Unive reviews

Wendy, Schiedam
20-10-2014

Betrokken, degelijk en betrouwbaar

Een week in een Spaans ziekenhuis gelegen. Dagelijks gebeld, gerust gesteld, alle vragen die ik had kunnen stellen, de arts van de verzekeraar die inhoudelijk meekeek met de behandeling in het ziekenhuis. Goede bereikbaarheid en altijd netjes teruggebeld. Ik heb er geen aandelen, maar ik ben fan! Afgezien van het feit dat mijn doorlopende reisverzekering de enorm hoge rekening van een privé ziekenhuis vergoed, heb ik het ook heel fijn gevonden dat werkelijk alles je uit handen wordt genomen. Rolstoelassistentie op vliegveld van vertrek en aankomst en 3 stoelen in het vliegtuig zelf. Super!

Angelique
12-10-2014

Zeer correct

Ik heb een doorlopende reisverzekering bij unive, gedurende mijn reis ben uk bestolen en ook ben ik naar het ziekenhuis gemoeten waardoor ik een deel van mijn vakantie moest annuleren. Al deze problemen heeft unive netjes vergoed! Zeer goede service, snelle en correcte uitbetaling. Ik zou iedereen aanraden deze verzekering af te sluiten!

Mve
08-10-2014

Tot nu toe tevreden

Ik heb nu 14 jaar een autoverzekering van unive. Ik heb 2 x schade gehad, 1 vernieling met all risk maar door mijn eigen risico geen aanspraak kunnen maken op de verzekering. 1 inbraak gehad, dat was super geregeld, kennelijk had ik mijn eigen risico afgekocht. Bij een beetje trekken bij de medewerkers zijn er wel opties om collectieve korting te krijgen.

Ik vind het super dat ze een terugbelservice hebben.

Ik heb nog niet te maken gehad met onkundig personeel.

Manon
02-10-2014

Snel en vriendelijk

Kortlopende reisverzekering afgesloten. Ik had kosten gemaakt in het ziekenhuis, en nadat ik persoonlijk geholpen ben met in een Unive kantoor het formulier invullen had ik snel een bericht terug dat ik mijn geld kreeg, en het stond al direct op de bank. :)

Izaak
29-09-2014

Uitmuntende service

Kortlopende reisverzekering voor 3e jaar op een rij afgesloten bij Univé. Op vakantie portemonnee verdwenen met flink wat inhoud. Dit hebben ze eerlijk (en erg coulant) afgehandeld. Super service! Als het aan mij ligt nooit meer iets anders dan Univé.

Svetlana
28-09-2014

Heel goed!

Prima service. Uitbetaling van schade snel gekregen. Verzekerd vanaf 2008. Elk jaar wordt premie verlaagd. Heel tevreden.

28-09-2014

Betalen voor... NIETS

heb onlangs een schade gemeld waarbij ik een aanrijding heb kunnen voorkomen met een kind op de fiets.. heb het kind ontweken en ben zelf onderuit gegaan met mijn brommer. heb een all-risk verzekering en ben al langere tijd klant met schadevrije jaren dus maakte mij geen zorgen over de afhandeling.

nu hoor ik dat ik in de as. 6jaar een bedrag moet gaan betalen wat de helft van de aanschafwaarde is van mijn brommer....

conclusie: bij all-risk betaal je gewoon je eigen schade

beetje jammer

11-09-2014

Univé keert niet uit waar je recht op hebt

Klantonvriendelijke miepen aan de telefoon die het ene abracadabra verhaal na het andere zuchtend vertellen (verzinnen) om je declaratie niet te hoeven vergoeden waar je recht op hebt.

Bijna de hoogste aanvullende verzekering voor de zorg waarbij tot 500,= wordt vergoed voor alternatieve zorg mits ze zijn aangesloten bij van één van deze vijf koepelorganisaties: KAB, NAP, NVAZ, RBNG of SRBAG.

Mijn arts is aangesloten bij RBNG, ik kom er al jaren en al jaren wordt dit ook vergoed door univé, dit jaar ging ik weer, lever mijn nota in en krijg bericht dat het niet vergoed word omdat mijn arts bij geen van de 5 bovengenoemde is aangesloten terwijl dit toch duidelijk vermeld staat op de nota.

Heb zelfs mijn arts nog gebeld en die snapt ook niet waar univé dit vandaan haalt.

Mercelino
10-09-2014

Trage schadeafwikkeling, geen reacties op mailtjes, servicedesk medewerkers bot.

19/07/2014 auto gestolen. Schade gemeld gelijk gemeld en aangifte gedaan bij politie. 30 dagen wachttermijn is start. 21/07/2014 aangifte schade en diefstalformulier gestuurd per mail 28/08/2014 30 dagen wachttermijn zijn verstreken. Per heden geen recht op vergoeding van 15 euro per dag op auto. 25/08/2014 dag 37 na schademelding. bericht ontvangen per mail dat claim is doorgestuurd naar de Bovemij. Externe partij die de claim behandeld. 27/08/2014 mail gestuurd met verzoek zaak te bespoedigen. Geen reactie. 29/08/2014 reminder gestuurd. Geen reactie. 01/09/2014 allerlaatste reminder gestuurd. Geen reactie. 02/09/2014 telefonisch contact. Men kan mij niet verder helpen. Het is druk bij Bovemij. Ik moet geduld hebben. Enige wat men kon doen is een reminder per mail sturen naar Bovemij. Klacht ingediend bij Univé inzake afhandeling. 03/09/2014 helaas nog geen bericht van Unive of Zekur. We zijn inmiddels beland op dag 53 na schademelding. Conform polisvoorwaarden kan het ook nog eens 30 dagen duren nadat de verzekeraar de kentekendelen en sleutels is ontvangen voordat het geld gestort word. Dan leven wij al in oktober 2014.

Dick
10-09-2014

Drie maand wachten op polis

Aansprakelijkheidsverzekering voor mijn bedrijf aangevraagd, offerte geaccepteerd. Na meerde keren mailen en bellen na 3 maanden de polis gekregen. Rekening niet 77 euro (zoals offerte) maar 180. Gereclameerd, geen reactie.

G. Pronk
26-08-2014

Als een hond behandeld, mijn verzekeringen opgezegd.

Na noodgedwongen een - volgens univé - meer dan gemiddeld aantal keren een beroep te hebben gedaan op mijn rechtsbijstandverzekering, ontving ik van univé een "bewustwordingsbrief" waarin mij werd meegedeeld dat ik dus "meer dan gemiddeld" een beroep doe op deze verzekering. Toen ik telefonisch om uitleg vroeg wat de bedoeling was van de brief was het antwoord dat, indien ik de trend zou voortzetten, ik van "bepaalde dekking" kon worden uitgesloten! De verzekeringsmeneer die mij te woord stond had een bijzonder grote mond, verhief zijn stem een aantal malen en liet mij niet uitspreken. Ik voelde mij behandeld als een schooljongen en als gevolg van deze hondse behandeling heb ik vervolgens al mijn verzekeringen bij univé opgezegd. Vervolgens heb ik zelf een "bewustwordingsbrief" opgesteld en naar univé gezonden, waarin ik deze maatschappij bewust heb gemaakt van de gevolgen van hun klantonvriendelijke gedrag namelijk dat ik mijn verzekeringen om die reden heb opgezegd. Deze brief werd beschouwd als een klacht en de reactie daarop was dat de meneer met de grote mond "een zeer ervaren acceptant is die prima in staat is het maatschappijbeleid naar onze klanten te verwoorden". Zonder hoor en wederhoor - hetgeen gebruikelijk is bij behandeling van klachten - werd zonder meer uitgegaan van de "onberispelijkheid" van de meneer met de grote mond. Dat is blijkbaar het "maatschappijbeleid" van univé. Dat men niet begrijpt dat het voortbestaan van een verzekeringsmaatschappij sterk afhangt van tevreden klanten, is vermakelijk vanwege de ignorantie die er achter schuilt, doch tegelijkertijd ook uiterst triest. Op grond van deze ervaring is mijn advies aan een ieder: blijf weg bij univé en sluit elders een verzekering af. Dat was in mijn geval ook nog eens 120 euro per jaar goedkoper (onder dezelfde voorwaarden)!

14-08-2014

Hagelschade wordt afgedaan als aantasting door een zuur wat uit de lucht komt.

Na 17 schadevrije jaren heb ik na een hagelbui met stenen zo groot als knikkers witte putjes in mijn dak en motorkap.Hiervan doe ik melding. Na ruim 3 weken kan de schade expert kijken.

Mijn schadebedrijf meldt mij dat de schade expert nog contact met mij opneeemt.

Ik hoor niets meer, na 2 weken neem ik zelf contact op met unive de medewerkster meldt mij dat er wat achterstand is en dat het nog in behandeling is. Als ik aandring dat het wel wat lang duurt komt er toch plotseling op haar monitor het schaderapport tevoorschijn. 2 uur later neemt de schade expert contact met mij op. Hij meldt mij dat de schade is ontstaan door een zuur wat uit de lucht is gevallen en dat de lak is ingevreten. Volgens hem heeft de auto in de buurt gestaan van een fabriek die een zuur uitstoot en dat is op mijn auto is gevallen. Er is bij mij geen fabriek in de buurt te vinden. Betaal je 17 jaar premie ook tegen hagelschade. Wordt je afgedaan met een of ander onzin verhaal.

Yvonne kuikman
05-07-2014

Geweldige dienstverlening.

Dochter belandt in ziekenhuis in Australië. Alarmcentrale van Univé gebeld. Uitstekend geholpen goed op de hoogte gehouden en de terugreis fantastisch geregeld. Niets dan lof.

OLIVIER DRENTHE
19-05-2014

Ga niet in zee met Unive

Zonder dat ik er erg in had of er van in kennis was gesteld heeft Univé Zorg mijn verzekering beëindigd. De premie was t/m mei 2014, altijd tijdig voldaan .......maar toch bleken ze mij per 1 april te hebben geroyeerd met als argument "u woont op een geheim adres". Op mijn huidige adres woon ik al ruim 25 jaar en er is helemaal niets geheims aan! Een brief, telefoontje of mail is kennelijk te veel moeite voor dit soort lieden want ik had helemaal niets gehoord en verwachtte dan ook niet zoiets schandaligs. Als deze malafide verzekeraar zo graag wilde weten hoe het allemaal zat hadden ze het ook nog even kunnen vragen aan de collega welke de contacten omtrent de collectieve zorg- verzekering onderhoud met een contactpersoon van Univé. Als je deze malafide "zorgverzekeraar"dan ook nog eens durft te vragen waarom ze dit flikken krijg je een grote bek van ze, een antwoord willen ze het liefst telefonisch geven. Dan kunnen ze vervolgens weer de een na de andere smoes ophangen. Fraaie verzekeraar is dit, mijn vermoeden dat Univé een niet bonafide verzekeraar is wordt nu wel bewaarheid. Mijn devies; GA NIET IN ZEE MET UNIVE, want ze verzuipen je. Ondanks dat je je premies betaald hebt gooien ze je er uit. Reden? Een beslist NIET geheim adres en al zou dit ook nog eens zo zijn wat dan nog!

Kees van schaik
18-03-2014

Wat een waardeloze verzekering ga deze ook zeer zeker opzeggen

Had en heb nog steeds een arbeidsconflict, mijn werkgever lapt alle CAO regels aan zijn laars en past alléén de regels toe waar hj zelf beter van wordt.

Zelfs mondelinge afspraken die vier maanden worden nageleefd kan hij zo ontbinden met medewerking van de jurist dacht een rechtsbijstand verzekering te hebben kost wel €145,62 per jaar maar de juristen worden je tegenstander en helpen de tegenpartij, raad niemand deze verzekering aan, betaal iets meer dan heb je vrije advocaat keuze, juristen van de sur hebben een budget waar ze niet overheen mogen een juridische procedure starten is onmogelijk ze kiezen de makkelijkste weg, ga deze week alle vezekeringen bij de Unive opzeggen

08-03-2014

Waar betaal je voor?

Aangereden door een auto, schade gemeld en vervolgens niets meer gehoor van Univé. Ze kunnen me niet helpen. Ik heb alles zelf moeten regelen. Schandalig slechte service. 3 medewerkers gebeld en alledrie vertellen ze iets anders. Als alles is afgewikkeld stap ik over naar een andere verzekeraar.

Peper
26-02-2014

slechte ervaring met UNIVE ! nooit naar deze verzekering moeten gaan wat een ellende hebben zij veroorzaakt ! kan nu zelf bij de rechter mijn onschuld gaan bewijzen i.v.m.een niet betaalde autoverzekering

Speedy
16-01-2014

kinderen mijn telefoon laten vallen van tafel word niet verzekert omdat je niet de superieur verzekering hebt

Johan van Beek
07-01-2014

Voorwaarden zijn onbegrijpelijk

Na een schademelding kreeg ik bericht dat ze mij telefonisch niet konden bereiken. Geen probleem, daarom heb ik teruggebeld voor een telefonische afspraak. Ik zou teruggebeld worden op een afgesproken tijdstip, maar deze afspraak werd niet nagekomen. Vervolgens nog 2 keer moeten bellen om uiteindelijk te horen te krijgen dat ik de schade niet vergoed kreeg. Mij was eerder verteld dat de schade volgens de polisvoorwaarden niet was uitgesloten en dat ik de schade maar gewoon moest melden. Conclusie: de voorwaarden zijn zo onbegrijpelijk dat de eigen medewerkers het niet meer snappen en de telefonische bereikbaarheid is slecht, waarbij gemaakte afspraken worden niet nagekomen. Zodra de premie is betaald, ben je niet meer belangrijk als klant. Jammer.

17-12-2013

Moet royementskosten betalen

Ook ik moet royementskosten betalen omdat ik de auto en rechtsbijstand heb opgezegd.

Er wordt een bedrag van 16,46 in rekening gebracht.

Bij andere verzekeringsmaatschappijen geinformeerd of dit gebruikelijk is in de verzekerings branche, maar dit blijkt alleen door unive in rekening te worden gebracht.

Hier word ik niet blij van.