Unive reviews

Edwin
19-11-2015

Wacht nog steeds op antwoord na 15 dagen

Melding gemaakt van een zaak met documenten erbij. Geen reactie, email gestuurd na een week om om reactie te vragen. Geen reactie ontvangen. 5x gebeld met Unive, 1 maal gesproken met behandelend jurist (bijna nooit aanwezig blijkbaar). De jurist heeft een reactie beloofd. Nog steeds geen reactie ontvangen. Nu heb ik nogmaals een email gestuurd maar natuurlijk heb ik hier inmiddels als een naar gevoel bij.

M. Moens
16-11-2015

ZEER SLECHT!

Probeer al twee maanden een verzekering op orde te krijgen. De meneer aan de telefoon kan niets doen en degene die het moet doen "heeft geen klantcontact" en staat je dus niet te woord. Niemand neemt verantwoordelijkheid en wat per mail wel bevestigd wordt, wordt niet uitgevoerd.

Uitermate slechte ervaring dus!

Valery
14-11-2015

Schade aan ps3 slim

Belde met unive schade kon niet aan genomen worden want de heer die aan het werk was kon niet nog later thuis komen anders werd zijn vrouw boos.

Ik moest volgende dag maar naar het unive kantoor komen met jawel mijn playstation.

Nou hoorde ik dus van alle kanten dat dit totaal niet klopt.... ik zelf vond het ook erg vreemd want tja hoe ga ik met de fiets naar het kantoor met een 55inch smart tv mocht die ooit stuk gaan.

Maar goed heen gegaan schade opgenomen.... kapotte playstation daar laten staan want die gooien hun weg.

Heel vreemd allemaal heb me inboeldel en aansprakelijksheids verzekerinf vanaf 5 nov. 2015

3 kids dus logish dat er wel is wat stuk gaat.

Na me eerste schade melding denk ik dus door dit nu al weg te gaan bij unive zowel met me zorgpremie als me andere verzekeringen.....

M.C.Bol
12-11-2015

Slechte behandeling over klachten

Zeer slechte ervaring bij Unive over het verder af handelen van onjuiste overname van no claim verklaring en behandeling van schade afhandeling. Heb jaren geleden een no claim verklaring ingestuurd en die is NU blijkt niet overgenomen door Unive en zie nu maar eens te achterhalen uit het papieren tijdperk hoeveel jaren je hebt opgebouwd. HEB je dit eenmaal allemaal voor elkaar en overleg je alles, dan wordt er verder NIETS mee gedaan door Unive en wordt hunner zijde de zaak "gesloten". OOK met een schade melding van enige tijd terug, komen ze nu met het verhaal dat de schade niet verhaald kan worden doordat eea uit elk verband getrokken wordt zodat "zij" er onderuit kunnen komen en de lasten bij verzekeringnemer op het bordje kunnen leggen. Ook een terugval van 14 JAAR bij 1 schade melding om de oren gekregen. Reclameren schijnt niet te helpen. Dus dag opbouw van je jaren. Lijkt gewoonweg DIEFSTAL !

Kaat
09-11-2015

Meerdere schades

Dit is de derde keer dat wij schade hebben aan de auto. Altijd alles netjes opgelost! Auto wordt opgehaald, vervangend vervoer super fijn! Expert was er alle keren binnen 2 dagen bij.

CARE autoschade waar de auto stond super vriendelijk en hield ons op de hoogte hoe het ervoor stond!

Daido
07-11-2015

Pas op! Unive verhoogt de premie van inboedelverzekering met meer dan het dubbel

Vorig jaar heeft een medewerker van Unive (ik ben benaderd door unive) mijn inboedelverzekering veranderd ( voor mij had het niet gehoeven). Daar moest ik meer premie voor betalen.

Dit jaar kreeg de rekening van de inboedelverzekering en deze was zonder enige aankondiging meer dan verdubbeld (en meer dan drie keer zoveel dan het jaar daarvoor).

Ik heb contact gehad met unive en ze hebben excuses gemaakt dat ze zonder aankondiging de premie verhoogd hebben. Maar aan de hoogte doen ze niets. Het enige wat er veranderd is is de de naam van de verzekering, de voorwaarden zijn bijna hetzelfde.

Ik heb al meer dan 20 jaar al mijn verzekeringen (zakelijk en prive) ondergebracht bij unive.

Prive was ik tevreden en zakelijk was het rommelig. Maar we kwamen er samen wel uit.

Dit keer weigert unive tot een bevredigende oplossing te komen van mijn klacht.

Dit is reden voor mij om mijn verzekeringen bij een andere maatschappij onder te brengen.

06-11-2015

Polis

ik heb een zorgverzekering afgesloten ik heb helemaal geen polis of zorgpas ontvangen maar er is wel geld geicasseerd. ik heb inmiddels de verzekering opgezegd

Katja
06-11-2015

Van het kastje naar de muur

2 weken geleden heeft mijn broertje zich buitengesloten in de woning van mijn zus. Hierdoor moest de slotenmaker komen om de deur open te maken. Vervolgens heb ik voor mijn broertje de verzekering gebeld, deze hebben de schade aangemeld bij de aansprakelijkheidsverzekering. Vorige week ontving hij een brief of mijn zus voor studie uitwonend was of gewoon uitwonend was. Netjes gebeld en verteld dat mijn zus voor studie uitwonend was en volgens de telefoniste werd het allemaal snel geregeld. Deze week een brief ontvangen dat het helaas is afgewezen omdat het niet onder de aansprakelijkheidsverzekering valt dus ik hing gisteren weer met de unive aan de telefoon. Deze persoon vertelde mij dat dit onder de inboedel valt en dat ik het regionale kantoor moest bellen om de schade aan te melden bij de inboedelverzekering. Vandaag dan ook opnieuw met de unive gebeld, het regionale kantoor dit keer. Deze man vertelde mij dat het helemaal niet onder de inboedel valt maar dat ik het moest proberen bij de huurbaas van mijn zus.

Inmiddels heel wat telefoontjes verder, vertelde iemand van het hoofdkantoor mij weer dat het wel onder de inboedel valt en niet onder de aansprakelijkheid maar dat zij helaas niet bij het gesprek aanwezig was dus niet kan oordelen.

Conclusie is dat ik nu 2 weken verder ben en van de ene naar de ander ben gestuurd. Ik krijg het idee dat Unive niet goed op de hoogte is van wat onder welke verzekering valt en je daarom maar doorverwijzen naar een andere afdeling zodat zij er zelf vanaf zijn.

Tevens hebben wij al vaker meegemaakt dat Univé de schade meldt onder aansprakelijkheid terwijl het valt onder inboedel en andersom, wat het proces alleen maar vertraagd.

Univé kom maar met een oplossing want op dit moment staan wij op het punt om op te zeggen.

A.H.J. Luimes
04-11-2015

Univé zegt het met bloemen!

Update.

Na de snelle reactie van het Univé web team, ben ik vrijdag 30 okt. toch nog even naar het kantoor van Univé Varsseveld geweest om mijn verhaal nogmaals te doen.

Ik werd begripvol te woord gestaan en mij werd oprecht excuus aangeboden.

Er was inmiddels een brief onderweg dat het grootste deel van het schadebedrag werd overgemaakt en dat ik de reparatie door de aannemer kon laten uitvoeren.

Na het indienen van de nota wordt ook het resterende schadebedrag overgemaakt

Met een goed gevoel en een VVV cadeaubon ben ik gelijk langs de aannemer gereden en deze begint morgen (5 nov.) met de werkzaamheden.

Bij thuiskomst bleken er i.d.d. 2 brieven van Univé in de bus te zitten.

Vanmiddag, na thuiskomst van mijn werk, stond er een grote bos bloemen bij de achterdeur van Univé Oost, met de boodschap "Excuses voor het ongemak".

Mensen van Univé, hartelijk bedankt hiervoor.

Dit mag dan ook wel even gezegd worden.

Met vriendelijke groet,

A.H.J. Luimes

Hengelo (Gld)

Silvia
22-10-2015

Geen dekking ouders medische vlucht vanuit buitenland

Medische hulp ouders uit buitenland niet vergoed!

Mijn ouders zijn helaas beidde (ma: luchtweg infectie en scheurtje ruggenwervel en pa: hartfalen en herseninfarct en prostaatkanker) opgenomen in het Ziekenhuis in Benidorm nu moet ik ze terug halen naar Nederland om hier opgenomen te worden.

Mijn ouders staan ingeschreven hier in Nederland bij een vriendin van hun, ze wonen daar niet maar de post komt daar sowieso dus ingeschreven in het GBA.

Als ze overwinteren in Benidorm zitten ze uiteraard in Benidorm maar in de zomermaanden in Nederland in vakantiehuisjes. Nu wil het geval dat je je niet kan inschrijven in vakantiehuisjes in Nederland! En nu vergoeden hun de terugreis van mijn ouders NIET omdat ze geen vast woon of verblijfplaats hebben........ zeiden ze tegen UNIVE (waar ze verzekerd zin) en wel tegen de reiskostenverzekering en de zorgverzekering

Hoezo BELACHELIJK betaal je jaren premie moet je r helaas gebruik van maken dan doen ze het niet! Die vrouw zei gewoon: dat is 1 van de polisvoorwaarde en dan worden mensen ziek in het buitenland en willen ze opeens terug.... Gaat het niet?

Mijn ouders zijn ingezetene in Nederland (staan in de gemeentelijke basisadministratie), zijn belastingplichtig in Nederland dus zijn gewoon Nederlanders geen zwervers!

Ik zei: ik zet jullie op een bootje terug naar Nederland dan wordt je wel geholpen

Nu kun je ook nog de ANWB particulier inhuren om toch alles te regelen kosten tot 1700 Euro bovenop de medische vlucht, prima kun je nog overheen komen.

Maar toen ik de goedkeuring gaf aan ANWB om ze in te huren )met mijn ouders overlegd'

werdt het kostenplaatje opeens 7000 euro)! Huh? wat heb ik gemist

Nu ben ik het zonder ANWB zelf aan het regelen met het ziekenhuis en ben benieuwd wat daaruit komt.

leven de ANWB en UNIVE (weg ermee)

Andre mol
22-10-2015

Vier weken wachten tot exper langs komt

Was vroeger bij rvs verzekerd 1 keer schade gehad twee dagen wachten op expert bij unive duurt dit wel lang vier weken eerder geen tijd het was druk hadden niet eerder tijd heb nu mijn meubels met schade maar in de garage opgeslagen tot exper langs komt volgende week vrijdag

je kunt toch niet vier weken met een kapotte kast en tafel wonen

Habets
10-10-2015

Zeer slecht!

Afsluiten van kortlopende reisverzekering gaat heel makkelijk! Mocht je echter schade hebben, veel succes! Alarmnummer is niet te bereiken althans je wordt 6 keer doorverbonden en wacht bijna 2 uur. Schade zou binnen 5 werkdagen worden afgehandeld. 4 weken verder kreeg ik een zeer vreemde reactie. Op deze reactie heb ik al 3 keer gereageerd zonder resultaat. Laatste poging vandaag genomen, namelijk indienen van een klacht. Volgende stap is geschillencommissie. Ik zal nooit meer een verzekering afsluiten bij Unive! Te slecht voor woorden!

Andre mol
09-10-2015

Heb twee dagen geleden een schade aan mijn inboedel gemeld

En gebeld naar het kantoor in gemeente roosendaal dorp wouw en goed en netjes te woord gestaan en een zeer behulpzame en mee levende mevrouw aan de telefoon gehad was zelf zeer geschrokken van het ongeval kast omgevallen door struikeling over hondje wat een klap was dat maar zelf geen letsel en hondje ook niet behalve geschroken van de harde klap kast en tafel flink beschadicht en wat losse spullen heb geluk

kig nog nooit schade gehad nu af wachten

Hoe de schade door unive wordt afgehandeld tot nu toe zeer goede ervaring met unive ik laat zodra de expert langs is geweest

Of een voorstel heeft gedaan het iedereen op deze beoordeling site weten

Hoe de afhandeling is verlopen

07-10-2015

Zeer slecht bedrijf

Ik ben al heel lang lid van van deze boevenbende. Nooit heb ik problemen gehad en nu het er op aankomt geeft Unive niet thuis.

Tijdens een reparatie aan mijn auto, heeft garage Winter te Assendelft mijn temperatuurmeter in de katalysator vernield. Garage Winter te Assendelft drukt zijn snor en nemen geen verantwoordelijkheid.

Ik heb een beroep gedaan op de unive en kreeg te horen dat ik verzekerd was voor dit soort praktijken. Eenmaal in contact met het SUR kreeg ik te horen dat een garage die niet bovag is aangesloten, niet onder het pakket valt.

Dus nam ik wederom contact op en vertelde mijn verhaal. Het antwoord van de desbetreffende medewerker was dat ik wel verzekerd was en dat ik nog maar een keer moest terug bellen. Voor de tweede keer kreeg ik van het SUR te horen dat het niet verzekerd was.

Ik voelde mij enorm genomen, dus heb ik een klacht neergelegd, ook op advies van een medewerker. Het antwoord was: wij kunnen en willen niet voor u doen.

Dan maar naar het SUR om te vragen of het misleiden tijdens de verkoop wel gedekt is. Ja, was gedekt. Via een derde partij heb ik mijn beklag kunnen doen. Uitslag wij kunnen en willen niets voor u doen, geen coulance. Ik ben tijdens de verkoop niet op deze haken en ogen gewezen, maar ik dien de wet te kennen dus moest ik weten dat de niet bovag geen onderdeel uitmaakte van de verzekering. Ik sluit toch een verzekering af omdat ik de wet niet van binnen en buiten ken? Zij duidelijk wel en zodoende kan je fluiten naar je hulp, waarvan ik al jaren heb gedacht dat je deze wel zou krijgen. Betalen maar geen waar voor je geld.

L.van den broek
06-10-2015

Oplichters

schadenummer 1553768A9 korte omschrijving

ongeval met fietser

fietser geeft fout toe

mijn schade 50% 220 euro zouden ze moeten betalen

maar na 3 maanden hun antwoord u moet onze verzekerde weer opnieuw aansprakelijk stellen en uw rechtsbijstand verzekering inschakelen terwijl alles al is aangemeld

want wij betalen niet zomaar uit wij proberen van alles om er onderuit te komen

nou ben het er maar blij mee ik steek mijn tijd dan liever in het zoveel mogelijk bekent maken van uw praktijken

H kok
04-10-2015

Overstappen zo snel mogelijk

al meer dan 25 jaar bij unive ook een boot verzekering genomen.

nu is mijn buitenboordmotor gestolen en zit ik al ruim 2 weken te wachten op een expert dit duurt veel te lang. plus nu is de auto van mijn vrouw

aangereden ze zat er niet in all risk verzekert nu gingen ze direct zeuren over waar ik hem moest laten maken terwijl het verhaal schade is.

ik zou 500 eigen risico hebben als ik hem niet laat maken bij de garage waar zij afspraken mee hebben.

ik ben al bang dat ik brand krijg dan moet ik zeker nieuwe meubels bij noppes.

Daisy
29-09-2015

Heel slecht

Schade gemeld op 10 augustus en nu nog geen tegenreactie. Gelukkig heb ik mijn rechtsbijstand bij een andere verzekering want wordt tijd dat ik onderhand geholpen wordt.

Bij unive ga ik iig mijn verzekeringen opzeggen.

ByHajare
26-09-2015

Meest ordinaire maatschappij! Waardeloos!

Ik ben al jaren ontevreden en toch heb ik deze maatschappij toch kansen gegeven. Ik ben heel goed verzekerd. (Zou je denken) Aanvullende zorgverzekering, inboedel, auto...alles. Elke keer als ik een beroep op Univé wil doen (en dat is niet vaak) is het antwoord altijd nee of de ene x zegt de ene medewerker sus om vervolgens van een andere medewerker wat anders te horen te krijgen. Ik wilde een paar maanden terug een beroep op mijn inboedelverzekering doen en de dame die ik sprak heeft twee keer in mijn gezicht opgehangen. Walgelijke onbeschoftheid! Ik was heel beleefd en zei zegt; ja mevrouw ik kan weinig voor u doen en ik ga nu echt verder dag! Ik dacht misschien per ongeluk dst verbinding verbroken was. Toen ik terugbelde was het...alweer u mevrouw? Ik ben zojuist heel duidelijk geweest en ik ga echt niet met u in discussie. Bam! Weer opgehangen. Ik heb geprobeerd een klacht in te dienen en ik heb nooit meer wat gehoord. Geen excuses niks. Nu zijn mijn ouders en zus ook hier verzekerd en alleen al om deze onbeschoftheid beeindigen we alle verzekeringen bij Univé. ..niet dat we veel aan ze hebben gehad, maar heb al goede gesprekken gehad met AON. Bye Univé! Tot nooit.

Rick
22-09-2015

Waardeloze Maatschappij !

Waardeloze Maatschappij die Unive !

Aanrijding gehad bijna 2 maand terug en nu nog wachten op uitkeren schade ! Schade van 1500 euro getaxeerd door expert , schikking getroffen op een totaal bedrag van 750 euro maar toch wil Unive niet overstag gaan ! Alles wijst er op dat client van Unive schuld treft , dit is door politie in de aangifte aangetoont ook dmv foto's ( duidelijke foto's ) maar Unive zegt dat ze wazig zijn ! ? Willen ze er onder uit komen ?

Moeten vooral zo omgaan met mensen ! Zal deze maatschappij ZEER ZEKER NIET aanraden bij eventuele andere personen die een verzekeraar zoeken !

ZEG UNIVE WANNEER WILLEN JULLIE DE SCHADE NOU EENS UITBETALEN AAN MIJ !

Murat
15-09-2015

Oplichters

Rijd een maloot schade aan mijn auto ,volledig zijn schuld !

Word ik door hufters van unive 50/50 aansprakelijk gesteld.

Vuile oplichters bende. trieste vertoning.