VGZ reviews

4.3

Evelien
24-01-2019

Smoesjes over uitbetalen declaraties

Als zzp-er lever ik zorg aan clienten van vgz, deze krijgen mijn factuur regelmatig niet vergoed met de meest uiteenlopende smoezen. De bedragen lopen fors op en het is om te huilen als je hoort welke argumenten er worden gebruikt. Met name mijn clienten huilen omdat ik niet eeuwig vrijwilligerswerk kan blijven doen. Klanten van VGZ worden op deze manier door hun eigen duurbetaalde zorgverzekering in de kou gezet. SCHANDE VGZ!

Peg
07-01-2019

Vooraf weten of behandeling wordt vergoed

Ik wil graag weten wat ik vergoed krijg voordat ik beslis of ik de zorg ook wil gaan gebruiken. Eerste telefoontje met VGZ : kunnen niet met zekerheid zeggen wat vegoed wordt. Terug naar de zorgaanbieder. Gewapend met omschrijving en declaratiecode bel ik opnieuw. Na 1,5 uur aan de telefoon nog niets wijzer. Niemand kan/ wil vooraf vertellen of (en wat) ik vergoed ga krijgen als ik deze behandeling onderga. Manager wil niet aan de telefoon komen, zijn reactie: “wij weten het niet, het is niet mogelijk contact op te nemen met afdeling declaraties, dien maar een klacht in.”

30-12-2018

Premie weer omhoog gegaan in 2019. En verhoogde premie al geïncasseerd voor het einde van 2018! Wilde daarom net verzekering opzeggen. Volgens de VGZ website was dit mogelijk telefonisch.maar kreeg het automatische antwoord "momenteel zijn wij gesloten." Hoe onprofessioneel in deze tijd.

Brit
29-12-2018

Slechte service!

Declaratie terug krijgen echte een ramp!

Als je geld moet betalen zijn ze er wel snel bij maar vergoeding terug krijgen kan je lang op wachten.

Bij elkaar 3 uur aan de lijn gezeten met verschillende medewerkers omdat ze de verbindingen verbreken. Echt bagger. Alleen om te vragen waar mijn declaratie blijft. Uiteindelijk gekregen met heel veel moeite. bij de volgende declaratie weet het zelfde en nog steeds niet ontvangen.

Betaal je al hoge verzekering en dan krijg je geen goede service! Ik ben al jaren klant. Ik denk toch over om weg te gaan.

Metin
17-12-2018

Declareren

Declareren is een ramp. Contact is een ramp. Onvriendelijke telefonisten. Nooit meer bij VGZ!

Glenn
14-12-2018

Slechte communicatie en bureaucratisch bolwerk

Declaratie 3 keer afgewezen met steeds hetzelfde verkeerde argument.

Vervolgens via het klachtenmanagement contact gezocht. Ook daar trage afwerking van klacht ondanks dat er inmiddels meer duidelijkheid over de correctheid van de klacht is.

Men zit vastgeroest in onduidelijke procedures.

06-12-2018

Vergoeding bril vanuit basis verzekering

Slechte ervaring oververgoeding vanuit basis verzekering, geld terug krijgen gaat moeizaam, lange wachttijden klanten service 20-30 min

Fred
26-11-2018

Wordt zomaar geld afgeschreven

Onze zoon werd 18. Zonder overleg of nieuwe polisinfo werd er zomaar, uiteraard weer vele dagen voor het einde van de maand, geld afgeschreven inclusief de premie voor onze 18-jarige zoon. Onze zoon heeft zich nu bij andere verzekeraar zelfs voordeliger laten verzekeren. Hierna vele problemen gehad met openstaande betalingen die wel waren betaald enz. Zeer moeizame communicatie en arrogantie ten top dit bedrijf. Gaan overstappen naar andere verzekeraar.

19-11-2018

VGZ ervaringen

Mijn zoon is 18 geworden en kom erachter dat ze zonder overleg hem ook de 185,00 euro laten betalen net als ik. Neem contact op en krijg te horen dat ik tot eind van het jaar moet betalenen niet kan stoppen. zonder enig opsturen polis of afspraken doet men dit.

Verder altijd is de declaraties site down en zeer onvriendelijke support

Daisy
15-11-2018

Tevreden

De twee jaar die ik bij VGZ heb gezeten, geen klachten. Geen contact met de service gehad, dus daar kan ik niks over zeggen. Helaas zijn de kosten dit jaar dusdanig verhoogd, dat ik nu weer overstap.

12-11-2018

Online declareren onvindbaar, email niet mogelijk, lang wachten

Online declareren onvindbaar (er zit wel een knop, maar blijft onvindbaar), emailen niet mogelijk, lang wachten.kortom niet klantvriendelijk

Maryse
09-11-2018

Al jaren klant en weer fantastich geholpen!

Altijd heb ik goede zorg ontvangen en met declaraties heb ik nooit problemen. Ene keer volledige bedrag, andere keer een deel terug. Dit hangt samen met de afspraken die VGZ heeft met de zorg aanbieders. Nu geweldig geholpen na een stommiteit van mijn kant. Alles werd door VGZ geregeld. Heel erg fijn!

29-08-2018

Waar ben ik voor verzekerd?

Via de site chatten is een mooie uitkomst. Gevraagd wat ik vergoed zou krijgen voor podotherapie: € 300,- Ik dien een rekening in van 285 en wat krijg ik? € 155,-

Bezoek arts in het buitenland wordt niet vergoed.

Onduidelijke facturen, elke keer moet je weer bellen waar het over gaat.

Laatste jaar voor mij bij VGZ

Jorrit
23-08-2018

Moeilijk declareren

Telkens storingen bij deze verzekeraar. Puntje bij paaltje word er zeer wienig vergoed, ook al ben ik aanvullend verzekerd, een spoedopname ziekenhuis in het buitenland "valt buiten de vergoedingen van de verzekering"(?).

22-08-2018

Declaraties indienen

Via de site declaraties indienen is bijna onbegonnen werk, zo vaak is er een storing.

Rico
11-07-2018

Factuuroverzicht waardeloos

Factuuroverzicht klopt helemaal niets van. Staat voldaan, terwijl er betaald moet worden. Bij betalingsregelingen staat dan weer 'geen facturen open'. Drama, volgend jaar andere verzekeraar kiezen

Avanti
12-06-2018

Aroganten

Onvriendelijke klantenservice speciale 0900 nummers en ten slot niks opgelost.

Piètro
22-05-2018

Onvriendelijk en een grote mond

Meestal heeft de klantenservice van VGZ een grote mond. Is onvriendelijk en zegt geen tijd te hebben. Ook weten ze het zelf vaak niet.

01-03-2018

Een uiterst klantonvriendelijkbedrijf

VGZ, is een ster in zaken die simpel geregeld zouden kunnen worden, heel gecompliceerd te maken. *Website is totaal verouderd en niet klantvriendelijk; * Klantenservice werkt traag en erg omslachtig; * Zogenaamde App functioneert alleen voor IZZ klanten, maar niemand die je dat verteld. * Declaratieproces is omslachtig en nodeloos gecompliceerd. kortom een slechte zorg verzekeraar die ook nog eens heel duur is.

Matty
27-02-2018

Komen hun afspraken niet na

In december anderhalf uur bezig geweest om alles uit te zoeken met vgz de zorgverlener die ik had zou vergoed worden eigenrisico in gedeelten betalen geen probleem totdat men rekening indient geeft men aan wordt niet vergoed, en het eigen risico is fout gegaan maar kunnen we helaas niet herstellen sturen bloemen op die afgeven worden bij de buren omdat wij op vakantie waren, maar dan moest de buurvrouw ze maar aannemen hoe opgelost wil je het dan hebben ik heb een probleem niet de buurvrouw