Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik ben speciaal naar vgz overgestapt omdat ik zwanger was, maar zou het niemand aanraden. Dingen die bij andere zorgverzekeraars wel vergoed worden, zoals bepaalde cursussen, een Tens apparaat voor tijdens de bevalling en een uitgebreid kraampakket (dus niet de standaard zooi die VGZ opstuurd) worden bij VGZ NIET vergoed. Ik baal we onwijs van dat ik overgestapt ben naar VGZ.
Administratie is een puinhoop of ze doen alsof ze gek zijn om niet uit tehoeven keren. Ieder nieuw jaar wordt mijndochter uit de dekking voor orthodontie gegooid. Je kan bellen wat je wilt maar intelligent leven aan de ksnt vgz. Dan moet je dus een officele klacht indienen. Ondertussen blijven de rekeningen komen.
Premie automatisch incasseren konden ze ook al niet.
Incompetente medewerkers zeer ongeschikt en totaal niet invoelend .
Ik heb een jaar lang een tandartsverzekering gehad. Er zou tot 250 vergoed worden. Ik heb mijn tandartskosten netjes gedeclareerd en vervolgens ontvang ik slechts 1,30 euro terug. VGZ is zeer slecht te bereiken, dus ik heb de strijd inmiddels opgegeven. Ik ben zeer blij dat ik inmiddels ben overgestapt en raad VGZ dan ook af!
VGZ weigert als je van te voren vraagt of een bepaalde cursus gedeclareerd kan worden dit aan te geven. Het antwoord: declareer maar gewoon en je ziet vanzelf wel of het gedeclareerd wordt.
Echt schandalig vind ik dit.
Moet continu achter ze aangaan/ beloven terug te bellen maar komen de afspraken niet na/ lange wachttijden als je ze zelf wil bereiken >15 min.
Zeer passief!
Nog nooit zn slechte verzekering mee gemaakt. Totaal niet mee denkend, er wordt gezegd dat je met ‘spoed’ wordt terug gebeld vier weken verder en nog geen telefoon. Je moet er zelf telkens achter aan. Je wordt weg gedrukt, krijgt de voicemail of het is allemaal je eigen fout. Wat een waardeloze verzekering.
Mijn hele leven al bij VGZ,
Ik wilde graag info over mijn verzekering, naar mijn idee betaalde ik teveel. En wilde graag weten wat ik evt. kon laten vallen. Omdat ik hierover twijfelde en niet meteen wist wat het beste in mijn geval zou kunnen zijn, (daarom nam ik o.a. ook contact op.)
Ik heb het even niet zo duidelijk, omstandigheden: Man en moeder onlangs overleden. Dit vertelde ik ook. Geen condoleance, geen begrip, alleen maar ongeduld, en na een kwartier, kreeg ik te horen, ik zit nu al een half uur met u aan telefoon en u weet het nog niet
Vanaf de 1e minuut een onprofessionele tante.
Ik stap in ieder geval over op een andere verzekering.
Moeder per 12 januari in verzorgingstehuis na overlijden man. Je moet gewoon een heel jaar aanvullende verzekering betalen omdat polis in december verlengt is. Niks meedenken met de klant of begrip dat er veel op je afkomt als er iemand overlijdt en je een opname moet regelen, gewoon lekker innen.
Onbereikbaar en onbetrouwbaar,alleen te bereiken met uren aan de telefoon te hangen op per papieren post(waarom hebben we ook alweer e-mail) want dan kunnen ze je beter helpen, maar helpen doen ze je sowieso niet, medewerkers kunnen alleen herkauwen wat je zelf ook kunt zien, kunnen geen fouten en problemen oplossen.Als je een rekening van december hebt wordt deze niet bij je eigen risico van het afgelopen of nieuwe jaar gerekend,een en al gesjoemel
Goedemorgen,
Eigenlijk sinds begin van Zorgverzekeringswet (ZVW) 2006 ben ik trouw klant bij VGZ. Ik ben nu rond aan het checken om over te stappen. Reden, duur en beperking aan opties (pakketen). Qua service en afhandeling van declaratie hoef ik niets te doen. Alles overzichtelijk.
Gr,
Selam
Kreeg hele goede uitleg over ziektekostenverzekering vergeleken met andere ziektekostenverzekeraars , vol lof?
Ze hebben een behandeling afgewezen en weigeren dit schriftelijk te bevestigen. Na mijn klacht 3 keer online en 1 keer aangetekend krijg ik geen antwoord. 4 keer gebeld, en 4 keer beloofd op antwoord maar nooit gekregen. Aangemeld bij SKGZ en na 5 weken krijgen zij ook geen antwoord waarom de behandeling afgewezen is en hebben ze het nieuwe materiaal niet bekeken.
Twee keer declaratie ingediend. Twee keer afgewezen. Na eerste keer afwijzen de juiste documenten vertaald en opgestuurd, met dezelfde reden afgewezen.
Op de site staat binnen 6 werkdagen behandeld, was na 2 weken. Telefonisch werd tevens wel beloofd dat er geen afwijkingen waren en dat ik het bedrag mogelijk zou ontvangen, niet gebeurd dus.
Vervolgens klacht ingediend, niet op gereageerd. Op de site staat dat klachten binnen 14 dagen worden behandeld en als het langer zal duren dan krijg je daar wel bericht over, maar na 20 dagen nog steeds niets. Inmiddels een tweede klachtenformulier ingevuld. Ook geen reactie.
Al jaren bij hun verzekerd, nog nooit zo veel problemen mee gehad als afgelopen 2 jaar. WAAARDELOOS.
I am dealing with them for 6 months now to claim back the money of my surgery. Every 2 weeks I am calling them (they never contact me), for update and they always figure out something new, something is missing from their side etc. So much effort and time I already have in my claim with no success.
Super slecht, totaal geen kennis in huis mbt vragen over declaraties en bedragen die niet vergoed worden. Er wordt gewoon gezegd neem maar contact op met het betreffende bedrijf terwijl je verzekering toch echt bij de vgz loopt. Je zou verwachten dat je dan wel een antwoord op je vraag zou krijgen wat er wel en niet vergoed wordt toch? als ik vraag naar een collega die mij wel kan helpen wordt er gezegd: let op: dan kunt u de verbinding verbreken en opnieuw bellen. Ja natuurlijk had net 13 minuten in de wacht gestaan. Nee mvr kon mij niet doorverbinden. Tja er is wel een groot verschil tussen niet willen en niet kunnen natuurlijk. Dikke onvoldoende vgz! een tip: zorg voor mensen met kennis van het product ow en leer ze hoe ze ene telefoon kunnen doorverbinden voor het geval ze het wederom niet weten.
Nadat het me niet lukte om mijn derde dochter bij te laten schrijven via de website, belde ik de VGZ.
Tot mijn grote verbazing konden zij me niet vertellen óf mijn dochter bijgeschreven kom worden. En mocht ze bijgeschreven worden, dan is het de vraag hoe ik hierover geïnformeerd zou worden: missch via de mail, missch via de telefoon of wie weet een brief?! Toen ik de vraag stelde wanneer ik hier meer over hoor, kreeg ik het antwoord: géén idee. ‘Die afdeling ken ik niet en die zijn niet telefonisch bereikbaar’. waardeloze klantenservice!
Ik ben 1 jaar bij Vgz verzekerd geweest en daarna ben ik heel snel naar een andere gegaan. Deze zorgverzekeraar zou ik aan niemand aanbevelen. Ze hebben hun zaken totaal niet op orde: sturen onduidelijke facturen met een verwijzing naar mijnvgz, maar mijnvgz is nog onduidelijker en werkt 8 van de 10 keer niet. Als je ze daarna wilt bereiken via email krijg je totaal geen reactie: standaardantwoord is dat je na 14 dagen! antwoord krijgt en zelfs na 14 dagen krijg je geen antwoord. Bericht sturen via Social media gaat niet en via de telefoon krijg je personen aan de lijn die er geen verstand van hebben. Incapabele zorgverzekeraar!
Het mooiste van alles is dat je zelfs na een halfjaar weg te zijn bij vgz je alsnog een factuur ontvangt. Schaam je kapot, vgz!
Na 11 maanden en 140 bezoeken verder viel er een nota van VGZ op mijn mat.
Eigenbijdrage en 2x eigenbijdrage voor vervoer tijdens chemo. (600€)
Als je al zo aan het vechten bent, en op alle manieren zoveel verliest.
Kom je op een punt dat het net die druppel is.
Ik belde VGZ en kreeg een lieve, betrokken dame aan de lijn.
Ze luisterde en kwam met oplossingen, na het gesprek voelde ik me minder in paniek.
Vanochtend werd er aangebeld en kreeg ik een doos met een prachtig boeket erin.
Toch waren het de woorden op het kaartje die me zoveel kracht en warmte gaf.
VGZ met een kanjer zoals Kim Schijndel zorg je dat het contact tussen je cliënten zoveel beter verloopt.
Ik ben maar een nummer maar vandaag voelde ik mij mens!
Bianca
Jaar 2019 bij vgz, veel problemen bijna elke dag bellen betaald veel geld krijg weinig terug!
Heel veel spijt dat ik èèn jaar bij vgz was.
**waardeloze zorgverzekering**