Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Bij Unive gaan ze als volgt met je om:
Je bent al jarenlang trouwe klant en hebt nog nooit iets gehad.
Vervolgens heb je een keer schade en belt op te checken of de schade gedekt is door je verzekering. "Ja hoor, meneer. Geen probleem. Kost u alleen 100 euro eigen risico." Vervolgens verwijzen ze je door naar een peperdure garage. En dan achteraf weigeren te betalen, omdat er in de kleine lettertjes toch blijkt dat er geen dekking is. Vervolgens word je zeer onbeschoft behandeld.
Als uw geld u lief is, niet aan beginnen!
Ik, man van 64, moest besneden worden op grond van een medische indicatie. Moet nu zelf 1050,00 euro betalen. Heb gebeld met Unive, volgens hen was ik niet goed verzekerd. Ben verzekerd Unive Extra Zorgpolis Goed. Volgens zorgzoeker en independer ben ik daar wel voor verzekerd.
Gelukkig dat ik nog voor 31 december van zorgaanbieder kan veranderen. Dat ga ik zeker doen.
Goedendag, ik ben een jongeman van 31 jaar, geen klager, maar wil dit toch even kwijt omdat het me raakt. Normaal heb ik nooit tot weinig zorgkosten gehad, dit jaar voor t eerst mijn eigen risico verhoogd. Echter krijg ik niks vergoed, want mijn declaraties komen precies op de cent nauwkeurig uit op t eigen risico bedrag. De overige kosten moet ik zelf bekostigen en krijg ik ineens een factuur van augustus jl. of ik even een flink bedrag kan overmaken. Jaar is bijna om en Univé hoeft niks uit te betalen. Wel erg toevallig allemaal. Goh hoe kom t nou dat zorgverzekeraars zoveel geld hebben ; p
Een half jaar geleden heb ik mijn Piaggio Vespa verzekert bij Univé.
Nu 17 November heb ik een brief ontvangen van het RDW, geopend op 30 november ivm verblijf in London, dat ik of mijn verzekeraar een 'verklaring artikel 34 WAM ' door moet sturen ter bewijs verzekert te zijn geweest op 17 november 2014. Wanneer deze niet of niet voor 15 december is ontvangen incasseert men een boete van €330,- .
Nu het lezen van de brief heb ik meteen gebeld en contact gehad met Unive. Bleek dat post met openstaande posten naar mijn oud adres is verstuurd. In de tijd dat ik de verzekering af sloot heb ik de sleutels van het nieuwe huis in ontvangst genomen.
De heer * heeft mij verteld dat er nog een post open stond van € 152,25 waarvan ik niet op de hoogte was. Dit bedrag heb ik vandaag 1 december 2014 direct overgemaakt naar Univé.
Nu is mijn vraag of door de adresverandering voortgekomen vertragingen en moeilijkheden Unive mij toch kan helpen en het RDW voorzien van de verklaring artikel 34 WAM voor 15 december 2014.
Helaas vandaag 3 December 2014 reactie gekregen dat zij mij niet willen helpen. Ik vind dit absoluut geen service en voor mij reden genoeg om mijn verzekering elders onder te brengen. Ook ga ik kijken of er juridisch grond is het bedrag dat ik heb betaald over de maand waarvan zij de verklaring niet willen verstrekken terug te vorderen, zij zeggen hiermee dat ik niet verzekert was.
Mocht iemand mij een betere verzekering aan willen raden, ik ben bereikbaar via s.hameetman@live.nl
echt te gek voor woorden. schade gemeld mei in augustus expert geweest om de lakschade te bepalen. omdat dit om een speciale auto moet dit.door een bepaald bedrijf worden gedaan. dus afwachten op tegenpartij. nu dus dec. en gebeld ja meneer maar tegenpartij aliance reageert niet. lijkt mij dus dat er wordt actiever gehandeld moet worden. antwoordt ach meneer als het niet snel genoeg gaat.moet je er maar zelf achteraan. nu intussen is auto dus al ruim half jaar met.deze schade.waardoor.schade.nu alleen maar groter is geworden en dus schade bedrag ook. maar meneer zoals we al aangeven gaat het niet snel genoeg moet je er maar zelf achteraan wij wachten op een reactie en dat is het. what the fuck wie is nu de verzekeraar en hoort dit te regelen. als ik 6 maanden niet betaal heb ik deurwaarde voor de deur steun en bij een verzekeraar leunen ze achterover. hoe bedoel je met 2 maten meten. unive en verzekering voor autos wordt door mij sterk afgeraden. en dit is niet de.eerste keer dat unive met auto erg laks en niet snel is. heb hier geen goed woord voor over en zodra jaar om is ben ik pleite.
Had een nieuwe auto gekocht, doorgegeven aan unive. Week later kreeg ik een melding van het RDW dat m'n auto niet verzekerd was. 450 euro boete gekregen. Unive wilde m'n auto niet alsnog verzekeren omdat deze een aantal dagen onverzekerd was geweest. Met veel moeite de boel kunnen overzetten naar een nieuwe verzekeraar. Gelijk al m'n verzekeringen weggehaald bij deze partij. Hoop dit nooit meer mee te maken.
al vele jaren collectief verzekerd voor mijn zorg. Ik kan zo direct geen minpuntvinden wat de Unive zorg verzekering betreft. Bepaalde voorvallen houdt je altijd, zeker als je chronisch ziek bent als ik. Jaarlijks kom ik meerdere malen bij specialisten. 2011 en 2012 waren zogezegd uitschieter jaren. Dit in verband met een lang durig ziekenhuis verblijf van in totaal acht maand in twee ziekenhuizen. Waaronder de laatste met inbegrip van een Coma. Na deze periode was ik nergens meer toe instaat. Lopen deed ik al jaren niet meer maar praten heb ik opnieuw moeten aanleren. Eten heeft ruim een jaar geduurd voordat ik van de Nutrix voeding afwas. Als nasleep zit ik nu vast aan beademing. Ik noem dit allemaal niet op voor bijval van anderen maar om aan te geven dat Unive alles tot heden heeft voldaan zonder een enkele reactie van Unive. Als maar dan ook alles is voldaan door Unive. Zelf tot na een jaar ontvang ik een retour betaling in verband met een herberekening van mijn kosten. Ik kan alleen positief zijn over de afhandeling van Unive. Nooit is er een negatieve reactie van de kant van Unive gekomen. In een woord "Klasse" ik ben tot opheden uiterst te vreden over de samenwerking en afhandeling betreffende mijn zorgkosten. Unive staat achter haar verhaal. Een waardering van 10 gebruik ik nooit maar Unive staat bij mij voor een 9,9.
toen wij unive inschakelden om te bemiddelen kregen we al gauw te horen dat we het maar moesten opgeven en we geen cent zouden krijgen. Toen we de betrokkenen zelf benaderden stond het geld binnen een paar dagen op onze rekening.
We hebben de verzekering direct opgezegd. (overigens zijn we zeer tevreden over de aansprakelijkheid en inboedel verzekering van unive)
Helaas meerdere keren gebruik moeten maken van onze aansprakelijkheidsverzekering (ondernemend zoontje). Na een telefoontje krijg ik de benodigde informatie en binnen een week of wat staat het geld op de rekening van de gedupeerde.
Ook met de inboedelverzekering goede ervaring, gaatje in de zitzak door heet kooltje vd kachel wordt zonder morren vergoed.
heel blij met unive (enige minpunt, ze zijn duur)
Nadat mijn paard schade had veroorzaakt, heb ik Univé gebeld over hoe dit afgehandeld moest worden. Ik kreeg meteen duidelijke aanwijzingen en binnen een maand stond het schadebedrag op de rekening van degene die schade had. Er werd helder gecommuniceerd en vlot uitbetaald, zonder ingewikkelde vragen. Ideaal!
Al ongeveer 30 jaar verzekerd bij Unive met al onze verzekeringen. Nooit echt mee bezig geweest, maar alles schijnt een stuk goedkoper te kunnen. Dit zal ons 150 euro per maand gaan schelen. Wanneer je gaat opzeggen wordt je tegengewerkt en gaat alles een stuk moeizamer.
Je bent wel goed voor de betalingen, maar zorg, vergeet het maar
Mijn man ligt ivm kanker ruim 4 weken in het ziekenhuis, hij mag een weekend naar huis omdat hij mentaal en geestelijk helemaal op is, en wij ook, machtiging aangevraagd voor liggend vervoer, ambulance, omdat hij niet meer kan zitten, na vele telefoontjes en faxen die zogenaamd niet zijn aangekomen verder, wordt er 3 x de telefoon door hun opgegooid, hebben ze eindelijk de fax, staat de ingangs datum niet duidelijk vermeld, weer nieuwe fax met datum, mijn man staat klaar om naar huis te gaan voor een weekend thuis om aan te sterken, krijg ik te horen dat ik over 48 uur terug mag bellen voor de goekeuring, Unive bedankt dat jullie een kanker patient die balanceerd op leven en dood laten stikken
Ik heb al 27 jaar al mijn verzekeringen bij Unive lopen, zelden wat geclaimd, nu na een blikseminslag
schade wordt er erg moeilijk gedaan, dit stelt me teleur.
Het lijkt er op dat de schades zo goedkoop mogelijk moeten worden opgelost, om vervolgens
meer geld in kantoorgebouwen en bobo's te steken.
Een week in een Spaans ziekenhuis gelegen. Dagelijks gebeld, gerust gesteld, alle vragen die ik had kunnen stellen, de arts van de verzekeraar die inhoudelijk meekeek met de behandeling in het ziekenhuis. Goede bereikbaarheid en altijd netjes teruggebeld. Ik heb er geen aandelen, maar ik ben fan! Afgezien van het feit dat mijn doorlopende reisverzekering de enorm hoge rekening van een privé ziekenhuis vergoed, heb ik het ook heel fijn gevonden dat werkelijk alles je uit handen wordt genomen. Rolstoelassistentie op vliegveld van vertrek en aankomst en 3 stoelen in het vliegtuig zelf. Super!
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij unive, gedurende mijn reis ben uk bestolen en ook ben ik naar het ziekenhuis gemoeten waardoor ik een deel van mijn vakantie moest annuleren. Al deze problemen heeft unive netjes vergoed! Zeer goede service, snelle en correcte uitbetaling. Ik zou iedereen aanraden deze verzekering af te sluiten!
Ik heb nu 14 jaar een autoverzekering van unive. Ik heb 2 x schade gehad, 1 vernieling met all risk maar door mijn eigen risico geen aanspraak kunnen maken op de verzekering. 1 inbraak gehad, dat was super geregeld, kennelijk had ik mijn eigen risico afgekocht. Bij een beetje trekken bij de medewerkers zijn er wel opties om collectieve korting te krijgen.
Ik vind het super dat ze een terugbelservice hebben.
Ik heb nog niet te maken gehad met onkundig personeel.
Kortlopende reisverzekering afgesloten. Ik had kosten gemaakt in het ziekenhuis, en nadat ik persoonlijk geholpen ben met in een Unive kantoor het formulier invullen had ik snel een bericht terug dat ik mijn geld kreeg, en het stond al direct op de bank. :)
Kortlopende reisverzekering voor 3e jaar op een rij afgesloten bij Univé. Op vakantie portemonnee verdwenen met flink wat inhoud. Dit hebben ze eerlijk (en erg coulant) afgehandeld. Super service! Als het aan mij ligt nooit meer iets anders dan Univé.
Prima service. Uitbetaling van schade snel gekregen. Verzekerd vanaf 2008. Elk jaar wordt premie verlaagd. Heel tevreden.
heb onlangs een schade gemeld waarbij ik een aanrijding heb kunnen voorkomen met een kind op de fiets.. heb het kind ontweken en ben zelf onderuit gegaan met mijn brommer. heb een all-risk verzekering en ben al langere tijd klant met schadevrije jaren dus maakte mij geen zorgen over de afhandeling.
nu hoor ik dat ik in de as. 6jaar een bedrag moet gaan betalen wat de helft van de aanschafwaarde is van mijn brommer....
conclusie: bij all-risk betaal je gewoon je eigen schade
beetje jammer