B Hermans
18-06-2015

Slechte communicatie

ten eerste na het overlijden van mijn vader een opzegbrief gemaakt met akte van overlijden, drie weken later heb ik nog maar eens gebeld en men had er nog niets mee gedaan, excuses en ze zouden het gaan regelen

ten tweede een autoschade die ik aan Unive terug betaalde ivm de terugval van de no-claim. bericht gekregen dat het gecorrigeerd is. de terugbetaling van de teveel betaalde premie van de afgelopen maanden blijft echter op zich wachten, al drie mails gestuurd met het verzoek minimaal een bericht terug te sturen dat het in behandeling is... u raad het al, niemand reageert ondanks dat ik met de leesbevestiging kan zien dat de mails wel gelezen worden. ik ben zeer teleurgesteld geraakt in Unive en dat na al zeker 20 jaar klant te zijn. waar is de ooit zo goede service gebleven?

08-06-2015

Slecht geïnformeerd!

Schade gemaakt met ander voertuig op 26/5 door een geparkeerde auto die weg rijdt en tegen mij aan rijdt. Schade gemeld. En tot nu tot 2 weken verder. Geen enkel bericht van een status. Echter alleen maar automatisch gegenereerde e-mails.

E-mail betreffende schade 989205

Doe je best Unive, want op dit moment moet ik mijn eigen vruchten zoeken!

Mvg Jeroen Jansen

J Scheffer
18-05-2015

Unive goed totdat je ze nodig hebt

2 maart 2015 06:35 uur een aanrijding met een container gehad die: te dicht op een kruising stond, onverlicht was , niet gemarkeerd en langs een gele streep stond.

Er werd voor de kruising niet voor gewaarschuwd en de container was vanaf mijn kant niet te zien door een haag van 2 a 3 meter hoog. Wel stond er aan de kant van de container een lichtmast, maar ook die was voor mij niet te zien door de hoge heg.

Direct foto's van alles genomen en gemeld bij unive. Na enkele dagen eens gebeld, want ik hoorde niets. Bleek men de schade al gesloten te hebben. Sorry foutje wegaan er achteraan. Heel veel telefoontjes van mijn kant richting UNIVE. Geen spontane communicatie terug. Tegenpartij geeft uiteindelijk aan niet te willen betalen. Unive legt zich daar zo maar bij neer. Terwijl wij een rechtsbijstandsverzekering hebben bij Unive. Antwoord: dan had U maar niet tegen een stilstaand voorwerp aan moeten rijden in de bebouwde kom!

Gemeld dat ik niet kan vermoeden dat achter de bocht zo'n container staat, en of ik dan eerst moet uitstappen voor de bocht om achter de bocht te kijken of er iets staat. Dat was onzin volgens Unive. Dan rest mij dus niets anders, dan de buitenbocht te nemen met het risico dat ik dus een fietser plet. Blijkbaar vindt UNIVE dat beter, want dan rij ik tenminste niet tegen een stilstaand onzichtbaar voorwerp.

Volgens iedereen( zelfs mensen die rechten hebben gestudeerd) sta ik in mijn recht, echter UNIVE heeft geen zin om voor mij op tekomen.

Waar betalen wij dan die 1300 euro premie voor per jaar?

Dat UNIVE er geen werk van willen maken en uit eigen zak de schade wil betalen ( wij zijn all risk verzekerd zonder eigen risico) vindt ik prima, maar dat er vervolgens wel noclaim van ons wordt afgepikt vindt ik schandalig.

Het wordt dus hoog tijd om alle verzekereingen bij een ander onder te brengen, want op steun van UNIVE hoef je echt niet te rekenen

Jeannette
18-05-2015

Oneerlijk

In februari ben ik op een voorrangsweg aangereden. Gelukkig zonder letsel.

De tegenpartij had gelijk schuld bekend en de papieren zijn netjes ingevuld.

Nu hoor ik vandaag toevallig door een ander telefoontje naar unive dat mijn schade afhandeling van het ongeluk nog loopt.

De verzekeraar van de tegenpartij wil de schade niet uitkeren aan unive.

Beide verzekeraars zijn hier nog over aan het praten.

Maar omdat unive mijn schade, zo ongeveer 1000 euro, wel al had betaald aan de garage, hebben ze mij als klant maar te grazen genomen door mijn schadevrije jaren omlaag te brengen.

Pas als de tegenpartij het bedrag heeft uitgekeerd worden mijn jaren weer recht getrokken.

Ik vind het een kwalijke zaak dat unive achter mijn rug om mij kort op mijn schadevrije jaren.

Ik betaal netjes mijn premie en verwacht daar ook mijn recht voor te krijgen.

Nu maar hopen dat ik geen schade krijg zolang het gekibbel van de verzekeraars nog loopt!

01-04-2015

Rommelige organisatie

Ik heb jarenlang heel veel verzekeringen gehad bij Univé, inmiddels heb ik ze bijna allemaal opgezegd. De poststukken die je krijgt van Univé zijn onoverzichtelijk, soms weet je niet eens van welke verzekering de overzichten zijn. Overigens zijn de medewerkers aan de telefoon wel altijd vriendelijk.

De autoverzekering heb ik onlangs opgezegd. Sinds ik een auto heb (inmiddels 11 jaar) ben ik verzekerd bij Univé. Na een schadevrij jaar kreeg ik vorig jaar mijn nieuwe polis en daarin stond tot mijn verrassing dat ik niet minder, maar juist meer zou moeten gaan betalen. Uiteraard stond er geen uitleg bij, post van Univé is altijd vaag. Ik gebeld, de medewerker vertelde mij doodleuk dat dit komt 'door een wijziging van het computersysteem, waardoor mijn auto in een andere klasse valt'. Dus omdat Univé zijn computersysteem wijzigt, moet ik meer gaan betalen. Zo gaat Univé dus met zijn trouwe klanten om! Nu is bonus/malusregeling bij Univé sowieso al zeer onvoordelig, maar dit slaat echt alles. Ik heb direct mijn verzekering opgezegd. Excuses hoefde ik overigens niet te verwachten. Op dit moment loopt alleen nog mijn zorgverzekering bij Univé, maar die zeg ik ook op aan het eind van het jaar.

31-03-2015

Teleurstellend

Univè verzekering............

Wat een organisatie zeg!

Ik heb dankzij hen een boete gekregen van €337,- omdat ik niet verzekerd was.

Wat wilt nu het geval ik heb mijn scooterverzekering via internet bij Univè verzekerd voor een heel jaar en krijg netjes een felicitatie mail dat ik voorlopig verzekerd ben en ik de polis binnen enkele dagen ontvang.

Maw is allemaal ok en volgens de regels toch?

Heb ik de polis gehad en daarin staat dat ik tot 1-11-2014 ben verzekerd en daarna gaat de polis voor een jaar in.

Vreemd want ik vroeg voor een jaar en bel dus, wordt uiteraard geregeld maar ik ontvang nog steeds per maand mijn lasten.

Overigens wel een bevestiging gehad dat het per 1-11-2014 voor een jaar ingaat en zal rond €52,- moeten betalen......maar geen acceptgiro gezien?!?

Wel de volgende maanden per maand aftikken.

Nu heb ik voor de maand november geen acceptgiro gekregen en dus niet betaald (blijkt achteraf) dus heb deze alsnog in januari betaald.

Nu beweerd Univè dat ik aanmaningen heb gekregen maar ook deze niet gezien iig niet van november.

Dus mag ik een boete betalen.

Daarover heen en weer gebeld met Univè over hoe het allemaal zo kan, een artikel 34 aangevraagd maar werd door de hoofdkantoor afgekeurd omdat ik gewoon weg volgens hun een maand niet betaald heb (en we praten over een bedrag tussen de €5,- en € 9,99!)

Ik niet mee ens natuurlijk omdat ik ten eerste via internet een v er zekering voor een heel jaar had aangevraagd, dus Patje hangt weer in de telefoon.

Alles weer uit moeten leggen want weer een ander persoon en nu vertelde deze mij dat als ik met een bewijs kom dat ik een aanvraag van een jaar heb gedaan via internet dat hun de schuld op zich moeten nemen.

Ik check mijn mailtjes van bevestiging en daar heb je het al, daar staat dus geen kont in wel dat ik voorlopig verzekerd ben en in vanaf 1-11-14 voor een jaar premie ga betalen.

Ik overleg dit vandaag aan de balie medewerker van Univè te Wouw en deze antwoord mij met een zeer helpend antwoord "ja ja ja ja ja ja ik zal het hoofdkantoor nogmaals vragen of u via internet een jaar heb aangevraagd"

Ja doet u dit dit zal wederom helpen (NOT! !) maar doe u best want ik kan het niet overleggen omdat JULLIE bedrijf mij geen enkel bewijs heeft toegestuurd dat ik via internet een jaar verzekering heb aangevraagdt en de premie per jaar wil betalen.

Dus natuurlijk zei deze mevrouw van de week aan de telefoon " als u kunt bewijzen dat u per jaar heb aangevraagd via internet toen u uw verzekering afsloot dan nemen wij de kosten op onze rekening"

Duidelijk want ik kan het niet overleggen en een ander ook niet omdat Univè geen bevestiging hier van geeft en dus kun je makkelijk zeggen dat Univè voor de kosten opdraaid!

Maar dit misselijk grapje kost mij wel €337,- omdat Univè niet heeft geleverd wat ik als klant gevraagd.

Het rare is dat ze wel noteren dat je achter staat maar de telefoontjes die ik heb gepleegd om hun er op te wijzen dat er iets veranderd moet worden hebben ze dan niet genoteerd...........vreemd

Ras
13-03-2015

Prima

Meerdere schade' s gehad in de afgelopen jaren.

Is altijd goed afgehandeld.

Ria
11-01-2015

Schade zonder schuld en toch eigen risico betalen

Slecht. Mijn auto is beschadig doordat er iemand achteruit reed. Mijn auto stond geparkeerd. schadeformulier is getekend. Ik heb een budget all risk verzekering. Tot mijn stomme verbazing moet ik eerst 250 euro voorschieten en aan de garage betalen. Daarna gaat unive het verhalen op de tegenpartij. Terwijl ik niet de schuldige ben.

Ik zeg de verzekering gelijk op. Super slecht en het staat nergens vermeld.

27-12-2014

De enige vruchten die u bij Unive plukt zijn rotte appels.......

Bij Unive gaan ze als volgt met je om:

Je bent al jarenlang trouwe klant en hebt nog nooit iets gehad.

Vervolgens heb je een keer schade en belt op te checken of de schade gedekt is door je verzekering. "Ja hoor, meneer. Geen probleem. Kost u alleen 100 euro eigen risico." Vervolgens verwijzen ze je door naar een peperdure garage. En dan achteraf weigeren te betalen, omdat er in de kleine lettertjes toch blijkt dat er geen dekking is. Vervolgens word je zeer onbeschoft behandeld.

Als uw geld u lief is, niet aan beginnen!

Nico
01-12-2014

Ongeintresseerd

echt te gek voor woorden. schade gemeld mei in augustus expert geweest om de lakschade te bepalen. omdat dit om een speciale auto moet dit.door een bepaald bedrijf worden gedaan. dus afwachten op tegenpartij. nu dus dec. en gebeld ja meneer maar tegenpartij aliance reageert niet. lijkt mij dus dat er wordt actiever gehandeld moet worden. antwoordt ach meneer als het niet snel genoeg gaat.moet je er maar zelf achteraan. nu intussen is auto dus al ruim half jaar met.deze schade.waardoor.schade.nu alleen maar groter is geworden en dus schade bedrag ook. maar meneer zoals we al aangeven gaat het niet snel genoeg moet je er maar zelf achteraan wij wachten op een reactie en dat is het. what the fuck wie is nu de verzekeraar en hoort dit te regelen. als ik 6 maanden niet betaal heb ik deurwaarde voor de deur steun en bij een verzekeraar leunen ze achterover. hoe bedoel je met 2 maten meten. unive en verzekering voor autos wordt door mij sterk afgeraden. en dit is niet de.eerste keer dat unive met auto erg laks en niet snel is. heb hier geen goed woord voor over en zodra jaar om is ben ik pleite.

Marielle
28-11-2014

Niet tevreden

Had een nieuwe auto gekocht, doorgegeven aan unive. Week later kreeg ik een melding van het RDW dat m'n auto niet verzekerd was. 450 euro boete gekregen. Unive wilde m'n auto niet alsnog verzekeren omdat deze een aantal dagen onverzekerd was geweest. Met veel moeite de boel kunnen overzetten naar een nieuwe verzekeraar. Gelijk al m'n verzekeringen weggehaald bij deze partij. Hoop dit nooit meer mee te maken.

Mve
08-10-2014

Tot nu toe tevreden

Ik heb nu 14 jaar een autoverzekering van unive. Ik heb 2 x schade gehad, 1 vernieling met all risk maar door mijn eigen risico geen aanspraak kunnen maken op de verzekering. 1 inbraak gehad, dat was super geregeld, kennelijk had ik mijn eigen risico afgekocht. Bij een beetje trekken bij de medewerkers zijn er wel opties om collectieve korting te krijgen.

Ik vind het super dat ze een terugbelservice hebben.

Ik heb nog niet te maken gehad met onkundig personeel.

Svetlana
28-09-2014

Heel goed!

Prima service. Uitbetaling van schade snel gekregen. Verzekerd vanaf 2008. Elk jaar wordt premie verlaagd. Heel tevreden.

Mercelino
10-09-2014

Trage schadeafwikkeling, geen reacties op mailtjes, servicedesk medewerkers bot.

19/07/2014 auto gestolen. Schade gemeld gelijk gemeld en aangifte gedaan bij politie. 30 dagen wachttermijn is start. 21/07/2014 aangifte schade en diefstalformulier gestuurd per mail 28/08/2014 30 dagen wachttermijn zijn verstreken. Per heden geen recht op vergoeding van 15 euro per dag op auto. 25/08/2014 dag 37 na schademelding. bericht ontvangen per mail dat claim is doorgestuurd naar de Bovemij. Externe partij die de claim behandeld. 27/08/2014 mail gestuurd met verzoek zaak te bespoedigen. Geen reactie. 29/08/2014 reminder gestuurd. Geen reactie. 01/09/2014 allerlaatste reminder gestuurd. Geen reactie. 02/09/2014 telefonisch contact. Men kan mij niet verder helpen. Het is druk bij Bovemij. Ik moet geduld hebben. Enige wat men kon doen is een reminder per mail sturen naar Bovemij. Klacht ingediend bij Univé inzake afhandeling. 03/09/2014 helaas nog geen bericht van Unive of Zekur. We zijn inmiddels beland op dag 53 na schademelding. Conform polisvoorwaarden kan het ook nog eens 30 dagen duren nadat de verzekeraar de kentekendelen en sleutels is ontvangen voordat het geld gestort word. Dan leven wij al in oktober 2014.

14-08-2014

Hagelschade wordt afgedaan als aantasting door een zuur wat uit de lucht komt.

Na 17 schadevrije jaren heb ik na een hagelbui met stenen zo groot als knikkers witte putjes in mijn dak en motorkap.Hiervan doe ik melding. Na ruim 3 weken kan de schade expert kijken.

Mijn schadebedrijf meldt mij dat de schade expert nog contact met mij opneeemt.

Ik hoor niets meer, na 2 weken neem ik zelf contact op met unive de medewerkster meldt mij dat er wat achterstand is en dat het nog in behandeling is. Als ik aandring dat het wel wat lang duurt komt er toch plotseling op haar monitor het schaderapport tevoorschijn. 2 uur later neemt de schade expert contact met mij op. Hij meldt mij dat de schade is ontstaan door een zuur wat uit de lucht is gevallen en dat de lak is ingevreten. Volgens hem heeft de auto in de buurt gestaan van een fabriek die een zuur uitstoot en dat is op mijn auto is gevallen. Er is bij mij geen fabriek in de buurt te vinden. Betaal je 17 jaar premie ook tegen hagelschade. Wordt je afgedaan met een of ander onzin verhaal.

08-03-2014

Waar betaal je voor?

Aangereden door een auto, schade gemeld en vervolgens niets meer gehoor van Univé. Ze kunnen me niet helpen. Ik heb alles zelf moeten regelen. Schandalig slechte service. 3 medewerkers gebeld en alledrie vertellen ze iets anders. Als alles is afgewikkeld stap ik over naar een andere verzekeraar.

Peper
26-02-2014

slechte ervaring met UNIVE ! nooit naar deze verzekering moeten gaan wat een ellende hebben zij veroorzaakt ! kan nu zelf bij de rechter mijn onschuld gaan bewijzen i.v.m.een niet betaalde autoverzekering

17-12-2013

Moet royementskosten betalen

Ook ik moet royementskosten betalen omdat ik de auto en rechtsbijstand heb opgezegd.

Er wordt een bedrag van 16,46 in rekening gebracht.

Bij andere verzekeringsmaatschappijen geinformeerd of dit gebruikelijk is in de verzekerings branche, maar dit blijkt alleen door unive in rekening te worden gebracht.

Hier word ik niet blij van.

11-08-2013

Eind vorig jaar nieuwe auto gekocht en verzekering laten overzetten, een week later kreeg ik een brief van het RDW dat ik ca 450 euro moest betalen omdat m'n auto niet verzekerd bleek. Direct Univé gebeld en deze gaven aan dat de auto niet verzekerd was, toen ik vroeg of ze hem alsnog konden verzekeren was dit niet mogelijk omdat de auto een aantal dagen onverzekerd was. De fout van Univé heeft me dus flink in de problemen gebracht en ik ben inmiddels overgestapt naar Achmea, wat me prima bevalt.

26-02-2013

Wij probeerden een tweede auto te verzekeren bij Unive omdat de huidige verzekering op 10 maart af zou lopen. Op 4 januari offerte gevraagd via mail, zelfde dag ontvangen. Op 8 februari gemaild dat we de verzekering in wilden laten gaan per 10 maart. Krijgen we op 22 februari (dus 10 werkdagen later) een reactie: of ik wil bellen om de verzekering af te sluiten, in mijn mail ontbrak de meldcode.

Vervolgens op twee dagen verschillende keren gebeld, en 5 minuten gewacht. Maar op ieder moment krijg je een bandje dat de wachttijden >5 minuten zijn.

Voor ons geen prettige ervaring dat ze zo slecht bereikbaar zijn. Dan zoek ik liever wat anders.