Unive reviews

3.1

Floris
10-11-2016

Motor verzekering

Super onvriendelijke mensen en je moet altijd de kleine lettertjes lezen want ze naaien je altijd wel een oor aan. Motor verzekering kan niet zomaar stop worden gezet binnen en jaar, ook na het schorsen van de motor niet. Na een jaar een motor verzekering te hebben gehad en dan wilt stoppen met de verzekering moet je eerst schorsingsbewijs door sturen anders heb je als nog weer een opzeggingstermijn.

Heb je nou een ongeluk gehad dan doen ze niks voor je, ze helpen je nergens bij en ze zijn altijd beroerd als je daar over contact op neemt. Gelukkig had ik bij de DAS een rechtsbijstandsverzekering zij regelt dat ik niet schuldig werd bevonden. Daarna met Unive heel veel aan de telefoon moeten hangen wilde ik mijn schadevrije jaren terug krijgen.

10-11-2016

Slechte voorlichting en trage afhandeling

26 oktober aanrijding gehad.Schuld ligt bij de tegenpartij. Schadeformulier ingevuld en naar het kantoor gebracht. Oh, neem maar weer mee, daar doen we niks mee. U heeft een wa +casco en u heeft geen rechtsbijstandverzekering. Gevraagd waarom ze dit niet vertellen als je de verzekering afsluit.tja.zou wel gedaan moeten worden krijg je als antwoord. Mijn vriend gaat nogmaals naar het kantoor en krijgt hetzelfde antwoord.neem maar weer mee, doen we niks mee. 2 weken later krijgen we bericht van de schadeafdeling dat we het schadeformulier in moeten sturen. Pfffff, kopieen gemaakt en direkt gemaild. (schade was inmiddels ook al gemeld bij schade112, die doen tenminste iets) Bel je om te vragen hoe het met de afhandeling staat. Oh het is pas 2 weken geleden, u moet nog even wachten. De schadebehandelaar is er nu niet en ik geef het wel door dat hij eraan moet werken. Ik vraag een telefonische terugkoppeling. Zal ik doorgeven, maar dat wordt waarschijnlijk over ongeveer 5 dagen gedaan. Als dit alles afgehandeld is dan stap ik gelijk over naar een andere verzekering. Wel veel betalen, maar iets voor je doen ho maar.

Pamela
02-11-2016

OPLICHTERS!

Jarenlang bij Unive, iedere maand betalen en dan heb je een keer iets wat kapot gaat bel je Unive.neeeeee dat valt niet onder de verzekering. WAAR BEN IK DAN IN HEMELSNAAM VOOR VERZEKERD! Per direct opgezegd, stelletje oplichters!

Steven
26-10-2016

Oplichters en afpersers

Nadat Unive onterechte kosten in rekening brengt. zijn ze op geen enkele manier meer bereikbaar. telefoontjes worden afkekapt. en brieven worden niet in behandeling genomen. Ook aan de service balies staan ze je vriendelijk te woord maar vertellen ze uiteindelijk altijd dat ze niets voor je kunnen doen. Om hiertegen een gerechtelijke procedure te beginnen moet het bedrag minstens 500 zijn maar unive heeft er natuurlijk voor gezorgd dat deze kosten net iets minder zijn waardoor je hoog of laag kunt springen maar je moet gewoon betalen. Met een medewerker van het juridisch loket heb ik alle opties doorgenomen wat hiertegen te doen is maar in alle gevallen kost het meer dan het te betalen bedrag. kortom ga niet met deze afpersers in zee.

DK
18-10-2016

Heel slecht

Ben al vanaf het begin bij Unive nooit probelemen gehad tot vandaag. Het gaat over een premie van de zorgverzekering die ik niet had betaald maar later wel. Het moest voor 7 Oktober betaald zijn en ik betaalde op 6 Oktober via internetbankieren. Nu zeggen het kwam bij hun op de 10e binnen en moet ik alsnog € 25,- administratiekosten betalen omdat het te laat binnen is gekomen. Heb hierover gebeld 2 maal want bij de eerste viel opeens de verbinding weg. Bij de eerste telefoongesprek zei de mevrouw het bedrag € 25,- wordt geseponeerd. Maar de verbinding viel weg dus ik was er niet gerust op. Dus nogmaals gebeld en kreeg een andere meverouw aan de lijn die zei weer de tegenovergestelde dus dat ik het bedrag € 25,- nog wel moest betalen. Daar was ik het niet mee eens dus ging ik naar het kantoor in Den Helder. Bij deze mevrouw die mij te woord stond zag je aan de houding al dat het probleem niet zou worden opgelost maar probeerde het toch. Heb het uitgelegd wat de probleem is en de mevrouw belde naar een andere collega. Uiteindelijk zegt ze je moet de adminstratiekosten betalen en ik ga niet in discussie met je. Want je bent gewoon te laat ze hebben de 10e binnengekregen en dat telt. Zo gaat Unive om met een vaste klant die al ruim 10 jaar een klant is. Terwijl ik 6 Oktober het heb overgeboekt en op de brief stond voor 7 Oktober te betalen. Tuurlijk er is een fout ook door mij gemaakt maar ik heb wel reden. Nu denk ik erover na om volgend jaar over te stappen want de service is heel slecht.

17-10-2016

Belachelijk slechte rechtsbijstand.

Trap er niet in, belachelijk slechte rechtsbijstandverzekering.

Vragen worden niet beantwoord en het enige wat de juristen doen is brieven sturen. Er wordt niks doorgepakt en als het de jurist te heet onder de voeten word, stoppen met het bieden van hulp.

Juristen zijn net afgestudeerden waar op zich niets mis mee is, alleen vereisen sommige zaken iets meer ervaring dan alleen het 4 jaar lang lezen van schoolboeken. Procedures worden zelf gevoerd door een jurist en niet door een advocaat, kies je wel voor een advocaat dan zijn er tig regeltjes waarmee je rekening moet houden.

Bespaar jezelf veel gezeik en zoek verder.

Simone
13-10-2016

Super

Ik heb alle verzekeringen bij unive lopen, dus ook de zorgverzekering. Ik zou niet meer anders willen. Super service en alles snel geregeld. Gewoon een geweldige verzekeringsmaatschap

H Boer Compagner
04-10-2016

Vergoeding.

Ben je jarenlang verzekerd, heb je voor tienduizenden euro's aan premie betaald. En dan heeft een buurman per ongeluk je televisie omver gestoten die onherstelbaar beschadigd is. En die wil je graag vergoed. Heb je de gegevens overgedragen die zij dan vervolgens kwijt zijn en dan krijg je geen cent uitgekeerd. Mijn tablet was van tafel gevallen en de voorplaat was gebroken.Mijn man gaat informeren bij de balie of dat onder de verzekeringen valt. Ja meneer, u bent allrisk verzekerd. als u de reparatiebon inlevert krijgt u het bedrag uitgekeerd. Kom ik met de bon aan de balie! mevrouw heeft u nog een aankoopbon? Nee de heb ik niet meer, nou dan kunnen we de waarde niet betalen en krijgt u niet uitgekeerd.

Maarten
14-09-2016

Unive is op zich niet verkeerd.

Welke verzekeringsmaatschappij is wel goed en integer? Die bestaan niet. Echt niet!

Alleen zou Univé zich eens kunnen buigen over de rechtsbijstand, want welke partijen zij onder de arm nemen weet ik niet, maar die doen heel erg hun best om zo weinig mogelijk te doen in elk geval. Schandelijk gewoon!

Over Univé ben ik best te spreken als verzekeringsmaatschappij, er zijn vele slechtere in elk geval.

Hendrik
08-09-2016

Winnaar slechtste verzekeraar

Door administratieve fouten van Unive is mijn auto een aantal weken onverzekerd geweest, wat me handen vol geld heeft gekost aan boetes en waardoor ik grote moeite had een andere verzekeraar te vinden. Bij navraag blijken ze dit soort fouten vaker te maken. Vandaar het advies uit de buurt te blijven van dit bedrijf.

Andre
25-08-2016

Houden alles af

Unive gebruikt een modulen systeem je kunt je verzekren per onderwerp. Ze manoevreren je onderwerp gewoon naar een ander onderwerp waarvoor je niet gedekt bent door er een detail uit te pakken. Deze klub werkt niet voor je maar gebruikt hun slinksheid om niet te hoeven leveren. Een andere keer kreeg ik advies wat was gebaseerd op een wetsvoorstel dat niet door de kamer was gekomen, onzorgvuldug foutief advies dus. zelf heb ik de versie erbij gehaald die er wel doorheen was gekomen en de advocaat opnieuw zijn werk laten doen.

Sonde van je geld, en je staat er alsnog alleen voor als het erop aankomt.

Victor
23-08-2016

Ik raad het niemand aan. Ze tonen geen inzet, ze hebben geen kennis van het vak, afspraken worden niet nagekomen en zaken worden niet vergoed om redennen die ze niet kunnen uitleggen.

Janwim
21-08-2016

Prima Zorgverzekering

Ik vind het moeilijk een de verzekering te beoordelen aangezien ik weinig contact met ze heb maar de toen ik overstapte was alles zo geregeld. Ik heb daar niks voor hoeven doen. Ook toen ik bij de apotheek kwam en zei dat ik van zorgverzekeraar was veranderd was dat al bekend.

Dus ik ben zeer tevreden omdat ik geen klachten kan bedenken

Adri
17-08-2016

Unive komt om van de regeltjes, formaliteieten en procedures

Sinds enkele maanden heb ik door intern gerommel van Unive zorg de nodige problemen. Als ik dat aan de kaak stel waardoor dit ontstaan is, en mogelijke oplossingen aanbiedt waardoor dit voorkomen kan worden gaan de hakken onmiddellijk in het zand. Er wordt strak vastgehouden aan procedures die voor de klant slecht werkbaar zijn. Als je om contact met een manager vraag mogen ze niet doorverbinden. Na elk telefonisch contact krijg je standaard een voorgekauwd onderzoekje waar je nauwelijks je opmerkingen kwijt kunt. Ik heb er een stuk of 5 gehad met allemaal dezelfde standaard vragen.

Men gaat niet op oorzaken en oplossingen in. Als je na uren praten met een service medewerker een heel klein escuusje krijg, heb ik zowaar een bloemetje gekregen. Echter dit bloemetje was van dezelfde kwaliteit als hun service. Na 2 dagen was deze uitgebloeid..... Elke keer verzandt je weer in een eindeloze met een medewerker die geen enkele vrijheid heeft zich in de klant in te leven en zich vasthoud aan de procedures. Dit probleem is aan de orde sinds zij met VGZ gefuseerd zijn. Daarvoor was het prima. De overige verzekeringen heb ik ook bij Unive Regio lopen, daar is niets aan de hand en ben ik tevreden over. Maar Unive zorg is echt slecht.

Voor een simpele vraag wil men bijvoorbeeld van alles weten tot BSN nummers aan toe. Ik heb geleerd dat je met je BSN nummers heel voorzichtig om moet gaan i.v.m. identiteitsfraude en niet zomaar aan iedereen kan geven die er om vraagt. Daar zijn ze zich blijkbaar totaal niet van bewust.

Al met al raad ik deze zorgverzekering aan niemand aan:

-Klantonvriendelijk

-Zich niet in klanten willen verplaatsen en vasthouden aan onwerkbare procedures waar de medewerker niet van af mag wijken

-Niet naar klanten willen luisteren, ook als die komen met punten van verbetering. Alles wordt als kritiek gezien en ook zo naar gehandeld.

-Verslaafd aan de computer, heel snel verwijzen naar mijn Unive.nl terwijl ik over het algemeen niet van de pc ben en juist bel om het telefonisch op te lossen.

Voorbeeldje van zonet, ik confronteer de medewerker met het feit dat mijn vader 92 is en geen computer heeft. Hoe moet hij dit dan oplossen. Antwoord medewerker: naar een zorgkantoor gaan. Mijn vader kan nauwelijks nog lopen zeg ik hem. Dan neemt hij toch een taxi zegt de medewerker. Dit soort krankzinnige gesprekken is mogelijk bij Unive Zorg (onderdeel van VGZ-groep). Let op Unive Regio heeft dit probleem niet. Daar wordt je netjes en snel geholpen door een vriendelijke medewerker.

Ik schrijf dit stukje uit pure frustraties na een hele reeks vervelende telefoontjes met hen. Zolang je niets heb met hen is er niets aan de hand maar als er wat aan de hand is doen ze hun uiterste best om het je moeilijk te maken. Want je heb immers medische klachten voor je lol.........

Kortom bezint eer ge begint als u bij Unive zorg wilt verzekeren. Wij gaan volgend jaar op zoek naar een andere verzekeraar.

Jolandavdb4
13-08-2016

Regeltjes goeroes

Zal niet teveel loslaten maar unive handeld de zaken allemaal volgens de regeltjes af! Geen enkele binding met de klant alleen maar bezig om geld binnen te harken!

En hahahaha die sterren geven is ook lachen! Een halve ster kan niet,bij hoger gaat het pas verder!

02-08-2016

Geldt aansprakelijkheid alleen voor het betalen van mijn premie?

Ik heb bij Unive een aansprakelijkheidsverzekering en een autoverzekering (WA+). Nu heb ik een schade veroorzaakt aan 2 fietsen van vrienden. Iets waar ik naar mijn mening aansprakelijk voor ben en dus een aansprakelijkheidsverzekering voor heb afgesloten. Deze schade is ontstaan bij het vervoeren van de fietsen in mijn auto.

Nu weet Unive het zo te verwoorden dat ik hier met beide verzekeringen niet voor verzekerd ben. Zijn dit dan de kleine lettertjes in een polis?

01-08-2016

Unive?......niet doen!

Het doet mij min of meer goed te lezen dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen met Unive rechtsbijstandverzekering. Mijn geval is al weer enkele jaren geleden, en ben sindsdien ook weg bij Unive, maar ik erger mij er nog steeds over. Unive is ontstaan uit het samenvoegen van kleinerr verzekeringen. Bij een zo een kleine ben ik jarenlang geweest, en was daar zeer tevreden mee. Met het samenvoegen en groeien nsm de kwaliteit en service kwadratisch af. Unive rechtsbijstand verzekering ij wetkelijk de inkt van het polispapier niet waard. Begin er niet aan! Spaar je het geld en de ergernis.

Marthijn
23-07-2016

Bij unive is alles goed geregeld!

Ik ben een week geleden door een hond gebeden in mijn arm, en heb toen Unive gebeld, die zeiden dat ik een tetanus prik moest halen, het was namelijk al jaren geleden dat ik er een had gehad. Ik ben vervolgens naar de dokter gegaan en heb de injectie gehad, ik ben blij dat Unive er mee kwam, ze helpen je dus niet alleen met de vergoedingen.

21-07-2016

Slechte onprofessionele verzekering

Je verwacht dat Unive een gerennomeerd bedrijf is met een goede verzekeringen. Helaas geldt dit niet voor de rechtsbijstandverzekering. Het is erg lastig om geholpen te worden en wanneer je belt doen ze er alles aan om het schip af te houden. Je krijgt pas een jurist aan de lijn wanneer je erg lastig gaat doen maar meestal wordt je met een kluit het riet in gestuurd. Ik ben daarom helaas nog nooit goed geholpen.

20-07-2016

Unive brengt extra maandelijkse zorgkosten in rekening

unive brengt extra zorgkosten in rekening en beweren dat zij niks hebben ontvangen! advies controleer je rekening!