Unive reviews

3.1

25-06-2019

Precies wat je verwacht en meer

Snelle reactie en afhandeling. Tonen gelukkig ook nog wat empathie .

25-06-2019

Prima verzekeraar, al bijna 50 jaar klant!

Korrekte schade afwikkeling indien dit zich voor deed . Prima after sales

Arjan
03-06-2019

Unive, daar plukt u de vruchten van.

Het is maar hoe je de titel opvat. In het geval autoverzekering is het een schunnig bedrijf! Bij All Risk verliest u het zeggenschap over uw eigen auto bij schade. Unive bepaalt waar de auto gerepareerd wordt, leenauto's zijn vaak niet of onvoldoende beschikbaar door de te grote toestroom bij de schade herstellers.Het werk wordt veel te vlug en goedkoop verricht, waardoor de auto uiteindelijk verminkt uit het schade herstel terug komt.

Kortom een zeer dominant bedrijf met een dubbelzinnig karakter.

31-05-2019

Nogal commercieel, verre van open en eerlijk

Bij het verlengen van onze verzekeringen, hebben ze stiekem de voorwaarden en dekkingen veranderd. Tevens hebben ze eigen risico toegevoegd aan een verzekering die we oorspronkelijk zonder eigen risico hadden afgesloten. Wat de reden hiervan is weten we nog steeds niet, we hebben niet eens schade bij hen gemeld.

We hebben, na 1 jaar tijd trouw betalen, maar 1 keer contactverzoek ingediend (zonder enige schadeclaim), maar ze hebben ons toch niet gebeld. Na meerdere mails en reminders die we hierover hadden gestuurd, hebben we een NAAMLOZE brief van hen ontvangen waarin stond dat we zelf moesten bellen met hen. Kortom, zeer slechte serviceZe zijn zo achterbaks dat ze zelfs GEEN naam onder hun brief vermelden.

29-05-2019

Bereikbaarheid

Tot 21:00 savond bereikbaar van ma/vr

Gebeld om 19.30, keuze menu doorgelopen en dan te horen krijgen wij zijn momenteel niet bereikbaar, waarna ze zelf nog eens hun bereikbaarheid laten horen.

Dus via de whatsapp geprobeerd, ook met dezelfde teleurstelling, zeer teleurgesteld!

San
19-05-2019

Verdubbeling premie scooterverzekering

4 jaar verzekerd geweest bij Univé voor een prima prijs. Tot dit jaar de nieuwe premie bekend werd. Bijna een verdubbeling. Contact opgenomen waar dat aan ligt. Wat krijg je als antwoord: er zijn veel schadegevallen geweest in uw omgeving het afgelopen jaar. Ja, dank je de koekoek. Zelf heb ik in die 4 jaar schadevrij gereden. En dan moet ik een verdubbeling gaan betalen? Univé? Daar plukt u de ZURE vruchten van. Nooit meer!

Minke
17-05-2019

Geen vergoeding bij negatief reisadvies

Bij Univé een doorlopende reis en annuleringsverzekering afgesloten. Deze verzekering beid geen enkele vergoeding voor politiek onrust of voor een negatief reisadvies. Alleen wanneer je hotel afbrand krijg je die nacht vergoed.

Univé trap er niet in.

Univé.

Een verzekering die alleen geld int.

Waar ben je voor verzekerd.

Uiteindelijk nergens voor.

Univé behartigt jou belangen.

Maar trekt partij voor de tegenstander.

Deze verzekering zou.

Verboden moeten worden.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Chaos bij Unive.

Bij Unive zorg lijkt een andere koers uitgezet te worden. Waar deze verzekeringsorganisatie vroeger uitblonk in klantenservice en oplossingsgericht werken is nu de chaos toegeslagen. Mails worden niet beantwoord. Beloftes worden niet waargemaakt. De klantenservice is een ramp. In mijn geval kreeg ik een agressief incassobureau op mijn dak vanwege een te late betaling. Bleek Unive, zonder mijn medeweten en toestemming, de correspondentie niet meer via de post te versturen. Ik wist dus van niets.

Fout werd erkent maar ik wacht nog steeds op restitutie. Na betaling kreeg ik opnieuw een aanmaning van het incassobureau. Het incassobureau probeerde 2x te innen! Na 30 jaar trouw betalende klant heb ik het wel gezien bij Unive.

Koos

Unive, weg ermee!

Schandalig hoe je behandeld wordt bij deze verzekeraar, ben al ruim 15 klant maar de laatste tijd maakt unive er een boekhoudkundig potje van.

Aanmaning sturen zonder dat je voor dat bedrag een rekening hebt gehad etc. en als je om uitleg belt of mailt, zijn ze niet thuis.

Mijn geduld is op, ik ben weg zodra het kan.

Wat ze kunnen doen ze niet, en wat ze doen kunnen ze niet, doe er uw voordeel mee!

BM
02-05-2019

Gaan alleen voor hun eigen belangl

Als de slogans te mooi zijn om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn

Het zijn wrange vruchten die je plukt

Zeker geen aanrader vandaag alle verzekeringen opgezegd bij hun

En nooit meer Univé weg er mee

Stein
02-05-2019

Wrange vruchten zeer wrange vruchten

Ooit een reisverzekering afgesloten bij unive werd ziek in het buitenland unive probeerde mij af te scheppen met 50 euro, zeer slechte verzekeraar

01-05-2019

Verstand van zaken.geenzins

Getracht via de de website en telefoon een zorgverzekering af te sluiten, daar ik in het buitenland woon en weer in Nederland aan het werk ga. Wat krijg ik van de eerste dame te horen" Het klopt dat u zich niet kunt aanmelden via de website daar Univé alleen in Nederland ingezetene personen verzekerd." Tweede poging via het nummer van de zorgafdeling (072 527 75 95) . "nee bij mij bent u verkeerd, ik ben van de autoschadeafdeling. un mag dan even nummer 0592-395595 bellen" Doorverbinden doen ze niet aan. Het nummer gebeld en jawel. " nee hoor bij mij bent u verkeerd, u moet het nummer van de zorgverzekeringsafdeling hebben. Alle drie de gesprekken zijn voor scholingsdoeleinden opgenomen ZONDER dat men er bezwaar kan tegen maken! Service voor het afsluiten gelijk 0,0 Wat wordt het na afsluiten.

Leon
25-04-2019

Premieberekening klopt niet, verschil krijg je NIET terug!

In Augustus 2018 een verzekering afgesloten bij Unive. Een paar weken later een verhuizing doorgegeven, dit kon niet gelijk omdat het nog niet verwerkt was bij de gemeente.

Premie was niet bekend maar bleek ruim €13,- per maand terwijl ik soortgelijke andere bromfietsen bij HEMA heb verzekerd voor €4 per maand. Hier in April maar is achter aan gegaan omdat het toch een dure verzekering is. Blijkt dat de premie niet klopt en mevrouw zegt dat de brommer verzekert kan worden voor €5,05 per maand! Het verschil krijg je terug zegt ze zelf!

Later weer teruggebeld door Unive; de premie gaat omlaag naar €5,05 per maand maar het verschil kan ik helaas niet teruggeven omdat de polis is afgesloten voor €13 per maand! Terwijl ik een paar weken na het afsluiten een adreswijziging heb doorgegeven waardoor het aanzienlijk goedkoper is geworden!

Premie nu dus vanaf april verlaagd naar €5,05 maar de €8,- verschil per maand vanaf september krijg ik niet terug!

Mariëlle
22-04-2019

Niet uitkeren terwijl je er recht op hebt

Unive vindenwij echt een slecht meewerkende organisatie. Wij zijn al 2 maanden bezig met een factuur van 349 euro waarvan alles vergoed zou moeten worden maar ww krijgen niets. Als je belt begrijpt niemand waarom het niet uitgekeerd wordt en gaan ze er alles aan doen het binnen 5 werkdagen te storten. Na 2 maanden nog er mee bezig er gebeurt niets. Iedere week hangen we aan de telefoon niets maar dan ook niets gebeurt er. Dit us het 2e jaar maar ook meteen de laatste. Wij vinden ze erg slecht.

Jacko
20-04-2019

Premieverhoging autoverzekering

Vandaag heb ik mijn halfjaarlijkse nota weer ontvangen van Unive. De premie voor onze beide auto's zijn weer verhoogd. Vorig jaar was er ook al een stijging doorgevoerd op mijn auto van ongeveer 23% maar dit jaar is de stijging maar liefst 26% voor mijn auto. Dat is niet alleen heel stevig (…) maar ook heel vreemd omdat de premie van de auto van mijn vrouw maar 4% is gestegen. Een belletje naar Unive leverde geen bevredigend antwoord op. Er wordt gekeken naar de auto, de brandstof, het aantal km per jaar e.d. Dat wil ik best geloven maar daar is de basispremie al op gebaseerd, toch? Er kan dan toch naar rato worden verhoogd? (nee, ik bedoel niet dat de andere auto ook maar 26% moet stijgen.) Er wordt dus gekeken naar de doelgroep die de meeste schade claimt. Heel wrang voor mij omdat op de polis 34 schadevrije jaren staan vermeld. Daar wordt dan waarschijnlijk niet naar gekeken (polis van de auto van mijn vrouw: 17 jaren). Volgens een bijlage bij de nota is de verhoging ontstaan door aangepaste polisvoorwaarden, gewijzigde dekking, en de hoogte van het uitgekeerde bedrag van autoschadevergoedingen aan Unive-verzekerden.

Met die informatie van Unive zullen we het dan mee moeten doen.

Jantien
17-04-2019

Waardeloze service

Hier pluk je zeker niet de vruchten van.

Laura
12-04-2019

Zorgverzekering

Aan de telefoon werd mij verteld dat mijn medicijnen met medisch noodzaak worden vergoed. later krijg ik een brief dat ik alsnog moet betalen ook als ik medisch noodzaak van een arts heb gekregen. als ik hier later over bel word er niks opgelost en overstappen in het nieuwe jaar kan natuurlijk niet meer.

raar dat er aan de telefoon word verteld dat alles vergoed word en vervolgens mag ik er zelf voor betalen.

Egbert
19-03-2019

Zorg niet uitbetaald

Ik ben voor de 3de x geopereerd aan een hernia de ziekenhuizen konden mij niet meer helpen aangezien de kans op verlaming te groot was

nu heb ik uiteindelijk een kliniek gevonden die mij kon helpen

toen gelijk unive gebeld met de vraag of deze kosten vergoed zouden worden uitgelegd waar ik geopereerd zou worden door wie en wat voor methode ze gebruikten mij werd toen verteld dat er geen 100% maar 70% vergoed zou worden omdat het geen gecontracteerde kliniek is de operatie kost ruim 12.000 euro dus 70% zou al een groot bedrag zijn dus op elke manier de centen bij elkaar geraapt in de stelling dat ik zelf 30 % moest betalen

30 % nog steeds veel geld maar ik lag inmiddels al 5 maanden languit kon niet lopen of staan of zitten

dus toch maar de operatie doorgezet omdat het zo niet langer kon

nu krijg ik na mijn operatie een brief thuis van unive dat ze niet uitbetalen

oftewel veel plezier ermee foutje van ons maar niet ons probleem

bel je ze om ergens zeker van te zijn dan nog draaien ze het zo terug

echt heel slecht

Rouke
18-03-2019

Diverse schades

Diverse schades gehad waaronder lekkage (water) in de keuken; lichte brandschade (keuken kast) en thee over laptop.

Bij lekkage -> kosten terug stucadoren en waterschade; keuken, deskundig bedrijf via Unive binnen 2 dagen op bezoek, kosten terug levenmiddelen en nieuwe prullenbak. Laptop; aanschafkosten terug.

In alle gevallen deskundig geholpen, snel en prettig. Fantastische verzekeraar, nooit problemen.