Guido
09-02-2019

Laten je aan je lot over

We hadden een doorlopende reisverzekering waar we helaas aanspraak op moesten gaan maken op onze huwelijksreis. Er was een bagagestuk in taxi achtergebleven en we moesten een vlucht halen.

Telefoontje naar Univé met de vraag wat we moesten doen, vliegtuig halen of achter bagage aan. Ze waren totaal niet behulpzaam, conclusie was dat we zelf maar moesten kijken wat we deden en het toch niet onder de dekking viel.

Op zo’n moment is dat het laatste wat je van ze wilt horen, zelfs als het later blijkt dat het niet onder de dekking valt kunnen ze een stuk behulpzamer zijn.

Martijn
17-12-2018

Reis- en annuleringsverzekering keert niet uit

Twee weken geleden wilde met het gezin (twee jonge dochters) eindelijk weer eens een weekendje eruit. Mooie expositie van Klimpt bezoeken, de Eiffeltoren uiteraard en een prachtig hotel geboekt. Helaas gooien ook hier de Gele Hesjes roet in het eten. Op weg naar Frankrijk kregen we vanuit BuZa het bericht dat het aan te raden is om je reis en verblijf uit te stellen indien mogelijk. Dus wij met 2 zwaar teleurgestelde kids rechtsomkeer naar NL. Typisch gevalletje annuleringsverzekering zou je zeggen. Maar nee, de fameuze kleine lettertjes beperken de uitkering van ruim €800. Ben zo klaar met verzekeringsland. Denk niet dat het uitmaakt waar je verzekerd bent, maar vandaag krijgt Univé hiervoor van mij een dikke vette 1. De dame die mij het slechte nieuws vertelde aan de telefoon neem ik vanzelfsprekend niets kwalijk. Ze werkt alleen voor een van deze boevenwinkels. Fijne dag en fijne Feestdagen! Mvg Martijn Willemse

Arjan
10-11-2018

Goed geholpen na pech in Frankrijk.

In Frankrijk een defect wiellager gehad op zaterdagmorgen op onze thuisreis. Univé alarmcentrale gebeld in Nederland en binnen een uur stonden we met de auto op de vrachtwagen en werden we naar de garage gebracht voor reparatie. Mensen van Univé hebben ons zeer goed geholpen met het oplossen van het probleem en waren bereidwillig om mee te denken. Ook over de afwikkeling werd niet moeilijk gedaan. Top!

Suzanne
10-08-2018

Nooit meer

Ieder jaar voor 6000 euro aan verzekeringen betalen aan hun en een reisverzekering is als je hem nodig hebt teveel gevraagd. Een normale vraag is al te veel. schandalig behandeld. Als je kind in nood zit in vakantieland. Echt te erg voor woorden.!

Joke
21-06-2018

Doorlopende reisverzekering

Mijn zoon en dochter hadden een 3 steden trip geboekt, eerst stad was thessaloniki, dan Rome en als laatste Valencia. Nu kregen ze een dag van te voren te horen dat de vlucht naar Rome geannuleerd was ivm een staking op het vliegveld van Rome. De vlucht kon kosteloos omgezet worden maar ze moesten dan wel 2 dagen een hotel bijboeken op eigen kosten. Dus gemeld bij Univé maar krijgen te horen dat je alleen niets vergoed krijgt . Omdat het een tussen vlucht is. Hoe belachelijk is dat dan. Je betaald jaren voor een doorlopende reis verzekering maar krijg niks ervoor terug. Nog een geluk dat het maar voor 2 dagen was want waar moeten ze dat van betalen? Hard aan het nadenken om bij Univé wegzet gaan.

Klazien
28-03-2018

Geen vergoeding bij annulering wegens ziekte

Let op: Unive keert niet uit bij annulering wegens ziekte! Verklaring van de huisarts is niet voldoende, de eigen medisch adviseur beoordeelt zelf na 4 maanden, als je al weer beter bent, dat je ondanks je ziekte wel had kunnen reizen.

Iris
28-02-2018

Zeer behulpzaam, nette afhandeling

Ik schrok van alle negatieve verhalen over Unive. Zelf heb ik op vakantie een nare ervaring gehad waardoor ik medische kosten moest maken en als gevolg hiervan een aantal dagen in een hotel moest herstellen. Unive heeft mij verzocht om de medische kosten eerst bij de zorgverzekeraar in te dienen maar heeft in de tussentijd al een groot deel van de overige kosten vergoed. Ik vind het erg fijn dat zij op dit soort momenten goede hulp bieden en hierbij snel en duidelijk communiceren (ook via whatsapp).

Gerrit
28-09-2017

Annuleren reis

Doordat mijn man onverwachts een week voor onze vakantie geopereerd moest worden moesten we een reis annuleren. Van Unive het complete bedrag terug gehad van de annuleringskosten. Prima service.

Wendy
20-09-2017

Annuleringsverzekering dekt alleen dood en ziekte

Onze airline heeft eenzijdig ivm surseance van betaling besloten de vlucht te annuleren, waardoor wij onze accommodatie op Curacao niet kunnen bereiken. Ivm de surseance kunnen wij niets vergoed krijgen van de airline. Echter: ook niet bij Unive, ondanks een doorlopende reis- en annuleringsverzekering! Idioot!

15-08-2017

Super hulp geboden

Wij waren met onze camper op vakantie in Italië, helaas kregen wij pech met de camper, op dat moment met Univé Nederland gebeld, zij kwamen gelijk in actie voor ons, binnen 1 uur was er hulp, de hulp kon het probleem niet gelijk verhelpen, maar maakte duidelijke afspraken met ons, daarna heeft Univé meerdere malen gebeld met ons om te vragen hoe het verloop was, en of het probleem opgelost was super. Kortom een verzekering die er is voor de klant als het nodig is. Complimenten voor de medewerkers van Univé die ons te woord stonden. Klasse.

Helma Munoz Balvi
04-05-2017

Reis- annuleringsverzekeringsschade

Vandaag bedacht ik dat je meestal niet de moeite neemt om een waardering te geven als alles goed gaat, vandaar dat ik even inlogde om dat nu eens wel te doen. Ik schrik van de vele negatieve posts hier. Mijn ervaringen zijn heel anders. (en nee ik werk niet bij Univé :-) ) Zie hieronder. Voor een tweede maal kwam ik in het buitenland in het ziekenhuis terecht en net als in het eerste geval werd de schade telefonisch supervlot afgehandeld. Daar waar het kon gaven ze zelfs nog een coulancevergoeding. Ooit, ik geloof in 2010 hebben we 5 schades binnen een jaar gehad. Je zou toch zeggen dat een verzekering je dan argwanend bekijkt maar daar hebben we niets van gemerkt. Ook toen zat er een reisverzekeringsschade tussen. Een tas met vnl kleding was gestolen. De ontwaarding van kleding is, heel begrijpelijk, erg groot. Ook toen kwam er door de coulante opstelling van Univé een keurig bedrag ter vergoeding uit. In dat zelfde jaar ook bij de uitkering van brandschade ook coulant uitbetaald. w.b. Autoverzekering heb ik ook eens een grote terugval in tredes gehad vanwege een kleine schade. Maar als dat wettelijk is dan houdt het op natuurlijk.

Ine
04-02-2017

Nooit meer Unive!

Omdat onze dochter 4 maanden naar Costa Rica ging, en wij haar zouden bezoeken, besloten we op zoek te gaan naar een complete reis- en annuleringsverzekering voor het hele gezin. Vantevoren hadden wij een complete rondreis geboekt en onze dochter zou ook een paar dagen meereizen. Helaas werd Costa Rica getroffen door een orkaan en werd de noodtoestand zelfs uitgeroepen waardoor wij onze route moesten aanpassen en onze dochter niet naar haar "huis/gastgezin" terug kon reizen. Wij hebben verschillende malen het noodnummer van Unive gebeld om dit te melden en hun advies te vragen. Niemand kon ons vertellen of dit verzekerd was, maar we moesten het na de reis maar declareren voor beoordeling, veiligheid voorop. We hadden extra onkosten door wijziging van hotels, transportkosten, belkostenwijzer en excursies die niet geannuleerd konden worden. Dit hebben we ook braaf gedeclareerd. Maar voor dit alles blijk je dus niet verzekerd bij Unive. Ook ontdekten we dat de reizen die onze dochter vanuit Costa Rica boekte niet onder de annuleringsverzekering vallen, alleen de heen en de terugreis vanuit Nederland valt hieronder. De voorwaarden zijn zo divers en onduidelijk en ze verwijzen van het ene artikel naar het andere zodat Unive altijd wel onder hun verplichting uit weet te komen. Nul service! We hebben geen enkele euro vergoed gekregen! Dus mensen die gaan rondreizen/backpacken zijn gewaarschuwd, GEEN UNIVE NEMEN!

Rene
12-07-2016

Zwaar ontevreden

Ik ben al 1,5 maand bezig met een schade claim, betrekking tot annuleringsverzekering.

ik stuur wekelijks een mail, krijg daar vaak geen reactie op. nu krijg ik zomaar een deel uitgekeerd.. er klopt werkelijk niets bij unive..

Klantenservice aan de telefoon is helemaal dramatisch die willen alleen dat je rekening betaald en helpen je verder niet..

voor mij nooit meer unive

Rein
18-05-2016

Doorlopende reisverzekering met wintersportdekking en annuleringsverzekering

dossier unive 16-99-084228 6 mei 2016

dossier unive 16-99-084228

ga al 15 jaar op vakantie naar Mexico om te vissen, 6 weken in april/mei en 4 weken in november al mijn verzekeringen lopen via Univé ben in 2014 in december teruggekomen en naar huisarts gegaan onderzoek naar prostaatkanker, ondergaan in april eerste injectie voor 6 maanden Lucrin voor terugdringen tostesteron op vakantie voor 6 weken en bij terugkomst bestraling gestart in MCA alkmaar. 35 keer, dus 7 weken psa terug van 24 naar 0,3, hetgeen iedere 3 maanden gecontroleerd is en nog steeds 0,3 gebleven een week voor de vakantie van dit jaar, die ik al geboekt had, nieuwe medicijnen om wat minder keren te hoeven plassen 's nachts in Mexico krijg ik koude rillingen door omstandigheden op de oceaan tijdens visfestival, temperatuur is 35 graden Celsius maar het buiswater dat ons doorweekt is maar 6 graden we keren drie uur voor afloop die dag al terug naar de haven, evenals vele anderen zondag haven gesloten door autoriteiten, dus geen vissen, maar maandag visdag inhalen zie zondag kans om mijn grote teen te stoten, en later nog eens, kan niet lopen gedurende enkele dagen krijg ook nog een oorontsteking en medicijnen hiervoor heb geen trek in eten en val in 6 dagen 6 kilo af na drie dagen nog uiterst beroerd met hoge temperaturen en niet mobiel donderdag kontakt met mijn jongste broer, om ticket te wijzigen van Iberia geen kontakt te leggen, zaterdag en zondag werken ze niet , (heb inmiddels koffertje gepakt, ticket op Luchthaven Huatulco geboekt), naar hotel in mexico stad Hotel Grand Prix, worden uiteindelijk 3 overnachtingen want ook ANWB alarmcentrale noch Unive doorlopende Reisverzekering kunnen ook maar iets voor me doen blijkbaar, niet telefonisch en niet via internet broer belt Univé alarmcentrale, zaterdagochtend kontakt met mevrouw Visser, als u naar ABC ziekenhuis in Mex.DF gaat een medische verklaring vraagt dat u vervoerd kunt worden, dan stuurt u die naar mij en draag ik dossier over aan UNIVE en dan zorgen die dat u terug gehaald wordt na 1 uur taxi in ziekenhuis en na onderzoek gedurende vier uur 6000 pesos armer, en verklaring opgezonden, was dus zaterdag : we hebben tijd nodig om dossier over te dragen, wordt morgen om 10 uur komt er een dokter

dokter stuurt iemand om telefonisch navraag bij me te doen, deze leek weet niets van prostaatkanker behandeling , vraagt de oren van mijn hoofd

dokter gebruikt rapport om vergoeding van terughalen af te wijzen, ik mankeer niets volgens deze beoordelend arts de depressie waarin mij bevond toen ik naar huis wilde, was immers niet in de doktersverklaring opgenomen de beoordelend arts wens ik wijsheid in zijn beslissingen en ik hoop dat hetzelfde hem nooit zal overkomen, ik verzeker een ieder dat het gebeurde de onplezierigste ervaring in mijn 68 jarige leven is geweest

zondag zelf vlucht geboekt bij KLM, in 2 minuten gesprekje met stewardes bij het aan boord gaan maandag, meer begrip ontvangen voor mijn situatie, dan in 10 gesprekken met de professionals van Unive

had 2 vrije stoelen links en rechts achterin en regelde deze voor me, zodat ik af en toe wat languit kon liggen

bedankt Wilma en KWF donatie gezonden, een superengel

ben inmiddels alweer een week thuis en nog in de lappenmand, kan alleen zittend slapen, morgen maar weer naar de huisarts

longfoto's gemaakt en longontsteking geconstateerd links, volg nu peniciline kuur van 7 dagen, hoezo mankeer ik niks ?

Vincent
09-02-2016

Heel tevreden over mijn doorlopende reisverzekering!

Sinds 2009 heb ik mijn doorlopende reisverzekering bij Unive. Ik helaas al twee keer gebruik moeten maken van deze verzekering.

De eerste keer was ik op stage in het buitenland en werd mijn oma ernstig ziek. Unive heeft meteen een ticket terug geboekt, daardoor heb ik haar nog kunnen zien voordat ze overleefd.

De tweede keer moest ik vorige keer onze vakantie helaas annuleren vanwege ziekte in de familie, waardoor we niet bij hen konden logeren. Wederom ben ik heel prettig geholpen door unive. Vandaar dat ik ze van harte kan aanbevelen!

Thomasluethi84
08-01-2016

Prima en snelle afhandeling

Afgelopen kerst was ik samen met mijn vriendin in Zweden. We vlogen met KLM en toen we in Gotenburg aan kwamen bleek onze bagage zoek. Het wad 1 dag voor kerst dus we moesten eigenlijk meteen van het ergste scenario uit gaan. Nieuwe kleding, sokken, toiletartikelen etc. Kosten waren 490 euro. Contact met Univé was diezelfde dag en er werd ons verteld dat we voor 300 euro per persoon aan vergoeding zouden krijgen. We hebben uiteindelijk wat primaire dingen gekocht en uiteindelijk is de schade na 10 dagen terug gestort op onze rekening.

Ik ben zeer tevreden over Univé en ik zou hen zeker aanbevelen als verzekeraar.

Met vriendelijke groeten,

Thomas

M. Moens
16-11-2015

ZEER SLECHT!

Probeer al twee maanden een verzekering op orde te krijgen. De meneer aan de telefoon kan niets doen en degene die het moet doen "heeft geen klantcontact" en staat je dus niet te woord. Niemand neemt verantwoordelijkheid en wat per mail wel bevestigd wordt, wordt niet uitgevoerd.

Uitermate slechte ervaring dus!

Habets
10-10-2015

Zeer slecht!

Afsluiten van kortlopende reisverzekering gaat heel makkelijk! Mocht je echter schade hebben, veel succes! Alarmnummer is niet te bereiken althans je wordt 6 keer doorverbonden en wacht bijna 2 uur. Schade zou binnen 5 werkdagen worden afgehandeld. 4 weken verder kreeg ik een zeer vreemde reactie. Op deze reactie heb ik al 3 keer gereageerd zonder resultaat. Laatste poging vandaag genomen, namelijk indienen van een klacht. Volgende stap is geschillencommissie. Ik zal nooit meer een verzekering afsluiten bij Unive! Te slecht voor woorden!

Daisy
29-09-2015

Heel slecht

Schade gemeld op 10 augustus en nu nog geen tegenreactie. Gelukkig heb ik mijn rechtsbijstand bij een andere verzekering want wordt tijd dat ik onderhand geholpen wordt.

Bij unive ga ik iig mijn verzekeringen opzeggen.

Belle
25-08-2015

Geen polis

Kortlopende reisverzekering afgesloten, premie is afgeschreven maar nog geen polis ontvangen.