Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Zolang wij al bij unive verzekerd zijn, hebben we nooit problemen gehad.
In de morgen stonden we met onze voeten in het water van de cv. De CV was in de kast, waar wij een kleding kast en opberging hadden gesitueerd. Bij nadere inspectie, liep het water onder het zeil, tot aan de ingang van de kamer. De stank was echt ongelooflijk. De meeste kleding en spullen onder de cv vernield van het roestwater. Het zeil van onze slaapkamer heb ik er voor een deel uit moeten scheuren, om het te drogen. Dit is al het zoveelste in ons huurhuis. Riool problemen (lees: het riool borrelt omhoog in je badkamer), waterschade van de bovenburen, kapotte buitendeur in de winter. Niks gemeld, maar wel ellende.
Dit was ongekend en omdat ik net de rest aan het herstellen was, niet te verdragen voor ons.
Na het telefoon gesprek met Univé heb ik foto's gemaild en zou er vanmorgen een expert komen. Gelukkig mocht ik het vieze zeil eruit halen, als ik het maar bewaarde. Zo kon ik gister beginnen met luchten. De expert is geweest. Hij heeft de schade naar tevredenheid ingeschat. Hoewel jeugdherinneringen verloren zijn gegaan, kunnen we wel een nieuw zeil leggen en de medische hulpmiddelen vervangen.
De vochtvreters zijn hier de komende tijd niet aan te slepen en er is nog veel werk te verrichten, maar gelukkig kunnen we zeggen dat we de schade kunnen herstellen.
Dank jullie wel Univé voor jullie geruststellende en meedenkende medewerkers aan de telefoon. En bedankt voor de menselijke en deskundige expert. Ben heel blij dat ik deze schade niet alleen hoef te dragen nu.
Voor 4 euro per jaar bezuinigen zou ik steeds andere merken medicijnen moeten slikken.
Ik heb dit nog nooit gehad.
Zit er nu dus gewoon een jaar vast aan hun nukken.
Geweldig goed voor je bloeddruk....... Tja daar zijn Dus de medicijnen voor bedankt.
Ik ben al jaren lang klant bij unive en eigenlijk ook nog nooit een probleem gehad. Facturen worden snel behandeld , goede klantenservice , en een kantoor in de buurt waar je ook met vragen naartoe kan. Ik zie geen enkele reden om over te stappen , maar wil wel aanraden om eventueel naar unive over te stappen.
Ik ontvang een factuur voor eigen bijdrage zorgkosten. Ik heb op 01-02-2016 medicatie opgehaald bij mijn apotheek. Op de factuur staat vermeld 17-01-2016? Ook staat er op de factuur niet vermeld welke medicatie het betreft. Dit i.v.m. privacywetgeving. Zo kan men dus niets controleren of het wel juist is. Hier ben ik ontevreden over. Ben net dit jaar overgestapt naar Unive, maar begin nu al spijt te krijgen.
Een brief van 8 februari; er wordt een buiten-de deur- polis afgesloten, wilt u dit niet dan moet de klant deze afzeggen voor maart, hoezo omgekeerde wereld! Maar goed gebeld met unive, helaas is dit is 7 februari. Al klaargezet en wordt dit Hoe dan ook doorgevoerd!? Raar...het is dus niet af te zeggen en komt gewoon op je polis...zelfs mijn keuze om na meer dan 15 jaar over te stappen naar een ander om deze onklantvriendelijke actie, maakt de medewerker van unive niets uit. .
mw woudstra gorredijk
Foei Unive... dit is nu de 3e keer dat een rechtshulp vraag niet gedekt wordt door de kleine lettertjes. Ook al is de slagingskans 100%! Kreeg niet eens de kans om het hele verhaal uit te leggen. Neee eerst werdt er bekeken of deze fietsenmaker wel is aangesloten bij een soort bovag?
Dacht goed verzekerd te zijn NIET DUS
Opzeggen dus, Zeker ook omdat de maandpremie ook niet misselijk is
Sinds 2009 heb ik mijn doorlopende reisverzekering bij Unive. Ik helaas al twee keer gebruik moeten maken van deze verzekering.
De eerste keer was ik op stage in het buitenland en werd mijn oma ernstig ziek. Unive heeft meteen een ticket terug geboekt, daardoor heb ik haar nog kunnen zien voordat ze overleefd.
De tweede keer moest ik vorige keer onze vakantie helaas annuleren vanwege ziekte in de familie, waardoor we niet bij hen konden logeren. Wederom ben ik heel prettig geholpen door unive. Vandaar dat ik ze van harte kan aanbevelen!
Ik betaal per jaar incl. zorgverzekering 4800 euro per jaar aan Unive; zou t dan mogelijk zijn dat er iemand ook een fatsoenlijk antwoord kan geven over een te vergoeden medicijn. Nee wat wordt er gezegd; u moet dat bij uw apotheek navragen; ik betaal per maand 253,00 euro aan zorgverzekering zou je dan niet met je l....kont voor mij dat op kunnen zoeken. Als je net zo ingewerkt bent aan de telefoon bij Unive als ik destijds in 2004, begrijp ik je antwoord. Shame on you UNIVE
Wij hebben daklekkage gehad De schade aan het laminaat was onherstelbaar Unive gebeld we zijn uitermate vriendelijk geholpen en alles wat we moesten doen werd netjes uitgelegd Dit was onze eerste en hopelijk laatste schade in 19 jaar Ook wij kregen te horen dat er een schade expert langs zou komen Er werd verteld dat ze dit vrijwel altijd doen als de schade boven een bepaald bedrag uit zou komen We vonden dit dan ook niet erg we konden immers laten zien wat er was voorgevallen Binnen 2 of 3 dagen na het betreffende telefoontje over de expert kwam deze ook al langs waarna we diezelfde dag nog telefoon kregen van de expert over het vergoed bedrag Wij zijn dik tevreden over de spoedige afhandeling en de vriendelijkheid en goede uitleg van de medewerkers die ons te woord stonden
na 10 jaar mijn eerste claim!
Alles altijd bij unive in de verzekering gehad, en nog nooit problemen ondervonden.
*wa
* 2 auto's
*een brommer
*2x zorg
*doorlopende reis
*woon verzekering
*rechtsbijstand<
Nu stap ik uit de deur en valt mijn bril (die ik zelf betaald heb) helemaal kapot! ik baal er enorm van.
in alle eerlijkheid leg ik unive dit uit, en inplaats van hulp, krijg ik een buiten de deur dekking aangeboden 'voor de volgende keer' ik had ze beter een oor kunnen aan naaien en kunnen zeggen dat dit binnen was gebeurt.. uiteraard kreeg ik niets vergoed.
belachelijk slechte service! en nog bijdehand aan de telefoon ook..
Krijg geen concrete antwoorden op mijn vraag hoeveel kans ik heb een zaak te winnen. Er wordt niet met mij meegedacht.
Later krijg ik en e-mail een bevestiging wat er is besproken. Echter dit verhaal klopt niet. Anders dan telefonisch is besproken is mijn zaak kansloos en willen zij geen rechtshulp bieden bij een procedure. Waarvoor betaal ik al jaren meer dan 200 euro per jaar. Snel opzeggen
Een verzekering van unive is ook zeer geschikt voor iemand en of gezinnen met een lager inkomen goede servies en klant vriendelijke makkelijk en snel geholpen
Op 4-1 is er ingebroken bij ons. Helaas veel gereedschap gestolen. Na melding bij politie en doen van aangifte ( waren ook braaksporen ) uiteraard ook melding gedaan bij Unive. Op verzoek hun het verbaal gestuurd inclusief onze lijst met gestolen goederen en foto´s van de braak(sporen).
Hier is door unive snel op gereageerd en hebben mij verzocht een gespecificeerde lijst (typenummers en ouderdom) om vanuit hier het schadebedrag te kunnen bepalen en tot uitkering te kunnen overgaan.
Dit ook gedaan en direct aangevuld met aankoopnota´s zover wij deze van spullen hadden. Hierop is een week niet op gereageerd, kan zijn dat het veel uitzoek werk is. Maar toch maar gaan bellen, en ze vertelde mij botweg dat ik niet de enige ben en ik maar moest wachten. Wellicht ben ik te voorbarig geweest, maar nog geen uur later kreeg ik een mail terug dat er toch, anderhalve week later een expert is ingeschakeld. Nou vreemd dat dit na anderhalve week nog gebeurd, maargoed. 3 dagen niks gehoord van het expertbedrijf. Na een mail naar Unive wanneer ik dan wordt gebeld wordt geen gehoor aan gegeven. Vandaag uieindelijk een telefoontje gekregen en ze willen op 26/01 langskomen om een lijst van goederen op te stellen en het schade bedrag te schatten.
Raar verhaal maar de lijst heb ik al 2 maal ingestuurd en de schade is schijnbaar al geschat volgens het expertisebureau. Wij vinden dit te lang duren en hebben gevraagd of er geen ander bureau is die wel eerder kan. Na lang aandringen hebben wij een ander nummer gekregen en deze moeten bellen. Deze hebben helemaal geen tijd en verwacht eerste week Maart.
Natuurlijk weer naar Unive gebeld wat dit voor geintjes zijn en er werd lachend gezegd, nouja meneer dat is dan pech hebben.
Dit laatste was voor mij de druppel en ben enorm teleurgesteld in de trage gang van zaken, de gestolen goederen (gereedschappen) heb ik nu eenmaal nodig voor mijn hobby en vrijwilligerswerk.
Ik vind het triest dat er nu 2 weken voorbij zijn en er is geen expert geweest laat staan een bedrag naar mij genoemd. En ik hoop dat Unive hier zeker meer vaart achter zetten wat dit is geen normale manier van doen.
Dit uiteraard gedaan,
De afgelopen 30 jaar Unive voor ongeveer 30000 euro gesponserd. De laatste 10 jaar 2 keer een schade geclaimd. 1 keer 70 euro en 1 keer ong. 120. Allebei afgewezen omdat het net weer buiten de dekking viel.
Dit betekend dus einde sponsering Unive.
Vooral doorgaan met sponsering van allerlei flauwekul op tv.
Ongeluk gehad met de brommer , netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd
3 weken later bevestiging gekregen dat de tegenpartij ook de formulieren hebben ontvangen maar die hebben het "druk" vervolgens 2 maanden later trek ik maar even aan de bel om te vragen wat de stand van zaken is.
Dan krijg je dit te horen; de tegenpartij heeft het formulier van hun client nog niet ontvangen, dat is wel behoorlijk vreemd wat is er in de tussentijd gebeurt dan?.
Na weer wachten en wachten zou mijn contactpersoon mij bellen, krijg ik een mailje wat er nou eigenlijk gebeurd is , nou vooruit weer alles uitleggen wat 3.5 maand is gebeurd ,
In december krijg ik een mailtje dat ze afwezig zijn tot 4 jan, 5jan weer gemaild en kreeg pas op 8 jan een mailtje met het antwoord u krijgt niet vergoed u bent gevallen en vervolgens tegen de auto aangekomen , heel knap als je over de motorkap gekomen bent.
5 minuten daarna een mail teruggestuurd dat dat niet waar is en dat het veel te lang geduurd heeft, krijg mooi geen antwoord terug.
Gebeld maar contactpersoon is er maandag pas weer maar wel voor het nieuwe jaar nog even geld afschrijven,
Afgelopen kerst was ik samen met mijn vriendin in Zweden. We vlogen met KLM en toen we in Gotenburg aan kwamen bleek onze bagage zoek. Het wad 1 dag voor kerst dus we moesten eigenlijk meteen van het ergste scenario uit gaan. Nieuwe kleding, sokken, toiletartikelen etc. Kosten waren 490 euro. Contact met Univé was diezelfde dag en er werd ons verteld dat we voor 300 euro per persoon aan vergoeding zouden krijgen. We hebben uiteindelijk wat primaire dingen gekocht en uiteindelijk is de schade na 10 dagen terug gestort op onze rekening.
Ik ben zeer tevreden over Univé en ik zou hen zeker aanbevelen als verzekeraar.
Met vriendelijke groeten,
Thomas
Ben in 2015 naar de Open dagen geweest van Unive waar ze voorlichting gaven over alle soorten van verzekeringen die ze aanbieden. Ik kwam er op de site niet goed uit en ben daar daarom heen gegaan. Kwam met een uitgebreidere en goedkopere zorgverzekering waar we heel tevreden over zijn.
Ik heb een inboedelverzekering verzekering bij unive. Kreeg een mailtje dat unive heeft besloten dat ik maar een buiten de deur verzekering moet hebben, kost zo'n €60 per jaar extra. Ik wil dit niet, heb hier niet om gevraagd, zoek dat soort zaken graag zelf uit (leve internet !). Als ik geen €60 per jaar extra wil betalen moet ik dat zelf aangeven, omgekeerde wereld lijkt mij...
Wat is de volgende stap, volgend jaar besluit unive dat hun zorg of autoverzekering wel wat voor mij is en meld mij daarvoor aan ?
Hou dus goed je mail en/of polis in de gaten, unive voegt ongevraagd dure onzin modules toe.
Voor mij reden om de bij unive lopende verzekeringen ergens anders onder te gaan brengen, geen vertrouwen meer in unive.
Onlangs op vrijdagmiddag ca. 17.00 zijn er gereedschapskoffers uit mijn schuur gestolen. De insluiper heb ik zelfs op heterdaad betrapt maar die smeerde 'm. dus politie erbij, aangifte doen etc. Univé gebeld en pv opgestuurd. van de week kreeg ik te horen dat er niks vergoed wordt want er is geen braakschade en ik had de poort en de schuur maar op slot doen 's avonds laat. Aan mijn verweer dat de schuur als bijkeuken gebruikt wordt en daar koelkast, oven etc staan en dat de diefstal om 17.00 plaatsvond werd volledig voorbijgegaan want zie de polisvoorwaarden. Meer dan 25 jaar met enkele korte absente perioden ben ik verzekerd bij de Univé, nooit wat geclaimd, de vuurwerkramp daar gelaten. Deze onwelwillendheid en starre houding van Univé had ik mij nooit voor kunnen stellen.Zelfs een bezoek om de situatie te bekijken werd afgewimpeld. Gisteren heb ik per direct al mijn verzekeringen opgezegd op het kantoor en alles elders ondergebracht. En dat allemaal voor een claim van pakweg 500 euro. Univé, iets met vruchten plukken zeggen ze altijd. Zullen wel rotte appels zijn.