Unive reviews

Dannie
19-01-2016

Lage kosten

Een verzekering van unive is ook zeer geschikt voor iemand en of gezinnen met een lager inkomen goede servies en klant vriendelijke makkelijk en snel geholpen

Rico
15-01-2016

Slechte klantenservice en trage afwikkeling

Op 4-1 is er ingebroken bij ons. Helaas veel gereedschap gestolen. Na melding bij politie en doen van aangifte ( waren ook braaksporen ) uiteraard ook melding gedaan bij Unive. Op verzoek hun het verbaal gestuurd inclusief onze lijst met gestolen goederen en foto´s van de braak(sporen).

Hier is door unive snel op gereageerd en hebben mij verzocht een gespecificeerde lijst (typenummers en ouderdom) om vanuit hier het schadebedrag te kunnen bepalen en tot uitkering te kunnen overgaan.

Dit ook gedaan en direct aangevuld met aankoopnota´s zover wij deze van spullen hadden. Hierop is een week niet op gereageerd, kan zijn dat het veel uitzoek werk is. Maar toch maar gaan bellen, en ze vertelde mij botweg dat ik niet de enige ben en ik maar moest wachten. Wellicht ben ik te voorbarig geweest, maar nog geen uur later kreeg ik een mail terug dat er toch, anderhalve week later een expert is ingeschakeld. Nou vreemd dat dit na anderhalve week nog gebeurd, maargoed. 3 dagen niks gehoord van het expertbedrijf. Na een mail naar Unive wanneer ik dan wordt gebeld wordt geen gehoor aan gegeven. Vandaag uieindelijk een telefoontje gekregen en ze willen op 26/01 langskomen om een lijst van goederen op te stellen en het schade bedrag te schatten.

Raar verhaal maar de lijst heb ik al 2 maal ingestuurd en de schade is schijnbaar al geschat volgens het expertisebureau. Wij vinden dit te lang duren en hebben gevraagd of er geen ander bureau is die wel eerder kan. Na lang aandringen hebben wij een ander nummer gekregen en deze moeten bellen. Deze hebben helemaal geen tijd en verwacht eerste week Maart.

Natuurlijk weer naar Unive gebeld wat dit voor geintjes zijn en er werd lachend gezegd, nouja meneer dat is dan pech hebben.

Dit laatste was voor mij de druppel en ben enorm teleurgesteld in de trage gang van zaken, de gestolen goederen (gereedschappen) heb ik nu eenmaal nodig voor mijn hobby en vrijwilligerswerk.

Ik vind het triest dat er nu 2 weken voorbij zijn en er is geen expert geweest laat staan een bedrag naar mij genoemd. En ik hoop dat Unive hier zeker meer vaart achter zetten wat dit is geen normale manier van doen.

Dit uiteraard gedaan,

11-01-2016

Einde sponsering Unive.

De afgelopen 30 jaar Unive voor ongeveer 30000 euro gesponserd. De laatste 10 jaar 2 keer een schade geclaimd. 1 keer 70 euro en 1 keer ong. 120. Allebei afgewezen omdat het net weer buiten de dekking viel.

Dit betekend dus einde sponsering Unive.

Vooral doorgaan met sponsering van allerlei flauwekul op tv.

Chiccops3
08-01-2016

4 maanden wachten en dan

Ongeluk gehad met de brommer , netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd

3 weken later bevestiging gekregen dat de tegenpartij ook de formulieren hebben ontvangen maar die hebben het "druk" vervolgens 2 maanden later trek ik maar even aan de bel om te vragen wat de stand van zaken is.

Dan krijg je dit te horen; de tegenpartij heeft het formulier van hun client nog niet ontvangen, dat is wel behoorlijk vreemd wat is er in de tussentijd gebeurt dan?.

Na weer wachten en wachten zou mijn contactpersoon mij bellen, krijg ik een mailje wat er nou eigenlijk gebeurd is , nou vooruit weer alles uitleggen wat 3.5 maand is gebeurd ,

In december krijg ik een mailtje dat ze afwezig zijn tot 4 jan, 5jan weer gemaild en kreeg pas op 8 jan een mailtje met het antwoord u krijgt niet vergoed u bent gevallen en vervolgens tegen de auto aangekomen , heel knap als je over de motorkap gekomen bent.

5 minuten daarna een mail teruggestuurd dat dat niet waar is en dat het veel te lang geduurd heeft, krijg mooi geen antwoord terug.

Gebeld maar contactpersoon is er maandag pas weer maar wel voor het nieuwe jaar nog even geld afschrijven,

Thomasluethi84
08-01-2016

Prima en snelle afhandeling

Afgelopen kerst was ik samen met mijn vriendin in Zweden. We vlogen met KLM en toen we in Gotenburg aan kwamen bleek onze bagage zoek. Het wad 1 dag voor kerst dus we moesten eigenlijk meteen van het ergste scenario uit gaan. Nieuwe kleding, sokken, toiletartikelen etc. Kosten waren 490 euro. Contact met Univé was diezelfde dag en er werd ons verteld dat we voor 300 euro per persoon aan vergoeding zouden krijgen. We hebben uiteindelijk wat primaire dingen gekocht en uiteindelijk is de schade na 10 dagen terug gestort op onze rekening.

Ik ben zeer tevreden over Univé en ik zou hen zeker aanbevelen als verzekeraar.

Met vriendelijke groeten,

Thomas

José
04-01-2016

Perfecte Zorgverzekeraar

Ben in 2015 naar de Open dagen geweest van Unive waar ze voorlichting gaven over alle soorten van verzekeringen die ze aanbieden. Ik kwam er op de site niet goed uit en ben daar daarom heen gegaan. Kwam met een uitgebreidere en goedkopere zorgverzekering waar we heel tevreden over zijn.

Steve.
31-12-2015

Unive sluit extra verzekering voor je af

Ik heb een inboedelverzekering verzekering bij unive. Kreeg een mailtje dat unive heeft besloten dat ik maar een buiten de deur verzekering moet hebben, kost zo'n €60 per jaar extra. Ik wil dit niet, heb hier niet om gevraagd, zoek dat soort zaken graag zelf uit (leve internet !). Als ik geen €60 per jaar extra wil betalen moet ik dat zelf aangeven, omgekeerde wereld lijkt mij...

Wat is de volgende stap, volgend jaar besluit unive dat hun zorg of autoverzekering wel wat voor mij is en meld mij daarvoor aan ?

Hou dus goed je mail en/of polis in de gaten, unive voegt ongevraagd dure onzin modules toe.

Voor mij reden om de bij unive lopende verzekeringen ergens anders onder te gaan brengen, geen vertrouwen meer in unive.

30-12-2015

Schade afhandeling

Onlangs op vrijdagmiddag ca. 17.00 zijn er gereedschapskoffers uit mijn schuur gestolen. De insluiper heb ik zelfs op heterdaad betrapt maar die smeerde 'm. dus politie erbij, aangifte doen etc. Univé gebeld en pv opgestuurd. van de week kreeg ik te horen dat er niks vergoed wordt want er is geen braakschade en ik had de poort en de schuur maar op slot doen 's avonds laat. Aan mijn verweer dat de schuur als bijkeuken gebruikt wordt en daar koelkast, oven etc staan en dat de diefstal om 17.00 plaatsvond werd volledig voorbijgegaan want zie de polisvoorwaarden. Meer dan 25 jaar met enkele korte absente perioden ben ik verzekerd bij de Univé, nooit wat geclaimd, de vuurwerkramp daar gelaten. Deze onwelwillendheid en starre houding van Univé had ik mij nooit voor kunnen stellen.Zelfs een bezoek om de situatie te bekijken werd afgewimpeld. Gisteren heb ik per direct al mijn verzekeringen opgezegd op het kantoor en alles elders ondergebracht. En dat allemaal voor een claim van pakweg 500 euro. Univé, iets met vruchten plukken zeggen ze altijd. Zullen wel rotte appels zijn.

Evie
30-12-2015

Goedkope basisverzekering

Univé biedt een basisverzekering tegen een zeer scherpe premie, ik kon evengoed in vrijwel ieder ziekenhuis of zorginstelling terecht. Over de service ben ik erg te spreken. Zowel telefonisch als via de website geeft Univé uitgebreid antwoord op alle vragen.

23-12-2015

Slechte klantenservice

Univé verplicht mij - binnen het kader van van mijn eigen verplichte bijdrage aan het zorgstelsel - aan hen ziekenhuisbezoeken te betalen, waarvoor ik niet in het ziekenhuis geweest ben. Toen de de Univé daar telefonisch over aansprak, was het verrassende antwoord van de medewerker, dat ik Univé toch moest betalen en dat ik zelf maar het ziekenhuis moest aanspreken om mijn geld terug te zien te krijgen.

Lieske
21-12-2015

Top zorgverzekering

Echt alles is altijd perfect geregeld .

En alles is altijd netjes op tijd.

Nooit geen problemen met medicijnen onkosten of dat soort dingen.

HK
19-12-2015

Unive handelt niet klantvriendelijk

Al meer dan 40 jaar klant bij Unive en voorgangers,Camper met een hoop problemen verzekert gekregen,waarvan ik de details jullie bespaar.Schade aan een velux dakraam door inslag van een vuurpijl ,werd niet vergoed er was geen breuk alleen de ruit was lek.Toen ik dreigde bij Unive te vertrekken,toen kon er wel een universeel glas door een plaatselijke schilder worden geplaatst,dit heb ik geweigerd ik wilde er weer een originele Velux ruit in.Niets gehoord zelfs geen expert geweest om de inslag te bekijken.Nu schade aan camper wat mij als ik de schade claim 600 euro over 4 jaar meer premie kost. Nu weer een brief in huis dat er automatisch een buiten de deur verzekering is toegevoegd aan je verzekerings pakket.Als dit klantvriendelijk is weet ik het niet meer. Weer 60euro premie per jaar meer.Men behoort de klant dit te vragen of men dit wel of niet wil,en niet zo'n verzekering door je strot duwen......niet klantgericht dus.Ik ga maar een andere verzekering zoeken,en wat het webteam betreft jullie geven steeds dezelfde antwoorden,bedenk eens iets anders

Berend
15-12-2015

Geen problemen met deze verzekering

Vragen worden goed beantwoord

Kunt bij alle hulpverleners terecht(in mijn geval)

Goede polisvoorwaarden

Betaalbare premie

Ingrid

Prima polis

alle vragen die wij hebben worden goed afgehandeld zowel aan de telefoon als op kantoor met of zonder afspraak.

Jolanda
15-12-2015

Schade aan mijn auto veroorzaakt door een ander

op 19 juni heeft er iemand tegen mijn auto aangereden en is door gereden mijn buurvrouw heeft het zien gebeuren die stond bij mijn aan de deur. ze wist te vertellen het merk de kleur er zat een fietsenrek achter op de auto die tegen mijn auto was aangereden daardoor kon ze niet het hele kenteken noteren. ze heeft een getuige verklaring ingevuld heb gelijk een proces verbaal laten opmaken op het politie bureau en melding gemaakt bij Univé. wat ik de volgende dag per mail terug kreeg was een nieuwe polis waarin ik 7 schade vrije jaren was kwijt geraakt hierdoor en per maand € 83 meer premie moest gaan betalen

in augustus kon ik mijn auto care herstel bedrijf neerzetten er kwam een expert van Univé ik heb aangegeven dat mijn schade verhaalt moet worden bij het waarborgfonds omdat de veroorzaker niet meer te achter halen is. en heb de schade toen nog niet laten

maken omdat ik mijn 7 schade vrije jaren terug wil omdat dit gewoon onterecht is

het is nu 15 december heb vandaag Univé gebeld hoe het er voor stond de aanvraag bij het waarborgfonds is afgewezen vertelde ze mijn ik zou binnen 48 uur terug

gebeld gaan worden. bij het waarborgfonds werd mijn verteld want die heb ik ook gebeld dat de expert van Univé niet kon vaststellen dat de schade was veroorzaakt door een motor voertuig.

ik heb nog niet eens het schade rapport ontvangen van de schade van mijn eigen auto.

ze sturen een expert van hun zelf dat is dan toch altijd win win situatie voor Univé

Mariska
15-12-2015

Unive de beste zorgverzekeraar voor mij prive

Vanwege een borstamputatie moet ik protheses en aangepaste lingerie dragen en unive is voor zover ik weet de enige zorgverzekeraar die hiervoor jaarlijks 500 € vergoed en ook elke 2 jaar een nieuwe prothese of vaker indien noodzakelijk.

En in het filiaal te Schagen uiterst behulpzame en meedenkende medewerkers.

Ben al ruim 25 jaar lid van Unive en peins er niet over om naar een ander te gaan.

M. Siffels te Schagen

Jannita

Bereikbaar en meelevend

ze nemen alle tijd voor je vragen, en vertelling ook nog hun eigen ervaringen.

Alexandra

Unive is er voor jou

Mijn man en ik slikken beide dezelfde medicijnen, echter hij zit bij een andere verzekering. Hij krijgt de medicijnen niet vergoed en ik wel, via unive een dikke pluim dus.

14-12-2015

Zorgverzekering opnieuw aanvragen

op 26-11 heb ik een zorgverzekering aangevraagd bij unive (online). Een paar minuten later kreeg ik een bevestigingsmail dat alles goed was aangekomen en dat de aanvraag in behandeling zou worden genomen.

Vandaag 14-12 heb ik telefonisch contact gehad met klantenservice omdat ik maar niets hoorde van Unive.

Ruim een uur in de wachtrij gestaan voordat ik iemand te pakken kreeg.

Bleek dat de hele aanvraag nergens te vinden was in het systeem. Dus Ik moest zorgverzekeringsaanvraag opnieuw indienen en woensdag informeren of alles goed was gegaan.

Hopelijk is nu alles wel goed gegaan, want het wordt wel erg kort dag voor 1-1-2016

14-12-2015

Inboedel verzekering

Ineens een brief inhuis dat ik een "buiten huis verzekering" heb gekregen, en dat mijn oude inbiedelverzekering is aangepast(niet langer in de tuin verzekerd)

O, ja of ik even 60 euro bij wil lappen

Dacht het niet.......