Mandy
17-01-2020

Wordt steeds minder

Unive zorg wordt steeds slechter. Standaard wordt er verwezen naar apotheker bij medische noodzaak terwijl deze verwijst naar verzekering. Rekening niet gecontracteerde internist die lager is dan bijvoorbeeld amc, voor zelfde behandeling wordt niet volledig vergoed ondanks 100% vergoeding in verzekering. Je kan hierover in protest gaan maar bereiken doe je toch niets.

Daantje
05-01-2020

Alternatieve budget zorgverzekering naar beneden bijgesteld

Helaas is de vergoeding voor alternatieve geneeswijzen en osteopathie voor 2020 naar beneden bijgesteld en is osteopathie verdwenen uit het onderdeel Houding Beweging Sport.

Nico
21-12-2019

Voor mij een top zorg verzekering

Ik heb helaas heel wat ziekenhuis bezoeken gehad maar heb hier totaal geen problemen mee gehad met Unive kwa vergoedingen alles ging gewoon perfect zoals je hoopt , dus zonder gezeur van de zorg verzekeraar over facturen , ook met de tandarts en fysiotherapie niks geen problemen dus ik ben zeer tevreden met Unive als zorgverzekering , het enig minpuntje vind dat met de komst van het nieuwe verzekering jaar Unive wel erg laat is met het contracteren van alle zorgverleners het is nu als ik dit schrijf 21 december en ik weet nu nog steeds niet of het AMC waar ik voor cardiologie in behandeling ben wel gecontracteerd is voor 2020 en dat is wel heel jammer dat kunnen ze toch wel eerder allemaal bespreken ? want ze weten natuurlijk het hele jaar al dat er weer gecontracteerd moet worden voor het nieuwe jaar en dat klanten graag op tijd willen weten of hun zorgverlener er volgend jaar weer bij zit , want anders moet je gewoon op tijd een andere keuze voor zorgverzekeraar maken en dat niet op oudejaarsavond nog eens moeten beslissen dit is voor mij wel een punt ter verbetering voor Unive hopelijk maken ze hier werk van volgend jaar

Geesje
22-10-2019

Slecht zorgverzekeraar

Ik ben zeer ontevreden over de communicatie met Univé. Ze komen niet de afspraken na, medewerkers die ik heb gesproken zeer onkundig en voordat je iemand te spreken krijgt moet je al heel veel vragen beantwoorden en vervolgens worden dezelfde gegeven weer gevraagd. Ben bijzonder ontevreden. Totaal geen inlevingsvermogen. Voor mij geen Univé.

01-05-2019

Verstand van zaken.geenzins

Getracht via de de website en telefoon een zorgverzekering af te sluiten, daar ik in het buitenland woon en weer in Nederland aan het werk ga. Wat krijg ik van de eerste dame te horen" Het klopt dat u zich niet kunt aanmelden via de website daar Univé alleen in Nederland ingezetene personen verzekerd." Tweede poging via het nummer van de zorgafdeling (072 527 75 95) . "nee bij mij bent u verkeerd, ik ben van de autoschadeafdeling. un mag dan even nummer 0592-395595 bellen" Doorverbinden doen ze niet aan. Het nummer gebeld en jawel. " nee hoor bij mij bent u verkeerd, u moet het nummer van de zorgverzekeringsafdeling hebben. Alle drie de gesprekken zijn voor scholingsdoeleinden opgenomen ZONDER dat men er bezwaar kan tegen maken! Service voor het afsluiten gelijk 0,0 Wat wordt het na afsluiten.

Laura
12-04-2019

Zorgverzekering

Aan de telefoon werd mij verteld dat mijn medicijnen met medisch noodzaak worden vergoed. later krijg ik een brief dat ik alsnog moet betalen ook als ik medisch noodzaak van een arts heb gekregen. als ik hier later over bel word er niks opgelost en overstappen in het nieuwe jaar kan natuurlijk niet meer.

raar dat er aan de telefoon word verteld dat alles vergoed word en vervolgens mag ik er zelf voor betalen.

Egbert
19-03-2019

Zorg niet uitbetaald

Ik ben voor de 3de x geopereerd aan een hernia de ziekenhuizen konden mij niet meer helpen aangezien de kans op verlaming te groot was

nu heb ik uiteindelijk een kliniek gevonden die mij kon helpen

toen gelijk unive gebeld met de vraag of deze kosten vergoed zouden worden uitgelegd waar ik geopereerd zou worden door wie en wat voor methode ze gebruikten mij werd toen verteld dat er geen 100% maar 70% vergoed zou worden omdat het geen gecontracteerde kliniek is de operatie kost ruim 12.000 euro dus 70% zou al een groot bedrag zijn dus op elke manier de centen bij elkaar geraapt in de stelling dat ik zelf 30 % moest betalen

30 % nog steeds veel geld maar ik lag inmiddels al 5 maanden languit kon niet lopen of staan of zitten

dus toch maar de operatie doorgezet omdat het zo niet langer kon

nu krijg ik na mijn operatie een brief thuis van unive dat ze niet uitbetalen

oftewel veel plezier ermee foutje van ons maar niet ons probleem

bel je ze om ergens zeker van te zijn dan nog draaien ze het zo terug

echt heel slecht

Maartje
04-03-2019

Asociale onproffesionele organisatie

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Altijd zeer tevreden geweest over Unive totdat ik afgelopen januari 2019 ben overgestapt van zorgverzekering tandbest naar tandbeter. Daar begon het geneuzel en ellen lange van het kastje naar de muur worden gestuurd. Er moeten vragen worden beantwoord door middel van een tandheelkundige selectie. Nu waren de geplande behandeling voor 1 kroon al bekend vorig jaar zo ook de orthodontie voor mijn kinderen. De kroon werd door minimaal 5 verschillende klantenservice medewerkers afgewezen ( meer dan 10 telefoontjes inmiddels ) omdat dit niet tijdens de selectie zou zijn vermeld. In de polis staat duidelijk vermeld bij 2 of meerdere kronen. Uiteindelijk na meer dan 6 verschillende medewerkers te hebben gesproken en minimaal 4 verschillende antwoorden te krijgen doorverwezen naar de afdeling klachtenmanagement. In eerste instantie krijg ik een excuus voor al het ongemak want ik heb helemaal gelijk het staat in de polis en de kroon moet worden vergoed. Ondertussen heb ik zelf om uitstel moeten vragen voor het betalen van de factuur. Tot op heden nog niet vergoed maar loopt ( krijg ik al tig keer als antwoord). Volgende rekening dient zich aan voor orthondontie van mijn 2 kinderen 2x € 530,16 geen klein bedrag. Hiervan krijg ik terug dat er € 0,00 zal worden vergoed aan mij. Wederom gefrustreerd, boos met een onterecht, zeer onbehaaglijk gevoel weer bellen met de klantenservice. De dame waar ik altijd naartoe kan bellen van de afdeling klachtenmanagement is er niet. Ik spreek met een dame van de klantenservice iemand die mij voor het eerst het gevoel geeft dat ik serieus word genomen. Zij verteld mij dat ik vanuit de zorgverzekering Tandbest die ik vorig jaar en de jaren daarvoor had nog recht heb op het resterende bedrag van bijna € 400 euro voor orthodontie. Het advies om via de app opnieuw de declaratie in te dienen. Het resterende bedrag zal dan worden overgemaakt op de rekening. Een week later namelijk afgelopen vrijdag 1 maart 2019 krijg we mail dat zij wederom € 0,00 euro van beiden declaraties vergoeden. Vandaag weer gebeld met de afdeling klachtenmanagement en krijg ik te horen op een hele nonchalante manier dat er geen recht is op vergoeding. Omdat wij de duurdere verzekering hebben afgesloten en hierbij niets is aangegeven in de lijst over een behandeling voor orthodontie. Het is echt niet te bevatten en ik voel mij zo vreselijk onterecht en asociaal behandeld. Ze moeten bij Unive gratis een stresscounselor aanbieden bij iedere af te sluiten verzekering aan te bieden. Het geeft een vreselijk onbehaaglijk gevoel alsof je in een zeer slechte B film zit. Op mijn vraag wat nu het voordeel is dat ik een duurdere verzekering van € 60,- per maand meer heb afgesloten en betaal en er geen enkele tandarts of orthodontie rekening zal worden betaald voor dit jaar 2019. Krijg doodleuk als antwoord 'NIKS'. Nog nooit heb ik zo'n onprofessionele en niet betrouwbare organisatie als deze meegemaakt. Ik voel me niet serieus genomen, en geholpen en bij deze een dief van mijn eigen portemonnee. Unive zal in ieder geval mijn extra € 60,- per maand aan premie die ik betaal opstrijken en mij kost het meer geld. Mijn oude verzekering mag ook niet alsnog terug worden afgesloten. Was ik maar nooit overgestapt dan had ik en minder premie per maand betaald en waren mijn rekening zonder problemen gewoon vergoed. M.Rozie

Lukas
01-10-2018

Zorgverzekering

Mijn schoonmoeder is verzekert bij Unive zowel zorg als overige verzekeringen. Omdat zij er zelf niet meer toe in staat is onderhoud ik het contact als er iets betaald of geclaimd moet worden en spreek uit ervaring dat het ook anders kan omdat ikzelf elders verzekert ben. Na lekkage bleek het een lange weg voordat Unive gedeeltelijk de schade wilde vergoeden. Maar met de zorg verzekering is ook erg moeilijk te communiceren. Unive stuurt de rekening via een oud email adres en ook de herinnering wordt daarnaar toe gestuurd, de laatste herinnering sturen ze uiteindelijk dan toch maar per post. Om dat te wijzigen blijkt een ondoenlijke zaak. Kortom brand je vingers niet aan deze waardeloze club.

Michel
12-06-2018

Uitgeschreven zorg

Heb in december mijn takenpakket verhoogd naar zoals beschreven tandpakket best. Geen probleem zou je zeggen. In januari het verschil van 41 euro automatisch van mijn rekening afgeschreven. Premie februari is correct via automatisch betaling gedaan en de premie was dus goed .Tot zover gaat het goed tot ik een nieuwe polis toegestuurd kreeg waarin ik zelf als hoofdverzekerde sta gewoonweg van de polis was verdwenen. Zonder mijn medeweten o.i.d. niet meer verzekerd dus.toen begon het gezeik met unive. Ze willen niets begrijpen van wat ik uitleg over deze situatie , maar wel allerlei rekeningen sturen tot wel 1455 euro aan toe terwijl mijn maanpremies gewoon zijn betaald. Snapt u het nog nou ik niet, maar voorlopig zeggen ze dat deze rekening gewoon klopt.?. Zometeen maar weer eens bellen met deze hersenloze verzekeraar die totaal niet met je meedenkt.

02-05-2018

Ten onrechte factuur voor medicatie.

Ik ben recent opgenomen geweest in het ziekenhuis en na ontslag moest ik medicijnen ophalen bij de ziekenhuis apotheek. Deze medicijnen waren mij voorgeschreven door de neuroloog en ZEER belangrijkrijk voor mijn gezondheid. 2 weken later krijg ik een factuur van Univé voor deze medicijnen. Ik moet de medicijnen zelf betalen. Een behoorlijk bedrag! Een netten klacht brief gestuurd waarin ik de situatie uitleg. Geen response. Schandalig. Wat een **** bedrijf. Volgend jaar gaan m’n vrouw en ik direct naar een andere verzekeraar.

Dirk
29-04-2018

Onterechte factuur

Begin april een dubbele factuur ontvangen vallende onder eigen risico, een betrof een farmacie factuur en de ander een factuur van een ziekenhuis uit Breda, waar mijn vrouw zou zijn geholpen. Deze behandeling heeft nooit plaatsgevonden en de factuur was ook onterecht. Ik heb het ziekenhuis gebeld en deze gaven de fout toe en Unive kan een credit-nota verwachten. Dit heb ik ook doorgegeven aan de afdeling administratie van Unive, die adviseerden mij om het bedrag toch maar te betalen, maar dat heb ik niet gedaan en heb het verschuldigde bedrag gestorneerd. Ik moet alvast maar gaan betalen voor iets wat nooit heeft plaatsgevonden en als ik geluk heb, krijg ik het geld terug. Ik heb nog niet een medewerker (ster) aan de telefoon gehad die mij vertelde van, maak u geen zorgen, wij gaan dit voor u uitzoeken. Ook Unive denkt eerst wij en de klant zoekt het maar uit, schandalig! En tot mijn verbazing stond er weer een bericht in mijn postvak, dat ik binnen 14 dagen de factuur moet gaan betalen, desnoods met een betalingsregeling, alsof ik dat bedrag niet kan betalen! Eind van dit jaar maar snel een andere verzekering zoeken. Unive, een maatschappij van oenen en graaiers

Bianca
21-12-2017

Recht op declaraties maar unive geeft geen gehoor

Mijn dochter van 10 jaar moest naar de podoloog,kosten 185€die ik voldaan heb aangezien unive zegt dat ze niet aanvullend verzekerd was.Ongeveer 8x een medewerker gesproken om uit te leggen dat kinderen onder de 18 meeverzekerd zijn met hun ouders en ik aanvullend verzekerd ben!Nu meer dan 2 mnd bezig om nog steeds mijn geld terug te krijgen,brief zoek etc allemaal smoesjes en niemand snapt er iets van,maar ze proberen het niet op te lossen,terugbel afspraken komen ze niet na.Langs kantoor geweest,van het kasje naar de muur dus.In Januari ga ik mezelf eens te raden of ik wel bij unive blijf.het begint een rommeltje te worden bij unive.Niemand is gerechtigd om stappen te ondernemen en je krijgt steeds een ander verhaal.

Marjolein
01-09-2017

Afwijzen declaratie om format factuur

Ik heb erg slechte ervaring met unive. We zijn bezig met een heel zwaar traject in Amerika om kinderen te kunnen krijgen. Dit heb ik van te voren met unive besproken en deze hebben aangegeven dat het bedrag dat in Nederland een ivf behandeling kost ook in dit geval zou worden uitgekeerd. Helaas blijkt dit niet het geval. Ik krijg nu niets terug omdat volgens unive de factuur er niet uit ziet zoals zij hem willen hebben. In plaats van te helpen schepen ze me af met een melding over de layout van het document. Als ik hierover een gesprek probeer te voeren krijg ik geen response. Ik moet dit volgens unive maar accepteren. Het is ( en dit was letterlijk wat er gezegt werd) niet hun probleem.

Gerrit
25-06-2017

Wat een slecht bedrijf met zeer slechte service

Ik heb bij unive tandbeter pakket tot dat ik er na de tandarts er achter kwam dat ik niet meer gedekt was vanwege een niet te incasseren polis op me prive rekening en zonder bericht hebben ze mij afgesloten van tand beter pakket die heb ik overigens al 10 jaar en kan me pas weer verzekeren na een half jaar kosten spoed bezoeken tandarts €1200 euro 2 maanden later heb ik een schade geval van een glazen plaat aan de muur die door de hitte was losgeraakt van de bevestiging recht op me computer imac 27 inch scherm aan diggelen. en heb inboedelverzekering met glas ook al 7 jaar schade word wederom niet vergoed kosten € 750 euro weer even later rijd ik met een van me 2 bestelbussen tegen een andere auto ook maar ik dacht ben toch al risk verzekerd geen probleem. de kosten die ik krijg als ik die schade meld van +- rond 900 euro is 1300 euro per jaar dat ik dan meer ga betalen NOU UNIVE ALS JE DIT LEEST WEES COULANT EN DOE WAT WATER BIJ DE WIJN

Verder probeer je te bellen maar je kan net zo goed bellen en eerst boodschappen gaan doen voordat je aan de beurt bent,en laat nou ook nog uitgerekend vandaag mijn unive niet bereikbaar pffff

Huib
02-05-2017

Unive bepaalt de regel, de verzekerde moet gehoorzamen.

Univé zit nog steeds vast in haar regeltjes en heeft alle menselijkheid afgezworen. Het versturen van een zorgoverzicht kost bij hen vier werkdagen maar het incasseren van de nota is dan al geregeld. Dat is nu eenmaal ons systeem is de reactie. In plaats van vruchten kun je bij Univé volop frustraties plukken.

13-12-2016

Administratieve puinzooi en geen medewerking

Wij zijn sinds 2015 bij Unive verzekerd voor zorg (zorgverzekering) de grootste fout die we hadden kunnen maken!

- facturen per post en digitaal komen niet overeen met elkaar! Het is ook erg onoverzichtelijk. - Afspraken die je maakt worden niet nagekomen en na hier 3x over nabellen, excuses krijgen de 4e keer plots zeggen dat het allemaal onze fout is, niks mogelijk en geen medewerking willen verlenen. - Schakelen een deurwaarder in zonder de rekening te hebben gestuurd. Na een boze brief een telefoontje krijgen met nederige excuses, beloven op papier bevestiging te krijgen en een overzicht van de werkelijke bedragen. Na twee maanden slechts van de deurwaarder een email krijgen dat het dossier gesloten is. Na 4 maanden van Unive nog niks gehoord. - Nu over willen sluiten en een weigering krijgen van Unive omdat er nog rekeningen open staan. Wederom een brief gestuurd en gevraagt om een overzicht. Nu reactie terug, een overzicht kunnen ze op dit moment niet laten zien / overhandigen maar als ik over wil stappen moet ik wel voor 1 januari het door hun opgegeven eindbedrag betalen.

Mijn conclusie : Ze maken er een financiele puinzooi, hebben het niet op orde en als je het geregeld wil hebben en vraagt om medewerking om de door HUN ontstane puinzooi kloppend te krijgen en te regelen . dan krijg je mensen aan de telefoon en achter de mail die totaal geen sprankeltje klantvriendelijkheid en respect kunnen opbrengen.

Voor mij is Unive een keiharde no GO!

Spijt als haar op me hoofd dat we ooit bij CZ weg zijn gegaan na 20 jaar.

Johanna
09-12-2016

Zeker een afrader!

Ze geven keer op keer verkeerde informatie over je vergoeding waardoor je dus met een behandeling begonnen bent en het later helaas tóch niet vergoed krijgt. Ze geven later hun fout wel toe, dat ze niet alle informatie hebben gegeven waaraan ik moest voldoen, maar ik zat met het geld wat ik moest betalen en dat was mijn probleem. Het heeft mij 10 ! maanden gekost en heel veel telefoontjes en geklaag om dat geld terug te krijgen en ik kreeg nog geen eens een bos bloemen voor het op onthoudt. Ook zeggen ze dat je bij een zorg geregeld polis altijd op alle spoedcentra vergoeding krijgt, maar dat werkt niet als je vanuit die spoed opgenomen wordt op een afdeling in een ziekenhuis waar ze geen contract mee hebben. Nadat ze dat tegen mij hadden toegegeven hebben ze die info nog steeds niet aangepast.

Verder hebben ze er nu zo juist weer een potje van gemaakt, ik vroeg of ik iets vergoed kreeg uit de basis en hoeveel procent dit dan was. Dat ik het van uit de basis vergoed zou krijgen was haast al wel zeker, maar toch zeiden zij dat het uit de aanvullende kwam, later zeiden ze dat het uit de basis kwam en dat ik 80% vergoed kreeg omdat ze geen contract hadden met de aanbieder, terwijl ik een zorg vrij polis heb. Bleken ze nooit te hebben gekeken naar mijn polis!

Samantha
25-11-2016

Unive de beste zorgverzekering voor mij!

Unive heeft mij heel goed geholpen met wat voor zorg dan ook!

Adrie
19-11-2016

Gewoon goed

Gewoon een goede verzekeringmaatschappij met goede dekking. Vlotte uitbetaling en snelle reacties