Pamela
02-11-2016

OPLICHTERS!

Jarenlang bij Unive, iedere maand betalen en dan heb je een keer iets wat kapot gaat bel je Unive.neeeeee dat valt niet onder de verzekering. WAAR BEN IK DAN IN HEMELSNAAM VOOR VERZEKERD! Per direct opgezegd, stelletje oplichters!

Jolandavdb4
13-08-2016

Regeltjes goeroes

Zal niet teveel loslaten maar unive handeld de zaken allemaal volgens de regeltjes af! Geen enkele binding met de klant alleen maar bezig om geld binnen te harken!

En hahahaha die sterren geven is ook lachen! Een halve ster kan niet,bij hoger gaat het pas verder!

Saadia
09-07-2016

Machts misbruik

Na toevallig drie schades waarvan twee waterschades werd ik een jaar lang voor de gek gehouden. Door inschakelen externe schade expert is het rond. Unive was niet blij dat ik klacht had ingediend. Als straf werd mijn opstal en inboedel opgezegd binnen 6 weken en mijn pakket zou na een jaar eindigden. Daarnaast deden ze melding van 8 schades in twee jaar tijd bij Cis zodat ik nergens meer een nieuwe verzekering kreeg. Bleek dat het niet klopt met voorwaarden. Daarnaast zochten ze allerlei leugens om mij zwart te maken. Is er geen registratiesysteem voor dit soort oplichterij.

Marianne
07-07-2016

Waterschade

Wij hadden een maand geleden waterschade door het plafond heen zo in onze woonkamer en de vloer stond behoorlijk onder water! Heb ik gelukkig foto's gemaakt en gelijk na unive doorgestuurd, kreeg ik 2 dagen later een mail dat we het konden laten maken en de factuur konden opsturen, zo gezegd, ze gedaan en kregen er gisteren een mail dat ze het bedrag zouden overmaken, dus nu nog afwachten hoelang het duurt voordat we het daadwerkelijk hebben maar tot nu ben ik best positief over hoe het gaat!

Sylvana
07-06-2016

Zeer traag

Ruim twee maanden geleden een vochtschade gemeld een mijn plafond in de huiskamer. Het begin was nog hoopvol, ik mocht een schilder gaan benaderen voor een offerte en ik moest een mail sturen met foto's van de schade.

Na het sturen van de mail, hoor je niks meer en moet je zelf erachteraan bellen. Helaas kreeg ik te horen dat er geen akkoord werd gegeven voor de offerte (bedrag was te hoog)en dat er een schade-expert langs zou komen. Die is uiteindelijk geweest (lees: na 3 weken) en heeft een expertiserapport afgegeven aan unive. De expert kwam tot de conclusie dat ongeveer de helft van het bedrag van de offerte legitiem was en dat dit uitgekeerd kon worden. Vervolgens alweer twee weken na dat unive het rapport binnen heeft, nog geen bedrag uitgekeerd. Het antwoord van unive is 'sorry, we hebben het drukker dan gedacht'. Helaas heb ik daar geen boodschap aan. Ik ben verzekerd bij unive, betaal mijn premie en verwacht gewoon een goede afwikkeling. Zo'n ingewikkelde zaak is het niet. Nu heb ik al de pech dat er voor de helft van de offerte een rapport is uitgebracht, maar moet ik ook nog eens heel lang wachten. Contact met unive verloopt alleen maar als je zelf erachteraan belt. Zit er serieus aan te denken, ergens anders een verzekering af te sluiten.

03-06-2016

Ik ben helemaal klaar met Unive

Ik heb al onze verzekeringen bij unive lopen. 2x zorgverzekering, 3x auto verzekering, caravan, doorlopende reis, aansprakelijkheidverzekering opstalverzekering en een all risk inboedelverzekering. Betaal elke maand een aanzienlijk bedrag aan premies daarvoor, tot zover gaat alles goed. Unive plukt daar mooi de vruchten van.

Maar dan.....

dochterlief heeft 3 jaar geleden van haar eigen spaargeld een iphone 5s 16 gb aangeschaft. Die telefoon kostte haar bijna 500 euro. Hartstikke zuinig op, dat apparaat en helemaal verslaafd.

Ruim een maand geleden stoot ze tegen de leuning van de trap en daarbij stuitert de telefoon naar beneden en valt op de plavuizen. Telefoon aan gruzelementen en dochter ontroostbaar. Gelukkig hebben wij een all risk verzekering en dienen de claim in. Univé handelt de schade af en keert direct € 97,80 uit. Begeleidend schrijven van Unive legt uit dat er op mobiele telefoons een afschrijvingstermijn zit van 3 jaar.

Ik heb vervolgens de polisvoorwaarden doorgespit en zie dat als de waarde van de inboedel meer dan 40% van de dagwaarde is de nieuwwaarde wordt uitgekeerd.

Ik heb uiteraard mij vergewist wat zo'n iphone 5S 16GB Gold in de winkel nog moet kosten en dan liggen de prijzen tussen de € 235 en € 275,-. Dat is in mijn beleving meer dan 40% van de dagwaarde.

Toen ik ze naar deze winkels verwees, mocht ik voor die prijs een tweedehands telefoon aanschaffen.

Ik gaf aan dat deze bedragen hoger zijn dan 40% van de nieuwwaarde, dus dan geldt vergoeding van de nieuwwaarde. Zie polisvoorwaaren!

Het antwoord van unive is dat er voor mobiele telefoons een afschrijving staat van 3 jaar.

In de gehele polis staan allerlei uitzonderingen genoemd, maar niets op het gebied van mobiele telefoons. Unive kan ook niet aantonen dat het ergens in deze polis vermeld staat, maar weigert de voorwaarden toe te passen.

Ik ben klaar met Unive. Proberen op allerlei manieren onder hun verantwoording uit te komen.

Er zijn vast wel verzekeringsmaatschappijen die mijn maandelijkse premie willen ontvangen.

Chad, Ron, Bea of wie dan ook. Lees even de voorwaarden in de All Risk inboedeverzekering en geef mij alleen aan waar ik in deze polis iets kan vinden over een afschrijvingstermijn van mobiele telefoons. Als jullie dat kunnen vinden, dan zal ik direct een rectificatie plaatsen.

Annemarieke
27-05-2016

Financiele en papieren CHAOS!

Stapels papier, verander nooit iets in je polis want dan breekt de … los. (zal hier geen vervelende woorden noemen). Niemand kan vinden wie wat fout heeft gedaan. probleem kan pas een maand later 'opnieuw ingevoerd worden' zodat het hersteld wordt. verrekening na verrekening.

Voor het aanpassen van de incassodatum van de 11e van de maand naar de 1e van de maand: 40 kantjes dubbelzijdig aan post door de bus gehad. En dan is alles nog niet rond.

Fijn dat ze een kantoor in de buurt hebben, maar mevrouw kan niet meer dan de gemiddelde callcentre medewerker. Doet er weken over en neemt het mij vervolgens zeer kwalijk 'dat ik haar niet de kans heb gegeven om het voor mij op te lossen' (ik heb de verzekering opgezegd na 4 maanden steggelen).

Toen ik bij vertrek nog een algemene opmerking wilde maken, werd dat niet gewaardeerd. Ik werd onderbroken in mijn zin en stemmig gedag gezegd. (kreeg nog net geen trap na).

Unive… daar plukt u de vruchten van (ja heeeeeel veeeeeel papier!)

Wm
15-05-2016

Univé houdt zich niet aan de afspraken!

Na een stormschade heb ik pas na een jaar akkoord gekregen op herstel van een deel van de schade. De schade kon ik herstellen en de factuur overhandigen aan Univé. Dit is bevestigd via de mail. Echter toen in de factuur indiende trok Univé haar belofte in en hebben zij eenzijdig zonder over en via een ondeskundige schadebeoordelaar de schadevergoeding naar een absurd laag bedrag bijgesteld. De schadebeoordelaar is nooit ter plaatse geweest.

Nu zit ik naast de stormschade ook nog met een financiële schade door schuld van Univé. Verder nooit wat geclaimd en wel flink betalen voor premie.

Univé zijn een stel boeven!

M.E.
11-03-2016

Waterschade CV

In de morgen stonden we met onze voeten in het water van de cv. De CV was in de kast, waar wij een kleding kast en opberging hadden gesitueerd. Bij nadere inspectie, liep het water onder het zeil, tot aan de ingang van de kamer. De stank was echt ongelooflijk. De meeste kleding en spullen onder de cv vernield van het roestwater. Het zeil van onze slaapkamer heb ik er voor een deel uit moeten scheuren, om het te drogen. Dit is al het zoveelste in ons huurhuis. Riool problemen (lees: het riool borrelt omhoog in je badkamer), waterschade van de bovenburen, kapotte buitendeur in de winter. Niks gemeld, maar wel ellende.

Dit was ongekend en omdat ik net de rest aan het herstellen was, niet te verdragen voor ons.

Na het telefoon gesprek met Univé heb ik foto's gemaild en zou er vanmorgen een expert komen. Gelukkig mocht ik het vieze zeil eruit halen, als ik het maar bewaarde. Zo kon ik gister beginnen met luchten. De expert is geweest. Hij heeft de schade naar tevredenheid ingeschat. Hoewel jeugdherinneringen verloren zijn gegaan, kunnen we wel een nieuw zeil leggen en de medische hulpmiddelen vervangen.

De vochtvreters zijn hier de komende tijd niet aan te slepen en er is nog veel werk te verrichten, maar gelukkig kunnen we zeggen dat we de schade kunnen herstellen.

Dank jullie wel Univé voor jullie geruststellende en meedenkende medewerkers aan de telefoon. En bedankt voor de menselijke en deskundige expert. Ben heel blij dat ik deze schade niet alleen hoef te dragen nu.

Annet Ros
03-02-2016

Waterschade

Wij hebben daklekkage gehad De schade aan het laminaat was onherstelbaar Unive gebeld we zijn uitermate vriendelijk geholpen en alles wat we moesten doen werd netjes uitgelegd Dit was onze eerste en hopelijk laatste schade in 19 jaar Ook wij kregen te horen dat er een schade expert langs zou komen Er werd verteld dat ze dit vrijwel altijd doen als de schade boven een bepaald bedrag uit zou komen We vonden dit dan ook niet erg we konden immers laten zien wat er was voorgevallen Binnen 2 of 3 dagen na het betreffende telefoontje over de expert kwam deze ook al langs waarna we diezelfde dag nog telefoon kregen van de expert over het vergoed bedrag Wij zijn dik tevreden over de spoedige afhandeling en de vriendelijkheid en goede uitleg van de medewerkers die ons te woord stonden

HK
19-12-2015

Unive handelt niet klantvriendelijk

Al meer dan 40 jaar klant bij Unive en voorgangers,Camper met een hoop problemen verzekert gekregen,waarvan ik de details jullie bespaar.Schade aan een velux dakraam door inslag van een vuurpijl ,werd niet vergoed er was geen breuk alleen de ruit was lek.Toen ik dreigde bij Unive te vertrekken,toen kon er wel een universeel glas door een plaatselijke schilder worden geplaatst,dit heb ik geweigerd ik wilde er weer een originele Velux ruit in.Niets gehoord zelfs geen expert geweest om de inslag te bekijken.Nu schade aan camper wat mij als ik de schade claim 600 euro over 4 jaar meer premie kost. Nu weer een brief in huis dat er automatisch een buiten de deur verzekering is toegevoegd aan je verzekerings pakket.Als dit klantvriendelijk is weet ik het niet meer. Weer 60euro premie per jaar meer.Men behoort de klant dit te vragen of men dit wel of niet wil,en niet zo'n verzekering door je strot duwen......niet klantgericht dus.Ik ga maar een andere verzekering zoeken,en wat het webteam betreft jullie geven steeds dezelfde antwoorden,bedenk eens iets anders

12-12-2015

Verandering is niet beter dan oude systeem.

Heb 3 verzekeringen lopen bij Unive, deze altijd tot teveredenheid gehad, maar nu men over is gegaan om alles in 1 pakket te stoppen is het 1 grote bende geworden.

Jammer dat het plukken van de vruchten nu alleen nog voor Unive van toepassing is en niet meer voor zijn klanten.

Nu met de feestdagen in het vooruitzicht geen zin om te kijken naar andere verzekeringsmaatschappij, maar ga dat ik januari zeker doen.

Ben altijd zeer tevreden geweest over Unive, maar men maakt er nu een bende van en het probleem komt bij de klant te liggen die er zelf continu achteraan moet en dan zelfs nog foute mailings ontvangt en zelfs helemaal niks via de post, terwijl ik dit wel heb aangegeven.

Medewerkers via de telefoon wel vriendelijk en proberen het wel op te lossen en uit te leggen, maar ook daar kwamen we niet uit.

Probleem ligt 100% bij het nieuwe systeem van unive, maar de klant moet wel zelf overal achteraan, en dan nog kom je er niet uit.

K. Rozema
08-12-2015

Unive uit de gratie; inboedelverzekering droevig

Ja ook ik werd geconfronteerd met een fikse verhoging van mijn inbooedelverzekering, nu genoemd woonverzekering. Van €41,40 naar €160, 69. Ik kreeg een "prachtige" uitleg: de premie voor een appartement zou volgens unive al jarenlang veeeel te laag zijn geweest en dat hadden ze nu maar even rechtgetrokken. En verder was de verz. Nu opgedeeld in meerdere modules: nu apart voor buiten, waar apart extra premie nu voor betaald moet worden. Te gek voor woorden!

Joop
01-12-2015

Bijna ongelooflijk hoe zij klanten behandelen

Door bliksem inslag bij ons in de buurt hadden wij schade aan elektronische apparatuur.

door het foutief invullen van het schade formulier blikseminslag i.p.v inductie schade, zijn wij geroyeerd.

via een Advokaat en KIFID (financiële klachten instituut) zijn wij uiteindelijk in het gelijk gesteld.

Maar een sorry of een onkostenvergoeding hou maar.

A.H.J. Luimes
04-11-2015

Univé zegt het met bloemen!

Update.

Na de snelle reactie van het Univé web team, ben ik vrijdag 30 okt. toch nog even naar het kantoor van Univé Varsseveld geweest om mijn verhaal nogmaals te doen.

Ik werd begripvol te woord gestaan en mij werd oprecht excuus aangeboden.

Er was inmiddels een brief onderweg dat het grootste deel van het schadebedrag werd overgemaakt en dat ik de reparatie door de aannemer kon laten uitvoeren.

Na het indienen van de nota wordt ook het resterende schadebedrag overgemaakt

Met een goed gevoel en een VVV cadeaubon ben ik gelijk langs de aannemer gereden en deze begint morgen (5 nov.) met de werkzaamheden.

Bij thuiskomst bleken er i.d.d. 2 brieven van Univé in de bus te zitten.

Vanmiddag, na thuiskomst van mijn werk, stond er een grote bos bloemen bij de achterdeur van Univé Oost, met de boodschap "Excuses voor het ongemak".

Mensen van Univé, hartelijk bedankt hiervoor.

Dit mag dan ook wel even gezegd worden.

Met vriendelijke groet,

A.H.J. Luimes

Hengelo (Gld)

Harm
04-08-2015

Unive is goed in factureren

Unive blijkt uit verschillende onderlingen te bestaan en dit levert keer op keer problemen op voor mij omdat ik panden heb die verzekerd zijn in verschillende provincies.

Er is mij beloofd alle verzekeringen nu bij 1 onderlinge onder te brengen, echter gister bleek mij dat dit weer niet is gebeurd... Het kan pas per 01-01-2016 georganiseerd worden, terwijl ik dit al in december 2014 had geregeld.

Ook was in het verleden de helft van mijn verzekeringen ineens uit het systeem verdwenen.... Hier heb ik overigens wel 1000x excusus voor gekregen.

Kortom, de communicatie tussen de onderlingen is knudde met een dun rietje.

De laatste keer dat ik gedeclareerd heb is in 1997 geweest. Recent heb ik een ander een kleine schade berokkend. Ik heb op een logeeradres een raam open laten staan en niet op de uitzethaak gedaan, waarna het raam open gewaaid is en de ruit kapot is gewaaid.

Tweemaal gebeld met Unive, maar dit valt niet onder de aansprakelijkheidsverzekering omdat 'de wind het gedaan heeft en niet ik...' Ik heb al bijna 20 jaar niets gedeclareerd, maar wel betaald. De incasso gaat wel altijd goed overigens.

Daarbij lijkt het dat Unive een klein toegankelijk kantoor is, echter bij schade-afhandeling verwijst men naar de schade-afdeling in Assen. "Die beoordeeld, wij hebben er geen invloed op, maar we moeten u wel eerlijkheidshalve vertellen dat u weinig kans maakt" Zodoende worden de medewerkers bij de onderlingen uit de wind gehouden en ben je alsnog overgeleverd aan de grillen van een enorm bedrijf. Niks kleinschalig en klantvriendelijk.

“Wij gaan er niet over meneer”. Zo word je als trouwe klant tegenwoordig geholpen.

Ik ben klaar met Unive. Deze sponsor gaat moeite doen om Unive te verlaten en het sponsorcontract te verbreken.

Fam van Wingerden
10-07-2015

Univé daar pluk ik de wrange vruchten van

Nadat ik een bewustwordingsbrief heb ontvangen van Univé ben ik me bewust geworden van het feit dat ik maar beter elders het hele pakket verzekeringen, na 35 jaar trouw betaald te hebben aan Univé, elders kan gaan onderbrengen.

Vorig jaar 20 maart een keukenbrand gehad. Dit is zo ontzettend traag afgehandeld dat wij pas in oktober alles rond hadden en konden gaan beginnen met onze benedenverdieping op te knappen en de keuken te vervangen. Uiteindelijk hebben wij onze rechtsbijstandverzekering in moeten schakelen om een beetje voortgang in de zaak te krijgen (nb ook van Univé).

De nasleep van de brand was nog erger dan de brand zelf. Diverse excuses ontvangen van Univé. Wij waren gezien deze ervaring al van plan om de verzekeringen weg te halen bij Univé maar hebben dat uiteindelijk toch maar niet gedaan. Snel vergeten zo'n ervaring en gewoon weer netjes betalen.

Totdat we op 21 mei een bewustwordingsbrief ontvingen van Univé ivm het aantal meldingen mbt de rechtsbijstandverzekering vanaf 2003. Ik heb de brief eerst 2 weken laten liggen alvorens te reageren, zo boos was ik!

Alsof ik me niet bewust ben dat zowel ikzelf als mijn vrouw met ontslag / reorganisatie te maken kregen en dat daar een hoop juridisch touwtrekkerij bij te pas komt. Ook ben ik me bewust van het feit dat wij een aantal jaren geleden onze caravan ter reparatie hadden aangeboden terwijl de caravanfabrikant failliet ging. Caravan in beslag genomen. En zo kan ik u nog meer ellende opnoemen wat wij de laatste jaren over ons heen hebben gehad. IK BEN ME DAAR HEEL GOED VAN BEWUST!

In de brief staat tevens dat een telefonisch advies niet wordt meegenomen als melding. Dat is bij mij echter wel gebeurd. Als we het aantal meldingen eraf halen van het aantal dat in de brief wordt genoemd, klopt het totaal niet. Om kort te gaan de brief die wij hebben ontvangen is onterecht!

Vorig jaar hebben we nog overwogen om de zorgverzekering bij Univé onder te brengen, maar ik ben heel blij dat we dat uiteindelijk niet hebben gedaan. Stel je toch voor: je komt te vaak bij de dokter en je krijgt een brief van Univé om je bewust te maken van het feit dat je ziek bent en daarom te vaak bij een dokter komt.

Nee, Univé daar wil ik geen wrange vruchten meer van plukken.

Carm
08-07-2015

Van niet in de polis naar wel in de polis, maar voor ons 3 maandjes te laat

Inmiddels zijn we al wat jaren verzekerd bij Univé. Sinds dat we een eigen koophuizen hebben maar gekozen voor de all-risk.. Je weet maar nooit.

Tot ons grote verbazing spatte een paar maanden geleden onze hele (glazen) douchwand uiteen. Glasschaden zit ook in de all-risk verzekeringen dus we dachten hiervoor verzekerd te zijn. Maar helaas dacht Univé hier anders over.. We kregen niets vergoed.

Vanaf 1 juli gaat de nieuwe polis in. Natuurlijk kreeg ik deze weer netjes opgestuurd met de acceptgiro toegevoegd. Bij het nalezen van de nieuwe polis blijkt ook Univé het voorval met de douchwand een twijfelgeval te vinden. Wat blijkt; vanaf 1 juli 2015 is de douchwand meeverzekerd!

En wij? Wij zijn niet benaderd voor een excuses dat ze met terugwerkende kracht toch ook inzagen dat een glazen douchwand onder glasschaden valt. Laat staan dat we deze schaden alsnog vergoed krijgen.

Univé had het destijds met ons over wederzijds vertrouwen. Persoonlijk interpreteer ik dat vertrouwen heel anders!

Dhr. Barten klantnmr: 2306597

Hanny en dick
29-05-2015

Schade door bliksem kan niet vastgesteld worden?

Wij zijn al meer dan 30 jaar klant bij Unive en hebben zo'n beetje alle verzekeringen bij hen lopen. Nu hadden we in maart een vervelend voorval: we zaten te eten om de tafel toen het heel donker werd en we ineens een harde knal hoorden en een vallend geluid: een blikseminslag. Het duurde even toen we later ontdekten dat er een stuk van de buitenvensterbank af was gesprongen. De vensterbank kende geen achterstallig onderhoud - wat te lezen is in een rapport van de monumentenwacht omdat ons huis een gemeentelijk monument is. Het afgevallen puin hebben we laten liggen waar het gevallen was. Schadeexpert erbij, offerte bouwbedrijf mogen opvragen en wat denk je: zonder enige toelichting een afwijzing omdat het "verband niet kon worden vastgesteld". Nee, brand- en schroeiplekken zijn inderdaad niet te vinden op een stenen buitenvensterbank. Welk verband zou er dan te zien moeten zijn? We voelen ons niet erg serieus genomen met deze schadeafhandeling! De schadeexpert was niet geïnteresseerd in het rapport van de monumentenwacht terwijl we het wel hebben genoemd. hanny en dick

Janines
25-02-2015

Bar slecht

Wij hebben voor 5 euro extra per maand een verzekering afgesloten zodat ook de schade door ons kindje veroorzaakt vergoed word. Nu heeft zoonlief de tv kapot gemaakt. Beeldscherm kapot. We kregen zon belachelijk laag bedrag terug. Ja want de eerste 100euro is eigen risico. Waar ons overigens niks van bekend was. In de brief stond ook nog ff vermeld dat we meer dan het gemiddelde aan schadeclaims hadden ingediend. 3 in 2 jaar en dan ook nog in dreigende taal. Een evt volgende schade zou kritisch bekeken worden en er zullen aanpassingen worden gedaan azn de voorwaarden. Alsof wij de boel bedonderen. Na 5 jaar trouwe klant met 5 verschillende verzekeringen did trouwens nog nooit niet zijn betaald. Incasseren kunnen ze wel..maar zodra je hen nodig hebt komen ze met dit soort onzin. Sorry hoor dat we niet perfect zijn en ons kind weleens iets stukmaakt. Daarvoor hadden we tenslotte die extra verzekering ook afgesloten. Oh ja en schade aangericht door huisdieren laten ze je gewoon in de stront zakken. Heb ff info verzameld..maar bij de meeste word dit wel gewoon verzekerd. Unive wij voelen ons opgelicht doof jullie.