Unive reviews

Martijn
30-01-2020

300min bellen voor hun fouten en nog niet opgelost

Mijn vrouw wil enkel tandzorg erbij, ben ik ineens van onze polis af. Nu al 307 minuten gebeld, plus mailen. Beloning: Dubbele premie afgeschreven!

Beloofd bloemetje komt niet.

Storten niet terug zoals in brief beloofd 20dagen terug.

Kunnen niet rondkomen, moeten we nog eens 15 dagen wachten op ons geld.

Spoedbetaling kennen ze ook niet.

Nu gaat de fin.afdeling toch bellen als het goed is,.

Dit is met geen bloemetje meer goed te maken.

De stress en tijd die je kwijt bent, door hun fouten.

Flip
28-01-2020

Totaal geen ondersteuning

Bij medische fout geen enkele ondersteuning. na zelf in discussie te gaan met betreffende specialist probleem na een briefje en kostenopgaaf probleemloos opgelost. Unive doet totaal niets voor jou.

Flip

Danijel
24-01-2020

Betaald maar toch afgesloten

Elke maand betaal ik netjes mijn rekeningen voor de verzekering. Na jarenlang klant hebben ze me uitgesloten van hun verzekering. In december had ik een betaling ingetrokken aangezien ik de dag van te voren handmatig geld had over gemaakt, na een mislukte afschrijving.

Daarna kreeg ik een brief over niet betaalde factuur. Ik gebeld en bleek dat ze mijn overboeking zagen als die van januari. Dus als ik dan nog een keer zou over maken dan zou het geregeld worden. Niet dus, ik ben afgesloten. Ze konden bij de klantenservice niks doen tot ik nog een keer december over zou maken.

Thierry
23-01-2020

Verkeerde inlichting kost on geld

Je word genaaid door unive.

Wij waren voor ons dochtertje in het buitenland naar de eerste hulp.

Ook over gebeld.

Nu weigeren ze de declaratie omdat het niet in nederlands of engels is dus moeten wij het bij een officieel vertaalbureau laten vertalen. Wat ons niet eerst verteld is! en erg duur is!

Daarom word onze declaratie geweigerd terwijl we gewoon wereld dekking betalen

Schandalig! wij zaten hier voor 5 jaar bij de concurrent en nooit zo iets mee gemaakt. Ruilen is huilen zeggen ze maar. Wat een spijt

Unive ook gelijk 7/8 klanten kwijt door dit verhaal in onze vrienden/familie kring die ook vaak reizen

Volgend jaar zitten we weer allemaal bij die oude vertrouwde verzekering die niet de boel belazerd. En dit alles voor en nota van 60 euro goed gedaan :) unive

20-01-2020

Slechte ervaring met overstap naar zorgverzekering

Per 01-01-2020 overgestapt naar Univë Zorgverzekering omdat andere (woon)verzekeringen hier afgesloten zijn. Expres naar een "winkel" gegaan om alles goed af te sluiten. Hier is het al fout gegaan doordat de aanvraag al verzonden was zonder dat mijn kinderen bij de aanvraag toegevoegd zijn. Dit kon niet meer veranderd worden en moest de volgende dag contact opnemen met de Klantenservice.volgens de medewerker. Van de Klantenservice vernomen dat ik dan eerst moest wachten tot ik een polisnummer had dan pas kon ik ze toevoegen. Na een week, een administratieve polis ontvangen wederom contact opgenomen met de Klantenservice en is er een nieuwe nieuwe polis aan gemaakt voor alle gezinsleden en is verzocht de oude verzekeringen bij CZ op te zeggen. Had vernomen van CZ dat slechts voor 1 persoon de oude verzekering was opgezegd. Eind december 2019 is 2x een premie van de rekening afgeschreven echter in januari een factuur ontvangen voor nog een keer premie. Heb hier een mail over verzonden naar de klantenservice dat in de mailbox een factuur staat maar geen open factuur aangegeven is. Na afschrijving heb ik dit bedrag laten storneren. Heb een mail ontvangen dat de premie slechts voor 1 persoon betaald zou zijn. Nogmaals de Klantenservice gebeld maar moest eerst een betalingsbewijs overleggen voordat er ook maar ergens naar gekeken zou worden. Volgens het "systeem" had ik slechts 1x betaald. Een betalingsbewijs is door mij naar Univé verzonden en heb contact opgenomen met mijn bank. Recent een mail ontvangen gericht aan mijn vrouw dat haar polis gewijzigd is en een nieuwe factuur voor haar klaar staat. Van het bericht of de factuur is niets terug te vinden in de persoonlijke website-omgeving. Administratief is het slecht geregeld en communicatief is het al weinig beter. Mijn advies is dan ook sluit een zorgverzekering ergens anders af. Een dochter van mij wordt binnenkort 18 jaar en moet zelf een verzekering afsluiten maar dit zal niet bij Univé zijn.

Met vriendelijke groet,

Tom H.

Mandy
17-01-2020

Wordt steeds minder

Unive zorg wordt steeds slechter. Standaard wordt er verwezen naar apotheker bij medische noodzaak terwijl deze verwijst naar verzekering. Rekening niet gecontracteerde internist die lager is dan bijvoorbeeld amc, voor zelfde behandeling wordt niet volledig vergoed ondanks 100% vergoeding in verzekering. Je kan hierover in protest gaan maar bereiken doe je toch niets.

Sander
06-01-2020

Laptop al 7 weken weg

Ik heb mn laptop laten vallen, waardoor er een barst in het scherm zit. De laptop werkte verder gewoon prima, dus alleen sprake van cosmetische schade.

Toch kost het Anyfix Repaircentrum (waar unive mee samenwerkt, zij repareren hem op dit moment) al 7! weken om een scherm te repareren. Hier moet ik bij vermelden dat ik GEEN ENKELE keer vanuit Univé/Anyfix een update heb gekregen over de status van de reparatie, of over hoelang het nog zal duren voordat ik hem terug heb. De laatste keer dat ik erachter aan ben gegaan is mij verteld dat zij "ervan uitgaan" dat hij "waarschijnlijk" deze week retour wordt gestuurd.

Inmiddels zou ik willen dat ik hem niet had laten repareren en gewoon een laptop met barsten in het scherm had gehouden, zo belachelijk lang duurt het (ik loop hopeloos achter op school, laptop is haast een vereiste bij mijn opleiding)

Update van 08/01/2020:
Het kapotte scherm is niet gerepareerd, er is een heel nieuw scherm op mijn laptop geplaatst. Dit maakt het voor mij nog meer bizar dat het 7 weken moest duren.

Daantje
05-01-2020

Alternatieve budget zorgverzekering naar beneden bijgesteld

Helaas is de vergoeding voor alternatieve geneeswijzen en osteopathie voor 2020 naar beneden bijgesteld en is osteopathie verdwenen uit het onderdeel Houding Beweging Sport.

02-01-2020

Koppelverkoop

Na schade te rijden aan een zijspiegel waarbij enkel de spiegel kap van de tegenpartij beschadigd is geraakt krijg ik een rekening van ruim €200,- omdat de kap enkel verkocht wordt met een nieuwe steun. Dit terwijl een particulier gewoon een los kapje koopt van een tientje en hem er in hooguit een half uurtje op schroeft.

Univé vind het schijnbaar allemaal prima.

31-12-2019

Onprofessionele prutsers

Unive meent telefonisch bij de schademelding al te kunnen concluderen dat een lekkage werd veroorzaakt door slecht onderhouden kitranden.

Dat is onmogelijk bij een douchecabine waar niet eens kit in is gebruikt!

Overduidelijk was een verstopping de oorzaak.

Er kwam een expert die een volkomen doelloos onderzoek deed, waarbij rook in het toilet werd geblazen en er gele verf in de afvoer werd gegooid. Mooi theaterstukje. De foto's in het rapport waren zo slecht van kwaliteit dat het ook foto's van een zonsondergang hadden kunnen zijn.

En de (vooraf ingefluisterde) conclusie was: kitranden waren oud en niet onderhouden. Maar zoals gemeld was er geen kit aanwezig.

Unive doet er echt alles aan om een klant die al 23 jaar trouw de premie betaalt en nog nooit wat heeft geclaimd weg te jagen naar een verzekeraar die WEL luistert naar wat een klant vertelt.

Eelke
30-12-2019

Schade veroorzaakt auto

Heb mijn auto all risk verzekerd. Betaal een fors bedrag per maand en heb 7 schadevrije jaren. Nu heb ik kerst avond voor het eerst helaas schade gereden. Nu gaat mijn premie met 100 euro per maand omhoog. Voor een schade van 4000 euro inclusief tegenpartij. waar betaal ik in vredesnaam premie voor?

S.Jansen
27-12-2019

Unive onbereidwillig afschuiven hoofdpijn verzekerd!

Heb echt te veel om op te noemen waarom ik zeeeeeeer ontevreden ben over de gang van zaken bij Unive. Heb een schade van 4 december all risk ook nog maar het ongeval was niet mijn schuld, er is politie bij aanwezig geweest alles. Heb eerst al twee weken met een schadeauto moeten rondrijden omdat de expert tot twee keer toe niet kwam op dagen! Na meer als 20 dagen verder afstandsverklaring ondertekend en retour dekra en de unive en dacht simpel toevoegen int dossier en sluiten en mij de schade uit keren zodat ik weer een andere auto kan kopen. Blijkbaar moet het ter beoordeling weer langs een behandelaar die niet aanwezig was, dus moest ik maar afwachten en zonder auto kan ik niet werken dat heb ik ze ook al gezegd. Kreeg in eerste instantie geen leenauto en ik ben op mijn strepen gaan staan en heb de unive gewezen op de polis die ze aan me hebben verkocht na veel bellen en gezeur heb ik uiteindelijk een huurauto geregeld op naam van unive, moet je niet zien hoe want echt wederom muur van onwil. Nu moet ik de huurauto terug brengen morgen en heb niets anders als antwoord van de unive, tjah de schadebehandelaar is er niet u moet het maar afwachten. Die afstandsverklaring staan bedragen op zolang de unive zich niet aan de afspraken houdt hoef ik dat ook niet de auto is toegezegd aan de hoogste bieder maar het spijt mij zeer hoogste bieder maar ik heb geen geld ontvangen van de verzekering, sorry jullie geen auto want de unive heeft nog wat extra tijd nodig om het te beoordelen, ik denk dat ik zo maar eens naar jullie kantoor rij en de contraexpert ga inlichten over de gang van zaken. Mijn ervaring met unive is dat ze je aan het lijntje houden afpoeieren en proberen om onder hun eigen voorwaarden proberen uit te komen met leugens. Heb er echt een en al elende van geplukt GEEN VRUCHTEN!

Men
27-12-2019

Wordt beschuldigd van fraude

Afgelopen jaren heb ik 3 waterschades gehad buiten mijn schuld. De eerste was door de bovenburen waarbij het water door het plafond langs de muren kwam. Hele huis stond onder water, brandweer was er zelfs. Ik belde Univé en die zeiden dat ik geen expert kreeg, met andere woorden zoek het lekker uit. Gelukkig was er op alle chaos een contra expert ter plaatse die de schade alsnog opnam. Een jaar later lekkage onder het keukenblok ook buiten mijn schuld, Unive wimpelde me af. Ik probeerde het nog een paar keer door te geven, maar liet het er maar even bij zitten toen ik van kastje naar de muur ging en ze alles weigerde. Schade 3 aan de cv ketel schuld door woningbouw achterstallig onderhoud, opnieuw alles blank en kapot. Univé zegt dan dat ik nergens recht op heb want het is eigen schuld. Huh? Ik huur het huis! En dan wordt ik per mail ervan op de hoogte gesteld dat ze denken dat ik fraude pleeg. Ik heb direct een contra expert ingeschakeld. Toen kreeg ik met frisse tegenzin vanuit Univé wel een expert van hun erbij. En inderdaad, het was niet mijn schuld. Weer een maand verder, niks gehoord van Univé. Ik bel ze op. Aan de telefoon worden weer mijn woorden verdraaid alsof ik fraude pleeg en willen ze alleen het laminaat uitbetalen niet de schade van het ontruimen enz. Moest maar even een rekening laten zien. Die rekening hadden ze al gekregen van hun eigen expert. Maar goed. Toen herhaalde ik de zinnen, had ik het opeens verkeerd begrepen en moest ik maar wachten op de brief. Ik wacht inmiddels een aantal maanden. Ik ga weer terug naar de contra expert met dit verhaal kan niet wachten tot ik weg kan bij Univé. Het is een systeem daar om GEEN ENKELE schade fatsoenlijk af te handelen. Om je als klant het gevoel te geven dat je dingen fout doet of zelfs fraude zou plegen, ook als zwart op wit staat dat je onschuldig bent.

Nico
21-12-2019

Voor mij een top zorg verzekering

Ik heb helaas heel wat ziekenhuis bezoeken gehad maar heb hier totaal geen problemen mee gehad met Unive kwa vergoedingen alles ging gewoon perfect zoals je hoopt , dus zonder gezeur van de zorg verzekeraar over facturen , ook met de tandarts en fysiotherapie niks geen problemen dus ik ben zeer tevreden met Unive als zorgverzekering , het enig minpuntje vind dat met de komst van het nieuwe verzekering jaar Unive wel erg laat is met het contracteren van alle zorgverleners het is nu als ik dit schrijf 21 december en ik weet nu nog steeds niet of het AMC waar ik voor cardiologie in behandeling ben wel gecontracteerd is voor 2020 en dat is wel heel jammer dat kunnen ze toch wel eerder allemaal bespreken ? want ze weten natuurlijk het hele jaar al dat er weer gecontracteerd moet worden voor het nieuwe jaar en dat klanten graag op tijd willen weten of hun zorgverlener er volgend jaar weer bij zit , want anders moet je gewoon op tijd een andere keuze voor zorgverzekeraar maken en dat niet op oudejaarsavond nog eens moeten beslissen dit is voor mij wel een punt ter verbetering voor Unive hopelijk maken ze hier werk van volgend jaar

Jaap
13-12-2019

Vroeger perfect tegenwoordig matig

Telefonisch bijna onbereikbaar en na vraag per mail of ik gebeld kan worden.ook niets gehoord.wel uitbetaling van een schade na bezoek en gesprek bij het regiokantoor perfect en snel afgehandeld .

Anja
09-12-2019

Onbeschofte lui

Zeer slecht beoordelen je onterecht

29-11-2019

Zeer tevreden over unive

Ik ben zeer tevreden over de verzekering van unive ze regelen snel en betalen ook snel ik zou geen andere willen hebben

26-11-2019

Onvriendelijk

Zeer onvriendelijke mensen en en begrijpen er geen ruk van.

Je wijzig je je auto verzekering van all risk naar Wa en vervolgens ben je niet meer verzekerd met je auto ja moet je dag wachten voor dat je weer verzekerd bent.

Willen alleen maar geld vangen en verder niks.

25-11-2019

Slechtste schadebedrijf ooit!

Al 11 jaar klant, in die 11 jaar pas 1x de verzekering nodig gehad. tot heden de verzekering niet meer gebruikt.

tot 4 maanden geleden, is door iemand anders mijn auto bekrast en beschadigd. schade gemeld bij unive, krijg je een eigen risico van 250 euro terwijl we all risk verzekerd zijn. als we het terug willen halen op waarborgfonds is dat ook nog eens 250 euro eigen risico. dus in totaal moeten we 500 euro uit eigen zak betalen. dan is de auto gemaakt. maar dan moet ik 5 schgadevrije jaren inlevren en ik ga flink achteruit met de premiekorting. bijna 900 per jaar. ze hebben zichzelf heel slim ingedekt voor de kosten wat er worden gemaakt om die te omzuilen voor hun zelf. wij zijn totaal niet meer te spreken over unive en vinden dit een hele slechte zaak. hun stoppen de centen liever in hun eigen zak als dat ze de schades of maken of naar waarde uitbetalen. mocht je verzekerd zijn bij unive, stap dan direct over naar een andere verzekering!

kleine lettertjes worden je niet vertelt moet je zelf achter komen. LEt OP!

Janny
18-11-2019

Te slecht voor woorde

De communicatie is bar slecht. Als er iets mis gegaan is en je belt er over wordt je altijd afgescheept dat het niet hun afdeling is. Als er een keer wat fout zit is het niet te regelen dat het herstelt wordt.

We zitten nu al meer dan een jaar in de ellende. Niemand die luistert maar de fout blijft gewoon gehandhaafd. Een hele hele slechte verzekeringsmaatschappij kunnen geen administratieve fouten uit het systeem halen. Unive daar pluk je de ellende van!