Unive reviews

3.1

13-12-2015

15 jaar tevreden klant... nu opeens heel andere wind bij Univé

15% prijsverhoging op de inboedelverzekering en niet eens direct een duidelijke uitleg waarom. Wat verwacht men bij Univé? Dat klanten dit niet door zouden hebben door het per half jaar neer te zetten? Niet verwacht van een bedrijf waar ik tot nu toe redelijk tevreden mee was. Wacht nu hun reactie per email af voor verdere stappen. BAH! Nieuw management ofzo?

JWA

Klakkeloos premieverhoging

Er wordt maar van uitgegaan door unive dat iedereen akkoord gaat met 60 euro premie verhoging van de zgn buiten de deur verzekering.......klantvriendelijk toch?

12-12-2015

Verandering is niet beter dan oude systeem.

Heb 3 verzekeringen lopen bij Unive, deze altijd tot teveredenheid gehad, maar nu men over is gegaan om alles in 1 pakket te stoppen is het 1 grote bende geworden.

Jammer dat het plukken van de vruchten nu alleen nog voor Unive van toepassing is en niet meer voor zijn klanten.

Nu met de feestdagen in het vooruitzicht geen zin om te kijken naar andere verzekeringsmaatschappij, maar ga dat ik januari zeker doen.

Ben altijd zeer tevreden geweest over Unive, maar men maakt er nu een bende van en het probleem komt bij de klant te liggen die er zelf continu achteraan moet en dan zelfs nog foute mailings ontvangt en zelfs helemaal niks via de post, terwijl ik dit wel heb aangegeven.

Medewerkers via de telefoon wel vriendelijk en proberen het wel op te lossen en uit te leggen, maar ook daar kwamen we niet uit.

Probleem ligt 100% bij het nieuwe systeem van unive, maar de klant moet wel zelf overal achteraan, en dan nog kom je er niet uit.

Jo

Univé budget all risk

Ik ben 37 jaar verzekerd geweest bij Univé.

Auto woonverzekering en WA.

Sinds november overgestapt naar andere verzekering.

Waarom? zou je zeggen na zoveel tevreden jaren.

Ik had een autoverzekering all risk al die jaren.

De laatste jaren werden we regelmatig gebeld na mijn verhuizing in 2011, of we onze autoverzekering niet wilden aanpassen, dat zou in de premie schelen (lees goedkoper) op dezelfde voorwaarden.

Wij hebben dit steeds geweigerd.

Afgelopen maart hebben we een andere auto gekocht, en weer kwam het praatje van anders/goedkoper verzekeren.( onze auto is van 2011)

Jammer genoeg zijn we er toen wel ingetrapt. Het zou géén verschil uitmaken, bij schade. We zouden alleen een eigen risico hebben van 250 euro per schadegeval.

Hadden we toen maar beter de voorwaarden gelezen dan had dat ons een hoop ellende bespaard.

Maar goed in juli hebben wij een parkeerschade gehad,

We hadden alleen zelf schade , verder niemand bij betrokken.

Toen we bij het schade-bedrijf kwamen, werden wij geconfronteerd met onze budget-polis. Geen vervangend vervoer, en geen originele onderdelen.

Wij schrokken hier behoorlijk van. Hebben contact opgenomen met univé Venlo. Maar die konden niks voor ons doen. Wij voelen ons genomen door univé.

Uiteindelijk zijn we overgestapt naar een andere verzekeraar, want deze ene aanrijding zette ons terug van 18 naar 9 schadevrije jaren. En daar zijn we het nog steeds niet mee eens.

Maar ja univé geeft dit door aan ROY-Data en dan heb je niet meer zoveel te zeggen.

O ja na onze opzegging kregen we ook nog een bevestiging van univé dat de verzekering was opgezegd per die datum en de rede daarvan was geen.... Nou dat wij univé wel duidelijk hebben gemaakt dat wij het niet eens waren met hun manier van handelen .SCHANDALIG! en dat na al die schadevrije jaren. BEDANKT UNIVÉ

M. Laaraj

Klacht

ik zit ruim 10 jaar ( auto) verzekert bij Univé. tot sinds kort ben ik met mijn eigen bedrijf gestaard, ik heb een werk auto gekocht en telefonische heb ik laten verzekeren. ik heb een formulier thuis gekregen ,ingevuld en terug gestuurd, na twee weken kreeg ik een premie van €436 per kwartaal .ik ben rot geschrokken als beginner ZZP er ,ik ben naar Univé kantoor in Utrecht"gegaan, ik dacht dat een foutje was, NEE HOOR ik kreeg te horen dit is een zakelijke auto ook al je bij ons verzekerd bent. zakelijke is anders, je heb NUL schaad vrij jaren....! en dan sta je stil .ik voel me opgelicht, ja zeker, en bij een ander maatschappij behoud je gewoon schaad vrij jaren het dezelfde. privé als zakelijk .ik ga overstappen naar een ander maatschappij ik heb offerte aangevraagd het scheld iets meer dan de helft .Groeten van moreno

Olga

Prettige zorgverzekering

Een prima zorgverzekering, alleen een tikje te duur in vergelijking met Anderzorg. Maar voor de rest, dik tevreden, ook met hun beleid.

Annet

Vertrouwen

Ik ben sinds jaar en dag verzekerd bij de Univé en heb nog nooit problemen gehad. Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar zijn betrouwbaar en eerlijk. Je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan en problemen worden opgelost.

Christian

Unive is prima.

Prima en niet te duur

Fred

Nooit problemen

nooit problemen en word altijd correct geholpen

Lydia
11-12-2015

Ze luisteren niet, en er worden teveel kosten door berekend naar de verzekerde!

We hebben geen vergoeding voor de tandarts, dit is schandalig, heb dit wel aangegeven bij het afsluiten van de polis, maar is niks mee gedaan, nu hebben we hele hoge tandarts kosten!

Caspar
10-12-2015

DE wrange vruchten van Univé

Vandaag viel er een brief van Univé bij mij op de mat.

Hierin stond dat mijn inboedelverzekering aangepast zou worden met een zogenaamde “buiten-de-deur-dekking”. Daarmee worden zaken zoals mijn mobiele telefoon en bril verzekerd buiten mijn huis.

Deze verzekering kost mij “maar” €60 extra. Aangezien mijn inboedelverzekering nu €130,21 kost is dit een verhoging van maar liefst ruim 78%! En dit voor die paar dingen die ik van mijn inboedel buitenshuis zou hebben. I

k vind dit bijna oplichterij!

Daar komt bij dat deze verandering automatisch doorgaat als ik geen actie onderneem.

Het zou toch zo moeten zijn dat ik alleen actie zou moeten ondernemen als ik de verzekering wil uitbreiden en niet anders om!

Na vele jaren klant bij Unvé met al mijn verzekeringen, ga ik nu toch eens serieus nadenken of ik bij een verzekering, die op zo’n manier met zijn klanten omgaat, nog wel verzekerd wil blijven, want dit geeft geen vertrouwen.

Ik vind dit ronduit een onfatsoenlijke actie van Univé!

Aan de standaard reactie van ^Ron of ^ Chad, zie hieronder, heb ik geen behoefte. Meer op zijn plaats zou zijn een excuusbrief aan de leden voor deze foute actie.

C.A. Paulusma, Hoogland

K. Rozema
08-12-2015

Unive uit de gratie; inboedelverzekering droevig

Ja ook ik werd geconfronteerd met een fikse verhoging van mijn inbooedelverzekering, nu genoemd woonverzekering. Van €41,40 naar €160, 69. Ik kreeg een "prachtige" uitleg: de premie voor een appartement zou volgens unive al jarenlang veeeel te laag zijn geweest en dat hadden ze nu maar even rechtgetrokken. En verder was de verz. Nu opgedeeld in meerdere modules: nu apart voor buiten, waar apart extra premie nu voor betaald moet worden. Te gek voor woorden!

07-12-2015

Univé zet ouderen op verkeerde been!

Wij zijn meer dan 30 jaar trouwe en tot voor enige tijd tevreden klant van Univé.

De laatste jaren is de zorgverzekering een rommeltje. Onterechte facturen, aanmaningen, een directeur die wel ondertekend maar absoluut niet bereikbaar is, medewerkers die hoorbaar worden ingefluisterd om "die lastige klant af te wimpelen". Ervaringen van laatste weken zijn helemaal triest. Ergens helemaal verborgen op de site van Univé kwam ik er achter dat er (nog) geen contract is met het ziekenhuis bij ons in de buurt. Dit was tot nog toe wel steeds het geval. Wij hebben dit gezien, Univé gebeld, een onbevredigend antwoord gekregen en direct een andere verzekering afgesloten. Mijn moeder van 84 heeft een zelfde polis met de nodige aanvullende verzekeringen. Zij was hier niet van op de hoogte! Je zou toch minimaal mogen verwachten dat Univé haar klanten op de hoogte stelt van het niet of te laat afsluiten van contracten. Sterker nog hoe haalt men het in het hoofd verzekeringen te verkopen zonder dat de voorwaarden bekend zijn. Dit riekt naar oplichting.

Joop
01-12-2015

Bijna ongelooflijk hoe zij klanten behandelen

Door bliksem inslag bij ons in de buurt hadden wij schade aan elektronische apparatuur.

door het foutief invullen van het schade formulier blikseminslag i.p.v inductie schade, zijn wij geroyeerd.

via een Advokaat en KIFID (financiële klachten instituut) zijn wij uiteindelijk in het gelijk gesteld.

Maar een sorry of een onkostenvergoeding hou maar.

L.van den broek
28-11-2015

Mijn klacht super netjes opgelost beter als verwacht

kleindochter heeft met scooter aanrijding met fietser

fietser geeft toe volledig fout te zijn

maar in eerste instantie krijg ik bericht van unive fietser krijgt altijd gelijk

dus ik krijg geen vergoeding

klacht ingediend en de toedracht van het ongeluk

na ca 1 maand brief van unive wij hebben alles opnieuw bekeken en wij

vergoeden u alles

dus voor mij een geweldig goede afloop

bedankt unive voor uw nette oplossing v/d broek

eindhoven

Albert
28-11-2015

Unive, wie plukt hier de vruchten?

Heb diverse verzekeringen afgesloten bij Unive en ongeveer een jaar lid... Valt mijn zoontje van de fiets tegen de auto aan van zijn Oma. Ik had haar auto even geleend omdat mijn auto even naar de garage moest. Stond netjes geparkeerd en stond stil onder de carport. Heb ook ik een aansprakelijkheids verzekering bij Unive dus netjes contact gezocht.... Krijg ik na een MAAND wachten op antwoord.....

Helaas! , u heeft de auto even geleend en DAN valt de auto niet onder de aansprakelijkheids verzekering. Had iemand anders de auto daar neergezet zou dit geen probleem zijn en wel onder de aansprakelijkheids verzekering vallen!

Is dit nu de verzekeringsmaatschappij waar u (lees: de Unive) de vruchten van plukt?

S Haisma
27-11-2015

Verdrietig

Onze caravan zat vast achter onze auto die al risk verzekerd is toen we van achteren werden aangereden bij Parijs. Na een telefoontje van mij om de schade te melden was het antwoord ga de schade zelf verhalen bij de tegenpartij want hier kunnen wij niets mee . Het probleem is dat ik geen frans en engels kan schrijven. Dus na 5 mnd nog steeds een rekening van 3200 . Ik word hier heel droevig van

AV
25-11-2015

Negatief over deze maatschappij. Durven eigen fouten niet toe te geven.

Jaren klant geweest. Altijd netjes betaald. Maar kreeg dit najaar plots een boete van het CJIB omdat mijn auto onverzekerd bleek. Univé bleek mij uit verzekering te hebben gegooid, omdat ik een factuur niet had betaald. Ze beweerden een factuur, twee herinneringen en een aanmaning te hebben gestuurd. Ook hadden ze twee keer gebeld. Maar ik heb geen factuur, herinneringen of een aanmaning bij de post gehad. En ten tijde van de telefoontjes was ik op vakantie. Dus dat was reden mij maar uit de verzekering te gooien. Waar van ik overigens niet op de hoogte werd gesteld! Ik moest dit zelf allemaal navragen nadat ik de boete ontvangen had.

Vervolgens klacht ingediend, maar daar wordt slecht op gereageerd. Fout ligt volgens hun bij mij. Terwijl ik nooit iets heb ontvangen. En zij hebben mij nooit op een later tijdstip teruggebeld, of op mijn mobiele nummer gebeld. Ook een email sturen kwam blijkbaar niet bij hun op. Of een berichtje dat ik niet meer verzekerd was! Nee, slechte organisatie waar ik niet meer mijn verzekeringen zal onderbrengen. Dit laat ik dan ook een ieder weten.

Bjorg
25-11-2015

Bedragen betaald en staan toch open

sinds een paar jaar zijn wij verzekerd bij unive

en iedere keer dat getreiter

is het niet met het eigen risico dan met de premie

ze waren akkoord gegaan met de regeling van de schuldhulp

en dan zou na een fikse betaling uit onze reserves door de schuldhulp de deurwaarder zich terugtrekken

is allemaal gebeurd

nu zeggen ze ineens dat er nog bedragen open staan

buiten het eigen risico van mijn partner om

dat van mij is volledig betaald

volgens unive dus niet, terwijl er op het overzicht staat dat mijn eigen risico 0 euro bedraagt

vandaag alles opgezocht en wat bleek ik heb teveel eigen risico betaald

meer dan 100 euro

brief met betalingsbewijzen is onderweg maar ik vind dit echt niet kunnen

24-11-2015

15 % pakketverhoging voor 2016

Een enorme prijsstijging van de premie's. Totaal moet ik nu 50 euro meer gaan betalen wat bij mij neerkomt op een 15%. Echt niet normaal.

Ik ben dus de hele avond aan het rondkijken naar alternativen en merk dat met name de inboedelverzekering van Unive ontzettend duur is geworden.

Ik ga hierover nog even contact met ze opnemen maar ik overweeg wel om in elk geval het onderdeel inboedelverzekering uit mijn pakket te halen en elders onder te gaan brengen.