Kim
26-05-2018

Zo slecht dit

Ik wilde een auto verzekering afsluiten voor mijn auto , eitje zou je denken. Nou niet bij Univé.

Klantenservice gebeld , keuze menu gedaan , om vervolgens in gesprek toon te krijgen (x5) en dan word de verbinding verbroken.

Dit nog een x of 6 gedaan maar steeds hetzelfde. Vervolgens ga ik in de live chat , zegt de dame in kwestie dat het druk is : ik mijn vraag uitleggen en na 35 minuten nog geen antwoord. Live chat afgesloten en opnieuw geopent want dan krijg je wel meteen een medewerker aan de andere kant : probleem uitgelegd en verteld dat ik Univé telefonisch niet kan bereiken , als antwoord : “nu zijn we telefonisch wel goed bereikbaar”.

Ik denk mooi! Dan probeer ik het nog eens , zelfde verhaal opnieuw x2. Toen heb ik het maar opgegeven. Misschien maar goed ook , stel er was echt nood dan waren ze dus niet bereikbaar geweest.

Ik per mail een klacht ingediend waarop ik antwoord kreeg met het verzoek te bellen naar Univé. Afgelopen week het bericht dat ze de klacht gingen sluiten want ik had niet gebeld.

Wel nog een antwoord gestuurd maar niks meer van gehoord. Wel nog een mail terug gestuurd Gek he dat ik niet nog een keer bel , na 2.5 uur geprobeerd te hebben . om vervolgens niemand aan de lijn te krijgen! Heb ze verteld dat ik er niks mee verlies ik heb de verzekering elders afgesloten waar ze wel beloftes na komen en waar je gewoon iemand aan de telefoon kan krijgen die je keurig helpt! Het is hun verlies dat er waarschijnlijk meer mensen zijn die precies om deze reden geen verzekering bij Univé afsluiten.

Daar kan Univé nog wat van leren!

Mir
20-04-2018

Zetten schadevrije jaren niet in roy-data

Reeds langer dan 20 jaar klant bij Unive. Nu na een scheiding wil Unive de schadevrije jaren niet in roy-data zetten. Ondank getekend verzoek.

Ben je zo lang klant en nog steeds en ze laten je zo in de kou staan.

Unive weg ermee!

Janine
14-03-2018

Premie verhoogd 100%

Na een kleine schade waar ik alleen een lamp stuk had en de tegenpartij een kleine deuk werd mijn premie verhoogd van 55 euro naar 112. Absurd! De volgende keer denk ik wel een keer na voordat ik het ''op de juiste manier'' ga afhandelen.

Marian
21-01-2018

Schade vrije jaren auto.

Kijk goed uit bij Unive. Als je een poosje geen auto hebt maar in de tussentijd bijvoorbeeld een brommer of scooter dan zetten ze je schadevrije auto jaren zonder overleg op je brommer of scooter. Je bent ze dus voor de auto kwijt.

08-12-2017

Onbeschoft te woord gestaan naar klacht

Ik hen onlangs een autoverzekering afgesloten bij unive. Hierbij is foute informatie aan mij doorgegeven waardoor ik recent een flinke naverrekening ontving. Klacht ingediend hierover. Reactie van Unive dat ik deze moet betalen anders wordt de verzekering stop gezet. Compensatie gevraagd, reactie unive is dat zij geen filantropische instelling zijn en als het mij niet aanstaat dat ik dan maar moet weggaan als klant. Lijkt helemaal nergens op, onbeschofte respectloze reactie.

Sander
07-12-2017

Schade aan voorruit

Door een steentje is er een barst in de voorruit van mijn auto gekomen. Daar ben ik voor verzekerd bij unive. Alleen ik moest naar de kwik fit om een ruit te vervangen. Ik ga altijd naar mijn vw dealer dus altijd originele onderdelen. En dan naar z'n . Bedrijf om aan mijn auto te laten sleutelen? dacht het niet!. Dan maar zelf de kosten opdragen van 600,- Ik heb zelf een voorstel gedaan dat ik 200 euro meebetaal aan de reparatie. Maar de klantenservice is heel stug hier in. Toen ik vertelde dat in naar een andere verzekeringmaatschappij ga kijken. Was het geen probleem u kunt zo bij ons opzeggen. Met andere woorden, na een aantal jaren klant zonder iets te claimen hebben we je graag niet meer als klant. Dus advies zoek een andere, maar geen unive!

Kelly
15-11-2017

Unive doet werkelijk NIKS voor je! GEEN aanrader

Ongeluk gehad in Duitsland, man reed vol achteruit in mijn nieuwe auto. Camerabeelden zijn 2 weken door het tanks!ation beschikbaar gesteld. 2 getuigen tegen de man die het ongeluk veroorzaakte. Unive doet werkelijk niks, gaven aan dat we mooi zelf de schade mogen betalen ook al is het niet onze schuld. Werd ook nog eens zeer onprofessioneel en respectloos behandeld aan de telefoon! "Want als klant moet je je mond houden en leren luisteren" werd er letterlijk gezegd! Ongelofelijk, nog nooit zo'n bedrijf meegemaakt! AANRADER: WORD GEEN KLANT!

Eha
10-10-2017

Schade door een ander.

Iemand reed achteruit tegen onze auto aan, 400 euro schad. Tegenpartij wou snel de papieren ingevuld hebben deze is ook bij Univé verzekerd. Wij hebben vergeten te vermelden dat onze auto stil stond. Helaas zegt Univé nu jullie hebben allebei schuld, dus kost me dit eigen risico en no claiim. Dit terwijl er iemand anders achteruit tegen onze auto aanrijdt. Je kunt het uitleggen maar Univé geeft niet thuis en zegt je hebt het schade formulier ondertekend en daar is de kous mee af. Ik heb 4 verzekeringen lopen bij Univé maar die ga ik allemaal opzeggen en dat na 30 jaar klant te zijn geweest.

Salem
03-08-2017

Slechte auto verzekering

Ik heb een autoverzekering All risk plus. Auto total los verklaard. Ik wik mijn auto behouden maar krijg net te horen dat het niet mogelijk is terwijl het wel mijn auto is. Slechtste verzekering ooit ik ben weg bij unive nooit meer voor mij.

Rick
20-07-2017

Administratieve rotzooi

Helaas ben ik niet blij met de afwikkeling van een schade door Univé.

Na een schade heb ik een schadeformulier persoonlijk naar het Univé kantoor in mijn woonplaats gebracht zodat ik zeker zou weten dat de afwikkeling goed zou gaan.

Helaas ging het mis en waren de papieren niet duidelijk en of verloren gegaan. Ik heb toen een brief van Univé gekregen en heb opnieuw de papieren persoonlijk ingeleverd en gevraagd of het dit keer goed is gegaan. Dit werd bevestigd.

Na een aantal keer een e-mail te hebben ontvangen dat er nog steeds werd gewacht op de tegenpartij ontving ik anderhalve maand later een e-mail met als bijlage een brief dat de tegenpartij geen papieren heeft ingeleverd en de schade ontkent. Ik schrok gigantisch, mede omdat ik ten tijde van de aanrijding, midden in het winkelcentrum, geen getuigeverklaringen heb genoteerd. Ik ben letterlijk door dit bericht ziek naar huis gegaan waarna ik het centrum ben in gegaan op zoek naar winkelpersoneel die de aanrijding heeft zien gebeuren en destijds geholpen heeft. Tevens ben ik op zoek gegaan naar camerabeelden van winkels die wellicht de aanrijding hebben opgenomen. Ik heb met m'n hart in de keel contact opgenomen met de tegenpartij om verhaal te halen. De tegenpartij gaf aan netjes de papieren te hebben ingeleverd. Nadat ik telefonisch contact heb opgenomen met Univé bleek dat Univé de verkeerde papieren, van een andere persoon, in mijn dossier heeft gehangen. Kennelijk waren alle acties van Univé omtrent mijn aanrijding met een verkeerde tegenpartij gecorrespondeerd. Tevens waren mijn papieren (opnieuw!) zoek. Deze heb ik voor de derde (!) maal opgestuurd waarna het pas werd opgelost.

Na een mail naar Univé omtrent de gang van zaken kreeg ik een mail terug dat ze dit 'vervelend' vonden. Geen excuses. Niks.

Alex
07-07-2017

Willen niet uitbetalen ondanks dat tegenpartij fout toegeeft

Zeer slecht. Betaal meer dan €5000,- per jaar aan verzekering aan hun. Rijdt iemand tegen mijn auto aan terwijl ik geparkeerd stond moet ik het met mijn eigen verzekering Univé regelen omdat ik all risk verzekerd ben en Univé wil niet uitbetalen terwijl de verzekering van de tegenpartij de fout al heeft toegegeven. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn geld! Mensen Univé probeert je af te wimpelen met smoesjes en telkens uitstellen. Ik zet alles over naar een andere vezekering. Waardeloos bedrijf!

Barry
22-03-2017

5 treden terug dus 30% minder korting

Vandaag kom ik bij mijn auto en zie dat er iemand een 30x30 badkamertegeltje op de motorkap heeft gedeponeerd. Gevolg is een sjoelbak achtige kras van rechts naar links en een flinke pit/deuk dwars door het lakwerk heen. Het vervelende is dat dergelijke schades niet makkelijk te herstellen zijn omdat de motorkap het grootste paneel is van de auto. Los van het dak natuurlijk. In mijn woede die die boven mijn persoonlijkheid uitstak vanwege het feit mijn mercedes van 1 maand auto een dermate schade heeft opgelopen, tel ik tot 10 en bel direct met Unive.

Wat blijkt is dat dit mijn allereerste schade melding is in bijna 7 jaar en niet eens mijn schuld. Wordt mij verteld dat ik hiermee onmin nabij 33 procent korting verlies en van 1000 euro per jaar naar 1700 euro per jaar ga. Dan heb ik nog wel de allrisk plus optimaal polis. Dus 3 jaar nieuwwaarde en vrijwel alles gedekt.

Verongelijkt als dat ik ben en wetende dat Mercedes Benz mij een maand geleden betere voorwaarden had geboden, Vraag ik aan mevrouw waarom dit niet gemeld is in het advies gesprek. Als ik dit had geweten had ik vriendelijk bedankt. Mevrouw heeft mijn opname teruggeluisterd van tijdens het afsluiten en concludeerde dat er inderdaad niks is gemeld door haar collega. Vervolgens meld de medewerker mij dat hier totaal geen speelruimte is en dat ik dan maar zelf de schade moet betalen. Hmm oke. Ja want u gaat automatisch akkoord met wettelijk bindende voorwaarden. Maar mevrouw; Waarom heeft u collega mij dit niet gemeld even los van het feit ik uiteraard telefonisch akkoord heb gegeven voor de ingang van de verzekering vind ik dit niet getuigen van meedenkend vermogen. Tenslotte is het toch de consument die een miljarden instantie als die van u levend houdt. Stel je ook even voor dat je bij de dealer zit en je de verzekering per direct moet laten ingaan. Hoe kan ik dan in godsnaam de algemene voorwaarden lezen die uw collega verzuimd heeft te vertellen.

De pest is dat je het niet gaat winnen van dit soort bedrijven. Nul inlevingsvermogen. Nul.

Ik ga mijn Inboedel, Zorg, Wa, Overlijdensrisico/uitvaart, vakantie en autoverzekering allemaal opzeggen bij Unive.

Hopelijk heeft u wat u wilt en bent u blij met die paar euro die u heeft gewonnen. Wetende dat deze klant door de jaren heen duizenden had betaald voor een klein beetje service.

Barry

Joop
04-03-2017

Autoscadeherstel

Ben goed geholpen en een goede hersteller gegeven

M.
20-02-2017

NOOIT problemen!

Het moet toch een keer gezegd. Ik zie zoveel slechte ervaringen. Ik ben al 30 jaar bij Univé en nooit problemen gehad. Alle schades en andere problemen altijd naar volle tevredenheid opgelost.

Daan
27-01-2017

Waardeloze bedrijf

Vanaf mijn 19de alle verzekeringen bij Unive gehad. Door een verandering in hun beleid kun je autoverzekering niet meer opschorten. Kun klanten worden hiervan niet persoonlijk op de hoogte gesteld. Je dient als klant de kleine letters van hun voorwaarden maar te kennen. Als je contact met hun opneemt wordt je dit als trouwe klant ook niet verteld waardoor je al je opgebouwde premie korting verliest. Dus als je later weer een nieuwe autoverzekering wilt afsluiten ga je dus honderden euro's op jaarbasis meer betalen. Hun personeel geeft dus niet de juiste informatie aan de telefoon en hun administratie is een puinhoop. Zou iedereen daarom ook afraden om bij Unive een verzekering af te sluiten.

15-12-2016

Heb je ze nodig, zijn ze niet thuis

Ze doen er alles maar dan ook echt alles aan om geen dubbeltje uit te keren ook al is het de eerste keer in je leven dat je schade hebt opgelopen. Echt walgelijk.

Norbert JF
17-11-2016

Hoe Univé klanten afpoeiert.

Univé Arnhem ad telefoon op 17 nov. 2016, 12.39 uur. Zeer slechte klacht afhandeling. Medewerker ontkent en gaat in een minuten lange discussie over een nota (autoverzekering) die ik zelf heb teruggeboekt (omdat ik geen zin heb om eindeloos te wachten op een credit nota). Foute beslissing van mij, dit kost Univé heel veel geld. Ook zijn tijd ad telefoon, het verzenden van een herinnering, de afhandeling van de debiteuren administratie etc. (leest mij de les op een onfatsoenlijke manier.) Had al begrepen dat er medewerkers bij Univé werkzaam zijn (geweest) die geen idee hebben hoe je klanten moet benaderen. Triest van woorden. Ga mijn andere 3 verzekeringen bij Univé ook opzeggen, heb al een heel goed alternatief via de Consumentenbond. Jammer dat ik deze site (ervaring.nl) niet eerder heb gelezen. De vele klachten geeft mij een een aardig inzicht, hoe Univé op een onjuiste manier met haar klachten omgaat. In 2015 heeft Tros Radar ook al eens aandacht besteed aan dit bedrijf. Jammer van alle negatieve energie vandaag.

10-11-2016

Slechte voorlichting en trage afhandeling

26 oktober aanrijding gehad.Schuld ligt bij de tegenpartij. Schadeformulier ingevuld en naar het kantoor gebracht. Oh, neem maar weer mee, daar doen we niks mee. U heeft een wa +casco en u heeft geen rechtsbijstandverzekering. Gevraagd waarom ze dit niet vertellen als je de verzekering afsluit.tja.zou wel gedaan moeten worden krijg je als antwoord. Mijn vriend gaat nogmaals naar het kantoor en krijgt hetzelfde antwoord.neem maar weer mee, doen we niks mee. 2 weken later krijgen we bericht van de schadeafdeling dat we het schadeformulier in moeten sturen. Pfffff, kopieen gemaakt en direkt gemaild. (schade was inmiddels ook al gemeld bij schade112, die doen tenminste iets) Bel je om te vragen hoe het met de afhandeling staat. Oh het is pas 2 weken geleden, u moet nog even wachten. De schadebehandelaar is er nu niet en ik geef het wel door dat hij eraan moet werken. Ik vraag een telefonische terugkoppeling. Zal ik doorgeven, maar dat wordt waarschijnlijk over ongeveer 5 dagen gedaan. Als dit alles afgehandeld is dan stap ik gelijk over naar een andere verzekering. Wel veel betalen, maar iets voor je doen ho maar.

Hendrik
08-09-2016

Winnaar slechtste verzekeraar

Door administratieve fouten van Unive is mijn auto een aantal weken onverzekerd geweest, wat me handen vol geld heeft gekost aan boetes en waardoor ik grote moeite had een andere verzekeraar te vinden. Bij navraag blijken ze dit soort fouten vaker te maken. Vandaar het advies uit de buurt te blijven van dit bedrijf.

Dick
09-06-2016

Erg tevreden

Ik ben al jaren bij Univé verzekerd, wijzigingen, schades en vragen worden snel afgehandeld.