Unive reviews

3.1
Positief18%
Neutraal3%
Negatief79%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Xander
08-08-2017

Waardeloze verzekeringsmaatschappij UNIVÉ

Ruim 20 jaar mijn verzekeringen en nu ben ik Univé meer dan spuugzat. Gisteravond een eenzijdig ongevall gehad waarbij een kat de weg overschoot en ik met de scooter onderuit ben gegaan. Zojuist naar ziekenhuis geweest en de schade is een gebroken hak. Daarnaast is de scooter goed beschadigd. Op 2 juni jl had ik een verzekering afgesloten voor de scooter. Telefonisch geregeld waarbij ik specifiek had gevraagd dat de ongevallen verzekering ook geldt voor andere personen behalve ik. De verzekering was geregeld en ik kon de scooter ophalen en mee wegrijden. Vandaag, 08-08-2017 heb ik Univé gebeld mbt schade aan de scooter. De onpersoonlijke muts eerste klas vertelde mij dat ik alleen WA verzekerd ben en zodoende geen aanspraak kan maken op Univé. Ik was ten stomste verbaasd, omdat ik er van uit ben gegaan dat ik niet WA verzekerd was. Dit is niet eens ten sprake geweest tijdens de afsluiting van de vezzekering op 2 juni jl. De onpersoonlijke muts vertelde mij dat dit wel gebeurd was, dit kon ze namelijk inzien in de computer. ik vertelde haar dat dit niet had plaatsgevonden. Onpersoonlijke muts deelde mij vervolgens mede dat Univé niks voor mij kan betekenen, maar toch wenste ze me sterkte met de letsel. Ik ben helemaal klaar met Univé, heb al mijn verzekeringen daar lopen. Auto, rechtsbijstand, reis, WA, scooter, inboedel, zorg. Ik heb huiswerk te doen om te kijken naar welke maatschappij ik ga overstappen. ZSM zal dit vaan gebeuren. Voor mij nooit UNIVÉ meer! Ik heb de polis er op nagekeken en nergens staat of ik WA (+), all risk verzekerd ben. Geld vangen is Univé goed in aan premies, maar uitkeren? Ik vind het meer dan schandalig hoe Univé zich profileert en zeker zijn er werknemers niet capabel en menselijk ingesteld. Het draait allemaal om zoveel mogelijk geld binnen te houden.

Salem
03-08-2017

Slechte auto verzekering

Ik heb een autoverzekering All risk plus. Auto total los verklaard. Ik wik mijn auto behouden maar krijg net te horen dat het niet mogelijk is terwijl het wel mijn auto is. Slechtste verzekering ooit ik ben weg bij unive nooit meer voor mij.

Marco
28-07-2017

Zeer slechte service!

Nooit wat gehad en toevallig in 1 maand 2 keer. Zeer slecht geholpen en Unive wil niks betalen. Voor niks verzekerd dus.

D.
27-07-2017

Verkeerde informatie

Ik Krijg keer op keer te horen als ik ergens mee zit…dit zit niet in het pakket en daar moet weer een andere verzekering voor afgesloten worden. Dit is bij mijn zorg verzekering en nu ook bij de rechtsbijstand verzekering al zo. Ik had beter mijn rechtsbijstand bij iemand anders kunnen afsluiten…want ja Univé is Univé, één en dezelfde partij. Ik was altijd zeer tevreden over Univé maar heb nu alle vertrouwen in Univé verloren. Zoals ik het laatste jaar wordt behandeld doet voor mij de deur dicht. Verzekeringetje hier, verzekeringetje daar waardoor deze kosten voor de particulier alleen maar hoger en hoger worden. De burger met een middeninkomen wordt tot op het bot kaal geplukt. Maar als men echt hulp nodig heeft ,krijgt men deze NIET en wordt er geprobeerd om wederom weer een nieuwe verzekering af te sluiten. Zorg eerst maar eens dat jullie er echt voor de mensen zijn in plaats van ze helemaal kaal te plukken en ze te overspoelen met de bureaucratische rompslomp waar jullie nu mee bezig zijn. Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt want er zijn enorm veel klachten over Univé. ( internet staat er vol mee) Univé komt zijn afspraken slecht of niet na. Vele herkenbare klachten waar ik nu ook tegen aanloop. Univé noteert blijkbaar alleen telefoongespreken die zij zelf nodig achten en laat een boel achterwege, ook daar ben ik inmiddels wel achter gekomen. Univé als verzekeraar is er niet om de mensen te helpen maar laat de mensen aan hun lot over en zelfs helemaal stikken. Ik betaal mij scheel aan de zorg, zorg die ik geeneens krijg maar waar ik zeer zeker recht op heb omdat ik er voor betaal. Waar mijn probleem om gaat is inmiddels al een hele lange tijd bekend bij univé, maar men grijpt niet in. Ik krijg het laatste jaar tot 3 keer toe de verkeerde informatie en kom mede daardoor steeds meer voor hogere kosten te staan en beland daardoor in de financiële problemen. Ik die nog nooit een wanbetaler ben geweest, keurig mijn rekeningen op tijd betaal en als ik voor onverwachte kosten kom te staan, tref ik daar een betalingsregeling voor die ik vervolgens ook weer netjes nakom. Mijn man en ik hebben diverse verzekeringen bij Univé lopen en denken er heel hard over na om deze allemaal stop te zetten en over te stappen naar een andere maatschappij.

Tevredenheidonderzoekjes na telefoongesprekken en de vragenlijst die jullie sturen doe ik niet aan mee, omdat ik dat gewoon flauwekul en onnodige bureaucratie vind! Ook de herinnering die daarna volgt vul ik wederom niet in. Val mij hier niet mee lastig! Ik zelf ben daar niet mee geholpen. Jullie hebben al jaren zo een systeem met vragenlijsten, en telefonisch tevredenheid onderzoeken maar verbetering heb ik nog nooit voorbij zien komen. Chronisch ziek zijn wordt zwaar bestraft door torenhoge rekeningen (aanvullende pakketten) en nog veel meer extra kosten die niet onder de verzekeringen vallen en dan noem ik alleen nog maar de medicatie waar ik van afhankelijk van ben. Ik ben het inmiddels zo spuug zat allemaal dat ik nu ook mijn verhaal hier neer. Univé is gewoon niet goed bezig. Jaja je plukt er de vruchten van, MAAR WEL DE ROTTE !

Arno
26-07-2017

Trouwe klant gaat na ruim 30 jaar (!) Unive verlaten

Ik heb ze bijna nooit nodig en heb er al mijn verzekeringen ondergebracht. Dit jaar onverwachts 2 x nodig maar de bereikbaarheid is een regelrechte ramp geworden. Van het eerdere lokale vriendelijke en klantgerichte bedrijf is het een waardeloze onpersoonlijke verzekeraar geworden. Allemaal keuzemenu`s, 1/2 uur wachten aan de telefoon en een website die dusdanig is opgebouwd dat je er zelf echt niet meer uit kunt komen. Op mail wordt binnen 3 dagen gereageerd. Dan maar naar het kantoor waar meneer eerst nog 5 minuten werk heeft achter z`n computer. Ik ben er klaar mee en ga binnenkort de boel overzetten naar een verzekeraar die wel kan ontzorgen.

Rick
20-07-2017

Administratieve rotzooi

Helaas ben ik niet blij met de afwikkeling van een schade door Univé.

Na een schade heb ik een schadeformulier persoonlijk naar het Univé kantoor in mijn woonplaats gebracht zodat ik zeker zou weten dat de afwikkeling goed zou gaan.

Helaas ging het mis en waren de papieren niet duidelijk en of verloren gegaan. Ik heb toen een brief van Univé gekregen en heb opnieuw de papieren persoonlijk ingeleverd en gevraagd of het dit keer goed is gegaan. Dit werd bevestigd.

Na een aantal keer een e-mail te hebben ontvangen dat er nog steeds werd gewacht op de tegenpartij ontving ik anderhalve maand later een e-mail met als bijlage een brief dat de tegenpartij geen papieren heeft ingeleverd en de schade ontkent. Ik schrok gigantisch, mede omdat ik ten tijde van de aanrijding, midden in het winkelcentrum, geen getuigeverklaringen heb genoteerd. Ik ben letterlijk door dit bericht ziek naar huis gegaan waarna ik het centrum ben in gegaan op zoek naar winkelpersoneel die de aanrijding heeft zien gebeuren en destijds geholpen heeft. Tevens ben ik op zoek gegaan naar camerabeelden van winkels die wellicht de aanrijding hebben opgenomen. Ik heb met m'n hart in de keel contact opgenomen met de tegenpartij om verhaal te halen. De tegenpartij gaf aan netjes de papieren te hebben ingeleverd. Nadat ik telefonisch contact heb opgenomen met Univé bleek dat Univé de verkeerde papieren, van een andere persoon, in mijn dossier heeft gehangen. Kennelijk waren alle acties van Univé omtrent mijn aanrijding met een verkeerde tegenpartij gecorrespondeerd. Tevens waren mijn papieren (opnieuw!) zoek. Deze heb ik voor de derde (!) maal opgestuurd waarna het pas werd opgelost.

Na een mail naar Univé omtrent de gang van zaken kreeg ik een mail terug dat ze dit 'vervelend' vonden. Geen excuses. Niks.

Alex
07-07-2017

Willen niet uitbetalen ondanks dat tegenpartij fout toegeeft

Zeer slecht. Betaal meer dan €5000,- per jaar aan verzekering aan hun. Rijdt iemand tegen mijn auto aan terwijl ik geparkeerd stond moet ik het met mijn eigen verzekering Univé regelen omdat ik all risk verzekerd ben en Univé wil niet uitbetalen terwijl de verzekering van de tegenpartij de fout al heeft toegegeven. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn geld! Mensen Univé probeert je af te wimpelen met smoesjes en telkens uitstellen. Ik zet alles over naar een andere vezekering. Waardeloos bedrijf!

Adrie
07-07-2017

3mnd wachten op antwoort ben allris vez hun bepalen waar ik heen moet

Was erg goed maar door de dure leiding 3 ton per jaar is uitkeren er niet meer bij allen de premie kan je nog betalen rekken en hopen dat je zeg laat maar zitten nog net geen boeven maar hangt er tegen aan

Jeffrey
27-06-2017

Inboedelverzekering

Onlangs is er in mijn kelderbox ontbroken, een forse schade van €3500,00. Univé weigert te betalen, omdat er in de kleine lettertjes staat dat de deur van mijn kelderbox aan een bepaald keurmerk moet voldoen.

De twee toegangsdeuren hebben beide een politiekeurmerk, maar dat is helaas niet voldoende voor Univé.

Ze doen echt alles om onder een vergoeding uit te komen en zijn zeer onvriendelijk.

SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING BIJ UNIVE AF

Hans
26-06-2017

Puinhoop daar

Oude facturen vanaf 1012 tot heden nu gekregen in 2017 terwijl de premie altijd voldaan is. Oude rekeningen was eerst ruim 400 toen ruim 600 en nog een keer ruim 700 en nu ruim € 1400,- en al deze bedragen zijn in een tijd van 3 maanden zo opgelopen cq verschillen. Misschien komt er nog 1 van 3000 of juist 1 van 0 euro ivm. al hun foute administratie gegevens. Ik zie op m'n afschriften van betalingen dat ik 99% kan weg strepen, maar ik ga absoluut niet hun huiswerk doen. Drama maatschappij en strak nog deurwaarders ook om de deur met een beetje pech

Gerrit
25-06-2017

Wat een slecht bedrijf met zeer slechte service

Ik heb bij unive tandbeter pakket tot dat ik er na de tandarts er achter kwam dat ik niet meer gedekt was vanwege een niet te incasseren polis op me prive rekening en zonder bericht hebben ze mij afgesloten van tand beter pakket die heb ik overigens al 10 jaar en kan me pas weer verzekeren na een half jaar kosten spoed bezoeken tandarts €1200 euro 2 maanden later heb ik een schade geval van een glazen plaat aan de muur die door de hitte was losgeraakt van de bevestiging recht op me computer imac 27 inch scherm aan diggelen. en heb inboedelverzekering met glas ook al 7 jaar schade word wederom niet vergoed kosten € 750 euro weer even later rijd ik met een van me 2 bestelbussen tegen een andere auto ook maar ik dacht ben toch al risk verzekerd geen probleem. de kosten die ik krijg als ik die schade meld van +- rond 900 euro is 1300 euro per jaar dat ik dan meer ga betalen NOU UNIVE ALS JE DIT LEEST WEES COULANT EN DOE WAT WATER BIJ DE WIJN

Verder probeer je te bellen maar je kan net zo goed bellen en eerst boodschappen gaan doen voordat je aan de beurt bent,en laat nou ook nog uitgerekend vandaag mijn unive niet bereikbaar pffff

Osman
10-06-2017

Adreswijziging

In februari ben ik verhuisd. Natuurlijk heb ik dit doorgegeven aan Unive. Mijn vrouw is langs geweest op het kantoor in Almelo omdat de wijziging niet goed was verlopen en wij nog geen kraampakket hadden ontvangen dus het is nogmaals op de kantoor doorgegeven. Zodoende hebben wij het kraampakket ontvangen op ons nieuwe adres. Op 10 juni krijgen wij een bericht van de incassobureau dat maand februari niet is betaald aan Unive en dat zij het factuur hebben ontvangen. Na telefonisch contact met Unive is door een medewerker bevestigd dat het adres nog niet is gewijzigd en wij daarom geen berichten hebben ontvangen over de betalingsachterstand. Excuses blablabla maar geen oplossing. Nu zit ik bij de incasso natuurlijk met rente bovenop het huidige bedrag door een fout van Unive.

Martin
13-05-2017

Adreswijziging

Vier keer, op diverse manieren, een adreswijziging doorgegeven aan Univé. Helaas vergeten ze deze door te voeren. Als dank krijg ik dus een incassobureau op mijn af gestuurd omdat ik wanbetaler ben. Ook is er zonder vorm van enig overleg mijn verzekeringen beëindigd. Hulde voor Univé dat ze zo met klanten omgaan. Advies, doe geen zaken meer met Univé.

Chris
09-05-2017

Bereikbaarheid

Na 30 minuten aan de lijn hebben gehangen, kreeg ik eindelijk een medewerker aan de lijn, maar na 2 sec werd de verbinding verbroken. Daarna nog weer een paar minuten aan de lijn met 3 personen voor me.heb ik een voicemail ingesproken. Die zouden me terug bellen. Dus niet. Daarna nog geprobeerd, weer 4 mensen voor me. Dus die bereikbaarheid is echt heel slecht. Dus voor mij zeker geen Univé meer.:-( k bedrijf)

Jack
05-05-2017

Na 2 weken nog steeds geen advies gekregen op een simpele vraag.

Unive rechtsbijstandverzekering heeft het op dit moment toch wel zooo druk dat op mijn verzoek om advies na 2 weken nog steeds geen reactie is gegeven. Wel zijn ze intern erg druk met aanmaken van dossiernummers en doorschuiven van mijn simpele vraag naar het externe bureau USG. Ik vermoed dat mijn premie alleen daar al aan volledig opgaat aan deze interne bureaucratie en dat daarom er bij Unive geen geld meer over blijft om ook nog mijn simpele vraag te beantwoorden. Ik heb er geen vertrouwen meer in en overweeg al mijn verzekeringen binnenkort bij Unive de deur uit te doen.

Helma Munoz Balvi
04-05-2017

Reis- annuleringsverzekeringsschade

Vandaag bedacht ik dat je meestal niet de moeite neemt om een waardering te geven als alles goed gaat, vandaar dat ik even inlogde om dat nu eens wel te doen. Ik schrik van de vele negatieve posts hier. Mijn ervaringen zijn heel anders. (en nee ik werk niet bij Univé :-) ) Zie hieronder. Voor een tweede maal kwam ik in het buitenland in het ziekenhuis terecht en net als in het eerste geval werd de schade telefonisch supervlot afgehandeld. Daar waar het kon gaven ze zelfs nog een coulancevergoeding. Ooit, ik geloof in 2010 hebben we 5 schades binnen een jaar gehad. Je zou toch zeggen dat een verzekering je dan argwanend bekijkt maar daar hebben we niets van gemerkt. Ook toen zat er een reisverzekeringsschade tussen. Een tas met vnl kleding was gestolen. De ontwaarding van kleding is, heel begrijpelijk, erg groot. Ook toen kwam er door de coulante opstelling van Univé een keurig bedrag ter vergoeding uit. In dat zelfde jaar ook bij de uitkering van brandschade ook coulant uitbetaald. w.b. Autoverzekering heb ik ook eens een grote terugval in tredes gehad vanwege een kleine schade. Maar als dat wettelijk is dan houdt het op natuurlijk.

Huib
02-05-2017

Unive bepaalt de regel, de verzekerde moet gehoorzamen.

Univé zit nog steeds vast in haar regeltjes en heeft alle menselijkheid afgezworen. Het versturen van een zorgoverzicht kost bij hen vier werkdagen maar het incasseren van de nota is dan al geregeld. Dat is nu eenmaal ons systeem is de reactie. In plaats van vruchten kun je bij Univé volop frustraties plukken.

Remco
01-05-2017

Voorraam schade

Voorraamschade opgelost door Univé nieuwe ruit gehad geen probleem. Waterschade door wasmachine ook gedeelt vergoed. Mag tevreden zijn

Maris
24-04-2017

Waardeloos bedrijf

Mijn zoon is met zijn vespa snorscooter aangereden op het fietspad. Tegenpartij beweerde dat hij stil stond,politie erbij deze zei geen enkele twijfel over het feit dat automobilist fout was. Maar unive beweerd dat ik door ondertekening van het schadeformulier aansprakelijkheid erken. Er staat toch duidelijk op het schadeformulier dat ondertekening geen aansprakelijkheid betekent,maar unive zegt dat dat regeltje helemaal nergens op slaat want je tekent WEL voor aansprakelijkheid volgens hun. In eerste instantie wilde ze ookal bewijs of mijn zoon wel op het fietspad mocht.(het is een snorscooter en mag dus nergens anders)vraag me dus af hoeveel verstand je er dan van hebt. De scooter was totalloss dus zei de verzekering op,meteen daarna kreeg ik mailtje dat ik aansprakelijk was erg vreemd. Mijn advies sluit never nooit niet een verzekering af bij unive

Barry
22-03-2017

5 treden terug dus 30% minder korting

Vandaag kom ik bij mijn auto en zie dat er iemand een 30x30 badkamertegeltje op de motorkap heeft gedeponeerd. Gevolg is een sjoelbak achtige kras van rechts naar links en een flinke pit/deuk dwars door het lakwerk heen. Het vervelende is dat dergelijke schades niet makkelijk te herstellen zijn omdat de motorkap het grootste paneel is van de auto. Los van het dak natuurlijk. In mijn woede die die boven mijn persoonlijkheid uitstak vanwege het feit mijn mercedes van 1 maand auto een dermate schade heeft opgelopen, tel ik tot 10 en bel direct met Unive.

Wat blijkt is dat dit mijn allereerste schade melding is in bijna 7 jaar en niet eens mijn schuld. Wordt mij verteld dat ik hiermee onmin nabij 33 procent korting verlies en van 1000 euro per jaar naar 1700 euro per jaar ga. Dan heb ik nog wel de allrisk plus optimaal polis. Dus 3 jaar nieuwwaarde en vrijwel alles gedekt.

Verongelijkt als dat ik ben en wetende dat Mercedes Benz mij een maand geleden betere voorwaarden had geboden, Vraag ik aan mevrouw waarom dit niet gemeld is in het advies gesprek. Als ik dit had geweten had ik vriendelijk bedankt. Mevrouw heeft mijn opname teruggeluisterd van tijdens het afsluiten en concludeerde dat er inderdaad niks is gemeld door haar collega. Vervolgens meld de medewerker mij dat hier totaal geen speelruimte is en dat ik dan maar zelf de schade moet betalen. Hmm oke. Ja want u gaat automatisch akkoord met wettelijk bindende voorwaarden. Maar mevrouw; Waarom heeft u collega mij dit niet gemeld even los van het feit ik uiteraard telefonisch akkoord heb gegeven voor de ingang van de verzekering vind ik dit niet getuigen van meedenkend vermogen. Tenslotte is het toch de consument die een miljarden instantie als die van u levend houdt. Stel je ook even voor dat je bij de dealer zit en je de verzekering per direct moet laten ingaan. Hoe kan ik dan in godsnaam de algemene voorwaarden lezen die uw collega verzuimd heeft te vertellen.

De pest is dat je het niet gaat winnen van dit soort bedrijven. Nul inlevingsvermogen. Nul.

Ik ga mijn Inboedel, Zorg, Wa, Overlijdensrisico/uitvaart, vakantie en autoverzekering allemaal opzeggen bij Unive.

Hopelijk heeft u wat u wilt en bent u blij met die paar euro die u heeft gewonnen. Wetende dat deze klant door de jaren heen duizenden had betaald voor een klein beetje service.

Barry