Unive reviews

Belle
25-08-2015

Geen polis

Kortlopende reisverzekering afgesloten, premie is afgeschreven maar nog geen polis ontvangen.

WR
24-08-2015

Kostbaarhedenverzekering superieur uitbetaling op basis van 2e hands

Bij inbraak swarovski verzameling gestolen.

Heb al jaren een kostbaarhedenverzekering bij unive.

Altijd update foto's enz naar unive winkel gebracht.

Unive kwam ook bij je langs om de zoveel jaar of je nog goed verzekerd was.

Laatste keer : bij verzekeren (onderverzekerd )

Alles uitgerekend inderdaad kostbaarhedenverzekering swarovski moest omhoog

Foto's gemaakt en naar unive winkel verzekering verhoogd

Na anderhalf jaar wordt er ingebroken en mijn swarovski verzameling gestolen met nog meer waardevolle spullen.

Had een alarminstallatie. Gelijk nieuwe aan laten brengen was zo bang in huis .

Weken gaat alles langs je heen zo ziek ben je ervan.

Alles gemeld bij unive alle foto's hadden ze al in de loop der jaren .

Toch zo goed mogelijk alles opgeschreven en gemaild

unive heeft de swarovski stukken opgezocht op internet en kwam zo op de site van kristal online terecht.

Deze kopen verzamelingen van particulieren op via marktplaats .

Deze stukken hebben bij andere in de kast gestaan

Ze zijn dan naar mijn inzien 2e hands en worden dan ook voor bodemprijzen aangeboden

Ik heb een telefoon opname waar op dit wordt beaamd dat het swarovski opgekocht wordt bij particulieren die er mee stoppen.

Ook wordt er in het telefoongesprek door kristal online gezegd dat ze iemand hebben die de stukken voor ze plakt als er iets aan mankeert.

Hier moet ik dus volgens unive mee akkoord gaan.

Unive hanteert de prijzen van kristal online .

De schadevastelling blijft zo ook al heb ik bewijs dat het 2e hands is.

Piet B
23-08-2015

Geen reactie meer op schademelding.

Op 6 juli jl. heb ik telefonisch een kleine schade gemeld aan mijn caravan.

Op 9 juli heb ik een E-mail ontvangen om de rekening in te dienen. Dit dezelfde dag gedaan.

Daarna niets meer gehoord, ook niet na 3 telefoontjes en 2 E-mails en dit allemaal voor een schade van nog geen euro 500,--

Ik heb nu de rekening maar weer per post ingestuurd maar veel hoop heb ik niet op antwoord.

Dus volgend jaar een andere verzekering

22-08-2015

Gesjoemel

Al jaren ben ik klant en alles 'leek' altijd uitstekend geregeld.

Schade aan de auto (total loss buitenland), schuld van een ander die er op klapt. All-risk verzekerd maar toch een hoop gesjoemel, lage dagwaarde, getouwtrek. Ik snap Univé niet want ik heb ook een rechtsbijstand verzekering bij hun lopen. Het kost ze straks alleen maar meer dan die paar honderd euro, ze hebben een "pissed off" klant op de koop toe. En de schade kunnen ze gewoon verhalen bij de tegenpartij. Het slaat werkelijk waar nergens op. Dit loopt nog. Wij mij echter ook opviel is dat er drie soorten all-risk verzekeringen zijn. Ik blijk de plus verzekering te hebben. Hoewel dat op het bovenstaande niet van toepassing is. Kunnen klanten bedropen uitkomen als zij wat hebben dat wel hun eigen schuld is dachten dat ze "all-risk" verzekerd waren en dat dan maar deels blijken te zijn. Bij het afsluiten van mijn verzekering vroeg ik om all-risk niet op all-risk midden.

Vorig jaar verhuist en tijdelijk mijn boedel (grote delen) opgeslagen in een loods. Overleg gehad via e-mail met de verzekeringsagent. Dit kon allemaal prima. Nu vanwege het volgende conflict de voorwaarden erop na sla zie ik dat dit maar tot zes maanden kon. Gelukkig is er niets gebeurd. Maar bij schade had dit betekent dat ik drie maanden geen dekking had gehad (uiteraard wel premie had betaald).

Na de vakantie in kom ik thuis ik wil met de tablet naar de tuin lopen en laat deze vallen. Hij land in de tuin op de stoep. Ik ben all-risk verzekerd op de inboedel. Dus ik bel en meld de schade. Ik kreeg te horen dat dit onder ongelukjes valt en dat het verzekerd is. Ik herinner me nog goed dat ik all-risk verzekerd was omdat toen mijn ex van deze verzekering af ging de premie steeg. Dit vond ik zo vreemd dat ik er vragen over gesteld had. Maar nee dat klopte want ik was nu all risk verzekerd dus ook voor ongelukjes. Nu blijkt eind juni een artikel van de verzekering afgehaald te zijn en kreeg ik vandaag een brief dat de schade niet vergoed wordt. Van alle twaalf artikelen uit de voorwaarden precies dit artikel. Schade buiten huis. Hoewel de tuin bij het huis hoort. Staat het nu in de voorwaarden beschreven als buiten het "gebouw". De wijziging is toegevoegd toen ik een bijgewerkte polis kreeg over de aanvulling op mijn auto verzekering. Je verwacht dan niet dat er iets aan de overige polissen veranderd is Er is dus helemaal niet duidelijk gecommuniceerd dat ik nu geen all-risk maar 11/12 risk heb. (Mogelijk heeft Univé veel schade gevallen in de tuin de voortduren gehad). Na enig onderzoek blijkt dat andere verzekeraars dit gewoon rekenen onder het huis. Dit gebeurd dus met moedwil.

Bij betalen is het allemaal dus een hoop getouwtrek. Je verzekerd je juist voor dergelijke problemen en niet om bij schade alsnog met ellende te komen te zitten. Met wat ik in de afgelopen 8 a tien jaar aan premie betaald heb had ik zonder gezeur zowel auto als laptop kunnen vervangen en de schade aan de auto zelf ook gewoon via de rechtsbijstand op de tegenpartij kunnen verhalen.

Ik voel me bedonderd.

R Reedeker
18-08-2015

Drama! Nooit meer unive!

Wat een drama bedrijf is unive! Nooit meer! Vandaag valt een brief op de mat van het ministerie waarin staat dat ik niet meer verzekerd ben. Dus direct unive gebeld, en het verhaal voorgelegd waarop ik het antwoord kreeg ja meneer dat klopt ook gewoon u bent als sinds mei niet meer verzekerd! Maar hoe kan dat vraag ik, waarop ik antwoord krijg ja als wij de brieven die wij u sturen retour krijgen en wij geen telefoon nummer hebben en u dus niet kunnen bereiken schrijven wij u uit en beëindigen uw verzekering. En dit terwijl ik gewoon contact heb gehad met unive maar niemand heeft mij in al die tijd verteld dat ik allang niet meer verzekerd was en dat ze dus niets meer voor mij kunnen betekenen. En het enige antwoord dat je krijgt als je belt is ja meneer dan moet u maar een klacht indienen ik ga hier geen discussie met u aan en u moet maar gewoon snel een nieuwe verzekering afsluiten. Nou 1 ding dit dus nooooooooooooit meer bij unive wat een stelletje ongemanierde stumpers daar.

H.C. de Waard
17-08-2015

Wel innen, niet uitbetalen

Had een compleet pakket bij Univé. Twee jaar geleden een lekkage gehad in de keuken. Expert verklaarde dat dit door achterstallig onderhoud kwam en vermoedde, dat ik op kosten van Univé een nieuwe keuken wilde hebben. Na veel gesteggel kwam men over de brug.

Een jaar later had ik een scheur in het front van mijn caravan. Expert deelde mede, dat dit een constructiefout was en weigerde te betalen, ondanks bewijs, dat op die plaats geen schroef of niet in het hout was.

Inmiddels mijn verzekeringen opgezegd, want van Univé wens ik geen wrange vruchten te plukken. Walgelijk stelletje zakkenvullers.

Franky
12-08-2015

Zeer service gericht, echt TOP

Ik heb meerdere malen contact gehad met Univé, zowel om de reisverzekering af te sluiten als voor informatie toen ik in het buitenland zat en uiteindelijk ook met het indienen van een claim. Ten alle tijden ben ik zeer net en goed te woord gestaan en kreeg ik het gevoel dat ze mij als persoon serieus namen, zeer professioneel dus. Daarbij bieden ze een zeer goede dekking voor de prijs naar mijn idee. Ik zou deze verzekering aan iedereen aanraden.

Jolanda Lek
11-08-2015

Zeer slechte afwikkeling schadde

Ik heb een zeer slechte recente ervaring met Unive betreft de afwikkeling van een autoschade. Het gaat met name om de communicatie met deze organisatie en het slordige proces.

Ik ben een trouwe klant en heb niet eerder schade gemeld, nu ik schade heb kom ik er pas achter hoe Unive in elkaar steekt. Mijn ervaringen geef ik u graag kort en bondig mee:

- Niet transparant

- Komt afspraken niet na, doet niet wat ze beloven

- Veel verschillende contactpersonen per e-mail die niet geheel op de hoogte zijn van het dossier

Concrete fouten die ze maken:

- Storing website tijdens dat ik schade wil melden

- digitale schadeformulier ingevuld maar komt volgens Unive niet aan, na melding wordt hier ook niet op gereageerd.

- Er is maar 1 van de 2 getuigen aangeschreven die ik heb opgegeven, ook is het digitale schade formulier niet ontvangen. Ondanks dit halve werk wordt er toch al een beroep gedaan om het waarborgfonds dat vanzelfsprekend dit verzoek weigert.

- Probeert het dossier zo snel mogelijk te sluiten met een verhoging van de no-claim.

Het enigste dat Unive wel goed oppakt is de webcare. Echter, als de bron van al deze fouten niet goed is zal ook webcare de online reputatie van Unive niet kunnen verhelpen. Dit is dweilen met de kraan open. Zorg dat eerst de interne organisatie op orde is maar ik vraag me af of zo'n log orgaan dat nog waar kan maken.

Ik ga zo spoedig mogelijk over naar een andere verzekering.

Jolanda Lek

11-08-2015

Zeer slecht

Univé mag graag vruchten plukken.

Tref je een dag met een ongelukkige aanrijding waarbij de tegen partij ook een Univé klant is.. nou dan mag je blij zijn met een Rechtsbijstandverzekering ( NIET BIJ UNIVE)

Want heb je deze niet kom je bedrogen uit, Univé beboet de brokkenmaker met -7 jaren en de gene met schade, ja die kan ipv het hele bedrag wel de helft krijgen, kosten wat het kost de dagwaarde van de auto is in eens vele male lager. Ofwel Univé wil graag zelf de zakjes vullen.

Unive Zorg !

Pas op !

Zodra je om wat voorn rede ook niet kan voldoen aan je verplichtingen geven ze bij Univé graag alles uit handen.

In de hoofdsom die uit handen worden gegeven zitten ook eventuele betaalafspraken die als facturen in het dossier uit handen worden gegeven, betaal afspraken met Univé worden Facturen.

Zodra je daar over valt krijg je eerst ongelijk en later zo is Univé geven ze het incassoburo de schuld.

Wat ze vergeten bij zo'n zaak is eerst alles eerlijk op orde te hebben en dan uit handen te geven.

Het gevolg is dat een hoofdsom 15% buitengerechtelijke mag bevatten.

Mocht de hoofdsom niet kloppen, zoals Univé dat graag aanlevert worden bedragen "na" correctie netto in mindering gebracht.

Dus niet van de hoofdsom, nee van het totaal bedrag zodat je over een onterecht hoge hoofdsom 15% betaald.

Ook hier mag Univé graag de vruchten delen met collega bedrijven om consumenten geld afhandig te maken.

Dus mijn advies ga nooit naar Univé !

Harm
04-08-2015

Unive is goed in factureren

Unive blijkt uit verschillende onderlingen te bestaan en dit levert keer op keer problemen op voor mij omdat ik panden heb die verzekerd zijn in verschillende provincies.

Er is mij beloofd alle verzekeringen nu bij 1 onderlinge onder te brengen, echter gister bleek mij dat dit weer niet is gebeurd... Het kan pas per 01-01-2016 georganiseerd worden, terwijl ik dit al in december 2014 had geregeld.

Ook was in het verleden de helft van mijn verzekeringen ineens uit het systeem verdwenen.... Hier heb ik overigens wel 1000x excusus voor gekregen.

Kortom, de communicatie tussen de onderlingen is knudde met een dun rietje.

De laatste keer dat ik gedeclareerd heb is in 1997 geweest. Recent heb ik een ander een kleine schade berokkend. Ik heb op een logeeradres een raam open laten staan en niet op de uitzethaak gedaan, waarna het raam open gewaaid is en de ruit kapot is gewaaid.

Tweemaal gebeld met Unive, maar dit valt niet onder de aansprakelijkheidsverzekering omdat 'de wind het gedaan heeft en niet ik...' Ik heb al bijna 20 jaar niets gedeclareerd, maar wel betaald. De incasso gaat wel altijd goed overigens.

Daarbij lijkt het dat Unive een klein toegankelijk kantoor is, echter bij schade-afhandeling verwijst men naar de schade-afdeling in Assen. "Die beoordeeld, wij hebben er geen invloed op, maar we moeten u wel eerlijkheidshalve vertellen dat u weinig kans maakt" Zodoende worden de medewerkers bij de onderlingen uit de wind gehouden en ben je alsnog overgeleverd aan de grillen van een enorm bedrijf. Niks kleinschalig en klantvriendelijk.

“Wij gaan er niet over meneer”. Zo word je als trouwe klant tegenwoordig geholpen.

Ik ben klaar met Unive. Deze sponsor gaat moeite doen om Unive te verlaten en het sponsorcontract te verbreken.

HenkB
02-08-2015

Gemiste kans.....

Korte samenvatting:

Als ambtenaar wou ik gebruik maken van mijn rechtsbijstand verzekering van Univé vanwege een negatief besluit over een aanvraag voor een regeling van het Ministerie van Veiligheid en Justitie

Deze regeling houdt in dat ik gebruik kan maken om over te stappen van een substantiële functie naar een niet substantiële functie. In de regeling is geen enkele tijdslimiet opgenomen maar is de regeling mij niet toegekend vanwege te laat inleveren. Dit is gebaseerd op een gerechtelijke uitspraak die inhoudelijk geheel anders is dan mijn zaak. Daar deze uitspraak er ligt heeft Univé mijn zaak niet in behandeling willen nemen en ook niet de moeite genomen om eventueel samen met mij verder te kijken naar mogelijkheden. Ook bij een tweede verzoek om het in behandeling te nemen werd er al direct naar de eerste uitspraak gewezen. Ik mocht echter wel de geschillen commissie inschakelen als ik niet tevreden was, raar om je rechtsbijstand aanvraag voor te leggen aan de geschillen commissie. Misschien een advocaat in de arm nemen om te procederen tegen Univé, hoewel dan moet ik mijn eigen rechtsbijstand verzekering aanspreken.

Inmiddels heb ik ook stukken in handen van een collega die het ook te laat heeft ingeleverd, weliswaar maar enkele dagen te laat, maar te laat is te laat naar mijn mening.

Verder geen problemen met de andere verzekeringen van Univé en dan zijn er nogal wat. Maar zodra ik dit achter de rug heb zal ik zeer zeker overwegen om over te stappen. Het is alles of niets…..

Met vr gr HenkB.

Neeltje
20-07-2015

Zeer slechte communicatie en afwikkeling van schafe

20 juni heb ik een schade bij Unive gemeld. Ik kreeg direct een (standaard?) mail terug dat het formulier ontvangen was en dat de schade aan de tegenpartij uitgekeerd zou worden.

Ik heb direct een mail gestuurd met daarin de verklaring dat ik mij niet aansprakelijk acht voor de schade. Geen reactie.

Aangezien ik geen ontvangstbevestiging of enige informatie over de stand van zaken krijg besloten om op 03 juli te bellen. Zeer vriendelijk door de heer Meijer te woord gestaan. Er is echter nog niks over te zeggen. Mijn mail staat in het systeem maar nog niks mee gedaan. Omdat er eea mis is gegaan met het schadeformulier de vraag het nogmaals toe te sturen met mijn verklaring en eventuele foto's. Een dag later alles nogmaals verstuurd.

Geen reactie.

Op 10 juli besluit ik maar te bellen om te vragen naar de stand van zaken. Er is een schade expert bij de tegenpartij geweest en de schade wordt getaxeerd. Huh?! Ik heb toch aangegeven dat ik vind dat ik niet aansprakelijk ben, moet er dan geen expert bij mij komen?

In eerste instantie afgewimpeld met het is druk en we hebben een enorme achterstand. En er kon geen duidelijkheid geven wanneer er contact opgenomen zou worden.

Mijn mails waren zelfs nog niet in behandeling (!)

Vandaag 20 juli nog steeds geen reactie. En begin nu toch wel een beetje boos te worden.

Beste Unive,

Ik ben van mening niet aansprakelijk te zijn voor een schade. U als verzekeraar moet dan toch achter haar (al jaren trouw) betalende klant staan? En ervoor zorgen dat de schade op de tegenpartij verhaald wordt?

Het maakt mij niet uit dat u het druk heeft, ik wil dat er met mij gecommuniceerd wordt en dat de zaak snel afgehandeld wordt.

Ik zie bij andere klanten dat op een review schrijven wel gereageerd wordt.

Aangezien ik per mail niks te horen krijg en nier gebeld word, hoop ik op deze manier reactie te krijgen en uiteindelijk mijn schadevergoeding te ontvangen.

Ik ga er vanuit dat mijn verzekeraar haar klanten belangrijk vindt en verwacht dan ook dat zij achter mij staat, welk gevoel ik momenteel zeker niet heb.

Myron Makkink
18-07-2015

Hoi

Heb een betalingsachterstand bij unive van 2 maanden door werkloosheid.

Inmiddels weer een baan gekregen heb een betalingsregeling getroffen via de mail maar 2 dagen later stuurt unive gewoon een incasso bureau erop af.

Weet wel ga lekker terug naar oude zorgverzekering wel duurder maar tenminste op klanten gericht en niet op geld.

Fam van Wingerden
10-07-2015

Univé daar pluk ik de wrange vruchten van

Nadat ik een bewustwordingsbrief heb ontvangen van Univé ben ik me bewust geworden van het feit dat ik maar beter elders het hele pakket verzekeringen, na 35 jaar trouw betaald te hebben aan Univé, elders kan gaan onderbrengen.

Vorig jaar 20 maart een keukenbrand gehad. Dit is zo ontzettend traag afgehandeld dat wij pas in oktober alles rond hadden en konden gaan beginnen met onze benedenverdieping op te knappen en de keuken te vervangen. Uiteindelijk hebben wij onze rechtsbijstandverzekering in moeten schakelen om een beetje voortgang in de zaak te krijgen (nb ook van Univé).

De nasleep van de brand was nog erger dan de brand zelf. Diverse excuses ontvangen van Univé. Wij waren gezien deze ervaring al van plan om de verzekeringen weg te halen bij Univé maar hebben dat uiteindelijk toch maar niet gedaan. Snel vergeten zo'n ervaring en gewoon weer netjes betalen.

Totdat we op 21 mei een bewustwordingsbrief ontvingen van Univé ivm het aantal meldingen mbt de rechtsbijstandverzekering vanaf 2003. Ik heb de brief eerst 2 weken laten liggen alvorens te reageren, zo boos was ik!

Alsof ik me niet bewust ben dat zowel ikzelf als mijn vrouw met ontslag / reorganisatie te maken kregen en dat daar een hoop juridisch touwtrekkerij bij te pas komt. Ook ben ik me bewust van het feit dat wij een aantal jaren geleden onze caravan ter reparatie hadden aangeboden terwijl de caravanfabrikant failliet ging. Caravan in beslag genomen. En zo kan ik u nog meer ellende opnoemen wat wij de laatste jaren over ons heen hebben gehad. IK BEN ME DAAR HEEL GOED VAN BEWUST!

In de brief staat tevens dat een telefonisch advies niet wordt meegenomen als melding. Dat is bij mij echter wel gebeurd. Als we het aantal meldingen eraf halen van het aantal dat in de brief wordt genoemd, klopt het totaal niet. Om kort te gaan de brief die wij hebben ontvangen is onterecht!

Vorig jaar hebben we nog overwogen om de zorgverzekering bij Univé onder te brengen, maar ik ben heel blij dat we dat uiteindelijk niet hebben gedaan. Stel je toch voor: je komt te vaak bij de dokter en je krijgt een brief van Univé om je bewust te maken van het feit dat je ziek bent en daarom te vaak bij een dokter komt.

Nee, Univé daar wil ik geen wrange vruchten meer van plukken.

Carm
08-07-2015

Van niet in de polis naar wel in de polis, maar voor ons 3 maandjes te laat

Inmiddels zijn we al wat jaren verzekerd bij Univé. Sinds dat we een eigen koophuizen hebben maar gekozen voor de all-risk.. Je weet maar nooit.

Tot ons grote verbazing spatte een paar maanden geleden onze hele (glazen) douchwand uiteen. Glasschaden zit ook in de all-risk verzekeringen dus we dachten hiervoor verzekerd te zijn. Maar helaas dacht Univé hier anders over.. We kregen niets vergoed.

Vanaf 1 juli gaat de nieuwe polis in. Natuurlijk kreeg ik deze weer netjes opgestuurd met de acceptgiro toegevoegd. Bij het nalezen van de nieuwe polis blijkt ook Univé het voorval met de douchwand een twijfelgeval te vinden. Wat blijkt; vanaf 1 juli 2015 is de douchwand meeverzekerd!

En wij? Wij zijn niet benaderd voor een excuses dat ze met terugwerkende kracht toch ook inzagen dat een glazen douchwand onder glasschaden valt. Laat staan dat we deze schaden alsnog vergoed krijgen.

Univé had het destijds met ons over wederzijds vertrouwen. Persoonlijk interpreteer ik dat vertrouwen heel anders!

Dhr. Barten klantnmr: 2306597

Didi
07-07-2015

Horrror

na jaren trouwe tevreden klant te zijn

ben ik nu zwaar in de problemen

rekeningen van onbekende aphothekers en zziekenhuizen

absurd hoge bedragen elke maand plus je premie ff er bij betalen

en dat er zomaar auto incasso gedaan word terwijl ik dat al 25 x had afgebeld maar nooit doorkwam elke x

januari trokken ze 211 eraf huur enz net nog kunnen bekostigen

heb ny 7 betalingsregelingen kome nog 1 bij van 330 ambulance kosten

dus nu is doodgaan goedkoper geworden

BEDANKT UNIVE

P. Bonnet
07-07-2015

Rond uit slecht!

Als kind al verzekerd bij Univé en later ook als volwassen. Daar houdt Univé geen rekening mee! Als het een keer niet goed gaat met de betaling van je premie, krijg je gelijk een incassobureau op je dak en trekken ze je aanvullende zorgverzekering meteen in. Er over praten dat willen ze niet. Eerst moet je alles in 1x betalen en dan mag je per 1 Januari 2016 opnieuw een aanvullende zorgverzekering aanvragen. En wie gaat in de tussentijd alle Orthodontie kosten betalen? Moet ik de beugels van mijn dochters en maar uit laten halen omdat Univé alleen maar aan geld denkt? Nee, het getouwtrek ben ik zat! Mijn zorgverzekering zeg ik in december op en mijn andere verzekering deze maand! Dank je wel voor de financiële problemen Univé!

Lot
03-07-2015

Traag onbehulpzaam zodra t overgedragen word aan USG Legal

Bij unive SUR goed geholpen

Maar zodra de zaak aan USG legal overgedragen word, kom je terecht bij bureaucratische onbetrokken juristen.

Helaas nu voor de 2e keer te maken met USG Legal en er is totaal geen betrokkwmheid en gewilligheid om een zaak aan te vechten.

Dit is ook de ervaring van derden om ons heen bij USG legal

Lotus bloem
25-06-2015

Zeer slechte communicatie, kan absoluut niet!

Op 21-5-2015 schade aan mijn auto gekregen omdat een andere auto achteruit tegen mijn auto aanreed.

Telefonisch de schade gemeld en fijn geholpen. Op advies van de telefoniste diezelfde middag het schade formulier toegezonden.

De dag erop kreeg ik een mail dat Univé eerst het schade formulier nodig had en daarna mij op de hoogte bracht van de afwikkeling. (Huh, ik heb dit formulier naar hetzelfde mailadres gestuurd, maar goed, misschien loopt het langs elkaar heen......)

In de week erna heb ik telkens het formulier opnieuw gestuurd met de vraag om een ontvangstbevestiging. Echter geen reactie...

Na 2 weken ben ik gaan bellen. Ja, het formulier hebben ze (zo'n 6x) binnengekregen en de man aan de telefoon liet duidelijk merken dat ik niet zo ongeduldig moest zijn: er is een achterstand en daardoor duurt het langer. Hij zei dat het zo'n 10 werkdagen kon gaan duren.

Inmiddels zijn we in totaal 5 weken verder zonder enkele communicatie over de afwikkeling van de schade.

Dit heb ik eergisteren gemaild, maar je raadt het al: Univé is niet via de mail te bereiken! Geen reactie terug.

Zeer slechte communicatie en dat kan echt niet in deze tijd met de vele aanbieders. Mijn eerste jaar zit er bijna op en als dit niet heel netjes nog wordt opgelost is Univé mij kwijt!

Mocht iemand wel klantgericht te werk gaan... Mijn schade nummer is: 985409

P Brouwer
21-06-2015

Niet oplossend vermogen van service , foute antwoorden en vooral niet nakomen af

Helemaal klaar zijn we met Unive.

Mijn vrouw kreeg een vergoedingsoverzicht met de daarbij behorende rekening die we dienden te betalen.

Echter mijn vrouw heeft helemaal geen medicatie gehad, De rekening kwam van een apotheker die we niet kennen. Dus gebeld ...

Er bleek een persoonsverwisseling te zijn gemaakt. Het zou worden aangepast. Ze zouden ons gaan informeren. E-mail en telefoonnummer gegeven (raar want ze hebben klant gegevens ).

Maar goed geen enkel bericht ontvangen en een week later zien we dat de rekening alsnog automatisch van ons rekening nummer zou worden gehaald. Gelijk gebeld .Antwoord. Er komt een nieuw overzicht alles is aangepast en zodra het geld is overgemaakt wordt het direct terug gestort. Als we het zelf zouden weigeren dan zou er ten onrechte een terug betaling aan ons worden gedaan.

Ok .... maar mooi niet dus een week later is het geld wel van onze rekening maar terug betaling ho maar.....

En weer gebeld Antwoord. Dat is raar we (lees unive) hadden de automatische incasso gewoon kunnen stoppen. Inmiddels hebben we zelf de bank opdracht geven tot terug storten , wat ook is gebeurd.

Geen probleem volgens unive, want dan stoppen wij (unive) de terugbetaling. Per saldo is het dan weer glad getrokken. En o ja u krijgt over 10 dagen een nieuwe overzicht.

Mooi niet dus maar gelukkig naar een week wel een dwangbrief of we wel even gauw de rekening willen betalen die we door de bank hadden laten terug storten! een (deel ) bedrag van de nota dit blijkt nml de uitlegkosten van de medicatie te zijn van de apotheek ! ALS DIE MEDICATIE AL NIET VAN ONS IS DAN ZIJN DE UITLEGKOSTEN DAT OOK NIET UNIVE . Dat hebben we zelfs aangeven !

Inmiddels dus 3 telefoontjes verder en niks opgeschoten.

Maandag (22-6-) gaan we naar de vestiging en verhaal halen.

We zijn HELEMAAL klaar met unive Wat een blamage.

We zijn er al jaren verzekerd maar dit slaat nergens op.

Een fout maken kan maar dan na drie telefoontjes waarin openlijk de fout bij unive is en dan toch nog even zo'n brief van "Jeroen van der Loo Directeur Klachtenadministratie" dat we wel even moeten betalen is de druppel.

Beste "directeur" ik kan u zeggen morgen zijn we 1 van de vestiggingen en dan mag u raden wat daar gaat gebeuren in ieder geval bent u ons als klant kwijt door uw fantastische inzet van de klantenadministratie !

Dus aan een ieder die mogelijk zijn verzekeringen wil afsluiten bij Unive.

Maak deze fout niet en sla deze maatschappij over!