Victor
23-08-2016

Ik raad het niemand aan. Ze tonen geen inzet, ze hebben geen kennis van het vak, afspraken worden niet nagekomen en zaken worden niet vergoed om redennen die ze niet kunnen uitleggen.

01-08-2016

Unive?......niet doen!

Het doet mij min of meer goed te lezen dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen met Unive rechtsbijstandverzekering. Mijn geval is al weer enkele jaren geleden, en ben sindsdien ook weg bij Unive, maar ik erger mij er nog steeds over. Unive is ontstaan uit het samenvoegen van kleinerr verzekeringen. Bij een zo een kleine ben ik jarenlang geweest, en was daar zeer tevreden mee. Met het samenvoegen en groeien nsm de kwaliteit en service kwadratisch af. Unive rechtsbijstand verzekering ij wetkelijk de inkt van het polispapier niet waard. Begin er niet aan! Spaar je het geld en de ergernis.

21-07-2016

Slechte onprofessionele verzekering

Je verwacht dat Unive een gerennomeerd bedrijf is met een goede verzekeringen. Helaas geldt dit niet voor de rechtsbijstandverzekering. Het is erg lastig om geholpen te worden en wanneer je belt doen ze er alles aan om het schip af te houden. Je krijgt pas een jurist aan de lijn wanneer je erg lastig gaat doen maar meestal wordt je met een kluit het riet in gestuurd. Ik ben daarom helaas nog nooit goed geholpen.

07-07-2016

Geen empatisch vermogen / erachter aan zitten

Mijn ervaring met Unive is verder goed ik heb de meeste pakketen via Unive lopen. Maar de rechtsbijstands verzekering heb ik opgezegt. Ik had een zaakwaarnemer die niet achter mijn zaak aan zat. Ze gaf me het gevoel dat ze meer bezig waren met hun eigen belangen dan met die van mij. Ik had niet het gevoel dat ze naast me stonden en vond ze niet empatisch. In zo'n situatie verwacht ik mensen die wel naast een jurisch verhaal ook empatisch en naast mensen kunnen staan. Ik bedoel voor een particulier is zo'n situatie heel erg stressvol en onzeker en voel je veel onmacht in jouw Eigen leven.

16-06-2016

Afgelegd !

Na altijd braaf mijn premie betaald te hebben had ik Univé nodig omdat ik de ziektewet uitgezet dreig te worden

Nadat ik doorverbonden was door de helpdesk werd mij (ach hoe toevallig!) net als zovelen hier ook meegedeeld dat als ik gewerkt had of in de WW had gezeten ik wel recht had op hulp maar in de ziektewet heb ik geen recht hierop , dat zowel de ziektewet als de WW door een en hetzelfde bedrijf ;het UWV, betaald worden maakt voor hun niets uit

En zo vinden ze altijd wel een rotsmoes om jou in dit geval nou net niet te helpen!

Volgens de medewerker van Univé had ik WEL recht op hulp maar zo werkt het dus , Bij Univé weten ze zelf niet wat ze jou voor pakket verkopen maar verkopen ze je wel een partij gebakken lucht ! Meteen opzeggen en nooit meer met die afleggers in zee gaan want het enigste wat je mag doen is betalen ,maar hulp HO MAAR !

09-06-2016

Eigen uitleg algemene voorwaarden

Ik heb een bijzonder slechte ervaring met de rechtsbijstandsverzekering van Unive. Unive geeft een eigen uitleg aan de algemene voorwaarden, vanzelfsprekend in hun Eigen voordeel om je zaak niet in behandeling te hoeven nemen.

Het heeft vervolgens geen zin om met tegenargumenten te komen, want het oordeel van Unive om je zaak niet in behandeling te nemen is eenzijdig, naar je argumenten wordt niet geluisterd.

De medewerkers van Unive zetten hun Eigen juridische kennis in om direct al een geschil met hun klanten te creeren m.b.t. de uitleg over algemene voorwaarden.

Vervolgens is degene die een 'second opinion' moet geven ook een mederwerker van Unive.

Hoe 'onafhankelijk' kun je zijn?

Met de uitspraak van Unive moet je het maar doen, of een advocaat inschakelen om deze uitspraak te betwisten? waar zijn we dan mee bezig.

Oh je kunt dan nog wel een advocaat via Unive inschakelen, die je, natuurlijk met een gereduceerd tarief, wel zou willen helpen!

Bijzonder kwalijk dit!

Verzekering wordt door mij dan ook, op het moment dat het kan, direct opgezegd!

Een mama
15-04-2016

Goed en soms Slecht

Aan alle verzekeringen mankeert wat. Zijn al jaren bij Unive, hebben ze bijna niet nodig. Toen ik ze wel nodig had en klantenservice belde voor vragen over zorgverzekering of de sportarts vergoed werd met mijn polis, kreeg ik als antwoord, nee zit er niet bij in. Oke, dan maar zelf betalen, kom ik bij sportarts wordt het wel vergoed. Slechte opgeleide klantenservice medewerkster.

Heb 2x rechtsbijstand moeten inschakelen bij Unive, 1ste keer voor conflict met werkgever. Had mijn ontslag ingediend , maar kreeg mijn resterende loon niet. Advocaat van Unive hielp mij goed, na een tijdje kreeg ik een belletje dat het niet de moeite was om het voor te late komen en goedkoper was dat Unive mij het resterende geld uitbetaalde. Prima als ik maar mijn geld krijg en dat kreeg ik.

Nu een maand geleden weer rechtsbijstand voor de 2de keer in moeten schakelen. Nu voor mijn zoontje van 14, die had niet uitgekeken in verkeer. Mijn zoontje op de fiets werd aangereden door een scooter. Worden netjes geholpen, schade doorgegeven, expert van Unive netjes getaxeerd. Omdat het om een kind van 14 gaat krijg je maar 50% vergoed, geen probleem mee. Schade aan de materiële dingen boeit me niet, mijn zoontje is het belangrijkste. Nou komt het, heb aan advocaat doorgeven dat ik er mee zat dat de scooter rijder geen hulp erbij heeft gehaald en mijn zoontje gewond met zijn vriendje in stromende regen en harde wind naar huis heeft lopen. Daar konden ze niks aan doen, ik kreeg per mail het bedrag door, en voor pijn en ongemak zou Unive €250 voordragen aan tegen partij, hij krijgt maar 50%, dus €125. Dit is belachelijk, heb zelf geen km vergoeding doorgegeven om hem naar school te brengen en dat ik vrij van mijn werk heb genomen om voor hem te zorgen. Ik hoef geen duizenden euro's.., alleen meer inzet en dat hier dus niet gedaan. Heb een gefrustreerde mail gestuurd, kreeg mail terug dat ik moest bellen heb nog niet gebeld frustratie moet eerst zakken.

Dat vind ik dus slecht van Unive, betaal veel aan verzekering om goed verzekerd te zijn en geholpen te willen worden. Dat is te veel misschien gevraagd, de inzet, niet de premie die we elke maand moeten betalen.

10-02-2016

Geen rechtshulp bij niet aangesloten bovag fietsenmaker?!

Foei Unive... dit is nu de 3e keer dat een rechtshulp vraag niet gedekt wordt door de kleine lettertjes. Ook al is de slagingskans 100%! Kreeg niet eens de kans om het hele verhaal uit te leggen. Neee eerst werdt er bekeken of deze fietsenmaker wel is aangesloten bij een soort bovag?

Dacht goed verzekerd te zijn NIET DUS

Opzeggen dus, Zeker ook omdat de maandpremie ook niet misselijk is

Ano
27-01-2016

Zeer ontevreden

Krijg geen concrete antwoorden op mijn vraag hoeveel kans ik heb een zaak te winnen. Er wordt niet met mij meegedacht.

Later krijg ik en e-mail een bevestiging wat er is besproken. Echter dit verhaal klopt niet. Anders dan telefonisch is besproken is mijn zaak kansloos en willen zij geen rechtshulp bieden bij een procedure. Waarvoor betaal ik al jaren meer dan 200 euro per jaar. Snel opzeggen

Edwin
19-11-2015

Wacht nog steeds op antwoord na 15 dagen

Melding gemaakt van een zaak met documenten erbij. Geen reactie, email gestuurd na een week om om reactie te vragen. Geen reactie ontvangen. 5x gebeld met Unive, 1 maal gesproken met behandelend jurist (bijna nooit aanwezig blijkbaar). De jurist heeft een reactie beloofd. Nog steeds geen reactie ontvangen. Nu heb ik nogmaals een email gestuurd maar natuurlijk heb ik hier inmiddels als een naar gevoel bij.

07-10-2015

Zeer slecht bedrijf

Ik ben al heel lang lid van van deze boevenbende. Nooit heb ik problemen gehad en nu het er op aankomt geeft Unive niet thuis.

Tijdens een reparatie aan mijn auto, heeft garage Winter te Assendelft mijn temperatuurmeter in de katalysator vernield. Garage Winter te Assendelft drukt zijn snor en nemen geen verantwoordelijkheid.

Ik heb een beroep gedaan op de unive en kreeg te horen dat ik verzekerd was voor dit soort praktijken. Eenmaal in contact met het SUR kreeg ik te horen dat een garage die niet bovag is aangesloten, niet onder het pakket valt.

Dus nam ik wederom contact op en vertelde mijn verhaal. Het antwoord van de desbetreffende medewerker was dat ik wel verzekerd was en dat ik nog maar een keer moest terug bellen. Voor de tweede keer kreeg ik van het SUR te horen dat het niet verzekerd was.

Ik voelde mij enorm genomen, dus heb ik een klacht neergelegd, ook op advies van een medewerker. Het antwoord was: wij kunnen en willen niet voor u doen.

Dan maar naar het SUR om te vragen of het misleiden tijdens de verkoop wel gedekt is. Ja, was gedekt. Via een derde partij heb ik mijn beklag kunnen doen. Uitslag wij kunnen en willen niets voor u doen, geen coulance. Ik ben tijdens de verkoop niet op deze haken en ogen gewezen, maar ik dien de wet te kennen dus moest ik weten dat de niet bovag geen onderdeel uitmaakte van de verzekering. Ik sluit toch een verzekering af omdat ik de wet niet van binnen en buiten ken? Zij duidelijk wel en zodoende kan je fluiten naar je hulp, waarvan ik al jaren heb gedacht dat je deze wel zou krijgen. Betalen maar geen waar voor je geld.

HenkB
02-08-2015

Gemiste kans.....

Korte samenvatting:

Als ambtenaar wou ik gebruik maken van mijn rechtsbijstand verzekering van Univé vanwege een negatief besluit over een aanvraag voor een regeling van het Ministerie van Veiligheid en Justitie

Deze regeling houdt in dat ik gebruik kan maken om over te stappen van een substantiële functie naar een niet substantiële functie. In de regeling is geen enkele tijdslimiet opgenomen maar is de regeling mij niet toegekend vanwege te laat inleveren. Dit is gebaseerd op een gerechtelijke uitspraak die inhoudelijk geheel anders is dan mijn zaak. Daar deze uitspraak er ligt heeft Univé mijn zaak niet in behandeling willen nemen en ook niet de moeite genomen om eventueel samen met mij verder te kijken naar mogelijkheden. Ook bij een tweede verzoek om het in behandeling te nemen werd er al direct naar de eerste uitspraak gewezen. Ik mocht echter wel de geschillen commissie inschakelen als ik niet tevreden was, raar om je rechtsbijstand aanvraag voor te leggen aan de geschillen commissie. Misschien een advocaat in de arm nemen om te procederen tegen Univé, hoewel dan moet ik mijn eigen rechtsbijstand verzekering aanspreken.

Inmiddels heb ik ook stukken in handen van een collega die het ook te laat heeft ingeleverd, weliswaar maar enkele dagen te laat, maar te laat is te laat naar mijn mening.

Verder geen problemen met de andere verzekeringen van Univé en dan zijn er nogal wat. Maar zodra ik dit achter de rug heb zal ik zeer zeker overwegen om over te stappen. Het is alles of niets…..

Met vr gr HenkB.

Lot
03-07-2015

Traag onbehulpzaam zodra t overgedragen word aan USG Legal

Bij unive SUR goed geholpen

Maar zodra de zaak aan USG legal overgedragen word, kom je terecht bij bureaucratische onbetrokken juristen.

Helaas nu voor de 2e keer te maken met USG Legal en er is totaal geen betrokkwmheid en gewilligheid om een zaak aan te vechten.

Dit is ook de ervaring van derden om ons heen bij USG legal

Ellen
18-06-2015

Zo traag als.........

Op dit moment met een zaak bezig, maar het is constant achter de feiten aanlopen. Op het moment dat er contact is geweest met Unive gebeurt er weer wat. Zoals het er nu uitziet gaat het een rechtzaak worden wat bij adequaat reageren door de juristen m.i. nooit zover had hoeven komen.

Het verwarrende van alles is dat de jurist die ik heb toegewezen gekregen wel een hele aardige en volgens mij kundige man is. Het vermoeden bestaat dat er onderhandse afspraken bestaan over het behandelen van rechtsbijstandzaken. Tevens is het zo dat door de traagheid van de behandeling er gehoopt wordt dat mensen afhaken.

Na het consulteren van andere juristen werd mijn vermoeden bevestigd. Ik heb nu betaald voor rechtsbijstand en zij zullen mij nu echt gaan helpen! Verdere publiciteit sluit ik dan ook niet uit!

Bakker
21-11-2014

Zelf regelen gaat beter

toen wij unive inschakelden om te bemiddelen kregen we al gauw te horen dat we het maar moesten opgeven en we geen cent zouden krijgen. Toen we de betrokkenen zelf benaderden stond het geld binnen een paar dagen op onze rekening.

We hebben de verzekering direct opgezegd. (overigens zijn we zeer tevreden over de aansprakelijkheid en inboedel verzekering van unive)

G. Pronk
26-08-2014

Als een hond behandeld, mijn verzekeringen opgezegd.

Na noodgedwongen een - volgens univé - meer dan gemiddeld aantal keren een beroep te hebben gedaan op mijn rechtsbijstandverzekering, ontving ik van univé een "bewustwordingsbrief" waarin mij werd meegedeeld dat ik dus "meer dan gemiddeld" een beroep doe op deze verzekering. Toen ik telefonisch om uitleg vroeg wat de bedoeling was van de brief was het antwoord dat, indien ik de trend zou voortzetten, ik van "bepaalde dekking" kon worden uitgesloten! De verzekeringsmeneer die mij te woord stond had een bijzonder grote mond, verhief zijn stem een aantal malen en liet mij niet uitspreken. Ik voelde mij behandeld als een schooljongen en als gevolg van deze hondse behandeling heb ik vervolgens al mijn verzekeringen bij univé opgezegd. Vervolgens heb ik zelf een "bewustwordingsbrief" opgesteld en naar univé gezonden, waarin ik deze maatschappij bewust heb gemaakt van de gevolgen van hun klantonvriendelijke gedrag namelijk dat ik mijn verzekeringen om die reden heb opgezegd. Deze brief werd beschouwd als een klacht en de reactie daarop was dat de meneer met de grote mond "een zeer ervaren acceptant is die prima in staat is het maatschappijbeleid naar onze klanten te verwoorden". Zonder hoor en wederhoor - hetgeen gebruikelijk is bij behandeling van klachten - werd zonder meer uitgegaan van de "onberispelijkheid" van de meneer met de grote mond. Dat is blijkbaar het "maatschappijbeleid" van univé. Dat men niet begrijpt dat het voortbestaan van een verzekeringsmaatschappij sterk afhangt van tevreden klanten, is vermakelijk vanwege de ignorantie die er achter schuilt, doch tegelijkertijd ook uiterst triest. Op grond van deze ervaring is mijn advies aan een ieder: blijf weg bij univé en sluit elders een verzekering af. Dat was in mijn geval ook nog eens 120 euro per jaar goedkoper (onder dezelfde voorwaarden)!

Kees van schaik
18-03-2014

Wat een waardeloze verzekering ga deze ook zeer zeker opzeggen

Had en heb nog steeds een arbeidsconflict, mijn werkgever lapt alle CAO regels aan zijn laars en past alléén de regels toe waar hj zelf beter van wordt.

Zelfs mondelinge afspraken die vier maanden worden nageleefd kan hij zo ontbinden met medewerking van de jurist dacht een rechtsbijstand verzekering te hebben kost wel €145,62 per jaar maar de juristen worden je tegenstander en helpen de tegenpartij, raad niemand deze verzekering aan, betaal iets meer dan heb je vrije advocaat keuze, juristen van de sur hebben een budget waar ze niet overheen mogen een juridische procedure starten is onmogelijk ze kiezen de makkelijkste weg, ga deze week alle vezekeringen bij de Unive opzeggen

Van Oossanen
27-11-2013

Ook wij hebben als bedrijf zeer slechte ervaringen met Univé, in ons geval met de rechtsbijstandverzekering. De afhandeling is erg slecht, klachten worden niet serieus genomen en je recht op een eigen keuze advocaat wordt je ontzegd. Ondanks dat hier een uitspraak over van het Europees Hof ligt. Deze weigeren zij te aanvaarden en claimen dat je als burger hieraan geen rechten zou mogen ontlenen. Deze zaak over vrije keuze was zelfs door een burger aangespannen. Als je doorgeeft dat je een second opinion over je zaak laat doen bij een andere advocaat, geven ze je eerst gelijk, vervolgens krijg je bericht dat ze je zaak niet meer vergoeden.

Ik zou niemand aanraden om zich bij Univé te verzekeren voor rechtsbijstand!