Dick
09-06-2016

Erg tevreden

Ik ben al jaren bij Univé verzekerd, wijzigingen, schades en vragen worden snel afgehandeld.

Sarah
29-04-2016

Autoschade

In december werd ik aangereden van achter

tegenpartij gaf aan dat hij me te laat zag.

Vervolgens snel in het donker en in de regen schadeformulier voor het eerst in me leven ingevuld.

Later had ik nog als bijvullende informatie bij schadeformulier vinkje gegeven dat stilstond.(niet moeten doen)

Van unive hoefde ik me geen zorgen te maken en zeiden ze dat ik auto gewoon kon laten maken omdat ook op documentatie te zien was dat ik onschuldig was.

vervolgens doet tegenpartij lastig en ontkennen ze dat ze schuldig waren. hij beweerde dat ik een nood stop maakde en hij me wilde inhalen (links over busbaan) en vervolgens wilde ik links af slaan volgens de tegenpartij. (waar geeneens iets is om voor af te slaan)

nu maanden later kreeg ik dus een mail van unive dat de schade heeft afgehandeld op basis van een gedeelde schuld!

me premie gaat nu per kwartaal voor 5 jaar met €105 omhoog.

vervolgens heb ik telefonisch contact met mevrouw W. Rutterkamp en krijg ik eerder het gevoel dat ik in discussie ben met de tegenpartij.

als ik probeer uit te leggen wat het geval is en mijn mening uit wijst ze me elke keer terug op documentatie.

en de keren dat ik haar op documentatie wijs kan zei het wel hebben over de "indruk" die er gegeven word.

Vind haar heel onbeschoft en onprofesioneel.

als verzekeraar kan je dit niet maken tegenover je klanten!

Neeltje
22-04-2016

Geen uitbetaling

Wederom slechte ervaring met unive.

Vorig jaar, na jaren verzekerd te zijn geweest, weg gegaan omdat de service traag en slecht is. Behalve als je een negatieve recensie schrijft, dan word je als eerste geholpen.

Enfin, nu moet ik geld hebben van een verzekerde van hen omdat diegene tegen m'n auto is gereden en destijds bij hen verzekerd was. Betalen ze niet uit terwijl ik er echt recht op heb.

Wat een baggerbedrijf.

Albert
31-03-2016

Ongeoorloofde aanpassingen aan polis

mijn vrouw heeft haar auto al jaren verzekerd bij Unive, deze zit ind epakketkortign. Unive het Zuiden voert systeemmigratie uit, hele pakket wordt op mijn naam gezet, dus ook HAAR autoverzekering. Heb ik opeens al die schadevrije jaren en bonuskorting, maar zij is ze kwijt. Aanpassing van de polis lukt in 2015 nog handmatig. in 2016 moet ik opeens formulier invullen om polis (terug!) op haar naam te zetten. En wat levert dat op: haar polis valt niet meer in de pakketkorting,dus krijg ook nog ruim 50 euri extra poliskosten. En dus al 2 klachten ingediend. maar behalve wat zalvende woorden (mijn vrouw heeft haar polis ook op mijn naam") tot dusverre nog niets: dus gaan we naar de KIFID en de rechtsbijstandverzekering.

Aze
08-03-2016

Top bedrijf.

Ik ben al jaren lang klant bij unive en eigenlijk ook nog nooit een probleem gehad. Facturen worden snel behandeld , goede klantenservice , en een kantoor in de buurt waar je ook met vragen naartoe kan. Ik zie geen enkele reden om over te stappen , maar wil wel aanraden om eventueel naar unive over te stappen.

Jolanda
15-12-2015

Schade aan mijn auto veroorzaakt door een ander

op 19 juni heeft er iemand tegen mijn auto aangereden en is door gereden mijn buurvrouw heeft het zien gebeuren die stond bij mijn aan de deur. ze wist te vertellen het merk de kleur er zat een fietsenrek achter op de auto die tegen mijn auto was aangereden daardoor kon ze niet het hele kenteken noteren. ze heeft een getuige verklaring ingevuld heb gelijk een proces verbaal laten opmaken op het politie bureau en melding gemaakt bij Univé. wat ik de volgende dag per mail terug kreeg was een nieuwe polis waarin ik 7 schade vrije jaren was kwijt geraakt hierdoor en per maand € 83 meer premie moest gaan betalen

in augustus kon ik mijn auto care herstel bedrijf neerzetten er kwam een expert van Univé ik heb aangegeven dat mijn schade verhaalt moet worden bij het waarborgfonds omdat de veroorzaker niet meer te achter halen is. en heb de schade toen nog niet laten

maken omdat ik mijn 7 schade vrije jaren terug wil omdat dit gewoon onterecht is

het is nu 15 december heb vandaag Univé gebeld hoe het er voor stond de aanvraag bij het waarborgfonds is afgewezen vertelde ze mijn ik zou binnen 48 uur terug

gebeld gaan worden. bij het waarborgfonds werd mijn verteld want die heb ik ook gebeld dat de expert van Univé niet kon vaststellen dat de schade was veroorzaakt door een motor voertuig.

ik heb nog niet eens het schade rapport ontvangen van de schade van mijn eigen auto.

ze sturen een expert van hun zelf dat is dan toch altijd win win situatie voor Univé

Jo
12-12-2015

Univé budget all risk

Ik ben 37 jaar verzekerd geweest bij Univé.

Auto woonverzekering en WA.

Sinds november overgestapt naar andere verzekering.

Waarom? zou je zeggen na zoveel tevreden jaren.

Ik had een autoverzekering all risk al die jaren.

De laatste jaren werden we regelmatig gebeld na mijn verhuizing in 2011, of we onze autoverzekering niet wilden aanpassen, dat zou in de premie schelen (lees goedkoper) op dezelfde voorwaarden.

Wij hebben dit steeds geweigerd.

Afgelopen maart hebben we een andere auto gekocht, en weer kwam het praatje van anders/goedkoper verzekeren.( onze auto is van 2011)

Jammer genoeg zijn we er toen wel ingetrapt. Het zou géén verschil uitmaken, bij schade. We zouden alleen een eigen risico hebben van 250 euro per schadegeval.

Hadden we toen maar beter de voorwaarden gelezen dan had dat ons een hoop ellende bespaard.

Maar goed in juli hebben wij een parkeerschade gehad,

We hadden alleen zelf schade , verder niemand bij betrokken.

Toen we bij het schade-bedrijf kwamen, werden wij geconfronteerd met onze budget-polis. Geen vervangend vervoer, en geen originele onderdelen.

Wij schrokken hier behoorlijk van. Hebben contact opgenomen met univé Venlo. Maar die konden niks voor ons doen. Wij voelen ons genomen door univé.

Uiteindelijk zijn we overgestapt naar een andere verzekeraar, want deze ene aanrijding zette ons terug van 18 naar 9 schadevrije jaren. En daar zijn we het nog steeds niet mee eens.

Maar ja univé geeft dit door aan ROY-Data en dan heb je niet meer zoveel te zeggen.

O ja na onze opzegging kregen we ook nog een bevestiging van univé dat de verzekering was opgezegd per die datum en de rede daarvan was geen.... Nou dat wij univé wel duidelijk hebben gemaakt dat wij het niet eens waren met hun manier van handelen .SCHANDALIG! en dat na al die schadevrije jaren. BEDANKT UNIVÉ

M. Laaraj
12-12-2015

Klacht

ik zit ruim 10 jaar ( auto) verzekert bij Univé. tot sinds kort ben ik met mijn eigen bedrijf gestaard, ik heb een werk auto gekocht en telefonische heb ik laten verzekeren. ik heb een formulier thuis gekregen ,ingevuld en terug gestuurd, na twee weken kreeg ik een premie van €436 per kwartaal .ik ben rot geschrokken als beginner ZZP er ,ik ben naar Univé kantoor in Utrecht"gegaan, ik dacht dat een foutje was, NEE HOOR ik kreeg te horen dit is een zakelijke auto ook al je bij ons verzekerd bent. zakelijke is anders, je heb NUL schaad vrij jaren....! en dan sta je stil .ik voel me opgelicht, ja zeker, en bij een ander maatschappij behoud je gewoon schaad vrij jaren het dezelfde. privé als zakelijk .ik ga overstappen naar een ander maatschappij ik heb offerte aangevraagd het scheld iets meer dan de helft .Groeten van moreno

AV
25-11-2015

Negatief over deze maatschappij. Durven eigen fouten niet toe te geven.

Jaren klant geweest. Altijd netjes betaald. Maar kreeg dit najaar plots een boete van het CJIB omdat mijn auto onverzekerd bleek. Univé bleek mij uit verzekering te hebben gegooid, omdat ik een factuur niet had betaald. Ze beweerden een factuur, twee herinneringen en een aanmaning te hebben gestuurd. Ook hadden ze twee keer gebeld. Maar ik heb geen factuur, herinneringen of een aanmaning bij de post gehad. En ten tijde van de telefoontjes was ik op vakantie. Dus dat was reden mij maar uit de verzekering te gooien. Waar van ik overigens niet op de hoogte werd gesteld! Ik moest dit zelf allemaal navragen nadat ik de boete ontvangen had.

Vervolgens klacht ingediend, maar daar wordt slecht op gereageerd. Fout ligt volgens hun bij mij. Terwijl ik nooit iets heb ontvangen. En zij hebben mij nooit op een later tijdstip teruggebeld, of op mijn mobiele nummer gebeld. Ook een email sturen kwam blijkbaar niet bij hun op. Of een berichtje dat ik niet meer verzekerd was! Nee, slechte organisatie waar ik niet meer mijn verzekeringen zal onderbrengen. Dit laat ik dan ook een ieder weten.

M.C.Bol
12-11-2015

Slechte behandeling over klachten

Zeer slechte ervaring bij Unive over het verder af handelen van onjuiste overname van no claim verklaring en behandeling van schade afhandeling. Heb jaren geleden een no claim verklaring ingestuurd en die is NU blijkt niet overgenomen door Unive en zie nu maar eens te achterhalen uit het papieren tijdperk hoeveel jaren je hebt opgebouwd. HEB je dit eenmaal allemaal voor elkaar en overleg je alles, dan wordt er verder NIETS mee gedaan door Unive en wordt hunner zijde de zaak "gesloten". OOK met een schade melding van enige tijd terug, komen ze nu met het verhaal dat de schade niet verhaald kan worden doordat eea uit elk verband getrokken wordt zodat "zij" er onderuit kunnen komen en de lasten bij verzekeringnemer op het bordje kunnen leggen. Ook een terugval van 14 JAAR bij 1 schade melding om de oren gekregen. Reclameren schijnt niet te helpen. Dus dag opbouw van je jaren. Lijkt gewoonweg DIEFSTAL !

Kaat
09-11-2015

Meerdere schades

Dit is de derde keer dat wij schade hebben aan de auto. Altijd alles netjes opgelost! Auto wordt opgehaald, vervangend vervoer super fijn! Expert was er alle keren binnen 2 dagen bij.

CARE autoschade waar de auto stond super vriendelijk en hield ons op de hoogte hoe het ervoor stond!

Andre mol
22-10-2015

Vier weken wachten tot exper langs komt

Was vroeger bij rvs verzekerd 1 keer schade gehad twee dagen wachten op expert bij unive duurt dit wel lang vier weken eerder geen tijd het was druk hadden niet eerder tijd heb nu mijn meubels met schade maar in de garage opgeslagen tot exper langs komt volgende week vrijdag

je kunt toch niet vier weken met een kapotte kast en tafel wonen

L.van den broek
06-10-2015

Oplichters

schadenummer 1553768A9 korte omschrijving

ongeval met fietser

fietser geeft fout toe

mijn schade 50% 220 euro zouden ze moeten betalen

maar na 3 maanden hun antwoord u moet onze verzekerde weer opnieuw aansprakelijk stellen en uw rechtsbijstand verzekering inschakelen terwijl alles al is aangemeld

want wij betalen niet zomaar uit wij proberen van alles om er onderuit te komen

nou ben het er maar blij mee ik steek mijn tijd dan liever in het zoveel mogelijk bekent maken van uw praktijken

Rick
22-09-2015

Waardeloze Maatschappij !

Waardeloze Maatschappij die Unive !

Aanrijding gehad bijna 2 maand terug en nu nog wachten op uitkeren schade ! Schade van 1500 euro getaxeerd door expert , schikking getroffen op een totaal bedrag van 750 euro maar toch wil Unive niet overstag gaan ! Alles wijst er op dat client van Unive schuld treft , dit is door politie in de aangifte aangetoont ook dmv foto's ( duidelijke foto's ) maar Unive zegt dat ze wazig zijn ! ? Willen ze er onder uit komen ?

Moeten vooral zo omgaan met mensen ! Zal deze maatschappij ZEER ZEKER NIET aanraden bij eventuele andere personen die een verzekeraar zoeken !

ZEG UNIVE WANNEER WILLEN JULLIE DE SCHADE NOU EENS UITBETALEN AAN MIJ !

Murat
15-09-2015

Oplichters

Rijd een maloot schade aan mijn auto ,volledig zijn schuld !

Word ik door hufters van unive 50/50 aansprakelijk gesteld.

Vuile oplichters bende. trieste vertoning.

22-08-2015

Gesjoemel

Al jaren ben ik klant en alles 'leek' altijd uitstekend geregeld.

Schade aan de auto (total loss buitenland), schuld van een ander die er op klapt. All-risk verzekerd maar toch een hoop gesjoemel, lage dagwaarde, getouwtrek. Ik snap Univé niet want ik heb ook een rechtsbijstand verzekering bij hun lopen. Het kost ze straks alleen maar meer dan die paar honderd euro, ze hebben een "pissed off" klant op de koop toe. En de schade kunnen ze gewoon verhalen bij de tegenpartij. Het slaat werkelijk waar nergens op. Dit loopt nog. Wij mij echter ook opviel is dat er drie soorten all-risk verzekeringen zijn. Ik blijk de plus verzekering te hebben. Hoewel dat op het bovenstaande niet van toepassing is. Kunnen klanten bedropen uitkomen als zij wat hebben dat wel hun eigen schuld is dachten dat ze "all-risk" verzekerd waren en dat dan maar deels blijken te zijn. Bij het afsluiten van mijn verzekering vroeg ik om all-risk niet op all-risk midden.

Vorig jaar verhuist en tijdelijk mijn boedel (grote delen) opgeslagen in een loods. Overleg gehad via e-mail met de verzekeringsagent. Dit kon allemaal prima. Nu vanwege het volgende conflict de voorwaarden erop na sla zie ik dat dit maar tot zes maanden kon. Gelukkig is er niets gebeurd. Maar bij schade had dit betekent dat ik drie maanden geen dekking had gehad (uiteraard wel premie had betaald).

Na de vakantie in kom ik thuis ik wil met de tablet naar de tuin lopen en laat deze vallen. Hij land in de tuin op de stoep. Ik ben all-risk verzekerd op de inboedel. Dus ik bel en meld de schade. Ik kreeg te horen dat dit onder ongelukjes valt en dat het verzekerd is. Ik herinner me nog goed dat ik all-risk verzekerd was omdat toen mijn ex van deze verzekering af ging de premie steeg. Dit vond ik zo vreemd dat ik er vragen over gesteld had. Maar nee dat klopte want ik was nu all risk verzekerd dus ook voor ongelukjes. Nu blijkt eind juni een artikel van de verzekering afgehaald te zijn en kreeg ik vandaag een brief dat de schade niet vergoed wordt. Van alle twaalf artikelen uit de voorwaarden precies dit artikel. Schade buiten huis. Hoewel de tuin bij het huis hoort. Staat het nu in de voorwaarden beschreven als buiten het "gebouw". De wijziging is toegevoegd toen ik een bijgewerkte polis kreeg over de aanvulling op mijn auto verzekering. Je verwacht dan niet dat er iets aan de overige polissen veranderd is Er is dus helemaal niet duidelijk gecommuniceerd dat ik nu geen all-risk maar 11/12 risk heb. (Mogelijk heeft Univé veel schade gevallen in de tuin de voortduren gehad). Na enig onderzoek blijkt dat andere verzekeraars dit gewoon rekenen onder het huis. Dit gebeurd dus met moedwil.

Bij betalen is het allemaal dus een hoop getouwtrek. Je verzekerd je juist voor dergelijke problemen en niet om bij schade alsnog met ellende te komen te zitten. Met wat ik in de afgelopen 8 a tien jaar aan premie betaald heb had ik zonder gezeur zowel auto als laptop kunnen vervangen en de schade aan de auto zelf ook gewoon via de rechtsbijstand op de tegenpartij kunnen verhalen.

Ik voel me bedonderd.

Jolanda Lek
11-08-2015

Zeer slechte afwikkeling schadde

Ik heb een zeer slechte recente ervaring met Unive betreft de afwikkeling van een autoschade. Het gaat met name om de communicatie met deze organisatie en het slordige proces.

Ik ben een trouwe klant en heb niet eerder schade gemeld, nu ik schade heb kom ik er pas achter hoe Unive in elkaar steekt. Mijn ervaringen geef ik u graag kort en bondig mee:

- Niet transparant

- Komt afspraken niet na, doet niet wat ze beloven

- Veel verschillende contactpersonen per e-mail die niet geheel op de hoogte zijn van het dossier

Concrete fouten die ze maken:

- Storing website tijdens dat ik schade wil melden

- digitale schadeformulier ingevuld maar komt volgens Unive niet aan, na melding wordt hier ook niet op gereageerd.

- Er is maar 1 van de 2 getuigen aangeschreven die ik heb opgegeven, ook is het digitale schade formulier niet ontvangen. Ondanks dit halve werk wordt er toch al een beroep gedaan om het waarborgfonds dat vanzelfsprekend dit verzoek weigert.

- Probeert het dossier zo snel mogelijk te sluiten met een verhoging van de no-claim.

Het enigste dat Unive wel goed oppakt is de webcare. Echter, als de bron van al deze fouten niet goed is zal ook webcare de online reputatie van Unive niet kunnen verhelpen. Dit is dweilen met de kraan open. Zorg dat eerst de interne organisatie op orde is maar ik vraag me af of zo'n log orgaan dat nog waar kan maken.

Ik ga zo spoedig mogelijk over naar een andere verzekering.

Jolanda Lek

11-08-2015

Zeer slecht

Univé mag graag vruchten plukken.

Tref je een dag met een ongelukkige aanrijding waarbij de tegen partij ook een Univé klant is.. nou dan mag je blij zijn met een Rechtsbijstandverzekering ( NIET BIJ UNIVE)

Want heb je deze niet kom je bedrogen uit, Univé beboet de brokkenmaker met -7 jaren en de gene met schade, ja die kan ipv het hele bedrag wel de helft krijgen, kosten wat het kost de dagwaarde van de auto is in eens vele male lager. Ofwel Univé wil graag zelf de zakjes vullen.

Unive Zorg !

Pas op !

Zodra je om wat voorn rede ook niet kan voldoen aan je verplichtingen geven ze bij Univé graag alles uit handen.

In de hoofdsom die uit handen worden gegeven zitten ook eventuele betaalafspraken die als facturen in het dossier uit handen worden gegeven, betaal afspraken met Univé worden Facturen.

Zodra je daar over valt krijg je eerst ongelijk en later zo is Univé geven ze het incassoburo de schuld.

Wat ze vergeten bij zo'n zaak is eerst alles eerlijk op orde te hebben en dan uit handen te geven.

Het gevolg is dat een hoofdsom 15% buitengerechtelijke mag bevatten.

Mocht de hoofdsom niet kloppen, zoals Univé dat graag aanlevert worden bedragen "na" correctie netto in mindering gebracht.

Dus niet van de hoofdsom, nee van het totaal bedrag zodat je over een onterecht hoge hoofdsom 15% betaald.

Ook hier mag Univé graag de vruchten delen met collega bedrijven om consumenten geld afhandig te maken.

Dus mijn advies ga nooit naar Univé !

Neeltje
20-07-2015

Zeer slechte communicatie en afwikkeling van schafe

20 juni heb ik een schade bij Unive gemeld. Ik kreeg direct een (standaard?) mail terug dat het formulier ontvangen was en dat de schade aan de tegenpartij uitgekeerd zou worden.

Ik heb direct een mail gestuurd met daarin de verklaring dat ik mij niet aansprakelijk acht voor de schade. Geen reactie.

Aangezien ik geen ontvangstbevestiging of enige informatie over de stand van zaken krijg besloten om op 03 juli te bellen. Zeer vriendelijk door de heer Meijer te woord gestaan. Er is echter nog niks over te zeggen. Mijn mail staat in het systeem maar nog niks mee gedaan. Omdat er eea mis is gegaan met het schadeformulier de vraag het nogmaals toe te sturen met mijn verklaring en eventuele foto's. Een dag later alles nogmaals verstuurd.

Geen reactie.

Op 10 juli besluit ik maar te bellen om te vragen naar de stand van zaken. Er is een schade expert bij de tegenpartij geweest en de schade wordt getaxeerd. Huh?! Ik heb toch aangegeven dat ik vind dat ik niet aansprakelijk ben, moet er dan geen expert bij mij komen?

In eerste instantie afgewimpeld met het is druk en we hebben een enorme achterstand. En er kon geen duidelijkheid geven wanneer er contact opgenomen zou worden.

Mijn mails waren zelfs nog niet in behandeling (!)

Vandaag 20 juli nog steeds geen reactie. En begin nu toch wel een beetje boos te worden.

Beste Unive,

Ik ben van mening niet aansprakelijk te zijn voor een schade. U als verzekeraar moet dan toch achter haar (al jaren trouw) betalende klant staan? En ervoor zorgen dat de schade op de tegenpartij verhaald wordt?

Het maakt mij niet uit dat u het druk heeft, ik wil dat er met mij gecommuniceerd wordt en dat de zaak snel afgehandeld wordt.

Ik zie bij andere klanten dat op een review schrijven wel gereageerd wordt.

Aangezien ik per mail niks te horen krijg en nier gebeld word, hoop ik op deze manier reactie te krijgen en uiteindelijk mijn schadevergoeding te ontvangen.

Ik ga er vanuit dat mijn verzekeraar haar klanten belangrijk vindt en verwacht dan ook dat zij achter mij staat, welk gevoel ik momenteel zeker niet heb.

Lotus bloem
25-06-2015

Zeer slechte communicatie, kan absoluut niet!

Op 21-5-2015 schade aan mijn auto gekregen omdat een andere auto achteruit tegen mijn auto aanreed.

Telefonisch de schade gemeld en fijn geholpen. Op advies van de telefoniste diezelfde middag het schade formulier toegezonden.

De dag erop kreeg ik een mail dat Univé eerst het schade formulier nodig had en daarna mij op de hoogte bracht van de afwikkeling. (Huh, ik heb dit formulier naar hetzelfde mailadres gestuurd, maar goed, misschien loopt het langs elkaar heen......)

In de week erna heb ik telkens het formulier opnieuw gestuurd met de vraag om een ontvangstbevestiging. Echter geen reactie...

Na 2 weken ben ik gaan bellen. Ja, het formulier hebben ze (zo'n 6x) binnengekregen en de man aan de telefoon liet duidelijk merken dat ik niet zo ongeduldig moest zijn: er is een achterstand en daardoor duurt het langer. Hij zei dat het zo'n 10 werkdagen kon gaan duren.

Inmiddels zijn we in totaal 5 weken verder zonder enkele communicatie over de afwikkeling van de schade.

Dit heb ik eergisteren gemaild, maar je raadt het al: Univé is niet via de mail te bereiken! Geen reactie terug.

Zeer slechte communicatie en dat kan echt niet in deze tijd met de vele aanbieders. Mijn eerste jaar zit er bijna op en als dit niet heel netjes nog wordt opgelost is Univé mij kwijt!

Mocht iemand wel klantgericht te werk gaan... Mijn schade nummer is: 985409