Unive reviews

Be
18-11-2019

Doorgaan als onderlinge/ van ons

Schadezaken worden vlot afgehandeld.

ook verhaalschade.

Edwin
11-11-2019

Prima rechtsbijstand

Probeerde zelf al een paar maanden geld terug te krijgen van webwinkel. Een telefoontje van de jurist van Unive was blijkbaar voldoende. Binnen 3 werkdagen geld terug op mijn rekening

31-10-2019

Waterschade door wasmachine

Onlangs waterschade gehad door een afgeschoten afvoer van de wasmachine . Foto's gestuurd naar unive en die komt ermee dat ze niks kapot zien aan het slang en de schade niet in behandeling gaan nemen .Best raar dat je aan de hand van een foto kan zien of iets kapot is ofniet .

Adrian
31-10-2019

Alarmcentrale unive

Nadat mijn moeder werd aangereden in Duitsland is ze daar in het ziekenhuis beland. Lang verhaal kort: Univé zou haar repatriëring regelen. Komt ze terecht in Zeeland terwijl ze zelf in Amsterdam woont. 'Alleen daar is een plek', krijg je te horen. Rotterdam was ook nog mogelijk geweest omdat ze daar veel familie heeft. We zijn machteloos en het voelt alsof ze gewoon ergens gedumpt is. Dat ze in Nederland is dat is dan wel gelukt. Voor de rest zie je het maar.

29-10-2019

Onproffesioneel zootje

Ze Handelen declaraties en klachten extreem slecht af. Deze keer betrof het een zigenaamde foute dbc-code, die wel blijkte te kloppen. Maar toch wilde ze de declaratie niet verwerken. Ze geven vage antwoorden waarom, elke medewerker zegt weer wat anders. Eindelijk iemand gesproken die na lang uitzoeken zei dat de declaratie verwerkt zou gaan word: niet dus. Weer opnieuw gemaild en gvd het antwoord gekregen dat de dbc- code niet klopte. Ze kijken niet naar de geschiedenis. bovendien stond in de mail dat zij mij geprobeerd hadden te bellen. klopt ook niet.

Laatste jaar bij unive.

Geesje
22-10-2019

Slecht zorgverzekeraar

Ik ben zeer ontevreden over de communicatie met Univé. Ze komen niet de afspraken na, medewerkers die ik heb gesproken zeer onkundig en voordat je iemand te spreken krijgt moet je al heel veel vragen beantwoorden en vervolgens worden dezelfde gegeven weer gevraagd. Ben bijzonder ontevreden. Totaal geen inlevingsvermogen. Voor mij geen Univé.

Hugo
14-10-2019

Echt TE slacht! Zelfs verbeteren willen ze niet!

Lang verhaal. Begint bij het ontvangen van een zorg nota. Deze maken ze zo dat het ECHT onleesbaar is, geen specificatie niets. Je moet t maar geloven. Eerste telefoongesprek, factuur wordt dan gespecificeerd (telefonisch) maar wat blijkt, unive heeft een telefoongesprek van mij met t ziekenhuis van twee minuten betaald, af €251,28. Je moet zelf maar een klacht bij t ziekenhuis indienen, zij vinden deze declaratie volkomen terecht.

Dan, factuur totaal was 118€, stond duidelijk bij te betalen. Maar volgens unive staat een bedrag van 229 in de verkeerde tabel. Deze moet je er nog bij optellen en ook betalen! Niet uit te leggen! En als je dan vraagt om een correcte gespecificeerde factuur dan kan het niet! Ze willen de fout niet eens herstellen! Gespecificeerd mag niet omwille van de privacy zien zij niet eens iets. Dit terwijl dame 1 zelf alles telefonisch voorleest! Het kan dus wel.

Wat een belabberde service, een nare manier van te woord staan. Het enige antwoord op t bel script van unive staat is, dien maar schriftelijk een klacht in. Daar stapelen ze het wel op.

De oorzaak van het stijgen van de zorgkosten is het kwijtraken van contact met de werkvloer! UNIVE werkt hier aan mee en bevordert het al te graag.

Unive, zij plukken er de vruchten van! ? ? ?

Update van 22/10/2019:
De oplossing waar iedereen iets mee kan:

Heidi
05-10-2019

Super geholpen!

Zoon laat telefoon vallen op de te harde vloer :-)

Schade gemeld in de app, binnen 2 dagen alles geregeld en vergoed. Top!

04-10-2019

Slechte afhandeling schade.

Geen antwoord op mijn vraag over schade.

Schaderapport wordt 2 keer berekend. Krijg hierover geen antwoord van Unive. Dus wachten op de deurwaarder en dan de kantonrechter.

Bij Unive weten ze echt niet hoe je een autoschade moet afwikkelen.

05-09-2019

Enorme premieverhoging

Nieuwe bus gekocht en de premie is verhoogt van 495 naar 860

Geen duidelijke verklaring gekregen

Is slikken of stikken

Barry
30-08-2019

6 dagen geleden een offerte.

Via het web kwam ik op de link van Unive, daar de 23ste jl. al mijn gegevens ingevuld en verteld wat ik wilde,. het hele pakket : bedrijfswagen, bedrijfspand, woonhuis, rechtsbijstand, de hele mikmak.

ik krijg netjes een mail terug:

Bedankt voor uw aanvraag voor een afspraak met één van onze adviseurs.

Wij zullen uw verzoek voor een afspraak in behandeling nemen.

Binnen 5 werkdagen nemen wij contact met u op om een afspraak met u in te plannen.

we zijn nu 6 dagen verder. Unive.daar pluk ik alleen maar rotte vruchten.blij dat ik deze "ervaringen-site" heb gelezen.

ik durf hier geen verzekering af te sluiten,

Michel
27-08-2019

25 jaar trouwe klant betekent niks bij Unive

Het is al even geleden maar wil mijn ervaring toch even delen. Een fietser reed tegen de achterkant van mijn auto waarbij duidelijk was dat het een fout van de fietser betrof. Het glas van mijn achterlicht was kapot en later bij het schadeherstel bedrijf bleef ook schade aan de achterbumper. Dit was onder andere een scheur die op het blote oog moeilijk zichtbaar was. De fietser blijft erbij dat hij alleen een kapot achterlicht had veroorzaakt. Schijnbaar wordt alleen deze jongeman gelooft en niet ik. Zelfs een expert die naar de zaak heeft gekeken vanuit mijn rechtsbijstandverzekering had de conclusie getrokken dat het heel waarschijnlijk was dat de bumperschade door een fiets was veroorzaakt. Unive blijft echter bij het standpunt van de fietser zodat ik met de bumperschade blijf zitten. onbegrijpelijk! Ik heb mijn auto- inboedel- opstal en aansprakelijkheidsverzekering opgezegd en ondergebracht bij een andere verzekeraar.

Bennie
08-08-2019

Slecht bedrijf en slechte klanten service

Stuur maar een email zeggen ze en dan wachten 3 weken? Nooit deze verzekering afsluiten. Ze zijn ook veel duurder gewoon niet doen!

Ina
03-08-2019

Super geholpen naar pech in het buitenland

We zijn in Luxemburg gestrand op weg naar zuid Frankrijk , omdat we auto pech hadden, contact gezocht met Univé alarmcentrale, auto/ caravan en wij zelf netjes opgehaald en en naar de garage in arlon gebracht, inspectie gedaan en de auto kon niet binnen 48 uur worden gemaakt! Dus een leenauto gekregen en verder onze reis vervolgd! Een dikke pluim voor Univé voor het regelen, wel duurt het lang voor je iemand van de alarmcentrale aan de telefoon hebt! Hopelijk wordt onze auto binnen afzienbare tijd afgevoerd naar onze huidige garage in Nederland! Bedankt Univé voor de mooie auto/ bus! Familie Weekamp Dalfsen

31-07-2019

Unive, waar ben je eigenlijk voor verzekerd

Met onze jonge camper in de vakantie waterschade gehad door gesprongen waterleiding. Unive doet niets anders dan de tijd nemen om onder de schade uit te komen. Geen enkel begrip of medewerking, een kostbare full allrisk afgesloten, ik kan de schade zelf betalen, schandalig.

SA
29-07-2019

Kan afspraken niet nakomen

Een regeling getroffen met Unive die zomaar door een medewerker wordt ingenomen. Website storing en daar moet ik voor opdraaien met extra kosten van 130 euro. Waardeloos

24-07-2019

Snelle afhandeling

15 juni om 7.30 uur begaf mijn wagen het in zuiden Frankrijk net op de terugweg naar Nederland. Alarm centrale gebeld. Binnen anderhalf uur alles geregeld. depannage dienst. Vervangwagen voor terug tocht naar Nederland. Kleine schade door Franse depannagedienst toegebracht aan mijn wagen na indiening bij Univé onmiddellijk betaald.

Perfecte kordate afwikkeling.zowel van Univé hulpdienst. de transporteur Broekmans alsmede de klantendienst. Compliment!

Maris
23-07-2019

Dramaverzekering

Als je wat meldt weten ze het hoe dan ook altijd zo te brengen dat het noet verzekerd word

21-07-2019

Univé, het meer is nooit vol!

Sinds jaar en dag verzekerd bij Univé, in dit geval gaat het over de opstalverzekering het grootste struikelblok maar niet het enige. Naar aanleiding van een bezoek van een buitendienst medewerker van Univé heb ik hen de volgende email verstuurd.

Goedenavond,

Toch nog even een, late, reactie van mijn kant.

Hoewel ik begrijp dat uw reacties richting klanten natuurlijk, standaard opmerkingen zijn met een weinig welgemeende inhoud, zoals uw eerste zin in bovenstaande mail met, We hebben uw verzoek ontvangen.

We hebben uw verzoek ontvangen betekent in dit geval in net Nederlands, door de keel geduwd.

Na het laatste bezoek van jullie buitendienst medewerker, bleek wederom dat er weer een aantal zaken veranderd waren deze keer ging het wederom om de opstalverzekering, wat uiteraard weer resulteerde in een premieverhoging.

Ongeveer 4 jaar geleden gebeurde exact hetzelfde ook toen was slikken of stikken!

Kortom ik/we zijn er helemaal klaar mee en gaan dus ook actief op zoek naar een andere verzekeraar, het moge vanzelfsprekend zijn dat tegen die tijd de resterende verzekeringen ook naar een andere verzekeraar zullen gaan.

Ik hoop dat e.e.a. in deze mail duidelijk genoeg is.

grt,

H.Lambeck

Ilonka
19-07-2019

Heb ik mij hier al die jaren voor verzekerd.

Ik kon een weekend naar een vakantie huisje toe. Ben daar hoogstwaarschijnlijk mijn oorbellen verloren. Ik merkte dat pas op met de terugreis naar huis. Dit huisje staat op een vakantie park. Kon geen boekings nummer overleggen daar het huisje van de eigenaar zelf is. Een eigen huis dus. Kon wel aangeven dat ik daar was met een afschrift dat ik daar geweest ben. Ik krijg niets vergoed omdat dit onder een weekendje weg valt. Dus ik moet een verre reis maken om aanspraak op mijn doorlopende reisverzekering te maken. Ronduit belachelijk zeg deze ook gelijk op en aan het einde van het jaar ook mijn zorg verzekering. Het vertrouwen is aan mijn kant weg.