VGZ reviews

4.3

24-08-2021

Verre van goed !

Vervolg op onze eerdere review. Bericht van aankondiging automatische afschrijving is immers wellicht onterecht. Onze pogingen om VGZ te bereiken lopen alsmaar op niets uit.

Men is namelijk via de mail niet bereikbaar. Men vindt het - nogmaals - vanzelfsprekend de client te kunnen mailen maar andersom is dit niet mogelijk.

Mogen wij dit wat 'vreemd' vinden? Ja toch zeker!

Wendy
15-06-2021

Niet te geloven

Mijn leven lang verzekerd bij de VGZ. Ik heb in Dubai in het ziekenhuis gelegen ( rekening incl ambulance ronde 500 euro!) Ik heb de rekeningen ingediend. Ze vergoeden niet want er is geen rapport door de arts opgemaakt. Ik lever het op nieuw in met rapport door de arts. Ze vergoeden het niet want ze weten niet welke arts🙄🙄 Tja.ik dien het gewoon in bij de reisverzekering. Die vergoeden meteen. Ik ga uiteraard per 1-1-2022 naar een nieuwe ziektekostenverzekering

03-06-2021

Starre organisatie

VGZ wil geen gegevens over mijn dochter aan mij verstrekken, ondanks dat ik ouderlijk gezag heb (bewijs opgestuurd) en derhalve recht heb op deze informatie (die moeder dus niet wil verstrekken). Ik kan alleen de informatie ontvangen als mijn 7-jarige dochter hiervoor telefonisch toestemming geeft, terwijl ik van mening ben dat je hier een 7-jarige helemaal niet mee moet belasten. VGZ verschuilt zich achter de AVG, terwijl ik zoals gezegd volgens de Nederlandse wet als ouder met 100% gezag recht heb op deze informatie. Reeds meer dan 4 uur aan de telefoon gezeten zonder resultaat.

Sabrina
30-05-2021

Zeer ontevreden over VGZ

Ik heb een aanvullende verzekering bij VGZ (IZZ zorg voor de zorg + extra 2) waar onder preventieve zorg een totaal van €400 besteed zou kunnen worden aan o.a. een EHBO cursus gegeven door het rode kruis. Nu heb ik vooraf nog contact opgenomen met de klantenservice van VGZ om te vragen of een baby en kinder EHBO cursus hier ook onder valt en werd mij verteld dat dit zeker ook vergoed wordt. Nu heb ik echter de factuur ingediend voor declaratie en krijg te zien dat er niks vergoed wordt. Er wordt geen reden opgegeven en in het geval kinder en baby ehbo inderdaad niet onder het preventie budget valt, ben ik hier totaal niet over te spreken. Dit is juist een zeer kwetsbare groep en door ouders de mogelijkheid te geven zich op te leiden en als eerste weten in te grijpen in levensbedreigende situaties kan een zorgverzekeraar alleen maar geld besparen en levens redden.

Verder ben ik zeer ontevreden over de informatie verstrekking die dus totaal niet correct blijkt te zijn. Zeggen dat iets vergoed wordt, mensen kosten laten maken en vervolgens toch niet tot vergoeding overgaan kan echt niet!

20-05-2021

Declaratie buitenlandse medische hulp

Ik sluit me aan bij andere " sprekers" wij hebben 2 fysio behandelingen in Spanje laten doen aangezien we langere tijd hier verblijven.

Helaas een weigering te betalen,en de mensen die dit beoordelen krijg je niet aan de lijn,mailen kan ook niet.

Na diverse telefoontjes moest ik een klacht maken zoe binnen 14 dagen antwoord krijgen maar nu 4 weken later nog niets

Weinig respect voor de klant zo gauw ik kan ga ik weg bij VGZ

Sabrina
25-04-2021

Zwanger en vgz

Ik ben speciaal naar vgz overgestapt omdat ik zwanger was, maar zou het niemand aanraden. Dingen die bij andere zorgverzekeraars wel vergoed worden, zoals bepaalde cursussen, een Tens apparaat voor tijdens de bevalling en een uitgebreid kraampakket (dus niet de standaard zooi die VGZ opstuurd) worden bij VGZ NIET vergoed. Ik baal we onwijs van dat ik overgestapt ben naar VGZ.

Dave
01-04-2021

Dramatisch

Administratie is een puinhoop of ze doen alsof ze gek zijn om niet uit tehoeven keren. Ieder nieuw jaar wordt mijndochter uit de dekking voor orthodontie gegooid. Je kan bellen wat je wilt maar intelligent leven aan de ksnt vgz. Dan moet je dus een officele klacht indienen. Ondertussen blijven de rekeningen komen.

Premie automatisch incasseren konden ze ook al niet.

Els
24-03-2021

Incompetente medewerkers zeer ongeschikt en totaal niet invoelend .

Renate
19-03-2021

Tandartsverzekering voor niets

Ik heb een jaar lang een tandartsverzekering gehad. Er zou tot 250 vergoed worden. Ik heb mijn tandartskosten netjes gedeclareerd en vervolgens ontvang ik slechts 1,30 euro terug. VGZ is zeer slecht te bereiken, dus ik heb de strijd inmiddels opgegeven. Ik ben zeer blij dat ik inmiddels ben overgestapt en raad VGZ dan ook af!

Nicole
10-03-2021

Schandalig

VGZ weigert als je van te voren vraagt of een bepaalde cursus gedeclareerd kan worden dit aan te geven. Het antwoord: declareer maar gewoon en je ziet vanzelf wel of het gedeclareerd wordt.

Echt schandalig vind ik dit.

Fer
29-01-2021

Declaratie zorg buitenland

Moet continu achter ze aangaan/ beloven terug te bellen maar komen de afspraken niet na/ lange wachttijden als je ze zelf wil bereiken >15 min.

Zeer passief!

Pascale
29-01-2021

Super slechte verzekering

Nog nooit zn slechte verzekering mee gemaakt. Totaal niet mee denkend, er wordt gezegd dat je met ‘spoed’ wordt terug gebeld vier weken verder en nog geen telefoon. Je moet er zelf telkens achter aan. Je wordt weg gedrukt, krijgt de voicemail of het is allemaal je eigen fout. Wat een waardeloze verzekering.

Hanneke
26-01-2021

Onbegrip en ongeduld

Mijn hele leven al bij VGZ,

Ik wilde graag info over mijn verzekering, naar mijn idee betaalde ik teveel. En wilde graag weten wat ik evt. kon laten vallen. Omdat ik hierover twijfelde en niet meteen wist wat het beste in mijn geval zou kunnen zijn, (daarom nam ik o.a. ook contact op.)

Ik heb het even niet zo duidelijk, omstandigheden: Man en moeder onlangs overleden. Dit vertelde ik ook. Geen condoleance, geen begrip, alleen maar ongeduld, en na een kwartier, kreeg ik te horen, ik zit nu al een half uur met u aan telefoon en u weet het nog niet

Vanaf de 1e minuut een onprofessionele tante.

Ik stap in ieder geval over op een andere verzekering.

11-01-2021

Klant bepaalt niet koning

Moeder per 12 januari in verzorgingstehuis na overlijden man. Je moet gewoon een heel jaar aanvullende verzekering betalen omdat polis in december verlengt is. Niks meedenken met de klant of begrip dat er veel op je afkomt als er iemand overlijdt en je een opname moet regelen, gewoon lekker innen.

Anja
30-12-2020

Waardeloze verzekering

Onbereikbaar en onbetrouwbaar,alleen te bereiken met uren aan de telefoon te hangen op per papieren post(waarom hebben we ook alweer e-mail) want dan kunnen ze je beter helpen, maar helpen doen ze je sowieso niet, medewerkers kunnen alleen herkauwen wat je zelf ook kunt zien, kunnen geen fouten en problemen oplossen.Als je een rekening van december hebt wordt deze niet bij je eigen risico van het afgelopen of nieuwe jaar gerekend,een en al gesjoemel

Selam
28-12-2020

Jaren geen probleem gehad maar wordt steeds duurder met beperkt opties

Goedemorgen,

Eigenlijk sinds begin van Zorgverzekeringswet (ZVW) 2006 ben ik trouw klant bij VGZ. Ik ben nu rond aan het checken om over te stappen. Reden, duur en beperking aan opties (pakketen). Qua service en afhandeling van declaratie hoef ik niets te doen. Alles overzichtelijk.

Gr,

Selam

17-12-2020

Klantenservice advies bij afsluiten van ziektekostenver

Kreeg hele goede uitleg over ziektekostenverzekering vergeleken met andere ziektekostenverzekeraars , vol lof?

05-12-2020

Onbeschoft

Ze hebben een behandeling afgewezen en weigeren dit schriftelijk te bevestigen. Na mijn klacht 3 keer online en 1 keer aangetekend krijg ik geen antwoord. 4 keer gebeld, en 4 keer beloofd op antwoord maar nooit gekregen. Aangemeld bij SKGZ en na 5 weken krijgen zij ook geen antwoord waarom de behandeling afgewezen is en hebben ze het nieuwe materiaal niet bekeken.

Irma
05-12-2020

Service? Slecht. Kennis? Slecht. Beloftes nakomen? WAARDELOOS

Twee keer declaratie ingediend. Twee keer afgewezen. Na eerste keer afwijzen de juiste documenten vertaald en opgestuurd, met dezelfde reden afgewezen.

Op de site staat binnen 6 werkdagen behandeld, was na 2 weken. Telefonisch werd tevens wel beloofd dat er geen afwijkingen waren en dat ik het bedrag mogelijk zou ontvangen, niet gebeurd dus.

Vervolgens klacht ingediend, niet op gereageerd. Op de site staat dat klachten binnen 14 dagen worden behandeld en als het langer zal duren dan krijg je daar wel bericht over, maar na 20 dagen nog steeds niets. Inmiddels een tweede klachtenformulier ingevuld. Ook geen reactie.

Al jaren bij hun verzekerd, nog nooit zo veel problemen mee gehad als afgelopen 2 jaar. WAAARDELOOS.

Agnes
23-11-2020

Very bad insurance company

I am dealing with them for 6 months now to claim back the money of my surgery. Every 2 weeks I am calling them (they never contact me), for update and they always figure out something new, something is missing from their side etc. So much effort and time I already have in my claim with no success.