is blijkbaar zo weinig mogelijk uit te keren ook al gaat dit ten koste van de ' eerlijkheid ' tegenover de klant!

Mir
20-04-2018

Zetten schadevrije jaren niet in roy-data

Reeds langer dan 20 jaar klant bij Unive. Nu na een scheiding wil Unive de schadevrije jaren niet in roy-data zetten. Ondank getekend verzoek.

Ben je zo lang klant en nog steeds en ze laten je zo in de kou staan.

Unive weg ermee!

Evert
12-04-2018

Gesneuveld Billenglas

Brillen glas gesneuveld. verzekering gebeld, schade opgenomen, binnen anderhalve dag geregeld. bedrag volledig vergoed!

Arie
06-04-2018

Stormschade

Door de storm in februari is een stuk zijgevel (planken) van mijn woning beschadig . 4 dakpannen stuk gegaan en van mijn schuur dakbedekking los gekomen. schade gemeld bij unive. offerte zijgevel laten maken door een bedrijf en deze hebben ook de dakpannen vervangen. van alle schadefoto en factuur en offerte gestuurd naar unive . nu na 2 maanden later bericht ontvangen dat dit gebeurd is door slecht onderhoud en ze gaan geen schade uitkeren. ook zeggen ze dat ik fraude heb gepleegd omdat ik een offerte indiende bij unive en de bedrag te hoog was. nooit meer unive.

Jeroen
04-04-2018

Zwaar teleurstellend

Helaas kan ik enkel de slechte reviews beamen. In de 5 jaar dat ik verzekerd ben, heb ik (ook helaas) enkele keren gebruik gemaakt van de verzekering. Keer op keer werd er zo min mogelijk aandacht besteedt aan de casus, vonden er meerdere wijzigingen van dossierbehandelaars plaats of overdracht naar een derde partij (USG). In dat laatste geval kreeg ik zowel berichtverkeer van Unive als USG. Daarnaast worden afspraken consequent niet nagekomen. Advies: Snel opzeggen! Dat ga ik nu eindelijk ook doen.

Willem
30-03-2018

Goed werk geleverd door USG legal via Unive

Geschil met UWV, dankzij uiterst betrokken medewerkers bij USG legal is geschil gewonnen. Ik ben naar alle tevredenheid geholpen,en heb een voor mij positieve uitkomst gekregen

Klazien
28-03-2018

Geen vergoeding bij annulering wegens ziekte

Let op: Unive keert niet uit bij annulering wegens ziekte! Verklaring van de huisarts is niet voldoende, de eigen medisch adviseur beoordeelt zelf na 4 maanden, als je al weer beter bent, dat je ondanks je ziekte wel had kunnen reizen.

Janine
14-03-2018

Premie verhoogd 100%

Na een kleine schade waar ik alleen een lamp stuk had en de tegenpartij een kleine deuk werd mijn premie verhoogd van 55 euro naar 112. Absurd! De volgende keer denk ik wel een keer na voordat ik het ''op de juiste manier'' ga afhandelen.