Vliegtickets.nl7 ervaringen

Marja
29-07-2021

Opgelicht!

Mijn vlucht werd door de vliegmaatschappij geannuleerd, dus ik opteerde voor een open ticket. Geen bevestiging van Vliegtickets.nl ontvangen. Telefonisch onbereikbaar, geen reactie op mail. Direct bij de vliegmaatschappij blijkt mijn reservering niet eens bekend. Mijn geld kwijt en geen vlucht. Oplichters!

Wouter
04-07-2021

NOOIT MEER Vliegtickets.nl

Dacht bij Easyjet te boeken. Bleek na betalen op Google op de site van Vliegtickets te zitten. Was plm 25% duurder dan bij Easyjet. Dit grenst aan oplichter nog. Vliegtickets heeft 0,0 toegevoegde waarde👎👎👎👎👎👎👎!

Maxime
04-06-2021

Verschrikkelijke klantenservice zonder oplossing

N december 2020 een ticket geboekt voor mei 2021. Ik was me bewust van het risico van een ticket boeken ten tijde van Corona, maar vliegtickets.nl gaf de optie om een verzekering af te sluiten waarmee je bij een gecanceld ticket, een restitutie/voucher zou ontvangen daarom durfde ik het aan om via hen te boeken. In maart 2021 kreeg ik het bericht dat mijn vlucht gecanceld was, ik heb hier meteen op gereageerd met de vraag of ik een refund/voucher kon ontvangen. Helaas heb ik op deze mail geen reactie mogen ontvangen en ook niet op de 5 andere mails die ik naar de klantenservice van vliegtickets.nl heb verstuurd. De klantenservice tijden van vliegtickets.nl overlappen precies met mijn werktijden (ma-vrij 9:00 tot 13:00) en het was dus niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen, maar na lang geen reactie besloot ik een maandag vrij te nemen om hen te kunnen bellen. Na lange wachttijd kreeg ik iemand aan de lijn en deze persoon sprak alleen Engels. Nu is dit voor mij geen probleem, maar is het wel vreemd dat ik dit niet had aangegeven in het keuzemenu. Na een kort gesprek kreeg ik te horen dat ze het verzoek voor een restitutie (mijn vraag of het ook een voucher kon worden werd genegeerd) naar een andere afdeling had gestuurd en dat ze hier nog dezelfde werkweek terugkoppeling op zou geven. Toen ik op vrijdag nog niets had gehoord, besloot ik om tijdens mijn pauze nogmaals te bellen. Ook deze keer kreeg ik een Engelstalige persoon aan de lijn. Toen ik vroeg wat de status was van mijn verzoek verkondigde ze dat deze nog uitstond en toen ik hier op wilde reageren werd er opgehangen. Mede door deze reactie en door het maandenlange proces, ben ik alle hoop op een refund/voucher verloren, terwijl ik hier bij het boeken een extra verzekering voor heb afgesloten. Ik heb zelden zo'n verschrikkelijke klantenservice meegemaakt en ik zal in de toekomst niet meer via vliegtickets.nl boeken (en ik raad dit eigenlijk iedereen af om te doen, boek gewoon via de vluchtmaatschappij zelf).

Mario
09-09-2020

Voor mij nooit geen Vliegtickets.nl meer.

In november 2019 een reis voor 8 personen naar Mallorca geboekt via Vliegtickets.nl. We zouden vliegen met Lauda (is Ryanair)., Netto prijs € 1.997,00 exclusief € 29,00 Boekingskosten en € 14,99 volledig servicepakket. Kreeg van Ryanair een bevestiging dat geboekt en betaald was. € 1.862,00.
Verschil van bijna € 180,00 inclusief dus de betaalde Boekingskosten en Servicepakket, . Na verschillende mails kreeg uiteindelijk een heel lulverhaal maar kwam er achter dat Vliegtickets.nl gewoon extra geld bij de bagage opdrukt . Dat was 1ste teleurstelling maar goed, geboekt is geboekt.
Toen kregen we in maart bericht van Ryanair dat de reis gecanceld werd door Corana.
Van Vliegtickets.nl toen geen enkele reactie, Na maanden kreeg we uiteindelijk bericht dat zij er niet aan konden doen ne zodra het geld bij hen binnen zou komen, het terug betaald zou worden. Verschillende keren gevraagd of zij daar achteraan zouden gaan werd niet beantwoord. Zelf maar met Ryanair aan de gang. Uiteindelijk las ik een artikel dat er een “refund” aangevraagd diende te worden indien er bij een “tussenpersoon” geboekt was. Uiteindelijk kreeg ik van hen bericht dat er half juli terug betaald worden zou. Maar al wat er niet kwam, het geld van Vliegtickets.nl
Nadat ik in augustus maar eens dreigde juridische stappen te overwegen kreeg ik plotseling een bericht van Vleigticket.nl dat de financiële afdeling “onlangs” het bericht had ontvangen.
Uiteindelijk had ik op 24 september m’n geld weer terug maar wel minus de Boekingskosten en het Volledig Servicepakket. Boekingskosten kan ik me dan nog een keer iets bij voorstellen maar ook het Servicepakket willen ze niet terug betalen terwijl ze qua Service helemaal niets hebben gedaan.
Mijn advies. Boek gewoon rechtstreeks bij een maatschappij, dit scheelt al in de boekingskosten en geen opslag voor bagage. Een goede leer voor de volgende keer, voor mij nooit geen Vliegtickets.nl meer.

Sven
25-08-2020

Verschrikkelijke webwinkel

Met een omboek verzoek geprobeerd contact te leggen; moet via een email; geen response op geen enkele mail. Indien het vertrek binnen enkele dagen vertrek is dan moet je bellen: wat blijkt er is GEEN telefoon nummer, en via de moedermaatschappij telefonisch niet bereikbaar. Dus heb je pech als klant, ondanks hun “365 dagen per jaar bereikbaar” statement.
Wat een waardeloze tent is die Otravo (de moedermaatschappij) pas op voor dergelijke boekingen, ook via hun andere “merken” want het is hetzelfde platform.

Johan
20-01-2019

Geconfronteerd met extra kosten op AirPort door foutief ingevoerde gegevens door Vliegtickets.nl. Geen enkele reactie op klacht gekregen. Negeren alles, geen contact mee te krijgen. Gewoon asociaal.

Geeske
22-03-2017

Snel en efficient boeken

Duidelijke omschrijving van de vlucht en eventuele tussenstop

Welk cijfer geef jij Vliegtickets.nl?