VGZ reviews

4.3

Egbert
27-05-2019

Best wel zielig voor call center medewerkers.

Op 2 april schriftelijk afwijzing gekregen voor een op 21 maart aangevraagde behandeling. Op aanraden van call center medewerker hernieuwde aanvraag gedaan via klachtenformulier. Hiervan bevestiging gekregen op 11 april met toezegging dat dit maximaal 20 werkdagen duurt. Nu NA 30 (!) werkdagen dus, nog nimmer een reactie. Tussentijds nog contact gehad met call center waarbij vriendelijke medewerker ongeveer 5 x excuses maakt voor incompetente collega's ( MIJN mening dus hé van incompetentie). Wat een minkukels en voor mij is VGZ echt DE genomineerde voor de Slechtste Zorg Verzekeraar. Zinnige zorg door onzinnige medewerkers!

Anita
22-05-2019

Het is maar net wie je treft

Het is maar net welke persoon je treft, als je vragen hebt/stelt. De één denkt/leeft mee, de ander niet, maar trap je verder grond in, i.p.v. mee te denken en kwetsen mensen zelfs (gaat niet over rekeningen, maar over zorg) Dezelfde ervaring? ik zou dan ook een klacht indienen, worden de misschien rotte vissen er eens uitgevist.

11-05-2019

Delaraties werden, geheel onterecht, weer niet vergoed. Lijkt op willekeur.

Klacht versturen via internet werkt niet.

Er verschijnt steeds de melding:

"The specified URL cannot be found."

Anton
29-04-2019

ONBEREIKBAAR

De vgz klantenservice is gewoon onbereikbaar. een mail sturen kan niet meer en de zorgrobot is een lachertje.

ben al hoe lang bezig om een foutief in rekening gebrachte factuur recht te laten trekken. Wat een zooitje.

Mike
24-04-2019

Afraden!

Het is een email dat ik heb gekregen van VGZ:

“Bedankt voor uw klacht. Door middel van deze e-mail reageer ik hier op.

Uw klacht

U geeft aan dat u graag uw verzekering wil wijzigen en het gesprek van 31-12-2018 wil terugluisteren.

Het is niet mogelijk om gesprekken terug te luisteren. Gesprekken gebruiken wij alleen voor trainingsdoeleinden, dit wordt aan het begin van het menu ook aangegeven.

Het is vervelend om te horen dat u voor het afsluiten van de verzekering verkeerde informatie heeft ontvangen over de dekking van uw tand beter en gezin uitgebreid pakket. Deze zijn op dit moment niet aan te passen.

Fig
10-04-2019

Belooft maar komt niet na!

Via untied cosumers een verzekering bij VGZ afgesloten. Ik koos jong uitgebreid. Op website van united cosumers geven ze aan anticonceptie VOLLEDIG te vergoeden. Dit is niet zo ze vergoede maar een klein gedeelte (zo'n 25% van een nuvaring). Terwijl bij Zilverekruis met een simpele basisverzekering wel volledig vergoed wordt.

Je denkt goedkoper uit te zijn bij VGZ maar dit is niet waar je bent veel duurde uit! Blijf weg en ga naar een andere verzekeraar!

Sara
09-04-2019

Zeer slechte ervaringen

Sinds ik ben overgestapt naar VGZ zijn er heel veel fouten gemaakt. Het kost heel veel moeite om alles terug te draaien en beloftes worden niet nagekomen. Nu al weer een declaratie niet vergoed gekregen terwijl deze wel vergoed zou moeten worden volgens de zorgaanbieder. Ik ben zeer teleurgesteld en moe van het bellen. Volgend jaar voor mij geen VGZ meer. Jammer.

Irene
02-04-2019

NOOIT BIJ VGZ VERZEKEREN!

Wat een drama om verzekerd te zijn bij VGZ, wat een log bedrijf, slechte klantenservice, luisteren niet goed naar de vraag, ze snappen het niet en iedereen zegt wat anders, lange wachttijd voordat je überhaupt iemand aan de telefoon krijgt (minimaal een kwartier), zeggen dat je wordt teruggebeld wat niet wordt gedaan, dan voel je je uiteindelijk voor de gek gehouden. Ze verschuilen zich iedere keer achter grote drukte en zijn zelfs niet in staat om een eenvoudig E106 formulier op te sturen, dat moet in behandeling worden genomen. Ik wacht nu al 2 weken en niks gehoord.

Heb al 2x een klacht ingediend dit jaar. De eerste voor een declaratie van €700, die ik uiteindelijk zelf heb moeten voorschieten ivm aanmaningen, uiteindelijk na lang wachten heb ik gelijk gekregen en hebben ze een bloemetje gestuurd en uitbetaald. De tweede voor de slechte service en het benodigde formulier, maar nog steeds geen reactie. Wat een ontzettend slechte verzekering, nooit bij VGZ afsluiten. Ga volgend jaar zeker naar een ander!

Claudia123
20-03-2019

VGZ staat niet open voor meldingen over fouten

VGZ was niet bereid om mijn melding over het ontbreken van een acceptatieprocedure voor TandBest in combinatie met een collectiviteit aan te nemen. Ik gaf aan dat mijn melding bedoeld was om bij hen een fout in het befrijfsproces te melden. Toch verbrak de medewerker het gesprek zonder mijn melding te noteren.

Anouk
18-03-2019

Waardeloze communicatie

In december een aanvraag voor een vergoeding ingediend. Nu in maart nog steeds geen reactie ontvangen. Medewerkers bij de klantenservice zeggen allemaal wat anders! Geen eenduidigheid. Beloftes worden niet nagekomen. Na dit jaar ga ik nooit meer terug bij VGZ!

06-03-2019

Waardeloos!

Onbereikbaar, onvriendelijke en onbekwame helpdesk die je voortdurend foute info verstrekt.

Vorige week gebeld, en werd 20 min. In de wacht gezet. Uiteindelijk iemand aan de tel. Die even uets moest opzoeken: weer in de wacht, en.plotseling werd de verbinding aan hun kant verbroken. Weer op bellen, en weer 20 min in de wacht. Ik zeg: u had mijn gegevens, en had mij toch even kunnen terug bellen? Als antwoord kreeg ik dat ze dat niet mogen. Hoe bedoel je klantonvriendelijk.

Erg irritant is ook je bijv. 50€ declareerd, en zij iets van jou te vorderen hebben, dat dit gewoon verrekend wordt, zonder detaillering zodat het geheel voor jou als consument een grote puzzel wordt. Wij zijn hier zo snel mogelijk weg, en gaan naar een echte zorgverzekeraar.,

Wat een puinhoop, dat vgz!

Jantje
06-03-2019

Slecht bereik

Verschrikkelijk om contact te krijgen met VGZ. Wachttijd bedraagt vaak meer dan 12 min. Daarnaast wordt je tijdens het wachten er opeens uitgegooid en kan de hele procedure om ze te bereiken weer opnieuw beginnen. En dan maar blijven zeggen dat de klant koning is.

Ingrid
26-02-2019

Slechte communicatie

Dien in januari een declaratie in niks meer gehoord terwijl er in de bevestigingsmail stond dat ik na 6 dagen bericht zou krijgen even gebeld met de klantenservice blijkt er een storing te zijn geweest en daar hebben ze mij als klant niet van op de hoogte gesteld moet jezelf maar uitzoeken wel heel bijzonder dezelfde dag nog een andere declaratie gedaan van de osteopaat deze is afgewezen want per 1-1 2019 geen contract meer mee word je als klant ook niet van op de hoogte gesteld en zo heb ik nog een lijstje van slechte zaken bij VGZ

Loetje
21-02-2019

Blijf weg!

Ik heb tand best gekozen en voor dat ik de verzekering heb afgesloten. heb ik VGZ gebeld en uitgelegd dat ik een beugel heb en dat ik nog twee rekeningen verwachtte, omdat de beugel in februari uit moest. Ze hebben toen gezegd dat het ok was en hadden mij geadvisseerd om Tand Best te nemen. Ik heb dit jaar een declaratie ingediend en het werd geweigerd. Bij de reden stond dat ik heb aangegeven dat ik deze kosten niet heb verwacht. Are you serious? op de polis staat "Orthodontist vanaf 18 jaar 1500,- vergoeding " . Conclusie Blijf WEG! Het zijn stelletje oplichters. Ik betaal 42,- per maand alleen voor tanden, helaas wordt er niks vergoedt.

Martine
15-02-2019

Post komt niet aan

Ik, fysiotherapeut, heb meerdere keren een brief gestuurd aan VGZ met patient informatie, die beide keren niet is aangekomen. Krijg als antwoord dat ze dat wel vaker horen maar niet weten hoe het komt! Ik zou ver weg blijven van dit zootje ongeregeld!

31-01-2019

Verschuilen zich achter regeltjes . - wegblijven ervan

Orthodontie > 18 jaar

Twee artsen vinden onafhankelijk van elkaar een behandeling (medisch) noodzakelijk en wel meteen om zo nog ernstigere problemen in de toekomst te voorkomen.

Het probleem moet eerst nog ernstiger worden zegt VGZ; pas dan vergoeden we.

U begrijpt dat ik de gezondheid van mijn dochter vooropgesteld heb en de behandeling heb laten starten.

Geen empathie, verschuilen achter regels, nul flexibiliteit. Arrogantie van de macht.

HN
30-01-2019

Dienstverlening klantenservice en klachtenafhandeling

Mensen die zich verzekeren bij vgz die hebben zeker zorg nodig! mocht je niet ziek zijn dan word je dat wel van hun klantenservice en klachtenafhandeling! wat een schijtbedrijf! maanden houden ze mij aan het lijntje met incorrect informatie en nu zit ik nog 11 maanden aan ze vast. Dit zijn de grootste oplichters van nederland! een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Afc
29-01-2019

En ook nog analfabeten in dienst

Gisteren mijn ervaring gedeeld. Nu het vervolg. Ik had een klacht ingediend. Krijg een standaard antwoord terug waarin ik verwezen wordt naar mijn Vgz. Hallo wakker worden ik ben geen klant. Weer gebeld, wij mogen niets zeggen zonder toestemming van uw ex, ivm privacy. Je mag dus wel geld afschrijven bij mensen die geen klant zijn. Dan overtreed je natuurlijk geen privacy regels. En dan vinden ze het ook nog vreemd dat mensen boos worden?

Probleem is dus nog niet opgelost wordt vervolgd

28-01-2019

Bereikbaarheid

Klantenservice:

Telefonisch meer dan 12 minuten wachten.

Met de chatrobot begrijpt de vraag niet.

Online medewerker niet beschikbaar.

Thuisdialyse vergoeding moeten iedere keer omvragen zou automatisch iedere maan over gemaakt worden niet dus

Verder geen klachten!

Lauren
27-01-2019

Wachten op vergoeding declaratie

Toen ik klant was bij VGZ waren de declaraties altijd binnen een dag of 3 afgehandeld en uitbetaald. Nu ben ik recentelijk overgestapt, maar heb een factuur van 2018 ingediend. geen reactie. Geen gehoor. Niets. Ik heb nu een officiële klacht ingediend. Ben benieuwd of ze hierop gaan reageren. Morgen maar even het Juridisch Loket bellen. Stelletje particulieren. Zou trouwens sowieso eens goed de vergoedingen van VGZ nakijken (ook aanvullend), dat komt neer op niets - of een eigen bijdrage (naast het eigen risico).